Hägglund ei hyväksy läskejä naisia

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"aapee"
Tuo "hyväksy" kuulostaa pahalta. Niin kuin lihavilla naisilla ei hänen mielestään olisi oikeutta olla olemassa tai jotain. Eri asia jos sanoo, ettei pidä.
Jos kysytään mitä piirteitä naisessa hän ei tykkää olevan, ja vastaa ettei hyväksy lihavuutta (siis ei itselleen ottaisi lihavaa naista, koskei pidä sitä viehättävänä -ja eikös jokainen halua itselleen kumppanin jota viehättävänä pitää) niin millä tavoin se nyt sitä tarkoittaisi etteikö hän antaisi sellaisten naisten olla olemassa ollenkaan?! Hei vähän nyt lukutaitoa ja järkeä peliin, kiitos.
 
hellovaa
[QUOTE="aapee";23655153]Jos ihminen ei yhtään fiksaa ruokailujaan, niin kuinkakohan paljon sitä liikuntaa pitäisi lisätä, että paino lähtisi putoamaan?[/QUOTE]

No sehän riippuu ihan siitä, kuinka paljon yli tarpeen se ihminen syö..
 
"vieras"
[QUOTE="aapee";23655153]Jos ihminen ei yhtään fiksaa ruokailujaan, niin kuinkakohan paljon sitä liikuntaa pitäisi lisätä, että paino lähtisi putoamaan?[/QUOTE]

Tosi paljon. Mutta kyse ei ole siitä, vaan se, että ennen vanhaan se paino oli alunalkaen jo normaali ja pysyi normaalina, koska kulutus oli niin kovaa. Painonsa saa liikunnan avulla hyvin pidettyä normaalissa, laihduttaessa pitää fiksata ruokavaliota.
 
"aapee"
[QUOTE="vieras";23655161]Tosi paljon. Mutta kyse ei ole siitä, vaan se, että ennen vanhaan se paino oli alunalkaen jo normaali ja pysyi normaalina, koska kulutus oli niin kovaa. Painonsa saa liikunnan avulla hyvin pidettyä normaalissa, laihduttaessa pitää fiksata ruokavaliota.[/QUOTE]

Kiitos, tätä hainkin ;)
 
[QUOTE="vieras";23655161]Tosi paljon. Mutta kyse ei ole siitä, vaan se, että ennen vanhaan se paino oli alunalkaen jo normaali ja pysyi normaalina, koska kulutus oli niin kovaa. Painonsa saa liikunnan avulla hyvin pidettyä normaalissa, laihduttaessa pitää fiksata ruokavaliota.[/QUOTE]

juuri näin asia on
 
toinen vieras
[QUOTE="vieras";23655161]Tosi paljon. Mutta kyse ei ole siitä, vaan se, että ennen vanhaan se paino oli alunalkaen jo normaali ja pysyi normaalina, koska kulutus oli niin kovaa.[/QUOTE]

Miten kolmevuotiaan lapsen kulutus oli niin merkittävästi kovempaa 50 vuotta sitten kuin nyt? Tai 90-luvulla?
 
toinen vieras
[QUOTE="aapee";23655153]Jos ihminen ei yhtään fiksaa ruokailujaan, niin kuinkakohan paljon sitä liikuntaa pitäisi lisätä, että paino lähtisi putoamaan?[/QUOTE]

Riippuu tietenkin hyvin paljon ihmisestä ja ruokavaliosta. Mutta tässä esimerkki:

Lähtötilanteessa 60kg nainen syö saman verran kuin kuluttaa.

Sitten hän päättää syödä yhden dominokeksin joka päivä.

Jotta kulutus pysyisi tasapainossa, niin hänen pitäisi lisätä viikko-ohjelmaansa yli 2,5 tuntia vaunukävelyä.
 
"aapee"
Riippuu tietenkin hyvin paljon ihmisestä ja ruokavaliosta. Mutta tässä esimerkki:

Lähtötilanteessa 60kg nainen syö saman verran kuin kuluttaa.

Sitten hän päättää syödä yhden dominokeksin joka päivä.

Jotta kulutus pysyisi tasapainossa, niin hänen pitäisi lisätä viikko-ohjelmaansa yli 2,5 tuntia vaunukävelyä.
Kiitos, ihan hemmetin hyvä esimerkki. Huh.
 
"vieras"
Kulutus on muuttunut, se on selviö. Itse 70-luvulla syntynyt. Useita tunteja pihalla koulun jälkeen: hippaa, majojen rakentamista, pyöräilyä, juoksua, paikasta 1 paikkaan 2 pyörällä tai kävellen.

Myös työ muuttunut, ennen työ raskasta ja ruumiillista, nyt mukaan ovat tulleet työtä helpottavat koneet ja istumatyö lisääntynyt, moni työ myös tehdään tietokoneelta käsin.
 
toinen vieras
[QUOTE="aapee";23655278]Kiitos, ihan hemmetin hyvä esimerkki. Huh.[/QUOTE]

Tehdäänpä toinen esimerkki. Lähtötilanteessa 30 kg lapsi syö ja liikkuu terveellisesti. Juoksee ja leikkii koko ajan, toimii kuin normaali lapsi.

Sitten alkaa makea maistumaan. Lasi juo viikon aikana kaksi 1,5l pullollista Pepsiä. Tämän kompensoiminen vaatisi lisäämään viikko-ohjelmaan esimerkiksi 13 tuntia ripeää kävelyä tai 8 tuntia vauhdikasta pyöräilyä.
 
[QUOTE="vieras";23655291]Kulutus on muuttunut, se on selviö. Itse 70-luvulla syntynyt. Useita tunteja pihalla koulun jälkeen: hippaa, majojen rakentamista, pyöräilyä, juoksua, paikasta 1 paikkaan 2 pyörällä tai kävellen.

