Keskenmenon jälkeen kuumeilevat - kesä 2017

@Leikkuri voi kiitos kun jaat kokemuksiasi! Kauanko sulla kesti toipua operaatiosta? Oon pahoillani kolmesta keskenmenostasi. Niitä ilmeisesti on alettu tutkimaan, onko jotain tekijöitä saatu jo rajattua syypäiksi tai syyttömiksi?

Omaa napaa vieläkin - eilen loppui, ainakin toistaiseksi, km-vuoto. Koska pääsee yrittämään taas, uskaltaisikohan heti :) Joissakin paikoissa näytetään suositeltavan yksiä kuukautisia ennen uuden yrittämisen aloitusta, mutta mulle sanottiin että antakaa palaa sitten kun siltä tuntuu. No, siltä tuntuu! :D
 
Viimeksi muokattu:
Heips hei. Pitkällisen pohdinnan jälkeen ajattelin kirjoittaa tänne 2+lle jälleen. Meillä on kaksi lasta, 8/2013 ja 9/15 syntyneet. Esikoisesta olimme hoidoissa, saatiin lopulta raskaus alulle ja kaikki sujui hyvin loppuun saakka. Toinen lapsemme sai alkunsa ikäänkuin tjottaillen, vahingossa, yhdestä ainoasta kerrasta koko kierron aikana. Kaikki meni tässäkin todella hyvin loppuun saakka ja synnytyskokemus oli ihana.
Poistatin kierukan heinäkuussa, reilu kolme viikkoa myöhemmin raskaustestiin piirtyi kaksi viivaa. Olimme onnesta sekaisin. Jokin huoli kuitenkin painoi, syyskuussa alkoi pienesti tuhruttamaan, selvisi että meidän pieni on kuollut pari viikkoa aikaisemmin. Olimme murtuneita. Tyhjennys tehtiin kotona ja kaikki sujui siltä osin hyvin ja helposti. Ensimmäiset kuukautiset olivat nyt lokakuun alussa, tällä viikolla oli ovulaatio, joka saatiin hyödynnettyä. Toiveet ovat korkealla, vaan, kun pelottaa se lapsettomuustausta, meneekö nyt kuinka kauan, kun tärppää vai tärppääkö enää ikinä.. Sitä ei kukaan tiedä.
Ihan hassusti jotenkin on nyt sellainen "varma fiilis" tärpistä, vaikka se voi olla ihan hölynpölyä. Toiveajattelua varmasti. Viikon päästä aikaisintaan uskaltaa tikkuun katsoa, jos silloinkaan. Positiivista se, että kroppa on toiminut tosi hyvin pcosta huolimatta nyt toisen lapsen syntymän jälkeen. Ovulaatiot ovat tulleet ajallaan ja tunnistan selkeästi oireet. Lisäksi vuodot ovat alkaneet aina dpo13-14. Lisäksi tyhjennys tapahtui myös hyvin ilman ongelmia ja ensimmäinen vuoto sen jälkeen tuli 32 päivää tyhjennyksestä. Tämä on tällästä jatkuvaa spekuloimista, mitä omassa kropassa tapahtuu ja milloinkin.. Kun osaisi vähän relaatio ja lopettaa ajattelemisen
 
Tänään dpo9 ja harjoitustestin harjoituksen harjoitus vai miten nyt olikaan tulos oli aamulla joko viivanpaikka tai haamujen esiäiti. o_O Ovistesti anto aamupäivästä ei ihan plussaa, mutta ei kovin kaukana olla.
 
@Miiiii Varovaisesti uskallan onnitella! Nyt vaan viivalle vahvistumisia :)

@Santso Me ollaan yritetty ainakin nyt heti km- jälkeisessä kierrossa, vaikka mulle sanoi th että olisi hyvä odotella yhdet kuukautiset. Onhan tosta hirveesti ristiriitaista tietoa, mut kallistuin siihen et kroppa kyllä tietää ollaanko valmiita. Mulla muutenkaan ei tuu jokakierto ovulaatiota, joten ei oo varaa odotella "turhia". Nyt menossa kp 21 ja mulla ovulaatio ollut yleensä 24/25 ( km kierrossa ovis kp 25) joten katsotaan tuleeko se nyt laisinkaan. Peukut pystyssä. (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Miiiii
@Adiela88 Miullekkin tuosta uudelleen yrittämisestä on kahta versioita. Ensimmäisen kkm:n jälkeen sanottiin että yks kierto väliin ja sit voi alottaa yritystä, mutta nyt sit taas th oli sitä mieltä että antaa palaa vaan samantien.
Eikös se niin ole, että raskauden jälkeen on paremmat mahdollisuudet tulla uudestaan raskaaksi, tai näin se lääkäri miule selitti ennen esikoista.
Ja toivotaan että ovis sieltä tulee vielä.

