**Keskenmenon jälkeen kuumeilevat TALVI/KEVÄT 2014**

mymosa
No niin, olipa varsin kiva miesgyne. Otti kyllä huoleni asiakseen täysin ja niinhän sieltä clomit irtosi :)
Oikea munasarja on täynnä pieni rakkuloita, jotka ovat sijoittuneet reunoille vaikka pitäs olla keskellä. Vasenpuoli oli hieman parempi. Eli aika epätoivoiset munasarjat.

Clomeja nyt syön kp5-9 ja kp24 käyn verikokeessa. Sitten jos satun tulemaan raskaaksi niin lupasi mulle ultra-käynnin. Jos en niin verikokeen perusteella katotaan annostusta lääkkeelle..

Nyt on vähän parempi mieli, itku silmässä jo kysyin, että onko nytkin odoteltava yli vuosi, niin oli heti että ei tietenkään, ultrataan ja katsotaan miten aletaan toimimaan.
 
Saapi päivittää kp 1/35 kierto jäi 34 päivän mittaiseksi ja menkat tulivat kaksi päivää odotettua myöhemmin. Vaikka raskautta täällä ei enää yritetä mitään ehkäisyä ei käyttöön oteta. Tästä syystä jään vielä listoillekkin, pysyn itsekkin paremmin perillä missä kohtaa kiertoa mennään. Tällä viikolla taas vyöhyketerapiaan. Lapsettomuuspolin aika kuitenkin perutaan, ei ole meidän aika ottaa sitä askelta... joten sitä ihmettä odottaen.

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille ja toivotaan että huhtikuussa mahdollisimman moni plussaisi! =)
 
Anteeksi hiljaiselo. Täällä on ollut jo parempi vointi, mutta edelleen tulee välillä tuhrua ja särkee alavatsaa. Jospa tämä tästä. Teidän vinkistä aloitin myös nuo gelee royalet ja katsotaan auttaako. :)

Mymosa: :hug: ja tsemppiä clomien kanssa. Jospa ne korjaisi piankin tilannetta.

Evaparadise: Hyvä, että ei tarvitse olla ehkäisyä. Jos tulee se tärppi, niin ei se mies voi vastustaa pientä... :)

Onnea kaikille ovistärppääjille, voimia menkkoja odottaville, pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille ja onnea matkaan kaikille plussanneille!
 
Viimeksi muokattu:
KESKENMENON JÄLKEEN KUUMEILEVAT



Tiistai 1.4.2014



Mariah33_____34v____KM 5/13________________________KP 12/28
evaparadise___24v____KKM 6/13_____________________KP 2/35
Tuuuli+____21v____KM 9/13__________________________KP 32/29
Pinkula____24v____KM 10/13__________________________KP ?/?
Kataja82____KM 9/12,KM 4/13,KKM 7/13,KKM 11/13________KP ?/?
Sunflower86____27v____KM 5/13, KKM 12/13_____________KP ?/?
Nissukka______25v________KKM 1/14__________________KP ?/33
Ma&Mi________28v______KM 6/13___RK 1/14___________KP 16/33
vauvatoiveinen___37v_____KKM 2/14 (kaksoset)________KP ?/27-30
Susiprinsessa____20v_____KM 11/13__________________KP ?/?



bilingualmama____24v____KM 7/13_____________________KP 51/26-27
Silvia Logo____________KKM 8/13______________________KP ?/28-30
Äitii88_______25v______KM 1/14_______________________KP 18/28
Hipsunhöpsy____35v___Varh.KM 7/12, 4/13, KKM 9/13_____KP 52/28-38
Kathii_________23v______KM 3/14_____________________KP 29/?
Pauliinali______25v______KKM 2/14____________________KP 19/28
Sarasofia______25v______KKM 2/14____________________KP 29/?
Tuzzi_____31v______ km 4/2009_______tm3/2014_______kp?/27-32



