~ Heinäkuun Hellemasut 2012 ~ JOULUKUU

Itseä vaivaa melko oireeton olo.. Viikon päästä on neuvola ja ultraavat, joten siellä sitten selviää.. Paha olo on kuitenkin poissa, olen ollut melko virkeäkin ja saanut paljon tehtyä ja ulkoiltukkin monta tuntia päivässä.. Rinnatkaan ei arista niin kovin enää vaikka painaessa vähän kipeetä tekeekin.. *Puristelee itseään rinnoista ja vilkuilee, ettei kukaan näe* :D Ja luulenpa että keitän tässä kahvit kun kaikki yökötykset on poissa.. On se kumma kun tästä ei nyt nauti ollenkaan, vaan heti pitää aatella pahinta.. Kaikki oireet vaan loppu yhen äkin..: /
 
Heippa,täällä kans tämä aamu on nyt jotenkin energinen..oon saanut jo pyykit vietyä ja haettua,ja eilen illalla meni reilu tunti jääkaappien siivouksessa ja roskiskaapin siivosin,semmosta pientä ns.joulusiivousta.

Olo on siis aikas hyvä...eilen olin kyllä taas niin jäässä iltapäivästä,et pakko oli tuliseen suihkuun raahautua,ja tuli torkahdettua sohvalla semmonen tunti.

Kohta lähden kuopuksen kanssa verikokeisiin laboratorioon,ja samalla ruokakaupassa käyntiä,ja iltapäivästä pääsen kampaajalle uudistautuun! Oon lopen kylläöstynyt hiuksiini. PTT10+1
 
Huomenia! Täällä kotiuduttu nt-ultrasta. Kaikki oli kai hyvin. Pieni siellä kovasti liikkui ja venyttelikin. Kun oli sitten Nt-mittaus vuorossa,pieni kääntyi niin ettei meinannut saada täti mitattua :)..Kuitenkin se sitten sieltä löytyi ja mitta poimulla oli 1,1mm..Monia mittauksia otti ja osa niistä näytti 0,9mm..Olisin ollut tyytyväisempi tuohon 0,9mm. Mikä se yläraja on tuolla poimulla? Mikä ei ole enää normaali? Tuota kun en tajunnut kysyä : / Sanoi sitten että kaikki näyttää hyvältä ja normaalilta eikä niskaturvotuskaan ole poikkeava.
Jotenkin jäi kuitenkin huoli. Ja kun verikokeiden tulokset tulee vasta joskus.

Sikiön koko oli nyt 49mm vastaten 11+5 eli LA siirtyi 30.6.2012. Jotenka minun kai pitänee tunkea tuonne kesäkuisiin koska varmaan jussina ollaan synnyttämässä :D :heart:


Tipetsu rv 11+5
 
SEE
ONONA Millä nimimerkillä silloin kirjoittelit? Aika hauskasta että muistat mun nimimerkin. Esikoista odotellessa olin aika aktiivinen kirjoittaja mutta toisessa raskaudessa oli vähemmän aikaa saati sitten nyt.

T:SEE rv 9+4
 
Huomenna aamusta olis sitten ensimmäinen neuvola aika :) pikkusen meinaa jo jänskättää että mitä siellä nyt sitten tehdään... kun soitin aikaa niin se jotain puhu tuosta nt-ultrasta, että josko sitä pääsis näkemään massuun että sielä tosiaan kasvaa pikkunen :) Jouluna sitten olis tarkotus kertoa vanhemmille ja muille tästä odotuksesta jos huomenna näkee että kaikki on varmasti hyvin :)

Jansu+toukka 9+2
 
Iltaa kaikille! :wave: Saako vielä ilmottautua näin matti myöhäsenä mukaan joukkoon? oon jo jonkun aikaa seuraillu palstan tapahtumia enkä malta olla kirjottamattakaan.

Itestäni sen verran että olen 21 vuotias ja esikoinen siis tulossa.

Maisa90/LA 6.7.2012/esikoinen/PHKS olikohan täs nyt kaikki (?)

Sydänääniä en oo vielä kuullu enkä oo käyny varhaisultrassakaan, niin tuntuu vielä tosi epätodelliselta. eka neuvola on kyllä käyty mut en malta oottaa että pääsen sinne ekaan ultraan 27 päivänä.

Nyt ollaan siis viikoilla 10+6. ja huomenna poksuu. :D
 
Heips kaikille! Pahoinvointi on pitänyt mut sivussa monta viikkoa, mut nyt pitää tulla kertomaan kuulumisia pikaisesti.

