~ Heinäkuun Hellemasut 2012 ~ JOULUKUU

Naistentautien polilla käyty. Sain kohdunsuuta pehmittävän lääkkeen, sunnuntaina sitten loput keskeytyslääkkeet. Ruskuaispussi ja istukkaa ultrassa näkyi, mutta ei sikiökaikua. Tämä painajainen siis päättyy vihdoinkin.

Helppoa loppuraskautta ja ihania, rakkaita vauvoja teille toivoen
Kuume
 
Moi taas. Nennu_87 kyseli liikunnasta Mä oon pelannu nyt 13 vuotta jääurheilulajia ja liikuntaa on sitä kautta tullu paljon. mut oon nyt joutunu lopettamaan, koska mies on niin peloissaan jos jotain sattuu. Ite olisin halunnu pelata vielä sen aikaa ku kamat mahtuu päälle eikä neuvolassakaan kielletty. Mut ihan miehen mielenrauhan takia otan nyt vähän rennommin. Pitäis keksiä uus harrastus, mikä olis vähän "turvallisempaa".. :)

Mullaki on selvästi ruvennu jo pientä mahaa näkymään tai sit oon vaa lihonnu :D
mut raskaus oireet täälläki näyttää häviävän että vähän hirvittää.. Mut muutenki aika lievästi oireita ollu. oksentaa ei oo tarvinnu kertaakaa mutta ummetusta on ollu. Rusinat auttaa! :D

Maisa90 rv 11+0
 
Voi ei Kuume 82 oon tosi pahoillani tippa tuli linssiin ku luki ton tekstin:'( meillä oli sillon alku vuodesta ihan sama tilanne vauveli oli lopettanu tosi alku vaiheessa kehityksen ja NP-ultras näky sit vaan ruskuais pussi :( Paljon Paljon voimia ja jaksamisia sinne <3
 
Pakko oli tulla kertoon tänne sain ilo uutisia töiden suhteen sain koko kevääksi päiväkodista töitä tammikuun alusta kesäkuun alkuun :) On täs oltuki työttömänä jo ihan tarpeeksi syyskuusta asti :/ Oon niin Onnellinen saa taas taluoudenkin kuntoon ku raha huolet helpottaa :) ja se raha tulee tarpeeseen ku tulee vauveli <3
 
Liikunnasta ollu puhetta..mä oon harrastanu ratsastusta säännöllisesti kohta 14vuotta ja käyny aina kerran kaks viikossa tunneilla,toki tietysti taukoa tullu raskauksien takia. Esikoisen kohalla lopetin heti ku plussa tuli testiin mut tokan kohalla ratsastin noin 15viikolle asti sit alko jo housut puristaa ni oli pakko lopettaa. Tän kolmannen kohalla viime viikolla kävin vikan kerran tunnilla ja sit ens syksynä olis jälkitarkastuksen jälkeen het tarkotus alottaa uudestaan. Olisin varmaan tässäkin odotuksessa ratsastanu pitempään,mut nyt oli hyvä sauma lopettaa ja jos täs joskus se talvi tulis ja pakkaset ni saattaa hepat säikähdellä ni en halua ottaa riskiä. Luulen et mun liikunta koostuu nyt pitkälti sit pitkistä kävelylenkeistä yksin sekä lasten kanssa.

On vaan niin haikeeta taas jättää rakas harrastus ja siinä sai hyvin sen oman ajan ja ei paljo kerenny kotiasioita miettiä ym..

Mä olin jo niin varma et mun pahoinvointi/oksentelu olis loppunu mut ei,tänään taas halaillu vessan pönttöö oikein urakalla. Täytyy toivoo et tää tästä pikku hiljaa alkais helpottaa. Ens viikon tiistaina pääsee sit kurkkimaan taas pikkusta ku on lääkärineuvola.