Alinna____35v____KM 7/01,TM 6/03,KKM 12/03,KM 9/07,KM 3/12,KM 4/13,KKM 9/13_______________________________________KP ?/?
väpä___35v______KKM 11/13__________________________KP ?/?
Nipsu74_________________TM 10/13____KM 01/14________KP 4/28-30
kaneli-80_____33v________KKM 01/14__________________KP 56/28



mymosa_____________31v________KM 2/14___________KP 2/?



sarasofia dpo 9
äitii88 dpo 3




TAUSTALLA/KATEISSA:

Bambini
_Kenguru_
Hanttuliini84
Minel83
Taru81
Esteri1
Markke
NtiKesäheinä
Minus
carolina30+
sapu
illushia
Tähtisilmä*
Miminda
VanillaLady
must.ikka89
Kalpeakuu
neitiina19
Mimmimiina
vauvatoiveilija
Zemar
Elohiiri82
Oodikas




PLUSSANNEET 2012

Tammikuu: Koski, adora, Riikka90, _Lumi_, Fantteli
Helmikuu: Unelma kolme, Micaela, Johnu, Idylli?
Maaliskuu: Nellielli, Ipna, rontti1, Missa-76, Daizy06, Jenksula(tupla-KM rv18+)
Huhtikuu: mame31, malttamaton, Wandii, tiiru, vaavimasu, meadow, Lynette, Suerte, m1n1
Toukokuu: zoobles, *kenguru*, adora, Aniit, diiselikissa, Pink89, Sirel, Toivotonko
Kesäkuu: Tuuliannaliina, Neiti-81, Sanniz, cannes, mamiksi monelle, kodehu, heidukka, Jiiii, Suikkis, Missa-76
Heinäkuu: kwaidan, Whisky Peat
Elokuu: Naneni, Sussu -72, Hanne_, tiinelli, Mimmiel
Syyskuu: Quu, mumina, Scarleth, P12
Lokakuu: Emppuli83, kultakimpale2, iitu85, Lilleri82, heisu81, Haaveissani, Tanita, piuu, Lapinmaria, Tartsu74, tillukas, Taivaanrannan maalari
Marraskuu: Mosmos, Simpu83
Joulukuu: EVO, KattiKoo, Pintsu, Nöhvi1, lauru, hanja


PLUSSANNEET 2013

Tammikuu: Miima81, suhveli, zapata, rupeltaja, Marsilio, rakkaudesta äiti, Essence
Helmikuu: Marlin, Miramei
Maaliskuu: Stellini, p.ö.m.p.p.i.s, Taike80, kanella, Pippari
Huhtikuu: Miirabell, Equus, verppu, Alexa, mamuska7
Toukokuu: Praia, zannukka, miss_piggy
Kesäkuu: katrinainen, Pikkusukka
Heinäkuu: niiskunenä, Eleonoora86, dyddö, Spirit, ralliruutu
Elokuu: Fujin, Miwwi, PiipaKaa, Dorian, coffeeBreak
Syyskuu: Ollakovai...?, kukkurukuu, Niwhai, Joosukka
Lokakuu: Väpä08, bumbis, Minnah88, Sanna-M, sunflower86, Jetta, eltsu81, alien_1, Pölö-
Marraskuu: -pansku-, Syssy^^, kaarina80, Pippuri85*, pauliinak, Yemina, Madeia, Ambrosia85
Joulukuu: aada78, MiNalo, Viivi__, tyntti, Susan86, millamaria14, Rosuliina, Maikkki, verppu, eemiliah


PLUSSANNEET 2014

Tammikuu: KoiKoi, Emeli-, Kirppu.81, sydäntähti, *Stina
Helmikuu: Jetta, toive3<3, Toothie, Mäkimeirami, Ambrosia85, Riiviöiden äippä, sonts4
Maaliskuu: Maarii, Apatus, Emotar, Tyydeli, Toothie
Huhtikuu:



Linkit edellisiin kuumeilukeskusteluihin:
TALVI 2012-2013
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2220012-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-talvella-2012-2013-a/sivu41.html
KEVÄT 2013
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2251418-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-kevat-2013-a/
KESÄ 2013
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2266342-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-kesalla-2013-a/
SYKSY 2013 / TALVI 2014
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2293420-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-syksy-talvi-2013-2014-a/


