Laitetaanko uusi pino kaikille raskaana oleville kaksosten odottajille :)

Onnea kaikille uusille tuplaodotukseen!!!!

Olo on muuttunut viimeisen viikon sisällä melkoisesti. Tukala, painava ja ahdistava olo vaivaa lähes koko ajan. Varsinkin syömisen jälkeen. En oikein voi syödä paljoakaan. Sitten huimaus ja melkein pyörtyily - siis sellainen yleishirveä olo.
Ja taas sitä miettii, onkohan kaikki kohdallaan. Onneksi pääsen keskiviikkona ultraan ja lääkäriin.

Tänään ravattiin miehen kanssa pääkaupunkiseudun lastenvaunuliikkeet läpi. Tuplille ei onneksi mahdollisuuksia ole kovin montaa. Niistäkin tuntuu vaikealta valita. Lueskelin vanhoja keskusteluita ja jään miettimään vaihtoehtoja. Nyt, kun tietää merkit, mallit ja hinnat, ehtii katselemaan käytettyinäkin. Hinnat ovat mielestäni aika suolaisia, jos sattuu menemään valinta pieleen. Moni näyttää nimittäin myyvän vähän käytettyjä rattaita.

Onko täällä kukaan näissä ratasasioissa viisaampi?

Onnellista vuodenvaihdetta kaikille :flower:


juulia :wave:
 
Kipa Siis ihan uskomatonta että sinä tunnet jo liikkeitä ja maha on selvästi kasvanut. Minä kun en tunne mitään eikä mahakaan nyt niin paljoa ole vielä paisunut... :/ Ulkopuoliset tuskin edes tajuavat että odotan.

pienimasu HooWee 14+5
 
Minä taas tunkeilen tähän teidän ketjuun. On niin mukava lukea teidän kuulumisia ja muistella omia tuntemuksia vuoden takaa.Haittaako???

Meillä siis identtiset pojat syntyneet rv 36+5 huhtikuussa.

Juuliallekkin rupesin kommentoimaan tuota ratasasiaa. Me ostettiin ensin brion twinetet. Olivat kyllä täysi susiostos kaksosvauvoille. Ne sopii ehkä parhaiten kahdelle eri ikäiselle lapselle ja sellaiselle äidille, joka ei välttämättä halua nähdä vauvoja pukatessa rattaita. Niissä ei voi työntösuuntaa vaihtaa.
Niimpä myin ne pois ja ostin Hergules twin raptor spin rattaat, ja olen ollut tosi tyytyväinen niihin. Ainoa miinus on, että niissä ei ole väliseinää, mutta niitä ei ollut kuin parissa halvassa mallissa, jotka eivät muuten minua miellyttäneet yhtään. Ja kääntyvät etupyörät on ihan tosi loistojuttu kun se lisää huomattavasti ketteryyttä väkisinkin vähän kömpelön kokoisissa rattaissa.Ainakin minulle se on loistojuttu kun kuljen niin paljon kaupungilla, kirjastoissa jne.

Rutkasti voimia odotukseen! Ja Rinkalle onnen toivotukset koitokseen. Kohta ne vauvat on sun sylissä jo!

Tirlittan ja pojat 8kk
 
Kiitoksia kannustuksista! Mulla yritettiin käynnistää synnytys keskiviikkona rv 38+1 tuloksetta. Ei tapahtunut siis yhtään mitään. Harmillista, että mulla ei tule leikkaus kysymykseen, koska sairastan crohnin tautia ja siitä syystä mahaa kaksi kertaa leikattu. Eivät halua enää kajota jos ei ole aivan pakko. Siitä syystä täällä sitkuttelen.. Huomenna kontrolli ja ens keskiviikkona ehkä yritetään käynnistää. Ei hajuakaan miten jaksaa sinne asti ja tässä kunnossa pitäisi vielä synnyttää.... :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tirlittan81:
Juuliallekkin rupesin kommentoimaan tuota ratasasiaa. Me ostettiin ensin brion twinetet. Olivat kyllä täysi susiostos kaksosvauvoille. Ne sopii ehkä parhaiten kahdelle eri ikäiselle lapselle ja sellaiselle äidille, joka ei välttämättä halua nähdä vauvoja pukatessa rattaita. Niissä ei voi työntösuuntaa vaihtaa.
Niimpä myin ne pois ja ostin Hergules twin raptor spin rattaat, ja olen ollut tosi tyytyväinen niihin. Ainoa miinus on, että niissä ei ole väliseinää, mutta niitä ei ollut kuin parissa halvassa mallissa, jotka eivät muuten minua miellyttäneet yhtään. Ja kääntyvät etupyörät on ihan tosi loistojuttu kun se lisää huomattavasti ketteryyttä väkisinkin vähän kömpelön kokoisissa rattaissa.Ainakin minulle se on loistojuttu kun kuljen niin paljon kaupungilla, kirjastoissa jne.
Tirlittan Saako Herquleksen vaunuihin hyvin kantokopat vastasyntyneille ja sopiiko ne muuten myös ihan pienille? Nuo Herqulekset taitaa olla kapeammat kuin Teutonian S4-vaunut, joita olen ihastellut?

