Kevään 2009 tuplia ?

Kiva kirjotin pitkät tarinat ja yhtäkkiä kaikki hävis...no mut alotanpa alusta...
Täällä menee ihan hyvin ja tiistaina olisi taas polikäynti, ihanaa nähä taas pikkuset. viime käynnistä on reilu kolme viikkoo ja kaikki oli hyvin sillon, taitaa meillä olla sukupuoletkin aikas varmat näin maallikonkin silmin, mutta olkoon salaisuus =)
Viime neuvola käynnillä oli sf oli 28 ja sykkeet 132 ja 138. Hemppa oli 115 eli taas pikkusen laskenut, mutta lisättiin trautaa ettei tuon alle menis.
Paino oli noussut viimeksi 900g viikossa, mutta kuulema ihan ok. nestettä kertyy ihan kauheesti joka paikkaa, yks ilta huomasin että oho peukalo on ihan sininen, joten eiköhän ollu korkee aikaa ottaa sormukset pois,
Kovin on kaverit vilkkaita, ilmottelee itestään koko ajan, yöllä kylläkin ihan hiljaa, että nukuttua saa aika hyvin, mitä nyt vessa kutsuu pari kertaa ja hirvee jano ja aina hieman asettelua asennon kanssa.

Raskausarvilta ei täällä ole säästytty, oikeesti ihan hirveet arvet mahassa, että hyvästi bikinit. :'( noh mutta onpa noita tärkeempiäkin asioita. Joskus venytellessä tuntee oikein kuinka nahka vaan repiää ja en ymmärrä maha kasvaa vaan eteenpäin, varmaan menen nurin kohta :D ja voi herran jestas tuo kenkien laitto...no tiiätte varmaan :LOL: Miten muut ootteko säästynyt vielä arvilta?

Hei ja sit viel sellanen, kun ihmettelen että aika vähän otetetaan mitää verikokeita tai sellasia, mistä ne on saanut selville että esim. maksa-arvot on kohollaan? Mulla kun ei oo otettu mitään verikokeita paitsi sillon alussa hivit yms...

Tiku ja Taku 28+1
 
sarsuliini: Se mua jännittää kuinka päin vauvat ovat ku syntyä pitäis. Nyt ihan pitkinpoikin ja toivon normaali alatie synnytystä.

tiku ja taku-82: Mulla sormukset meinaa päinvastoin tippua. Tuntuu, että loputkin lähteneet sormista.

K&S 27+5 :heart:
 
Hei taas!
Tänään olin ultrassa, rv 31+2. A-herra oli perätilassa ja B-tyttö raivotarjonnassa. Painoa A:lla 1,540kg ja B:llä 1,440kg.
Maksa-arvot oli pysyneet samassa kuin viimeksi, mutta lääkäri sanoi ettei kannata antaa raskaus mennä enää rv 34 yli. (hepatoosin loppupuolella kohtukuolema yleisintä, ja niillä vkoilla vauvat olisi jo hyvän kokoisia syntymään) Elikkä nyt meillä olisi sellainen 2,5 vko aikaa hankkia ja tehdä kaikki valmiiksi vauvoille.
Kyllä nyt jännittää, mutta samalla helpottaa kun tietää et ajankohdan koska saa nyytit tähän maailmaan. Jos A ei päätä kääntyä, niin olis sektio tiedossa.
Kerron taas kuulumisia...
 
Vauvat näky voivan hyvin ja molemmat oli kääntynyt pääalaspäin.Vauvat oli kasvanut hyvin A-vauva oli n.1300g ja b-vauva reilu 1200g. mutta mutta ilmeisesti supisteluista jostuen oli kohdunkauan pituus lyhentynyt kuukaudessa 3,5 sentistä 1,5 senttiin...nyt seurataan oloa ja uusi polikäynti kahden vko.n päästä...kohdunsuu oli kuitenkin kiinni ja kiinteä.
Vähän kyllä pelottaa mikä sitten on tilanne... kunhan vauvat ei vaan alkaisi nin aikasin syntymään...
 
tiku ja taku -82: Hienoa, että vauvat voivat hyvin. Kasvaneet hienosti.
Itsellä poli ens viikolla. Tänään ollut huono olotila, erittäin raskas olo.

Onko muilla sellaisia valohäiriöitä silmissä, migreenin tapaista, mutta pää ei ole kipiä. Mulla ollut tässä silloin tällöin ja kaikki verikokeet tehtiin ja magneettikuvaus päähän. Mitään ei niissä ollut, mutta oireet jatkuu.

