Helmikuiset 2019

En oo ihan varma mut mun pää ei tiedä oonko raskaana vai soturiprinsessa. Eilen satunnainen aikuinen puhu töykeästi mun lapsille. Flippasin täysin. Lasten kuullen puhuttelin tämän aikamiehen niin ettei tainnut tietää mikä iski. Ilman huutoa ja kiroiluakin saa melkosen selonteon näköjään aikaseks... Ainakin lapset oppii että äiti pitää puolia.

En enää muistanutkaan että tää henkinen puoli oli tällasta. Yhtä itsensähillintä yritystä vaihtelevalla menestyksellä koko 9kk ajan. Mikä lie luonnon tarkotuksena kun kiukku kuuluu lapsen kantamiseen.

Ja mistä nää kaikki ajatukset kumpuaa pikavauhtia. Ekan tietoisuusviikon aikana oon funtsinu mm. lasten huonejärjestelyt, vanhempien muksujen kerhot äippäloman aikaan, ristiäisten pitopaikan+tarjoilut, ketä kysyä kummiksi, millanen uus auto ostetaan, mitä sijoituksia vauvalle tehdään ja joo tilasin jo äitiyvaatteita töitä varten

Suunnittelin näitten lisäks miten järkätään lastenhoito synnytyksen ajaks, tällä kertaa ajattelin mennä yksin. Aiemmilla kerroilla mies on lämmittäny mulle kaurapussia ja kertonu mitä kello on, eiköhän joku opiskelija hoida saman homman. Eikä tarttis ite murehtia synnytyksen lisäks miten lapset pärjää hoitajan kans kun viettäisivät isän kans laatuaikaa

Flipeti flop. Yritän säästää omaa päätä ja lähipiiriä ajatusmyrskyn tuotoksilta. Oletan että täällä kaikki valuu ku vesi hanhen selästä joten käytän tilaisuuden hyväkseni
 
Tein eilen digi testin, ku en uskonu haamutestiä. Digitestissä luki raskaana 2-3. Meillähä oli yk1 ja vielä vain 1 talletus. Päivän tiiän tarkalleen. Melkoinen säkä et heti tärppäs. Joten nyt olen 4+2 viikoilla. Tässä jännässä ootan aamupahoinvointia. Onneks ei vielä mitään tuntemuksia. Aamukahvikin maistuu. Eilen kerroin miehelleni raskaudesta, ku olin siitä varma. Hänen suhtautumisensa otti päähän. Ei puhunu mitää puhelimessa. Ei mitään. Mut osa miehistä käsittelee asiaa niin eri tavoin... Illalla jo lämpeni asialle.
 
Hello naiset!

@Kumiankka1 oon pahoillani teiän puolesta :cry:

Mie oon tässä testaillu ja viivat vahvistuu, digin tein ti aamuna, näytti 1-2, se vähä masensi... mul on niit viel kaks, haluaisin nähä ne kaks seuraavaaki tulosta mutta pelottaa. Koska tekisin?

4+5 on mun laskujen mukaan menos tääl ja oireettomuus jatkuu, ainut et eilen salilla huomasin ettei aivan lähe. Toiv on ohimenevää :LOL:

2 viikon päästä lupas terkka katsoo ultralla mitä näkyy, valitin ku hirvee paniikki alkuvuoden kkm.

Mukavaa viikonloppua:love:
 
Moi ja onnea kaikille plussanneille!

Itse tein positiivisentestin keskiviikkona. Ilmeisesti La olis 8.2. Esikoinen on 1,5v ja häntä yritettiin yli vuosi. Nyt nappasi toisesta kierrosta vaikka imetän yhä!

Paljon tarrasukkia kaikille!

Kaisa/ la 8.2 / hus/ 27/ toinen lapsi
 
Tänään 4+3 ja kerkesin aamulla miettiä, et näyttääköhän rt väärin, ku ei oo mitään raskausoireita. Rinnatkaa ei oo kipeet. Noh puolenpäivän aikaan vastaus tuli... Laatta meinas lentää, ku tein välipalaleipää pojalle. Nyt iltapäivästä alkoi paineentunne vatsassa. Pissalla oon käyny tänää useesti. Näillä mennään... Viime raskaudes mulla oli pahoinvointia rv 7-13...
 
