karppaajien tsemppiketju

  • Viestiketjun aloittaja pepperoni
  • Ensimmäinen viesti
Mäkin voisin tulla mukaan. En tosin laihduta vaan tavotteena on hyvä iho, hiukset, littee maha ja hyvä olo. Keväällä meni hyvin mutta kesällä on tullut syötyä vähän miten sattuu. Mun ukko ostelee aina kaikkia ihania leipiä |O

Mä en oo miettiny tota hiilarimäärää, vaan syön vapaasti niin paljon kasviksia, maitotuotteita ja pähkinöitä ku haluan. Viljat jätän kokonaan. Lisäaineisiin ja makeutusaineisiin en koske.

Mulla on osa noista mitä karpit yleensä syö, esim. pekoni, possu muutenki ja partaäijä sellasia et en voi syödä. Siis ihan vaan ällöttää. 10% kermaviiliä syön mieluummin ja kanaa ja kalaa. Nautaakaan ei mee ku jauhelihana. Mut eiköhän näilläki onnistu ihan hyvin.

Keväällä oli ihana olo kun turvotus lähti parissa päivässä kokonaan pois. Muistaakseni 4 kiloo. Aatelkaa niin paljon nestettä! Pikkasen verran oli parempi olo. Nyt tuo maha tossa taas röllöttää ja ahistaa :( Mutta onneksi sen saa äkkiä pois. Kun vaan pysyis ruodussa jatkossa.
 
Ooo
Se mahan turvonnut olo on se, minkä mäkin haluan pois! Se on kamala. Vaikkei kiloja lähtiskään, niin huomaahan sen jo turvotuksesta sen hyvinvoinnin tunteen. Kilojakin kyllä SAA lähteä :kieh:
 
Ooo
Nyt pitää muuten lähteä kauppaan. Mennään viikonluppuna mummolaan ja kannattanee viedä omat eväät. Äiti kun ei oikein tajua tätä "hömpötystä" enkä sitä sen kummemmin toki odota/vaadikaan. Pitänee keksiä jotain mitä koko porukka söisi, se ei liene kyllä vaikeeta.
 
Täällä tänään pitkästä aikaa ollut työpäivä. Töissä tuli juotua aamupalaksi kuppi kahvia ihan kevytmaidolla ja muutama siivu edamia. Lounaaksi söin purkin tonnikalaa öljyssä, jäävuorisalaattia, porkkanaraastetta ja kurkkua, juomana ab piimä.

Onkohan nuo nyt sinnepäinkään kun kuuluisi?

Mulla tosiaan myös ihan opettelu vasta menossa, toista päivää koitan syömisiä tarkemmin katsella. Tavoitteena jättää viljat, perunat, pastat ja riisit pois sekä sokerit. Jotenkin niin pihalla vielä vaikka yhden kirjankin luin ja paljon netistä tutkinut.

Liikunnasta joku kysyi niin salilla olisi tarkoitus alkaa käymään. En pahemmin ole liikuntaa harrastellut ennen.

Osaakos joku heittää miten kannattaisi nyt ne proteiinit ja rasvat jakaa? Siis ajattelin että n. 20% hiilareita alkuun, miten muuten? Entä paljonko pitäisi vähintään kaloreita syödä? Mulla kun siinä ongelma että syön aivan liian vähän nyt kun ne ei herkuistakaan täyty :(
 
No niin, pari paistettua munaa meni aamupalaksi ja niiden kanssa herneitä sekä Turunmaa-juustoa sellaisenaan, mukillinen kahvia. Päivällä söin pari mantelileipää, päällä poroa ja tomaattia, seuraksi partista ja punaisia viinimarjoja, sekä kahvia. Lämpimäksi ruoaksi alan kohta valmistaa kantarellikeittoa. Juomana aina aterioilla sekä tarvittaessa niiden välilläkin kivennäisvettä.

Ja liikuntaharrastukseni on rullaluistelu, oheistoimintana ison okt:n pihatyöt.

Tsemppiä kaikille!
 
Tämä äitikarppi alkaa olla melko ylpeä lapsikarpistaan.. Neiti 2,5 v ei halunnut tänään mäkkärissä syödä hampurilaisestaan sämpylää. Joten veti sitten pelkkää pihviä :whistle:

Plus että eilen illalla iltapalana oli omasta toiveestaan raejuustoo ja keitettyä kananmunaa :xmas:
 
mamizzo
Alkuperäinen kirjoittaja Ooo:
Nyt pitää muuten lähteä kauppaan. Mennään viikonluppuna mummolaan ja kannattanee viedä omat eväät. Äiti kun ei oikein tajua tätä "hömpötystä" enkä sitä sen kummemmin toki odota/vaadikaan. Pitänee keksiä jotain mitä koko porukka söisi, se ei liene kyllä vaikeeta.
meidänkään äitee ei tajunnut koko hömpötyksestä mitään,kunnes aloitti itsekkin ja valkeni homman nimi:)
 
Kipis
Mäkin taas palaan lomareissun jälkeen ruotuun, tän päivän syömiset:

Aamulla 2 mukillista kahvua maidolla

Lounas Keitettyä kukkakaalia, kastiketta jossa on kananfilettä, sipuleita, pekonia, mausteita ja kermaa


Välipala mansikkarahkaa

Illalla syön jotain vielä, en tiedä mitä?
 
