Hoidot Kys 2014

taAsk Niin saattaahan se träpätäkkin teillä ihan luomustikkin, koska olette selittämättömästi lapsettomia :) Saatte siis itse päättää ilmeisesti millon inssiin menisitte. Odottaminen on kyllä ihan peestä ja teillä noin pitkä yritys jo takana, että ei se pöllömpi ajatus ole inssiin suoraan mennä.

Mulle ei lääkäri tommosta kertonu tuuba uä:n jälkeen, oli kyllä niin karsea toimenpide itselle, että en varmaan muistas vaikka oliskin kertonu :D No meillä ei jokatapauksessa senkään jälkeen tärpänny..
 
Toisaalta olo on helpottunut. Kaikki "toimii kuten pitää" ja mitään selvää estettä/hidastetta ei raskaudelle ole. Kuitenkin on vähän sellanen olo että olisi helpompi jos olis joku syy. Joku, johon ottaisi lääkkeitä ja mahdollisesti sitten tärppäisi.
Ei kuitenkaan taida nää raskaus asiat olla niin yksinkertaisia ja yksiselitteisiä..
Ja en siis ole ees ihan varma onko kaikki mahdollinen jo tutkittu. En tiedä mitään limakalvojen paksuudesta tai muustakaan. Kaikkeen on vaan sanottu että hyvältä näyttää ja on niinkuin pitääkin. Seuraavana suunnitelmissamon inseminaatiohoito. Johon voidaan ilmottautua heti kun siltä tuntuu. Ajattelin nyt 2 kiertoa antaa itselleni armonaikaa ja sitten ilmottautua.. :) Toiveet korkealla.

Caro87 tuuba uä ei mulle henkilökohtasesti ollu mitenkää erikoinen kokemus. Ei sattunut tai mitään muutakaan. Pyörrytti vähän kun puin vaatteita sen jälkeen muttei pahasti tai kauaa. Sillon edellisellä käynnillä kun varattiin aikaa tohon niin se sillon ollu lääkäri jo sano että joskus käy niin että voi olla pientä tukosta joka sitten siinä tutkittaessa aukeekin niin että ei sitä edes ehdi nähdä. Ja tässä tapauksessa raskauden todennäköisyys kasvais.
 
83
Kp 13 ja tulos odotettu EI MITÄÄN VASTETTA!!! Lääkäritkin ihmettelee että mikä järki on ollu vaihtaa toimiva lääke keskenkaiken eitoimivaan ja hiton kalliiseen vaihtoehtoon. No nyt sit taas pistellään viel kertaalleen yli 100€ mahanahkaan ja katotaan torstaina että lopetetaanko kesken vai mitä tehään.. On just sellanen olo et tää ei oo mitää muuta ko ajan ja rahan haaskausta :( Niin p***a fiilis tuli ultrasta et oli pakko tulla kotiin lepäämään, on kyl henkisesti taas niin hakattu olo ettei järkee :(
 
83 Voi p... ettei toimi! :hug: Niin jännä oli kyllä, että sulla jo kahden kierron jälkeen vaihdettiin lääkettä, kukahan lääkäri tommosen ratkasun teki..

Mut joo minäki kävin tänään haaroja levittelemässä.. Oikeessa olin, että ei ole limis ihan niin hyvä kuin olisi toivottavaa. Kp 14 se oli vain 5,5mm eli huonontunut kesän aikana. Folleja oli kyllä taas molemmilla puolilla kolme kappaletta, yksi vasemmalla ja kaksi oikealla. Menopur otetaan mullakin käyttöön ensi kierrosta. Ei uskaltanut nyt sitä enää antaa ettei kolmosia tai kaksosia tule. Hirvittää kyllä hinta noissa ja kun nyt alottaa niin kivasti ehtii vuodenvaihteessa heti kohta jo lääkekatto nollaantua.. Eli odotellaan tämä kierto ja sitten heti uuden kierron alettua soitan kysille ja varataan aika. Menopuria rupean pistämään kp 3-4 75ky.
 
