Keskenmenon jälkeen kuumeilevat SYKSY 2015

Kiitos tervetulotoivotuksista :). Täällä tosiaan eilen taisi olla pahin vuotopäivä, kaikenlaista rojua (yöks) sitä tuli, yritin olla sen tarkemmin tutkailematta:cautious:. Särkylääkkeitä nappailin surutta, eikä kipuja ei sen pahemmin sitten tuntunut. Täytyy nyt toivoa että se oli suurinpiirtein tuossa. Mulla jälkivuotokin synnytyksen jälkeen ollut suht niukkaa, toivotaan että samalla kaavalla mentäisiin sitten tässäkin:rolleyes:.

Olen lukenut että jotkut rupeaa yrittämään heti kun vuoto lakkaa, ja toiset odottavat yhdet kuukautiset. Tuntuu myös että lääkäreiden suositukset tässä asiassa vaihtelevat:eek:.
Miten työ olette asian kokeneet? Oletteko aloittaneet yrityksen heti? Musta tuntuu turvallisemmalta odottaa ne yhdet menkat, muuten jos tapahtuu jotain, miettisi vaan että oltiinko liian hätäisiä o_O.

Nyt vaan mietityttää että kun tää keskenmennyt nappasi yk2, niin tuli pelko pyllyyn että nyt ei sitten enää onnistukkaan:unsure:. Pöh.
 
MeaMinnis mä oon antanu itteni ymmärtää, et yhdet menkat ois hyvä odottaa. Omaa kokemusta ei oo ku me annettiin toiselle lupa tulla vasta pari kk km jälkeen. Raskaus tuolloin oli meille yllätys sillä esikoinen on saanut alkunsa IVFllä.

Omaan napaan.. mä oon kokoajan märkä. Siis valkkaria tulee aika lailla. En käsitä.. toivon parasta mut pessimisti mun sisällä uskoo vasta ku ultrassa näen sykkeet ja hengähtää voin vasta ku lapsi on sylissä.
 
MeaMinnis: Meille sanoi sekä lääkäri että hoitaja, että mitään oikeaa syytä odottamiselle ei ole, vaikka sitä edelleen monet vanhentuneesti suosittelevat :)

Ainoa mikä pitää muistaa, on se että yhdyntöjä ei harrastettaisi niin kauan kun vuoto jatkuu (tulehdusriskin takia, ja näin siis ainakin kaavinnan jälkeen). Ja sitten LA:n laskeminen voi tietysti olla astetta vaikeampaa ja joudutaan yleensä varmistamaan/korjaamaan ultrassa, koska ovulaation ajankohta km:n jälkeisessä kierrossa voi heittää aika paljon, mutta se nyt ei raskauteen vaikuta mitenkään.

Ja omasta voinnista voisin todeta, että ovulaation ajankohdasta ei tosiaan tietoa :D Nyt kp 18, enkä kai ole vielä ovuloinut, vaikka normaalisti ovuloin siinä kp 15. Eli tämä km:n jälkeinen kierto tulee melko varmasti vielä venymään...
 
MeaMinnis lisätty listalle. Tervetuloa ja pahoittelut, että tänne jouduit!

Me odoteltiin ne ekat kuukautiset ja ne loppuivat juuri alkuviikosta. Tavallaan halu tulla raskaaksi olisi suuri, mutta tavallaan pelottaa ja toisaalta töiden kannalta kuukauden päästä aikaisintaan olisi parempi... Mutta saa nyt nähdä. Ajoitukset ei välttämättä ylipäätään osu kohdalleen, kun miehellä on muutaman päivän työreissu tulossa ehkä piankin. Ja töissä on rankkaa ja siksi halutkin on aika nollassa molemmilla. Joten voi olla että odotellaan vielä toinenkin kuukausi. Tai sitten tulee jos on tullakseen.
 
Mulla on tänään ollut paljon huimausta, tulee ihan yllättäen ja saa pitää ihan seinästä kii ettei kaadu. Ja vessassa saa taas juosta. Yritän jaksaa odottaa ensi viikkoon ja sitten teen testin jos menkkoja ei kuulu.

Nyt kp 21/25-32
 
En tiedä miks... mut yhtäkkiä tuli hyvin vahva tunne, et ei oo tärpänny tälläkään kertaa. Lähden kohta OYSiin hakeen alkion pakkasesta kyytiin. Tiedän, et oon aivan liian malttamaton. Mut mä vaan niin haluaisin jo tulla raskaaksi ja saada lapsen.
 
