*HUHTIKUUN MASUASUKIT*

Iltaa! Täällä on tuhruttelu loppunut ja toiv. pysyy poissa. Ei sitä tuhrua onneksi tullutkaan kuin aamusta vähän iltapäivän puolelle. Niin ja varhaisultraan menen minäkin ensi viikon to eli 21.pv ja silloin ois kasassa rv 7+0. Kyllä sitä toivotaan, että siellä elämää näkyis ja sydän sykkisi tästä tuhruttelusta ja oireettomasta olosta huolimatta!! Ihania vauvaunia kaikille :wave:
 
nti
Täällä ollaa voitu hyvin. JOnkun verran pahaa oloa ollut mutta ei paljon. Mulla on varhaisultraa meno 19.8 yksityiseen äitiysneuvolaan joka oli lahden halvin paikka. Eka neuvola onki sitten 28.8. Saa nähä mitä ens tiistaina tuolla masussa on oikein viikkona silloin 7+6.
 
Onnittelu taas kaikille uusille!Meitähän alkaa olla tosi iso pino! :flower: :flower: :D
Huh huh kuntaas etoo niin että luulen että vielä tänraskauden aikana oksentelenkin,mutta yritän kyllä taas viimeseen asti pidättää... :(
Yöllä kun heräsin vessaan niin oli kyl niin hirvee olo et örkki ei ollu kaukana..
Pakko kai se on vielä koittaa änkeä suuhun jotai jos tää taas sillä helpottas tää olo..Pikkumies vieläpä jauhaa sylissä niin .....
Kohta pitäis olla jovalmis lähteen töihin,mutta isompi kossi vielä nukkuu... Joten pakko kai taas lähtä herätteleen unikekoa...
parempia oloja kaikille!
 
Heissan kaikille. Tänä aamuna tehty ties kuinka mones varmistustesti ja ovat ne kaksi ihanaa viivaa vain niin upea nähdä siinä testissä.

Ihan raskaana olevalta kyllä tuntuu. Väsyttää ja oksettaa niin ettei meinaa saada mitään tehtyksi. Ollut aika rankka viikko kun nämä raskausoireet on niin vahvoja ja mies joutu just tän viikon tekee reilummin ylitöitä. Ens viikko onneksi sillä lomaa niin sitten saa levätä...
Mökille ollaan kyllä lähdössä niin vähän jänskättää että toivottavasti ei jäädä kiinni appivanhemmille. Tarkoitus olisi salata vielä muutaman viikon tämän.


Alkuraskauden ultrasta olette puhuneet. Minullakin se on varattuna 1.9 rv silloin tasan 7
Jännityksellä odotan ja toivon että aika kuluisi nopeaan. Neuvolaan en ole vielä soitellut mutta varmaan pian sen teen.

Anteeksi omanapaisuus, koetan pikkuhiljaa päästä mukaan listan juttuihin.

T: Solina ja Sirppu rv 4+3

P.s Vähän nämä raskausoireet mietityttää että kuinkahan paljon mulla sitä raskaushormoonia on kun oireet ovat hurjan paljon voimakkaammat kuin aiemmissa raskauksissa ja alkoivat jo niin aikaisin. Ekan haamujen haamunkin sain testiin jo rv 3+1

Mutta hyvä vain että tuntuu. Mä nautin tästä hullulla tavalla....
 
Moi kaikki! Pääsenkö mukaan? :) LA 21.4, toinen lapsi ja NKL varmaankin suuntana keväällä. Tein positiivisen testin eilen ja nyt tietää jo koko suku... en oo ihan maltillisimmasta päästä :ashamed: Toivottavasti ei tule mitään harmittavaa takaiskua.
 
Heissan kaikki taas.
Mulla jatkuu epätodellinen olo.
Yöllä heräsin pissatukseen ja hirveesti väsyttää koko ajan. Välillä käy sellainen olo kurkussa että vähän niinkuin yököttäis... Mutta ei mitään sen suurempaa. Jotenkin siis edelleen vaikeaa uskoa että oon raskaana.
Mietin kans tota alkuraskauden ultraa, ja ajattelin että varaan sen ens kuun toiselle viikolle sitten kun vain vähän tulee näitä viikkoja lisää.. Siis vaikka viikon päästä jos soittelis... :kieh:
Nyt vois vaikka käydä viel pissimässä tikkuun, varmuudeksi. :D

Laala ja lapsi 3+6...
 