Niin.. aamulla kupillinen kermateetä.

Päivällä lounas koululla - broilerin rintafilee, lämpimiä kasviksia ja salaattia, jälkiruoaksi panna cotta mansikkakastikkeella (~soseella)

Kaupungilla mc tuplajuustohampurilainen ilman sämpylöitä, pikkasen maistoin tytön sundaeta.

Nyt sit noita Lidlin lihapötköjä, partista ja salaattia.
 
mulla meni aamupalaks kaurapuuroa kanelilla ja voisilmällä, lounaaksi salaattia, päivälliseksi kruunusekoitusta ja jauhelihaa, creme fraichea ja juustoa iso läjä ja iltapalaks partista, mansikoita ja kuohista. Kalorit alle 1500, hh 19%, p 18%, r 62%.

Liikuntaa olen aina ollut huono harrastamaan. Nyt tosin pilatesta ja zumbaa kerkesin viikon vetämään ennen kuin tauti taas iski. No ens viikolla sitten taas...
 
karppikatti
Huomenta karppaajat!

Eilinen meni sitten ihan mönkään kun mies sai töistä maitosuklaata :ashamed: No tänään sitten uusi yritys. Painonpudotusta en tavoittele mutta rasvanpolttoa kyllä. Tänään pitäis käydä juoksemas. Ajattelin pitää hiilarit n. 40 g treenipäivinä, luulen että se riittää että meen ketoosin...
 
Huament. Mää tääl vedän mansikka-partis-smootieta. Ja juoksemaan kohta minäkin, kun keli näyttää optimaaliselta! Eli ei liian kuumalta.

Ens viikko ollaankin sitten perheen kanssa reissussa. Menee huonoilla syömisillä ja liikunnoilla, mutta kerran kesässään sitä tuommosella reissulla :)
 
Rouva Räpylä
Mäpä liityn tähän :) Oon sillai pehmeästi laskeutunu karppaamisen puolelle, ja koska tuloksena on ei-niin-pömppö-maha (siis toki se vähän pömppö on ku siinä TOISTAISEKSI ;) on vielä läskiä... )ja muutenki mukava olo, niin mikäs tässä jatkaessa! Oon kerran kokeillu ennenki ja sillon vedin itteni ketoosiin heti ja se oli kauheaa, kestin vähän aikaa ja luovutin. Nyt et aio edes kokeilla sitä ketoosia, ainakaan sillai yhtäkkiä...

Oon nyt syöny sit yhen lämpöisen ruuan päivässä ja usein otan töihin sitä turkkilaista jogurttia mehukeitolla.

Lenkillä käyn jaksamisen mukaan. Välillä hölkkään ja välillä kävelen. Kohta pitäis lähtee ert ehdin ennen töihin menoa. Siellä vaan sataa just kaatamalla vettä ni jos täs hetken odottelis.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kesäkurpitsa:
Tosin välillä toinen ruoka on salaattia tms.
Niin mullakin saattaa olla vaikka molemmatkin päivän ruuista salaatteja. Esim. tonnaria tai fetaa.
Mut kuiteskin :)
Ihan hyvin on paino tippunut vaikka kaksi ruokaa syönkin.
Meillä ei lapselle meinaa ruoka maistua jos äiti ei istu vieressä ja syö myös jotain.
 
Eiliset hiilarit 20,3 ja tänään nähtävästi tulee pikkusen yli tuon. Tarkoitus pitää liki 20, mutta en ihan tarkka tuossa oo.

Tänään aamiaiseksi partaäijää, hieman kermaa joukkoon ja tuoreita mansikoita. Oli muuten hyvää näin ensikertalaisena tuo.
Lounaaksi paistoin tuon täällä kehutun lidlin pihvin, hyvää oli suosittelen myös sitä. Sen kanssa lehtisalaattia ja tomattia, kurkkua sekä raejuustoa. Erittäin hyvää oli ja vatsa tuli täyteen.

Ja mikä parasta, missään vaiheessa ei vielä ole tehnyt mieli karkkia tai pullaa tai vastaavaa :heart:

Meillä anoppi kyläilemässä viikonlopun ja muut täällä syö namia, jätskiä, perunaa, leipää ja limua jne. En jaksa sen suuremmin keskustella ruokavaliostani, joten syön yksin kun muut ulkoilee tj. Hyvin mennyt näinkin. Ja olokin tosi hyvä kun pelkäsin etukäteen päänsärkyjä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja karppikatti:
Alkuperäinen kirjoittaja Kismett:
Eikö kukaan muu syö kahta lämmintä ruokaa päivässä? :eek:
Mä syön aina. Joskus jopa 3 jos on jääny edelliseltä päivältä ja syön ruokaa aamupalaks :D
Mä saatan kans joku päivä syödä kaikki 3 ruokaani päivässä lämpimänä. Ja toisinaan kaikki kolme saattaa olla vaikka kylmää salaattia :D Mutta siis mä kuulun näihin huonoihin äiteihin, jotka eivät yleensä laita kuin yhden lämpimän ruuan päivässä. Ja jos penskat o koulus / hoidos, niin kotona ei sit lämmintä ruokaa tehä lainkaa. Näin on menny mun lapsuudessa, ja hyvin on toiminu myös omien penskojen kanssa :)
 

Yhteistyössä