Keskenmenon jälkeen kuumeilevat

(y)(y):notworthy:(y)(y)
@Päppyrä ihanaa kun siellä alkaa elämä voittaa!

@Ann33 - vitsit, mistä tommosta kylmähermoisuutta vois saada itellekkin, ite aina aloittelen testailut jo dpo8.... :D Tosin NYT vannon etten ennen dpo 12 ainakaa :DD

@mira.flower - miten menee kohtalotoveri?

@helskatti - Onnea ja kiitos kun jaat kuulumisia, antaa toivoa <3

ON: eilen ovistesteissä heti ilmesty testiviiva ja oli lähes yhtä vahva, eli uskon lh-huipun olevan käsillä. Eilen saatiin sekstailtua onneksi, mut mies joutunee tänään reissuun et jääköhän yhteen kertaan.

Kysymyksiä:
- Onko teillä tietoa, mitä ultrassa näkyy jos ovis on ollu? Tulevan oviksen siellä varmaan näkee? Mulla siis tänään gynen aika, kp 16 ja veikkaan et ovis eilen/tänään/huomenna... Vähä jännittää. Ja muutenkin, että onko siellä kaikki kunnossa.

- Juotteko greippiä/vattuteetä vielä oviksen jälkeen? Hyötyä, haittaa?
Mulla ottaa niin koville jos näen valkoisen kohdan testissä, että olen mielummin ilman testiä kokonaan. Ja mies vähän painostaakin ottamaan rauhallisesti joten sekin auttaa :D muistan myös edellisestä että viikot 4-7 mateli ihan älyttömän hitaasti, joten senkin puoleen on parempi että tämä alkuvaihe menisi nopeasti ohi.

Mua ultrattiin moneen kertaan keskenmenon aikaan ja se laite ainakin näytti ihan normaalilta. Ja lääkäri tosiaan näki miltä puolelta olen ovuloinut. Joten uskaltaisin sanoa että sen näkee.

Mun piti alkaa juomaan vattuteetä mutta se vähän unohtui. Sitten kp 14-28 joinkin melkein joka ilta. Eikä mitään ajatusta onko hyötyä vai haittaa ainakin voi uskoa olevan pelkkä hyötyä
 
Mäkin voisin liittyä tähän keskusteluun. Kävin viime viikolla yksityisellä varhaisultrassa. Ihan vaan haluttiin tarkistaa, että onhan kaikki hyvin. Reissu osoittautui kamalaksi, sillä sykettä ei löytynyt, vaikka päiviä piti olla 7+2 :cry: Gynekologi sanoi, että vaikuttaisi siltä, että raskaus on mennyt kesken 6+1. Laittoi lähetteen sairaalaan ja vihdoin huomenna olisi aika sinne. Inhottavaa kun jo viikon on joutunut odottamaan tässä välitilassa. Mitään vuotoja ei ole missään vaiheessa ollut.

Jännittää, että millainen käynti se on ja tehdäänkö tyhjennys sairaalassa vai saanko lääkkeet kotiin mukaan. Ja että onnistuuko tyhjennys kerralla. Pelkään, ettei lääkkeet vaikutakaan. Pelkään myös, että tulee kauheat kivut ja mietin miltä se henkisesti tuntuu. Viime viikolla olin pari päivää poissa töistä, kun olin henkisesti niin rikki. Kyseessä oli ensimmäinen raskaus ja sitä oltiin yritetty 8 kk ennen kuin tärppäsi. Nyt pelottaa, että kuinka kauan seuraavaan tärppiin kestää ja entä jos sekin menee kesken.

Tämä keskenmeno on ollut rankempaa kuin osasin kuvitella. Ja nyt ollaan vasta prosessin alussa, koska tyhjennys on vielä edessä. Olen miettinyt, että onneksi mentiin varhaisultraan. Julkisen puolen ensimmäinen ultra olisi ollut varmaan vasta toukokuun lopussa. Kamalaa, jos asia olisi selvinnyt vasta siellä.
 
