***KESÄKUUN KULLANKERÄT***kesäkuussa

Just kävin viemässä neitin siskolle.. Oli muuten tuskanen kävelymatka tuntu että tuo mukula tunkee väkisin ulos =) Ei kyllä haittaa vaikka tulisikin. tintti-mamma luulen että sellaista onnea mulle ei suoda että tänään lähtö tulisi vaikka kuinka sitä toivon :/

Melodi mä täällä nostelen maljan myös sulle!! Luulin minäkin pariviikkoa sitten että ei tänne asti tarvii odotella mutta kuinkas kävikään :kieh: ???

Nyt pyykin pesuun ja siivoilee jos vaikka jotain alkais tapahtumaan :D

Kaalis ja jääräpäinen "poju"
 
Täälläkin kasassa edelleen :wave: Ja ollaan varmaan heinäkuuhun asti. |O En vaan käsitä, miten mun maha vielä voi venyä... Vauva työntää välillä itseensä kylkiluiden ja nahan väliin kun ei enää muuallekaan mahdu :x Vähän sattuu!

Onnea kaikille pienokaisensa saaneille!!! :flower: :flower: :flower:
 
Onnittelut Tintti ja äitiäitiäiti!! Vihdoinkin vauvauutisia!! :heart: :flower:

Mut hei, onko Velv ja Kylli päässeet tositoimiin?? Molemmillahan oli eilen jo enteilyjä... Kylli kyllä lupaili, ettei hylkäis mua tänne yksin, kun samoilla päivillä mennään. :D Mut voi olla että on tullut suunnitelmiin yllättävä muutos. Lämpimiä ajatuksia molemmille!! :heart:

Täällä ei edelleenkään mitään. Närstys vaivasi yöllä, mutta vetelin siitä huolimatta kunnon yöunet ja heräilin vasta 10.30. :whistle:

Sain heti aamusta kuulumisia työpaikalta. Miten voikin ärsyttää jotenkin. Ootteko te muut onnistuneet vieroittamaan itsenne töistä äippäloman aikana? Mä oon onnistunut yllättävän hyvin, mut sit jotkut pienet jutut alkaa vaivaamaan...Inhottavaa. Onneks kohta on se vauva tuossa, niin menee varmaan nuo elämänarvot uuteen järjestykseen, ja työ ei ole enää niin keskeisessä asemassa elämässä.

Tänään(kin) aion keskittyä vain tähän stressittömään löhöilyyn...

Tiivari ja Tyyppi 40 + 2
 
Onnittelut Tintti74 ja äitiäitiäiti vauvoista! :heart:
Ja Elpalle synttärionnittelut! :flower: Toivotaan sulle lahjoista parhainta!

Mikä ihme mua riepoo kun hermostun ja tuun pahantuuliseksi niin herkästi!? Oisko raskaus... Aamulla aloitin reippaana siivoamisen, vein matot ulos ja tamppasin ne ja siivosin alakerran kokonaisuudessaan. Mutta ei tarvinnut muuta kuin että meidän koira räksytti kaikkea ja kaikkia tuossa pihassa, niin vedin hirveät pultit. Jotenkin vaan ei hermo kestä millään, vaikka illalla päätin pysyä nyt positiivisena. Ei oo helppoo...

Mahtoikohan Kylli-tädille sittenkin tulla lähtö?! Jännää! Niin ja mikä lie velvin tilanne?

tipu 38+5
 
Heippa kaikille! Olen kirjoitellut enemmän syksyn lapsettomuushoidoista plussanneet, äidit 40 + ja luovutettu munasoluhoito -pinoissa, mutta tätäkin pinoa lukenut aktiivisesti.

Tuupe ponnisti maailmaan raskausmyrkytyksen saattelemana ja vietti muutaman päivän lastenosastolla sokeriseurannassa. Tutustui ensin siis isäänsä, joka hoiteli häntä siellä. Viereeni sain hänet 3. päivänä ja nyt olen aivan rakastunut häneen. Tuupe on rauhallinen lapsi ja saa meiltä hellää hoitoa. Kuvaa emme ole osanneet vielä profiiliin laittaa.

lutuliini ja tuupe 10 pv
 
Päivää!

Onpa ihana lukea kun niin moni on jo vauvan saanut, onnea teille uusille vauvautuneille :flower:

Täälläkään ei mitään uutta, paitsi tänään 38+0 =) Eilen tuli ensimmäinen "vieläkö oot kasassa puhelu"

Eilen siivosin taas ja lenkkeilin kaksi tosi pitkää lenkkiä eikä mitään, no muutama vihlaisu alapäässä :kieh: Illalla saunoin antaumuksella ja ajelin karvat sääristä, kainaloista ja alapäästä. Yön nukuinkin sitten kuin possu 22-08 eli hyvä yö. Nyt kyllä silti ihmeesti väsyttää.

