Lokakuiset 2018 <3

Mä ressasin vähän haaleaa viivaa 4+0 ni tein nyt 4+4 uuden testin, tämmönen tuli.. lisään myös viel sen 4+0 jos osaan onhan vahvistunu tarpeeks. Tää äsköne ei ollu es aamupissa vaan 2h pidätys illalla
Nuohan on jo melko samanvahvuiset. Mulla muuten oli aina illalla tehty paljon vahvempi kun aamutestit, vaikka toisinpäin sanotaan. Ehkä juon illalla niin paljon että aamulla on laimeampaa mitattavaa.

Hassua muuten kun tämän sivun laskurien mukaan esim. päivät 5+0 - 5+6 on "viides raskausviikko". Sehän tarkottas että 4+0 - 4+6 on neljäs viikko, jollon 1+0 alkaa "ensimmäinen viikko", ja kuukautisten jälkeinen viikko ei oo olemassa. Siis kun mun järjen mukaan RV 5 on kuudes viikko, koska laskenta ei ala ykkösestä vaan nollasta?
 
Vau.fi sivul oli @Montecea minusta hyvä juttu tuosta mut siis minusta se oli sillai et siinä on ero puhutsanko 6. raskausviikko (päivät 5+0-5+6) vai rv6 (6+0-6+6). eli silloin rv0=ovisviikko ja 1. viikko (0+0-0+6). en llytän nyt googlettamal mut ei oo kauaa kun luin.

sillai noi on ihania kun sanoo et itsekin on 7. viikolla nii kuulostaa jo kauhee pitkälle vaikka on vast 6+3
 
Mä ressasin vähän haaleaa viivaa 4+0 ni tein nyt 4+4 uuden testin, tämmönen tuli.. lisään myös viel sen 4+0 jos osaan onhan vahvistunu tarpeeks. Tää äsköne ei ollu es aamupissa vaan 2h pidätys illalla
Hyvät on kyllä.:)
Mulla on testien kanssa aina kaikki päinvastoin jos puhutaan parhaasta ajasta testata. Mä kans litkin iltaisin niin paljon nestettä, että aamupissa on paljon laihempaa kuin iltainen. :)
 
Hassua muuten kun tämän sivun laskurien mukaan esim. päivät 5+0 - 5+6 on "viides raskausviikko". Sehän tarkottas että 4+0 - 4+6 on neljäs viikko, jollon 1+0 alkaa "ensimmäinen viikko", ja kuukautisten jälkeinen viikko ei oo olemassa. Siis kun mun järjen mukaan RV 5 on kuudes viikko, koska laskenta ei ala ykkösestä vaan nollasta?
Joo samaa mieltä että tosi hämäävät noi kaksplussan raskausviikot, puhutaan sekaisin rv5:stä ja viidennestä raskausviikosta, vaikka ne ei oo sama asia, kuten @ahmis tuossa jo kerkes todetakin. Mun mielestä myös 5+jotain on jo kuudes viikko. Tosin tää laskutapa tietenkin vähän ontuu jos kierto on paljon pidempi tai lyhyempi kuin se 28pv, koska silloin ne ennen raskautumista olevat kaks viikkoa on joko pidempiä tai lyhyempiä. Eikö hedelmöittymispäivän kuitenkin lasketa olevan 2+0?

Täällä oli mun mielestä selkeä juttu, mutta ehkä tästäkään ei ole yhtä oikeaa tapaa?
 
Vau.fi sivul oli @Montecea minusta hyvä juttu tuosta mut siis minusta se oli sillai et siinä on ero puhutsanko 6. raskausviikko (päivät 5+0-5+6) vai rv6 (6+0-6+6). eli silloin rv0=ovisviikko ja 1. viikko (0+0-0+6). en llytän nyt googlettamal mut ei oo kauaa kun luin.

sillai noi on ihania kun sanoo et itsekin on 7. viikolla nii kuulostaa jo kauhee pitkälle vaikka on vast 6+3
Joo noin se just menee, se mua häiritsikin että kaksplussalla rv 4 ja neljäs viikko on sama asia, vaikka ei ne oo.

Tietty tosi lyhyellä tai pitkälĺä kierrolla noi viikot ei kalenterista laskien täsmää.
 
@Elsusa meidän neuvolassa pk seudulla on ultra laitteet ja esikoisen aikaan mut ultrattiin neuvolassa 2 vai 3 kertaa oli kyllä kiva kun oli jotenkin asennoitunut että olis vaan kaksi ultraa mutta sitten meidän neuvola oli just saanu sinne ultra laitteet. Nytkin varmaan ultria sitten enemmän kun ns normaalisti kun neuvolasta laitteet löytyyy.
 
tsemppiä @Wiiwiii toivottavasti laantuu sullakin siinä 10 viikon kupeessa.

Huoh, mulla siis on tosiaan oireena nukahtamisen vaikeus. Lähinnä se tuntuu johtuvan tulikuumista jaloista. Samantien kun meen petiin peiton alle, menee muutama minuutti ja jalkapohjat erityisesti vois lämmittää pienen kylän.:cautious:
Tissitki on varmaan kolminkertaset, mutta kiitos imetyksen joka loppu vasta viime lokakuussa kokonaan, ei juurikaan ole kipeät.:LOL: Mä tosta kuopuksesta muistan sen kivun kun edellisestä oli jo 6v aikaa, sattui niiiin kamalasti rintoihin.:confused:
 
Onko kellään aikaisempaa kokemusta matkustamisesta raskaana ollessa? Miehen kanssa alustavasti puhuttiin jos masuasukki pysyy kyydissä niin toisen kolmanneksen aikana voitas viikoks lähtee etelän lämpöön. Mietityttää vaan noi ruokakiellot kun maitokin pitää olla pastoröityä niin enkö saisi syödä jäätelöä ulkomailla? Ainakin neuvolan terveydenhoitaja eilen kehotti mua pysymään suomalaisissa maitotuotteissa koska ne on varmasti turvallisia ja että esim Suomessa myytäviä ulkolaisia maitotuotteita ei suosittele käytettäväksi. Miten on?
 