@Minji Pahoittelut! Ensimmäiset päivät on niitä tuskaisempia, joskin kyllä niitä riittää edelleen - viimeisimmästä km itsellä aikaa jo viisi kuukautta. Älä pelkää tyhjennystä, pyydät paljon kipulääkettä joko kotiin tai sitten siellä sairaalassa. Voi olla, että noilla viikoilla saat olla kotona. Vaikka se tyhjennys on kamalaa, niin itse koin sen tärkeänä osana - km tuli todemmaksi ja fyysinen parantuminen auttoi myös henkisellä puolella.
 
  • Tykkää
Reactions: Minji
Ooo, @Ann33 miten kestät olla tekemättä testiä?! Jokos nyt testaillut? Infoa meitäkin :D

@miniminimini mulla kanssa ovistestit alkaneet vahvistua. Luultavasti tänään tai huomenna on ovis+, jos se edes vahvistuu plussaksi asti... epäilyttää tuleeko koko ovista taaskaan :cautious: Ja tuosta ultrasta, kyllä siellä pitäisi näkyä jos munasolu on irronnut. Keltarauhanen näkyy kai jonain " sumu pilvenä? "(y) Miksi sulla muuten olikaan se ultra?

On: Muniksissa alkanut tuntua sykkivää kipuilua, ja niin toivoisin, että jotain irtoaisikin! :whistle: Olen tässä koittanut lämpöjä mittailla, niin näen irtoaako sieltä mitään. Viimeksi lämpö vain sahaili edestakaisin, joten ei ollut mitään raskaus mahiksia. Eipä nuo ovistestitkään tasavahvoja viivoja antaneet. Nytkin on hailakampi toinen, mutta toivotaan, että huomenna vahvistuisi vielä! :barefoot: Jänniä hetkiä elellään! :LOL:
 
Mulla oli gyne varattuna vain rutiinitarkastuksen vuoksi. Siellä näky 2cm kokoinen follikkeli (ymmärtääkö joku, onko se ok kokoinen?) joka kuulemma räjähtää hetkellä millä hyvänsä, eli ovis on tänään tai huomenna! Kirkkaa tlimat lri mainitsi kans olevan kohdunsuulla! Limakalvot kans ok, eli hyvältä pitäis vaikuttaa. Tietty on eri asia irtoaako se munis vai ei.. eilen oli melko vahvat viivat ovistestissä, et liekko nyt meneillään se 24-48h milloin ovis on. Jospa mies sais sumplittua reissuun lähdön vasta aamulle, ni ehtis tänään vielä tallettaa. Oikein superhyvällä tuurillahan eilinenki vois riittää, mut en haluais jättää sen varaan.

Ymmärtääkö joku noista follikkelien koosta jotain? Ja oli muuten jännä, et ovis tapahtuu nyt oikealta, vaikka tuntemuksia ehkä vähä enemmän vasemmalta.

Enne? Esikoisen aikaan lähes kierron samaan aikaan gyne ja sillonkin ovuloin oikealta. Toivottavasti <3
 
@Minji en huomannut viestiäsi ollenkaan. Suuret pahoittelut keskemenostasi! :cry: Itselläni ei ole kokemusta lääkkeellisestä tyhjennyksestä, kun oma km käynnistyi spontaanisti. Siitä ilmeisesti on todella monenlaista kokemusta, eikä ilmeisesti välttämättä ole kovinkaan kivulias. Varsinkin kun osaa ottaa kipulääkkeet ennen. Mutta jos ei tyhjene kunnolla ja jää vuotamaan pitkään niin ehdottomasti vaadit uutta ultraa.
Kovasti jaksamista koitokseen!
 
  • Tykkää
Reactions: Minji
@mira.flower - toivotaan et vyöryy jonku kaverin kanssa ;) tai että edes irtoaa. Onhan tässä vielä monta mahdollista mutkaa matkassa että edes teoriassa raskaus olisi mahdollinen. Mutta toivoa, sitä ei passaa hävittää, vaikka tiukkaa tekee! Tsemppiä sinnekin, joko kovasti on peitot heilunu :D Onko sulla minkä merkin testit käytössä? Esikoisen aikaan mulla oli ne clearbluen vahvistamassa liuskatestejä, ja jos ei nyt tästä kierrosta tärppää meinaan ne ottaa nyt käyttöön kans.

