Lokakuiset 2018 <3

Ane773:
Syyskuisista taas huikkaan :)
Mulla tuntuu liikkeet parhaiten istuessa kun nojaa vähän eteenpäin eli että maha menee vähän mykkyrään. Voi olla vaikutusta kun vatsassa on muutenkin ylimääräistä niin tuleeko pienelle silloin "ahtaammat oltavat" mutta silloin tuntuu parhaiten pieniä muksauksia tai muljauksia. Toisaalta nyt menossa rv 20+1 ja satunnaisia yksittäisiä liikkeitä tuntunut nyt ehkä n. 2 viikon ajan, välillä saattanut mennä 5 päivää ilman mitään tuntemuksia.
 
  • Tykkää
Reactions: Ane773
@TT1 Ihanaa ku tuntunu jo noin aikasten:love: Mutta joo, uskon et Voi ottaa pattiin jos haluaa nukkua ja varmasti kadun tätä liikkeiden toivomista itellä sit loppuraskaudesta, mutta on well..! :ROFLMAO:
Voi toki olla, et mul ei vaan vielä tunnu, mut luulen et voi olla myös kiinni siitä, ku eka raskaus, ni en ees tiiä mitä kuulostella -saatika miten:D Ois vaan niin ihana jo tuntea ku pikkunen siellä liikuskelis:love: Ja juurikin tämä, kun en mie ny normaalisti kuulostele mun kehoa näin tarkkaan, ni jospa sonki joku suoli-ilma vaan joka "möyrii" tai ruoansulatus. Tosin monet jo-synnyttäneet sanoo, että kyllä ne liikkeet tuntee sit aivan selkeesti, tietää kyl mikä on potku ja niin edespäin, mutta.........:confused::D:oops:
Kiitti nuista vinkeistä, kokkeilenpa tässä heti; syön vieläjittain maniaa aamupalan päälle (yhtään ei tee mieli) ja kyllähän takasin pätkälleen, ni kattotaan:D Tosin en tiiä reagoikohan mun vauva sit jotenki erilailla, ku oon diaeetikko, ku sokerit voi muutenki välillä olla ilman syömisiäki tavallista korkeimmalla -tai syömisen aikoihin pohjalukemissa:confused: Jännää....
@Montecea Kiitti sulleki vinkistä, tosa TT1:lle vastaisinki jo sokruista, mut testaan ehdottomasti! Mie en tiiä mainittako ne missä se istukka on (saatto kans mennä ohi ku pikkusta ihastelin:whistle::whistle::whistle:), mut sen ne sano, et takana, et saattais liikkeet tosiaan senki perusteella tuntua jo tai ainaki keskivertoa aiemmin alkaa tuntumaan. Siksi tässä nyt vielä malttamattomampana (<- Tuli aivopieru, taipuuks toi noin? Alko naurattaan:ROFLMAO: "mattomambana":ROFLMAO:) ooottelen liikkeitä ja niitä tunnustelen:rolleyes:

@Eetuha Komppaan montecea :a, et onhan se helpompi naisena naisten kaa höpötellä ja kysyy sit nolojaki asioita, ku ei voi just miehet tietää esim. Kohtukipuja tai muuta "mielenkiintosta", mitä kehossa tapahtuu raskauden aikana. Lisäksi juurikin se, et on siinä jonkinlainen kynnys niinki/näinkö intiimeistä asioista puhua sit vieraiden miesten/asioista tietämättömien kanssa. Ite tosin aattelen kans niin, et mielummin puhun raskaudesta sellaiten ihmisten kans, jotka on ite raskaana tai ollu raskaana. Paras vertaistuki, sama km se, et ku esim. Itellä ei oo lapsia(mutta kohtapa on!:love:), ni vaikka kiinnostaako nää asiat ja totta kai mielelläni puhun ihmisten kans, joilla niitä jo on, ei musta vertaistueksi ole, ku en oikeesti konkreettisesti tiiä mitä se lapsiarki on :)
Toki taas se, et onhan se ihanaa, jos "kokemattomat" höyryää ja jännäilee mukana; miten saahaan miehet oikeesti ymmärtämään, mitä raskaus on, jos kukaan (raskaana oleva/ollut) ei sitä kerro. Enkä usko, et kukaan mies noissa ryhmissä ois, jos ällöttää limatulpat yms :D MUTTA toki taas sit se, et on myös ok, jos ei naisena hakua miehille (varsinkaan vieraille!) Kertoa. Kyllä niitäki löytyy, jotka kertoo, jos joku raavas uros haluaa tietää:) Ei ois pöllömpi idea just toi erikseen vanhempien ryhmä!
Neuvolassa kans meille kerrottiin, et on myös sellanen (ihan fyysinen)ryhmä, joka on vaan miehille (saa ottaa lapsen/lapset mukaan jos haluaa) ja naisilta pääsy kielletty. Ja musta toi on aivan loistavaa! Koska miehet kokee kuitenki sen raskauden niin eri tavalla, ni saavat keskenään turista. Mutta musta niiden on kyllä hyvä kuulla myös meiltä naisilta, miten nää asiat meän näkökulmista, koska taas miehet ei voi sitä kertoo-samanlai ku me naisetkaan ei voida kertoo miehen näkökulmaa:D
Saatto mennä vähän aiheen vierestä, mut pointtina siis; Pitäis kyl saaha olla ihan vaan naisten ryhmä, ku ei se kaikille oo mukavaa vanhempina turista pelkästään, vaan tarvii ja haluaa myös vaan sitä naisten tukea! Ja ainaki ku nuita synnytyssalimöläytyksiä lueskellu, ni alkaa itsestäkö tuntuu, josko nää limajutut juttelua vaan täällä muille raskaana olecille^ olleille ja korkeintaan kasvotusten omalle miehelle ja perheellisille miespuolisille kavereille, jos sattuvat kylään joku kerta vaikka perheineen:rolleyes:

Ane773 ja Pätkis rv 16+5
 
  • Tykkää
Reactions: Eetuha
@Eetuha mä myös pysyisin listalla ja mulla toi laskettu on 27.10. Meni vähän ohi että pitääkö mun kopsata tuo lista ja vaihtaa vai mitenkäs.:giggle:

Mutta tosiaan, mä täällä arjen kiireen seasta taas moikkailen. En oo kauheasti ehtiny ees fb puolelle laittaa mitään ja viikonloputkin menny pitkälti ettei ehi ollenkaan kommentoida.:X3:
Mut pahimmat kiireet alkaa olla taputeltuna, niin ehtinee taas paremmin lukea ja kommentoida.:)

Mulla oli toka neuvola tänään 15+3.
Painoa ei ollu tullu kiloakaan. RR 118/66, Itun liikkeet ++ ja syke +150.

Seuraavaks 25.5 lääkäri.:)

Itun venyttelyt alkaa tuntua aika ilkeinä, mutta liikkeet on onneks vielä kevyitä.:X3:

Mammavaatteet tosiaan tuli just oikeeseen aikaan tilattua, ei toivoakaan että mahtuis tavallisiin enään.:D

Viipulainen & Itu 15+3
 
  • Tykkää
Reactions: Eetuha ja Ane773
@Ane773 Kurja kuulla että oot kuumeessa. Toivottavasti maltat levätä ja paranet pian! Noista liikkeistä. Tuo muljahdus on kyllä hyvä sana kuvaamaan miltä se tuntuu. Jotain tavallaan liikahtaa hyvin nopeasti alavatsan tienoilla. Mäkin tunnen nuo muljahdukset selvimmin illalla, jonkun verran iltapalan jälkeen. Yleensä pötköttelen silloin kuopuksen sängyn vieressä lattialla ja odottelen, että hän nukahtaa, niin siinä on aikaa kuulostella :). Mulle tosiaan sanottiin ultrassa, että istukka vaikuttaisi olevan etuseinän puolella.