Kai se nyt on uskottava että raskaana tässä ollaan kun tänään digitestissä raskaana 2-3 :love::love: nyt vaan toivotaan että kyytiläinen pysyy matkassa :geek: menkoista laskettuna tänään siis 5+0 ja sopivasti alkoi aamu pahoinvoinnin merkeissä :sick: että juu oireita on :D

Edit. Voisin nyt liittyy siihen fb ryhmään myös, laitan @succubus sulle yvn :)
 
Viimeksi muokattu:
Hellou. Tänään taitaa olla 5+2. Pahoinvointi on nyt tuttua täällä, perjantai iltana alko "kummittelee" ja tässä sitä nyt maataan. Ei oo nälkä, on nälkä, eipäs ookkaan, ompas. Tekee mieli suolasta, ei teekkään, oksettaa, oksettaa, oksettaa :D Ihanaakamalaa. Noh, mä tiesin että tää tulee :)

Ps. Kaikki haisee paskalle, helvetin pahalle tai muuten vaan voimakkaalle :D :D

Huomenna alkaa työt, "jiihaa" ;)
 
Moikka!
Liityn uutena tänne :) Plussasin viikko sitten. Mulla ei ole hajuakaan lasketusta, koska tikutin ovista koskaan sitä saamatta tässä kierrossa. Eli todnäk se on ollut myöhemmin. Arvioisin lasketum olevan kuitenkin helmikuun puolella.

Mulla on ennestään 3v poika ja 6v tyttö eli kolmatta odotellaan. Asustellaan Helsingissä eli nkl:lla tulen synnyttää jos sinne asti raskaudessa päästään. Mua kiinnostaa myös fb-ryhmään liittyminen. :)
 
Heippa!
Minäkin uskaltauduin nyt tänne kirjoittelemaan. Plussan tein viime viikolla ja esikoista täällä odotellaan, joten kaikki on ihan uutta ja ihmeellistä. Jos oikein olen laskenut, niin la olisi helmikuun alussa. Neuvolaan ajattelin soitella tällä viikolla.
FB-ryhmä kiinnostaa myös :)

*sindee / la5.2 /31/KYS/esikoinen
 
Tiukuu/la x.2/32/NKL/kolmas

La on mysteeri, koska tikutin ovista sitä saamatta näkymään. Veikkaan et ovis ollut myöhemmin, koska aikaisemmissa kierroissa sain oviksen testiin näkyviin kierron puolivälissä. Edellisistä menkoista laskettua la olis tammikuun lopussa, mut veikkaan helmikuun alkua viivästyneen oviksen takia. Pitäis neuvolakin varata.
 
Perjantaina ja lauantaina tehty plussat:love:

Ainoa merkki oli myöhässä olleet kuukautiset. Toinen lapsi on saanut tulla jos on tullakseen vuoden alusta.
Meillä on 05/15 syntynyt keskostyttö, alkutaival oli erittäin raskas, tyttö on hyvin kasvanut ja kehittynyt kuitenkin.
LA olisi n. 5.2.2019:love:

Kullaan ja tsemppejä!
 
Heippa kaikille!
Varovasti uskaltaudun mukaan. Plussasin tänään aamulla. Eilen plussasin ovistestillä. :D Meillä takana yritystä 1v8kk, taustalla pcos ja ylipaino, toukokuun alussa alotin pudottaan painoa ja kappas näemmä heti tärppää! Plussasta ymmärsin ku söin tässä kierrossa terolutteja ja vuotoa ei sit tullukkaan. :) Nyt ois niinku 4+3

Taustalla kuitenni parin viikon järkyttävät kivut alavatsalla ja yhdyntäkivut. Joten plussan jälkeen suuntasinki suoraan terveyskeskuksen akuuttiin josta sain lähetteen naistenpolille. No ultrassa ei luonnollisesti näkyny mitään. Senki tiesin jo ennakkoon ku esikoisen kans oli kans samanlainen alku kipujen suhteen.. Juhannusviikolla sit kontrolli ja siihen asti pietään peukkuja että kyytiläinen olis oikeessa paikassa. :)
Esikoinen siis on 8/13 ja eri isä.

