Hoidot Kysillä

Voih, onnea tuplasti Raitatiikerille!

Täällä alamaha tuntuu välillä ihan pingpongpinkeälle, välillä ihan normille, luulen kuitenkin että jotain sieltä on tuloillaan. Ekassa pitkässä hoidossa multa punktioitiin 28 solua, joista tais noin puolet hedelmöittyä ja pakkasesta niitä muutaman kerran onnistuttiin siirtämäänkin ennen kuin loppuivat. Heh hee, tulispa taas sama saalis.

Kakkoshoito mentiin lyhyellä kaavalla ja saalis oli huomattavasti pienempi.

Mut ei ne munikset mitään meinaa, kun eivät sit lopulta kuiteskaan kiinnity :( Mut ootellaan nyt taas vaan, perjantaina on kakkosultra ja saadaan tietää ensi viikon aikataulut.
 
Inkku onko sulla huomenna taas ultra? Mä haluun sit heti tietää mitä näky! Vesiheinän kuulumiset kans kiinnostaa! Niin paljonko sulle tuli niitä folleja viime hoidossa? Ehkä tuolla mullakin on jotain tulossa..semmosta lämmintä lempeää viiltelyä ja kihelmöintiä on nyt ollu munasarjoissa. Mutta huomenna sekin selviää..ai kamala, kun pelottaa, jännittää ja mieli on malttamaton..

Onnea raitatiikeri pienistä ihmeistä!:flower: :heart:
 
Yksi folli oli valikoitunut 14mm, limakalvo 8mm. Sain päättää mitä tehdään, joten tehdään sit tiistaina inseminaatio ettei menis ihan hukkaan koko homma. Huhtikuussa sit uudestaan...en tiedä mitä ajatella, pettymys on niin suuri..:'(
 
Kiitti kaikille voimien toivottelusta,pikkuhiljaa toivuttu pahimmasta,mut tulevaisuus edelleen ihan auki...

HalleB oon tosi pahoillani teidän puolesta,miten hemmetissä näitä pettymyksiä vaan riittää,ihanku tää lapsettomuus ei jo yksin riittäis:'( Voimia ihan kamalasti ja peukut pystyssä inssiin,suuri halaus:hug:

Kaikille muille tasapuolisesti onnea meneillään oleviin ja tuleviin hoitoihin,moni onkin jo tosi toimissa:heart:
 
Onnea tuhannesti Raitatiikerille ja Sanjalle:heart::heart::heart:

VOI EI ! HalleB jaksamista sinne!! Inssi on kyllä aika huonoa lohdutusta mutta kuitenkin paremmat mahkut siinä kuin luomusti.. joten toivotaan onnenpotkua!!

on. Munikset kasvaneet tasaiseen tahtiin kymmenkunta on molemmin puolin. Tiistaina olisi sitten punktio aamusella, sunnuntaina pistellään vain puoli annosta prenegyllistä. Viimeksi punktiossa saatiin 14 solua joista puolet hedelmöittyi ja vain 3 lähti jakautumaan normaalisti, joten vaikka soluja mulla olisikin paljon niin silti pelottaa mikä se kato sitten lopulta on.

Vesiheinä mitä näkyi ultrassa??
 
HalleB Voi harmi kylläpäs on huono tuuri, ei voi muuta sanoa... Tiesivätkö mitään syytä miksi näin??

Onnea kamalasti raitatiikerille ja Sanjalle:) :heart:

Vesiheinän Ultra kuulumiset kiinnostaisi...
Inkku83 Sullapa kuulostaa hyvältä munisten tilanne. Toivottavasti ei käy paha kato..Peukkuja :wave: :)

Oma napa: Minulla oli torstaina punktio, jossa saatiin 8 solua, joista 5 hedelmöittyi ja kaksi sitten tänään siirrettiin kohtuun parempiin bileisiin.. 3 lähti vielä pakkaseen odottelemaan. eli pp0 meneillään..=)
 
Voi harmitus HallaB! Sanjalle vauvaonnea ja Muskotille rauhaisaa mieltä odotteluun...jänskättää. Inkun kanssa mennäänkin samaa tahtia, meilläkin punktio tiistaina, mutta vasta puolilta päivin.

Ultrassa saatiin näkyville vain toinen munasarja, josta lekuri laski noin 15-20 munista, 12-16 mm, limis 13 mm muistaakseni. Tuo toinen munasarja aina jonnekin piiloutuu, mutta on se molemmilla aikaisemmilla kerroilla kuitenkin saatu punktioitua. Toivottavasti nytkin.

