Hoidot Kysillä

Ei oo elämä helppoo...yksikään alkio ei selvinnyt sulatuksesta,joten tämä hoito oli sitten tässä :'(

En ymmärrä miten tästä voi selvitä? Miten tästä eteenpäin? Mitä helvettiä nyt?
Miks elämän pitää olla näin julmaa???

En jaksa enkä edes halua selvitä tästä,en jaksa kohdata maailmaa,en jaksa kantaa tätä surua,
oon niin hajalla,etten oikein itsekkään tätä käsitä:'(
 
Voi Barba tiedän miltä se tuntuu, meilläkään ei kummassakaan hoidossa selvinnyt pakkasesta yksikään alkio. Ja viimeisimmän jälkeen kävin psykologin juttusilla kun tuntui että ei olisi jaksanut enää jatkaa.
Haleja ja jaksamista...Älä anna periksi, olet vahvempaa tekoa kuin luuletkaan.:heart::(
 
Haluan vielä teillekin tänne käydä sanomassa, että tänään ultrassa kaks pikkusta oli pesät rakentanu :heart: Molempien sydämet kovasti jumputti ja oma olotila on huikaiseva :)

Toivon jokaisen teijän hoidolle onnistumista ja paljon siis plussapuhureita kaikille :heart:
 
Aidan; huimasti onnea kahdesta pienestä sykkeestä :heart: :heart:

Kaikille muille valtavasti jaksamista ja yhtä paljon onnistumisia toivon - ei nämä hoidot helppoja ole mutta kyllä se palkinto sitten korvaa kaikki pettymykset ja itketyt kyyneleet!

-rallis
 
Meillä on yritystä takana nyt noin 1,5 vuotta. Viime maaliskuussa (2010) hakeuduimme yksityiselle hoitoon. Mulla on PCO-munasrjat ja miehen simpat on ok. Takana on nyt 5 clomikieta ja 2 puregon kiertoa. Follit on kasvanu, mutta tulosta ei ole tullut. Nyt pyysimme lähetettä KYS:lle koska aiomme siirtyä IVF-hoitoon ja yksityisellä se on aivan tajuttoman kallista. Kysiltä tulikin jo kirje ja ensimmäinnen aika on tammikuun lopulla 2011. Mietin juuri, mitä tekisin tässä välissä. Uskaltaisiko kokeilla IVF-hoitoa jo yksityisellä enne kysille menoa vaiko en. Tulisi kyllä tosi kalliiksi jos ei onnistukaan, mutta toisaalta en JAKSA odottaa Kysille asti. Ja kuinkahan nopeasti ne hoidot siellä sitten käynnistyy? Munajohdinten aukiolotutkimukset, simppatutkimukset ja prolaktiini/kilpirauhastutkimukset on jo tehty.
 
mulle tehty 2 ICSI:ä ja molemmilla kerroilla kun viimein kun on ajat annettu, niin ne on menny 5-6kk:n päähän. en enää jaksa roikkua löysässä hirressä vaan aion mennä yksityiselle ja saada homman äkkiä "alta pois".. kyllä kai sitä ihmiset turhempiinkin asioihin lainarahaa ottaa..
 
Meillä alkaa tämä lapsettomuus asia rasittaa parisuhdetta aika pahasti. Jatkuvan toivon, epätoivon ja pettymisen-tunteiden välillä tasapainottelu on tehnyt minusta ihan hermoraunion. Mies sanoikin tänään että eiköhän nyt pidetä taukoa tästä lapsen tekemisestä. Eli ilmeisesti odotamme tonne KYS:lle eikä mennä enää yksityiselle hoitoihin....ainakaan toistaiseksi. Ja voi se tauko tehdä kyllä ihan hyvää. Välillä olen ajatellut, että ei varmaan pahaa tekisi, jos kävisin juttelemassa jollekin kallonkutistajalle. Onko vinkkejä, minne menisin apua kysymään? Mulla ei ole mitään kokemusta psykologeista ja sellaisita niin en oikein tiedä, mistä sen ammattikunnan edustajaa kannattaisi lähteä kyselemän.
 
Barbapörrö Ei tässä osaa muuta sanoa kun voimia...

Kuika moni on syönyt Femoden pillereitä? Mä olen nyt kolmisen viikkoa söynyt ja musta tuntuu, että olen saanut niistä kaikki mahdolliset sivuvaikutukset..tokihan ei voi tietää johtuuku kaikki pillereistä mut kuitenkin. Ihan alkuunhan mulla oli tosi pahaolo, mut se loppu. Viimeset kolme päivää on tiputellút verta. Soitin kyssiinkin tästä. Sielä käskettiin ensi viikon lopulla soitteleen uudelleen jos ei ole vuoto loppunut. Eilen illalla mulle iski aivan älytön päänsärky, mä en yleensä moisista kärsi. Oli pakko ottaa reilusti särkylääkettä ja vetäytyä peiton alle...vieläkin tuntuu pää ihan pökkelöltä...mä olen melko varma, ettei tämä hoito tule toimimaan...mä jostakin luin, että vuoto pillereiden aikana kertoo siitä, ettei niiden teho riitä..voi paska..
 
barbapörrö kamalaa :hug: kyllä pitää olla vaikeaa... voimia ja jaksamista..

