Laitetaanko uusi pino kaikille raskaana oleville kaksosten odottajille :)

Huh tätä arkea... 11 vuotiaani tuossa juuri houraili nousevan kuumeen vaikutuksesta ja sitten 9 vuotiaani ei vain saanut unta kun tuleva todistus huolettaa... onneksi 3 vuotias ikiliikkuja sentään nukkuu rauhassa. Tähän kun vielä saamme tuplasti ihanaa vauvaenergiaa niin onhan paketti. Taidan iltaisin ristiä käteni kyynärpäitä myöten kun saamme talon hiljenemään:)

Supisteluista: mulla ainakin hankalinta supisteluiden, siis ajoittain kipeidenkin suhteen oli jostain 25 viikolta 34 viikolle. Sitten toki helpotti henkisesti kun tiesi, että vauvat voisi turvallisesti syntyä jo. Muutaman viikon oli sitten rauhallisempaa ja nyt tosiaan kuten jo aiemmin kerroin taitaa olla synnytys lähestymässä kun tulee säännöllisiä suppareita päivittäin.

Lepoa on tämä mun tuplamasu tarvinnut tosi paljon ja on kyllä auttanut: supisteluista huolimatta ei sairaalakeikkoja ja nyt lähestyy 36 vk.

Täällä on äitipolilla sulkuja joulun aikaan niin, ettei meinannut löytyä kontrolliaikoja, vaikka pitäisi jo käydä viikottain ultrassa. No, voihan se olle, etti aikoja enää tarvitsekaan kun tuntuu pojat haluavan jo maailmaan.

Nyt "nukkumaan" eli sänkyyn kylkeä kääntämään ja tuhisemaan :LOL:
 
Mopa, kuulostaa aikamoiselta tuo sinun arki. Tsemppiä! Hienosti onkin viikkoja kasassa ja jännää synnytätkö jo tämän vuoden puolella =)
Toivon, ettei minullakaan olisi tuo kohdunsuun ja kohhdunkaulan tilanne paljon muuttunut nyt kun olen yrittänyt tosissaan rauhoittua. Olen itse ensisynnyttäjä joten en tiedä onko sillä merkitystä.
HooWee onnea np ultraan! Meillä toinen tulevista pojista esitteli jo silloin sukukalleutensa joten saimme tuolloin ensi viitteet tulevasta.

Roosa ja pojat 31+5
 
Kipa72 kyseli aiemmin liikkeiden tuntemisesta. Muistan miten tunsin lliikkeet jo ennen 15 viikkoa, mutta sitten oli muutama viikko melko hiljaista. Olin silloin aivan hermona... Istukka on etuseinässä ja se ilmeisesti toimi iskunvaimentimena. Nyt ei ole sitten epäselvää kumpi liikuu... pojat huvittelevat nyt potkimalla kkylkiluihin niin, ettei istuminen tunnu oikein miellyttävältä kun veijarit on hereillä:)

Mopa73 35+6
 
Moikka! Np-ultrassa oli kaikki hyvin! Ehkä nyt uskallan huokaista hieman...Laskettu aika siirtyi viikolla aikaisemmaksi ja niskaturvotus oli sallitun rajoissa.

Nyt vaan odottelemaan massun kasvua.

HooWee 13+2
 
HooVee! Hyvä että oli kaikki hyvin. Mutta hei nythän meillä on melkein sama sama laskettu aika. Kenties ollaan vaikka samaan aikaan sairaalassa. Milloin sulla on seuraava ultra? Mulla oli rakenne muistaakseni 12.2. Tuntuu vaan niin pitkältä ajalta odottaa sinne asti.

Kipa 13+1
 
Kipa Just varasin rakenneultran ja se on Hämeenlinnassa 8.2. Ja tosiaan meidän lasketut ajata melkein samassa =) Voidaan aiheuttaa lievää kaaosta sitten synnärillä jos ollaan siellä yhtä aikaa B)

HooWee 13+3
 
Tässä Joulutohinoitten keskellä mietin että pystyykö neuvolatäti kuulemaan molempien sydänäänet? Varmaan tyhmä kysymys mutta alkoi nyt vaan mietityttämään kun tammikuun alussa on neuvola. Entä onko teillä muilla vaivannut selkäkivut? Olen ollut koko päivän liikkeessä ja selkää särkee normaalia enemmän. Välillä pitäisi istua niin helpottaa. Mitäköhän se on sitten loppu vaiheessa.

OIKEIN MUKAVAA JOULUA KAIKILLE!
rv 13+risat
 
Täällä on maattu viikko sairaalassa, supistelujen vuoksi. pääsin yöksi käymään kotona ja huomenna takaisin lepoon ja seurantaan sairaalaan. Pitäisi päästä 2-4 viikkoa eteenpäin, niin sitten oltaisiin turvallisilla vesillä.