HooWee 14+5
 
Moi kaikille!

Uutena tulokkaana ilmoittaudun ketjuun, viikkoja kasassa 10+2 ja massussa köllii ilmeisesti epäidenttiset tapaukset (varhaisultrassa todettiin diamniaalinen-dikoriaalinen raskaus joka ilmeisesti tarkoittaa että nämä voivat olla vaikka eri sukupuolta).

Pahoinvointia oli pari viikkoa sitten rajusti ja vähän säikyttiin ylimääräistä verenvuotoa mutta sairaalassa kävin ultrassa niin molemmilla oli kaikki hienosti. Kun nyt vaan kestäisivät kyydissä.

Rinkka pitkälle olet sinninyt kaksosraskauden kanssa. Jaksamista viimeisille metreille, olo on varmasti aika tukala.

t. Etsiväkaksoset (mun lempparikirjasarja ala-asteiässä)
 
Tosi kivaa kun tänne on tullut päivän aikana paljon luettavaa. Jatketaan samaan malliin. Ja minua myös kiinnostaa vinkit hyvistä vaunuista eli kertokaa niitä vaan lisää. Kiitos etukäteen! Ihana lukea kun toiset ovat jo päässeet loppumetreille ja saavat kokea lähiaikoina omien lastensa syntymän. Perässä tullaan...

Kipa 14+4
 
Kiva lukea teidän kaikkien kuulumiset. Rinkalle voimia synnytykseen ja pitkämielisyyttä käynnistelyihin. Miten sulla on chronin tauti oireillut raskauden aikana vai oletko ollut vähäoireisena? Itselläni on ollut suoliston kanssa käsittämättömiä ongelmia, vaikka ei mitään perussaitautta edes ole. Tsemppaushalaus sinulle ja hatun nosto kun olet näin pitkälle päässyt!!!

Täällä lapissa on pyhien ajan polilla niin vähän lääkäreitä, etten päässyt tällä viikolla kuin kätilölle ctg käyrään, vaikka vauvoja pitäisi jo ultrata viikottain. Onneksi pojat on pysynyeet sisällä kun olen nyt ab kuurilla poskiontelotulehduksen vuoksi. Tästä valtavasta mahasta oli kerrankin "hyötyä" kun jouduin menemään flunssani kanssa yhteispäivystykseen jonottamaan lääkärille. Sopivasti alkoi supistelemaan säännöllisesti siinä istuessa. Ei tarvinnut kauaa pötkötellä käytävän paareilla kun jo pyydettiin lääkärille. Kyllä vähän nolotti kun selvästi ottivat minut ohi jonon.

Nämä tuplahormoonit on tosi mielenkiintosia... olen tänään viettänyt puoli päivää itkien aivan mitättömän erimielisyyden vuoksi. Onneksi nenäliinoja riittää :/ Aiemmissa raskauksissa en ole ollut kovin herkkä itkeskelemään.

Synnytystä silmät punaisina ja pää kiepänä odottaen Mopa 37+2

:snotty:
 
Joo saa niihin Herguleseihin kantokopat vastasyntyneille. Olivat kyllä mielestäni tosi suolaisen hintaiset... En ostanut niitä itse, meille on luottanut makuupussit.
Mielestäni niihin voi vastasyntyneet laittaa ainakin paremmin kuin twineteihin. Halutessaan voi käyttää patjaa.