Tottakai pidän teidät ajantasalla!
 
  • Tykkää
Reactions: Adiela88
Tervetuloa piinailemaan @Pamsku :) Toivotaan että olisi tärpännyt!

@Miiiii onnea kovasti <3

Täällä kp9 ja ovista olisi tuloillaan. Toivoin että olisi tullut vähän myöhemmin, ollut niin paljon stressiäkin että ajattelin sen venyttävän vähän kiertoa. Mut eeeeei. Ovistesti on jo melkein plussa, ja kivutkin alkoivat. Miehellä on vapaapäivä vasta keskiviikkona että eipä me tätä saada hyödynnettyä. Olisi tuntunut oikealta puoleltakin tulevan. Oon niin loppu näihin hukkakiertoihin :cry:
 
  • Tykkää
Reactions: Miiiii
No kannatti tulla tänne(kin) valittamaan, lapsi nukahti sitten kuitenkin :D Illalla tein toisen ovistestin, oli niin plussa kuin olla ja voi. Kunpa nyt sitten ovuloisi vain oikealta puolelta, molemmat puolet särkee niin ei ota selvää.
 
  • Tykkää
Reactions: Miiiii
@Fritang voi kökkö! Tuleeko sulla ovulaatiot kuitenkin suht vuoron perään kummastakin munasarjasta? Jos sitten seuraavalla kierrolla, voin vaan kuvitella kuinka ärsyttävää.

(Edit: käsittämätöntä miten pystyt tuntemaan ovulaation! Mä en tunne sitten yhtään mitään.)

Mä kävin tänään itkua tihrustamassa siellä keskenmenogynellä. Suositteli laparoskopiaa, kai se on vaan ootettava sitä tähystysaikaa ja toivottava tietysti että sitä ennen raskautuisi... :) ennusti ovista viikonvaihteeseen. Puolisko tuleekin työreissusta lauantai-iltana. Uhka vai mahdollisuus?

Santso
 
@Santso No ei ne ihan vuorotellen, pitkässä juoksussa taitavat kyllä olla aika tasaisia. Nyt syksyllä toi väärä puoli on dominoinut: 3 kiertoa väärältä puolelta ja yksi oikealta. :unsure: Keväällä oli onneksi toisin päin, että ihan toivotonta ei ole.

Musta taas on hassua että joku ei tunne ovista :D Mulla nä oviskivut on pahentuneet vuosi vuodelta, tällä kertaa oli niin kipeä, että hengittäminenkin tuntui liian tärisevältä. Ihan hyödyllistähän tämä sinänsä on, en valita, ainakaan kovasti :LOL:

Ovis on aina mahdollisuus ;) Sanoiko se lääkäri vaikuttaisiko kysta raskauden kulkuun? Näyttikö muuten kaikki ihan normaalilta?

Entä tekikös @Miiiii tänään uutta testejä? :)
 
Toivotaan että viime viikkoiset talletukset kantaisi hedelmää, keskiviikon jälkeen ei ole mitään makkarin puolella tapahtunut muutakuin nukkumista :cautious: ensin sairastu poika, tuomioksi korvatulehdus molemmissa korvissa ja mies onkin nukkunut lähes tulkoon joka yön pojan huoneessa. No nyt sitten ite oon kunnon flunssassa :poop: ja lauantaina pitäisi olla freessinä järjestämässä pojan ja miehen yhteisiä synttäreitä. Alkaa pikkasen ahdistamaan tämä sisällä kyykkiminen, pojalla jäänyt kerhot välistä ja alkaa jo seinille hyppimään, niinkuin itsekin ...:cautious:
 
@Fritang on kyllä supermielenkiintoinen tää naisen kroppa - ehkä mäkin jossain vaiheessa oppisin tuntemaan oviksen? En kyllä tiedä että mistä. Kovat on seurailut, mutta arvailuksi vielä jäänyt kaikkien tuntemusten osalta :D

@Nannamariah89 tiedän tunteen... Tää viikko meneekin sinne viikonvaihteeseen asti vaan ootellessa. Ärsyttävää kun tulee iltaisin stressi talletteluasioiden suhteen, vaikka kuinka on yrittänyt olla tähän asti tjot-meiningillä...

Kovasti pikaista tervehtymistä teidän koko perheelle!