Tänään oli nt-ultra, tosi miellyttävä kokemus. Ja ihana 4D kuva saatiin pikkunyrkkeilijästä :heart: Kaikki oli tyypillä kunnossa. Mutta, niskaturvotusta oli n. 2,8mm. Kätilö sanoi että kaikki alle 3,0mm on normaalia, joten en osannut huolestua. Nyt kun olen lueskellut ja katsellut mitä muilla on, niin vähän alkoi huoli kalvaa. Ehkä olisi pitänyt olla lukematta, kun ehdin jo olla niin onnellinen. Verikokeissa kävin, odotellaan nyt tuloksia ensi viikkoon.

Maanu 11+1
 
tipetsu kyllä toi turvotus on niin pieni etten ois huolissani lainkaa, esikoisellani oli saman verran, ihan terve lapsi on :) olen kuullu et semne 4 ja sen päälle , on semne raja et vois huolestuukkin.. lisäksi jos viihdyt tällä palstalla niin mikset voisi olla täälläkin? puppallakin siirtyi LA kesäkuulle ja pysyy tässä ryhmässä, mut jokanen tekee kuten tahtoo :)!


lisäks puhuttu et monella ummetusta... oi kyllä täälläkin, ostin nyt luumusoppaa, josko se auttais.. ei o yhtää kiva ku maha kovalla :/ !!

Jaksuja kaikille massukoille :)!
 
Hei!

Kiva, kun kaikilla alkaa olla jo ultria ja muita "tositoimia" takanaan -> alkaa vaavi konkretisoitumaan :) Itellänikin oli tänään ensimmäinen neuvolakäynti, johon toimiteltiin tarvittavat paperit (uusi käytäntö ja olin ensimmäinen joka ne sai täytellä).
Tuntui kamalalta kuulla, että np-ultra on vasta viikolla 12 ja sinne asti pitäisi odotella, että onko masuasukki vielä hengissä ja tuntuikin mukavalta kun neuvolatäti ehdotti sydänäänten kuuntelu vaikka niitä ei välttämättä saadakaan kuuluviin vielä tässä vaiheessa. Äänet kuitenkin löytyivät, aika nopeastikin, ja hyvältä kuulosti :) Itse en ole tainnut niitä kotidopperilla vielä löytää - löytämäni rytmi oli liian alhainen ollakseen alkion.
Itsellänikin olotila kohenemassa ja siksi välillä tuntuu, että on siellä enää ketään.. Mutta kyllä vain oli - toinen kolmannes vaan lähenee ja oireet pienenevät :)

Joku puhui Fragile X:stä... Eikö kuitenkin ole niin, että jos on tuo poikkeama sikiöllä, niin se saattaa näkyä myös np-ultrassa? Tällöinhän voi ottaa näytteen halutessaan ja pyytää seulaamaan ko. kromosomit tarkemmin. Ja tuo poikkeava kohtakin on aika tarkkaan tuossa tiedossa.. Toisaalta taas, jos onkin täysin oireeton, niin onko tarpeen edes selvittää asiaa. Tai sitten pyydät saada perinnöllisyydestä johtuen esim. tarkemman 4D ultran, jossa syynätään sitten nuo kasvojen piirteet, jotka ilmeisesti vaivaavassa fragileX:ssä ovat poikkeavat? Kannattaa jutella joka tapauksessa pelosta polilla tai neuvolassa.

Mukavaa loppuviikkoa jokahittelle, Mirella_36&Mussu (jo 9+3!)
 
  • Tykkää
Reactions: Morning Butterfly
Maanu Miesystäväni kertoi joku aika sitten että hänen tuttavaperheensä lasten kohdalla jokaisella on niskaturovtus ollut ns. liian suuri, eli mennyt tuon rajan yli, mutta silti kaikki lapset normaaleja. :)

Ihanaa lukea täältä hyviä ultra- ja neuvolakuulumisia! Itsellä olisi varhaisultra maanantaina ja ensimmäinen neuvola sitten torstaina. Kovin hitaasti etenevät päivät mutta koitan yrittää tuota ultraa olla ajattelematta liikaa. Kovasti sitä odottaa ja sitten toisaalta menaa huoli iskeä että mitä jos. Joten parempi kun vaan antaa asian olla ja katsoo tilanteen sitten maanantaina. Kyllä se sieltä taitaa tulla... :)

