*** huhtikuun helmet 2012 '' lokakuussa'' ***

Onnea mymosa:heart:
Mä tilasin tolle tytölle pari hello kitty paitaa sieltä h&m netistä, mun mielestä ne h&m:n vauvanvaatteet on vaan nii valjuja ja tylsiä...mieluummin ostelen sit lindexiltä, siel on kyl ihania vaatteita :)
Joulu Kovasti odotellaan, en ennen nii välittäny muta nytku on itellä lapsia nii on mieli muuttunu :D
Sukupuolesta mulla on ihan sama, ku ennestää jo tyttö ja poika :heart: Kuhan on terve yksilö, se riittää....Vahva tyttöolo mulla on, et saa nähä :)
Painoa Tullu alusta semmoset 2,5kg, ei paha kuitenkaa, ku viikkoja jo 15+1 :)
Sokerirasituksesta Ei oo th soittanu mitää, vaikka viikko sitte kävin siel...Raskaanaolevillahan ne arvot on paljon tiukempia ku normisti...
Hankinnoista meijän ei tarvi mitää isompaa hankkia, ku kaikki on tallella ku noi edellisetki lapset on nii pieniä vielä :) Vaatteita, vaippoja yms. pitää sit hankkia...
 
Itekki voin sanoa onneksi, että kolme lasta (näillä näkymin tervettä) saadaan, ilman keskenmenoja yms <3 Ei voi ku Luojaa kiittää, että kaikki on menny hyvin, vaikka alussa mietinki että ei voi jatkua tää raskaus tms, kun kaksi ihanaa tervettä lasta jo saatu :D
 
mymosa
Samaa myös mietin taannoin, että näinkö saan kolme raskautta-kolme lasta :)
Tähän on siis niin loistava lopettaa ja antaa muiden kasvattaa maailmaa :heart:

Vahingoniloisena naureskelen täällä, kun mies siivoo kissan astiaa kiroillen.. tiedän, ei ole mitkään maailman hajuttomammat kakat tuolla otuksella, hyh :D
 
Tänne on tänään tullut ihania ultra-uutisia, onnea kaikille tasapuolisesti hyvistä kuulumisista!! :heart:

Aika jännä ettei pinoon ole vielä tullut kaksosia? Yleensähän joka pinossa parit kaksosetkin on odotuksen alla. Näinköhän vielä joku kaksosten odottajakin saataisiin :)
 
Vihdoinkin tänään ultrassa käyty! kyllä helpotti oloa. Täs oon muutaman päivän miettiny, että onkohan sitä mahassa eloa enää ollenkaan. mutta kyllä siellä oli ja kaikki oli loistavasti. Turvotusta ei ollu juuri ollenkaan ja verikokeiden ja turvotuksen yhteyssummalla riski ois niinku 1:100 000. eli jos meille näillä lukemilla tulee down, niin sitte mä kyllä tarvin lottovoitonki!

laskettua muutettiin, vaikka meinas ettei pakollista. että raja on muutoksiin 5 päivää ja tää oli nyt just sen. Mutta päätettiin nyt kuitenki vaihtaa, eli laskettu ois nyt sittenki 18.4

ens viikolla sitten lääkärineuvola, jos ei sitä nyt taas siirretä ku ei oo lääkäriä.

Nyt pää niin kipiä, että pistän koneen kiinni. Pitäs tulla tänne pian paremmalla aikaa. tuntuu vaan etä nykyään aina niin laiskottaa ettei jaksa olla koneella.

huppa ja taimi
 
Onnittelut kaikille tasapuolisesti hyvistä uutisista =)

Mandukasta ja kantoliinoista Te joilla on kummistakin kokemusta, niin kertoisitteko omia käyttökokemuksia? Kumpi on parempi missäkin tilanteessa ja kummassa pieni vauva viihty paremmin? Itteä mietityttää myös etenkin se, kummalla jaksaa/pystyy pientäkin vauvaa kantamaan pidempään yhtäjaksoisesti ja tuleeko noista jommalla kummalla herkemmin niska tai selkä kipeäksi?

Itsellä menee aika herkästi niskan ja selän lihaksen jumiin ja olen miettinyt, pystynkö yleensäkään vauvaa paljoa kantamaan... Pelkkiin vaunuihin en haluaisi tyytyä, vaikka sellaiset tuleekin hankittua varmasti.

hallaneito ja masuasukki 14+4
 
Mymosa ihanaa :) Mä sanoin et kaikki olis hyvin!