Vauvan liikkeet on kyllä selvästi muuttuneet. Enimmäkseen tunnen kantapään työntyvän oikeasta kyljestä läpi, auts. Välillä kiehnää peppuaan kylkiluita vasten. Sairaalakassi on ollut pakattuna jo useamman viikon, mutta koko ajan sinne tulee laitettua jotain lisää. Vauvan vaatteet oon pakannut eri kassiin, saa mies ne sitten tuoda.

Mulla on sairaalakassissa, omat hygieniatarvikkeet, kestoliivinsuojia, imetysliivit, omia pikkareita, sukkia omia, aamutossut, mp3-soitin, käsityö, harsoja jotta mies saa tuoda koirille sitten vauvan hajua kotiin, kanttiinirahaa jne. En minä ede muista kaikkea :LOL:

-NeitiA ja KeijoKanerva 38+0 B)
 
ikionnellinen
Melodi ja kaalimaankakara! täälä myös se "virallinen päivä" käsillä! Jippii :headwall:
No aamu antoi jo toiveita, selkään ja sisäreisille tuntuvia suppareita tuli 1,5h tunnin ajan neljästä puol kuuteen. Arvatkaa olinko jo "lähdössä"? SIt nukahin ja heräsin kuin se kaikki ois ollut unta, blaah :ashamed: :ashamed:

Mä kans olen miettinyt tota stressitöntä lepoilua, viimeiset 2-3 vkoa olen touhunnut kuin viimeistä päivää, kivuttomia harjoitussuppareita tullut ainoastaan ja nehän ei saa mitään aikaiseksi! Nyt parina rennompana päivänä tullut tuntuvampia supistuksia joten jatketaan tällä lepolinjalla sitten... ja pianhan on varmasti päivät täynnä tekemistä ja vauvan ihastelua joten hyvä se on välillä tylsistyäkin |O

Suurensuuret onnittelut :heart: Ammu, Tintti74 ja äitiäitiäiti :flower:

Kateellinen ikionnellinen 40+0
 
Tintti74 toivottavasti vauva oppii pian syömään ja pääsee kotiin.

Aamulla kävin neuvolassa:

Paino +400
Sf-mitta 34
RR 122/82
pissa yhdellä plussalla
liikkeet ++
syke 130-150
RT

Perjantaina uudestaan verenpaineen mittaus ja pissan tarkistus. Päänsärkyä on ollut jo neljää päivää ja näkökentässä mustia pilkkuja joten tarkkailevat ettei enteile raskausmyrkytystä. Kotona mittailen kanssa ja liikkeitä pitää seurata monta kertaa päivässä, jos hiukankin epäilyttää niin äitipolille tai synnärille tarkistamaan tilanne. Synnärille on meiltä matkaa 80 km, joten toivottavasti ei tarvitse sinne lähteä tarkistukseen.
Nyt otan Panadolin ja sit päiväunille.

Fenix ja masukki 37+3
 
yhessä kasassa edelleen.. :headwall: :headwall:

okei ei sais valittaa kun melkeen kaikki muut on pidemmällä kun mä...mut kun mä en millään haluis viettää juhannusta synnärillä tai saatikka istuu kotona juhannuksena ja miettii et syntyiskö jo.

tänään siis tuli täyteen rv 39

kysyin ukolta et voitaisko synnyttää tänään ni se vaan tokas että jos susta tuntuu siltä et tää päivä on hyvä syntyä...mut se ei ymmärtäny et tarvisin vähän jelppiä että sais ton synnytyksen käynnistymään.....

ei siis mitään oireita...närästys senkun pahenee ja yöt menee puoliks valvoen. viime neukka käynnillä täti yritti olla vitsikäs kun valitin tuosta närästyksestä ja siitä että meni niin pahaks että ruoka pukkaa takas ylös, ni hää vaan tokas et eihän sul oo enää ku 4 viikkoo maksimissaan kärsittävää ja nauro päälle...juu nyt mul on tosi hyvä mieli kun sanoi noin.

oon koittanu ruveta ajattelee et saan tän ulos tosiaan vasta heinäkuussa kun tulee 42 viikkoo täyteen.