Aidan mahtavaa! ONNEA:flower: :heart:

hertta mullakin ne Femodenit on aiheuttanu vaik mitä, mut tota vuotoa ei tullu, ku yhtenä päivänä viime viikolla..viime viikko oli myös yhtä alavatsan kipukramppia..vähän pelottavaa.. HERRRMOT on ollu todella kireellä välillä.. Perjantaina lopetin ne pillerit ja nyt odottelen vuotoa.. vähän jännittää ylihuominen ultra, et onko munasarjat lepotilassa ja saanko alottaa pistelyt..
Toivottavasti sulla vuoteluista sun muista huolimatta ultrassa näyttää hyvältä ja hoito voidaan aloittaa!:)
 
ME saatiin reseptit ens vuoden hoitoihin jo valmiiksi ja tämmösillä mennään: Gonal-f ja Procren depot pds. Ei sano mulle mitään mutta kauhistuttaa jo valmiiksi. Viimeisin hoito vei minulta voimat kokonaan, nyt niitä sitten keräillään takaisin päin.
Haleja kaikille , ootte rakkaita! <3
 
HalleB Mites sulla kävi ultrassa, oliko pillerit toimineet?

Vesiheinä Mukava, että hoito pääsi alkamaan

Mullahan on tiputteluvuotoa tullut pillereiden alottamisen jälkeen koko ajan. Tänään soitin Kyssille taas asiasta, että ei ole tiputtelu loppunut. Hoitaja sanoi, että lääkäri soittaa mulle tänään ja sen kanssa sitten saa miettiä mitä tehdään. Pelottaa, että tää homma menee kiville. Mä kyllä luin, että näissä pillereissä on läpäisyvuoto hyvin yleistä. Hoitaja oli sitä mieltä, että ehkä pitäs ultrata katsoa mitä siellä tapahtuu. Mulla nollaultra pitäs olla 17.11 vasta. Eli lääkärin soittoa odotellessa.
 
Hei taas!

Väliaikatietona: Kävin aukiolotutkimuksessa, jossa ilmeni kaikki olevan ok, eli torvet auki. Ovulaation kerrottiin pelittävän myös oikealla tavalla, ja hormonit verikokeissa ovat ok.
Se, mille tuli varmistus ja mikä on myös lapsettomuutemme syy, on se aivan mitätön kohdun limakalvon paksuus. Siihen ei siis lääkärin mukaan mitään voi kiinnittyä. Antoi kuitenkin toivoa myös luomuraskauteen aikaisemmin olleen tuulimunan takia.
Käski odottaa mahdollista luomuraskautumista tammikuulle asti ja jos raskaus ei ala, soittaa sitten Kys:ille, jolloin aletaan raskautta alkuun.

Onko Teillä kellään tätä "vikaa"? Eli sitä limakalvon ohuutta? Onkos kotikonsteja?
Ja kun olette menneet hoitoihin, mitä hoitoja teille on annettu? Onkohan Kys:illä miten pitkät jonot näihin hoitoihin...
 
Peppis haleja sullekkin! Rentouttavaa taukoa:)

Vesiheinä hienoa, että ultrassa oli kaikki hyvin. Tsemppiä pistelyyn! Mitä sul olikaa nyt lääkkeinä?

hertta mitäs lääkäri sano? Toivottavasti vuoto ei haittaa mitään!

Untuvikko hyvä, et putket oli auki! Nyt eikun tutkimaan mikä auttais siihe limakalvoon! Oisko joku vehnänalkioöljy?

on: Mulla oli vähän jännää eilis iltaan asti, ku vuotoa ei näkyny missään. No illalla alko kuitenki vähän ennen nukkumaan menoa. Tänään oli siis 0-ultra ja munasarjat oli menny kuulema melkee liianki hiljasiks noista pillereistä. Nyt pistellään (tai mies pistää ) sunnuntaihin Menopur 150ky ja maanataina ultra.
Sit ne rupes puhuu, et niitten ICSI-kone on rikki ja jossain Englannissa korjattavana. Mä oli ihan, et voi vee. Sit ne onneks sano, et meidän pitää mennä maksusitoumuksella In-Tiimiin punktioon ja alkionsiirtoon.*huokaus* Viimeks miehellä oli ollu kokonaismäärä jotain päälle 4milj. ja 1,6milj pesun jälkeen. Eli selkeesti meillä nyt siis miehen puolella sitä häikkää.
Itkin onnesta tuon käynnin jälkeen. Olivat taas niin ihania siellä:)
 
HalleB Hyvä hyvä, pääset aloittaan hoidon

vesiheinä eikös greippimehun pitäs vaikuttaa limakalvoon kun sitä alkaa juomaan heti kierron alusta..joskus muistan kuulleeni sellasen väitteen..

