Inseminaatio 2011

Ushva Mullakin tuli clomeista kuumia aaltoja ja PMS-oireita sitten ennen menkkoja, joista pahimpina mielialan vaihtelut ja krampit. Vaikea erottaa clomi oireita muista oireista, kun jokainen kiertokin on erilainen.

Mulla on nyt se tilanne, että aikaisemmalla kahdella kerralla on tähän aikaan jo tullut tiputtelua - nyt ei mitään. Testiin tuli ehkä haaleaakin haaleampi viiva...kaksi idioottia optimistia tihrustaa kello 05.00 aamuyöstä, niin en mene siitä sanomaan! Aamulla tottakai viivahaamu oli vahvistunut nähtäväksi, mutta testin ohjekin kertoo, että semmoisten takia ei kannata innostua enää tuntien kuluttua. Jos kuukautiset eivät ala huomenna tai viimeistään ylihuomenna, niin sitten se on aika varmaa, oli viivoja tikuissa tahi ei. Niin säännöllinen on kierto clomien kanssa ollut. Jännittää...!
 
Tervehdys kaikille!

Tänään oli eka inssi. Keskiviikkona rakkula oli 17mm ja eilen aamulla laitoin Pregnyl-pistoksen. Nyt lääkäri määräsi käyttämään Lugesteron-kapseleita. Julkisella puolella käynnit ovat hätäisiä ja nyt alan epäillä muistiani...Voiko olla niin, että otan sitä alakautta 14 vrk, alkaen sunnuntaina? Onko kellään kokemusta? Miksi juuri sunnuntaina... reseptiin lääkäri oli kirjoittanut vaan "ohjeen mukaan". Tänään on muuten tullut ihmeellistä ruskeaa tököttiä, verta?
 
Täällä uusi joukkoon.

Tänään tehtiin ensimmäinen inssi, ja lähetettiin 49miljoonaa uimaria matkaan. Meillä siis Pumpulienkeli suunnilleen sama aikataulu. Mulla myös keskiviikon ultrassa 17mm ja 12mm rakkulat. Mulle ohjeistetiin aloittamaan Luget maanantai-iltana, joten sulle sitten ilmeisesti sunnuntaina. Kun siis kerran olit päivää aikaisemmin inssissä. Eli 3 vrk inssin jälkeen ne tulisi aloittaa.

Taustaa: Meillä lapsettomuutta takana reilu 10 vuotta. ICSI tehtiin v. 2004, mutta emme sitten halunneet jatkaa hoitoja. Lääkäri sanoi, että luomusti on mahdotonta raskautua meidän taustalla. Surutyötä tehtiin pitkään, ja lopulta lapsettoman elämä alkoi tuntua jo ihan mukavaltakin. Mutta kuinkas sitten kävikään! Meille syntyi v. 2008 ihana luomuvauva! Nyt haluttaisiin sitten kuitenkin toinen lapsi vielä, jos suinkin se meille suodaan.

Tilanne on sikäli muuttunut vuosien saatossa, että mulla painonpudotuksen myötä kierrot normalisoituneet ja ovuloin. Miehen simppa-arvot parantuneet niin, että lääkäri oli viimeksi tänään ihan kummissaan. Koetti kovasti kysellä, että mitä on miehen elämässä toisin verrattuna aikaisempaan. Selkeää syytä ei kyllä osattu sanoa.

Mutta nyt siis positiivisin mielin eteenpäin. Tämä jälkeen suunnitteilla vielä 2 inssiä, ja sitten IVF. IVF-hoidon suunnitteluaikakin on jo varattu huhtikuulle. Ja siis julkisella ollaan nyt. Tosi nopeasti on kaikki tapahtunut. Eka käynti oli helmikuussa, ja nyt siis jo inssi takana. Olen positiivisesti yllättynyt. V. 2003 saimme julkisella niin ala-arvoista kohtelua, että siirryimme yksityiselle. Nyt ihan toinen meininki. Ja ainakin toistaiseksi meillä on ollut joka käynnillä sama lääkärikin. Vissiin julkisella kun voi vaihtua lääkäritkin ihan miten sattuu.

Mutta plussatuulia kaikille - myös itselle :wave:
 
Ni
Ultrasta tuli ihan mukavia uutisia. Suurin folli oli 18mm ja irrottelen sen huomenna illalla ja maanantaina olis inssi. Muita folleja tuskin ehtii mukaan, siellä oli vain 2 x 12mm ja yksi 13mm tuon isomman lisäksi. Tukilääkkeenä menee inssin jälkeen Pregnyl 2500yksikköä pari kertaa.
Heräsin jo kahdelta yöllä valvomaan ja jännäämään lääkärikäyntiä, ehkä nyt olis päiväunien paikka :)

Tervetuloa joukkoon Pumpulienkeli ja Tiivari ja onnea matkaan!!! =)
 
Eilen sitten alkoi menkat, bah. No arvasin kyllä että sieltä ne taas tulee. Eilen ja tänään kovat kivut endon takia, oon ollut saikulla kun en oo paljonkaan sängystä ylös päässyt. Noh, huhtikuun alkupuolella sitten inssi. Onko sulla Mirdav jo alkanu vuoto? Toivottavasti ei...
 