Heipähei
tarkoituksenani oli soittaa polille ja kysellä vähän tulevaisuudesta, mutta koko homma tyssäsi siihen, että en löytänyt numeroa hoitajille, josta aiemmin varasin ajat enkä myöskään löytänyt soittoaikoja. Netistä löytyi numero kyllä naistentautien polille ja soittoaika 8-11, mutta mielestäni se ei ainakaan aiemmin ollut se numero, johon soitettiin.
Teillä varmaan on ajankohtaista tietoa ja olisin kiitollinen tiedosta :)

Meidän tilanne on se, että lapsi on pian 1,5 vuotias eikä toinen annan kuulua itsestään. Esikoinen on hoidoilla aikaansaatu ja nyt toivotaan toista.

Tsemppiä teille ja anteeksi, etten ole teidän tilanteisiin tutustunut, kun nyt on vaan "hätä" saada yhteys sinne sairaalaan, että saisi homman alkuun.
 
Hoitajien numero: 017-172718, sihteerin 017-172712. Soittoaikoja en muista, mutta taitavat tulla nauhalta kun tuohon numeroon soittaa :)

caro87, tuo lääkekatto on kyllä siinä pöljä, että kun hoidot on loppuvuodesta, ei siitä paljon apua ole. Meillä alkaa nyt eka ICSI ja jos toinen tarvitaan, niin ensivuoteenhan se varmaan menee...
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Hei kaikille pitkästä aikaa,

Kesä hurahtikin mennä nopeasti. Kesän alussa silloin kirjoittelin, kun olin viidettä tai kuudetta clomikiertoa lähdössä syömään. No kesä oli ja meni, kuusi clomikiertoa takana tuloksetta. Ei ymmärrä ei, eikä mitään järkeenkäypää syytä näyttäisi olevan. Nyt sitten oli juuri yksi luomukierto välissä ja tänään alkoi vuoto. Alkaa olla jo niin tottunut ja turta tähän vuodon alkamiseen ettei enää edes itkettänyt niinkuin aiemmissa kierroissa. Ei oikeastaan edes vituta, kun jotenkin sen vaan on tiennyt joka kierrossa luteaalivaiheen aikana että ei ole taaskaan tärpännyt. Ajoitukset ovat osuneet hyviin nappiin oviksen kanssa ja sekin on ollut helppo bongata, mutta ei lähde raskaus liikkeelle niin ei.

Caro87 ollaan ihan samassa tilanteessa, eli aloitan kans nyt sitten huomenna tai ylihuomenna eli kp2 pistämään menopuria 75iu viitenä päivänä ja sitten ultra muistaakseni kp5. Vähän on ehkä epäuskoinen olo että näin tässä sitten kuitenkin kävi että hyvin todennäköisesti ivf on edessä. Ei vaan voi kyllä ihminen tätä tajuta että miten se luonto ei vaan tee tehtäväänsä että mikä tässä mättää. Ja vielä enemmän ihmetyttää kun olen ihminen joka huolehtii terveydestänsä erittäin hyvin, harrastaa liikuntaa ja syö todella terveellistä ja puhdasta ruokaa, niin minkätakia se kroppa ei voi sitten tehdä tehtäväänsä. En tiedä.

Milloin sinä Caro87 olet aloittamassa menopurin? Ja 83, oliko sinulla juuri menopur käytössä ja tuliko miten sivuvaikutuksia? Pistäminen ei itseäni oikeastaan hirveästi jännitä, enemmänkin on vain epäuskoinen olo että tähänkö on oikeasti tultu. Ja hinta kyllä hirvittää, huomenna kai nuo pitäisi viimeistään käydä hakemassa apteekista. Tässä vähän arvon että mikä on ensimmäinen kiertopäivä kun tänään alkoi tuhruvuodolla päivällä enkä osaa olla varma että luenko tämän päivän ensimmäiseksi kiertopäiväksi vai vasta huomisen jos kirkkaampi vuoto alkaa silloin. Pahoittelut yksityiskohdista...!