Faceryhmään haluan ehottomasti mukaan :)

Hilutus/27v/8.2.2019/Oys/ toinen lapsi
 
Matilda./26v./6.2.2019/phks/ensimmäinen

Moi kaikki! Mä sain viime keskiviikkona elämäni ensimmäisen plussan testiin! Hui, ihan epätodellinen olo! <3 Ei oltais ehkä ihan vielä alettu yrittämään raskautta, mutta gynis epäili mulla olevan endometrioosi, jonka takia suositteli aloittamaan heti yrittämisen, että raskautuminen voi kestää pitkäänkin. No, tärppäsi heti ekasta yrityksestä :D
Extra huolta aiheuttaa mun perinnöllinen tukostaipumus, jonka takia tää lasketaan riskiraskaudeksi ja joudun piikittämään koko raskausajan itteeni verenohennuslääkettä. Riski keskenmenoon on mulla paljon normaalia suurempi. Nyt oon sit tietysti ihan paniikissa koko ajan, vaikka pitäis yrittää vaan rentoutua ja suhtautua niin, että jos tää meneekin pieleen, ei siihen voi itse vaikuttaa eikä etukäteen stressaus auta mitään.. Mutta voi vitsi, miten paljon toivon että kaikki sujuu hyvin!
Ootteko muuten kertonut vielä kenellekkään? Tekis ihan kamalasti mieli kertoa, että olis miehen lisäks joku kenelle puhua, mut sit se ei ehkä näin alussa ja varsinkaan mun tilanteessa olis järkevää..
Mietityttää myös kun olen ens viikonloppuna kaverin häissä kaasona, että miten kukaan ei huomaa etten juo.. En haluis tietenkään et siellä selviäis kenellekään, koska se on kaverin päivä. Siks mietin pitäiskö kertoa jo etukäteen. Ja toivottavasti ei oo pahoivointia, olispa kiva jos siinä kirkossa seisoessa tulis oksettava olo, ai kamala...
Sori kauhea romaani tuli, on vaan nyt niin paljon mielenpäällä asioita eikä ketään kelle puhua näistä :D
Se facebook-ryhmä kiinnostaisi myös mua! :)
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Matilda plussasta ja tsemppiä jännäilyyn! Pietään peukut pystyssä että kaikki menis hyvin. :)
Ite kerroin eilen heti muutamalle ystävälle, jos meniski kesken nii heiltä sais sit tukea siinä asiassa.

Tuo juominen on kyllä Suomessa jännä kulttuuri, kiinnitetään huomiota jos joku ei juo. Itekki aina silmätikkuna ku oon absolutisti. :D Voisitko vedota vaikka että oot kuski? Ja ennen alttarille menoa muista syödä, nälkä yleensä pahentaa pahoinvointia. Ainaki omasta kokemuksesta. :p
 
Heippa!
Minulla plussasi viime viikolla, ja raskauslaskurin mukaan 4.2.2019 olisi laskettu aika.
Tämä on mun eka raskaus ja jännittää aivan hulluna! Rinnat ovat kipeät ja paisuneet, ja iltaisin nukahtelen sohvalle. Pahoinvointia ei ole vielä ollut ollenkaan.

Sain neuvolan vasta 5.7., tuntuu et on tosi myöhään. Miten teillä muilla?

Ja hei kahvinjuonti: mulla menis monta kuppia päivässä, mut nyt oon juonut 2-3 kupillista tavallista kahvia ja lisäksi kofeiinitonta. Yritän vähentää edelleen...

miisumaasu/4.2.2019/33v/ensimmäinen
 
Kiitos Hilutus! :)
Kuskina olo ei onnistu kun jäädään hääpaikalle yöksi :D Ja se on totta et kiinnitetään heti huomiota jos ei juo.. ehkä mä ruuan kanssa en tee numeroa kieltäytymällä vaan annan kaataa viiniä ja otan alkumaljan, mut sit en vaan juo niistä.. Mut veikkaan et muut kaasot ainakin huomaa silti. Kauheen hankalaa :D Ja varmaan simahdan aikasin kun muut bilettää aamuun asti, väsymys on ollut aikamoista, joka päivä pitänyt ottaa päikkärit..