Linkki odotuspuolelle siirtyneisiin:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2315779-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-talvella-2013-2014-a/


Lyhenteitä:
KM = (spontaani) keskenmeno
KKM = keskeytynyt keskenmeno
KU = kohdunulkoinen raskaus
TM = tuulimunaraskaus
KEM = kemiallinen raskaus
RK = raskauden keskeytys
KP ?/? = meneillään oleva kiertopäivä/keskimäärin kierron pituus
dpo = Days Past Ovulation (päiviä ovulaation jälkeen), dpo -1 = ovisplussapäivä, dpo 0 = ovulaatiopäivä, dpo 1 = ensimmäinen ovulaation jälkeinen päivä
JP = "jännäpäivä" (raskaustestin tekopäivä)


Päivityspyynnöt korostetusti kiitos!
(Kun kp:si paukkuvat yli 60 etkä ole hetkeen ilmoitellut itsestäsi, sinut siirretään taustailijoihin. Toki huikkaamalla pääsee aina takaisin listalle! :))

 
Viimeksi muokattu:
Toivottavasti meni päivitykset oikein, täällä roikkuu jaloissa tuollainen pieni uhmaan tullut häiriötekijä.... :whistle:

Tsemppiä kaikille uuteen kiertoon joutuneille! Toivottavasti huhtikuun rivistä tulee pitkä....
 
mymosa
Menkkavaroitus..

On meinaa ihan helvetilliset menkat!! Ei kyllä pärjää mitenkään päin ilman kuopuksen vaippoja ja riekaletta tulee tippumalla pönttöön.. toivottavasti tää nyt loppuukin lyhyeen. Ilmeisesti toi gelee royale kasvattaa limakalvoa, kun ei oo koskaan normimenkoissa tullut näin paljon tota riekaletta.
 
Minullakin oli ekat menkat km:n jälkeen erilaiset. Paaaaljon runsaammat ja juurikin "riekaleisemmat", mutta ei ollu kivuliaammat.

Täällä eletään kp 19.. Vähän luulen että ovulaatiopäivät menivät ohi hyödyntämättä, ja juuri olin reissussa otolliseen aikaan 3 päivää. Muuten tässä on kyllä ahkeraan harjoiteltu. :) Toivotaan parasta vaikka ei ole kyllä yhtään toiveikas olo tästä kierrosta. En kyllä edelleen tiedä milloin se ovulaatio tapahtuu, mutta laskureiden ja säännöllisen kierron mukaan se olisi ollut lauantaina.

Nyt tulee pian 7 viikkoa kuluneeksi keskenmenosta, ja vieläki tulee ajateltua ja surtua paljon. mies ei oikein enää ymmärrä, hän turhautuu kun minä haluan vatvoa asiaa vieläkin. Myönnän kyllä että vatvon ja jauhan asiasta aivan kamalasti, ja vieläki itken välillä, turhautuuhan mies vähemmästäkin kun mikään ei auta enkä oikein saa positiivista asennetta tähän hommaan. Ja luonnollisesti minä loukkaannun ja saan vielä pahemman mielen siitä kun mies ei halua keskustella keskenmenosta, vaan lähinnä jättää noteeraamatta koko asian :( Ensi viikolla on onneksi psykologille aika. Tuntuu etten pääse yli, joka päivä tulee mieleen ja ahdistaa vain entistä enemmän miehen turhautuminen.
 
mymosa, ohhoh mikä vuoto! No tulee ainakin kaikki loput raskausmateriaalit pihalle!