wiivi84 & pittuveitta rv 39

ps. pakko taas poistuu ennen kun tulee oksennus... :x
 
Onnea ja iloa kaikille, jotka ovat vauvansa päivänvaloon jo saaneet!!! Teitä onkin täs viikon aikana tullut jo monta!
Katselin tuossa että eilenki aika monella ollut LA..

pregnu: Hikasta, täälläkin hikotellaan paljon. Ihan näin pienellä ei vielä voi olla pakkoliikkeitä, vaan liikkuminen perustuu reflekseihin. =) (Alkoi niin hymyilyttämään tuo sun "pakkoliike juttu", sulosta!) Ja tosiaan hengitys lihakset siinä vain vahvistuvat, että periaattessa hyvä vain että hikotellaan. (Itse tunnen hikan jälkeen vielä usein ne pikkiriikkiset hengitysharjoitukset, joita vauva tekee!!Niiiiin söpöä! =) ) ..Ja mieki oon kyllä vähä kateellinen näille jo vauvallisille.. ;) =)

Tiivari töistä vieroittautumisesta kyseli, juuri tuossa eilen ja toissa pv:nä ajattelin, että mulla on kyllä vähän ikävä töihin! Tai oikeastaan niitä ihmisiä siellä.. Ja meil on kuulemma niin paljon sijaisia tällä hetkellä siellä, että ei vaikuta mennä moikkaamaankaan paikan päälle.. :/

Itte kävin neuvolassa tuossa aamusta, ja kaikki niin tasaisen tylsää..
Oon liikkunu täällä kotona pomppimalla, jos vauva vaikka siihen kyllästyis ja ulos tahtois tulla..Saas nähdä sit kun ollaan menossa leffaan tänään että käynnistyiskö vaikka siellä.. =)

Toukka 39+4

...Ja vielä vähän lisää onnea vauvan kainaloon saaneille!! =) =) =)
 
Onnea Tintti74 ja äitiäitiäiti :D :heart: :flower:

Mulla iski tosi paha raskausdementtia, kun unohdin avaimet mun vanhempien luo, jossa olisin trimmannut koiran, noh onneks voin sen tehdä huomenna :LOL: ....Ja leffa peruuntui kanss ku kaveri joutui menee illaks töihin...noh onneks senki kerkee nähdä sit levyltä myöhemmin...
 
Mullakin tähtäimessä naapurin trampoliini :LOL: Tosin ei varmaan anna lupaa hyppiä, ei halua vastata seurauksista :D

Nyt on kalavoileipäkakku väännetty iltavieraille, pullat on pakkasesta. Mä en niin noista voileipäkakuista välitä enkä raa'asta kalasta, joten ei haittaa muille vääntää "Kiellettyjä ruokia" ;)
 
Kun eilen kävin jo valmiiksi avautumassa tämän päivän neuvolaketutuksesta, niin laitetaanpa sitten lopputuloksetkin kaikelle kansalle!

paineet 136/96
painoa (uusi ennätykseni, hurraa!) 1100g (jestas!)
pissakokeeseen en edes mennyt (elän vaarallisesti), terkka kyllä painosti kovasti!
sydänäänet OK!

Terkka sitten merkkasi turvotusta...no voi kai sitä painonnousua siksikin kutsua! Kieltäydyin ensi viikon neukka-ajasta (born to be wild!). Seuraava käynti olisi sitten vasta 23.6. ja la 26.6. Kyselin sitten jo miten kauan pitää odottaa että pääsee syynättäväksi Kokkolaan jos menee yli. 10 päivää on kuulemma normi, mutta edellisten raskauksien vaikeuksiin/nykyiseen painetilanteeseen vedoten laitetaan kuulemma lähete menemään heti la jälkeen! Ehkä se terkka ei vieläkään usko että olen kasassa enää la.

Olisi kuulemma hommannut mulle unillääkettäkin, kun väsymys alkaa painaa kovin. Paineen heittelyt ja muu stressi tekee tehtävänsä! En sitten kuitenkaan halunnut, syytetään nyt vaan aviomiestä tästäkin asiasta!

Maanantaina olisi viikot samat kuin kuopuksen syntyessä, esikoinen oli ollut jo tässä vaiheessa kuukauden pihalla....piinaa, tuskaa. Imuroitu on taas ja illalla mennään ottamaan supistuksia saunaan! Nyt äiree lähtee lyllertämään postilaatikolle, 600 m on päivän urheilusuorituksen aika :LOL:. Kyllä se sillä syntyy...no, heinäkuulla viimeistään!