Mopalle :hug: hormoonihuurujen keskelle

Samoin Rinkalle :hug: niin tuskaisille viime metreille!
 
Onnea kaikille uusille tuplaodottajille :flower:

Omia alkujärkytyksen tunnelmiani voi lukea tän ketjun ekalta sivulta =) Aika pitkälle siitä onkin jo tultu, nyt tulee 29 vk täyteen. Painoa tullu 10 kg, kohdun koko vastaa täysaikasta yksikköraskautta ja olo on sen mukainen... eli ei kovin kepeä, jalkoja särkee, ilman päiväunia ei jaksa iltaan asti, yöllä kyljen kääntämiseen pitää herätä, kauhea jano koko ajan (onneksi ei sokereissa mitään vikaa). Tuon juuri 2 v täyttäneen kuopuksen kävelytahti ei enää yhtään turhauta (välillä seisahtuu tutkimaan tienpieliä) :D Isommat (4,6,8v) onneksi hoitavat itse ulkoilunsa tuossa pihassa, hiekkalaatikollakin kun pystyy vielä kaivelemaan.

Maha on kireä ja pyöreä, epäilyttää että voiko se tästä enää edes kasvaa, mutta kai se vaan sitten voi. Perusvoiteella olen rasvaillut, eikä onneksi vielä ole raskausarpia tullut. Tukivyön käyttö ihan ehdoton, vatsalihakset on niin kipeät. Supistelee paljon, mutta ei kipeesti, joten en ole siitä huolissani. Välillä on kova paineentunne alaspäin, se huolettaa joskus, mutta menee levolla ohi. Tosin aina ei ole mahdollisuutta heittäytyä pitkälleen, kun on joku tilanne päällä. Onneksi mies on usein puhelun päässä hälytettävissä apuun.

Ultra ollu 4 vk välein, seuraava viikon päästä =) A-vauva on raivotarjonnassa, ja B-vauva sen päällä poikittan, peppu hieman alempana, eli hyvät asennot alatiesynnytykselle. Mutta minulla on ahdas hengittää, kun painaa palleaa. Sukupuolia ollaan yritetty tiirailla, mutta ei nähty, eikä meidän lääkäri kerro.

Meillä neuvolassa terkka katsoo mittarin lukemia, ja varmistaa vaihtelemalla kohtia, että kahdella sykkeellä on eri lukemat (ollu aina noin 20 s/min eroa)

Rattaita ei olla vielä ostettu, huutonetistä olen katsellut käytettyjä. Ora ja Jovi ovat näyttäneet parhailta: ovat kapeat ja niissä on pitkä makuutila. Kaupoissa ei paljon käydä rattailla, meillä on tärkeää maastokelpoisuus ja hyvät nukuttaa (on myös tavalliset rattaat, joissa toinen saa nukkua sit vähän isompana). Pakkauksia ei otettu lopulta ollenkaan, vaikka ihan nätit oliskin olleet. Vaatetta on aika paljon ennestään, ja äiti oli ostanut kirpparilta ison kassillisen perusvaatetta (maksoi 3 e koko kassillinen!) Voi sitten ostaa uutena jotain kivaa, kun ovat syntyneet ja näkee sukupuolet.

Mukavaa vuodenvaihdetta kaikille! :wave:
 
HooWee Miuta seurataan sen takia noin tarkasti kun aikasemmissa raskauksissa ollut myrkytys ja tullut aina rajumpana uudestaan päälle,esikosta iski jo rv30 poika synty sitten rv36 ja kuopuksen kanssa myrkytys paheni päivässä niin kovin että käynnistys sai istukan repeämään ja taas jouduttiin tekeen sectio ni seuraavat kuulemma istukan toimintaan ja virtauksia ym.Myö asutaan täällä korvessa ja polille on matkaa yhteen suuntaan 38km ni tulee kivat viikottaiset ajot loppuvaiheessa.

Myö miehen kanssa ollaan kateltu noita Jovi rattaita kun ovat kapeat mutta pitkä ratas osa ni mahtuis kauemmin nukkumaan ulkona mut yhellä kaverilla olis teutoniat myynnissä mut ne on sen verran leveät et en tiedä mahtuuko ovesta sisälle mut lupas tuoda jossain vaiheessa kokeiltavaksi.