Pauliinali, ihan luonnollista, että keskenmeno surettaa 7 viikon jälkeenkin. Mullekin nousee se mieleen ja itkeskelen välillä, kun olen oikein väsynyt :/ Ja mulla nyt aika lailla kuukausi tapahtuneesta. Voimia sinulle, kyllä se aurinko alkaa teillekin jossain vaiheessa paistamaan! :)

Tänään jo kp 29, ei tietoakaan menkoista. Ne oudot vuodot ja kivut loppuivat perjantaina kokonaan, eli eipä tainnut onneksi olla kohtutulehdusta. Saa nähdä, milloin menkat kurvaa paikalle ja millainen megavuoto on odotettavissa!? En usko raskautuneeni tästä kierrosta, olo on vain semmoinen ei raskaana oleva. Toivottavasti ei kierto nyt veny mihinkään 40-60 päivään, oviksen mä kuitenkin olin tuntevinani pari viikkoa sitten to eli tänään olis dpo 12 ja oikeastaan aina alkanut menkat dpo 13-15, joten luulisi alkavan lähipäivinä, jos kroppa ei ole ihan sekaisin.
 
Mulla oli ihan normimenkat sen ekan km:n jälkeen. Ei onneksi mitään megalomaanista tulvaa niin kuin mymosalla. Nyt en tiedä oliko se tuhrutus tädin vierailu, kun tosiaan siitä laskettuna tänään on kp14 ja eilen sain ovisplussan tikkuun niin kuin normikierroissakin. Voi kait olla sattumaakin... En tiedä. Joka tapauksessa peitto heilui pe, la, ma ja jos tänään/huomenna vielä kerran. Meillä menee helposti vähän pakkopullaksi just nämä varmistelut niin ei ole mitenkään lystiä touhua. Periaatteessahan eilisenkin pitäisi riittää.
 
mymosa
Mulla on ihan normimenkatkin kyllä runsaat ilman pillereitä (nukun vaipoissa ;) ), ei vaan ole näin paljon tuota riekaletta.. Eli limakalvo on kyllä päässyt hyvin kasvamaan, kontrolliultrassa kun oli ohut ja siisti.
Jospa tää menis nopeasti myös ohi, kuten normaalisti.

Saa nähä millaiseksi menkat sitten muuttuu, kun menee piuhat kii.
 
Pauliinali mulla on keskenmenosta, ainoasta raskaudestani nyt 10kk aikaa. Edelleen olen siitä surullinen ja katkera ja siitä on tullut osa kuka olen. Epäonni tuntuu väärältä, vielä vääremmältä se etten ole saanut edes uutta mahdollisuutta tulla äidiksi. Sure rauhassa mutta koita kuitenkin iloita siitä mitä on, sulla on jo se yksi ihana lapsi ja mies joka on valmis yrittämään keskenmenon jälkeen. Voimia!
 
Iiiiiso hali sulle Pauliinali :hug:
Mulla on keskenmenosta 5 viikkoa ja hyvin vähän ajattelen asiaa enää, mutta tekee todella pahaa nähdä raskaanaolevia, tai lukea jonkun raskauspäivityksiä facebookista jne jne. Pyrin hirveästi ajattelemaan että meille on jotain parempaa luvassa, ihan nurkan takana :heart:

Ja katsoin puolivahingossa Raskaana ja rappiolla jaksoa jossa raskaanaoleva äiti veti röökiä posket lommolla vaikka oli sairaalassakin ollut ennenaikaisen synnytyksen pelossa... niin eikä mitä, sairaalasta päästyään vaan jatkoi sauhuttelua vaikka vauva vielä mahassa. Ennenkin olin nähnyt kys. jakson ja silloinkin päätä pyörittelin, mutta nyt ihan itkin miten hänenlaisellaan on onnistunut raskaus mutta minulla ei? :kieh:
 
pauliinali mä en ainakaan odota että 7 viikkoa keskenmenosta olisi jo toipunut henkisesti. Mä en ole sujut vielä viiden vuoden takaisestakaan, vaikka sen jälkeen on onnistunut raskaus ollut ja terve lapsi syntynyt. Harkitsen myös johonkin juttelemaan menoa, kun nyt tämä toinen menetys nosti ne vanhatkin tunteet pintaan jotka silloin hautasin. On ihan sallittua surra :hug: ei muakaan kukaan ymmärrä, varsinkaan mies. Valitettavan tuttua siis ainakin täällä mitä käyt läpi. Harkitsin jo tosissaan että tämä oli sitten tässä, kun tuntuu että toisesta ei saa mitään tukea irti. Mä kävin neuvolassa juttelemassa heti kohta tapahtuneen jälkeen ja terkka sanoi siitäkin, että jo se hormonimyrsky mitä tapahtuu, aivan kuin synnytyksenkin jälkeen, voi saada masennuksen puhkeamaan - ei ihan pieni juttu siis, vaikka jollekin km on lähinnä solumöykyn vuoto. Ja toisille taas niin paljon enemmän. Voimia!

mymosa hui mitkä menkat...

