Hoidot Kysillä

Peppi Kiitos, kaikki on tosiaan mahdollista :hug:

barba Samoin sinne, kiitos :wave: Ja tuo on ihan totta, mitä kirjotit, ollaan me vahvoja, niin se hoitaja Kysilläki sano viimeksi punktion jälkee :heart:

HalleB Kiitos, sitä tosiaan toivotaan :heart: Ultra ois tasan kahen viikon päästä :) Höh, mitä sit jos ne pillerit ei toimikkaa niinku pitäs? Toivottavasti ne kuitenki toimii ja tuo ois vaa joku ohimenevä "häiriö"!

Siniviuhka Ei oo tosi..:'( Ihan liikaa ikäviä uutisia taas saa lukee... Voimahali ja paljon tsemppiä :hug: On se niin epäreilua tämä elämä :'(
 
Ja täälläkin huonot uutiset jatkuu,voi hemmetti:( Siniviuhkalle :hug: ja älyttömästi voimia!!!

oon lukenu paria muutakin palstaa ja ihan liikaa nyt kaikenlaisia pettymyksiä,vetää omankin mielen matalaksi,kun kaikilta vaan kuuluu huonoa :'(

Onneksi sentään Aidan täällä piristää hyvillä uutisillaan:heart:

Voimia ja jaksamista kaikille!
 
kiitos Aidan ja Barba :hug:

pitänee huomenna kuitenkin käydä siellä verikokeessa ( niin ohjeistivat, oli vuotoa tai ei ) ja sit kuulla taas ne hoitajan sanat kuinka hCg on alle 1.. viimeyönä alkoi sit ihan kunnon vuoto ja ei kyl jää epäselväksi, etteikö tämä peli ois jo menetetty.
"kiva" kun huomenna on perjantai, enkä yhtään tiedä kerkeääkö mun sairaalasta tulokset kysille just soittoajalle ja jos ei kerkeä, se tulos menee maanantaille. hoitajahan silloin sanoi, että lugeja pitää käyttää niin kauan, kunnes sieltä annetaan lupa lopettaa. tuntuupa taas idiootille koko homma niiden suhteen varsinkin kun on jo näin runsasta vuotoa. huoh.. :(
 
Siniviuhka eikä!! :hug: miten tää voi olla näin vaikeeta..:'( Mä niin toivoin, että ois tullu hyviä uutisia..eipä tässä mikään lohduta..voimia sulle kamu:hug:

Aidan mahtaa sulla olla pitkät kaks viikkoa..
Mä oon kyl jo varautunu siihe, et ne sanoo mulle ekassa ultrassa, et hoitoa ei voida tehdä..Mut tietenki toivon, et kaikki on niin, ku pitääki:)
 
Heippa, löytyiskö täältä mulle vertaistukea lapsentekojuttuihin? Ei olla hoidoissa KYS:llä, mutta Kuopion suunnalla kuitenkin.

Oon kirjoitellut pidempään tuolla pikkukakkosta toivovien ketjussa, mutta nyt tilanne muuttui kerralla sellaiseksi, että lapsettomuushoitoihin jouduttiin. Olis kiva vertailla kokemuksia muiden kanssa, joilla lapsi ei lähdekään ihan niin helpolla alulle (kuin roikkua kuukausitolkulla palstalla, missä ihmiset käy pyörähtämässä ja sitten poistuvat plussanneiden puolelle tuosta vain). Siis toki toivon kaikille täällä myös pikaista raskautumista, mutta siihen asti voitais vaihtaa kuulumisia!

Taustatietoina: Oon 31 v. ja meillä on ennestään yksi lapsi (s. 10/08), joka on ilmeisesti jollain tilastollisella ihmeellä saatu luomusti alulle. Toista lasta yritettiin vuoden verran, kunnes alettiin epäillä, että kaikki ei oo ihan kunnossa. Miehellä todettiin retrogradinen ejakulaatio ja minulla PCO-tyyppiset munasarjat, eli ei kovin hyvät mahikset. Retrogradisen ejakulaation vuoksi siittiöt joudutaan keräämään virtsarakosta, ja se on oma proseduurinsa (eikä saalis ole kovin kummoinen). Nyt ollaan aloittamassa yksityisellä ICSI:tä.