Aika pinkeä olo rupeaa olemaan ja Puregonia jatketaan vielä pari päivää entisellä superannoksella 300 iuta, mitä lie se tarkoittaakaan. Mulla kaks purkkia sitä pregnyliä sunnuntai-iltana puolen yön aikaan.

Mulla ihan sama kuin Inkulla, muniksia tulee hullun lailla, mutta nopeesti ne jatkossa sitten rupee siitä vähenemään.

Toivottavasti nyt selviäis tästä kuitenkin sinne punktioon asti. Sen jälkeiset olot vähän pelottaa. Viimeksi olin lyhyen hoidon jälkeen tosi kipeä, tai vasta siirron jälkeen oikeastaan. Ei oikein pystynyt vessassa käymään, kun niin viilteli alamahaa. Jos molemmilla puolilla on tuo määrä ja punktio onnistuu, niin voi olla tuskaisaa elämää viikon päästä.

Mut en valita en, kaikki ei pääse edes tähän vaiheeseen ja minä vaan ruikutan. Lopetankin heti.

Tsemppiä kaikille ja jännää ensi viikkoa. Koitetaan lepäillä viikonloppu, ennen kuin ne tosikoitokset alkaa.
 
barbapörrö kiitos lohduttavista sanoista! Toivottavasti teillä pian suunniteltas uutta hoitoa:)

Sanja ONNEA!:flower:

Inkku kiitos! Kyllähän niitä ihmeitäkin kuulema tapahtuu:) Hurja saalis sulla tulossa, toivottavasti tällä kertaa ei käy niin suuri kato b:)d

muskotti mulle ei kuulema se Femoden e-pillerit sopinu-->laittoi liian lepotilaan munasarjat eikä Menopur jaksanut piiskata niitä takaisin toimintaan siinä määrin, kuin olisi toivottu..Mulle kun Synarela teki taas sen, että munasarjoja ei saatu tarpeeksi lepotilaan, ni seuraavana vissiin kokeillaan sit pitkää hoitoa Procren pistoksella tutkivat kuulema vielä paperit ja päättävät sitten mitä tehdään
Teillä menny hyvin hoito tähän asti! Toivotaan, et pienet tarraa tiukasti kiinni:)

Vesiheinä huh, huh mikä saalis tulossa! Kannattaa tosissaan lepäillä!

on: eilen oli ihan kauhea päivä..piti käydä monta kertaa kävelemässä ulkona, et ei pää leviä.. Sit viel mies pyörty illalla kaks kertaa, eka suihkun lattialle ja sit sohvalle..Aivan kamalan näköistä! Mies ei oo ennen pyörtyny, mut nyt kuulema tää tilanne vaikutti siihen(selitin just ennen pyörtymistä sitä polikäyntiä ) en uskalla puhua sille enää mitään.. Onneks ei käyny kuinkaan..
 
HalleB Mullakin se menopur oli tässä hoidossa ja ei meinannu riittää vaste tuli aika pieniä soluja (onneksi kuitenkin kypsiä) ja jarruna oli procren depot ja senkään vaste ei meinannu riittää niin jouduin pistämään myös toista jarrua orgalutrania. Menopurilla tuli tosin erittäin hyvä limakalvo. En ymmärrä kyllä nää hoidot taitaa olla ihan tuuripeliä välillä. Ikinä ei tiedä miten kroppa reagoi. Teillä tätä hoitoa ei toivottavasti lasketa ivf:ksi??
Onneksi miehesi ei lyönyt päätään mihinkään pyörtyessään. On se vaan näköjään rankkaa miehillekin vaikka eivät aina sitä näytäkään. Jaksamista sinulle ja miehellesi ja toivotaan että inssi tuottaisi tulosta...=) :heart: :heart: :hug:
 
muskotti juu tuuria tässä todellakin tarvitaan! Ei tätä nyt lasketa IVF:ksi, kun ei punktioon asti menty, joten meil on vielä kaksi hoitoa käyttämättä. Mies osaa ajatella niin hienosti, että saatiin tää inssi nyt vähän niinku bonuksena..
Meillä on pyykkitelineessä miehen pään muotoinen monttu, mut onneks vaa korvaan sattu. Kyllä myö ollaan jälkeenpäin naurettu sitä:LOL:

Lisäystä: Pistän yöllä Pregnylin ja tiistaina on inseminaatio. En saanu mitää kirjallista ohjetta Lugesteronin aloittamisesta, mut jäi sellanen mielikuva, et lääkäri ois ouhunu, et maanantai-iltana pistäs aloittaa. En oikee tajuu miks se pistäs alottaa ennen inseminaatiota? Osaako kukaa selittää mulle tätä?
Pitää kyl aamulla soitella KYSille asiasta..
 