Ensi viikon ultrassa aion itse pyytää lääkäriltä mahdollisimman pikaista siirtymistä ivf hoitoihin, tämä on molempien, minun ja mieheni toive. Jostain syystä ei näytä siltä että näillä pelkillä hormonihoidoilla ei tulosta tule, koska koko reilun vuoden yritysaikana sisältäen kuusi kuukautta clomeja ei ole alkanut yhtään raskautta tai tuntunut olevan edes "lähellä" vaikka ovulaatio on saatu tapahtumaan ja simpat erinomaisia ja tuubat auki ja limis hyvä.

Onneksi mies on erittäin kannustava ja kärsivällinen ja pahin väkisin yrittäminenkin yhdyntöjen ajoituksien kanssa on jo taakse jäänyttä elämää kun tässä on mennyt näin pitkään ja henkinen puoli on tämän lapsettomuuden kanssa saatu jotenkin tasapainoon. En tiedä miten sitten mahdolliset ivf hoidot siihen vaikuttavat, mutta positiivisin mielin ollaan niihin kuitenkin lähdössä, epäuskosta huolimatta.

Olisi mukava lukea teidän muiden uusia kuulumisia jälleen!
 
matamar Mulla on joku reilu viikko, että pitäisi menkat alkaa ja sitten ens kierrosta alottelen kp 4 lähtien ja viiden päivän jälkeen ultra. Mulla normaalisti (tai joskus sillon muinoin kun on luomu menkat viimeksi tullut :D) pitkät kierrot niin lääkäri sanoi, että voisin tuolloin kp 4 vasta ruveta pistelemään.

Mullekkaan se itse pistäminen ei tuota mitään ongelmaa. Ehkä vähän jänskättää sekoittaminen, mutta mies lupasi siinä olla apuna. Minäkään en ole kertaakaan saanut edes mitään haamujen esiäitiä testiin tai tuntunut erityisesti siltä, että olisi yritystä ollut. Olen kyllä tunnistanut viimeisissä kierroissa tutun ärtymyksen ja nännikivun mikä tulee ennen menkkoja. Ehkä vielä pienen pieni toivonkipinä on, että pistoksilla voisi tulosta tulla, kun kohdun limis saadaan paksuuntumaan, mutta on sen verran pettymyksiä jo tässä tullut, että takaraivossa koko ajan ajatus, että liekkö tässä koskaan onnistuu.
 
Aikalailla samassa jamassa ollaan siis! Tsemppiä ja onnea teillekin nyt pistoshoitojen aloitukseen, toivotaan että tosiaan tulisi tulosta pelkillä pistoksilla! Mulla on limis ollut hyvä clomeillakin, joten en nyt ihan varma ole että miten noiden pistosten oletetaan tilannetta parantavan, mutta toki uusi lääke voi toimia jotenkin toisin kun vanha, eli clomit. Muistaakseni lääkäri sanoi että jos saisi mahdollisesti vaikka kaksikin follia kypsymään niin olisi jo hieman paremmat mahdollisuudet että edes toinen onnistuisi tai jotain sinne päin. Mene tiedä kun ei ole tietoa itse munasolujen laadusta.

Itse tuossa kuukausi sitten aloitin tälläisen "fertility dieetin" (löytyy tietoa netistä tuolla nimellä), eli eliminoin kaiken turhan p...n ruokavaliosta, eli sokerit, vehnän, gluteenin, tärkkelyksen jne. ja lisäsin paljon kaikkia hyviä juttuja, superfoodit, avocadot, pähkinät, proteiinia, hyviä öjlyjä jne.

Tällä lähinnä ajattelin valmistavani kehoa mahdolliseen ivf-hoitoon, että munasolut olisivat mahdollisimman hyviä ja terveitä, niiden kehittymis sykli kun on sen kolme kuukautta, eli nyt aloitetut ruokavalion muutokset vaikuttavat kolmen kuukauden päästä irtoaviin munasoluihin. Ja toisaalta haluan myös optimoida mahdollisuudet onnistua pelkällä pistoshoidolla ja katsoa auttaisiko ruokavalion muutos myös poistamaan toisen munasarjan monirakkulaisuutta, niin kuin monessa tieteellisessä ja vähemmän tieteellisessä lähteessä kerrotaan (kts. pcos diet).