K&S 28+2

 
Heippa taasen !

Käyn täällä kyllä lukemassa teitin kuulumisia vaikka itse kirjoittelenkin harvemmin.
Yhtenä pakettina tosiaan vielä uhkaavasta ennenaikaisuudesta huolimatta. Ens keskiviikkona tuleekin sitten jo 34 täyteen ja sitten ei enään hirveesti estellä jos päättävät tulla.
Olin äippäpolilla viime viikolla ja pienoinen paino ero oli kehittynyt A n. 2kg ja B. n2,5kg
kaikki kuitenkin vauvoilla hyvin ja ens viikolla uudelleen katsastaa tilanne.

Olo alkaa olla aika tukala ja vatsa aivan valtava. Alkaa loppua vaatteet mitä pitää. Miehen housut kun eivät ole mitään kovin isoja. =) Yhdet omat college-housut menee vielä ja muutama paita joista ei jää napa vilkkumaan. :/

Mulla on ns valohäiriöitä ainostaan näin talvella tai jos katsoo jotain oikein valkoista niin sitten menee mustia pisteitä silmissä mikä on kuulemma täysin normaalia. Kärsin kanssa migreenistä joten sitä ne eivät ole.

Jaksamisia kaikille

Vuffi+tyypit rv33+4 :heart: :heart
 
Alkuperäinen kirjoittaja Eemelin äiti:
Onko muilla sellaisia valohäiriöitä silmissä, migreenin tapaista, mutta pää ei ole kipiä. Mulla ollut tässä silloin tällöin ja kaikki verikokeet tehtiin ja magneettikuvaus päähän. Mitään ei niissä ollut, mutta oireet jatkuu.

K&S 28+2
Mulla on ollu sekä aikaisemmissa raskauksissa ja nyt viime viikolla alkoi myös tässä raskaudessa näköhäiriöt, maailma näyttää siltä kuin katsoisi tuorekelmun läpi, toisessa kohtaa esim. tv:n kuva on ihan kirkas, mutta toisessa kohtaa kuva värisee kuin kelmu ei olisi ihan tiukilla / suorassa. Ei ole kukaan vielä osannut sanoa mistä johtuvat, multakin on pää kuvattu aikoinaan (sieltä kyllä löytyi "jotain", mutta ei mitään tätä selittävää), yx lääkäri sanoi oleva migreeniperäistä, toinen liittyvän verensokereihin ja raskausmyrkytystä neuvolassa aina tyrkyttävät, mutta kun ei muita sen oireita ole... Häviävät sitten imetyksen loppumetreillä eli jatkuvat mulla myös raskausajan jälkeen.

- Narttu rv 29+1-

 
Alkuperäinen kirjoittaja Vilver:
Onko teistä kukaan rekisteröitynyt Monikko Onnea sivustolle. Rekisteröin itseni sinne noin viikko sitten mutta salasanani ja käyttäjätunnukseni eivät ole aktivoituneet...osaatteko kukaan opastaa???

Laittavat muistaakseni ensin meiliä, johon vastaat esittelyllä ja sitten vasta tunnukset aktivoidaan ja voit laittaa esittelyn myös sivustolle. Mullakin kesti aikansa ennenkuin tunnukset toimi.

- Narttu -
 
Kävin tänään taas ultrassa rv32+2. Maksa-arvot oli täysin normaalit, mutta voi olla että ens vkolla on taas kohonnut. Molemmat liikkui erittäin paljon ja virtaukset hyvät.
Nyt taas mennään ens vkolla ultraan ja katotaan milloin sektio olisi ajankohtainen, jos arvot pysyisikin normaalina. A on edelleen perätilassa ja B pää alaspäin. Että tälläistä täällä.... Torstaina menen neuvolakäynnille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Eemelin äiti:
Juuri tuollaisia näköhäiriöitä mullakin, paitsi toisinaan siihen liittyy oikean käden keskisormen ja nimettömän puutumista.
Mullakin puutui edellisessä raskaudessa välillä myös sormet ja kerran puoli naamaakin (huuli & kieli), silloin meinas jo hätä tulla, että mitä nyt tapahtuu, mutta sekin meni muutamassa minuutissa ohi.

Eilen toinen masukki teki taas voltteja ja molemmat singutti masua oikein urakalla erisuuntiin, tuntui että masu kohta repeää ja mietin, että mitenköhän niiden pussit oikein kestää, mutta näköjään kestää.

