Hoidot Kys 2014

83 Niinhän me sovittiin ja tosissaan toivon, että kummatkin saatas eka plussa tikkuun :) Nyt on vaan taas vaihteeksi jotenkin tosi epätoivoset fiilikset ettei onnistu koskaan. Varsinkin jos nyt en ovuloikkaan ollenkaan, kun viime kierto oli niin hyvä.

matamar
Tervetuloa :) Ootko femaria/letrozolia kokeillu? Kysillä käsittääkseni nykysin tota letrozolia suosii. Saattaa toimia paremmin kuin clomit. Samoja tuntemuksia täälläkin tuosta väkisin yrittämisestä ja ajoittamisesta. Tulee niin herkästi stressiä molemmille. Mullakin syksyllä seuraava etappi on pistokset ja IVF valmius sillon oltava. Mulla niin rakkulaiset munasarjat, että on suuri riski, että lähtee kehittymään monta. Viimeksi noilla letrozoleilla saatiin ekaa kertaa vastetta ja sillon oli oikealla kolme kehittymässä. Toki iso annoskin, kun pienemmällä annoksella ei vastetta.

Hyvää Jussia!!
 
83
hmph :ashamed: Nyt mennään kp 32 ja maha käyttäytyy kolmatta päivää niinkun menkat alkas mutta kun ei vaan ala, raskaustestikin näyttää negaa.. :| Mitähän ihmettä tää on?

Toinen homma, kysist tuli paperit, mulla hormonitasot ihan miten sattuu ja kilpirauhasen lievään vajaatoimintaan määrättiin lääkkeet joita en viel kyl ole aloittanut, oma gyne ei prog arvoja ilmoitellut kuopioon vaikka mun mielestä olis aika oleellista ollu kertoo sinne että letrozolit toimii jollain tavalla. Pitäisköhän ottaa itse yhteys kuopioon ja kertoo tilanne?
 
83 Kuinka monta päivää nyt on oviksesta? Mulla alko viime kierrossa menkat n.11 päivää oviksesta, kierto oli 27pv. Varmaan ihan hyvä idea ilmoitella tuloksia sinne kuopioon :) Mulla on kp 23 vissiin, vähän jotenkin epäilen ettei ovista ole edes tullut. Minäki pähkäilen, että soitanko kysiin jos tämä kierto menee harakoille, että voiko jotain nyt tehdä vai odotanko siihen elokuulle millon oli puhetta, että soittelen jos en ole raskaaksi sitä ennen tullut. Ärsyttää vaan niin paljon jos hyvän oviksen jälkeen taas palaa siihen ettei mikään toimi..
 
83
Caro87: mulle kierron pituudeks tuli toi 32 päivää, eli vuoto alko melkeimpä heti kun kävin täällä vähän riitelemässä vuodon puuttumista :D Soittelin eilen kysiin ja olivat tyytyväisiä tulokseen, nyt huomen sitte alkaa uudet letrozolit ja heinäkuun menkat pitää ilmotella sitten kuopioon sikäli kun en raskaudu, syyskuussa sitten IVF. Jotenki jaksaa viel elätellä toivoa että nyt tärppää ilman IVF hoitoja, mut pahoin pelkään että tästä tulee pitkä ja kivinen tie :/
 
83 Niin siinä usein käy, että heti kun manaa ettei menkkoja kuulu niin ne tuleekin :D Hienoa, että pääsette uuteen kiertoon :) Sulla kuitenkin ovis tapahtu ilman mitään pregnyliäkin niin uskon, että tässäkin kierrossa. Mulla oli jotain tuntemuksia muniksissa ja limojakin tuli yhteen väliin siihen malliin, että jotenkin epäilen, että jos ovista ei nyt ole tullut niin johtuu siitä ettei ole irronnut. Toki mahdollista ettei ole letrot muuten vaan toimineet, taidan kysiin soitella jos näyttää ettei päästä uuteen kiertoon.

Mullakin välillä on ihan optimistinen olo, että kyllä se vielä tärppää, mutta välillä tulee kyllä pahojakin masennuskausia ja tuntuu ettei ikinä onnistu ja rankempiin hoitoihin joudutaan. Varmaan ihan normaalia tämmösissä tilanteissa.
 