Olo on uuden ruokavalion myötä ollut loistava ja alun sokerin himojen jälkeen ei ole sitä oikein enää edes tehnyt mieli. Paras bonus tästä kaikesta on ollut kuitenkin pms-oireiden täydellinen pois jääminen, eli nyt kun menkat eilen alkoivat niin en tuntenut en sitten niin minkäänlaista pms-oiretta ja tiesin menkkojen alkavan vasta siitä kun vatsakipu alkoi eilen päivällä. Vatsakivut ovat myöskin olleet huomattavasti lievemmät, yleensä olen lähes aina oksentanut menkkakivuista johtuen ja syönyt lähemmäs 4000mg panadolia/buranaa (10-12kpl 400mg tablettia päivässä..) ja nyt ei tarvinnut ottaa kuin kaksi 400mg panadolia eilen ja yksi viime yönä. Aivan ihmeellistä sen jälkeen kun on pari vuosikymmentä kärsinyt todella kivuliaista menkoista!!! Eli ruokavaliolla näyttää tosiaan olevan suuri merkitys tossa kropan ja hormoonien toiminnassa.

Olen yrittänyt näiltä keskustelupalstoilta löytää ketjuja siitä, että onko joku onnistunut raskautumaan pelkillä pistoshoidoilla ilman inssiä tai ivf-hoitoja. En ole kuitenkaan tästä tietoa löytänyt, yleensä aina näyttää olevan inssi tai icsit tms. kuvassa mukana. Oletko sinä kuullut tai lukenut mistään että pelkillä pistoilla olisi raskaus onnistunut?
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: iloksi
83
matamar: On menopur ollut käytössä. Eka pistin 37,5, sitten 75 ja viel 150, sen jälkeen viel paristi 75 ja nyt pistin eilen pregnylin. Mitää sivuvaikutuksia tai oireita ei oo tullu, niinku ei mistää muistakaan lääkkeistä.

Limakalvo oli siis alkujaan 7mm mutta viime mittauksessa 5,4. Lääkärit on vaihtunu niin ahkerasti että en enää oikein osaa luottaa noihin tuloksiin. Oikeella oli 10mm folli ja vasemmalla 15mm. Mutta noi tulokset on sellaselta lääkäriltä joka ei kyllä minkäänlaista luottamusta herättäny. Itku pääs vastaanoton jälkeen kun lääkäri teki kyllä selväks oikein viimesen päälle ettei häntä nyt oikein kiinnosta koko minun hoito.

Nyt ei auta kun pitää peukkuja pystyssä ja toivoo parasta.. nyt on seuraavat 2 viikkoa sitten kärvisteltävä ja jännitettävä että miten käy :(
 
No kylläpäs kuulostaa ikävältä että on ollut lääkärillä tuollainen asenne..!! Oliko siis joku uusi lääkäri vai ennestään tuttu? Minulla on sattunut aina käyntikerroilla mukavat ja osaavat lääkärit, mut toi sun kokemus ei kyllä kuulosta kivalta. Tänään alotan nyt sit ite pistämään menopuria ja perjantaille pitäisi vissiin saada ultra-aika, tosin en tiedä onko poli normaalisti auki perjantaisin? Onko muilla tietoa? Tsemppiä 83 odotteluun :)
 
Kyllä poli taitaa olla perjantainakin normaalisti auki, korkeintaan tunnin aiemmin menee kiinni..

Mulla oli viimeksi tympeä lääkäri, en siitä tykkää yhtään, mutta tänään taas mun suosikki. Voi jospa tää kiva ois punktiosta ens viikolla! Tsemppiä muillekin hoitokiertouhin!
 
matamar, on niitäkin jotka on pistoksilla tulleet raskaaks, vähän löytyy pelkästä menopurista keskusteluja, mutta täällä palstatalla on niitä onnistumisia lukenu.