Sirkkis ja Pipsa 37+6

 
Onnea Tintille, äitiäitiäidille ja lutuliinille pienistä kääröistä :heart: :heart: :flower: :flower:

Omaan napaan ei mitään muutoksia :eek:

Menhit ja Ella(viljami) rv 41+2 (laitoin ekaks vahingossa et 40+2 :D )
 
Hei vaan kaikille! :wave:
Kerkisin vielä mukaan. =) täällä aikani lueskellu teiän juttuja ja aattelin et mikä etten liittyis vielä joukkoon mukaan.
Täällä LA 17.6 ja kotona oottelee äitin ja isin lisäksi 5v pojunen. Esikko tullut maailmaan kiireellisellä sektiolla 35+1 raskausmyrkytyksen takia eli nyt ollaan ekaa kertaa menossa näin pitkällä ja eka synnytys eessä. :)
Ja sen kyllä huomannu, niin pihalla ollu näistä loppuraskauden jutuista ja synnytyksestä. :eek:

"Ilokseni" oon huomannu, että muillakin on tuota turhautumista ilmassa näin loppusuoralla. Että en tosiaan oo ainut. =)
Täällä oltu valmiustilassa jo viikoilta 33+1 lähtien, kun silloin äitipolilla oli paikat pehmennyt, auki kahelle sormelle ja kaulaa 1-1,5cm jälellä ja sanovat että ei tässä kyllä loppuun asti mennä ja tulee millon tahansa. Mutta kuinka ollakkaan niin täällä sitä vielä ollaan. Oli sentään viime käynnillä (38+1) jotain edistystä tapahtunut ja kaula oli hävinny kokonaan, auki edelleen sen kahelle sormelle. Ei vaan oo itellä oikeen mitään hajua että mitenkä nopeesti se saattais lähtö tulla tuommosesta tilanteesta. Varmaan miten kenelläkin, niin kuin useimmat muutkin jutut (on saanu huomata :) )Varasivat uuden ajan 13.6 ja oli ihan varma et saadaan peruuttaa aika. Mä en ois ihan niin varma... :/
Eli vielä ootellaan. =)

sorbetti 39+1
 
Täällähän on taas tapahtunut!

Suuret onnittelut teille kaikille vauvautuneille, en rupea nimeämään, ettei vahingossa joku unohdu.. :flower: :flower: Tintille erikseen voimia, vauvan kanssa osastolla oloon. Kokemusta on täälläkin, kun edellinen lapsemme on sydänlapsi. Lapsemme "vietiin" minulta noin vuorokauden ikäisenä, välillä oltiin jopa eri kaupungeissa. Piti jättää vauva yksin vieraaseen kaupunkiin, ei ollut helppo juttu..

On se vain niin jännä aina käydä lukemassa, mitä teille kaikille kuuluu! Missä mennään..

Täällä saatiin tänään tehtyä kunnon viikkosiivous. Ja lauantaina olis ne häät niin kävin hakemassa itselleni vaatetta sinne päälle pantavaksi. Ja samat vaatteet käy sitten kastajaisissakin. Vauva on taas ruvennut nukkumaan vähän pitempiä jaksoja, jopa öisinkin niin eiköhän tämä tästä taas voiteta. Jospas flunssakin lähtis vauvalta pian pois. Vielä ainakin saa imeä ihan säännöllisesti. Mutta nyt ei tule enää niin paljon.. Jospa se siitä. Vauva oli kasvanut tosi hyvin, vaikka flunssa varmasti vienyt häneltä osan voimista..

Oikein suuret halaukset :hug: teille kaikille, jotka vielä sinnittelette mahanne kanssa. Kyllä se sinnitely vielä palkitaan!

 
Kiitoksia onnittelijoille!!! Ja tosiaan omasta puolesta vielä kerran onnea kanssavauvautuneille (hassu sana :D ) Ja ihan älyttömästi tsemppiä teille jotka viimesiä aikoja kannatte mahojanne! Tiedän niiiiiin hyvin teidän fiilikset (meidän esikoinen synty viikoilla 41+5), kaikkein pisimpiä päiviä on niillä, joilla se maaginen laskettu aika on ollut ja mennyt ja muuta ei voi tehdä, kun odottaa...

