~ Heinäkuun Hellemasut 2012 ~ JOULUKUU

Kopioin tänne saman minkä tonne kerhon puolelleki neukkukuulumisii siis :) !

heipähei!

täältä ekan neukun kuulumiset, tosin eihän siellä mitään erikoisia ollut, pissanäyte piti jättää, oli ok, mitattiin verenpaine joka oli ny sit 98/50.. alhanen, ja siltä tuntuuki kun pääs heittää esikoisesta ei ollu tällästä, aina hyvät paineet! no mutta nestetasapainolla kuulemma sen voi saada normiksi taas sitten hemppa oli 127, hyvä sekin, tais jopa olla sama kun esikoisesta :)
tuli juteltua neukkutädin kanssa tunnin verran, mukava oli, papereitten läpi käymistä, ne olin jo täyttänyt ennen kun sinne menin :p
Muutenki kyseli kaikennäköstä, oikein mukavalta tuntui mutta tällä kertaa ei tehty mitään sen suurempia juttuja, labraan pitää varata aika kun otetaan sitte verikokeet niskapoimuultraa varten ja sit noi perustestit mitkä otetaan ny muutenki !

seuraava neukku sitte tammikuussa 11 päivä, ja se on sitte neukkulääkäri, neukkuhoitsuni on sama ku neukkulääkäri, aika kiva kun on yksi ja sama henkilö ! :)


sitten lisäks: onnittelut kati82 hyvistä ultrauutisista :)! samoin maylle !! :)

Mirkelo & Nyytti 8+0 <3
 
Viimeksi muokattu:
Ensinnäkin pahoittelut rontt1 ja celinee. En pysty kuvittelemaankaan millainen suru teillä on :ashamed:

Ja onnittelut niille jotka ovat saaneet iloisia uutisia ultrassa ja muuten!!:heart:

Kiitoksia niille jotka vastailivat siihen hiivahommeliin. On näköjään aikas yleinen vaiva...ja inhottava. Soitin silloin neuvolaan ja sanoivat että itsehoitolääkkeitä voi käyttää ihan surutta. Puikon asettaminen oli vaan hiukan hankalaa ilman asetinta kun limakalvot näyttää olevan niin herkät että sain sillä tabulla aikaiseksi haavan ittelleni....hyvä minä.

Soitin sinne lapsettomuuslääkäriasemalle missä teimme lapsettomuustestit ja varasin varhaisultran. Jouduin ottamaan ajan jo huomiseksi koska meitä hoitava lääkäri jää lomalle ensiviikolla (4vk). Olisin alunperin halunnut mennä vasta ensi viikolla koska pelkään että sykettä ei vielä näy. Huomenna olisi 6+4. Noh m-a-y :kin on nähnyt jo sykkeen niin ehkä mullakin se näkyy. Oliko täällä joku kenellä syke ei ole näkynyt 6+ viikolla?
 
Tulee niin paljon tekstiä päivän aikana ettei milllään pysy perässä!
Sydänäänet kuuluu neuvolan dopplerilla varmaan aikaisintaan viikolla 10. Mulla kuului 9+1 ja niitä sai tosi kauan etsiä. Hoitaja sanoikin että ei välttämättä vielä kuulu mutta ei kannata sitä säikähtää kun vielä oli niin aikaista. Varmaan joka neuvolassa ei yritetä kuunnella edes vielä tuolloin kun ei haluta turhaan huolestuttaa jos ei kuulukkaan.
Tosi paljon eroaa käytännöt neuvoloiden välillä. Jossakin tosiaan on se ultra ja joissakin otetaan np-verikokeet valmiiksi, toisissa ei. Minun pitää viedä pissanäyte erikseen labraan vielä ennen lääkärineuvolaa joka on 29.12.
Tänään tuli 10 viikkoa täyteen! Sikiövaihe lähti siis käyntiin. Aika kuluu niin nopeasti!
Np-ultra on seuraava, jota odotellaan. Se on 14.12 eli viikon päästä.

puppa 10+0!!
 
Penni3 mulla ainakin oli tosi vahva syke, jumpsutti kauheeta tahtia <3 mut, luulen ettei sitä voi oikein ennalta arvuutella näkyykö, joskus se alkio voi olla niin piilossa ettei sitäkään näy. Mut mulle sanottiin silloin aikaa varatessa että viikoilla 5-7 pitäis näkyä. Mutta ei myöskään kannatan säikähtää jos ei se näykään, sitten myöhemmin uudestaan :) Mä uskon kyllä, että se näkyy jo, oothan sä jo lähempänä viikkoa 7 :)
 
Heipähei!