Mitä lapsien saantiin tulee niin kahden keskenmenon jälkeen sitä kyllä ymmärtää ettei se ole itsestään selvyys vaan todella iso onni jos kaikki menee hyvin. Nyt meille näyttäisi olevan vauva tulossa mutta kyllä ne km on jättäneet arpensa ja luotto ei vieläkään pelaa raskautta kohtaan kun tietää et mitä vain voi sattua!

(.) mulla ei meinaa väsymys kadota. Nukun yön j kun muksut saatu kouluun ja eskariin niin pakko mennä taas takas nukkumaan. Äsken kävin lenkillä ja pyörrytti ihan sikana kun tulin kotiin ja eilen saunan jälkeen pyörrytti myös. Kuitenkin verenpaineeton ok vaikka onhan ne aina alhaset olleet ja ei kai se hemoglobiinikaan nyt kuukaudessa ehdi laskea kovasti..

Champion ja Martta 15+1
 
äitiyspakkauksen sijasta raha ehkä tuntuu just sen takia niin pieneltä, että mitä kaikkea siitä pakkauksesta saa. :) Kyllähän tuollakin rahalla tietenkin ostelee jo vaikka mitä.. Mut onhan se tietenkin hyvä, että justiinsa jos on jo kaikkea valmiina, eikä tarvihte sitä äitiyspakkausta.. :)

Kiitoksia manduca-kokemuksista. :) Vieläkään en ole itselleni löytänyt! Varmaan ostan sitten uutena, jos ei lähellä laskettua aikaa vieläkään ole huuto.netistä kerennyt saamaan! :)

Käytiin tänään taas sauvakävelemässä, tällä kertaa laitoin nilkkapainotkin jalkoihin! Kyllä on ihmeen rankkaa..! Huomenna vielä ja sitten viikonloppuvapaa.. :)
 
Papaya Jos oot fb:ssä ni mee kattoon niiltä kirpparipalstoilta. Sieltä mä ainaki löysin omani, muutaman kerran käytetty petroolin värinen manduca 70e =)

mulla ei oo kantoliinaa mut manducassa mua on harmittanu se et siinä ei saa lasta kasvot menosuuntaan, paitti jos laittaa lapsen lonkalle mut tosiaan eteen ei saa kasvot menosuuntaan, et lapsen pää on aika pitkään siel äitin/kantajan tissien välissä.

mä oon kertonu raskaudesta vasta muutamalle kaverille. saas nähä koska sitä kerrotaan sukulaisille.

oon selvinny nyt 2 päivää oksentamatta ja olo on ajoittain jopa normaali, voisko olla et tää pahoinvointi oli nyt tässä???toivottavasti. vois sit palata ruotuun ton syömisenki kans =D
 
Mandukasta ja kantoliinoista Te joilla on kummistakin kokemusta, niin kertoisitteko omia käyttökokemuksia? Kumpi on parempi missäkin tilanteessa ja kummassa pieni vauva viihty paremmin? Itteä mietityttää myös etenkin se, kummalla jaksaa/pystyy pientäkin vauvaa kantamaan pidempään yhtäjaksoisesti ja tuleeko noista jommalla kummalla herkemmin niska tai selkä kipeäksi?
En osaa kyllä varmasti vastata siihen, että kummalla tulisi niska tai selkä herkemmin kipeäksi, mutta kyllähän kantoliinassa se paino jakautuu tasaisemmin, isommalle alueelle. Kävisi siis järkeen, että sillä jaksaisi kantaa pitempiäkin aikoja. Manducalla muistan saaneeni olat kipeäksi, jos kannoin pitkiä pätkiä. Mutta itse silti käytin liinaa, ja koen sen paremmaksi, vastasyntyneen ja ihan pienen vauvan kanssa, ja Manducaa käytän sitten taas vasta isomman kanssa. Liinana minulla on hug-a-bub, ja tykkäsin siitä kovasti: Babyidea - Kantoliinat - Hug-a-bub luksusta ja laatua arvostavalle

Siinä esikoinen nukkui päikkäreitäkin, joita muuten ei ensimmäisinä kuukausina nukkunut oikeastaan ollenkaan... Luulen, että tämän toisen kanssa sille tulee käyttöä vielä paljon enemmän, kun tarvitsen kädet vapaaksi esikoisen kanssa esim. leikkipuistossa. Tykkään myös, että läheisyyttä ei voi vauvalle liikaa antaa, joten siinä on pienen hyvä ja turvallinen olla menossa mukana. =)

Ja viihtyvyydestä vielä; en huomannut eroa, eli ihan yhtä hyvin viihtyi molemmissa.
 