Meillä on ilmassa pientä epävarmuutta. Huomenna oon menossa kontrollilabroihin vauvan kanssa ja mun on pakko myöntää, että pelkään ihan tajuttomasti, että joudutaan takas sairaalaan. On määrätty raja-arvo, jonka yli jos menee, joudutaan keskussairaalaan kontrolliin ja jos on oikein huippukorkea niin ei kun takas ja valohoitoon! |O Toivottavasti panikoin turhaan. Saa kyllä tuo mies huomenna iltapäivällä soitella niitä vastauksia. Kestää varmaan paremmin mahdollisen pettymyksen, kun minä, joka muutenkin oon herkkänä synnytyksen jälkeisissä hormonihöyryissäni. Jo varmana pidettyä nimeäkin on tässä muuteltu, käännelty ja väännelty ties miten eli mikään ei todellakaan oo niin varmaa kun epävarma. Paitsi se, että tyttö on ihana ja se, että meidän mäyräkoiran pasmat sekos totaalisesti, kun nyytti tuotiin taloon. Se löysi kadoksissa olleen vahtiviettinsä ja jaksaa päivystää vauvaa herkeämättä :D

Jaksamista!

Ammu ja Tyttö 10 päivää :heart:
 
Teille jotka olette juuri nyt olleet vauvoja hakemassa, olemme perustaneet vihdoin tuonne vauvapuolelle samalla porukalla oman pinon. Sitä mukaa, kun saatte vauvanne kainaloon, käykää ilmoittautumassa sinne ja kertomassa kuulumisia. Ja teille, jotka vielä mahanne kanssa odottelette, niin käykää aina kurkkaamassa mistä siellä jutellaan ja ilman muuta kommentoidakin saa.. Niinhän mekin teemme tänne puolelle..

Ajattelin, että pidän tuota listaa tuossa eka sivulla. Ja jos sydänkäpynen jaksaa tehdä sillekin puolelle yhtä hienon listan. Niin tekee, sitten kun vauva on kainalossa, tai milloin itse parhaaksi näkee. Minä en osaa tehdä noin hienoa juttua.. Minun on pakko tyytyä tähän alkeellisempaan versioon.. Pidetään vain yllä, että muistetaan kaikki nyt alussa..

Reropera
 
Onnittelut kaikille vauvautuneille!!! :flower: :flower: :heart:

Meillä neuvolassa kaikki ok.
Sain ensi viikolle lastenhoidonkin järjestymään, ni ei tarvi ressata sitäkään enää =) . Nyt voi sit rauhassa vaan odotella.
Huomasin yöllä, etten olekaan ihan niin kömpelö kun luulin. Yleensä joutuu sängystä nousemaan kauheella ähinällä ja puhinalla ja varovasti... Iski ensimmäinen suonenveto pohkeeseen, pomppasin ko vieteri ylös sängystä :LOL: . Tarpeen tullen sitä on hyvinkin ketterä :D .
Siskoni tulee tänään meille, vaik ei nyt lähtö olekaan. On itellekin jotain seuraa. Ja nythän se ois hyvä lähtee laitoksellekin, kun hän on jo valmiiks täällä.

Kaikille jaksamista piiitkäään odotukseen ja kipuiluun!
Ammulle :hug: huomiselle!
Ja tintille voimia kans!!

Kissantassu ja Napsu 38+3
 
Velv vetää kohta narun kaulaan jos ei tää ala syntyä.

Mulla on tasasen epäsäännölisesti supistellut nyt 24 tuntia, limatulppaa tulee vieläkin, pisin supistusväli eilisen klo 14.00 jälkeen on 53 minuuttia, muut on olleet 10 ja 20 min välillä. Alkaa jo tehdä vähän kipeetä ja kun en ole maanantaiaamun jälkeen juuri nukkunut tai syönyt, on olo jo vähän hutera. Ja vielä pohjalla se sunnuntain oksentelu.

Soittelin jo synnärille että saako tulla tsekkaamaan tilannetta, sanoivat että illalla voi tulla, mieluummin vasta kun alkaa vähän tiheämpään ja kipeämmin supistelemaan mutta jos huolettaa niin toki saa tulla. Sanoivat, etteivät ala kaivamaan verta nenästä vauhdittamalla synnytystä, ellei paikat ole jo hyvällä mallilla ja synnytys muutenkin kunnolla käynnissä. Hitto. niinpä tietysti

Poika tuntus olevan kunnossa, ens keskiviikkona pitäs mennä takas uro- gastrologian yksikköön kuvauttamaan virtsaelimistö, 5 vrk se on nyt antibiootilla, estolääkitys, kun oli se katetri. Siltä osin siis kaikki ihan ok.

Tää on ihan mun tuuria. Mä en osaa edes olla kunnon uudelleensynnyttäjä. Pidempään kestää kun esikoisen kanssa.

Vaikeimman kautta,

Velv 40+4
 

Yhteistyössä