Kysymys preseedistä: kuinka paljon te sitä pruuttaatte? :D
 
Ooo, @Ann33 miten kestät olla tekemättä testiä?! Jokos nyt testaillut? Infoa meitäkin :D

@miniminimini mulla kanssa ovistestit alkaneet vahvistua. Luultavasti tänään tai huomenna on ovis+, jos se edes vahvistuu plussaksi asti... epäilyttää tuleeko koko ovista taaskaan :cautious: Ja tuosta ultrasta, kyllä siellä pitäisi näkyä jos munasolu on irronnut. Keltarauhanen näkyy kai jonain " sumu pilvenä? "(y) Miksi sulla muuten olikaan se ultra?

On: Muniksissa alkanut tuntua sykkivää kipuilua, ja niin toivoisin, että jotain irtoaisikin! :whistle: Olen tässä koittanut lämpöjä mittailla, niin näen irtoaako sieltä mitään. Viimeksi lämpö vain sahaili edestakaisin, joten ei ollut mitään raskaus mahiksia. Eipä nuo ovistestitkään tasavahvoja viivoja antaneet. Nytkin on hailakampi toinen, mutta toivotaan, että huomenna vahvistuisi vielä! :barefoot: Jänniä hetkiä elellään! :LOL:
Kopioin aikaisemman vastauksen, melkein samaan kysymykseen :D
Mulla ottaa niin koville jos näen valkoisen kohdan testissä, että olen mielummin ilman testiä kokonaan. Ja mies vähän painostaakin ottamaan rauhallisesti joten sekin auttaa :D muistan myös edellisestä että viikot 4-7 mateli ihan älyttömän hitaasti, joten senkin puoleen on parempi että tämä alkuvaihe menisi nopeasti ohi.

Ja perjantaina olisi testipäivä kun mies on taas kotona. Kävi kummin päin vaan, tarvitsen hänen tukeaan :)
 
Kopioin aikaisemman vastauksen, melkein samaan kysymykseen :D
Mulla ottaa niin koville jos näen valkoisen kohdan testissä, että olen mielummin ilman testiä kokonaan. Ja mies vähän painostaakin ottamaan rauhallisesti joten sekin auttaa :D muistan myös edellisestä että viikot 4-7 mateli ihan älyttömän hitaasti, joten senkin puoleen on parempi että tämä alkuvaihe menisi nopeasti ohi.

Ja perjantaina olisi testipäivä kun mies on taas kotona. Kävi kummin päin vaan, tarvitsen hänen tukeaan :)

Tuo on tavallaan älyttömän järkevää että malttaa testaamisen kanssa, koska ne ekat viikot on niin karmean pitkiä. Tässä kun elää maanantaina ni tuntui toi pe tosi kaukaiselle, mut sehän onkin "jo" ylihuomenna :D
 
  • Tykkää
Reactions: Ann33
@Minji pahoittelut keskenmenosta :(

On: Metotreksaattipiikin jälkeen maha on ollu ihan outo, välillä kovalla ja välillä ihan sekasin, kipeitä suolistokramppejakin menee harvase hetki :/ Mut enää kivut ei oo onneks niin pahat kun viime viikolla oli. Ja lääkärikin soitti tänään. Hcg laskenu tosi hyvin. Maanantaina se oli 294 ja tän päivän labroissa enää 192! :) Nyt riittää, että käyn kerran viikossa labroissa ja lääkäri soittaa vasta kun hcg on alle 5 ja ei tartte käydä enää labroissa :) Lääkäri epäili myös, että hyvin todennäkösesti yks metopiikki riittää. Ja niin luulen itekkin. Mut edelleen käsky, että jos tulee kovia kipuja niin samantien soittoo osastolle. Tää kuu menee ehkäsypakossa, mutta se ei edes haittaa. Kunhan tää kaikki ois vaan ohi vihdoin! Yli kuukausi kuitenkin jo mennyt km:n toteemisesta.
 