Ja paska, juuri kun iloitsin loppuneesta vuodosta niin eikö se prkl alkanut uudestaan. Ja paksua tavaraa, yök. Alkaa turhauttaa, ihan kiva olis jotakin muutakin tehdä tuolla sängyssä kuin nukkua... Argh. Viikon päästä gyne ja ultra, se jännittää.. Munhan piti ohjeen mukaan tehdä r-testi vasta 6viikon kohdalla keskenmenosta, mutta sorruin jo viikko sitten ja olipahan vahva viiva ( harmi ettei siitä voi tällä kertaa iloita..). Nyt tänään tehty olikin jo huomattavan haalea, tuli testiajan lopulla ja hädintuskin erotti. Eli ainakin on hormonit laskussa, jotain hyvää. Mutta epätoivoa havaittavissa täälläkin, kyllä kolme viikkoa rätit pöksyissä alkais riittää.. Etelänmatka lähenee eikä varmaan tarvii sitten uidakaan, kivakiva.
 
KESKENMENON JÄLKEEN KUUMEILEVAT



Keskiviikko 2.4.2014



Mariah33_____34v____KM 5/13________________________KP 13/28
evaparadise___24v____KKM 6/13_____________________KP 3/35
Tuuuli+____21v____KM 9/13__________________________KP 33/29
Pinkula____24v____KM 10/13__________________________KP ?/?
Kataja82____KM 9/12,KM 4/13,KKM 7/13,KKM 11/13________KP ?/?
Sunflower86____27v____KM 5/13, KKM 12/13_____________KP ?/?
Nissukka______25v________KKM 1/14__________________KP ?/33
Ma&Mi________28v______KM 6/13___RK 1/14___________KP 17/33
vauvatoiveinen___37v_____KKM 2/14 (kaksoset)________KP ?/27-30
Susiprinsessa____20v_____KM 11/13__________________KP ?/?



bilingualmama____24v____KM 7/13_____________________KP 52/26-27
Silvia Logo____________KKM 8/13______________________KP ?/28-30
Äitii88_______25v______KM 1/14_______________________KP 19/28
Hipsunhöpsy____35v___Varh.KM 7/12, 4/13, KKM 9/13_____KP 53/28-38
Kathii_________23v______KM 3/14_____________________KP 30/?
Pauliinali______25v______KKM 2/14____________________KP 20/28
Sarasofia______25v______KKM 2/14____________________KP 30/?
Tuzzi_____31v______ km 4/2009_______tm3/2014_______kp?/27-32



Alinna____35v____KM 7/01,TM 6/03,KKM 12/03,KM 9/07,KM 3/12,KM 4/13,KKM 9/13_______________________________________KP ?/?
väpä___35v______KKM 11/13__________________________KP ?/?
Nipsu74_________________TM 10/13____KM 01/14________KP 5/28-30
kaneli-80_____33v________KKM 01/14__________________KP 57/28



mymosa_____________31v________KM 2/14___________KP 3/?



sarasofia dpo 10
äitii88 dpo 4




TAUSTALLA/KATEISSA:

Bambini
_Kenguru_
Hanttuliini84
Minel83
Taru81
Esteri1
Markke
NtiKesäheinä
Minus
carolina30+
sapu
illushia
Tähtisilmä*
Miminda
VanillaLady
must.ikka89
Kalpeakuu
neitiina19
Mimmimiina
vauvatoiveilija
Zemar
Elohiiri82
Oodikas