83
Kuukaus edellisestä kirjoittelusta vierähtäny, eli tilannepäivitys. Letrozolit toimii, mutta raskautta ei näy!! ARGH!! Nyt alotan pistoshoidot menopur 37,5 yksikköä kp 2-6 ja sit ultraan. Reseptit IVF-hoitoja varten tuli viimeviikolla. Viikolla 40 sitten IVF-ainakin suunnitelmissa jos menopurkan ei tuota toivottua tulosta. Mitä enempi asiaa miettii sitä enempi se alkaa pelottaa, mitäpä jos kohta olenkin oikeasti raskaana :O sitä on niin kauan jo toivonut ja nyt kun siihen on oikeasti mahdollisuuksia alkaa pakokauhu ja hullu jännitys :O :O :O :D
 
83 Kiva kuulla susta :) Mullakaan ei ole ollut mitään kerrottavaa niin olen ollut hiljakseen. Mullakin tänään taas vaihteeksi kp 1, eli kolmas sinällään onnistunut letro kierto muttei tärppää täälläkään.. Tänään tai huomenna soittelen polille miten jatketaan, alotanko neljännen letro kierron vai pidetäänkö taukoa siihen asti kunnes päästään polille. Tiedätkö millon kysin kesätauko on ohi? Vieläkö on samat soittoajat kuin kesän aikaan eli joskus klo14 voi sinne soitella?
 
Loppuskohan nyt heinäkuun loppuun se kesätauko? Mulla alkaa nyt IVF lyhyellä kaavalla siten, että torstaina alkaa primolut-nor ja eka kontrolli ja pistosten aloitus 13.8. Punktio viikolla 35. Tuntuu aika epätodelliselta että nyt sit alkaa kaiken tän oottelun jälkeen tapahtua!
 
83
siis kesataukohan tarkottaa sita ettei niit ivf hoitoja tehda silla aikaa. laakarit ja hoitajat on paikalla kylla. tais olla etta kahden jalkeen voi soittaa. ite soitan aina gynpolin sihteereille ja jatan soittopyynnon niin ei tartte koittaa tuhannesti soittaa :) joku soi mun pisteet noista a ja o kirjaimista :D
 
83, no niinhän se tietysti on :) Jäi vaan mieleen kun ennen kesää lääkäri sanoi, että tauolle jäädään mekin kesäksi kesäsulun takia mutta varmasti sen takia, että jos pistoksiin pitää siirtyä niin meillä oltava IVF valmius.

Soitin kahden jälkeen ja heti pääsin läpi. Ei montaa kertaa edes hälyyttänyt :D Hoitaja katto viimesimmät kirjaukset ja sanoi, että yleensä tablettihoitoa kokeillaan 4-6 kiertoa. Eli vielä ainakin ensi kierron jatkan niitä. Mua kyllä epäilyttää, että kohdun limis ei ole hirveän paksu ollut, koska menkat niukemmat kuin e-pillereillä. En tajunnu sitä puhelimessa sanoa. Mut katsellaan..
 
83
Caro87: Oliko teillä siis suunnitelmissa että jos letrot ei toimi niin sitten IVF? Mulla testataan noita pistoja nyt tosiaan ilmeisesti noiden yliaktiivisten munasarjojen takia (hyperstimulaation riski kuulemma todella suuri). Ja ilmeisesti myös vähän sen et miten sitten mahdollisesti reagoin IVF lääkkeisiin. En aina ihan täysin kärryille pääse noista suunnitelmista puhelimitse mutta toimitaan niinkun ne kuopiosta käskee :D

Sä et oo enää käyny ultrassa letrojen takii? sielhä se limis näkys.. :)
 
83 Pistoksia kokeillaan seuraavaksi jos ei letroilla tule tulosta. Mullakin todella aktiiviset munasarjat olleet aina ultrissa niin sen takia jos pistoksia yritetään niin pitää olla valmius tehdä IVF. Mullakin voi siis hyvinkin ruveta kehittymään useita pistoksilla ja jos niin käy niin tehdään IVF.

Sullakin varmaan kokeillaan noita pistoksia ensin hyvin pienellä annostuksella. On se kyllä jännää varmasti noihin ruveta. Muakaan ei varsinaisesti pistäminen jännitä, kun teen sitä työnikin puolesta, mutta juurikin tuo miten oma kroppa niihin reagoi. Jännityksellä seurailen miten sulla käy :)

Joo tosiaan viimeks ultrassa oon käyny toukokuun lopussa jollon siis saatiin ekaa kertaa vastetta letroille. Sillon limis oli muistaakseni jotain 7mm luokkaa kp 13. Menkat ei kuitenkaan ole nyt kestäneet siitä lähtien kuin 3-4 päivää "kunnon" vuotoa ja vuodon määrä ei tunnu itsestä suurelta kun ennen ollut runsaat menkat. Ajattelin kokeilla tähän kiertoon helokkiöljykapseleita tms jos auttais luonnollisella tavalla limikseen :)
 
83
Joo mulla kokeillaan nyt sillä 37,5 ky. Viis päivää pistän ja sit ultra heti perään ja katotaan sitten miten jatketaan. Eilen tosiaan pistin eka annoksen, en oo ihan äsken jännittäny mitää noin paljon ko itteeni pistämistä, no hyvinhän se meni. Tosin suosittelen lämpimästi muillekkin ottamaan ihopisto neulan (harmaa). Subcutis neula (sininen) on ihan tautisen paksu :D
 
83
Noniin, ultrassa käyty. puolikkaalla annoksella vain kaks palluraa kasvanut mutta nekin alle 10mm. Nyt jatketaan 75 ky keskiviikkoon ja uus ultra torstaina. Eli vastetta on mutta heikosti (onneks) tolla pienellä annoksella. Jännitys tiivistyy..
 