Auto menee vaihtoon kun on vaan farmari ja lava-auto ni kumpaakaan ei mahdu koko porukka yhellä kertaa,mersun spritteriä ollaan nyt kateltu kun maatalossa toi olis ehdoton kuljetusten suhteen ja kummallakin on yhistelmä kortti ni saisin miekin ajaa kun on rekisteröity kuorma-autoks.

Talona meillä on tälläinen vanha maatalon päärakennus jossa on kaks kerrosta ja remonttia ollaan tehty kohta 5v onneks ollaan loppusuoralla ja onneksi laajennettiin kahden huoneen verran+pesuhuone ja kodinhoito huone on uutta.

Äitee ja tuplat 11+4
 
Äitee2, minulla kolmas raskaus ja edellisessä raskausmyrkytys.
Viikolla 36 puhkesi ja 38 viikolla käynnistettiin.
Ihan ihmeenä pitävät kun ei ole vielä oireillut.

Asun itärajalla ja matkaa äitipolille 70 km. Täällä ultrattu alkuun 4vko sitten 3vkon ja nyt käyny alle 2vkon välein.

Onneks vauvat hyvin kasvaneet, molempien painoarviot yli 2,5kg.
Kummallakin hyvät sykkeet ja erittäin liikkuvia molemmat.
Yöaikaan varsinkin =) Wc:ssä juoksuttavat.

Valvatti, en oikein vieläkään käsitä että kaksi vauvaa on tulossa.
Kai sitä viimeistään sit tajuaa kun saa ne syliinsä.
Minun olo kans tosi tukala vaikka paino noussu 8kg.
Olen kai itse laihtunut vähän. Kävely muistuttaa kohta pingviiniien tepastelua :) Lonkat paukkuu..

Mutta eihän tätä kauan enää kestä. Ja mieskin passaa niin innokkaasti :D
Harvoin sitä jalkahierontaa ym saa päivittäin..

Jaksamista kaikille ja vauvantuosuista Uuttavuotta!

Äippä66 34+5
 
Hei Kaikille tuplamammoille!
Täällä odotellaan jo synnytystä toisinaan enemmän ja toisinaan vähemmän. Viikolla 29 oli jo kohdunsuu auki ja kaula lyhentynyt ja pehmentynyt. Määräsivät lepoon, muttei ottaneet onneksi sisään. Kortisonit on pistetty viikolla 31. Lepo onkin auttanut ja supistelut hiukan helpottaneet. Edellisellä äitipolin käynnillä tilanne ei ollut edennyt ja nyt odottelen perjantain kontrollia.
Yöt valvoskelen ja päivät menee makoillessa. Ei pysty juuri kävelemään eikä seisomaan. Olo on todella raskas. Vauvanvaatteet on sentään pesty. Turvakaukalot ostettu ja vaavisänky vuokrattu.
Rattaista valitsimme brion doublewave mallin.Siihen kaksi kantokoppaa.
Näissä brioissa oli kääntyvä aisa ja kunnon renkaat. Meille myös tukevuuden lisäksi merkitsi paljon se, että mahtuvat autoon helposti kasaan laitettuna. Emmaljungat olivat esim. Liian suuret. Lisäksi vauvojen kantokopat oli hyvänoloiset. Sain myös positiivista palautetta kyseisistä rattaista parilta kaksosperheeltä.
Ulkonäöllisesti ei täysin meidän makuun, mutta eipä näissä tuplakamoissa muutenkaan ole niin hienoa valikoimaa kuin yhdelle valittaessa.
Äippä66 meillä on melkein samat viikot ja sinun vaaveilla onkin jo hienot painot. Meillä poikien painot olivat viikolla 31+6 1700G. Nyt on jännää nähdä miten ovat kehittyneet kun perjantaina menen. Toivottavasti on painoa tullut. Kovia ovat täälläkin liikkumaan.
Aika raskasta on tämä odotus kyllä ollut. Huoli keskosuudesta ja oma fyysinen romahtaminen ei paljon mieltä ylennä.
Jännityksellä kuitenkin odotan ja onnellinen olen että tälläinen onni on minulle annettu niin monen lapsettoman vuoden jälkeen.
Tsemppiä kaikille tulevaan viikkoon ja hauskaa uudenvuoden juhlaa =)

Roosa ja pojat 33+2
 
Väliaikatietoja!