Joten ihan oikeesti kannattaa levätä ja huilata niin paljon kuin vaan mahdollista.

Rauhaisaa joulun aikaa kaikille masuille :xmas:

Korven tyttö ja kamut 29+6
 
Jaksamista sinne sairaalajouluun! Kyllä se lepo onneksi usein palkitaan ja pääsee ne tarvittavat muutaman viikon eteenpäin. Sitten se mielikin siitä piristyy kun ei enään ole niin huolta liian pienenä syntymisestä.

Itselläni on ääni vielä pois kun sain jouluksi oikein mojovan flunssan. Olen vain toivonut, ettei pojat nyt päätä syntyä: en jaksaisi kyllä ponnistaa yhtään kun on kurkku niin kipeä ja nenä kokonaan tukossa:) Nyt vähän alkaa helpottamaan... Panadolin voimalla joulua on vietetty.

Äänien kuuntelemiseta neuvolassa. Meillä pojat on olleet aina 16 viikolta asti omilla puolillaan ja äänet on pystytty kuulemaan varmuudella eri vauvoilta. Poikien vilkkauserokin kyllä on auttanut asiaa, B vauva on paljastanut itsensä aina valtavalla pyörimisellä äänten kuuntelussa. A vauva on rauhassa tarjonnut selkänsä kuuntelijalle ja ollut koko ajan myöäs pää alaspäin. Toki äänten erottaminen voi olla haastavaa jos lapset on vaikkapa poikittain, toinen enemmän selän puolella.

Talomme hiljeni ihanasti kun isot lapset, mieheni ja mummot jähti juuri ulkoilemaan. Nyt vain sovalle pötköttämään. Tapanin ajelut taitaa jäädä tänä vuonna väliin kun istuminen ei houkuttele ollenkaan.

Ihanaa odottelua kaikille tuplamammoille!

Mopa73 36+5
 
Olen jättänyt koneeni aina töihin, kun en ole sitä jaksanut kannella kotiin. Siksi siis aika harvakseltaan olen täällä käynyt.

Koiria ulkoiluttaessa on alkanut supistelemaan. Maha menee kovaksi ja ihan kuin käännähtäisi koko kohtu. Pelottavaa. Koetan ottaa vaarin Korventytön neuvoista ja olla koko ajan hyvin rennosti. Viikkoja on kuitenkin vielä tosi vähän.

Ensi viikolla menemme jälleen ultraan. Luulen, että alun uhkaava diagnoosi vesipäistä yms. sai Naistenklinikkaan lisäämään näitä ultrakäyntejä.

A-aapelin liikkeet tunnen päivittäin sellaisina kuplina. B-eepeli taas on jotenkin sellaisessa paikassa, etten ole tuntenut mitään. Sydänäänet kuitenkin neivolan täti on joka kerta saanut helposti. Eli elossa lienevät terveinä kumpainenkin.

Mukavia välipäiviä. Alet alkavat ja ajattelin mennä katsastamaan rattaita ja muita heebeleitä ensimmäistä kertaa.

juulia 18+3 :wave:
 
Jospa minäkin tänne liittyisin,huomenna on np-ultra ja viikkoja on nyt tasan 11.

Meillä on takana hormoni hoidot joten niiden avulla nämä meidän perheen 3 ja 4 lapsi on saanut alkunsa.

Äitee ja tuplat rv 11
 
pinoudun tähän :wave:
nyt rv 8 ja kaksosia odotellaan. La on 7.8.2008. tosin sinne asti ei kyllä päästä sillä mulla tahtoo vedet mennä ennen aikojaan. :ashamed: siksi tämä riskiraskaus pelottaakin.
Shokissa ollaan edelleen ja varmaan menee aikaa ennenkuin tähän sopeutuu, pelottaa niin pirusti :snotty:
Eilen eka neuvola ja ensi viikolla eka lääkäri ja sitte ravataankin neuvolan ja kysin äippäpolin väliä. :whistle:
2 lasta ennestään ja nuorin nyt 2v :whistle:
Onnea kaikille odotukseen :wave:
 
Ultrassa käyty ja kaikki oli hyvin.

Kumpikin oli omassa pussissa ja omat istukat,A-vauva oli laiskempi ja B-vauva se vilkkaampi osapuoli,mittojen otossa meni aikaa mutta saatiin kuitenkin otettua ja kaikki oli niissäkin hyvin.