Viimeksi muokattu:
Huih Halleb onneksi ei miehelle pahemmin tosiaan käynyt... En osaa sanoa tosta lugesta nyt kyllä mitään muistaakseni mulla pakastealkion siirrossa aloitettiin jo ennen siirtoa en oo siitäkään kyllä varma, tosi hyvä muisti mulla :stick: :D

Vesiheinä Mahti saalis tulossa kyllä. Toivotaan että mahdollisimman paljon saatte hyvälaatuisia soluja. Kaksi annosta prenegylliä?? ohhoh mulla puolittivat jotten niin hyperoisi sitten. Voin uskoa että on tulossa kipeet ajat, mulla viimeksi alkoi myös siirron jälkeen pahin turvotus ja kipu.

Meillä mies kyllä jotenkin aina niin tyynenä eikä paljon jännitä mitään.. ainakaan ei tunnusta heh..

Inkku-
 
Inkku K.R. oli sitä mieltä, et lugeja ei tarvita, ku munasolu irtoaa-->tulee keltarauhanen. Onneksi, koska inhoan sitä.

on: Limakalvo oli 13mm ja folli oli jotain 18-19mm. Inseminaatio tehtiin 3,4milj. siittiöllä. Ekaa kertaa oli jopa 6% a-liikkuvia, joita ei oo aikasemmissa näytteissä näkyny yhtään. Mies kun on tänä syksynä ottanut lähes kaikki keinot käyttöön tuloksen paranemiseksi, niin näköjään siitä on ollut jotain hyötyä. IVF-jonoon päästään vasta, kun menkat alkaa ja soitan polille...blaaaahhh..

Seuraava hoito tehdään sit kuulema kuitenki taas lyhyenä. Tällä kertaa täsmättäisiin vaan jollain prog-valmisteella.

HB pp 0
 
Punktiosta kotiuduttu ja mieli aika maassa...

Tuntuu että lääkäreiden liiallinen pelko että jos mulle tuleekin taas hyper jarrutti liikaakin tätä hoitokertaa, hirvee sanoo mutta täysin siltä tuntuu.. kuten kerroinkin jo että mulla soluja oli kasvamassa mukava määrä mutta lopussa piikitin tosi pientä annosta ja sitten vaan puolikkaan prenegyllin mistä jostuen munasolujen kasvu/kypsyminen olikin sitten tyssännyt ja punktiossa saatiin vaan neljä kypsää solua...

Mun katoprosentilla hädin tuskin päästään varmaan siirtoon ellei ne nyt oo sitten jotain huippu yksilöitä mitä hieman kyllä epäilen...

Kauhee ruikuttaa tällasta varsinkin kun jollain on kaynyt varmasti huonompikin tuuri...
Huomenna selvii hedelmöittyneiden luku...

Inkku-
 
Inkku no voi perse! Kyllä muaki harmittais! Toivottavasti noi 4 huippu yksilöä nyt siellä hedelmöittyisivät oikein laatu-alkioiksi. b:)d
Oon samaa mieltä, et pelkäävät liioitellusti hyperiä ja kun itse haluaisi vähän pelivaraa, niin...: /
Mua jäi vähän ihmetyttämään lääkärin sanat, kun pahoittelin, että tää homma on meillä pelkkää odottamista. Hän sano, et "toisaalta se odottaminen on ihan hyvä asia, ku te olette niin nuoria, niin eihän sitä tiedä jos sitä vaikka tulee raskaaksi sen odotuksen aikana". Ei paljoo lohduta..
 
ei ollut onnea täälläkään suunnalla... Vesiheinälle:hug:

Täällä minä silmät turvoksissa. Meilläkään ei yhtään solua ollut hedelmöittynyt...
suoraan sanottuna nyt vituttaa mutta ei mahda mitään
meillä edellisestä hoidosta hedelmöittymisprosentti oli 50.

Keväällä taas sitten uuteen koitoksen..

Tulee jo ihan olo että toi meidän lääkekoktaili ei kyllä oikeen toiminu niinkuin olisi pitänyt...

Inkku-
 
Niin ja HalleB on kyllä aika outoa puhetta ollut lapsettomuuslääkäriltä liekkö heillä mitään koulutusta siihen tai yleensäkkään empaattista ihan omaa järkeä kohdata lapseton ihminen.