- Narttu rv 29+ -
 
Narttu: Mulla kans kerran puutui toinen puoli naamasta. Oli kyllä kamalaa. Puhekin silloin takkus. Sokerit ok joten niistä ei voi olla kiinni. Olin varooksi syömättä makeaa, mutta en huomannut eroa.

Täällä kans vauvat muotoilee urakalla masua. Alapäähän tullut kovasti hormooninäppyjä. :/
Äitipolilla lääkärivaje ja aikani siirtyi ens viikolle.
Vauvat kasvaa niin, että humina kuuluu. Vatsanympärys nyt 103 ja viime vko oli 99.

Jaksamisia kaikille =)

K&S 29 :heart: :heart:
 
Täällä vauvoilla tuntuu olevan kiirus tähän maailmaan...viime viikolla kesken päiväunien heräsin yks kaks supisteluihin, jotka ei sitten mennyt ohi...ja sairaalaan tuli lähtö..siellä makasin viikon. Nyt pääsin kotia ainakin toistaseks makaamaan. ja tiistaina kontrolli,katsotaan onko muutoksia tullut. vauvoilla kaikki hyvin, mutta kunhan ei vielä alkaisi syntymään...just samoin kun vuffikin kertoi viikolle 34 olisi päästävä.
Sain tipasta supistuksia lopettavaa lääkettä ja vauvojen keuhkoja vahvisteltiin kortisoonilla. Sairaalassa olin vessa luvalla ja tilanne saatiin rauhottumaan eikä muutoksia kohdunsuulla päässyt tulemaan, eli lepo auttoi.

Ottakaa oikeesti kaikki ihan rauhallisesti, se makaaminen meinas hulluks tehä, mutta kyllä tän kestää...kuitenkin niin pieni aika elämästä. tsemppiä kaikille!!!!
 
Täällä oli sama juttu vloppuna eli supisteli yhden kokonaisen vuorokauden putkeen. Käytiin jo synnärilläkin näyttäytymässä, mutta kohdunsuulla ei ollut onneks mitään muutosta tapahtunut. Olisivat ottaneet mut taas tarkkailuun mutta en suostunut, koska pääsen sairaalaan tarvittaessa nopeastikin (asutaan parin kilsan päästä)
Huomenna on taas ultraus, ja toivon että nyt sovittaisiin se leikkauspäivä (nyt molemmat oli poikittain mahassa). On niin tukala ja kipeä olo tän masun kanssa. Alempi kaveri painaa alapään hermoihin niin että välillä lähtee jalat pois alta, perse ja reidet tunnottomia... Nyt tästä tuli oikein valitus juttu=)))
onneksi esikoinen on nyt pari päivää mummulassa hoidossa, niin saan lepäillä ja yrittää nukkua (mitä en ole yli 3vkoon pystynyt)
Ilmoittelen taas huomenna mitä siellä äippäpolilla kerrotaan!!
 
tiku ja taku -82 ja sartsuliini: Koittakaahan jaksella ja toivotaan, että vauvat pysyy masussa.

Mulla oli poli tänään.
Paineet matalat, pissa puhdas.
A vauva rt painoarvio 1300g
B vauva pt -"- 1600g pää mun pallean alla
Synnytys voi tapahtua normaalisti jos kokoeroa ei tule olemaan tuon enempää.
Meillä sairaalassa sanottiin, että 32vko:n jälkeen ei estellä jos haluaa syntyä, sinne pidetään kynsinhampain masussa.
Melkoisesti olivat kasvaneet 3,5vko. Seuraava aika 3:n vko päästä.

K&S 29+6
 
Ajattelin liittyä seuraan juttelemaan.. kun näin sairaslomalla aikaakin on enemmän kuin töissä ollessa.. toivottavasti mahtuu mukaan.
Mulla siis tuplaset myös tulossa ja meneillään vko 32. Omissa pusseissaan ovat ja tyttö ja poika, näin ainakin meille on kerrottu :)
Moni teistä tuntuu olevan aika samoilla viikoilla kuin itse olen...kyllä alkaa jo aika tuskasta olemaan , mutta sentään vielä olen saanut olla kotona. Huomenna nkl käynti ja vähän jännittää pääseekö vielä kotiin. Mulla oli kohdunkaula viimeksi lyhentynyt uhkaavasti..