Pääsin taas käymään yhden yön kotosalla, kun ei ole supistellut ja paikat eivät ole auenneet. Takaisin pitää mennä, kotiinpääsy on mahdollista vasta kun 32rv on ylittynyt. Makoilu tuntuu välillä tosi tylsältä, kun päivän aikana ei tehdä mitään muuta kuin otetaan kaksi kertaa käyrää.

Koettakaa levätä :wave:

Korven tyttö ja Kamut 30+6
 
Kävin tänään kontrollissa. Keskiviikkoaamuna käynnistyksen uusi yritys. Hirvittää!! Painoarviot viime viikon alussa kuitenkin jo 3,4 kg ja 3,2 kg. Toivottavasti ei tarvitsisi montaa eri kertaa käynnistystä yrittää.

Mopa73 meikäläisellä suoli ollut yllättävän rauhallinen paitsi nyt ihan loppumetreillä... Liekö sitten jännitystä vai painaako vauvat pahasti, mutta nyt ollut maha ihan sekasin. Kunpa tauti ei nyt villiintyisi liiaksi. Mulla suoleen vaikuttaa kaikista eniten stressi, jännittäminen ja valvominen. Minkälaisia ongelmia sulla on suolen kanssa ollut? Toivottavasti sinun suolistosi pysyisi kuitenkin rauhallisena!

Hyvää uutta vuotta kaikille!

:wave:
 
Käynnistys on niin kenkku juttu: hermo palaa jos ei käynnisty ja jos taas käynnistyy supistukset on mulla ainaki on ollu tosi kivuliaita ja synnytys muutenkin raju. Itsekin odottelen käynnistystä ensi viikolla. Päivää ei vielä ole sovittu. Sulla on kyllä jo hyvän kokoiset vauvat.

Mulla ei vatsa ole toiminut kuin vain lääkkeillä ja se on tehnyt mahan tosi kipeäksi ajoittain. Olenkin todennut, että tuplaraskaus on tuonut tuplaongelmat... on kiva lukea kun osalla tuplaraskaus sujuu ilman isompia murheita.

Nyt vain täytyisi jaksaa pakkautua ulos rakettien ammuntaan illan kuluessa. Täällä on pakkanen kiristymässä ja varmaan illaksi päästään jo lähemmä -15.

Uudenvuoden tervehdys kaikkille!
 
Kiitos Tirlittan ja muut rataspähkäilijät.
En ole päässyt vielä missään itse noita Hequleksen rattaita kokeilemaan. Esitteessä näyttävät kivoilta ja aika moni on niitä kehunut. Toisenlaisiakin kommentteja on kyllä kuulunut. Mm. takuuaika on heittelehtinyt, susikappaleita jotka pragailee ja sitten kääntyvien etupyörien heikkoudet vähänkin vaativammassa maastossa.

En tiedä kyllä... Emmaljungan Twin Cangaroo on kevyt ja "kapea" ja renkaat isot, mutta hinta on hirvittävä (775,- + 2X 225,- kopat). SItten nämä kotimaiset Orat vaikuttivat tosi jämäkiltä, mutta painavat teräsrunkoineen hulppeat 23 kg.

Kierrellään ja katsellaan, kun vielä liikkumaan pääseen. Loppumetreillä olevien tukalat oltavat herättävät myötätuntoni. Oikein paljon teille jaksamista
:hug:

Ja tietenkin rauhallista vuoden vaihtumista kailille.


juulia :wave:
 