PLUSSANNEET 2012

Tammikuu: Koski, adora, Riikka90, _Lumi_, Fantteli
Helmikuu: Unelma kolme, Micaela, Johnu, Idylli?
Maaliskuu: Nellielli, Ipna, rontti1, Missa-76, Daizy06, Jenksula(tupla-KM rv18+)
Huhtikuu: mame31, malttamaton, Wandii, tiiru, vaavimasu, meadow, Lynette, Suerte, m1n1
Toukokuu: zoobles, *kenguru*, adora, Aniit, diiselikissa, Pink89, Sirel, Toivotonko
Kesäkuu: Tuuliannaliina, Neiti-81, Sanniz, cannes, mamiksi monelle, kodehu, heidukka, Jiiii, Suikkis, Missa-76
Heinäkuu: kwaidan, Whisky Peat
Elokuu: Naneni, Sussu -72, Hanne_, tiinelli, Mimmiel
Syyskuu: Quu, mumina, Scarleth, P12
Lokakuu: Emppuli83, kultakimpale2, iitu85, Lilleri82, heisu81, Haaveissani, Tanita, piuu, Lapinmaria, Tartsu74, tillukas, Taivaanrannan maalari
Marraskuu: Mosmos, Simpu83
Joulukuu: EVO, KattiKoo, Pintsu, Nöhvi1, lauru, hanja


PLUSSANNEET 2013

Tammikuu: Miima81, suhveli, zapata, rupeltaja, Marsilio, rakkaudesta äiti, Essence
Helmikuu: Marlin, Miramei
Maaliskuu: Stellini, p.ö.m.p.p.i.s, Taike80, kanella, Pippari
Huhtikuu: Miirabell, Equus, verppu, Alexa, mamuska7
Toukokuu: Praia, zannukka, miss_piggy
Kesäkuu: katrinainen, Pikkusukka
Heinäkuu: niiskunenä, Eleonoora86, dyddö, Spirit, ralliruutu
Elokuu: Fujin, Miwwi, PiipaKaa, Dorian, coffeeBreak
Syyskuu: Ollakovai...?, kukkurukuu, Niwhai, Joosukka
Lokakuu: Väpä08, bumbis, Minnah88, Sanna-M, sunflower86, Jetta, eltsu81, alien_1, Pölö-
Marraskuu: -pansku-, Syssy^^, kaarina80, Pippuri85*, pauliinak, Yemina, Madeia, Ambrosia85
Joulukuu: aada78, MiNalo, Viivi__, tyntti, Susan86, millamaria14, Rosuliina, Maikkki, verppu, eemiliah


PLUSSANNEET 2014

Tammikuu: KoiKoi, Emeli-, Kirppu.81, sydäntähti, *Stina
Helmikuu: Jetta, toive3<3, Toothie, Mäkimeirami, Ambrosia85, Riiviöiden äippä, sonts4
Maaliskuu: Maarii, Apatus, Emotar, Tyydeli, Toothie
Huhtikuu:



Linkit edellisiin kuumeilukeskusteluihin:
TALVI 2012-2013
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2220012-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-talvella-2012-2013-a/sivu41.html
KEVÄT 2013
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2251418-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-kevat-2013-a/
KESÄ 2013
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2266342-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-kesalla-2013-a/
SYKSY 2013 / TALVI 2014
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2293420-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-syksy-talvi-2013-2014-a/


Linkki odotuspuolelle siirtyneisiin:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2315779-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-talvella-2013-2014-a/


Lyhenteitä:
KM = (spontaani) keskenmeno
KKM = keskeytynyt keskenmeno
KU = kohdunulkoinen raskaus
TM = tuulimunaraskaus
KEM = kemiallinen raskaus
RK = raskauden keskeytys
KP ?/? = meneillään oleva kiertopäivä/keskimäärin kierron pituus
dpo = Days Past Ovulation (päiviä ovulaation jälkeen), dpo -1 = ovisplussapäivä, dpo 0 = ovulaatiopäivä, dpo 1 = ensimmäinen ovulaation jälkeinen päivä
JP = "jännäpäivä" (raskaustestin tekopäivä)