@Montecea Toi on kyllä hyvä pointti, että näissä ryhmissä vertaistuki on tärkeä. Tuntuu, että täältä löytyy aina joku, jolla on kokemusta jostain vähän samanlaisesta ja pekästään jo se usein rauhoittaa mieltä, mikäli on ollut joistain oudoista oireista huolissaan (y).

En muuten totta puhuen tiedä, kuinka montaa miestä kiinnostaisikaan kuulla näistä kaikenmaailman ällöoireista mitä raskauteen voi liittyä. Oma mies näitä saa luvan kuunnella, mutta eipä näitä muille ole tullut juuri kerrottua. Mun mies onkin varmaan nyt jo yhtä kypsynyt mun oksennusjuttuihin, kuin minä itse tuohon oksenteluun ;) :ROFLMAO:. Tosiaan taas eilen illalla kävin halailemassa oksennusämpäriä :sick: - olin jo niin varma, että tää huonovointisuus loppuisi nyt, koska mulla oli semmoinen käsitys, että pahoinvointi monilla naisilla loppuu viimeistään rv16 (http://lopujo.fi/raskauspahoinvointi/) ja mulla oli jo monta hyvävointista päivää tässä välissä. Ehkä sitten ens viikolla tai viimeistään rv 20!

AnMaaria ja papu rv16 + 3
 
  • Tykkää
Reactions: Eetuha ja amaia
@AnMaaria mä tykkäsin tosta sun lopu jo -linkistä! :ROFLMAO: En siis tietenkään pahoinvoinnista :cautious: Joka kerta pää vessanpöntössä manaan että lopu jo!! Täällä siis edelleen kyseinen ongelma myös riesana. Kummallisesti viikonloput menee aina tosi hyvin mutta arki kun alkaa niin taas oksentelen. Mullakin on usein hyviä päiviä välissä ja sit taas mennään alamäkeä, Sellainen yleinen etominen on loppunut, mutta nyt iskee oksennuskohtaukset kuin salama kirkkaalta taivaalta ja siinä ei kerkee mihinkään vessaan enää. :censored: Luulen et tää liittyy jotenkin väsymykseen ja pitempiin ruokaväleihin, koska vapaapäivinä kumpaankin asiaan pystyy enemmän vaikuttamaan. Mutta toivotaan että viimeistään rv20 sitten loppuu!! :confused:

Mä oon niiin kade kaikille muksausten ja muljahdusten tuntijoille! :) Kaikenlaisia muksauksia ja hipelöintejä täälläkin tuntuu, mutta ihan samalta tuntuu suolen liikkeet! Että ei näistä ota vielä selvää. Samaistun @Ane773 sun fiiliksiin että kärsimättömänä nyt odottelen ensimmäisiä tuntemuksia, mutta tiedostan että tulen varmasti katumaan omia sanojani sitten joskus viikolla 39 :D Satuin katsomaan netistä jotain videoita missä näkyy loppuviikkojen masu ulkopuolelta kun vauva pyörii ja olin että apua! :alien: Sehän näyttää ihan siltä että se maha ratkeaa just! Olin jotenkin aatellut että ei ne liikkeet nyt noin paljon näy.. Sarjassamme tyhmiä ensikertalaisen kysymyksiä mutta ei kai keneltäkään ole oikeasti masu revennyt toisen potkuihin? :unsure:

Mulle @Montecea selvis viimeks ultrattaessa että istukka on edessä. En tiedä vaikuttaako sekin jotenkin kohdun kasvuun tai suuntaan, mutta mulla on kyllä jo aika selkeä raskausmaha mielestäni, ei nyt kovin suuri mutta muoto on semmoinen. Ehkä sulla se masu sitten tosiaan kasvaa ensin ylöspäin ja vasta sitten ponnahtaa eteen! En ole kyllä osannut tunnustella omasta masustani että missä se kohdun reuna on, vaikka olen yrittänyt. Koko masun painelu tuntuu jotenkin tosi epämiellyttävältä joten en oo kyennyt perehtymäänkään o_O Jätän tämän suosiolla lääkärille!