kiva huomata että tänne on alkanu porukkaa tulemaan,itse en ole kirjotellut kun siirryin tonne monikko onnea sivustolle kun täällä oli niin hiljasta pitkään..
nyt siis itellä viikkoja 17+1 mammahousut käytössä ja vähän jo "kutittelua" tuntunut vatsassa odotellaan innolla milloin alkaa selkeät liikkeet tuntumaan.. :D
mites muut kevään-alkukesän odottajat?millanen olo?joko tuntuu liikkeeitä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja HooWee:
Mom81 Täällä ollaan! :attn: Palsta on tosi hiljainen, harmi. Täällä viikkoja nyt 11+3 ja vähän näyttää siltä että vauvamaha olisi pullahtamassa ulos. Ainakin mun mielestä jotain on tapahtunut selkeästi viimeisen parin päivän aikana, vaikkei mies mitään omasta mielestä näekään...Np-ultra ensi viikolla ja se onkin sitten kauhun paikka. Jännittää tosi paljon että löytyykö molempien sikiöiden sykkeet ja onko niskaturvotus ok. Pahaa oloa minulla ei ole ollut lainkaan, ainoastaan väsymystä eli olen päässyt aika helpolla. Jännää että sulla maha kasvaa kohisten, vaikka olet vain 3 viikkoa minua edellä. Jotenkin vaikea kuvitella asiaa kun maha vielä muille näkymätön. Ehkä joudun ennen joulua sitten töissä kertomaan, jos massu ihan tosissaan puskee ulospäin eikä sitä saa peiteltyä.

Oletko muuten käynyt Monikko-onnea foorumilla?

HooWee 11+3
hoowee nyt vasta luin sun viestin kun oon tosiaan siirtynyt sinne monikko-onnea sivustolle,täällä kun oli muutama viikko sitte niin kuollutta...
sulla meni ilmeisesti np-ultra jo ohi ja kaikki oli hyvin...?
meillä rakenne ultra 2viikon päästä eli vkolla19+3..jänskättää B) aion kysyä josko näkyis sukupuolet..
kiva että eloa on saatu jtälle palstalle..voisin liittyä seuraan uudestaan ja tehdä sen uuden vuoden lupauksen nyt kun vuosikin vaihtui :)


 
Mom81 Minä olen kanssa kirjoitellut sinne Monikko-Onnea palstalle, mutta eri nimimerkillä. Löydät minut sieltä kesänodottajista, aloitin sen pinon :D Ultra meni hyvin ja nyt odotellaan sitten rakenneultraa joka on helmikuun alussa. Silloin viikkoja 20+3.

HooWee 15+0
 
Kävinpä minäkin klikkaamassa itseni tuonne Monikko-onneen. Sieltä pitäisi vielä tulla vahvistusmeili ennenkuin pääsee kirjoittelemaan ja lueskelemaan.

Mites uusi vuosi meni? Täällä aika rauhallisissa merkeissä, ainut että vähän säikyin raketteja joita meidän naapurustossa tunnutaan ampuvan melko lailla holtittomasti.

Nuo vaunuvinkit luetaan kiinnostuksella täälläkin, Herquleksia olen netistä katsellut mutta en ole päässyt niitä livenä näkemään. Niissä kiinnostaa muita hieman sporttisempi ulkoasu, ja se jos vaunut eivät ole kovin painavat. Kapeudesta saa lisäplussaa. Muihinkin vaihtoehtoihin toki tutustutaan ennen kun vaunujen osto on ajankohtaista. Eli ei vielä pitkään aikaan...
Synnytystä jo odottaville hyviä vointeja ja seesteistä odotusaikaa lopuille!
 
Moikka,

tulin kurkkimaan tänne odottajien pinoon ja noista vaunuista haluaisin kommentoida. Me ostettiin tuplille EMMALJUNGA TWIN CEROX 360 -kaksostenrattaat ja olen ollut tosi tyytyväinen niihin. Kääntyvät etupyörät on aivan tosi kivat, rattaat liikkuvat ja kääntyvät tosi kevyesti. Ostin vaunuihin kaksi kantokoppaa, jotka olivat ihan turha ostos. Vauvat eivät mahtuneet montaa viikkoa niissä nukkumaan vaikka olivat pieniä syntyessään (2000g ja 2600g). Makuupusseissa olen vauvoja nukuttanut melkein alusta asti.

Hyvää uutta vuotta kaikille ja jaksamista tuplamassujen kanssa! :hug:

Päivi ja tytöt 3,5 kk

 
Kävin polilla tänään ja pojat kasvaneet 2 viikossa kovasti. Painoarviot kummallekkin 3050g. Käynnistys sovittiin viikon päähän ti eli viikkoja silloin 38+4 eli pojat ehtii jo lähemmä 3,5 kg painoa. Olo on jo nyt niin tukala, etten jaksaisi viikkoa odottaa, mutta minkäs teet... lääkäri päättää:)

Mopa 37+5
 

Yhteistyössä