Jotkut täällä puhui oireiden häviämisestä, itsellä oli kanssa viime viikolla n. 5 päivän melko oireeton olo, vain rinnat olivat edelleen arat. Mutta sitten tällä viikolla on taas oireet palanneet ja pönttöä on halailtu. Mutta niin se vaan menee että kun voi pahoin, odottaa vain että se loppuisi. Ja ku ei enää voi pahoin, iskee huoli onko kaikki ok. :D

Oma napa: Täällä on selvitty ensimmäisistä työpäivistä kunnialla joskaan en vielä ole kehdannut kertoa siellä olevani raskaana. Kovasti on kyselty kesän suunnitelmia mutta kun ei kehtaa vielä sanoa mitään... :D Pahaolo velloo edelleen, erityisesti iltaisin. Mutta eilen poksuttiin taas. :)

Omena ja maha-asukki 8+0 :heart:
 
Nyt on tosiaan pari-kolme päivää ollut niin normaali olo kuin voi olla. Join kahvia ekaa kertaa kuukauteen ja hyvää oli! Nälkä pysyi poissa aamusta iltapäivään kuten ennenkin, ei ole yhtään paha olo, ei väsytä, finnit näyttäs olevan paranemaan päin ja kaikki nipistelyt ja kiristykset on kokonaan poissa. Ei turvotakkaan samaan malliin enää.Ei yökötä mitkään hajut ja kaikki on tosiaan niinkuin ennenkin.

On vahva olotila siitä, että kehitys on nyt stopannut. Olihan tähän viitteitä jo aiemmin.. Viikolla 7+ alkio vastasi ultrassa kokoa 5-6vk ja testiä tehdessä sain haalean viivan testiin, vaikka aiemmin on aina ollut vahva viiva ja saanut sen heti siihen tikkuun..

Ainoa oire on rintojen arkuus, mutta ottaen huomioon että kaikki muut olot on poissa ja kohtu jonka aiemmin tunsin mahallaan, ei kiristä, eikä tunnu enää.. Henkisesti olen jo "päättänyt" että meni kesken. Tasan viikko seuraavaan ultraan ja varuiks siteen kanssa odottelen vuotoa..Ihan mitään sanomaton olo..Jostain syystä ei itketä, ei huoleta,ei sureta.. Pelottaa vaan millon se tyhjennys alkaa, kun se kuulema osaa olla kivuliasta..:O

Viikot 9+6
 
Hei kaikki ja taas on tullut ihania ultra ja nauvola kuulumisia sekä uusia hellemasuja, elikkä niistä taas onnittelut.

työssäkäynti Olen itse ollut oman perussairauteni takia nyt 5 vko sairaslomalla, onneksi sillä raskauspahoinvointi on ollut hankalaa. Tänään pitkästä aikaa ensimmäinen työpäivä ja voin sanoa että varmaan elämäni kauhein. Oksensin töissä 3x ja vatsakivuissa kipristelin monta kertaa. Töissä en ole mitään sanonut kenellekkään viellä. Oikeasti olen ylpeä teistä jotka olette jaksaneet normaalisti töissä käydä! Mä olen edelleen ihan rikki aamuvuorosta.. :/

Oma napa- lapsesta kertominen: Miehen vanhemmat ovat tulossa kuopiosta tänne tänään, ajattelimme että olisimme kertoneet raskaudesta vasta nt-ultran jälkeen, mutta kun tulevat yllättäen visiitille niin päätimme kertoa heille tänään. Minun oloni on sen verran heikko että voi olla että arvaisivat ja turvotusta on niin rinnoissakun vatsassakin.. Vähän kyllä jännittää kun näin "ajoissa" kertoo, että jos sitten ultrassa tuleekin huonoja uutisia. Mutta täytyy ajatella positiivisesti.
 
Brita,korjaa vaan mulle lasketuksi ajaksi 27.6. :)
PTT,voi voi..täytyy myöntää että hieman huolestuttavaa..itsehän sen parhaiten vaistoaa,onko kaikki hyvin.Hyvä että pääset pian ultraan.Eikö sua sit yhtään surettais,jos pikkuinen olisikin menehtynyt? Vai oletko turtana menetyksen mahdollisuuden takia? Toivotaan kuitenkin että kaikki olisi hyvin.. :hug:
P.S. Tänään uskaltauduin lopultakin värjäämään hiukseni,kun tuo 12 viikkoa on kulunut..piristää kun saa tukan kuntoon! Maha vaikuttaa aika turvonneelta ja pistelee(iho venyy ilmeiseti),joten hyvältä vaikuttaa.. :) Ja tervetuloa uusille,tänne tulee yhä vain lisää porukkaa..mukavaa!
MB 12+5
 
Morning Butterfly miten sulla voi olla viikkoja jo 12+5 jos LA on 27.6. Mulla siis eilen korjattu lasketuksi ajaksi juurikin tuo 27.6 mutta mulla on viikkoja nyt 12+1. Viikot vaihtuu aina keskiviikkona. Tasan 40 tulee täyteen keskiviikkona 27.6.