Mun täytyy vähän lueskella ketjua taaksepäin, niin pääsen mukaan keskusteluun. Syysloman jälkeen olis siis tarkoitus aloittaa ensimmäiset hormonipistokset ja sitten katsotaan miten homma lähtee käyntiin. Oon varmaan vielä ihan liian hyvin odotuksin tässä liikkeellä, mutta en halua vielä lannistua, etteikö sitä toista lasta saatais alulle.
 
Tervetuloa MT79:flower: Meillä alkaa (toivottavasti) 27.10 pistokset toista ICSI:tä varten

Sinikka saitko veritestin tulokset?

on: Kävin ostamassa lääkkeet.. 1100e lääkkeet makso 3euroa:D Oon ihan innoissani, ku hoito senku lähenee
 
Halle en saanu tuloksia, tietenkään :p en kyl tajuu et miten ihmeessä ne ei muka kysillä näkyny, kun labrassa sanoivat silloin aamulla ( kävin heti 7 aikaan kun aukes), et puolilta päivin lähtee tulokset kysiin. eikö ne nykyään mene tietokoneella, eikä kirjekyyhkyllä!? :O:whistle:

tosi typerää, kun soitin sinne kysiin niin käskivät jatkaa lugeja silti siihen asti, että saan tulokset, eli maanantaille menee jos jaksan huomenna herätä. tällä kertaa tein kyllä just niin ohjeiden vastaisesti, kuin tehdä voi, ja lopetin ne luget jo sillon perjantai aamulla, kun vuoto alkoi olla toooosi runsasta ja tuli hyytymiäkin. minusta on ihan mielettömän typerää pumppauttaa itseensä hormoneita turhaan, kun ei tässä enää oo mitään toivoa!

Tervetuloa joukkoon MT79:flower:
 
HalleB Joo on kyllä, ei meinaa aika millään kulua :) Vaan niinhän se on näissä hoidoissa toisinaan..Toivottavasti siellä on kaikki hyvin ja hoitoon pääsettä :heart: Eipä ollu kallis lasku sulla apteekissa :D Tuo on ihana tunne ku hoito lähestyy, kohta se on jo tohinalla päällä :heart:

MT79 Tervetuloa! :wave:

Siniviuhka
Tsemppiä odotteluun, on se kyllä tympeetä ku vielä joutuu tolleen pitkittään ja ootteleen :confused:
 
Sinikka mul viime hoidossa tuli tulokset kysiin jo samana päivänä, mut meil on lyhyempi matka kysiin, joten johtusko siitä? Sillo myös pp12, ku vuoti jo kolmatta päivää ja testi nega, ni sanovat että luget saa lopettaa, mut veritestiin pitää mennä..Ymmärrän kyl miks lopetit ilman lupaa ne:hug:

Aidan kiitos tuesta:)

on: viel on kolme vuoroa töitä ja sit on loma:cool: kyllä tulee tarpeeseen, ku selkä on niin p**kana, et ilman särkylääkettä en liikaha minnekkään..se hyvä puoli siinä, et en oo raskaana, ni voin vetää buranaa ihan kunnolla!
 
HalleB, minkälaiset kokemukset sulla oli ICSI:stä? Me ollaan sitten aika samoilla aikatauluilla, kun mulla pistokset alkaa näillä näkymin 22.10. tienoilla.

Mulla venytetään nyt meneillään olevaa kiertoa teroluteilla, jotta saatais ajoitettua munarakkuloiden seuraaminen ja munasolujen keräys vasta syysloman jälkeen (kun klinikka on syysloman ajan kiinni).

Hormoniannokset tietenkin ovat ensimmäisellä kerralla ihan hakuammuntaa. Mulla aloitetaan menkkojen jälkeen Puregon 125 yksikköä päivässä kierron 4.-5. päivänä (PCO-tyyppiset munasarjat ja lääkäri pelkää hyperstimulaatiota, minkä takia ei aloiteta aiemmin). Tuon pidemmälle en oo vielä perehtynyt hoitorupeamaan.

Mites, onko kenelläkään muulla samanlaista tilannetta, että olis jo ennestään lapsia/lapsia, ja nyt toista/kolmatta/... lasta joutuukin hankkimaan hoitojen kautta? Meillä jo kovasti sukulaiset ja kaverit kyselee, että milloinkas tulee pikkusisaruksia, ja tietenkin ärsyttää, kun homma ei oo itsestä kiinni. Muutamalle kaverille oon kertonut, että mennään lapsettomuushoitoihin, ja oon saanut ihmettelyitä, että miten te yhtäkkiä joudutte hoitoihin, vaikka edellinen tuli tuosta vain.