Kärsittekö muut kammottavasta närästyksestä? En ole moiseen vaivaan koskaan aiemmin törmännyt , mutta nyt tuntuu ettei mitään voi syödä , etenkään illalla. Tänään tosin vaivannut jo aamusta asti. Rennietä nappailen silloin tällöin , joskus auttaa joskus ei ..huh. Vointeja ja iloista odotusta (jos tästä nyt huumoria pystyy repimään :)


rudolfina rv32 :)
 
rudolfina: Tervetuloa mukaan. =)

Närästystä on mullakin, mutta on ollut myös edellisissä raskauksissa.
Serkkuni sanoi, että hän olisi varmaan ihan hermona kaksosten odotuksesta, ku sanoin, että se hyvä puoli täs on jos normaaliin synnytykseen pääsee niin selviää yhdellä avautumisella.

Tallilla olen käynyt normaalisti vielä hoitamassa hevosen ja ponin, sunnuntaina muuttavat toiseen talliin ja siellä on täysihoito. Kuinkahan sitä osaa olla ;)

K&S 30 :heart:
 
Olen seurannut ketjua jo jonkin aikaa ja vihdoin sain aikaiseksi kirjoittaa.
Eli esikoisia odotellaan ja rv 20+2 menossa. Lilliputit-80, olen myös Porista!!
Koska sulla on la? Mulla on 28.7. Tuntuu että sinne on vielä piiitkä aika, vaikka
olo alkaa nyt jo olemaan aika tukala töissä.
 
La on 25.8! Eli rv 16+3 menossa.. :wave: Laitan sulle myös yksityisviestiä! Kuinka vanha olet? Itse olen 29v ja Noormarkusta (Porissa syntynyt ja siellä koulut käynyt ja 19-vuotiaaksi asunut). Onkos teillä tiedossa identtiset vai ei? Meillä epäidenttiset, omat istukat ja kalvot jne!

Täällä ollaan tammikuun kuvotuksen ja ilta-äklötyksen jälkeen voitu oikeinkin hyvin, massukin on vielä minimaalisen pieni (huhuuuuuuu, onko siellä keeeetäääään????).. :D

Hyviä vointeja kaikille kaksosten odottajille!!

 
Terveluloa kaikille uusille!
Täällä kanssa närästystä aika kiitettävästi ja rennietä popsitaan välillä auttaa ja välillä ei. Huomasin että pahin aiheuttaja mulla on appelsiinit ja appelsiinimehu. mulla kans ihan uus juttu.
Eilen kävin neuvolassa hb oli noussut 125, vaikka nyt en oo rautaa syönyt, mutta nyt vähän alapainenoussu oli, verenpaine 116/88. Nyt pari päivää on ollu niin hyvä olo muuten ja on tullu oltua pystyssä, mutta nyt taas vähän maha kipee, joten taitaa tulla huilipäivä... :'( En vaan millään malttas, mutta nyt ei auta...

Niin tosiaan kävin ti kontrollissa polilla. Oli vauvat taas kasvanut toinen 1500 ja 1600g ja niillä kaikki ed hyvin, mutta oli kaula aavistuksen lyhentynyt ja hieman pehmentynyt, mutta ei huolestuttavasti, joten pääsin kotiin! ja seuraava kontrolli vajaan parin vko päästä.

Kylläpä on monella kiire tähän maailmaan, mutta toivotaan että pysyisivät mahdollisimman pitkään!

t.minä, tiku ja taku 30+6
 
Tänne oli uusiakin ilmestynyt, kivaa ja tervetuloa :flower:

Täällä siis vielä ollaan ihan kokonaisena pallona. Tuskaisena sellaisena. Ensin siis meinaavat väkisin syntyä ja sitten kun jo sais tulla niin viihtyvät hyvin tuolla masussa... =)
Ihan hyvä tietysti koska nyt aletaan olemaan jo viikoilla että tulisivat kenties toimeen ilman keskolaa mikä olis tietysti kaikkein ihaninta.

Jotenkin odotan että ´pääsen osastolle "kerskumaan" kahdella vauvalla ja sitten vielä sais lähisukukin sitten nähä vauvat heti.

Koko arviot oli eilen polilla
A. rt 2,5kg
B. pt 2,9kg
on tässä tosiaan masussa hieman kantamista :D
Ja tosiaan kohdunsuu niin kypsä ja pehmeä kaulaa 1cm ja auki 3cm että voi synnytys käynnistyä koska vaan. Sitä odotellessa...