83, on kyllä sullakin ohkanen limis jos ovulaation aikaan reilu 5. Samoissa mitä mullakin. Toki pregnylkin kai sitä käsittääkseni vähän parantaa. Eikö lääkäri siitä mitään sanonu? Käytkö siellä omalla paikkakunnalla ultrissa kun teillä oli sitä välimatkaa tänne?

Mullaki oli viimeks vähiten mun suosikki kysin lääkäreistä. Tää oli sama mikä teki tuubaultran ja sillon ei tullu kiva kuva hänestä. Nyt oli kyllä ihan mukava. Toisen lääkärin kanssa oli puhetta, että kun pistoksiin siirrytään niin pitäs allekirjottaa jotain papereita, että jos tarviikin mun tosi aktiivisten munasarjojen takia ivf tehdä. Tää ei puhunu siitä mitään. Pitää kysyä seuraavan kerran.
 
83
Löysinpä tuolta arkistoista artikkelin missä oli vähän infoa tosta kohdun limakalvon paksuudesta. Sie lukee että "kohdun limakalvon tulisi olla vähintään 6mm, mieluiten 8mm jotta alkio voi kiinnittyä". Mulla tosiaan oli 7mm mut sit ton ihme lääkärin vastaanotolla se oli vaan reilu 5. Eli kiikun kaakun mennään, jotenkin vaan jäi viimeisestä käynnistä sellanen olo ettei se lääkäri ees osannu kattoo sil laitteella niitä mittoja oikein.

Niin tosiaan minä käyn täällä omalla paikkakunnalla noissa seurannoissa ja täällä on näköjään lääkäriä joka lähtöön. Eka oli sellanen eläkkeellä oleva kesä tuuraaja, sit oli itä-rajantakaa tullu huonoa suomea puhuva kandi, sitten oli jyväskylästä joku naislääkäri, sit pääsin oman gynen vastaanotolle ja sit tämä viimenen oli kuopion eläkkeellä oleva tohtori. Kysissä noi lääkärit keiden kanssa oon viime aikoina ollu yhteydessä on kyllä ollu todella mukavia eikä niissä ole ollut koskaan mitään valittamista.
 
Kovasti mietin pääni puhki koska ilmottauduttais inseminaatiohoitoihin. Laskelmien mukaan ovulaatiot sattuu viikonlopuille ja sitten onkin jo joulu. :|

Nyt kuitenkin aamulla tein raskaustestin ja ihka ensimmäistä kertaa siihen tuli jotain. TODELLA hailakka viiva. Uskaltaako tosta jo vähän innostua vai voiko se olla joku munanjohtimien aukiolotutkimuksen jälkeinen "kemiallinen raskaus" yms?
Vähän kuitenkin on iloinen olo. Hailakka viiva on kuitenkin jotain ziljoonien täysin näkymättymien viivojen rinnalla. :) Menkat pitäs alkaa 27.8.
 
TaAsk tuo hailakka viiva kuulostaa lupaavalta, toivottavasti se siitä vielä vahvistuu :)

Itse kävin tänään menopur seuranta ultrassa huonoin tuloksin. Aloin siis pistämään kp2 75iu ja kp6 viime perjantaina oli ultra neljän pisto päivän jälkeen. Silloin kaikki näytti hyvältä, limis oli jo 7mm ja oikealla, hieman yliaktiivisessa pcos-tyyppisessä munasarjassa, oli useampi rakkula joista kaksi isointa 11mm. No koska siellä oli useampi kehittymässä, arpoi lääkäri että mitähän nyt tehtäisiin.