Lääkäri soitti ja sano, että ei tällä vuodolla ole mitään merkitystä. Kuulemma aika yleistäkin. Helpotti itseänikin. Kyssissä on minusta aivan loistava palvelu. Mä joudun seurantaultrat käymään aluesairaalassa niin siellä palvelu on kyllä ainakin lääkärien osalta aika kehnoa. Viime kerrallakin ne ei oikeestaan puhunut mitään, sain kuulla vasta kun se alko puhelimella soittaan kyssiin, että missä menään. Miehelle ei siellä ole edes omaa tuolia...mutta onneksi kaikki asiat voi hoitaa kyssiin...

mä tossa kävin mun lääkevarastot läpi, mitä edellisestä hoidosta on jäänyt ja tutkin sitten mun tulevaa hoitosuunnitelmaa. Mulla näköjään on Menopurin annostusta nostettu, tulevassa hoidossa pistän sitä 225. Äkkiseltään kuullostaa suurelta annokselta, mutta ehkä hyvä lähteä reilulla lääkemäärällä nyt liikkeelle, kun aikasemmat hoidot on menneet miten on menneet.
jaksamisia kaikille..
 
Voi kuinka surullista barbapörrö :( Jos olisi jotain, mitä osaisin sanoa - sanoisin. Voimia sinulle.

Aidan Tuplaonnittelut kahdesta pienestä sydämestä :) Ja onnea odotukseen! Ihana juttu!

"Luomuilu"aika lähestyy loppuaan. Meillä taitaa olla loppu vuosi aikaa yrittää raskautua, jos haluamme välttyä hoidoilta. Hyvällä tuurilla vielä kaksi kiertoa.
Aika punktioon on varattu viikolle 7. Alkuvuodesta varmaan sitten alkavat valmistelevat hoidot. En ole halunnut ajatella asiaa, vaikka reseptit hoitoja varten saatiin jo elokuussa. Asia kerrallaan.
Marraskuun kuukautiset pitää ilmoittaa KYSiin, että voivat alkaa suunnittelemaan hoitoja.
Tämä ja edellinen kierto on menneet clomeilla, mutta ajattelin seuraavassa kierrossa jättää pois, kun ohentavat limakalvoja niin kovasti.

Tässä hoitoja odotellessa olen koittanut keskittyä painonpudotukseen ja tiputtanut reilussa 3 kuukaudessa yli 17 kiloa. Nyt tuntuisi siltä, että voi olla että tuo PCO on hellittämässä otettaan. Viimeksi ultrassa elokuussa oli johtofolli lähtenyt itsekseen kasvamaan ennen clomien alotusta (kp3). Lääkäri silti kehoitti syömään clomeja, ja niinhän minä söin.

Nyt seuraavan kierron ajattelin mennä ilman clomeja, josko se limakalvo sitten paranisi. Melkein koko vuoden olenkin clomeja syönyt (yksi kuukausi kesällä ilman), joten taitaisi olla jo sitä laatua riittävästi tässä kropassa.

Minä olen enemmän kirjoitellut tuolla Vauvakuumeen puolella ja ehkä siellä vielä tämän luomuilun ajan pysynkin. Täällä olen taustaillut ja käynyt välillä lukemassa kuulumisia. Olen hengessä mukana, mutta vielä epäaktiivinen.

Kaikkea hyvää teille jokaiselle tilanteisiinne :)
 
Megu Kysiltä saapi lähetteen jos haluaa psykologin kanssa keskustella joten sinne yhteyttä. Minä olen käynyt ja apua on ollut. Terve tuloa mukaan:wave:

Aidan Ihan hurjasti onnea!!

Hienoa HalleB että pääsitte sinne In-tiimille siellä ovat tosi mukavia!! nyt tsemppiä!!

Peppis Pahoittelut ja jaksamista teille :hug:

Ja terve tuloa mukaan muutkin uudet :wave:

On: Conal -f Pistelyt aloitin 27. päivä nyt mennään pienillä annoksilla neljä päivää 112.5 ja sitte lasketaan 75 yksikköön seuraava ultra ensi maanantaina. Nippailuita on jo munasarjoissa tuntunut jotain siellä siis tapahtuu.