Päivityspyynnöt korostetusti kiitos!
(Kun kp:si paukkuvat yli 60 etkä ole hetkeen ilmoitellut itsestäsi, sinut siirretään taustailijoihin. Toki huikkaamalla pääsee aina takaisin listalle! :))

 
Kiitos kaikille tsempeistä ja vertaistuesta. :heart: :hug: Ihana kuulla etten ole yksin ajatusteni ja tunteiden kanssa. Välillä sitä miettii jo että onko päässä vikaa että enkö selviä tästä kuten "oletetaan".. Ja nuo miehet.. kiva (tai no ei niin kiva) kuitenkin kuulla että muillakin on samoja pohdintoja parisuhteessa. Kriisithän on aina parisuhteelle koetinkiviä, että mitenkä lujaan se perusta onkaan rakennettu ja minkä verran yhdessä pystytään selvittämään.Täytyy vain toivoa että omalla kohdalla se vain loppujen lopuksi vahvistaisi parisuhdetta, molempien osapuolten mielestä.

eihän sitä voi olettaa että ne ymmärtää tätä tilannetta samoin kuin me naiset tunnetaan. eikä ne osaa edes oikein olla tukenakaan aina. Onhan se ihan ymmärrettävää. Välillä vain toivoisi että miehillekin saisi sitä empatiaa vähän enemmän olla jaossa. Ei kaikkea voi järjellä perustella ja tarkastella.

En itsekään oleta että tästä ihan hetkessä toipuu henkisesti. Fyysisesti olen toipunut nopeasti ja hyvin,mistä olen onnellinen.
Otin keskenmenon kyllä aivan todella raskaasti, tuntuu että oon vuosia ollut niin stressaantunut ja masentunut, ja vihdoin elämä ja opiskelu/työkuviot selkiytyivät ja ovat hyvällä mallilla ja muutenkin elämä tasaantunut ja vankalla perustalla verattuna aikaisempaan. ja miehen tapaamisen, yhteenmuuton ja uuden raskauden myötä mä olin onnellisempi kuin koskaan. Ehdin kaksi kuukautta olla raskaana plussatestin jälkeen, vatsakin jo tuntui kasvavan kaksoisraskauden takia. Nyt tuntuu ihan niinkuin olisi minulta viety kaikki. tulevaisuuden suunnitelmat ja se onni mikä kerrankin tuntui elämässä olevan kaikki mallillaan. Kauhean katkera olen, että enkö ansaitse onnea. enkä edes tiedä "mille" kun en usko mihinkään korkeampiin voimiinkaan.

Toki, tällä en tarkoita sitä, ettenkö olisi hirmuisen onnellinen esikoisestani, en mä voi kuvitellakaan elämää ilman häntä. Esikoisen kanssa ollaan kumpikin kasvettu tiiviiksi paketiksi vuosien saatossa, sain hänet 18.vuotiaana ja jäin yksinhuoltajaksi eikä ne vuodet ole olleet helppoja. Tai miehestäni, vaikka hän ei nyt ymmärräkään mitä tunnen, on hän mitä parhain mies ja elämäni rakkaus. Tunnen itsekin huonoa omatuntoa, kun mieskin sanoo että koita olla onnellinen siitä mitä sinulla jo on. No tietysti olen. mutta niin...:(

Lähipiirissä on parikin raskautta, ja hyvin samassa vaiheessa, missä itsellänikin pitäisi nyt olla, ja se tekee pahaa. Samalla tunnen siitäki kamalaa syyllisyyttä, miten voin tuntea pahaa mieltä läheisen onnesta. Eihän se ole minulta millään tavoin pois, päinvastoin.Ja varsinkin kun tiedän ettei heidänkään elämänsä niin helposti ole kulkenut. (kenelläpä se kulkisikaan läpi elämän?)

Toivottavasti saan apua sieltä psykologilta, tuntuu olevan ajatukset aivan solmussa oman itseni kanssa.