Mul on eka neuvola jo ens viikolla! Iik! Ultraako ne ollenkaan neuvolassa vai onks se sit ihan eri juttu kun tavan neuvolakäynti? Ja voisko siellä ees näkyä vielä mitään, kun oon sillon vasta mun laskelmien mukaan rv 5+5? Verikokeista ne nyt ainakin puhu.

Mulla ei oo kahvia ees tehnyt nyt mieli, vaikla yleensä juon monta kuppia. Yhden mukin oon aamulla juonut enkä aina saanut ees sitä kokonaan alas.
 
Onnea plussanneille ja tervetuloa mukaan! :love:

@Matilda. Eivät ultraa yleensä neuvolassa, siellä tietääkseni jutellaan lähinnä ja saa kaikkea infoa :) Tai no, esikoinen mullakin, mutta näin oon ymmärtänyt :D Täällä Helsingissä ainakin ultra tapahtuu myös ihan eri paikassa kuin neuvolakäynnit.

@miisumaasu Mulla on neuvola 28.6. :) Menkoista laskettuna mun la ois vissiin 31.1.2019 mutta oviksesta laskettuna sama la kuin sulla, 4.2.2019. Ajanvaraukseen kun soitin niin se anto ajat kuitenkin menkoista laskettujen viikkojen mukaan eikä kuunnellu puhetta myöhäisestä ovulaatiosta :confused:Mä sain siis myös varhaisultraan ajan, kun on taustalla yksi kohdunulkoinen raskaus. Pelkään vaan, että näkyykö siellä mitään ja lyökö pikkuruinen sydän, jos se aika on nyt liian varhaisilla viikoilla.
 
Mun on tehnyt mieli suolaista, mut voi johtua myös lämmöstä. Outoja mielihaluja ei vielä ole. Jännittyksellä odotan, mitä tuleman pitää.

En ole kertonut tästä edes parhaille ystäville vielä, ja hirveä haloo tuli viikonloppuna, kun nähtiin pitkästä aikaa porukalla ja kieltäydyin alkoholista. Olin tammikuun kyllä tipattomalla ja yritin selitellä et ei vaan nyt huvita juoda. Mies on toki ollut koko ajan mukana, testejä ollaan yhdessä tihrusteltu. Kun maaliskuussa tehtiin päätös yrittämisestä, oon pitänyt hänet ajantasalla mun kierroista ja fiiliksistä.

Mulla alkaa uusi työ elokuussa, ja itse asiassa plussa tuli samana aamuna kuin kuulin saavani työn. Vähän jännittää siltäkin kannalta, että näkyykö tää jo elokuussa kun alotan. Ja joulusta pitäis sit jo jäädä pois. Vuoden määräaikaisuudesta ehdin tehdä alle puolet, mut tätä se työelämä nyt vaan omalla alalla on.
 
Heippa ja onnea kaikille plussanneille :love:

Mulla edelleen ainoa oire on ettei oo menkkoi ja tuntuu menkkamaisia kipuilija. Tissejä yritin eilen miettii kipeeks mut ei, ei ne oo.

Mä en oo viel varannu neuvolaa, ja edellisestä beibistä on 11 vuotta joten en tiiä mikä meil on käytäntö. Luulen kuitenkin että terkkari katsoo ultralla lähes joka kerta..

Mut tosiaan 15.6 oon menos terkkarille ni katotaan ultralla mitä näkyy, vai näkyykö tosiaan mitään. Silloin viikot 6+5.

Tein muuten toisen digin pe eli vkol 4+5 niin sain 2-3 :love: ja aattelin viimeisen tehdä perjantaina joko silloin saisin 3+?

Mä oon kertonu ainoastaan siskolle, toisaalta haluttais kertoo kaikille..mitä sitten, kävi kuinka kävi. Toisaalta haluttaa salailla. Mies on niin pessimisti ettei usko kokohommaa, sillä kävi tammikuinen keskenmeno niin koville... ja juu, terassille pyydettiin viime vkonloppuna, kieltäydyin siitä kun on paljon helpompaa kun olla juomatta alkoholia. Kun se siis ennen on maistunut.
 

Yhteistyössä