Si88 ja heppu 11+0
 
Viimeksi muokattu:
Noniiiin, ensmmäinen neuvola tänään takana. Päästiin ultralla kurkkaamaan pikkusta ja saatiin yks kuvaki mukaan, siellä se liikahteli ja sydän sykki :) Ens viikolla sitten verikokeisiin ja tammikuun alusta Nt ultraan.
Nyt hieman todentuntusempi olo tästä ku pääsi näkemään että siellä tosiaan elämää on, oireita ku ei ole oikeastaan ollutkaan, muutako hirveä väsymys ja koko ajan nälkä. Ei onneksi ainakaan vielä pahoinvointia ole ollu.

Jansu & toukka 9+3.
 
kuume82 voi ei,todella paljon voimia teille! tuli ihan surku sun puolesta:':)hug:

Täällä oltiinkin sit tnä vaan semmoset 2,5h naistentautien polilla..huh ....menin tuon verisen niukan vuodon takia,ja hematoomasta edelleen johtui,ja toissa iltana miehen kanssa seksiä oli piiiitkästä aikaa,niin entiä aiheuttiko sekin tuon..joten ei seksiä pariin viikkoon ainakaan.Lääkärin määräys.

Mutta siellä se pikkuinen oli ja liikuskeli vilkkaasti,oli kädet ja jalat,selvästi erottuivat,ja vahva syke...vastasi ihan kooltaan 10+2rv. Oli aika ihanaa vaan taas nähdä ja tuli taas todentuntusemmaksi tämä raskaus.

Ihanaa viikonloppua kaikille!!! Täällä joulusiivousta tiedossa,ja koristelua:)
PTT 10+2
 
  • Tykkää
Reactions: Morning Butterfly
Kaveri oli synnyttänyt eilen pienen tytön :heart: miehensä toi mulle doplerin, vaikka ei ois tosiaan nyt heti tarvinnu!! :D oli sellainen korvalappu stereoiden näköinen pieni laite, jossa laitetaan kuulokkeet korville ja itse laitteella pyöritetään mahan päältä. Ei kuulema mikään tarkka vekotin ole ja ei saa kuulema sätkiä jos ei kuule mitään..

Pitihän se testat heti.. Viikko 10+0 siis menossa.Ekalla yritämällä löysin sykkeen, mutta en ollut varma oliko minun vai sikiön syke. Jäi häiritsemään ja tutkailin kaikkia "jippoja" netistä miten eri äänet tunnistaa. Kokeilin sitten doplerilla sydämmen kohdalta ja sain kuulumaan oman sydämmen sykkeen. Oma sydän lyö aika verkkaan, noin kerran sekunnissa, eli se 60ktr/min. osaa nyt etsiä sitten sykettä, joka on tuosta puolet nopeampi.. En löytänyt enää mitään sykettä. Pitää odotella pari päivää ja kokeilla uudelleen. Ohjeessa luki, että kuulee n.10-12 viikolla aikaisintaan.

Muokkailin, ettei tule niin montaa aloitusta..
 
Viimeksi muokattu:
Kuume82: :hug:

Itse olen "selviytynyt" flunssasta, ja tulee pohdittua onko vain niin totaalisen kyllästynyt töihin, että pitää saada ittellensä joku tauti :). Mitään lääkkeitä en uskaltanut käyttää, lepoa ja vettä vain.
Mua niin vaivaa kun meikäläiselle ei ole tehty mitään ultraa, eikä ole kuunneltu lainkaan. Minkäänlaisia oireitakaan mulla ei ole ollut, joten onkohan tässä pieniin päin lainkaan. Pitää odottaa ensi kosketusta tuonne 30.12 saakka.
 
ksk mäkin tässä vyks päivä kokeilin doppleria klun sen hain postista, tuli sykkeeksi 160,170,150,140,120...tommosia lukemia näytölle...ja välillä nollaa...mistä mäkin sen tiän oliko omia vai ei? ääniä en saanut siis kuuluviin.ja mäkin etin niitä ihan tuosta mistä karvoituas alkaa eli todella alhaalta..

Kuinka usein te joilla doppleri on niin käytätte sitä? kerran viikossa,päivittäin vai sillon kun siltä tuntuu..