Amaia ja tonttu huomenna 16+0! ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Eetuha
Vahvista oma kohta ja kopio lista. Poistan ylimääräiset nimimerkit listalta :)

1.10.

Hayley 82 / neljäs / OYS
Piupau90 / 27 / ensimmäinen
neppari123/38/toinen lapsi/NKL


2.10.
Kärsimätön88 / 30 / toinen / ei vielä tietoa
Toukokuu88 / 29 / kolmas / TAYS

3.10
saraneito / kolmas / HYS

4.10.
? Flowerpower85 / 32 / toinen lapsi / TYKS
Elsusa / 27 / toinen /SEKS


5.10.
Eevve / 26 / ensimmäinen / K-HKS
Pumpola/31/toinen lapsi/Naistenklinikka.


6.10
Mini-Myy / 29 / ensimmäinen / NKL
Nuu87/30/ensimmäinen/KOKS
Wiiwiii / 23 / ensimmäinen /

7.10
Nipsu#7 / 34 / Seitsemäs / SEKS /

8.10.
taAsK / 33 / toinen / KYS

9.10.
Lumen / kolmas / TAYS
hennuliini86 / 31 / kuudes / OYS
Kippex / 27 / ensimmäinen / ei tietoa


10.10
kerttuliina / 25 / kolmas / SATKS
Ingaliini / ensimmäinen / ehkä NKL
samour_/ 34/toinen/JS
11.10.
Sallatuuli / 31 / kolmas / Hyks

12.10.
Trady / 26 / toinen / TAYS
Anne90 / 27 / viides / SEKS
Vuorikristalli/ seitsemäs/ KYS

13.10
Eppu88/ ensimmäinen/

15.10.
Lyro / 23 / toinen / K-HKS
Mape32/

16.10.
? webby / 27 /ensimmäinen

17.10.
Tintti88 / 29 / kolmas / K-SKS /
Hiutale89 / 28 / ensimmäinen / K-SKS /
ahmis/32v/toinen/KYS/ RU 31.5

18.10.
Möörtsi / 26 / ensimmäinen / SEKS
minvii91 / 26 / toinen / tyks
zz85 / 32 / toinen /Tays
Jw18 / 30 / ensimmäinen / TYKS
Ane773/ 25 / ensimmäinen / OYS /
Tinnuli / 27 / toinen / SATKS
Ansel/27/ensimmäinen

19.10.
TT1 / 37 / kolmas / KYS
Jonsulainen / 26v / toinen lapsi/ L-PKS /

20.10.
Miiatoyr / 33 / neljäs / OYS
AnMaaria/kolmas
Murpeloinen / 30 / neljäs / K-SKS

21.10
Eetuha/40/kolmas/Tays/ neuvola 8.5 (RU 6.6)


22.10.
Aappalainen / 26 / toinen / OYS
Lumihiutale93 / 24 / toinen / satks
hookoo82 / 35 / yhdeksäs / KYS

24.10.
Beibe18 / viides / KSKS
amaia / 33 / ensimmäinen / ulkomailla

25.10.
Mutsijaparimuuta / toinen / JS
Mape32/ 31/ ensimmäinen

26.10
1papunen / 24 / ensimmäinen / ? /


27.10
Dippadai/ 30 /toinen/LKS (ru14.6)
Jelly2018/34/ensimmäinen/NKL

28.10.
Montecea / ensimmäinen
Viipulainen / neljäs / NKL
Hedii / 30 / toinen / OYS
Pikkutakkutukka/toinen/ei tietoa

29.10.
zumba224 / 24 / kolmas / TYKS


30.10
Jocrow/25v /ensimmäinen
maijakaima/ toinen lapsi/JS

31.10
 
  • Tykkää
Reactions: Eetuha
Vähänkö tää sivuston uus ulkoasu on ihanan raikas :geek::barefoot:!