Käski sitten kokeilla niin, että pidän perjantain eli sen kp6 taukoa pistämisestä, joka voisi pysäyttää pienempien rakkuloiden kasvun jotta sitten vain johtofollikkeli valikoituisi ja jatkaisi kasvua. Eli pidin perjantain taukoa pistämisestä. No lauantaina romahti sitten mieliala aivan täysin ja olin yllättäen kuin raivohärkä, joka on minulle todella epätavallista. Ajattelin sen johtuvan lääkkeestä. Lauantain ja sunnuntain pistin taas 75iu, eli kp7 ja kp8 ja tänään kp9 oli ultra ja kaikki päin per...ttä.

Oli toinen lääkäri, joka sanoi arvanneensa heti kun kerroin mielialan muutoksesta viikonloppuna, että munasarjat ovat hiipuneet. Sanoi että perjanatain tauko on aiheuttanut epätasaisuutta hormoniarvoissa ja siitä pahantuulisuus viikonloppuna. Siis kun ensin kroppa sai paljon jotain juttua, eli sitä hormonia, ja sitten se yllättäen loppuikin, oli lopputuloksena mielialan totaalinen muutos. Viikolla, pistosten aikaan minulla oli ollut jopa parempi ja hyväntuulisempi olo kuin yleensä ja lääke tuntui saavan aikaan paljon paremman olon kuin clomit.

No ultra todisti sitten lääkärin arvauksen ja pahan tuulen johtuneen siitä että munarakkulat olivat todentotta lopettaneet kasvunsa täysin, VAIKKA olin yhden taukopäivän jälkeen jatkanut pistoksia kaksi päivää. Munarakkuloista ei ollut kasvanut yksikään yli 11mm vaikka oletus oli että tänään olisi jo 15-17mm. Kohdun limakalvokin oli ohentunut lääkärin sanojen mukaan liki olemattomaksi. Eli EN TAJUA JA MITÄ HEL...TIÄ.

Olo on kuin koekaniinilla isossa ihmiskokeessa. Toisen lääkärin määräämä taukopäivä ei selkeästikään tuonut tulosta ja se tuntuikin jo silloin hieman hatusta heitetyltä ajatukselta. Testaileeko ne meillä jotain tuulesta temmattuja hoitoprotokollia???

No nyt pitää tänään pistää tupla-annos eli 150iu ja huomenna sama ja keskiviikkona pitää tauko (kun lääkkeet loppuu) ja torstaina käydä taas ultrassa. En taas tajua tuota keskiviikon taukoa, kun ollaan jo todettu että taukopäivä ei toimi. Mutta lääkäri ei lähtenyt kirjottamaan uutta reseptiä vaan sanoi että katsotaan näillä kahden päivän isommalla annoksella ja jos ei torstaina vastetta näy niin tämä kierto oli tässä. Sitten ensi kierrossa tämän lääkärin sanojen mukaan suoraan isompi annos ja paperit valmiiksi jos tulee enemmän munasoluja niin otetaan talteen ja ilmeisesti suuntana ivf, johon miehelläni ja minulla on valmius lähteä. Toinen lääkäri taas oli viime viikolla varovaisempi ivf-puheissaan, mutta ei toki vielä voinut tietää miten tämä ensimmäinen pistoshoitokierto menisi. Eli per...lleen. Tämä viime viikon lääkäri sanoi myös että koska oikea munasarja on niin (yli)aktiivinen, on suurilla pistosmäärillä iso riski hyperiin ja se tulee vaikeuttamaan ivf-hoidon suunnittelua.

Miten tämä voi olla tämmöstä rakettitiedettä??? Miten ei voi naisen elimistö vaan toimia niin kuin pitää? Keneenkä näistä lääkäreistä ja mielipiteistä voi luottaa?

Taidan kopsata osan tästä tekstistäni ja kysellä jossain menopur-pinossa että onko tuo taukopäivän pitäminen yleinenkin juttu näissä pistoshoidoissa vai oliko tämä ihan vaan joku rändöm heitto siltä lääkäriltä, joka johti siihen että kaikkien alullaan olleiden rakkuloiden kehitys tyssäsi kuin seinään ja kohdun limakalvokin heikkeni reilusti.