Myös työ muuttunut, ennen työ raskasta ja ruumiillista, nyt mukaan ovat tulleet työtä helpottavat koneet ja istumatyö lisääntynyt, moni työ myös tehdään tietokoneelta käsin.[/QUOTE]

mä ainakin "tajusin" tän ketjun aikana, että ei se kulutuksen väheneminen tosiaan itsessään ole syypää. vaan se ravinto.
ainakin meidän 8 -vuotias loikkii tuntitolkulla ulkona kavereiden kanssa.pelaavat hippaa, kirkkistä, kymmentä tikkua, pyöräilevät, luistelevat jne. ihan kuten itsekin tein 80-luvulla. ja silti hällä on muutama plösömpi toveri, jotka ovatkin niitä muksuja jotka ostavat lähikiskalta useemmin sitä limpparia tai suklaapötkylää välipalaksi leikkien oheen.
 
"vieras"
Myös anoreksia on lisääntynyt ja jopa Suomessa on 8-vuotiaita potilaita. Tästä aiheesta en näe koskaan keskusteluja. Aina vain lihavuuskeskusteluja. Miksi? Onko niin trendikästä olla laiha, että ihan sama kuinka laiha on? Anoreksiassa kuitenkin suuri kuolleisuus%. Ja vaikka lihavuus on lisääntynyt, samaan aikaan terveys on parantunut(Lancetin laaja tutkimus) Eli ravintomme on parempaa, verenpaineet paremmat ja kolesteroliarvot laskeneet. En toki kannusta ketään olemaan lihava, mutta asiat eivät ole mustavalkoisia.
 
[QUOTE="vieras";23655508]Myös anoreksia on lisääntynyt ja jopa Suomessa on 8-vuotiaita potilaita. Tästä aiheesta en näe koskaan keskusteluja. Aina vain lihavuuskeskusteluja. Miksi? Onko niin trendikästä olla laiha, että ihan sama kuinka laiha on? Anoreksiassa kuitenkin suuri kuolleisuus%. Ja vaikka lihavuus on lisääntynyt, samaan aikaan terveys on parantunut(Lancetin laaja tutkimus) Eli ravintomme on parempaa, verenpaineet paremmat ja kolesteroliarvot laskeneet. En toki kannusta ketään olemaan lihava, mutta asiat eivät ole mustavalkoisia.[/QUOTE]

minä en taas ymmärrä miksi ei koskaan voi puhua jostakin ongelmasta ilman ,että esiin pitää ottaa joku toinenkin ongelma juuri esittämälläsi tavalla.
lihavuus on ongelma ja siitä pitää voida puhua ilman että pitää samalla puhua anoreksiasta.
 
"Minna"
mä ainakin "tajusin" tän ketjun aikana, että ei se kulutuksen väheneminen tosiaan itsessään ole syypää. vaan se ravinto.
ainakin meidän 8 -vuotias loikkii tuntitolkulla ulkona kavereiden kanssa.pelaavat hippaa, kirkkistä, kymmentä tikkua, pyöräilevät, luistelevat jne. ihan kuten itsekin tein 80-luvulla. ja silti hällä on muutama plösömpi toveri, jotka ovatkin niitä muksuja jotka ostavat lähikiskalta useemmin sitä limpparia tai suklaapötkylää välipalaksi leikkien oheen.
Mä oon ainakin itse huomannut sellaisen, että teini-ikäisten ja nuorempienkin makean syöminen on lisääntynyt ihan hirveästi. Eikä pelkästään niiden "plösömpien" vaan ihan normaalipainoistenkin. Mä kuljen työmatkoja bussilla, ja samalla bussilla tulee koulumatkalaisia. Niillä on tosi usein keskellä viikkoa karkkia tai limsaa tai sipsiä siellä autossa mukana. Mä en usko, että kaikkien vanhemmat edes tietää, kuinka paljon ne lapset oikeasti syö karkkia/makeaa/mässyä. Mut ne määrät on ihan hurjia.
 
"aapee"
[QUOTE="vieras";23655508]Myös anoreksia on lisääntynyt ja jopa Suomessa on 8-vuotiaita potilaita. Tästä aiheesta en näe koskaan keskusteluja. Aina vain lihavuuskeskusteluja. Miksi? [/QUOTE]

No tässä tapauksessa ihan vain siksi, ettei Hägglund haastattelussa puhunut anorektikoista mitään, tai ainakaan siitä ei iltapäivälehdet ole vetäneet sensaatiolööppejä ;)
 
toinen vieras
[QUOTE="vieras";23655508]Ja vaikka lihavuus on lisääntynyt, samaan aikaan terveys on parantunut(Lancetin laaja tutkimus) Eli ravintomme on parempaa, verenpaineet paremmat ja kolesteroliarvot laskeneet.[/QUOTE]

En ole tuota Lancetin tutkimusta vielä nähnyt, mutta miten tuo terveyden parantuminen oli määritelty ja todettu? Erityisesti tuo ehdotettu syy-yhteys ravintoon kiinnostaa.

Itse olisin valmis veikkaamaan sitä, että parantunut terveys johtuu lääketieteen kehittymisestä.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23655291]Kulutus on muuttunut, se on selviö. Itse 70-luvulla syntynyt. Useita tunteja pihalla koulun jälkeen: hippaa, majojen rakentamista, pyöräilyä, juoksua, paikasta 1 paikkaan 2 pyörällä tai kävellen.
[/QUOTE]

Samaa se on nykyäänkin, ainakin minun lapsillani. Suurimman osan ajasta viettävät pelatessa erilaisia pallopelejä pihalla.
 

Yhteistyössä