Perämaan emäntäPaljon onnea tupla raskaudesta.Toivotaan että kaikki menee hyvin loppuun asti.
Miullakin on pien pelko mielessä kun ennestään meillä on kaksi poikaa ja kummassakin raskaudessa miulla oli raskausmyrkytys ja esikko synty rv36 ja kuopus rv38,hätä sectiolla kumpikin,kuopukselta repes istukka irti ja nyt pelottaa että miten tässä raskaudessa käy.

Täällä seuranta on ainakin tarkkaa:rakenne ultra rv20 ja sen jälkeen äitipoli käynnit rv 26,28,30,32,34,36,37,38,39,ultraus tehdään näillä näkymin joka kerta...sektio tehdään rv 38-39 jos sinne asti päästään.

Äitee ja tuplat 11+1
 
Uusi ilmoittautuu mukaan. Tänään oli np-ultra ja yllätys oli suuri, kun kohdusta löytyikin kaksi pikkuista. Pientä ennakointia oli ilmassa, kun alkuraskauden ultrassa yksityisellä näkyi alkion lisäksi tyhjä pussi mutta ultraaja sanoi, että se oli tuulimuna. No ei ollut ja kaksi erittäin vilkasta kaveria siellä pyöri. Toisella oli hikka ja oli oikein hellyttävän näköistä hypähtelyä. Molemmat olivat omissa pusseissa omien istukoiden kanssa. Kummastakin saatiin otettua mitat vaikka niskaturvotuksen kanssa oli hankaluuksia, kun toinen ei tykännyt vaihtaa asentoa sopivaksi vaikka kuinka ultraaja tökki. Kaikki oli oikein hyvin ja nyt olen itsekin aika luottavaisin mielin.

Laskettu aika on 8.7.08 ja sairaala K-HKS.

HooWee ja Kipa72, minä tulen myös mukaan tuplatapaamisiin. Asustellaan miehen kanssa Hämeenlinnan keskustassa. Tässä pienessä asunnossa oltaisiin muuten pärjätty mutta kaksi vauvaa ei tänne mahdu, eikä tuplavaunut hissiin. Eli muutettava on. :kieh:

SatuKa ja Tiuhti & Viuhti 12+3
 
Tuplaonnittelut sinulle satuka! Tiedän miltä sinusta nyt tuntuu. Itse en oikein vieläkään ymmärrä tätä todeksi vaikka ilouutisesta on jo 2vkoa. Mukavaa jos tuplatapaamisiin tulee muitakin samassa tilanteessa olevia. Me kun olemme asuneet täällä Hämeenlinnassa 6kk ja en oikeastaan tunne täältä ketään. Mutta toivottavasti emme kaikki ole samaan aikaan synnärillä.

Kävin eilen Aleissa ja oli jo ihan pakko ostaa 2 pientä kietaisubodya. Olivat niin suloisia.

Kipa 14+2
 
Onnittelut tuplaonnen johdosta Satukalle, Perämaan emännälle ja Äiteelle!

Kipa kyseli sydänäänistä: meillä saatiin kummankin sydänäänet kuulumaan viikolla 11 + 0. Ja ekaa kertaa miulla alko selkäkivut vaivaamaan viikolla 12. Eli juuri noihin aikoihin. Mainitsin tuolloin siitä lääkärille ja oli sitä mieltä, et oota vaan... No, nyt oon välillä niin jumissa, et mies joutuu auttamaan sohvalta ylös.

Juulia, miullakin tuo koirien ulkoilutus käy kovin voimille. Mut ihan suosiolla sit pidän lepohetkiä kesken lenkin, eilen viimeeksi oli pakko pysähtyä bussipysäkille istuskelemaan. Tai sitten välillä kävelen vaan niin hitaasti, ettei pääse supistamaan. Meillä tosin nyt onneksi toinen koira hoidossa (nartulla juoksu) ja kun isoja koiria ovat, niin paljon helpommalla pääsee yhden kanssa.

HooWee, kyllä tuo Monikko-Onnea alkaa tuttu olemaan :) !

Toinen uusi kymmen alkamassa painon kanssa raskauden aikana. Vauvat myllää ihan koko ajan...

Linnea rv 24 + 4
 
SatuKa Onnittelut tuplauutisesta! Ja tavataan ihmeessä koko porukalla Hml kevään aikana. Pitää vain vaihtaa meiliosoitteet ja puh. nrot privaviesteillä! Voidaan pitää Kantis sitten tosiaakin työllistettynä kun mennään porukalla synnyttämään =)

Me ollaan jo kovin sinut tuplaodotuksen kanssa, sillä ollaan tiedetty asia jo rv:sta 6 alkaen (marraskuun alussa). Ajatukseen oikeastaan sopeutui heti samana päivänä.