83, Hieno homma, että jotain on kuitenkin tapahtunut. Pakko tosiaan eka kierto noilla ottaa varovaisesti :)

Mä ajattelin soitella kysille ja kysellä noista mun niukoista menkoista voiko olla osasyynä ettei ole tärpännyt vielä vaikka ovis on ollut. Ei huvittaisi turhaan noita tabletteja syödä jos limis on kuitenkin liian ohut. Nytkin menkat kesti sen 3 päivää jonka jälkeen tuhrua.
 
Noi aikasin jo 7mm :confused: Mulla sillon, kun viimeksi ultrattiin niin kp 13 oli tuo 7mm. Sillon oli paras limis mitä kertaakaan ollut. Hankala kyllä arvoida tota vuodon määrää, teininä mulla oli toosi runsaat menkat (toki oli useita kuukaisia menkkojen välissäkin) ja vuodin helposti 10 päivää. E-pillereillä ja hormonikorvaushoidonkin aikana oli vuoto runsaampaa kuin nyt. Kait soitan ja kysyn kuitenkin mitä ovat mieltä..
 
En oikein netistä etsimälläkään löytäny selvää vastausta. En eilen saanu kysiltä ketään kiinni (ylläri..) vaikka jätin soittopyynnönkin sihteerille kun lapsettomuus polilta ei kukaan vastannu. Koitan tänään soittaa uudestaan.

Muoks. Äsken soittikin hoitaja kysiltä. Maanantaille sain ajan niin tarkistellaan tilanne, sillon kp 14. En usko, että ovis sitä ennen tulee. Viime kierrossa oli tuntemusten perusteella kp 16-17, oli muuten koko päivän ihan järkyt kivut, vois olla että kystakin ois puhjennu. Ihan kiva, että nyt tarkistetaan tilanne ettei tarvitse turhaan syödä ja mietitään jatkoja samalla. Jännittää kyllä jos pitää pistoksiin siirtyä..
 
Viimeksi muokattu:
83
Kysyin tossa polikäynnillä limakalvosta, lääkäri sano et toi 7mm on ihan hyvä kun on kiertopäivä 9. Menopur ei vielkään ole tuottanu mitään tulosta, alkaa taas turhauttaa et pitää pistellä itteensä 20€ /pv lääkkeitä joilla ei kuitenkaan oo mitää vaikutusta.. Alkaa taas olee olo et ei täst tuu ikinä yhtään mitää :( :( lopputulos on aina yhtä suuri pettymys :(
 
83 Älä vielä vaivu epätoivoon, noita pistoshormonejakin on monenlaisia :hug: Kuitenkin sullakin letroilla tuli ovis niin miksei lopulta pistoksillakin :) Eipä mulla tuo limis sitten oo ollut kovin paksu sillon viime ultrassakaan, kun mulla kp 13 oli tuo 7mm. Kyllähän limis kasvaa oviksen jälkeenkin, mutta toki paksumpi limis saattas kiinnittymistä helpottaa. Saiskohan sitten luget tms avuksi vai siirrytäänkö mekin pistoksiin. No sen näkee maanantaina. Miten sulla nyt jatkuu hommat? Pistätkö vielä isompaa annosta menopuria?
 
83
No nyt pistelen sunnuntaihin saakka viel ton 75ky kattoo tapahtuuko mitää, maanantaina taas ultraan. Tää on niin raivostuttavaa!!! Ensin niin hyvä fiilis et jee nyt alkaa tapahtua ja sit märkää rättiä päin naamaa :(
 
Hei!
3 vuotta yritystä takana ja tutkimukset menossa. MITÄÄN syytä ei ole löytynyt lapsettomuuteen.
Viimeisimpänä tutkimuksena kyssillä oli tuuba-uä ja lääkäri nostatti toiveita kertomalla että joka kolmas tulee raskaaksi 2-3 kierron jälkeen kyseisestä tutkimuksesta.
Seuraavana olisi vuorossa inseminaatiohoito. Lääkereseptin sain jo laukkuun polttelemaan.. :) Kannattaisiko kuitenkin odotella se muutama kierto ja sitten vasta lähteä hoitoon? Odottavan aika on pitkä ja kovasti tekisi mieli jo heti seuraavassa mahdollisessa välissä lähteä yrittämään.
 

Yhteistyössä