karppaajien tsemppiketju

  • Viestiketjun aloittaja pepperoni
  • Ensimmäinen viesti
sondersson
mä olen tänään syönyt aamulla jauhelihapihvejä ja salaattia ja piimää, päivällä lohta kermassa ja kasviksia (sipulia, kesäkurpitsaa ja paprikaa, voita ja mausteita päälle, folioon ja uuniin), illalla haloumia ja mustikoita ja kermavaahtoa.

Mites, onko teillä ideoita miten lisätä rasvaa ruokavalioon ilman että proteiinia tulee liikaa? Jos ei siis aina jaksa tehdä jotain oikeeta ruokaa, mihin voi tunkea voita tai öljyä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sondersson:
Mites, onko teillä ideoita miten lisätä rasvaa ruokavalioon ilman että proteiinia tulee liikaa? Jos ei siis aina jaksa tehdä jotain oikeeta ruokaa, mihin voi tunkea voita tai öljyä.
No ei yhtään fiksua ideaa... Mutta jos siis olet huolissasi noiden makrojen keskinäisestä suhteesta, niin tulee mieleeni työkaverini, joka joitakin vuosia sitten osallistui seurantakokeeseen, jolla tutkittiin oliiviöljyn vaikutusta veren rasva-arvoihin. Hän sekoitti oliiviöljyä mm. jugurttiin... :x Ja kertoi vielä, ettei ollut itse erityisen tykästynyt oliiviöljyn makuun.

Kunhan aloitan työt ensi viikolla, voisin kysyä tuolta henkilöltä, mitä oikeasti kelvollisia tapoja hän löysi nielläkseen kokeessa vaaditut määrät rasvaa - oliiviöljynä. (Kaikkeen sitä ihmiset ryhtyvätkin.)
 
Ooo
Tuo häivähdys ed.sivulla olikin aivan mainio :LOL: Siis aito karppaaja tulee ilkkuman, että aidot oikeat keskustelut käydään karppaussivustoilla, joilla ei osallistujatkaan repsahtele. Ei hyvä ihme sentään. Kaikkeen sitä törmää. Ehkä liian pitkä ketoosi sitten kuitenkin vie aivoista virtaa? Tämä ketju olikin ihmeen pitkään mukava ja asiallinen :wave:
 
Ooo
Alkuperäinen kirjoittaja Rigel:
^ Totta turiset - ei edes yhtään kommenttia siihen suuntaan, että "kuolette kaikki karppaajat sepelvaltimotautiin". Missäs kaikki semmoiset heitot viipyy...?
No ne on nyt tyytyväisiä "kun ei ne karppiofanaatikot tunge joka ketjuun" :kieh:
 
Kipis
Mä tein ihan veret seisauttavan hyvää mansikkatorttua tänään :D

Pohjaan tuli 5 munaa, ja pkt philadelphia tuorejuustoa, ripaus leivinjauhetta ja kaakaojauhetta ( valkuaiset vaahdoksi ja mut sekaisin )

Kypsän pohjan päälle mansikkarahkaa tuoreista mansikoista ja rullalle kääretortun tapaan, enpä ole aikoihin noin namia syönytkään :D
 
karppikatti
Alkuperäinen kirjoittaja Ooo:
Ja rasvan lisäämisestä tuli mieleen, että jotkuthan laittavat kookosrasvaa esim. teen sekaan. Itselle oli vähän liian tuhtia, toisaalta ei tarvinnut aamulla erikseen huulia rasvata.
Mä laitan aina reilusti kermaa teehen ja saan siten rasvan määrää lisättyä ilman hirveetä määrää proteiinia :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kipis:
Mä tein ihan veret seisauttavan hyvää mansikkatorttua tänään :D

Pohjaan tuli 5 munaa, ja pkt philadelphia tuorejuustoa, ripaus leivinjauhetta ja kaakaojauhetta ( valkuaiset vaahdoksi ja mut sekaisin )