Äitee2 Kiva että sinulle kerrottiin kontrollikäynneistä jo tässä vaiheessa. Minä en ole niistä vielä mitään tietoa saanut, ehkä sitten rakenneultrassa 8.2. niistä kerrotaan. Oliko sinulla jotain erityistä tarkkailtavaa raskauden aikana, kun seurannat noin tiheät? Yleensähän dikoriaalista-diamniaalista kaksosraskautta (eri munaiset, omat istukat) ei seurata noin tarkkaan. Tai näin minä olen ymmärtänyt...Kipa Eikös sulla ollutkin identtiset tuplat, mutta omissa pusseissa vai muistanko oikein? Oletko saanut tarkempaa tietoa siitä miten niitä Kantiksessa seuraillaan?

HooWee 14+4
 
HooWee, juu yhteinen istukka on mutta omat pussit. Eipä ne muuta ekassa ultrassa kertonu kun että rakenneultra normaalisti viikolla 20 ja sen jälkeen neljän viikon välein ja sitten myöhemmin kahden viikon välein. Mun mielestä aika harvoin kun on kuitenkin tuo yhteinen istukka. Mutta kai ne sitten tietää. Nyt tämä 2kk väli tuntuu niin pitkältä mut onneks on pian neuvola ja pääsee kuulemaan sydänäänet. Saan kuulemma sieltä sitten jonkun kirjan tuplista. Netistä koitan olla lukematta ikäviä asioita koska mielestäni "tieto lisää tuskaa" pitää paikkansa. Ja minä kun pelkään aina pahinta vaikka se on turha stressata etukäteen. Pitäisi koittaa mennä vaan päivä kerrallaan.

Masu on jo aika iso ja saa nähdä kuinka isoksi tässä oikein kasvaa. Viime raskaudessa kiloja tuli peräti 29 josta oli tosi paljon turvotusta ja paljon jäikin jo sairaalaan.

Meidän esikoinen täytti juuri 2 vuotta ja on edelleen vaippa käytössä. Pitäisi saada vaippa pois koska 3 vaipan käyttäjää on vähän liikaa. Täytyy varmaan tutustua myös kestovaippoihin. Onko kenelläkään kokemusta niistä?

Kipa 14+3
 
Tänään muuten en ole vielä tuntenut liikettä lainkaan ja nyt sitä sitten miettii onko pienokaiset enää hengissä. Mutta eiköhän ne tunnu sitten viimeistään kun menen nukkumaan. Jouduin vaan kokemaan elokuussa keskenmenon viikolla9 ja senpä takia jokainen vessassa käynti pelottaa.

Haluatteko muuten tietää sukupuolet? Eka raskaudestani en halunnut mutta nyt ehkä haluan niin vähän helpottaa noissa vaatehankinnoissa. Entä miten otatte äitiyspaketin? Me otamme 2 pakettia ja 1 rahana, koska on kuitenkin yhdet tytön vaatteet jäljellä. Mielestäni nykyinen paketti on kaunis mutta ehkä hieman enemmän pojalle suunnattu.

Sama
 
Meille on esikoiset tulossa ja aikaisemmin ajattelin kokeilla kestoilua. Mitenköhän se sujuu tuplien kanssa?

Äitiyspakettien kanssa ajattelin tehdä samoin kuin kipa, eli otamme 2 pakettia ja 1 rahana. Meille on tulossa paljon uusia vaatteita, äitini on jo aloittanut hamstraamisen. Tekee sen oikein mielellään, ei malta pysyä pois huuto.netistä ja lastenvaateliikkeistä. Tästä syystä myös haluaisimme tietää sukupuolet jo mahdollisimman aikaisin (eli varmaankin rakenneultrassa), niin voisi ostaa selkeästi poikien tai tyttöjen vaatteita.

Missä vaiheessa teillä on maha alkanut kunnolla näkymään? Tiedän että on yksilöllistä, mutta tuplissa varmasti maha on isompi kuin yksösraskaudessa..

SatuKa 12+4
 
Ajattelin kanssa kirjautua. Meillä rv 38+4. Yhteinen istukka, mutta vauvat eri pusseissa. Tällä hetkellä todella tukala olo. Vatsanahka on niin kireällä, että särkee koko mahaa. Laskettu aika 8.1.08. Olisi kiva päästä jo synnyttämään! :wave:
 
Voin vain kuvitella miten tukala olo sinulla Rinkka..itsellä menossa 34+3, ja on tosi vaikeata.
Lonkat on kovilla ja se painon tunne, jalat turpoo..

Onneksi vauvat voi hyvin ja painoarviokin jo molemmilla 2,5kg paikkeilla.
Minulla käynnistetään vk 37-38 jos eivät ala itse tulemaan =)

Jaksamista kaikille ja onnea uusille tuplamameille :flower:
 

Yhteistyössä