AaVee,eipäs nyt masennuta ennen kuin toisin todistetaan :LOL:
Onnea matkaan,piinailuja odotellessa! :barefoot:

Täällä unettomat yöt,pihisevä hengitys ja kortisonikuuri :poop: Talletukset onnistuneet joten kuten,huolimatta siitä et kumpikin on kipeä.Mitään oireita oviksesta ei ole.
En kyllä luota raskautumisesta mihinkään oireeseen.On ollu jos jonkinlaista nippailua ja lämmöt reilusti koholla,silti ne menkat on aina alkanut. :ninja: Mutta silti tilasin ison tilauksen testejä,voi sitte vaikka huvikseen lirutella :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: norappi
Moi kaikki! Täällä olen jo kuukausia lukenut teidän keskusteluja osallistumatta itse. Jostain syystä nyt tuli pakottava tarve.

Keväällä aloitimme yrityksen ja se tuottikin heti plussan. NP-ultrassa todettiin kuitenkin, että kesken on mennyt ja niin jouduin lääkkeiden päätteeksi vielä kaavintaan. Tuosta on nyt kulunut 3 kuukautta ja mieli on vieläkin tosi maassa. Niin ja esikoista toivomme.

Kaavinnan jälkeen mulla on ollut muutamat menkat, mutta ne on tuntuneet jotenkin oudoilta. Liian niukoilta ja ovat tulleet myös myöhässä verrattuna ennen niin tasaisiin menkkoihin. Tämä ahdistaa, tuntuu, että kierto ei ole normaali. Ultrassa olen rampannut monesti tarkistuskäynnillä ja kaikki näyttäisi olevan ok. Viimeksi ei kyllä johtofollikkelia näkynyt lainkaan, mutta se olikin ihan kierron alkuvaiheessa. Viimeisimmät menkat sain alkamaan akupunktiolla. Ovulaatiota en ole havainnut kertaakaan ja digitaalinen ovulaatiotestikin näyttää vain tyhjää ympyrää. :cry: Niin masentavaa. Tuntuu, että alakerrassa ei ole mitään elämää tai toivetta raskautumisesta.

Pahoittelut, että tälläinen omanapainen valitusvirsi. Tilanne tuntuu tällä hetkellä taas niin kestämättömältä. Kierto on kp 30/30-32, eikä mitään tuntemuksia - ei siis myöskään menkoista. R-testi nega. Toivon, että ne menkat sieltä edes tulisivat, jos en kerran raskaana ole. En tiedä miten jaksan tätä yrittämistä kuukaudesta toiseen, tuntuu niin toivottomalta, vaikka oikeastihan tässä ei ole yritetty edes niin kauan kuin monet muut ovat yrittäneet. Tuntuu vain, että en kestä enää. :cry::unsure:(n)

MeaMinnis Me aloitettiin ainakin yritys heti, vaikka lääkärit sanoivat, että ehkä kuukausi kannattaisi odottaa. Se jotenkin helpotti silloin, kun ajatteli, että ainakin uudelle raskaudelle olisi mahdollisuus.
 
MeaMinnis, me ei varsinaisesti yritetty heti tämän keskenmenon jälkeen mutta eipä kyllä ehkäistykään. Tosin ei sille ehkäisylle ollut tarvettakaan, koska vähiin jäivät kerrat ja laskelmieni mukaan vain yksi niistä oli sellaiseen aikaan, että raskautuminen olisi ollut teoriassa mahdollista. Oviksen bongasin testillä. Kuukautiset alkoivat tasan viisi viikkoa keskenmenon jälkeen (eli viime perjantaina) ja ne olivat jotenkin "vähälimaiset". Enemmän tuli silkkaa verta. Ehkä limakalvo olisikin ollut liian ohut uudelle raskaudelle.

Silti minä itkeä tirautin, kun kuukautiset alkoivat. Sanoinkin miehelleni, että hän voisi pitää huolen siitä, että seuraavat kuukautiset tulisivat aikaisintaan vuoden päästä.