Jospa sitä uskaltaisi mukaan.. Jotenkin hyvin epätodellinen olo.. En pysty uskomaan, että vauveli on mahassa, ennenkuin on kuun lopulla eka neuvolalääkäri jossa ultrataan. Nälkä on koko ajan! Esikoista odottaessa ei ollut kyllä näin usein nälkä.
rv 6+1 (ellei ultrassa toisin sanota)
 
Onnea uusille plussanneille ja tervetuloa pinoon!! :heart: :flower:

Miulla o ny se ainainen pissahätä alkanu, tai et yöl ny pittää pari kertaa käydä vaiks enne ei toki tarvinnu kertaakaan. Tuhottoman kuuma on, mut muutoin ei oikein oireen oiretta. Nännit ehkä hitusen tullu araks välillä.
Häihin rapiat kolme vkoo enää!! Iiks.. Alkaa jo jänskättää, et meneeks sit kaikki hyvin ja iskeeks mul pahoinvointi vaiks just sopivasti sille pvälle! Noh, jos niin, ni ei sille mittää voi =) sittenpä tietää kaikki, et raskaana ollaan :D

**miracle & mytty 6+0 (uus vko!!=))**
 
AAM
tervetuloa uudet ! Jaahassu, Laala & eijuli
:flower: :flower: :wave: ja onnea !!

täällä univaihe iskee päälle voimalla ja 10 min ehdin eilen csi:ta katsella kun nukkumatti tuli.. sitä ennen olin poikaa nukuttanut ja itse siinä melkein torkkunut :D .. sihvalta kömmin sänkyyn 03.49... :whistle:
sanoi illalla ukollekin et jätä vaan kone päälle et käy päivittää listat ennen sänkyyn menoa... kattia kanssa :D :LOL:

Georgea ei oo täällä toistaiseksi näkynyt (ja ei tarvikaan näkyä) olen oksennuskammoinen... en oo pitkää sylkeä heittänyt varmaan moneen vuoteen, lentomatkat ja vatsataudit saa mun ihan valkoiseksi joten ruokapuoli hoituu automaattisesti alitajunnan puolesta :)
Ruokakauppa reissut on pahimpia raskauden alkuaikana (oli ekan kanssakin) kalatiskiosasto absolutely the worst, jotai eltaantuneita lahnoja makaa... YÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖk :x :x *PUKEEEE*

lisäksi himassa flunssan kourissa täällä hourailen niin eipä voi olotilaa kehua.. :|

vointeja kaikille ! *painuu punkkaan*

AM + hippunen 5+3
 
Onnea kovasti kaikille uusille plussaajille!! :flower: :) Tuttuja nimiä näkyi kuumeilupuolelta tänne löytäneen, Rusty, iltsu-natsu, ja muitakin taisi olla, tervetuloa :wave:

Onnea kovasti kaikille hienoja ultrauutisia saaneille :heart: :flower: Talvitie ihanaa, teillä on laskettu aika sitten aprillipäivänä :D :heart:

Mä olen myös ehdottomasti menossa alkuraskauden ultraan, alunperin mulla oli varattu aika 7+3 mutta vaihdoin sen aikaisemmaksi 7+0 (voipi kyllä olla jopa 6+5 tuolloin...). Jos siellä näytetään vihreää valoa ja kaikki on kunnossa, menen luultavasti vielä kertaalleen uudelleen ultraan ennen np-ultraa. Kahden peräkkäisen keskenmenon jälkeen ultra tuo kummasti varmuutta. :/

).( Täällä on ihan hurja väsy 24/7 ja tänään oli aamulla ekaa kertaa melko huono olo, oli pakko juosta viivana jääkaapille hakemaan kylmää mehukeittoa. Kahvikaan ei maistunut ollenkaan tänään, kun taas yleensä se maistuu vähän liiankin hyvin. B)