Stemppiä kaikille

Vuffi + tyypit rv 35+2 :heart: :heart:
 
Uusi tuplaodottaja ilmoittautuu mukaan! :) Esikoisia täälläkin odotellaan ja la 26.6.09. Nyt siis mennään 25+0 ja siltä tämä keskivartalo näyttääkin, huh. Toki hurjan ylpeä olen masustani, mutta kantamista alkaa jo olemaan. Voin siis hyvin kuvitella teidän pian jo synnyttävien tuntemukset.

Muuten vointi on hyvä ja töissä olen yhä. Katsotaan, joko ens käynnillä muutaman viikon päästä olisi sairaslomastakin puhetta, kun olen ymmärtänyt, että näillä viikoilla tuplaodottajat jo melkein saikulle ohjeistetaankin.

Keväistä viikonloppua,
Kurre ja Pepe+Panda
 
Heippa kaikki ja tervetuloa uusille!!

Täällä kanssa yksi megamaha yrittää jollain keinoin saada synnytystä käynnistymään. Mulla siitä ei ole ollut mitää merkkejä ja kohdunsuulla ei toistaiseksi ole tapahtunut yhtään mitään. Vaavit taitaa olla taas vaihtaneet jossain välissä asentoja, no tiistaina se selviää miten siellä ovat.

Mullakaan ei ole aikaisemmissa raskauksissa ollut närästystä ollenkaan ja nyt tämä on jotain ihan kamalaa. Rennietä menee ja illalla täytyy tosiaan miettiä mitä syö, sillä muuten kurkku on ihan tulessa koko yön. Sf-mitta oli tiistaina neuvolassa 47cm ja mahan ympärys 125cm joten "aika" muhkea olo tässä on.

Mun mummu eilen sanoi, että olisi niin onnellinen jos saisi nämä kaksoset 80v lahjaksi, hänellä on syntymäpäivä 7.4. ja mulla siis laskettuaika 8.4. En ihan luvannut siihen saakka odottaa... =)

Toivotaan että aurinko paistaisi viikonloppuna. Aion yrittää vähän kävelylle jos sillä saisi synnytyksen käynnistymään...

Meliina 36+2 :heart: :heart:
 
Olin torstaina ekan kerran äippäpolilla ja jäi kyllä niin huonot fiilikset siitä käynnistä.
Ensinnäkin mulle tehtiin lantion mittaus,mikä sattui ihan järjettömästi. Lääkäri ei käyttänyt liukasteita ja tunki varmaan koko nyrkkinsä. En kyllä muista,että esikoisesta olisi tollee tehty.
Toiseksi,se ultraaminen oli sitten kummallista tällä lääkärillä. Alkoi väittämään ja ihmettelemään,että siellä on vaikka kuinka monta vauvaa. Ja ihmetteli,ettäonko meille sanottu,että niitä on vaan 2. Hän sitten päätti laskea kuinka monta päätä siellä on. Kyllä sitten tuli siihen tulokseen,että niitä 2 on. Jäi kyllä hiukan ihme olo,että jos tuleekin vielä kolmas yllätysvauva. Mutta kait ne olisi sen aikaisemmissa ultrissa sitten jo huomannut.

Ja tässä tämä kysymys,mihin haluaisin varmistuksen... Onko teille sanottu vaihtaako tai voivatko vauvat vaihtaa paikkaa vatsassa jos on omat sikiöpussit ja istukat??
Täältä kunnasta pääsee rakenneultraan yksityiselle ja siellä mulle sanottu,että ei vaihda paikkaa. Että A on A ja B on B. Mutta tämä äippäpolin lekuri sanoi,että ne voi joka kerta olla eri paikassa ja A voi ollakin seuraavalla kerralla B ja toisinpäin. Mistä sitten pystyy näiden kokoja seuraamaan ym. Mulle jäi kyllä niin epämiellyttävä olo tuon käynnin jälkeen. Ja edelleenkin sanottiin että toinen niistä on tyttö ja toisesta ei näe. Mutta onko se nyt sitten sama vauva kuin viimeksikin vai ovatko molemmat tyttöjä. Painoarviot olivat nyt toisella 945g ja toisella 1160g. Enkänyt sitten tiedä sitäkään,kumman paino on kummankin.
Rv nyt tasan 28.
Kiitos jos joku osaa sanoa tästä asiasta jotain ja viitsii vastata!!
 

Yhteistyössä