Kp 8, kuukautiset ohi ja mieli taas korkealla. :)
 
Olen minäkin täällä taustaillut, mutta tietoisesti koittanut unohtaa koko yrittämisen. Pahoittelut kaikille tänne "joutuneille".. Toivotaan, ettei kukaan meistä täällä enää viihtyisi pitkään ja saataisiin kesävauvat

Mulla nyt ensimmäistä kertaa ovistikut olleet käytössä ja meinasin jo turhautua ettei mulla mitään ovista oo tulossa, mutta nyt on jotain kp 16-17 ja ainakin se viiva vahvistuu.. En osaa tulkita olisko tänään tullu jo positiivinen, mutta ajattelin elää sen mukaan.. Eli illalla miehen kanssa pitäis jotain puuhailla. Voihan olla, että kierto on jo aivan liian pitkällä eikä raskautumiseen ole edes mahdollisuutta, mutta revin nyt positiivisuutta näistä ovistestien vahvenemisista, kun muuhun ei ainakaan vielä ole ollu syytä
 
Kärsimätön88 tervetuloa ja pahoittelut, että jouduit liittymään seuraamme. Jos haluat tuonne listalle, niin laita tarkemmat tiedot (tummennettuna mieluusti, niin löydän ne helpommin :) ). Eli nimi, ikä ja keskenmenon ajankohta. Voin toki lisätä sinut ilmankin tietoja jos et halua tarkemmin kertoa.
 
Tänään kp 24/25-32. Ostin aiemmin tänään raskaustestin ja teen sen huomenna aamulla jos menkat ei ala nyt. Tänään ollut menkkajomotus mut se meni pian ohi. Mut katsellaan nyt mitä tää meinaa. Viime kiero oli siis 25 pvää.
 
Frid,sitähän pääsee jo siellä oviksen metsästykseen ja uusiin talletteluihin :giggle:

Bettinah,testaappa ennen kahdeksaa huomenna aamulla niin ehdin lukee tuloksista ennen ku käyn yövuorojen jäljiltä nukkumaan :ROFLMAO: Toivotaan edes haamulaista! :barefoot:

Täällä ei edelleenkään mitään merkkiä mistään.Ei oikeestaan jomotuksen jomotusta.Joten varmaan ovuloimaton kierto.Kuitenkin jo kp 16/28.
 
  • Tykkää
Reactions: Bettinah
Bettinah plussatuulia sinne, puuh!

Tänään on ollut aika masentava päivä :(. Aamu alkoi ihan typerällä riidalla miehen kanssa, sitten tuntuu että joka puolella on vaan jotain yt-uutisia, ja oma taloudellinen tulevaisuus sen myötä kanssa vähän tietysti huolettaa:unsure:.

Sitten eilen katselin illalla telkkua ja sieltä tuli se lambi (vai mikä talouspaperimainos), jossa alussa kuva siitä pienestä vauvasta käsivarsilla. Ihan yhtäkkiä rupesi sitten kyyneleet vaan valumaan poskille ja tuli yhtäkkiä tosi tyhjä olo siitä että ettei vauvaa tullutkaan :(. Mies meni ihan hämilleen kun ei tajunnut että mikä sille nyt tuli(n).

Ei auta kun yrittää olla positiivisin mielin vaan, ja tietysti antaa surun tulla pintaa välillä, jos on tullakseen.. :unsure:

tiistaina olisi sitten se ultra ja taidan siellä kanssa kysyä miten tuon yrittämisen kanssa voi tehdä, ja kai ne sieltä infoaa myös. Nyt kun olen lukenut teidän mielipiteitä ja tutkaillut muualtakin, tuntuukin että mitään estettä heti yrittämiseen ei olisikaan :eek:. Ilmeisesti suositellaan taukoa ennemmin kaavinnan kokeville, ja tosiaan sitten sen vuoksi että pystytään viikot laskemaan tarkasti.

Että kai sitä jatketaan samaan malliin sittten:D.
 
Lennis ihan en ennen klo 8 ehtinyt. :D Mut nega sieltä tuli :( kp 25/25-32. Kuvotusta on ja usein, ei maistu ruoka. Pissalla olen juossut usein mut rinnat ei enää ole herkät. Ei ollut pientäkään mahista haamuun, vaikka sitä käänteli ja väänteli valossa. :( mutta toivoa ei ole vielä menetetty. Katsellaan mitä tulee.
 
Bettinah pahoittelut negasta. Toivottavasti menkat kuitenki pysyis poissa ja plussa tulis.

Täällä ei mitään uutta.. välillä nippailee alavatsaa menkkamaisesti mut mut.. rinnoissa ei mitään merkkiä suuntaan tai toiseen. Rinnoista mulla aina raskaudet on näkyny. Mut ku en muista millon ne on muuttunu. Nyt dpo 6. Kai niitä oireita pitäis kohta alkaa puskeen jos ois tärpänny.