Täällä on taas niiin turpo öklö olo että!!!!! maha on kuin pallo,oikeesti vois luulla jo et oisin 5 kuulla raskaana:D
 
Onneksi olkoon Jansu ja PTT! SiinaS,tuo onkin kurjaa että ei edes ole yritetty kuunnella sydänääniä.Olet ilmeisesti nyt 11. viikolla? Tosi pitkän odotuksen laittoivat sulle.. :( Onko sulla 30.12. np-ultra? Eikö sulla ole ollut yhtään mitään oireita? Lämmönnousu? Kova väsymys? Mahan nipistelyä? Lähes oireeton raskaus voi hyvin olla normaalia,tai täysin oireetonkin..joillekin raskaus vain "sopii". :rolleyes:
 
Kuume jaksu:hug:

SiinaS: Mulla oli kans eka neuvola ma, jolloin viikkoja oli 10+0 eikä neuvolatäti halunnut vielä turhaan yrittää kuunnella sydänääniä :( Itse myös menossa ekaan ultraan vasta joulun jälkeen 27.12, joten mietittyä on tullut kaikenmoista. Tota huonovointisuutta ehti pari viikkoo oleen niin suuressa määrin, jotta aattelin kuiten, et kait siellä nyt sentään jotain on....toivottavasti ainakin.
 
PTT: Nuo on vauvan sykkeitä, omasi eivät ole nuin nopeita :D Minun doplerissa ei ole näyttöä, joten pitää äänen perusteella osata arvioida oma ja vauvan.

Ihanuudeksi sain karkista tosi paskan olon,vaikken syöny ku muutaman. Oksettaa ja väsyttää ja iltakahvitkin jäi juomatta. On ihanaa kun voi pahoin :D Nyt siis mehun kanssa sänkyyn. johan tässä on koneella notkunut aika lailla hela dagen..:whistle:
 
Kuume82 :hug:

Nennu onnea työpaikasta!

Oma napa: Tänään tuli ostettua ensimmäisiä mammavaatteita. :D Tai oli mulla yksi t-paita jonka bongasin jo vuosi pari sitten netistä. Päätin jo silloin että tuon paidan haluan sitten kun olen raskaana ja pitihän se sitten heti plussattuani tilata. Mulla tosiaan turvottaa ihan kamalasti ja kun muutenkin olen hieman mahakas niin näyttää että ois jo tosiaan hirmuinen maha! : /
Töihin ei tiedä mitä laittais päälle kun ei halua että maha näkyis liikaa. Töissä myös tänään eräs työkaveri tuumasi että "sulla se on aina paljon evästä mukana". :D Kyllä hävetti ja huvitti. Enpä kuitenkaan kehdannut sanoa asian johtuvan raskaudesta vaan tyydyin hymyilemään ja nyökkäilemään. Argh. Minä pieni suursyömäri.

Omena85 ja maha-asukki 8+1
 
Kiitos Omena :) Täälä on kans aika turvonu olo maha näyttää melkein potku pallolta:LOL: ollaan mun avopuolison kotona käymäs viikonloppu ei vie aiota sanoa mun avopuolison äitille mitää koska maanantaina vasta se ultra mutta saatta kait se ihmetellä ku maha on vähä pyöristyny viimme näkemän :/ :) Hyvää viikonloppua kaikille hellemasuille :)
Nennu ja Pulputtaja 8+0 rv
 
Nennu Täällä kanssa maanantaina ultra :D Ei malttais millään odottaa sinne asti mut kait se ois pakko. Oma äiti tietää raskaudesta ja käski soittaa hälle heti ultran jälkeen. Voipi olla että ei heti pysty, minä kun oon normaalistikin herkkä itkemään saati nyt näissä hormooneissani. Miesystävälle sanoin että ottaa paketin nenäliinoja mukaan. :D
 
Morning Butterfly: joo, no periaattees olen viikolla 11, eli 10 + 3 :) ja 12+3 on np-ultra, eli silloin 30 pvä. Itseasiassa nuo manitsemasi oireet on niin "normaaleja" mulle, ainahan tällaisella pimeällä -lumettomalla- kaudella on väsy ja vatsan nipistelyä oon pitänyt nälkänä. Illalla tulee lämmönvaihteluita kun olen töissä viileässä. Mutta ei mulla esikoisen aikanakaan ollut kieltämättä minkäänmoisia oireita ja synnytyskin oli suorastaan helppo. Miestä jännittää mua enemmän tämä odotus, koska hänen mielestään ei voi mennä enää niin helposti kuin ensimmäisellä kerralla.