Heippa,

Minäkin ilmottautuisin mukaan tähän ryhmään. Oon käyny näitä lukemassa useesti mut nyt sitten päätin kirjotella itekkin.

Meillä kans ollaan selittämättömästi lapsettomia ja yritystä takana yli 4 v.
Yksityisellä puolella homma on kulkenut tosi hitaaseen tahtiin tähän asti joten nyt vasta ollaan päästä tosi toimiin.

Torstaina tehtiin 2. inssi. alkukierrosta pistelin menopuria 10 päivän ajan ja keskiviikkona sitten pregnyl irrotuspiikki. Nyt sitten tänään alottelin lugestroneilla eli niitä käytän sitten loppukierron aamuin illoin.

Eka inssi viime kierrossa meni clomeilla ja lugeilla.

Nyt sitten parin viikon päästä katotaan miten käy.
 
Rödluvan, tässä edeleen odotteleen kun piti jo tulla 16.3 ja eika vieläkaan ei ole mitään oireita eli se varmaan pamatta kohta puoli menkat toivon kyllä että ei tuu mutta koskan ei ikina tiedä..halauksi sinulle voi harmi noh Huhtikuussa taas yritämme :)

Tervetuloa kaikki uusille tähän forum ihanaa kun on meitä paljon tukea:)
 
jsl.. joo tämän odottaminen on levotonta:) kun tuntus koko ajan pitä käydä wc tärkistamaan onko tullut vai ei.. laskemme lääkärin kanssa että 16.3 pitäisi jo alkaa mutta nyt ollaan jo 18 noh on se vain ´2 päivä voihan se myöshästykin:)

peukuja meille kaikkille
 
jsl
Rödluvan: :hug:

Ohka: Varovasti kyselen, että mikäs siellä on tilanne?

Mirdav: Aika kuluu kyllä matelemalla. Musta tuntuu, että mun "ehkä oviksesta" on jo monta viikkoa, muttei siitä ole kulunut vasta kuin reilu viikko.... Toivottavasti ei kuitenkaan Teroluteihin tarvii turvautua, että saa uuden kierron käyntiin, koska sitten inssi siirtyy vasta jonnekin... vielä kauemmas tulevaisuuteen...: /

Ni: Mukavat uutiset on aina kivoja =) Tsemppiä maanantaille!
 
Katjuska> Minä haaveilin että ei tarviis kun ehkä se viis piikkiä pistellä mutta sinullakin menny kymmenen ennen irrotusta. Onneksi eilen otin apteekista koko kymmenen satsin.

Mites muilla menopuria piikittelevillä? Montakos päivää teillä on piikityksiä ollut ennen ovulaatiota? Normaalissa kierrossa ovuloin vasta siellä kp 18 tienoilla... Eli taitaa mennä koko 10 ampullin satsi... (juu tietenkin on tosi yksilöllistä... tiedetään, mutta miten muilla?)
 
Mirdav no, aina kannattaa toivoa kumminkin, voihan se oireettomuuskin olla hyvä asia, eipähän ainakaan ole menkkaoireita! :D

Jsl: Kiitos halista :) Aika kyllä tuntuu aina menevän niiiiiiiiin hitaasti, huhtikuun alkukin tuntuu olevan ihan ikuisuuden päässä. Pidetään peukkuja!

Ja tervetuloa taas uusille joita en ole vielä tervehtinyt :wave:
 
huhhuijaa, juu minulla nuo clomit aiheuttaneet ainakin ihan järkyttävää pahoinvointia, oon oksennellu koko viikon ja huono olo on 24/7. Tänään pistin Menopurin ja maanantaina ois ultra-aika jossa kahtovat mitä tuonne ompi kehittynyt vai onko kehittynyt mitään. Onko teillä muilla millaiset lääkitykset olleet insissä tukena? Meillä ei tosiaan muuta vikaa ole todettu, mutta miehen siittiöiden liikkuvuus huono. Itsellä ainakin ovistestien mukaan ovulaatio on tullut ainakin viimeiset 4kk, mutta lääkäri määräsi ovulaatiota tehostamaan clomit kp 3-7, sitten tuo yksi menopur nyt kp 8 ja kp 10 ultra jossa toivon mukaan saan sitten lisäohjetta. Oon lueskellu näitä ketjuja ja monet näköjään joutuu tuota menopuria pistämään useana päivänä, siksi ihmettelenkin kun itsellä sitä on vain yksi pistos, mutta kaippa väestöliitolla maanantaina sanovat jos pitää piikitellä lisää. Mulla ovis osuis normaalisti varmaan ens viikon lauantaille tai sunnuntaille, mutta ilmeisesti noiden hormoonien ansiosta ja irrotuspiikillä se ovis saadan ajotettua sopivammin tai sitten olen ymmärtänyt ihan väärin. Onko teille muille tullut tuosta menopurista selkäkipuja? Pistin piikin aamupäivällä ja muutaman tunnin päästä alkoi kova alaselän juiliminen.
 