Minä myös kuulun niihin, joiden oireet on vähentyneet. Väsy on edelleen. En tosin tiedä johtuuko se flunssasta vai raskaudesta. Tilalle on tullut pohjaton nälkä. Voisin syödä koko ajan ja kunnon ruokaa. Hedelmät ei vie nälkää mihinkään. Rintoja aristaa edelleen. Mahakin on pullahtanut hieman esiin. Tiukemman paidan ollessa päällä vauvamaha näkyy jo selvästi.

puppa 12+1
 
Iltaa :) ja onnea kaikille iloisia uutisia saaneille ultrassa :) ja tervetuloa uudet Hellemasut :)

Olin tänään töissä päiväkodissa keikalla. Kivaa vaihtelua kotona olemisen rinnalle huomennakin menen vielä ja pitäs selvitä se kevään työ kuvio jänskättää :) Mulla tuntuu välillä masussa sellasia outoja muljahduksia aiva niinkun sie liikkus joku mut ne taitaa olla kohdun kasvamisesta johtuvia muljahduksia :) ei ne liikkeet vie voi tuntuu ku viikkoja on niin vähä :) Avopuoliso n niin ihanan innoissaan tästä vauvasta se on välillä yli huolehtivainenkin jos pistää pään syliini kyselee enhän runno sun mahaa :) Mutta ihana ku on tollanen mies joka huolehtii <3
Onko täälä muuten liikkujia käyttekö salilla jumpilla? Oon miettiny voiko tehä ihan normaalisti sali treeniä ja käydä esim Pumpissa? mietityttää kun raskaus on niin alussa ettei liikaa rehki mut toisaalta se liikunta on hyvästä ja sitä kannattais harrastaa koko raskauden ajan niin paljon kun pystyy :) Kauniita unia <3
Nennu ja Pulputtaja 7+6 rv :)
 
Tämä koko raskaus oli ihan yllätys ja olimme tyytyväisiä lapsilukuun jo aiemmin. En kuitenkaan osaa aborttia tehdä, kun jään miettimään miltä lapsi ois näyttänyt jne.. On pitänyt vähän sulatella ajatusta että kaikki alkaa alusta uuden vauvan kanssa.. Toiset lapset on kohta 7v ja 3,5v ja heidän kans voi jo touhuta paljon kaikkea kivaa. Käydään uimassa ja luistelemassa joka viikko, pulkkamäet,metsäretket lautapelit,leipominen jne.onnistuu milloin vain ja vauvan kanssa ei onnistu nuista monikaan "ihan nuin vain".. Jos kehitys on nyt loppunut, niin otan sen sen kannalta, että elämä josta olen kovasti tykännyt tällaisenaan saa jatkua!! Ja vauva ei ole minua varten. Jos siellä nyt epäilystä huolimatta elämää on, niin kyllä tähän raskauteen varmasti "kasvaa" ja ajatukseen kolmannesta. Ja eihän kukan voi olla rakastumatta vauvaan joka nostetaan synnärillä rinnalle tuhisemaan :heart: Eli,ihan hyvä tilanne tuli mitä tahansa..

Pieni morkkis on siitä että olen "ajatuksilla tappanut" pienen elämän kun ei ollut haluttu niin ei syntynyt ollenkaan.. Tyhmä ajatus, mutta vaivaa silti :snotty:

Edelleen melko oireeton olo. Kohdussa nyt kuitenkin nipistelyä, mutta yöllä tuli myös suht voimakas supistus joka kesti ainakin minuutin putkeen. Ei kivulias supistus, mutta sellainen jonka kunnolla tunsi. Niinkuin ois kiritty alavatsaa vyöllä. Liekkö elimistö nyt harjoittelee tyhjennystä?? Edelleen hirvittää vuoto jos se kovin rajuna alkaa. En uskalla lähteä ees reissuun kun piti kaverille mennä viikonloppuna yöksi..