Kesis ja huvikumpu 5+6
 
no niin, nyt on varmaan päivitykset kohillaan. on niin hurjaa vauhtia tullu uusia ihmisiä ja tekstiä ettei meinaa perässä pysyä :D
mulla on niiin huono tuuri kaikkien koneiden kanssa et kaikki mitä mä käytän menee rikki :headwall: joten en oo siks pystyny olee normisti mukana täällä.

palaillaan siis taasen :wave: "jo kasassa" 7+1 :heart:
 
tervetuloa taas kaikki uudet! Onpas mukava aloittaa jokainen viesti tällä tavoin, niin ihana että meitä on jo näin pajon =)

Minä uskallan nyt vihdoin olla onnellinen raskaudestani, sillä kävin juuri varhaisultrassa, missä todettiin kaiken olevan aivan täysin kuten pitääkin! Olen niin onnellinen ja helpottunut, koska pelkäsin kaikkea kamalaa. Onneksi kaikki oli kuitenkin aivan parhain päin. Oli se kyllä uskomattoman ihana hetki nähdä oma pieni vauva. Ja sain tietysti mukaani neljä (maailman ihaninta) valokuvaa, jotta voin näyttää miehellekin tuon meidän masuasukin =)

Toivottavasti kaikki muutkin varhaisultrassa käyvät saatte pian hyviä uutisia! Tsemppiä kovasti sen odotteluun, on kokemusta kuinka hermoja raastavaa aikaa se on.

t. manna + lillityyppi 7+1
 
Kertokaapa hei, että voiko tosiaan väsymys iskeä jo tässä vaiheessa päälle vai olenko muuten viallinen... oon tänäänki vaan nukkunu koko päivän....
Niin ja ilmeisesti mulla on joku ihana alkuraskauden migreeni. :kieh: Luinkin että aurallinen migreeni voi pahentua raskauden aikana... :/ Ei o kivaa jos tää päänsärky johtuu nyt oikeesti tosiaan raskaudesta, ku en uskala syödä särkylääkkeitäkään.. :ashamed:

Onnea hyviä ultrakuulumisia saaneile! :) Pitänee itsekin varmaan varata sieltä Medisonarista vaikkapa aika. Onko tietoo saako hyvin aikoja vai pitäiskö jo soitella? Ite ajattelin soitella vasta ku on 5vk edes täynnä. :LOL: Mies lupas jo että ottaa töistä vapaata että pääsee sit mukaan katsoo kaikki ultrat ym. :) Jos kaikki on hyvin, niin saa hänkin iloita ja jos joku onkin huonosti niin mun ei tarvii yksin ottaa uutisia vastaan. Ihana mies. :heart:

Laala ja lapsi 3+6
 
Voi luoja tätä päänsärkyä |O :'(
Niin ja tää väsymys :snotty:
Minä ainakin meinaan mennä varhaisultraan, en millään pysty odottaan sinne rv12 asti ensimmäista ultraa. Haluan vain tietää että pikkuisella on kaikki hyvin =)
Onnea kaikille uusille ja niille jotka on saanut hyviä uutisia ultrista =)

Juupeli ja Nyytti 4+1?
 
Piti vaan hehkuttaa, että sain varhaisultra-ajan 9.9. YTHS:lle. Eli tulee aika halvaksi tämäkin "huvi". :D Sisko sano että soita nyt ensin sinne, että ethän sä tiedä vaikka sinne pääsis. :D No kannatti! :) (olin jo medisonarin numero puhelimessa... :LOL: )
 
hmm.. en ole kertonut äidilleni vielä raskaudestani, eikä mulla ole oikein ketään muutakaan keltä kysyä, niin kysyn nyt sit teiltä. Mikä kiire sinne ultraan on? Antaako ne ajan neuvolasta vai pitääkö sinne itse soittaa aika? Neuvola aika mulla on jo sovittuna 1.9. Ja te turkulaiset; onko ultra Tyksillä vai voiko ne ultrata mäntymäessä?

Rv 6+4
 
Jaa... Pitäisiköhän minunkin uskaltautua.
Toista odotellaan ja laskettu aika olisi näillä näkymin 10.4.2009 (kunnes se siitä ultran mukana muuttuu). TYKS:iin olisi tarkoitus mennä ensi keväänä pikkuinen hakemaan. =)

Esikois tyttäreni täyttää tammikuussa neljä vuotta. Hän on pyytänyt jo hirmu kauan pikkusisarusta. Vielä ei kuitenkaan hänelle viitsi kertoa. Enkä ole muillekkaan oikein uskaltanut vielä kertoa.