Huomenna täytynee kertoa kavereille tulokkaasta, vaikkei vielä haluaisi. On vaan sen luotoiset bileet, että todennäköisesti tulee ihmettelyä kuinka en juo. Tällasena aikana sen oikein huomaa kuinka itsestään selvyytenä tuota alkoholin juomista pidetään ja aina on jotain 'vikaa' jos alkoholi ei maistu :). Kukaan ei kysy "miks juot" vaan "mikset juo". Mälsää.
 
Viimeksi muokattu:
Yksi etappi täyttyy huomenna, kun saa lopettaa hormonien syömisen ja niiden tukkimisen alapäähän :flower: Mahtavaa!

Joo, täällä on tosiaan äitiysvaatteet jo kovasti käytössä ja olihan painoakin tullut taas todella mukavasti raskauden aikana (ja alkoi jo hieman ennen, kun aloin syömään noita hormonilääkkeitä, jotka minulla vaikuttavat näin). Taisi olla tuollaiset 15 kiloa plussalla :kieh: Onneksi on äitiysvaatteet keksitty ja nykyään ne ovat vielä niin hienoa ja muodikkaitakin! Vaikka viime raskaudesta on jäljellä lähes kaikki vaatteet, niin uusia olen tilannut aika määrän (osittain toivoen, ettei paisu ihan niin isoksi kuin kaksosraskauden aikana ;)). Tosin reilu viikko sitten verrattiin kaverin kanssa raskausvatsoja ja hän viikolla 25 -> minulla oli isompi maha! Mahtavooo!!

Meillä tosiaan tämä(kin) raskaus näkyy ja kuuluu -> kaikille olen kertonut siitä viikosta 5 lähtien. Jopa FB:ssäkin julkaisin tulevaan vauvaan liittyvän viestin joitain viikkoja sitten ja sain ihanan onnitteluryöpyn. Itse olen halunnut kertoa raskauksista aikaisin, koska vaikea iloa on peittääkään ja toisaalta keskenmenon tullessa tuskin peittäisin suruakaan. VAIKKA meillä ei todellakaan kaikki mennyt viime raskaudessa putkeen ja voisi luulla, että sitä olisi nyt jotenkin ultravarovainen tms., niin nähtävästi en ;) Ja meillähän homma jäisi tähän, jos keskenmeno yllättäisi, koska alkioita ei ole enään pakkasessa ja km sanelisi tietyn tauon ja sitten jo ikäkin tulisi ehkä hieman vastaan. Mutta enemmän yksityisten hoitojen kalleus ja niiden rankkuus.. ei jaksaisi enää. Nyt iloitsen tästä ja huolehdin huomenna, jos niin on.

Ensi keskiviikkona olisi lekurille aika ja suottaa olla, että pyydän jotain ultraa tms. Ainakin sydän äänten kuuntelu olisi taas kiva, kun en tuolla kotidobberilla niitä vielä ole (kai) saanut esille. Muuten tehdään vissiin kohdun kaulan tutkimus, verikokeet jne. Ja verikoe on samalla NT-ultran verikoe. Itse ultraan menen 12-viikolla, kuten täälläpäin on tapana.

Oireetonta alkaa olemaan, vaikka jonkun viikkostoorin mukaan nyt pitäisi olla se pahin väsymys (toisen mukaan se oli viime viikko, eli vko 9). Muuten alkio alkaakin olemaan jo hyvin ihmisen näköinen ja seuraavaksi tulee lähinnä vain kasvua, kasvua.. Ensi viikolla saan alkaa puhumaan jo sikiöstä :) Paljon nopeammin tuntuu aika menevän tässä kuin edellisessä raskaudessa vaikka siinä oli koko ajan jos jonkin moista ultraa jne. Hyvä vain!