Nyt jos tämä tulee ulos, niin en halua kokeilla uudelleen. Mielestäni raskaus ei ole yhtään mukavaa ja melko ressaavaa aikaa. Ainakin ensimmäiset ja viimeiset kuukaudet..

Muoks..Ja viikot nyt 10+0
 
ksk toivotaan parasta,ja pelätään pahinta!:hug: älä vielä heitä kirvestä kaivoon,onko sulla jtn.ultraa?? sulla kuiteskin on viikkoja noinkin paljon..ja kyl ne oireet voi loppua yks kaks. mä en usko siihen et kehitys lakkaisi siihen,kun ei ole mint.oireita..
vaikka kai naisen vaisto sen tuntee mitä kropassa tapahtuu...Koita olla murehtimatta! jos ei ole kipuja eikä vuotoja.

Juup itse olen menossa nyt aamusta naistenpolille,täällä pyyhkiessä tulee vaalenapunaista verta,ja ihan sen takia menossa kun mulla se hematooma sillon havaittu yksityisellä,ja nyt ke kun kävin, neuvolalääkäri sanoi siitä rusehtavasta vuodosta,et jos muuttuu vereksi,niin sit pitää ultrata.
PTT 10+2
 
Niin, minulla on ensi viikon torstaina ensimmäinen neuvola ja siellä on ultra jolla kuunnellaan sydän äänet. Ei ole vuotoja, eikä kipuja. Yöllä oli vielä sellainen kuumottava tunne kohdussa tai alavatsalla. Supistuksen aikana tuntui poltetta vatsalla. Tiedä sitten mitä tuolla tapahtuu! :O
 
Huomenta :) täälä ollaan flunsassa ja pientä lämpöäkin on :( tympäsee ei sitte voinu mennä töihinkään :(
KSK toivotaan parasta että kaikki olisi hyvin, ettei sinun tarttisi kokea keskenmenoa sitä ei toivo edes pahomalle vihamiehelleen kokemusta on :( peukut pystyssä että kaikki menee hyvin :)
Ja tänään vaihtu meillä viikko :)
Nennu ja Pulputtaja 8+0 rv <3
 
Huomenta likat! :)

Minä täällä yritän taas nyt aktivoitua kirjoittamaan :) On ollut kaikennäköistä kiirettä, mutta nyt on opiskelut purkissa tältä vuodelta ja edessä kolmen viikon LOMA! :D Ihanaa!
Tervetulotoivotukset kaikille uusille kirjoittajille ja onnittelut hyvistä ultra-kuulumisista niille, jotka siellä ovat ehtineet käydä :)

En muista enää ketkä puhuivat siitä, että miten sikiö on vastannut ultrassa viikkoja. Meidän esikoinen siis viikolla 12+4 np-ultrassa vastasi jo kolme/neljä päivää isompaa kuin mitä ovulaation mukaan olisi pitänyt olla. Ovulaatio oli varmistettu ultrassa. Eli pointtina vaan, että kyllä ne jotkut sikiöt voivat sen yksilöllisen kasvunsa aloittaa jo hieman aikaisemmin :)
No, pojasta tulikin sitten ihan kiitettävän iso; oli sen 4900g ja 56cm syntyessään. Rakenneultrassa oli jo sitten viikko eroa noihin mun laskelmiin, mutta ei tarpeeksi neuvolan LA:han joten LA:ta ei vaihdettu. Olis varmaan jotkut hälytyskellot pitänyt itsellä soida tossa vaiheessa. Nyt aionkin olla tarkkana. Elättelen toiveita, ettei lapsi kasvaisi noin isoksi :) En tiedä kumpi pelottaa enemmän; se, että mulla onkin ollut rd ja hyvin pitkälti itse syyllinen tohon kokoon vai se, että meillä on vaan sellaiset geenit, joilla jalostetaan tuon kokoisia vauvoja. Kuulostaa varmaan hassulta, mutta odotan, että pääsen sokerirasitukseen, että sais selvyyttä tähän asiaan.

Munkin tekis välillä kovasti mieli tota doppleria, mutta sitten taas jahkailen, että pärjäsin ihan hyvin ilman jo yhden raskauden ajan ja kuitenkin panikoisin heti, jos ääniä ei löytyiskään, varsinkin kun on toi etuseinäistukka. On tää vaan piinaavaa odotella tammikuuta, että pääsee neuvolaan seuraavan kerran. Tää on jotenkin hassu vaihe raskaudessa, kun ei vielä tunne liikkeitä ja ei enää kauasti ole mitään olojakaan. Mulle tulee tosi usein kauhean epäuskoinen fiilis.