Muoks. Unohtui kamala väsy tuosta mainita. Mut liitän sen kyllä tähän mun saikulla olon tekemättömyyteen. Tekemättömyys väsyttää. Lämpöjä en oo mittaillu missään välissä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittyisin mukaan keskusteluun. Kevätvauva piti saapua mutta varhaisultrassa olikin pelkkä tyhjä pussukka ja lääkkeellinen tyhjennys aloitettiin viime perjantaina, nyt siis neljäs vuotopäivä. Uutinen oli ihan täydellisen musertava ja aluksi tuntui ettei tästä surusta selviä ollenkaan. Tavallaan oli onni että pääsin tyhjennyksen aloittamaan jo kaksi päivää tuomiosta niin ikäänkuin pääsin samalla etenemään upottavimman suon ylitse. Nyt on katse jo tulevassa ja odotan jo innolla (toki vähän kauhullakin..) uutta raskautta. Surusta voi selvitä mutta ikinä sitä ei unohda.

Toiveena on sisarus pikkumiehellemme, kohta 11kk. Edelleen tavoitteena on alle 2v ikäero, ehtiihän sitä vielä kunhan nyt turhan pitkään ei kestäisi. Aiomme jatkaa yritystä heti. Lääkäriltä siihen mielipidettä kyllä kysyin ja hän sanoi että yhden kierron odottamista suositellaan ihan vaan sen vuoksi että on sitten helpompi määrittää la. Samoin totesi että en tule raskaaksi jos kroppa ei ole siihen valmis, joten näillä eväillä mennään.

Vauvakuume tuntuu tällä hetkellä ehkä kovemmalta kuin koskaan. Tai ehkä enemmänkin raskauskuume.. Tämä tuulentuoma sai alkunsa yk2 mikä oli ihan mukava yllätys, esikoista yritettiin yli puoli vuotta. Raskausvitamiinien syömistä jatkan kuten ennenkin, mutta nyt päätin kokeilla myös gelee royalia josta paljon olen lukenut. Ei se ota jos ei annakkaan ;) Samoin nyt pari päivää olen totutellut taas greippimehunkin makuun.

Toivottavasti meille kaikille syksyn tuulet puhaltaa vauvaonnea ovista sekä ikkunoista :love:

Listoille tiedoksi
Bosch - 29v. - 2.lapsi - yk3 - kp 4/x - taustalla tuulimuna 9/2015
 
Tervetuloa! :)

Aiomme jatkaa yritystä heti. Lääkäriltä siihen mielipidettä kyllä kysyin ja hän sanoi että yhden kierron odottamista suositellaan ihan vaan sen vuoksi että on sitten helpompi määrittää la. Samoin totesi että en tule raskaaksi jos kroppa ei ole siihen valmis, joten näillä eväillä mennään.
Nimenomaan näin olen sen itsekin ymmärtänyt, ja samat neuvot sain itsekin. Jos kaikki ei ole mennyt keskenmenossa ns. putkeen, niin ei sitä raskaaksi kuitenkaan tule yrityksestä huolimatta, ja jos kaikki on mennyt putkeen, niin uusi raskaus on ihan yhtä hyvillä kantimilla kuin se olisi myöhemminkin. Joten ei ole mitään syytä olla yrittämättä, jos siltä tuntuu.

Omien tuntemusteni kanssa olen hämilläni. Tänään oli jotenkin "menkkamainen" olo aamusta. Automaattisesti tarkistin vessassa onko paperissa punaista. Enkä mä "oikeasti" odota menkkoja ennenkuin reilun viikon jälkeen... Kai? Lisäksi ollut snadisti huono olo, johtuuko sitten aikaisesta herätyksestä ja puutteellisesta aamiaisesta vai mistä, mutta horjuuttaa sitä tähän saakka vallinnutta 100% varmuutta siitä, että tokkopa olen edes ovuloinut saati sitten että olisin raskaana.

Tästä loppukierrosta taitaa siis sittenkin tulla raastava. Ikävä kyllä - ois kiva välillä olla tyystin ajattelematta asiaa :D Kuten oikeastaan tähän saakka olen ollut, kun en uskonut ovuloineeni lainkaan, mutta nyt siis luulen ovulaation olleen jo viime torstaina.
 
Pitää jakaa huolet tännekin...
Siis what!? Kroppa hunningolla.
Ensin ei tapahdu mitään ja nyt aloin sit vuotamaan.Kp 17/28.Ei nyt ihan kirkasta,mutta ei mitään kovin vanhaakaan saastetta.
Ovulatorisia vuotoja ei oo ollu ikinä.
Ei auta ku katsella miten käy vuotaan.

Ja tervetuloa Bosch :)
 

Yhteistyössä