Kävinkin täällä huutelemassa noin viikko sitten ja nyt on sitten varhaisultrassa käyty. :) Siellä oli pieni pallero oikeassa paikassa ja sykekin näkyi! lääkäri sanoi, että näyttäisi normaalilta raskaudelta... Eli mut voi nyt sitten päivittää myös listalle:
santski/ 28v/1.lapsi/LA 29.7.12/TAYS/ ei oloja kummastakaan

Toi laskettu aika on laskettu netin laskureiden mukaan ja varmistuu varmaan sitten seuraavassa uä:ssä. Uä:n mukaan sikiö vastasi viikkoja 6+3 ja oli lähes 6mm pitkä. Oireet ennallaan ja lisänä tullut pientä kuvotusta ja ajoittaista närästystä. Pönttöä ei oo tarvinnut vielä käydä moikkaamassa. Neuvolankin sain varattua aatonaatolle eli muutaman viikon päähän ja terkka varaili samalla jo niskaturvotus uä ajankin, joka tuli rv 12. Eli täällä nyt vain odotellaan ja yritetään nauttia tästä uudesta tilasta. Itse en halua tietää etukäteen kumpi sieltä on tulossa, onpahan jotain jännättävää loppuun asti. ;)

Vointeja kaikille!!:wave:
 
  • Tykkää
Reactions: Brita
Tervehdys!

Uusi tulokas Heinäkuun hellemasuissa!

Olen 29-vuotias turkulainen, 6+3 ja laskettu aika 29.7. Ensimmäistä odotetaan ja vaikea sanoa, kumpi on enemmän pähkinöinä, minä itse vai mieheni..
Neuvolaan soittelin saman tien, kun testi plussasi ja olin tosi hämmästynyt, kun hoitsu varasi mulle samalle viikolle aikaa, 4+3. Ensimmäinen ultra on loppiaisen aattona, jännittää jo!
Ei olla puhuttu miehen kanssa varhaisultrassa käymisestä. Luulen, että odotamme tammikuulle. Neljä viikkoa menee varmasti vauhdilla.
Innoissamme olemme tottakai, kun lähes vuoden päivät oli yritetty. Toivotaan, että mallikkaasti jatkuisi.

Iloiset uutiset sain juuri pikkujoulujen alla ja toivoin jotenkin, että saisin klaarattua juhlat niin, etten isompaa huomioita herättäisi. Ihan hyvin meni, mutta kyllä siellä oli tarkkasilmäisiä naisia eli työpaikalla jo muutamat tietää. Toivon mukaan jutut eivät lähtisi vielä liikkeelle (voi olla turha toivo).

Olen ollut aikas ihmeissäni tähän asti. Lähinnä siksi, että ajoittain mietin, onko siellä masussa mitään. Suurempia oireita ei ole ollut, Rintoja aristaa ja ovat jo kasvaneet (mistä mies on innoissaan) ja väsyttää enemmän kuin normaalisti. Pahoinvointia ei onneksi ole ollut yhtään. Hetkittäin hämmentää ajatus, että puolen vuuoden päästä jäisin äitiyslomalle pois töistä ja sitten meille tulee uusi pieni ihminen. Sen jälkeen kuitenkin alkaa hymyilyttämään, ihanaa!
 
musta on tullu ihan kauhea märisijä :( kokoajan vaan itkettää...
nytkin silmät punasena ku itkeä tirautin että en tykkää asua täällä missä nyt asumme :( joka on tosin totta mutta tarviiko sitä nyt tällainen show laittaa pystyn...hmm... huoh!

muutenkin mulla on todella ristiriitaiset tunteet tätä raskautta kohtaan :( pelkään etten jaksa ....

Miehen kans juteltiin päivällä et kesällä reissataan siellä ja siellä, niin yks kaks tuumasin et joo sillä mahalla varmaan juu :/ mulla kaikki raskaudet menny yliajalle: 42+1,41+2 ja 40+2. mites muilla?

taasen oli tullut ihania ultrauutisia <3 ja uusia odottajiakin! tervetuloa!

nyt meen leikkimään...

itkupilli onona ja toukka 7+0
 
Iltaa naiset! :)

Tuli pieni palstatauko, kun päästiin vähän lomailemaan :)

rontti1 ja celinee isot pahoittelut ja voimia suruun :hug:

MB Oikein muistit, eli huomenna olis edessä np-ultra. Pelottaa, jännittää ja oon myös iloinen siitä, että päästään kurkkimaan pientä :heart: Voi kun kaikki vaan olisi hyvin! Mietityttää, että onkohan se hematooma vielä siellä vai onko imeytynyt takaisin kudoksiin. Kaiken tän lisäksi jännittää niskaturvotuksen mittaaminen, kun esikoisesta ei seulottu, mutta tästä nyt päädyttiin seulomaan kuitenkin. Th antoi aikaa varatatessa ymmärtää, että näin pääsee nopeammin ultraan kuin sitten jos ei oltais haluttu seuloa.