Onneksi saan tännekkin purkaa ja on arvokasta vertaistukea :heart:
 
Viimeksi muokattu:
mymosa
Vaikka katse ja toivo onkin jo tulevassa niin kyllä sitä huomaa katselevansa raskausmahoja tietyllä kateudella. Ja jotenkin se km pysäytti, että hei.. miten mulle kävi näin ja vei ehkä hieman uskoa siihen saadaanko me enää neljättä.

Mutta enemmän mä oon huolissani tästä sukupuoliasiasta. Mullahan on siis jo 2 poikaa ja 1 tyttö.. Ja tää tyttökin on aina ollut sellainen poikatyttö. Jotenkin vaan niin kovasti toivoo, että jos neljäs tulis että ois tyttö. Saisin pukea kaikkea hepenettä ym..
Tiedän, turhamaista..
 
pauliinali:
Mulla meni kans pitkään kun surin pientä enkeliä. Ja kun luulin että ohi on, niin LA sattui olemaan tytön synttäripäivänä ja itku siitä sitten tuli. Ukko ei ymmärtänyt sitä ollenkaan. Ja keskenmenon jälkeenkin ukko vaan sanoi, että yritetään uutta. Pahoitin mielen, koska itse menetin lapsen ja aikaa meni hormoneiden tasaantumisessa. Sitten vielä meni yli 6kk että sain hemoglobiinin tarpeeksi ylös.


Pahoinvointi on häviämässä ja nyt ahdistaa ja pelottaa :(
Samalla tavalla alkoi keskenmeno elokuussa.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä taas pienen yritystauon jälkeen :)

Evaparadiselle iso halaus vielä täältäkin! Olen ihan sanaton sen edessä, mitä vielä joudut kokemaan :(

Täällä alkoi menkat KP24 tässä kierrossa. Ikinä ei ole ollut näin lyhyttä kiertoa... Mutta tästä se odotus taas alkaa. Kuukauden tauko teki kyllä mielelle tosi hyvää :)

Äiti88 jos bongaat tämän väristä huolimatta, päivitätkö mut mukaan :D

Zemar 28v KKM 01/2014 KP4/28 (laitetaan nyt tuo normi) ja toinen toiveissa.

Muoks: kävin laittamassa lisää väriä ilmoitukseen ;)
 
Viimeksi muokattu:
Pauliinali, tuo syyllisyys siitä kateudesta on mullain läsnä. Periaatteessa kaikki alkaa olemaan mun pääkopan sisällä kutakuinkin sinut keskenmenon kanssa, mutta edelleen herää paljon negatiivisia ajatuksia ja tunteita raskaina olevia nähdessä ja koen siitä kovaa syyllisyyttä! Koita olla syyllistämättä itseäsi, kaikki sun tunteet on ihan normaaleita ja sulla on oikeus tuntea niin!

Silvia Logo, toivottavasti kaikki olisi kuitenkin kunnossa! Uskon, että pelottaa!

Mä toivon, että menkat alkaa tänään, koska sitten keho toimii taas oikeassa aikataulussa ja voisin varmasti sanoa tunnistavani oviksen, mikä helpottaisi tulevina yrityskuukausina kovasti! Vähän on jomotellut lupaavasti mahaa tänään ja tulee paljon kirkasta valkovuotoa, niin kuin yleensä ennen menkkoja :) Dpo 14 eli tänään niiden pitäisi alkaa, jos olen oviksen oikein bongannut. Raskauteen, kun en usko niiden tuhru vuotojen ja kipujen takia, tuskin olisi kiinnittyminen sellaisessa ympäristössä onnistunut, siksi siis menkat olisi tervetulleet, että päästäisiin uuteen kiertoon ja yritykseen :)
 
kathii, vähän samoilla fiiliksillä että menkat ois jo tervetulleita vaikkakin mulla normaalikierrossa vasta dpo 16 on kääntynyt kp 1:seksi... eli ensi viikolle saa vielä odotella. Mikäli siis normaalikierron mukaan menisi, ja voi kun menisikin!

Täällä ei oikein mitään päiviteltävää kun niin hirmuisen flunssan kourissa ollut jo monen monta päivää eikä loppua näy...!! :kieh:
 

Yhteistyössä