Mitenkä teillä muilla pistoshoidoissa olevilla ja toki muillakin sujuu?
 
matamar Onpa tosi ikävää tollanen!! :( Voin jo vähän arvailla kuka läkäri tollasta olis taukoa on ehdottanut... toki voin olla väärässä. Meilläkin meinaan oli ennen kesää puhetta, että kun pistoksiin siirrytään voidaan joutua tekemään ivf koska mulla todella aktiiviset munasarjat. Viime kerralla kun oli yksi toinen lääkäri ja pistoshoitojen alottamisesta puhuttiin niin tuosta ei ollut mitään puhetta enkä tajunnut siitä kysyä. Pitää ottaa asia puheeksi seuraavan kerran ja toivottavasti sillon olis mun lempilääkäri. Todella inhottavaa tollanen, että pistellään kallista ainetta turhaan.
 
83
matamar: aika erikoiselta kuullostaa tuo taukopäivä kun mulla oli puolestaan niin että mun piti tilata apteekkiin aina ylimääräisiä lääkkeitä et jos pistokset jatkuuki ni sit on heti seuraavalle päivälle taas lääkkeet, lääkäri sano mulle suoraan että jos tulee väliin taukopäiviä niin hoito on sit siinä.. Hiukka tuntuu vaihtelevan nuo hoitokäytänteet potilaiden välillä.

Itse kyllä toivon ja rukoilen et nää hoidot olis jo ohi ja masussa kasvais pikku ihminen.. mut pregnylin jälkeen ei oo ollu mitää muuta oireita ko nyt perjantaista sunnuntaihin rinnat oli aran tuntuset joka seki loppu sunnuntain jälkeen ja nyt ei oo ollu mitää tuntemuksii.. että eiköhän sitä menkat ala ihan tässä lähi päivinä :(
 
hellurei, meillä näyttäis taas alkavan hoidot joten yritänpä aktivoitua täälläkin rupattelemaan. Eli kolmas IVF alkanee tässä vähitellen, pitää vielä huomenna soittaa ja kysyä aikataulutusta...meni vähän tänään ohi kun lääkärillä kävin. Meidänhän siis piti lopettaa hoidot ja tuli vähän puskista toi et siellä jo uutta kierrosta suunniteltiin :O pitkällä kaavalla mennään, procren ja menopur lääkkeinä. Ihmeitä en odota, en oikeastaan odota mitään...mut kokeillaan
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
kuukuskuukusTsemmpiä alkaviin hoitoihin! Onko aikaisemmatkin tehty pitkällä kaavalla?

Eipä ole menkat alkanu, luulin jo, että kohta olis jo päässyt (tai joutunut :D ) menopuria pistelemään. Mutta ehei :stick: Nyt on kp 30, edelliset kierrot oli 26, 27 ja 28. Ja tosiaan kp 14 oli jo puhkeamaisillaan oleva folli niin minne helkkariin ne menkat jäi. Täytyy tunnustaa etten ole r-testiä tehnyt :ashamed: En halua vielä tehdä, kun en halua sitä negaa mikä kuitenkin tulee. Odottelen pari päivää ja teen sitten, pitää kuitenkin tehdä ennen kuin polille soittelee, että tarvii terot kiertoa käynnistämään. Voihan olla, että folli ei ole kuitenkaan puhjennut vaikka valmis olikin.
 
matamar Toivotavasti tää kierto ei mee piloille "mielenkiintoisista" ratkaisuista huolimatta. :)

83 Mulla on ollu ns. raskausoireita kokoajan nyt viimesen vuoden. :/ Ja kuulemma kaikille ei ees tuu oikein mitää oireita missään vaiheessa. ;) Nyt sitten ku testissä tuli haamu niin ei oo mitään erikoisia tuntemuksia. :confused: Eikä ole vielä viiva vahvistunut.

Caro87 Kauanko meinasit odotella ennen testin tekoa? :) Ite en malttanu odottaa kuin kp26 (kierto28) kun jo ekan kerran testasin.
 