Niin mulla meni ihan ohi mistä @Eetuha puhuu, jossain FB ryhmässäkö on tuupannut mies sekaan vai? On outoa kyllä.. ei mua ainakaan miehenä kiinnostais kenenkään liitoskivut tai vuodot :whistle:. Ei toki varsinaisesti kiinnosta naisenakaan mut pystyy sentä jotenki samaistuu ja tsemppaa.

Äh tänne rantautunut kurkkukaktus ja yskä. Huomenna alkais kolmen illan putki yrittäjähommien parissa, harmittaa jos on voimat vähissä :confused:
 
  • Tykkää
Reactions: Eetuha
@amaia en oo kuullut koskaan niin käyvän. Aika hullultahan se näyttää just niinä vikoina viikkoina kun ei siinä kohdun edessä ole enään muuta kuin mahanahka.:D Enkä aio valehdella että olisi välttämättä koko ajan edes kivutontakaan, jos vauva on voimakasjalkainen. Mä oon ärsyyntyessäni vauvan jalan venytyksiin (ei ne oo enään eesnpotkuja kun vauvalla ei ole tilaa muuta kuin ojennella väkisin raajojaan) ottanut vauvaa kantapäästä kiinni. Vauva on aina ilmeisen hämmentynyt tästä (kuten myös mies viime kierroksella kun näki) että riehuminen laantuu hetkeksi ainakin. :X3::ROFLMAO:

En odota siis kovin innolla noita viimeisiä viikkoja, mutta toki siinä mielessä että en malttais odottaa millainen tyyppi sieltä tulee.:)

Mä oon kuurannu koko päivän. Alotin viattomasti liesistä, mutta päädyin kuuraamaan koko uunin ja avasin uunin luukun osiksi.:ROFLMAO::ROFLMAO:
Että lähtikö lapasesta?:whistle::D

Ja täällä Itun liikkeet tuntuu muljahduksina, tökkimisenä ja jos venyttelee niin mahaan tulee tukala tunne ja Itu löytyy kiinteänä kohoumana jostain kohti vatsaa. Usein jos ei Itu lopeta ajoissa, kohtu alottaa ärsyttävästi harkkasupistukset.:X3:
 
@Ane773 Hyvää kuuluu. Viikot kuluu kyllä iha rytinällä, ollu vähä kiireistä nyt :D Tänää rv 18+3 menossa. Rakenneultra ois vajaan 2vk päästä, seuraava neuvola kesäkuun alussa :) Kaikki menny oikein mallikkaasti, olo ollu tosi hyvä ja välillä iha unohtaa että raskaanaha tässä ollaa. Vauvahankintoja tehty tähän mennessä hyvin vähän, muutama body ja housut löytyy jo kaapista. Omaa vaatekaappia piti käyä päivittämässä, alko olla kaikki paidat ihan liian tiukkoja mutta mammahousuja en vieläkää raaskinut ostaa :D Harkitsen asiaa vielä tovin ennen kuin kauppaan marssin. Kesälomaan olisi enää 3,5vk, ihanaa !! Ainoo raskausvaiva mitä tällähetkellä on niin nuo näppylät naamassa. Raivostuttavaa kun uutta puskee kokoajan..

Pienokaisen nimiasiat saatu tytön osalta päätökseen. Poika odottelee vielä yhtä nimeä ja sit sekin valmis. Rakenneultrassa meinataan kysyä sukupuoli :)
 
@Eetuha täälläkin edelleen mukana

Jocrow / 25 / ensimmäinen / ru 15.6.