Paljon tsemppiä ja jaksamista kaikille!
 
tänäänpä sitten soittivat kysiltä ja hcg-arvo oli alle 1, joten eipä ollut yritystä tarttua tälläkään kertaa.
hoitaja kysyi myös, milloin halutaan tehdä se ainokainen PAS-hoito, mutta siihen en osannut sit vielä vastata. jäädään nyt joka tapauksessa pitkälle "lomalle" tästä hoitorumbasta. kaks pettymystä vuoden sisään on liian rankkaa henkisesti, fyysistä puolta unohtamatta. en sit kuitenkaan varannut sitä pas- aikaa, vaikka mielessä kävi ottaa aika keväälle..voihan sen vielä varata, jos mieli muuttuukin jossain vaiheessa..

ootte kyllä olleet tosi, tosi iso tuki ja turva! tänne on aina ollu niin helppo kirjoittaa kun tietää, että on muitakin jotka keikkuu samassa veneessä. jään tästä tosiaan nyt määrittelemättömän pitkälle palstatauolle ( toki seuraan kuulumisia aktiivisesti ja saatanpa kommentoida jos asiaa on ) lepuuttamaan kehoa ja mieltä!

tsemppiä teille muille, että hoidot onnistuu! voimia tuleviin koitoksiin, ja muistakaa, että ootte sisukkaita naisia jokainen! :hug::hug:

- Sinikka
 
KYSIN HOIDOKIT 11.10.2010


dream09 ................. IVF huhti-touko 2010

Vesiheinä ................. PAS 01-02/2010 ...3. IVF toukokuun lopussa.......

Inkku83 .........................2.IVF vko 45......(Endometrioosi ja lievä pco) ..........

Peppilottasikuriina ..........3.ICSI vko 11 .......(simppavika)

Arcatha .................... Tauolla ? ..........(The selittämättömät)

Möhköfanttis ............ tutkimukset alkaa vuoden vaihteessa ..........

Kummi ......................

Kiin ............. ICSI vko 43 .......... (munanjohtimien aukiolo epävarma +ovuloimattomuus)

Zirppana ...................

Trinita ......................

Muskotti84 ...............

HalleB ........................2.ICSI vko 45 (kummassakin pientä häikkää )

Siniviuhka ...................2.ICSI 9/10

Ibu .................2. IUI, menopur, pregnyl............endometrioosi + pco

Aidan .........................3. ICSI vkolla 37.........

BeritS............................. 2. OI tammikuussa, IVF huhtikussa, PCO

hertta1981.....................IVF/ICSI..................

Tipetsu..........................

iloksi.............................

mequ...........................

barbapörrö...................2.IVF/ICSI, 1.PAS 10/10 (selittämättömiä)

Efva...........................

Untuvikko82................

Plussanneet

pohtijatar
Katmis
retuli82
Hopottitar
vauvakuumeilija
Sanja80
raitatiikeri
rallukka
Aidan
 
MT79 Meil oli alunperin suunnitelma, et tehään puolelle IVF ja puolelle ICSI, mut soluja tuli vaan neljä, joten kaikki icsattiin.. Meil siis oli pitkä kaava ja lääkkeinä Synarela(jarru), Puregon(FSH), Pregnyl(irrotuspiikki) ja Lugesteron tukemassa limakalvoa siirron jälkeen.. Mul oli jotain ongelmia jarrun kanssa, ku munasarjat ei menny kunnolla lepotilaan, mut hoito kuitenki alotettiin ja ne isommat follit sit häiritsi stimulaatiota..Puregon meni mulla 100-150ky annoksena. Kuus follia siellä näky koko ajan kasvamassa ja ne kaikki punktoitiin. Neljä solua, kolme hedelmöitty, kaks virheellisesti ja ne meni roskiin. Yksi normaali saatiin kyytiin ja nega tuli. Se oli siis toukokuussa ja nyt vihdoin alkaa uus hoito!!:D Tsemppiä sulle hoitoon! Meil ei oo ennestää lapsia..