Caro, ensimmäinen oli pitkällä, seuraavassa sumuttelut ei toiminu ja hoito keskeytettiin, toinen punktioon saakka menny hoito lyhyellä kaavalla. Kattoo nyt tuleeko tästäkään sit mitään...enpä ainakaan ihmeitä odota sen verran on pettymyksiä takana
 
kuukuskuukus Itsestäkin tuntuu, että mitä pidemmälle hoidoissa mennään sitä vähemmän itse jaksaa enää uskoa raskauteen..

Pääsin kuin pääsinkin uuteen kiertoon. Ovis oli kumman myöhään, tietääkö kukaan onko huono jos follit kasvaa todella suureksi ennen puhkeamista? Joskus muiselen sellaista lukeneeni, että vaikuttaisi laatuun, mutta en löytänyt mistään kun yritin etsiä. Mulla oli valmis folli kp 14 ja ovis on todennäköisesti ollut viime kierrossa vasta 19-20kp.

Tänään tuikkaan ekan menopurin, jännittää sekottaminen ei oikein muuten. Oon ihan varma, että joko mun tyhmät munasarjat ei kasvata mitään tai sitten niitä tulee ihan liikaa.
 
Heips, taidanpa liittyä joukkoon, ivf kun taas lähenee.
Taustoista hieman, olen 24 vuotias ja jo kerennyt lapsettomuudesta kärsiä kolme vuotta. Aikaisin on aloitettu, mutta eipä ole asiaa auttanut.

Parikin kertaa olen ollut raskaana, kohdunulkoinen oli muutama kuukausi yrityksen aloittamisen jälkeen ja tämän seurauksena ei toista munatorvea ole. Lisäksi kemiallisia raskauksia kevyiden hoitojen yhteydessä (eli femar kierroissa).

Pco vaivaa ilman liitännäisiä, ei ole kuin kilon kaksi ylipainoa eikä liikakarvoja tms muita tuohon liittyvää. Hoidot aloitettiin -12 yksityisellä ja tuolla tehtiin sekä kevyempiä hoitoja että yksi ivf. Julkiselle puolelle siirryttiin sen jälkeen ja siellä ensimmäinen ivf oli keväällä. Nyt kohti kolmatta hoitoa, joka on tässä kuussa. Paraikaa primoja syödään.

Aiemmin en ole keskustelupalstoille juuri kirjoitellut, mutta tätäkin ketjua jo pidempään lueskellut. Mutta nyt kolmannen ivf:n ollessa kyseessä alkaa jo toivoa vertaistukea.

Tuosta pistosten taukopäivistä niin on minulla ollut taukopäiviä niissä yksityisellä puolella, siellä tosin ultrassa käytiin tiheämpään. Lääkkeenä on ollut menopur, mutta sillä ei munikset kasvaneet vaan aiheutti vain jumalatonta päänsärkyä. Gonal-f on sitten ollut toimivaa, mutta viime ivf:ssä rakkulat olivatkin kadonneet ja punktiossa saaliiksi tuli vain 1 munasolu.
 
mahtiM Tervetuloa, kiva saada uusia kysillä hoidoissa olevia vaikkei tätä kenellekkään toivois :) Teilläkin pitkä tie jo.. Onko lääkärit sanoneet mikä voisi olla syynä ettei ole vielä onnistunut, kuitenkin "vain" pco sinullakin. Onko mahdollisesti munasolujen laadussa jotain häikkää. Itseä ainakin se asia kovasti välillä mietityttää.

83 Mitenkäs sulla menee? joko on uusi kierto menossa vai edellistä jännäät :)

Eilen sai tuikata ekan menopurin. Yäk mä inhoon tota aineiden sekottamista :( muuten ei ollut vaikeaa, vähän aine kyllä kirveli. Yöllä oli jo vähän kuumia aaltoja ja nyt muniksia vähän nippaa. Ihmettelin jo aikaisemmin, kun ei ollut niin mitään tuntemuksia.
 

Yhteistyössä