Täällä myös edelleen kärvistellään pahoinvoinnissa/närästyksen kourissa. Itsellä pahoinvointi ei ole koskaan päätynyt "oikeaan oksentamiseen", mutta tuntuu että kaikki ruuat keräävät älyttömästi ilmaa mahaan, ja muuallekin, ja röyhiminen tapahtuu vessanpöntön yllä limaa kyökkien. Normaalisti painon keräämisessä ei ole ollut mitään ongelmia (pidän kaikista herkuista vähän liikaa :whistle:) mutta nyt syöminen tuntuu harvoin hyvältä ajatukselta ja ensimmäisen ja eilisen neuvolakäynnin välillä paino oli tippunut melkein 4kg ja viikottainen pudotus oli reilu 500g. Neuvolatäti huomautti että viimeistään puolenvälin jälkeen täytyisi lähteä toiseen suuntaan, ja jos ei muuten onnistu niin lääkärin kautta happosalpaajien (joita hain närästystä auttamaan) lisäksi jotain pahoinvointilääkettä. Toivottavasti tämä kuitenkin loppuu ennen...

Voin nyt näin anonyymisti tiedustella, että onko muilla sellaista fiilistä ettei olisi vielä raskaudestaan nauttinut? Tällä hetkellä pahoinvoinnin, muiden mahaoireiden, jo alkaneiden liitos/iskiaskipujen ja heikotuksen/huimauksen kourissa minun on myönnettävä, että tähän mennessä on oma raskauteni ollut aikamoista :poop:. En nyt mitään ilotulituksia ja kukkaketoja odottanutkaan, mutta en osannut myöskään tällaista kuvitella...:cry:

Liikkeitä ei täälläkään ole vielä tuntunut. Kukaan ei ole istukan paikkaa kommentoinut, mutta itse kuvittelisin että saattaisi sijaita etureunassa - oma syke tuntuu vahvasti mahalla lähes ympäri vuorokaudeno_O jospa siis vähän vaimentaa mahdollisuuksia. Hengissä siellä kuitenkin ollaan, eilisellä neuvolakäynnillä löytyi syke. Ja selvisi, että minäkin joudun viikon 26 paikkeilla sokerirasitukseen :confused:

Jocrow + vapaamatkustaja 15+1
 
@Jocrow Enpä voi sanoa hirveästi nauttineeni tästä raskaudesta. Ei johdu omasta voinnista millään tavalla, vaan siitä, että yksi isommista lapsista on voinut todella huonosti ja koko talvi on sen takia ollut kauhea. Tavallista tasaista arkea oikein kaipaan. Mitä tylsempää, sen paremp:D

Muutenkin raskaus raskaudelta on alkanut ahdistaa se oman kontrollin puute. Kaikki raskauden on menneet hyvin, synnytykset on olleet nopeita ja olen niistä nopeasti toipunut. Mutta kun loppujen lopuksi koskaan ei voi tietää, vaikka itse toimisi miten "oikein". Yleensä se olo helpottaa tuossa viikon 20 jälkeen.
 
@amaia Mulla myös oksennukset tulee nyt tosi yllättäen. Usein on kyllä ollut vähän huono olo jo etukäteen, mutta silti ei ole ollut sellainen olo että oksettaisi. Mies kyllä sanoo, että menen kalpeaksi jo vähän aiemmin, mutta jotenkin en itse tunne sitä. Ollaan vkl lähdössä parin yön reissulle mun porukoiden luokse (Äitiä onnittelemaan ja vihdoinkin näitä vauvauutisia kertomaan :love:) ja mietin, että riittäiskö joku muovipussi automatkan ajaksi vai pitääkö ottaa ämpäri :sick:. Ja perillä on tietty edessä ensimmäisenä oksennusämpärin etsiminen :eek::LOL:.