Viikonloppuna lasten syntymäpäivät ja se tarkoittaa mukavan sosiaalista hulinata. Onneksi flunssa alkaa olla jo voiton puolella, kun vielä toisen lapsen nenä kokisi jonkin ihme kuivumisen, eikä tarvisi juhlissa koko aikaa niistellä.

Tälläistä tänne tänään :) Mukavaa viikonloppua itse kullekin!

Terkuin, Mirella_36 & Mussu (rv:llä 9+4)
 
Viimeksi muokattu:
Jouluhommat on hoidettu, paitsi kinkku on paistamatta. Kuusikin töröttää jo valmiina olkkarissa..Kauppareissuhan se on vielä perjantaina tehtävä niin ei nälkä yllätä pyhinä :D

Täälläkin on maha nyt huomattu. Vaikka on läskiä ympärillä, niin se on nyt alkanut kauniisti muodostua kiinteämmäksi kummuksi mahalle. Tämä on tukevan ihmisen parasta aikaa. Vauva maha, ei läskiä :LOL: miehen veli huomautteli, että millon synnytät.. Mulla kasvaa maha aina ihan hillittömän suureksi.Aluksi kasvaa nopeasti ja sitten hidastuu loppua kohden kasvu, tai tasoittuu sanotaan niin.

Äitiys housut on käytössä,joita kaapissa on tasan yhdet, joten ainakin farkut vielä ostan kaverilta käytettynä ja keväällä pari mekkoa kesäksi jos en mahu omiin tunikoihin vaikka ledgareitten kanssa..Se on sen ajan murhe sitten..En kehtaa paljoa laittaa vaatteita kun tämä on meidän viimeinen raskaus.Ja kyse on vaan muutamasta kuukaudesta jonka niitä vaatteita pitää.

Dobleria vielä eilen kokeilin ja löysin sykkeen läheltä nivusia ihan mahan sivulta ja samasta kohti toiselta puolelta myös löytyi syke! Hienoa, löysin reisivaltimo sykkeeni!! :LOL: Taidan kokeilla uudelleen lähempänä 11 viikkoa. Kohtu löytyy varmaan navan ja häpyluun välistä, aika keskeltä kun eihän se vielä niin iso ole..

Kaikki olot tulee ja menee. En nyt niistä taida huolia, mitään kipuja tai vuotoja ei ole ja näillä viikoilla ne olot alkaa muutenkin pikkuhiljaa normalisoitua..Odotan innolla ensimmäsiä liikeitä. varmaan kuukauden päästä jo kuplii :heart:
 
Kuume :hug:

Tiitulainen Verkkoapteekki - Yliopiston Apteekki pystyy hakemaan lääkkeiden tietoja ja pakkausselosteet löytyy sieltä myös, just ite tarkistin sieltä et Otrivin-nenäsumutetta ei saa käyttää raskausaikana.

Jouluvalmisteluista oli puhetta, täällä kaikki ihan vaiheessa lahjat hankkimatta ja siivous tekemättä. Nyt oon tietty sit itse vapaapäivien kunniaks kipeenä ni jäävät nytkin välistä : /
 
Wiiii! Viikot poksuu! POKS!Nyt tuli täyteen 13 rv.Viikosta 14 sanotaan mm.,että lapsiveden määrä kasvaa jolloin mahakin kasvaa..vaikuttais siltä että 1 kilo oliskin tullut lisää viime päivinä..lapsella on jo hiuksia ja kulmakarvat,ja jalat ovat jo käsiä pidemmät.Lisäksi "sinulta ja kumppaniltasi tulevat piirteet tulevat selvemmiksi (esim. iso nenä)." Pituuttakin sikiöllä on jo 8,5 cm.Onpas se jo iso! :) Seuraavalla raskausviikolla onkin jo ultra..
MB & pikkuinen 13+0
 

Yhteistyössä