Raskausoireista tänne on vihdoin rantautunut turvotus; tismalleen samoihin aikoihin kuin esikostakin. Kuvotus jatkuu edelleen. Voiskohan ehkä kohta alkaa elättelemään toiveita, että se helpottaisi?

Toivon todella, että pääsen tänne huomenna kertomaan hyviä uutisia :)

Lavelyn 10+4
 
[/B]Tipetsu
Mulla on sama ongelma kuin sinulla. Ummetusta on nyt ollut 5 päivää. Ostin apteekista Levolacia ja sitä olen nyt ottanut 15ml aamuisin, mutta eipä juuri auta. Eilen illalla alkoi kamalat vatsakivut, mutta kuvittelisin niiden johtuvan juurikin ummetuksesta. Vatsa pinkeänä ja kovana pallona, todella turvonnut. Ällöttää kokoajan ja vatsakipu on valtavaa, ei pysty suorassa olemaan. Välillä helpottaa hetkeksi ja sitten taas jatkuu kramppimaisina kipuina. Onko sinulla ollut ummetuksen yhteydessä voimakasta KIPUA? mietin että millonkohan pitäisi huolestua? Onko muilla kokemusta?
Mietin kun tänään jouduin lähtemään koulustakin kesken armottomien kipujen takia, viime yönä en saanut nukuttua kun max 2 tuntia, kivut pitivät hereillä.

Jos teillä joillakin on ollut vastaavaa niin otan mielelläni neuvoja vastaan. Ps: sori tälläinen törkeä omaan napaan tuijottelu. Täällä vaan on helppo avautua vaivoista, kun ei viitsi tolle miehellekkään ihan kokoajan valittaa ettei se huolestu liikaa. Mietin myös että johtuvatko nämä kivut ummetuksesta vai voivatko ne jotenkin johtua siitä minun kohdussani olevasta rakenteellisesta väliseinästä. Osaatteko sanoa kuinka "ajoissa" kannattaa neuvolaan soitella ja kysellä tarvitseeko mennä lääkäriin.

Tervetuloa kaikille uusille hellemasuille.
Aivan ihanaa kun teillä alkaa olemaan jo ultria, odotan jo innoillani ultrakuulumisienne lukemista. Onnittelut kaikille jotka olivat saaneet hyviä uutisia varhaisultrasta tai kuulleet jo sydänääniä.
 
Iltaa!

Santskille ja annukalle tervetulotoivotukset! :)

Täällä hyrrää hormonit ja nimenomaan ne kyyneliä aiheuttavat... Eipä tarvi kummoinen syy olla, kun täällä jo tyrskitään. Alkaa oikeasti olla jo aika rasittavaa. :headwall:

Aamulla kävin labrassa verikokeissa (normaalit verikokeet äitiysneuvilaa varten ja sitten np-ultraa varten toiset kokeet) ja vein virtsanäytteen myöskin. Hirvittävä jono labrassa, ilmeisesti yhden päivän pyhä keskellä viikkoa ruuhkauttaa aika tehokkaasti...

Brita ja salarakas 10+1
 
Tervetuloa uusille ja onnea ultrauutisista! Kiva kun keskustelu käy vilkkaana ja uusia vielä tulee! :)

penni: minulla on kummastakin näkyny syke ym. varhaisultrassa. Vastasivat viikkoja 6+3 ja tämä 6+4.

Brita: minä olen myös aikamoinen vollottaja! Siis muutenkin ja varsinkin nyt raskaana!! Oli sit ilo, suru tai mikä vaan...

ON: pahoinvointi jatkuu ja jatkuu, lämmintä ruokaa en edes muista milloin viimeksi oon saanu alas. Hedelmät, paahtoleipä ja mehu on lähes ainoat ruuat mitkä maistuu! :(

neito 7+1
 
Lavelyn, miten meni np-ultra? Tulin tänne jo toistamiseen kurkkimaan oletko jotain siitä kirjoitellut, vähän kärsimätön olen näköjään:)

Kaikki vollottajat, täällä myös yksi itkeskelijä lisää! Nyt pari päivää sentään suht tyyntä ollut, mutta joinain päivinä huomaan vuodattavani kyyneleitä vuoroin ilosta, suuttumuksesta tai ihan mistä vain. Hämmentää itseäni, kun en normaalisti itke kuin aniharvoin.