Sinikka ei ole sanoja, jotka lohduttais..:hug: toivottavasti tauko tekee hyvää! Oot kulkenu mukana tän koko prosessin ajan, joten ikävä sua tulee...älä unohda mua ihan kokonaan! Sä oot myös sisukas nainen!!:hug:
 
Heipä hei pitkästä aikaa ja suuret onnittelut Aidanille!

Mä alotin lauantaina femodenit ja vkolle 48 olis suunnitteilla punktio. Toisaalta olen tosi innoissani uuden hoidon suhteen, mutta pelottaa myös tosi paljon. Kaksi hoito yritystä on tänä vuonna takana. Eka päätty surkeasti, kun 12 rakkulasta ei yhdessäkään ollut solua sisällä ja toinen hoito keväällä muuttui inseminaatioksi kun yksi rakkula kasvoi muita nopeammin. Pelottaa, että nytkään ei tule soluja...mutta ei auta kun laittaa leuka rintaan ja matkata kohti uusia pettymyksiä..

voimia kaikille..
 
Heippa vaan taas kaikille. Taidan palailla taas vähäksi aikaa tänne pieneltä palsta tauolta ..Meillä viimeinen hoito on alkamassa siis ja pari viikkoa sitten sain sen procren depot piikin ja olen ollu tosi huono vointinen sen jälkeen, yhtenä yönä tuli jopa oksennus.. että sellaisia sivuvaikutuksia. 20. päivä alkaa sitten piikitys ja punktio suunniteltu viikolle 44.
Tosissaan ollaan päätetty tämän olevan se viimeinen hoito ja jos tämä ei sitten onnistu niin adoptioon olisi tarkoitus keskittyä. Jotenkin ei vaan jaksa enää tätä hoidon odottamista ja ainaista pettymistä eikä haluta yksityiselle lähteä ihan sen rahankin takia.
Kun hoito on ohi niin saadaan varata ensimmäinen adoption neuvonta kerta, koska perhelomakkeen olemme jo lähettäneet pelalle.
Pitää lueskella vähän taaksepäin ketjua.. mut ainakin kaikille hoitonsa aloittaneille tsemppiä..=)
 
Siniviuhka, vaikken olekaan ollut tätä ennen mukana tilannettanne seuraamassa, niin kurjan kurjaa kuulla teidän tilanteesta :( Paljon jaksamisia :hug: ja kannattaa varmaan palata sitten PAS-asiaan, kun on taas henkisesti ja fyysisesti vähän palautunut!

HalleB, on tosiaan monta kohtaa tuossa ICSI-protokollassa, jotka voi mennä pieleen. Toivotaan, että tällä kertaa ei ole "jarruissa" vikaa ja saisitte hyvät munasolut sieltä!

Meillä lääkäri suositteli lyhyempää kaavaa, koska siinä voi kuulemma paremmin kontrolloida munasolujen kypsyttelyä, kun sanoi että mun munasarjoja "ei tarvitse kuin hipaista", niin sieltä todennäköisesti lähtee monta kypsymään (on siis PCO-tyyppiset munasarjat, joista ovulaatio tulee epäsäännöllisesti, mutta kesken kierronkin sieltä on ultrassa monta munarakkulaa kypsymässä). Lääkäri myös sanoi, että keskitymme laatuun eikä määrään. Yritetään välttää hyperstimulaatiota, minkä riski mulla ilmeisesti on tavallista isompi.
 
hertta tervetuloa takaisin! Muistan kyl miten huonosti ne sun aikasemmat hoidot on onnistunu.. Aidanilla tai olla myös aikamoisia ongelmia parissa ekassa hoidossa ja nyt kolmannesta on raskaana! se on aivan mahtavaa ja antaa meille muillekkin toivoa onnistumiseen:)

muskotti toivottavasti jarrun aiheuttamat oireet lievenee, ku alotat pistokset! Hyvä, että suunnitelmat on selvät, jos ei hoidosta tulekkaan tulosta.. Mutta toivotaan, että tulee:)

MT79 kiitos:)
Toivotaan, et hoito onnistuu eikä tulis hyperiä!
 
KYSIN HOIDOKIT 12.10.2010


dream09 ................. IVF huhti-touko 2010

Vesiheinä ................. PAS 01-02/2010 ...3. IVF toukokuun lopussa.......