Meikäläisellä onkin varmaan tänään tai huomenna ovis päivä! :barefoot: Järki sanoo, että tuskin tässä mitään mahiksia on, mutta takaraivossa jyskyttää samalla että yritetään kuitenkin! :LOL: Tällä hetkellä on tikku kuivumassa vessassa. Saas nähdä tummuuko molemmat viivat tasavahvoiksi... jomotusta on oikealla puolella, ja tissit ovat jo viikon ilmoitelleet tulevasta. Valkkaria ei kyllä taaskaan juuri näy (n) Eilen tuli kerran hiukan enemmän, mutta aika kuivaa on. :notworthy: No, lämmöt olivat ainakin tipahtaneet sen 0,3 astetta eilisaamusta ja niin TOIVOISIN, että huomenna olisi lähes asteen nousussa! :barefoot: Pidetäänpäs mulle peukkuja! (y)
 
  • Tykkää
Reactions: miniminimini
@Minji ja @Päppyrä paljon tsemppiä toipumiseen! Päivä kerrallaan eteenpäin.

@mira.flower kyllä se sieltä tulee, malttia ja tsemppiä

Mä panikoin jo valmiiksi että mitenköhän tässä tulee käymään. Vaikka en ole vielä testiä tehnytkään :D mutta en tiedä tulisinko toista keskenmenoa kestämään. Se on henkisesti niin kamala paikka. Aamut näyttää mulle olevan kaikista pahimpia tunneaaltoineni :)
 
@mira.flower - tuliko ovis, pääsittekö paneskelemaan? ;)

ON: eilen vielä talletukset, tänään oireiden perusteella dpo0. Nyt on ainakin ollut ajoitus kohdillaan kun kaksi edellistä päivää painettu menemään. Nyt alkaa piinapäivät, äitienpäivänä dpo10 - mietin et josko silloin testaisin, en ainakaan ennemmin, ja tuokin voi olla aika varhain, joskin edellisestä raskaudesta sain tuolloin jo haamulaisen.
 
Ennen ku aloitan kunnolla piinailun, tarkkailin aiempia muistiinpanoja sekä esikoisen ajalta, että syksyisen raskauden ajalta. Löysin kaksi yhteistä oiretta, mitä ei negakierroissa ole ollut ja ajattelin jakaa ne
1. YÖLLISET menkkaolot
2. Pahanhajuiset ilmavaivat (dpo4-6 alkaen, eli varmaan kiinnittymisestä alkaen?)

Lisäksi alavatsan omanlaisensa vihlonta ja vilkkaat unet lähempänä testausta ovat olleet myös, mutta näitä molempia joissakin nega-kierroissakin ollut.

No, nyt tämä on kirjattu, joten tähän voin palata kun alan kehitellä kaikenalista ja googlettaa juurikin: alkuraskaus+x :D

Oliko teille, joilla raskauksia takana, tuttuja oireita?
 
  • Tykkää
Reactions: Ann33
Ovistestailu aloitettu, kp 8/22(?). Tänään vielä haalea viiva, pientä jomottelua kyllä alavatsalla että mielenkiinnolla katsotaan huominen tilanne. Ei oo paljon tarvinnu kyllä seksihommia vielä miettiä kun lapset ja mies on olleet oksennustaudissa :poop::sick:
 
Nyt @Ann33 tuloksia pöytään! :X3:

@miniminimini ovistesti näytti eilen lähes yhtävahvaa viivaa, joten lasken sen plussaksi. Tänään siis dpo 0. Eilen sain miehen yllättävänkin hyvin vieteltyä! (y) Taitaa sekin jo ymmärtää, milloin täytyy antautua yhteisen hyvän puolesta, vaikka onkin arki ja työt. :LOL: Mennään melkein samoissa päivissä taas! :ROFLMAO:

@Vilmalotta mulla ovis tulee yleensä vasta kp 16, toivotaan ettet joudu niin pitkään odottelemaan. Onko sulla yleensä miten pitkät kierrot?

On: Lämmöt olivat aamusta edelleen alhaalla, joten tänään on varmaankin the päivä! Paitsi jollei lämpö nouse viimeistään huomenna niin sitten sitä ei ollut ollenkaan. :X3: Mutta vielä siis toivo korkealla! :rolleyes:
 
Ei mitään testissä :(
Varasin tiistaille gyneajan ja ihmetellään mitä sitä tapahtuu. Nyt menossa kp 39. Aika perseestä tämä touhu. Onneksi on kiva gyne ja luotto siihen että jotain konkreettista antaa eikä vain toivota tsemppiä.
 