tyttönen87, jos sinusta kivut tuntuvat ummetuksesta johtuvilta, niin ne todennäköisesti ovat sitä, ainakin itse tunnen kroppani ja kolotukseni ja tiedän suurinpiirtein mikä osa kipuilee milloinkin. Mutta nuo hirmuiset kivut eivät kuulosta enää sellaisilta mitä pitäisi sietää:O Voisitko kokeilla jotain toista lääkettä Levolacin lisäksi? Melkein voisit soitella neuvolaan tai terveyskeskukseen asiasta, osaavat varmaan kertoa mitä asialle voisi tehdä ja esim. mitä valmisteita raskaana ollessa voisi tuohon kokeilla.
Toivottavasti olosi helpottaa, niin inhottavalta kuulosti:/ Oma ummetukseni on vähän tällä viikolla helpottanut, mutta ei se läheskään noin radikaalia ole ollut mitä sinulla, minulle auttoi muutama päivä Levolacia ja runsas neste plus runsaasti kuituja.
 
Viimeksi muokattu:
Minä toivoisin peintä ummetusta kaveriksi. Itsellä alkoi sappi oireilla syksyllä ja raskaus pahentaa sitä.. Joten kaikki ruoka tulee ripulina ulos aika nopeesti (jos en ehi oksentamaan).. paino oli silti noussut 2kg!! JO NYT!!

Aiemmista synnytyksistä. Esikoinen syntyi viikolla 37+1. Käynnistettiin kun vedet meni. Toka viikolla 40+0. Myös käynnistetty, koska olisin tarvinnut tästä viikosta eteenpäin insuliini hoitoa raskausajan diabetekseen. Synnytys palautti sokerit normaaliksi.

Vähän helpottanut nämä olot. Pikkusen kuvottaa, mutta ei ole tarvinnut sentään oksennella. Maha on KIREÄ ja farkut ei sopinut jalkaan. onneksi kaikki muut housut kuitenkin menee ihan hyvin.. Ei pidä vielä juhlia olojaan, monesti ollutkin parin päivän tauko ja oksentaminen alkanut uudelleen..

poeka 8+6
 
Huomenta! Tää haluis kans kovasti jo ultraan, mutta vielä saa odottaa. Ensimmäinen neuvolakin on vasta ens maanantaina, jolloin olis 10+0. Toivottavasti sydänäänet ees jo kuulis sillon...
Pahoinvointi on ihan omaa luokkaansa, pari päivää omalla ilmotuksella olin pois töistä. Eilen kävin lääkärissä ja viikon sairasloman määräs näin alkuun ja pyysi sitten soitteleen, jos ei helpota. Onneks. Mies oli ponganut netistä SeaBand- rannekkeen ja se sitten tilattiin ihan kokeilumielessä.
Mites teidän muiden miehet, halisiko ne tulla neuvolakäynneille mukaan? Mun haluis, ymmärrän kyllä ultrat ja jos nyt haluu niit sydänäänii kuunnella, mutta jotenkin tuntuu oudolta, jos se siellä nyt joka kerta olis mukana ihan koko ajan. En kyllä haluis. Tää on meidän ensimmäinen yhteinen lapsi ja ensimmäisestään hän oli käynyt mukana...
Tuo toinen tyttö antoi odotuttaa itseään sen pari viikkoo yli (käynnistysaika oli jo varattu maanantaiks, kun päätti su iltana tulla issekseen), ensimmäinen tytteli tuli laskettuna päivänä ja tuo poika tuli sitten kolmisen viikkoa etuajassa. Eli kaikennäköstä löytyy, ei yhtään osaa arvioida, kuin tän nelosen kanssa käy, jos sinne saakka päästään.
Nimistä, meillä ois pojalle nimi valmiina. En sitten tiedä muuttuuko vielä matkan varrella. Tytölle ei vielä olla keksitty. Meillä kaiketi salaa toivotaan poikaa, vaikkakin kumpikin on yhtä tervetullut. Miehelläni on jo yksi tyttö, niin siksi varmaan tää salainen toive.
Ajattelin mennä pojan kanssa nyt lumiukkoileen, kun tuo raitis ulkoilma hieman helpottaa tuota huonoa oloa :)
 