Femodenistä koko reilu kaksi kuukautta tuli niitä supisteluja ja ne loppuivat kuin seinään kun lopetin syönnin. Kyselin lääkäriltä, että onko mahdollista tehdä hoitoja ilman keltarauhashormonia ja hän sanoi että ei, mutta kokeillaan jotain muuta valmistetta tässä hoidossa.

Täällähän on monia jotka menossa hoidoissa samaan tahtiin!! päästään sitten jännäämään yhdessä miten käy!!

Inkku-
 
Kiitos onnitteluista :flower: En oo vaan uskaltanu vielä näiltä palstoilta eteenpäin lähtä, torstaina päivystyksessä kävin ku verta rupes vuotaan ja maha oli kipee...kipu rauhottu, mutta vieläki tuhruttelee :( Torstaina ultrassa kaiki oli hyvin, munasarjat vaan hyperitilassa, eikä verenvuodolle löytyny syytä....että nyt vaan ootellaan ja ollaan hissukseen.

Täällä onki monella jännittävät ajat taas menossa/alkamassa :) Kaikille hurjasti onnea, pitkää pinnaa ja tsemppiä hoitoihin, toivon paaaljon plussia :heart:
 
Ommoo nappoo vuan. Kysillä käyty ja folleja siellä hitaanlaisesti tulossa. Puregon -annos nostettiin kolomeensattaan. Huh, nyt kyllä migreeniä pukkaa. Seuraava ultra perjantaina. Se Procren Depot kuulemma vetäsee kaiken toiminnan ihan jumiin, ja vaikutus on kovimmillaan just nyt 2 vko pistoksesta, että siksi tämä käyntiin lähtö vähän hitaanpuoleista.
Tsemppiä ja mukavaa alkuviikkoa kaikille tasapuolisesti.
 
hertta hvyä, että ei oo haittaa :)

iloksi hienosti oot saanu painoa alas!

Inkku niimpä! oon siellä pari kertaa käyny ja oon samaa mieltä:)
Mitäs ultrassa näky?

Aidan toivottavasti tuhruttelu loppuu!

Vesiheinä toivottavasti annoksen nosto auttaa ja perjantaina näkyis hyvä määrä folleja!

on: just:headwall: mullahan oli viimeks ihan unessa noi munasarjat, no sitä ne oli aikalailla vieläkin...hohhoijjaaaaaa|O oonki ihmetelly miks mua hikoiluttaa niin hitosti ja kaikki ärsyttää! annos nousi 150ky--->300ky tänään ja kolmena päivänä 225ky, torstaina alkaa Orgalutran...näillä mennään ja rukoillaan, et perjantaina näkyis jotain..
 
HalleB ihan hyvältä näytti ja vähän ehkä liiankin :whistle: 7-9mm oli molemminpuolin kymmenkunta ja sitten lisäksi pienempiä joten hyperiä taas kehittelee, mutta nyt vähän hillitymmin kuin viimeksi. Keskiviikkona aloitan orgalutran ja tänään gonalia 112.5 ja siitä eteenpäin 75 yksikköä. Perjantaina myös mulla ultra. Toivottavasti perjantaille saatte hyviä uutisia!! Samat sanat myös vesiheinälle puhaltelen herätystuulia täältä!!

Aidan Toivotaan että vuoto kuuluu asiaan ja loppuu pian! Jännittäviä aikoja eletään...

-Inkku
 
Eilen pistetty ekaa kertaa orgalutran huh. ei kirveltänyt juur lainkaan ja ihan vaan vähäsen punoitusta oli havaittavissa, minä kun niin pelkäsin että oikein kädet tärisi.

HalleB toivotaan että se on hyvä merkki!! onko mitään muita tuntemuksia ilmaantunut?? Taitaa olla toivoton yritys tahdonvoimalla pysäyttää noitten munasolujen kasvua ja lisimistä :D sen oloista sirkkuilua tuolla alapäässä havaittavissa.

Mites Vesiheinä onko mitään tuntemuksia ilmaantunut?

Inkku-
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Aidanille, täällä peukut tiukasti pystyssä, että tuhruttelu loppuu ja pienet pysyy kyydissä loppuun asti.

Suuret rutistukset kaikille, joiden hoidot on menneet mönkään ja voimia jatkoon! Tsemppiä uusia hoitoja aloittaville ja paljon paljon onnea matkaan. :hug:

Meidän pienet neidit syntyivät terveinä vajaa kolme viikkoa sitten viikoilla 37+3. Nyt vaativat äänekkäästi ruokaa sängyssä. Toivottavasti teistä jokainen saa oman ihmeen sinne sänkyyn tuhisemaan!:heart:
 

Yhteistyössä