Sitten tuosta kystasta - tai endometrioomasta, siksi sitä nuo lääketieteen ammattilaiset kutsuvat. Se ei kuulemma haittaa raskauden kulkua, mutta raskaaksitulemista toki saattaa haitata. Huojentavaa sikäli, että ainakin tämän hetken lääketiede on sitä mieltä ettei kystat haittaa raskaushormonien tuotantoa raskauden aikana, eikä voi siis aiheuttaa keskenmenoa.

Perjantaina 13. päivä alkanut km ei näyttänyt enää meikäläisen kroppaa, ainakaan ultrakuvan perusteella, haittaavan. Ei muuta kuin uuteen kiertoon, nyt olisi kp 10! :)

Ja post scriptum: mulle tarjottiin ihanasti psykiatrisen sairaanhoitajan kanssa juttelutuokiota, kun soitin viime viikolla kunnalliselle ja peruin neuvolan. Ootteko te käyneet juttelemassa keskenmenon jälkeen missään ammattilaisen kanssa?

Santso
 
  • Tykkää
Reactions: Fritang
Kuulostaa hyvältä @Santso :)

Mulle tarjottiin aikaa kaavinnan jälkeen. Tai itseasiassa se sairaanhoitaja soitti mulle, mutta en ollut huomannut puhelua. Takaisin soittaminen lykkääntyi ja lykkääntyi, tuntui ehkä liian pahalta puhua asiasta ääneen. :unsure: Rupean vieläkin itkemään kun edes kuvittelen kertovani keskenmenoista jollekin. Olisi se aika ihan tarpeeseen kieltämättä ollut :whistle:
 
Miulla on kriisi! :( Sanokaa vahvistuuko tää järkevää tahtia, vai onko se vuoto odotettavissa tässä lähiaikoina? Eilen olin vielä luottavaisempi tän suhteen, mutta en enää.:cry: Joitakin oireita on, kuten väsymys, turvotus, mielialat, tukkonen nenä, nälkä, pissittää, tuikkii mahaa, mättöruokahimo ja joskus pieni kuvotus. Mutta puuttuvat on päänsärky ja turvonneet tissit mitä oli esikosta, ja tissit yleensä aina oudot kun raskautunu. Paitsi nyt. (n)

http://aijaa.com/1V6uo0


Se siitä omanapailusta.

@Fritang Vitsin munasarja! Olis nyt ovuloinut oikealta. :unsure:

@Santso molemmissa km:ssä kysytty että onko miulla mahdollisuutta jutella asiasta jonkun kanssa. Viimeksi th soitteli parin päivän päästä (siirti siis esikon neuvola-aikaa) ja kyseli miten menee.
 
@Miiiii musta toi näyttää oikein hyvältä! :love: Muistan esikoisesta tehneeni joka päivä raskaustestin ja välillä se oli jopa heikompi kuin edellisenä päivänä. Kyllä stressasi :cautious: Mutta ne määrät on alussa niin pieniä, ettei päivien välillä välttämättä ole suuria eroja. Jos maltat niin tee seuraava testi vasta ylihuomenna, tulee selkeämpi ero.
 
  • Tykkää
Reactions: Miiiii
@Fritang Kiitos. :) Pitäis malttaa odottaa ylihuomiseen, piti tänäänkin jo testi jättää väliin. :whistle: Pitäis nyt vaan luottaa siihen, että raskaana ollaan kunnes toisin todistetaan ja lopettaa stressailu. (ultraa varailin rv 8+1, mutta mietin että pitäiskö ottaa rv7+0 kuitenkin.(n))
 
@Miiiii varaa vaan seiskaviikolle ultra jo! Kyllä silloin pitäisi jo syke löytyä :)

Mä kävin ekan km:n jälkeen 10x psykiatrisen sairaanhoitajan pakeilla. Teki aivan superhyvää. Trauma jäi kyllä, mut sekin hoidettiin lopulta mielikuvaharjoittelulla pois. Se on jeesannut varmasti tän viimeisimmän km:n käsittelyssä paljon.

Mulla olis tässä tasan kaksi kiertoa aikaa yrittää raskautua ennen sitä skopiaa. Tärppäispä! En haluaisi leikkuriin.
 
  • Tykkää
Reactions: Miiiii
@Santso Sitä pähkäilin että pitäis näkyä jotain sykettäkin jo 7+ viikolla. Pitänee katella miten oli aikoja.
Ja toisaalta tuo viikko olis hyvä siinäkin mielessä, että jos sielä ei mitään olekkaan niin ei tarvitse saman viikon lopussa olla tuskaisena työvuoroissa sijaisena.

Ja toivotaan että jommasta kummasta kierrosta siellä tärppää.
 

Yhteistyössä