Manducasta meillä oli aikanaan se Ergo- reppu joka on vastaava. Rintareppukin löytyi ja pari kertaa käytin enkä tykännyt. Ergoo tuli käytettyä reissussa mut sen verran raskasta silläkin oli kantaa et mä en siihen pystynyt. Mies kuljetti poikaa Sveitsissä vaelluksella Ergossa mut on se sillekin raskasta. Kunnon lapsen kantorinkka toimi paremmin. Eli ei meille kyl noita reppuja hankita kun ei niistä ole kovin suurta hyötyä ollut. Hienojahan ne on mut ei hintansa väärtejä. Rinkka sen sijaanv ielä löytyy joten sillä pääsee nuorin sit kulkemaan aikanaan :)

Äitiyspakkaus mun mielestä sillä rahalla ei saa yhtään niin paljoo ihanaa tavaraa mitä se pakkaus tarjoaa mut mä en olekkaan nirso ja kaikki aiempien pakkausten vaatteet olen ilolla käyttänyt! Toisekseen en käytä käytettyjä vaatteita ti tavaroita (ellei ole kavereilta saatuja tai ostettuja) joten itse en siis saisi 140e ostettua juuri mitään.

(.) puoli tuntia niin pääsee takas nukkumaan ja sit kaveri jo herätteleekin lenkille :) Tää sairaslomaviikko on kyl tullut tarpeeseen. Olin niin väsynyt siellä töissä että lepo tekee hyvää ja kaksi päivää vain ensi viikollakin töitä joten kyllä tää tästä! Voisin mä silti jo kotiin jäädä kun tää on niin mukavaa ;)

Champion ja Martta 15+2
 
Paljon onnea mukavia ultrakuulumisia saaneille! =)
Milloin muuten saa ne paperit jotka lähetetään kelalle? Saako ne neuvolasta ja onko siinä äitiysraha hakemus ja samalla se ä-pakkaus hakemus? Niistä sitten varmaan selviää äippälomalle jäämis aika kun päätös tulee? Itse kyllä ole aika varma että en pysty olemaan loppuun asti kun on niin rankka fyysinen työ. Ja pidän vielä viikon talviloman ennen äippälomaa. Joten sinne kai se maaliskuun puoleenväliin menee vkolle 10 noin. Mutta tuskin tosiaan jaksan olla noin pitkään...
Ja noista h&m vauvan vaatteista eihän en mitään hienoja ole mutta menee kotivaatteina :) Ostan sitten parempia kun tiedän sukupuolen...tai on mulla jo muutamia valmiina....:ashamed:
masulaiselle: Paaljon tsemppiä ultraan!
Kertomisesta: Meillä tietää töissä tai ainakin näkee jo kaikki,mahaa ei oikein pysty enää piilottamaan...Mutta eipä tuo haittaa.
Painoa on tullut n.2kg,mutta turvotus on edelleen kovaa.
Muoks. Piti vielä mainita että masua särkee välillä tuolta ihan alhaalta...onko ne kohdun kasvukipuja vai mitä? Muuten ollut ihan ok olo.
Mukavaa päivää kaikille! :flower:

Bluebaby ja vauveli 11+5
 
Viimeksi muokattu:
Onnittelut kaikille hyvistä ultrakuulumisista! Mukava kuulla hyviä uutisia :)

Kantoliina ja rintareppu (oliskohan ollut Baby Björn) oli itsellä käytössä. Manducasta ei ole kokemuksia. Tuossa rintarepussa tuli minulla niskat heti kipeäksi, kantoliinassa taas jaksoin kantaa pitkiäkin aikoja.

Äitiyspakkaus luultavasti jätetään tänä vuonna väliin. Esikoiselta kaikki vielä tallella. Vaatteita haluan kuitenkin ostaa ja edellisestäkin pakkauksesta jai paljon vaatteita pitämättä kun oli kivempia vaatteita kaapissa.

Lasten ulkovaatteista itsekin pidän Ticketistä ja Reimasta yms. merkkivaatteista, mutta olen ostanut melkein kaikki ulkovaatteet käytettynä. En malta maksaa uudesta haalarista maltaita kun kuitenkin menee vain yhden talven. Huutonetistä olen löytänyt uudenveroisia vaatteita halvemmalla. Kuitenkin minulle kelpaa myös esim. Lassietecin vaatteet. Pääasia, että on lämmin ja pitää vettä.