Inkku83 .........................2.IVF vko 45......(Endometrioosi ja lievä pco) ..........

Peppilottasikuriina ..........3.ICSI vko 11..........(simppavika)

Arcatha .................... Tauolla ? ..........(The selittämättömät)

Möhköfanttis ............ tutkimukset alkaa vuoden vaihteessa ..........

Kummi ......................

Kiin ..........................3.ICSI .......... (munanjohtimien aukiolo epävarma +ovuloimattomuus)

Zirppana ...................

Trinita ......................

Muskotti84 ..................3.IVF vko 44...............

HalleB ........................2.ICSI vko 45 (kummassakin pientä häikkää )

Siniviuhka ...................2.ICSI, 1.PAS?.............

Ibu .................2. IUI, menopur, pregnyl............endometrioosi + pco

BeritS............................. 2. OI tammikuussa, IVF huhtikussa, PCO

hertta1981.....................2.IVF/ICSI vko 48..................

Tipetsu..........................

iloksi.............................clomit, IVF-jonossa................

mequ...........................

barbapörrö...................2.IVF/ICSI, 1.PAS 10/10 (selittämättömiä)

Efva...........................

Untuvikko82................

MT79........................1.ICSI vko 44-45

:heart: Plussanneet :heart:

pohtijatar
Katmis
retuli82
Hopottitar
vauvakuumeilija
Sanja80
raitatiikeri
rallukka
Aidan
 
Viimeksi muokattu:
Peppilotta: Meillä on siis kaksi ivf yritystä takana. Kummastakaan ei siirtoon asti päästy. Ekassa tuli täysin yllärinä, ettei tullut ainuttakaan solua vaikka rakkuloita olikin 12 ja toisessa yrityksessä en ottanut mitään jarrua vaan aloin suoraan piikittään. Yksi rakkula valikoitui ja kasvoi muita nopeammin, eikä yhtä rakkulaa kannata punktioida ja siinä päädyttiinkin inseminaatioon. Eniten mua nyt ahdistaa, kun mulla ei ole yhtäkään varmaa havaintoa munasolusta. Pelottaa, että kaikki mun munarakkulat ovat tyhjiä..

HalleB: kiitos tuesta. Ei kai se auta kun toivoa parasta ja pelätä pahinta..

Onkos muilla Femodenit aiheuttaneet pahaa oloa? Mulla on ollut etova olo pillereiden aloittamisen jälkeen. Sillon aiemmin kun söin pillereitä ei mulla muistaakseni koskaan ollut mitään sivuvaikutuksia. Sillon söin kyllä toisen merkkisiä pillereitä..
 
Tsau, täällä taas.
Meille oli suunniteltu kolmas ivf toukokuulle, mutta toukokuun alussa meille tuli pienet sisarukset sijoitukseen, joten jätettiin hoito sillä kertaa väliin. Nyt olisi kuitenkin tarkoitus jatkaa.
Procren depotit kävin pistättämässä tiistaina ja punktio+soiirto sattuu viikolle 45. Näillä mennään. Mites muut, ootteko saanu Synarelan sijaan tuota procren depotia ja mitä oireita siitä on tullu? Meikäläinen on jo nyt äkäinen kuin ampiainen.
 
hertta mul oli Femodenista oksu suussa ekat puoltoista viikkoa, kunnes se muuttu närästykseksi ja ruoan himoksi..outoa, ku mul ei yleensä tee mieli ruokaa.. maha on turvonnu ja herrrrrrmot kireellä:kieh:

Vesiheinä tervetuloa takaisin! meillä mennään nyt lyhyellä kaavalla, ku Synarela ei oikee toiminu..toivotaan, et äkäisyys helpottaa viimeistään, ku alotetaan pistelyt:)
 
Mulle sanoi hoitaja, että siinä Synarelassa on ollut jotain häikkää ja ilmeisesti sen vuoksi monia hoitoja on mennyt viime aikoina mönkään. Nyt sitä Synarelaa ei sit vissiin saakaan!? Näin ymmärsin. Meilläkin oli se käytössä ekassa hoidossa. Toinen oli lyhyen kaavan hoito ja tämä kolmas taas pitkä.
Mut aika kummallista, jos on lääkkeessä jotain "vikaa".
 

Yhteistyössä