Hei vaan kaikille pitkasta aikaa! En ole aikoihin kirjoitellut, kun meilla peruuntui viimeiset 4 inssia, joten vahan veti hiljaiseksi. Oltiin tosin lomallakin viikko :D

Viime maanantai mulla oli vihdoin aika sille lapsettomuusasiantuntijalle ja saatiin tehtya kompromissi-sovinto jatkosta. Tehdaan (yritetaan tehda) viela 2 kertaa inssi, mutta jos tulee yksikin peruutus, siirrytaan samantien IVF-hoitoihin.

Nyt taalla odotellaan tatia, jo kp.34 menossa, huoh. :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja 83yrittäjä;23392503:
Mites muilla menopuria piikittelevillä? Montakos päivää teillä on piikityksiä ollut ennen ovulaatiota? Normaalissa kierrossa ovuloin vasta siellä kp 18 tienoilla... Eli taitaa mennä koko 10 ampullin satsi... (juu tietenkin on tosi yksilöllistä... tiedetään, mutta miten muilla?)
Mulla on vaihdellut aikalailla, ekalla kierroksella oli jo 6 piikin jalkeen munasolu 23mm ja irrotuspiikki tuikattiin samana iltana, sen jalkeen on vaihdellut, valilla tarvittu 6, valilla 10, valilla silta valilta. Viimeksi kun piikittelin, oli kuuden piikin jalkeen seurantaultrassa jo ovis tapahtunut, eli siis 4 piikkia olisi riittanyt. |O
 
Uusille tervetuloa! Mulla alko menkat lauantaina ja v*tutti niiiin paljon. No, pahin masennus on jo mennyt ohi ja mietin jo tulevaa. Kp 3-7 syön anastrozolia, sit ultra ja 2. inssi kahden viikon päästä. Ei muuta ku tsemppiä kaikille. Ohka ja Mirdav mitä teille kuuluu?
 
Heidari joo sama juttu tänä aamuna kun heräsin niin tilihan se menkaat arvas kuinka petynyt olin.. noh ensi viikko aloitan Puregon piikkitusta ja varman pari viikon päästä on inssi...harmittaa..

jsl ja Rödluvan tulihan se menkaat kutsumattakin :)
 
Kiitos heidari ja jsl kyselyistä, kirjoitan nyt kun pääsin koneelle. Niin siinä sitten kävi, että jo torstaina apteekin testi näytti plussaa ja eilen olisi aivan ehdottomasti viimeistään pitänyt kuukautisten alkaa eli...kolmas kerta sitten vissiin toden sanoi:D

Ainahan voi tulla ongelmia vielä niin alussa, mutta ajattelisin, että ei kai niitä liikaa pitäisi ajatella. Nyt odotetaan jouluksi vauvaa ja siitä lähdetään.:)

Paljon jaksamista Mirdav ja Heidari, toiv. jaksatte pitää toivoa sitkeästi yllä...mikään ei ole kurjempaa kuin se päivä, kun ne menkat sitten alkaa...
 
Ni
83yrittäjä , mä pistelin 9 kertaa Menopuria ja sitten lykkäsin irrotuspiikin ja meen sinne inssiin huomenna. Lääkäri jopa kehas tätä mallisuoritukseks kun tarttes niin "vähän" aikaa pistellä :D

ushva , mulle ei tullu Menopurista mitään sivuvaikutuksia mut ne nyt on niin yksilöllisiä että ihan hyvinhän joku alaselän kipuilukin voi johtua piikistä.
 
jsl
Ohka: Voi kuinka ihanaa :) Toivottavasti kaikki sujuu hyvin.

83yrittäjä: Mä oon pistänyt muistaakseni menopuria 8 päivänä joka kierrossa. 1-2 munasolua on saatu aikaseksi/inssi. Inssejä siis takana 3kpl.

Mirdav ja Heidari ja Rödluvan: Perässä tullaan. Eilen alkoi jo tiputtelemaan... nyt vaan katsotaan kauanko kestää että padot aukeaa... huoh!
 

Yhteistyössä