Itsellä on jotenkin sellainen välivaihe raskaudessa. Seuraava neuvola on vasta reilun kolmen viikon päästä ja ultrakin vasta marraskuun lopussa. Oireita ei juurikaan ole ja vatsa vasta vähän pyöristynyt. Liikkeitä tunnen mutta aika harvoin. Jotenkin on sellainen olo, että onkohan sitä edes raskaana. Toivottavasti liikkeet alkaisi tuntua säännöllisesti jo pian! Onko muilla samaa?

Mutta onneksi on jo perjantai ja viikonloppu tulossa! Mukavaa viikonloppua

Sandy rv 15+4
 
bluebaby Ne paperit saa sitte neuvolasta kun se rv 22+ on täynnä, että ne saa lähettää :) Siinä on kaikki laput...avustusta varten ja rahaa/ja lapsilisää :)
-Sandy Mä yleensä ostan uutena, alennuksien kanssa..Eilenki sattualta löysin tytölle reimatcin vk-haalarin kevääksi -70% alella, jäi hintaa vajaa 27e 90e sijasta :D

Tsempit ultraan menijöille:wave::flower:

vauvis rv 15+2
 
Masulaiselle tsempit ultraan :)

Uutena tulee täälläkin ostettua vaatteet, nyt vaan siskolta saadaan niitä pienen pieniä alkuun :) aiemmin ei ole ollut edes mahdollisuutta saada keneltäkään kun pienempä ei lähipiirissä ole oikein ollut.. Alesta uutena tulee täälläkin ostettua, nyt vaan odotan innolla siskon vaatteita, tiedän niiden olevan uudenveroisia ja nättejä :)

Joo neuvolastahan nuo paperit sitten saa kelaa varten..

rv 13+6 (huomenna poksuu taas uudet viikot, jei :) )
 
Vauvis: no nyt minä sitten ymmärrän miksi se ultratäti höpötti joain että 22 täyttäviikkoa pitää olla kun tulen r.ultraan,niin silloin kai saan keskusneuvolasta ne paperit =)
Minäkin olen yrittänyt katsella alesta jos jotain pukuja.
Yksi Reiman puku on kaapissa kokoa 68. Sellainen mudan värinen. Toosi söpö :) ei tarvitse pitää ä-pakkauksen pukua koko talvea. Tuli mieleen että minkä ikäiselle kannattaa jo ostaa vedenpitävä puku? kun eihän vauvalle ole järkevää jos vaunuissa vaan on?
 
bluebaby Mulla on tolla 1v. vedenpitävä ku rymyää maassa, eikä viihdy enää rattaissa yhtää :)
Et kevääksihän on jonkunlainen puku ostettava kuitenki mut mun mielestä riittää normi puku, ilman vedenpitävyyttää yms. Ja onhan se pelkkä Reimakin vettähylkivä, et ei se kaikkee kostetutta päästä sisää.
Joo, se 22 viikko on rajana sille ns. keskenmenolle..ton jälkee puhutaan kohtukuolemasta jos nii käy. Siksi niitä lappuja ei saa ku ton jälkee sit.
 
Vauvahaaveita Sama mulla, ostan monesti valmiiksi alennusmyyneistä seuraavaksi kaudeksi vaatteet tai kuravaatteet yms. Alennuksesta saa monesti samaan hintaan kuin huutonetistä käytettynä. Sitten jos en ole löytänyt, ostan huutiksesta, mutta vain hyväkuntoisia.

Kyllä mäkin pitäisin vedenkestäviä vaatteita heti kun ei enää vaunuissa viihdy. Kuitenkin niin pieni on paljon maassa ja istuu.
 
  • Tykkää
Reactions: vauvahaaveita
Ihania ultra kuulumisia kaikilla :heart:
(.) Kävin aamusta kirppis kierroksella ja löysin vähän käytetyn angel sound dopplerin. Mukana tuli pullo sitä geeliä ja oli patterikin valmiina, hinta oli 12e. :) Pakkohan mun se oli ostaa ja äkkiä kotia testaamaan. :D Hetken aikaa etsiskelin sykkeitä ja löytyihän ne vihdoin vasemmalta n. 3cm navan alapuolelta ja yritin laskea monta viuh viuh ääntä kuulen minuutissa, niin n. 155-160 sain laskettua. :heart:

Sale81 & Pupu 14+6
 
  • Tykkää
Reactions: kultakurkku

Yhteistyössä