Meille kun pyydettiin että siirtäisivät kaksi solua niin vastaus oli että "teillehhän tulee sitten kaksoset jos kaksi siirretään kun oot noin nuorikin (mun mielestä en oo enää mikään "niin" nuori 27) et ei uskalla kuin yhden siirtää" ihan kuin se olisi päivän selvää toi juttu "kaksosethan sieltä pamahtaa" ja olisiko se nyt niin paha juttu...
Ymmärrän kyllä että siinä on suurempi riski että jokin menee pieleen mutta ei tämä nyt mitään varmaa ole ollut yhdelläkään solulla..
 
Vesiheinä ja Inkku,olen niiiiin kovin pahoillani teidän puolesta.Miten tää nyt näin menee...Suuren suuri halaus kummallekkin:hug:

Muskotti onnea kyytiläisistä,nyt peukut pystyyn et tarraavat lujaa kiinni:heart:

Hallelle peukut pystyssä hyvin menneen inssin vuoksi:heart:

Jaksuja kaikille tasapuolisesti ja mukavaa lumista päivää!
 
Siis täh? Vesiheinä:hug: mitä ihmettä? ja Inkku voi ei!!! :hug: Ei nyt menny ihan putkeen nää meidän hoidot:'( oon tosi pahoillani..voimia teille kummallekkin!

Inkku mä oon 25, mut mies on yli 30. Mä olin vaan jotenki ihan puulla päähän lyöty, ku lapsettomuuslääkäri lateli tuollaisia kliseitä. Taas sellainen olo, että tilannettamme vähätellään... Mutta oli iltapäivä ja lääkäri oli kiireinen ja väsynyt..ja mä oon liian herkillä..

barbapörrö kiitos:)

HB pp1
 
Mitä ihmettä Vesiheinä ja Inkku?? Jotenkin tuntuu uskomattomalta että kummallakin kävi samoin.. Ei kai lääkkeissä jotain vikaa tai jotain, koska sillonhan vedettiin synarelakin pois markkinoilta kun siinä oli jotain häikkää.
Oliko teillä jo lääkärin kanssa puhetta Inkku että vaihdetaanko teidän lääkkeitä seuraavaan hoitoon. Ei kai siellä kysin päässä nyt jotain häikkää, kun teillä kummallakin on kuitenkin ollut aika hyvät hedelmöittymisprosentit ainakin omaani verrattuna. Jaksamista teille :hug::hug::hug:

Hallelle piinistely onnea..Odottavan aika on pitkä..=)

Barba Teilläkö oli vielä suunnitelmat ihan auki tulevasta?

T: Muskotti ja kaksi pähkinää pp5
 
moro vaan!

onpa täällä taas ikäviä asioita tapahtunut tässä tauon aikana.. : / suurensuuria lohtuhalauksia kaikille suruja saaneille :hug::hug:

ja näemmä täällä on keretty lisääntymäänkin, joten onnea heille! :flower::heart:

piinistelijöille tsemppiä, peukkuja ja malttia jänskäämiseen! :flower:

oikeastaan tulin kysymään vähän käytännönneuvoa omaanapaa ajatellen:
ja PASissa olleet vois kans kertoilla lyhkäisesti omia kokemuksia..

soitin äsken KYSille, jos meille sitä PASia keväällä kokeiltais ja en kyllä tajunnut yhtään siitä hoitajan selostuksesta. tarkoitus on siis tehdä se PAS luomukiertoon, ainoastaan luget tukilääkkeenä. ei sovittu erikseen mitään kuukautta, mutta käski soittaa sinne kysille uudestaan sitten kun haluan sen pasin ja ilmoittaa edelliset menkat. itsellä kävi mielessä touko/kesäkuu, mut senhän näkee sitten keväällä vasta et millä mielellä ollaan..

hoitaja käski myös tikutella ovista siinä kuussa, niin onko sillä väliä, että minkä merkkisillä tikuilla sitä tikuttelee? käykö siihen jotkut mammaksin/kotitestin halpisliuskat, vai pitääkö niiden olla jotain hemmetin kalliita apteekin clearblue-tikkuja? :eek:

valoisia pakkaspäiviä kaikille!
toivottelee Sinikka ( taustalta, takaa vasemmalta )
 
muskotti kiitos samoin! Meinasitko olla testaamatta ennen virallista testipäivää? Mä en:whistle: vaikka tuloksen jo arvaan..: /

Siniviuhka mä oon testaillu ovista sillee, et alottelen niillä halpis-testeillä ja varmistelen digitaalisella. Eipähän tarvii arpoo ja tulee edullisemmaks, ku pelkällä digitaalisella. Netistä saa tilattua halvemmalla. Valoisia pakkaspäiviä sullekkin:)

HB pp3
 

Yhteistyössä