Onko kellään aikaisempaa kokemusta matkustamisesta raskaana ollessa? Miehen kanssa alustavasti puhuttiin jos masuasukki pysyy kyydissä niin toisen kolmanneksen aikana voitas viikoks lähtee etelän lämpöön. Mietityttää vaan noi ruokakiellot kun maitokin pitää olla pastoröityä niin enkö saisi syödä jäätelöä ulkomailla? Ainakin neuvolan terveydenhoitaja eilen kehotti mua pysymään suomalaisissa maitotuotteissa koska ne on varmasti turvallisia ja että esim Suomessa myytäviä ulkolaisia maitotuotteita ei suosittele käytettäväksi. Miten on?
Mie en oo ulkomalle menny raskaana, mutta moni tuttu on. Hyvin toiminu nyrkkisääntönä heillä, että jos et oo aivan varma, älä syö. Ja ruokien kanssa tekivät niin, että kadunvarsien pienet kojut jäi väliin ja söivät vähän isommissa ravintoloissa. Aika hyvin euroopassa kaikkiaan ollaan perillä raskauden ajan ruokavalioista, joten varmasti löytyy vaihtoehtoja ja ymmärrystä kun kertoo suosituksista omassa maassaan. :)Buffeteista en söisi tai sen tyylisistä jossa ainekset ovat pitkään esillä.
 
  • Tykkää
Reactions: amaia ja Wiiwiii
Onko kellään aikaisempaa kokemusta matkustamisesta raskaana ollessa? Miehen kanssa alustavasti puhuttiin jos masuasukki pysyy kyydissä niin toisen kolmanneksen aikana voitas viikoks lähtee etelän lämpöön. Mietityttää vaan noi ruokakiellot kun maitokin pitää olla pastoröityä niin enkö saisi syödä jäätelöä ulkomailla? Ainakin neuvolan terveydenhoitaja eilen kehotti mua pysymään suomalaisissa maitotuotteissa koska ne on varmasti turvallisia ja että esim Suomessa myytäviä ulkolaisia maitotuotteita ei suosittele käytettäväksi. Miten on?
Mä olin viime raskauden alussa Kanarialla ja Virossa ja söin kyllä jäätelöä ja ihan irtojäätelöä. Salaattia en kyllä syönyt ja vain kypsennettyjä ruokia :) nythän olen lähdössä USA:aan n.rv30 ja se lento kyllä jännittää...
 
Tosiaan joo kannattaa ottaa vauvalle vakuutus.

Mä en ihan sillä oo suostunu lähtee reissuun raskaana, koska mulla liitoskivut alkaa varhain ja oon tosi kipeänä rv20 eteenpäin yleensä ja mulla se vaan pahenee mitä pidemmälle menee. Eli ei tunnu ajatuksena lainkaan mukavalta lähteä ulkomaille.:whistle:
Mutta meillä on suunitelmissa, että tossa parin vuoden päästä lähettäis jonnekkin päin aasiaa. :D Sitä ei olla tosin päätetty että lähetäänkö koko perhe, vai...hoidetaanko ittemme avioliittoon ja otetaan pieni kuherrusloma jossain. Tosin jos kahestaan mentäis, en itse vois olla 5vrk pidempään ihan pienten lasten takia. Mut pikkuloma toimis aivan hyvin kyllä.:LOL:
 
Mistäs viikoist eteenpäin se oli että eivät enää ota koneeseen ollenkaan? me käytiin Barcelonassa kun odotin esikoista, oisko ollut jotain rv28 just et sai sen todistuksen ja ihan mukava oli tollanen euroopan lento.

työasioissa lennän yleisesti paljon ja esikoista odottaessa tuli käytyä etelä-amerikassa mut en kyl rv20 jälkeen sit enää halunnut matkustaa, on noi pitkät lennot tuskaa ilman tuollaista verenkiertorasitettakin ja aina sai pelätä kaikkia veritulppia yms. mut toki joku lomareissu on erikseen.

hitsi tuota vakuutusta pitäs alkaa vertailemaan, sejän on pakko ottaa ihan kohta eikö ollut niin että rv12 jälkeen ei enää saa..
 
Mistäs viikoist eteenpäin se oli että eivät enää ota koneeseen ollenkaan? me käytiin Barcelonassa kun odotin esikoista, oisko ollut jotain rv28 just et sai sen todistuksen ja ihan mukava oli tollanen euroopan lento.

työasioissa lennän yleisesti paljon ja esikoista odottaessa tuli käytyä etelä-amerikassa mut en kyl rv20 jälkeen sit enää halunnut matkustaa, on noi pitkät lennot tuskaa ilman tuollaista verenkiertorasitettakin ja aina sai pelätä kaikkia veritulppia yms. mut toki joku lomareissu on erikseen.

hitsi tuota vakuutusta pitäs alkaa vertailemaan, sejän on pakko ottaa ihan kohta eikö ollut niin että rv12 jälkeen ei enää saa..
Rv36 jälkeen ei saa lentää. Ja ei ainakaan lähitapiolassa saa vakuutusta noin aikaisin, ainakin esikoisesta otin muistaakseni rakenneultran jälkeen
 

Yhteistyössä