Ainakaan esikoisen kanssa ei tyksiin menty ultraan, jos ei ollut jotain erikoista. Eikä me itseasiassa menty mäntymäkeenkään ennen koko arvio-ultraa. Mutta meillä tietysti siinä sekoitti myös kesä, jonka vuoksi terveyskeskukset olivat monet kiinni. Me käytiin siksi medisonarissa kaupungin laskuun. :)
 
outison ultraan ei ole kiire, ellei itse halua jo varmistaa että kaikki on tähän asti hyvin. Itse menen vasta niihin kahteen ultraan joihin minut kirjeellä kutsutaan. Neuvolasta on ainakin pk-seudulla ilmotettu synnytyssairaalaan äidin raskausviikot ja sieltä on sitten osattu kutsua ultrauksiin. Korjatkaa muut jos oon väärässä :attn:
 
Laala:
mulla oli kanssa migreeni pari kertaa putkeen tuossa alussa mutta nyt ei ole ollut mitään.. toki kanssa pelkään kun migreeni aikoinaan on todettu että iskee sitten töissä..

raastavaa tämä neuvolan odottelu..mutta ei auta kun uskoa että kaikki on hyvin ainakin tämän huonon olon perusteella :LOL:

kiva kun meitä on täällä näin paljon jotka oottaa kevät vauvaa=)
 
outison turun kaupunki kustantaa 2 ultraa raskauden aikana. ensimmäinen rv 12 ns. niskaturvotusultra ja n.rv 20 rakenneultra. nimiensä mukaan siis ensimmäisessä tarkoituksena mitata vauvan niskaturvotus. jos sitä liikaa saattaa viitata kehitysvammaisuuteen ja pääsee jatkotutkimuksiin -jos haluaa. ja rakenneultrassa keskitytään vauvan jäseniin ja elimiin -onko kaikki kuten kuuluukin. jos halaut mennä ennen tuota rv 12 ultraa niin sitten täytyy mennä yksityiselle. monet käyvät katsomassa että mm. vauvan sydämmensyke löytyy, rv 7 lähtien. ja turussa ultrat ovat kaupungin sairaalan ultraääni yksikössä.

väsyttää... huoh! ja kauhea nälkä, mutta vatsa tulee täyteen todella pienestä. ehkä hyväkin niin ;) vatsa kasvanut -lue: turvotusta ja paljon. ravaan jatkuvasti vessassa tarkistamassa ettei vaan näy mitään punaista. huoh! kuluisi vaan nopeasti useampi viikko niin uskaltaisi jälleen hengittää!

:wave: iltsu + beebi 5+jotain
 
Hei, pariin päivään en ole ehtinyt käymään ja tänne on kirjoitettu vaikka mitä!
Piti selata monta sivua, että pääsi edes suurin piirtein selville tapahtumista!

Meillä ei ainakaan vielä ole alkuraskauden ultraa varattuna. En ole miehelle edes sellaisesta puhunut, kun minua itseä vähän jännittää ajatus sellaiseen menosta. Tuntuu, että se on pahaa ennettä mennä kurkkimaan ennakkoon :LOL: Taidanpa olla vähän hölmö :D

Neuvola aika sen sijaan on varattu. 4.9 klo 9.00 (lapsen tulevan kummitädin syntymäpäivä... Pitäisikö hänelle kertoa tällöin??)

Mukavasti on tähän asti mennyt. Hajuaisti on edelleen se selvin merkki, olo on kuin ajokoiralla! Lievää äklötystä on ollut, mutta oksennella ei ole tarvinnut, vatsaa turvottaa ja pissalla joutuu juoksennella.
Ja väsymys on kyllä ihan selkeästi huomattavissa! Päikkärit on päivän kohokohta :D

Toisen laskurin mukaan menossa on rv 4+4 ja toisen 5+2
Kumpaanko sitä sitten luottais :/ ehkä tuo 4+4 kuulostaa kuitenkin hyvältä.
 

Yhteistyössä