Kiitos kaikille vinkeistä. Käynkin ostamassa luumuja ja ruusunmarjasosetta tänään kaupasta. Eilen illalla otin tupla annoksen levolacia ja sillä sain vatsan toimimaan, joten yöllä sain jopa nukkua =) Nytkään vatsa kivut eivät ole heti aamusta pahasti vaivanneet. Meillä on neuvolaan 12 soittoaika, soitan varmaan varmuudenvuoksi ja kyselen neuvoja, varmuuden vuoksi =)
Minullakin on vatsan kanssa ollut aina välillä ongelmia ja tähystykskin on tehty. On löydetty ns. ärtynyt paksusuoli ja hidas ruuansulatus. Paprika, porkkana,maissi, siemenet ym. äiheuttaa ummetusta ja ruuansulamattomuutta. Mutta nyt vaivat on pysynyt pitkään kurissa. Mutta kai tämä raskaus niitä sitten pahentaa. Mukava kuulla että muillakin on ummetuksen kanssa ongelmia. Ei siis tosiaan ivaa että muillakin on huono olo ja ummetusta, mutta jotenkin halpottaa tieto siitä että se on "normaalia".

Tää keskustelu ryhmä on mielestäni muuten aivan ihana! Te kaikki hellemasut vaikutatte oikein mukavilta ihmisiltä! On todella kiva lukea täältä muiden kuulumisia =) (ja valitella välillä omia olojaan) :D

Tiitulainen: Onnittelut ihanista varhaisultra kuulumimsta =)
Neito: ja muutkin joilla on voikasta pahoinvointia ja huonoa oloa. Niin jaksamisia teille kovasti =)
 
Tiitulainen, minulta puuttuu rhesustekijät eli olen "negatiivinen". Käsittääkseni vasta-aine annetaan vain silloin, jos lapsi on positiivinen (esikoinen oli), mutta jos lapsikin on negatiivinen, niin silloin ei tarvitse antaa. Eipä tuossa ainakaan edellisessä raskaudessa ongelmia ollut, parit ylimääräiset verikokeet otettiin.

Täällä ei kummempaa, olo on aika hyvä. Tämä päivä menee lepäillessä. Pakotus alkaa poskinontelosta hävitä, antibiootit tehoavat. Esikoisen 2-vuotisneuvola on iltapäivällä, joten sitä odotellessa.
 
ummetuksesta kärsivät: täälä yksi kovavatsainen myös :( sain ekassa myös nämä ihanaakin ihanammat pukamat vaivaksi :/
Minä olen huomannut että mahan saan toimimaan kahvilla ja hyvänolon luumujugurtilla. :) pari luumujugua päivässä ni kyllä ei tarvii työnnellä ;D levolacit ja muut ei toimi, saa heittää niillä vesilintua! :LOL:

muutosta, mä haaveilen muuttoa maaseudulle :) mies vaan haraa vastaan.. :( maalla olen itse lapsuuteni viettänyt ja kaipuu sinne on suuri omienkin lasten kanssa... nyt meillä sukulaiset asuu 500-600km:n päässä :(

itkeminen, mä siis itken ihan pienestä... hormoonit hormoonit.

ultra-ajan unohdin tilata eilen....koitaas tänään vaikka muistaa soittaa :) soittoaika kun on niiin ihmeellinen 13-15 ni ei aina muista... ja tänääkin menee aika kinttaalle että kerkeenkö sillä töihin pitäs illaks mennä...

kertominen mä kerroin mun parhaalle ystävälle tulokkaastamme ja hän oli todella onnellinen meidän puolesta :) harmi vaan kun asuu niiiin kaukana ettei voida jakaa juttujamme niinkuin teimme kaikissa edellisissä raskauksissa... :'( sekin alkaa ihan itkettää... mä en taas nää mitään joten lopetan tälläerää taa tähän...

onona ja toukka 7+1
 
tiitulainen oo, onnea hyvistä ultrakuulumisista!! :)

Ja sit omaa napaa (sorry!): Tänään nyt sitten eka neuvolareissu takana! (nyt mennään 8+2) Ei oikein jäänyt mitään mielipidettä, neuvolatäti oli ihan mukava mut aika paljon tuli asiaa het ekalla kerralla.. Lippusta ja lappusta.
"Pääsenkin" jo korkean painoindeksin takia sokerirasitukseen jo tänä vuonna, taisin varata jouluviikolle ajan. Ja nt-ultraan pitäs soitella nyt kunhan niillä alkaa se puhelinaika.. Se menis sit joulun jälkeiselle viikolle.
Sydänääniä ei kuunneltu kun se heidän laite oli vissiin vuodelta nakki....
Tällä hetkellä ei tunnu oikein miltään.
Se sokerirasitus vähän jo hirvittää kyllä valmiiks.. Pitänee jo vähentää tuota namien mussutusta... :ashamed:

Lavelynin uutisia ja kuulumisia odotellaan täälläkin! :wave:
 

Yhteistyössä