@Ann33 hyvä ku gyne tulossa, onpa outoa! Onko sulla noin pitkiä kiertoja normaalisti?

@mira.flower - jep, samoja päiviä mennään taas! :D

Onko teillä muuttunu ovistuntemukset km jälkeen?
ON. siis tunsin eilen oviksen tapahtuvan tosi voimakkaasti, viime kierrossakin ihmettelin sitä hetkellistä kovaa painetta alapäässä jolloin pisaaminenkin sattui, eilen ip sama olo: kova paine ja menkkajuilinnat - ja sit PAM kaikki ovisoireet hävis! Toivon nyt että dpo-1 & -2 riitti, eilen mies ei ollu enää kotona illalla, toki sit illalla olis voinu olla myöhästä ku toi selvä ovisolo oli joskus iltapäivällä ni siihen tunnit iltaan ja tunnit siittiöiden matkaan ni ois ollukki ehkä myöhästä. Edellisessä kierrossa seksiä ilm. dpo-2 eikä se riittäny, jaiks.
 
@Ann33 hyvä ku gyne tulossa, onpa outoa! Onko sulla noin pitkiä kiertoja normaalisti?

@mira.flower - jep, samoja päiviä mennään taas! :D

Onko teillä muuttunu ovistuntemukset km jälkeen?
ON. siis tunsin eilen oviksen tapahtuvan tosi voimakkaasti, viime kierrossakin ihmettelin sitä hetkellistä kovaa painetta alapäässä jolloin pisaaminenkin sattui, eilen ip sama olo: kova paine ja menkkajuilinnat - ja sit PAM kaikki ovisoireet hävis! Toivon nyt että dpo-1 & -2 riitti, eilen mies ei ollu enää kotona illalla, toki sit illalla olis voinu olla myöhästä ku toi selvä ovisolo oli joskus iltapäivällä ni siihen tunnit iltaan ja tunnit siittiöiden matkaan ni ois ollukki ehkä myöhästä. Edellisessä kierrossa seksiä ilm. dpo-2 eikä se riittäny, jaiks.
Pillereiden aikaan oli tasaisesti 23 päivää kierto. Sen jälkeen ne par kertaa ennen km raskautta 28 päivää ja kkm jälkeen ollut 45 eka kierto ja kaksi seuraavaa 31-33 päivää. Eli sanoisin että tasainen, poislukien tuo kkm jälkeinen kierto.

Oon huomannut että mulla on oletetun ovulaation aikaan enemmän vatsatuntemuksia. Varsinaisesti en sitä huomaa, mutta aikaisemmin en ole edes sitä vähääkään huomannut.
 
Ei kyllä vieläkään aivan ovisplussaksi laskettavaa viivaa. Tosin limat on lisääntynyt, että veikkaan huomiselle plussaa ja maanantaille ovista. Katsotaan osuuko oikeeseen :p Naureskelin vessassa että on tää kyllä ihan limojen ja vuotojen analysointia koko elämä :ninja:
 
@Ann33 pitikö sen kierron nyt tuollalailla venyä :unsure: Niin antoi toivoa jo! Vaikka ei kai se vieläkään menetetty ole!

@Vilmalotta siellä onkin jännät päivät käsillä! :)

On: Mulla ei sitten ovis tullutkaan vaikka kropalla oli yritystä, mutta lämpöjen mukaan näyttää nyt siltä että haaveeksi jäi taas :cry: Vituttaa! :mad: @miniminimini olisi niin kiva päästä taas jännäilemään sun kanssa :(
 
Aamulla ovistesti ei ollut positiivinen (en yleensä teekään kyllä aamuisin..) mutta päivällä olojen perusteella tein digitestin ja se hymyili  :):LOL:
Illalla taas hommiin ja huomennakin pitäisi onnistua. Olisko huomenna sit dpo0.
 

Yhteistyössä