Kypsän pohjan päälle mansikkarahkaa tuoreista mansikoista ja rullalle kääretortun tapaan, enpä ole aikoihin noin namia syönytkään :D
tätä täytyy joskus kokeilla
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ooo:
Tuo häivähdys ed.sivulla olikin aivan mainio :LOL: Siis aito karppaaja tulee ilkkuman, että aidot oikeat keskustelut käydään karppaussivustoilla, joilla ei osallistujatkaan repsahtele. Ei hyvä ihme sentään. Kaikkeen sitä törmää. Ehkä liian pitkä ketoosi sitten kuitenkin vie aivoista virtaa? Tämä ketju olikin ihmeen pitkään mukava ja asiallinen :wave:
Jep, ja kun sieltä karppifoorumiltakin löytyy ihan ketju, jossa karppaajat kertovat miten ovat repsahtaneet. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Paljos teillä on nyt lähtenyt painoa aloituksesta? Siit on näköjään nyt viikko.

ps. anteeksi tunkeutumiseni
No mun aloituksesta on kyllä jo piirun vajaa 2 kk ja kiloja kadonnut 6. Viime viikosta humpsahtanut kyllä 2 kiloa alaspäin. Mut mun ei kyllä edes pitäis enää laihtua, mut kun tää on niin kivaa :LOL:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Rigel:
Alkuperäinen kirjoittaja Minnäi:
Juu, muistin kyllä tuon "outo maku suussa" jutun ja siksi kyselinki että onko jotain muuta mistä sen tietää. Tänään maistunut suussa ihan outo ja jokseenki ällö. Niiku ois hirveesti syönyt raakaa kaalia.
No joo, tuo vertaus kaaliin tuntuu ihan ok:lta. Onko sinulla siinä vieressä ketään, jolta voisit kysyä, mille hengityksesi haisee...?

Olin jo mennyt nukkumaan. Pitänee kai hönkiä tuolle miehelle sitten päivällä jahka tuun töistä ;)

OUJEE!! Puntari näyttää kiloa vähemmän kuin sunnuntaina :D
 
Minttu-79
Alkuperäinen kirjoittaja karppikatti:
Alkuperäinen kirjoittaja Ooo:
Ja rasvan lisäämisestä tuli mieleen, että jotkuthan laittavat kookosrasvaa esim. teen sekaan. Itselle oli vähän liian tuhtia, toisaalta ei tarvinnut aamulla erikseen huulia rasvata.
Mä laitan aina reilusti kermaa teehen ja saan siten rasvan määrää lisättyä ilman hirveetä määrää proteiinia :D
Mä kanssa tuota kermaa kahviin niin tulee rasvaa ihan kivasti,ja tajusin sen vast täl viikol et noinkin voin sen tehdä...juonut siis karppi aikani kahvin mustana ja tuskaillut sitä et kuin saan tarpeeksi rasvaa ja nyt hokasin lorauttaa joka kuppiin kermaa.
 
karppikatti
Me käytetään ihan kuohukermaa kaikkeen ruuanlaittoon ja teehen ja kahviin.

Tänään ois sit pyrkimys päästä ketoosiin! Ajattelin jonkin aikaa pysyä ketoosissa sillä haluan tehostaa rasvanpolttoa ja tartten nyt myös ketoosin antamaa energiaa opiskeluun. Aamu alkoi mantelileivällä jossa vain kananmuna ja mantelijauhetta ja päällä voita ja maksamakkaraa + kahvia kermaalla. Eli hiilareita muutama gramma tullu tänään.

Ei kyllä paljoa enää puutu ja sit on unelmakroppa saavutettu! Ylimmät vatsalihakset näkyvät jo, pikkasen vaan löllöä mahan päällä, mut jenkkakahvat on jo selvästi pienemmät ;)
 
Täällä painoa nyt pikkusen alle viikossa lähtenyt 1,4kg. Jotenkin niin outoa kun sää syödä, ei ole nälkä, ei enää mielitekoja jne ja silti paino tippunut :heart:
Olotilassa muuten en niin hirveästi vielä kyllä muutosta huomaa, mutta ajan kanssa toivottavasti siihenkin lisää virkeyttä.
 
Täällä tänään ollu huono päivä, jotenki ramasee ja töissä meinas huimata vaikka olin syönyt hyvän aamupalan yms. hassu pökkyrä olo välillä.
Ja leipäki näytti houkuttelevalta, juuri kun eilen kehuin ettei mulla tee etes mieli leipää :kieh: Noo, en kuitenkaa salli itselleni minkäänmoista armoa/lipsahdusta vaa tiukka pitää!!
Nyt menny 21g hiilaria ja jotain ehkä saattaa tulla iltapalasta, en oo vielä päättänyt mitä syön.

Voiskin muuten huomenissa kokeilla tuota mantelileipää itekkin..
 

Yhteistyössä