Ainiin, mun naama on saanut omat joulukoristeet!:mad: Näppylää pukkaa; semmosia isoja paukamia ja koko naama ihan kipeenä. Muistaako tai tietääkö joku, että saako raskauden aikana käyttää jotain aknevoidetta? Ihan kuin mulle olis lääkäri sanonut jälkitarkastuksessa (kun valitin akne-arvista), että jotain apteekista saatavaa sais käyttää. Mulla on ollut aikaisemmin käytössä jotain Brevoxyl-merkkistä...oiskohan se ollut se?! Olisin tätäkin asiaa halunnut kysyä viime viikolla siltä lääkäriltä np-ultrassa, mutta no, siellä ei kyllä mitään turhia pulistu ja unohtui koko asia.

Tekis mieli varata aika YTHS:lle ultraan taas. Sais kurkata edes vähän paremmin tuota asukkia ja saisin kysyä kaikki ne kysymykset, mitkä jäi kysymättä tai syntyivät siellä np-ultrassa. Lisäksi, viitaten yllä olevaan, haluaisin tietää vastaaako sikiö vielä viikkoja. Np-ultrassahan vastasi mun omia laskuja :)

Olikohan se mami2010, joka tuossa taannoin kirjoitti näköhäiriöistä. Mulle tuli tosta sun kuvailemasta mieleen, että oiskohan voinut olla aurallisen migreenin näköhäiriö? En tiedä, onko sulla taipumusta niihin, mutta just toi väreily ja sahalaidat toi mulle mieleen sen. Mulla oli viime raskauden loppupuolella yksi just tommonen näköhäiriö, missä kaikki väreili ja sahalaidat lenteli ja tuntui hassulta yrittää kohdistaa katsetta mihinkään. Uskoisin, että se liittyi auralliseen migreeniin, jota mulla joskus on. Pieni päänsärky alkoi sen jälkeen. Mulla on aina toi näköoire vahvempi kuin itse päänsärky, jostain kumman syystä.

Joulusta Me lähdetään muutaman päivän päästä jo pojan kanssa joulun viettoon isovanhempien luokse. Meistä kun kumpikaan ei ole kotoisin täältä Turusta, niin valinta on helppo :) Mies tulee sitten perässä, jahka töiltänsä ehtii.

Kertomisesta ei olla vielä kerrottu appivanhemmillekaan. Mies halusi kertoa vasta jouluna. Sen jälkeen varmaankin kerrotaan muillekin, jos tulee puheeksi. Mun vanhemmat on tosin tienneet jo viikolta 7. lähtien. Oli pakko kertoa, kun olivat varaamassa matkaa just LA:n paikkeille.

Jumpasta ja salista Mä haluaisin kans liikkumaan! Multakun jäi heti tauolle toi lentopallo, kun sitä ei oikein suositella raskausaikana ja oli se hematoomakin, niin ei uskaltanut. Nyt alkaa vaan paikat, lähinnä selkä, tuntua siltä, että on istuttu liikaa ja pitäis lähteä tekemään jotain. Ajattelin lähinnä tota salia, missä vois vaikka nostella kevyitä painoja ja polkea pyörää ainakin hetken aikaa. Siihen sitten lenkkeilyä lisäksi. Uiminen tietty ois aivan ihanaa, mutta sinne lähteminen on aina isompi ponnistus.

Okei, nyt mä lopetan tän mun romaanin ja alan siivota kotia :) Nyt kerrankin kunon aikaa ja esikoinen on vielä tänään hoidossa.

Hauskaa joulunodotusta ja tulevaa viikonloppua kaikille! :)

Lavelyn 11+6 (huomenna poksuu :D)
 
Minä täällä taas :D Tällaisen tekstin pongasin vau.fi sivulta kun luin viikkoa 10. (Itsellä siis nyt 10+0)

Naisen pahoinvointi alkaa kenties jo vähän helpottaa. Olo saattaa tuntua ajoittain niin normaalilta, että raskautta ei enää tule ajatelleeksi ihan koko ajan.

Joten, heitetäänpäs huolet nurkkaan ja pidän taas mielessä ajatuksen, kaikki on normaalia kunnes toisin todetaan..Viikonloppuja kaikille!!
 

Yhteistyössä