@Jocrow Tsemppiä huonon olon kanssa! Kyllähän tää raskaus on itsellekin kieltämättä melkoisen rankkaa ollut tähän asti. :( Mulla on takana tosi stressaava vuosi liittyen mun työtilanteeseen ja meidän perheen lukuisiin muuttoihin, joten on vähän vaikeaa sanoa, että tuntuuko tää raskaus siksi niin uuvuttavalta ja voisko tää huonovointisuus jopa liittyä siihen. :unsure: Lääkäri vaan kommentoi, että se kuinka paljon saa levättyä, voi liittyä huonovointisuuden määrään. Musta vaan tuntuu, että lepään ihan liikaa ja silti olen väsynyt ja ajoittain huonovointinen o_O. Mun aiemmat raskaudet on olleet ns helppoja (eli lievää pahaa oloa kesti alussa muutama hassu viikko, ja suurimman osan raskautta oli hyvä ja energinen olo, ei suurempia kremppoja), joten tuntuu oudolta, että nyt nää olot vaan jatkuu ja jatkuu. Yleensä myös jaksan tehdä paljon - ehkä vähän liikaakin - joten nyt tämmöinen velttous ottaa päähän :sleep:. Tottakai sitä myös miettii, että liittyykö tää huono olo siihen, että oon nyt 3 vuotta vanhempi kuin edellisessä raskaudessa. Mutta käsittääkseni sen pitäisi olla ihan normaalia, että huonovointisuudessa on vaihtelua samallakin naisella eri raskauksien välillä.

Mutta mutta... jos takana on useampia "hyviä päiviä" ja oon päässyt liikkumaan (vaikka pitkälle kävelylenkille tai joogaan), huomaan että fiilis muuttuu heti paremmaksi ja tuntuu hienolta saada kokea tämä raskaus :love:. Toivon ja uskon, että noita hyviä päiviä on edessä paljon ja huonoja ehkä enää vain muutamia :).

AnMaaria
 
Hellou!

@AnMaaria Voi hitsit tota sun oksentelua:( Musta tuntu jo ne ekat n.kolme kk et mitä höttöä teen, jos ei lopunaan ja pään, voin vaan kuvitella mitä sul on siellä :confused: Eikö oo MISTÄÄN poppakonsteista ollu apua? :confused: Muistelenkohan oikein, et siihenki ois ihn jottain lääkäriltä saatavaa apua, jos meinaa oikein paha ja pitkään olla..? Sillkn tietenki viim. Jos joutuu ihan tiputukseen tms. Sairaalahoitoon, mut ihan tohon ellotukseenki muistelisin, et ois jottain.... Yritänpä muistaa googletella! Joo, eilen oli eka kuumeeton päivä ja tänään oli niin hyvä olo, et kävin hakkeen pyörän huollosta ja poikiin oikein antaumuksella kaupungin kautta kotia; ai että! Kuuma oli ja aurinko paisto ja Niiiiin hyvä fiilis! Kotona nukkuin kyl n.2,5h päikkärit sitten; toivon et ei potki tauti takasin :oops: Kerrohan sit miten män uutisten kertominen teän puolen suvulle! :):):)

@amaia äh ja sulleki sama ku edelläolevalle; loppuis jo tuo oksentelu:confused: Ei oo MISTÄÄN kikoista sullekaan ollu apua? :confused: Tosin samapa se oli itelläni alussa, et tietyt jutut autto (säälittövän) vähän, mut kun ellotus iski, ni ei voinu mitään... Äh ku vois jotenki auttaa :confused: Ja haha, ihana ku ensiertalaiset samaistuu:D Tää on niiiiiin ärsyttävää, ku ei tosiaan tunnista niitä liikkeitä muista kehon toiminnoista, mutta ainaki tokalla kiekalla tietää sit mitä oottaa! Mutku nytki haluais.........:ROFLMAO::mad::D Apua, pittää Iteki kattoo joitaki niitä videoita! En oo koskaan aatellukan et niin hyvin tulis esille/näkyviin :confused: Voi minun sisäelinparkoja, jos Pätkis on lopuajastaki niin riehuva ku nytten ultrassa ollu:confused:

@ahmis tsemppiä, ettei tuu kunnon tautia! :confused:

@viipulainen apua!!! Miten ees sait siitä kiinni???:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO: HURJAA! Nyt ootan kyl vielä enemmän innoissani ja kauhuissani liikkeitä:confused::ROFLMAO::eek:
Ja mullekin sais luovuttaa tota siivousintoa! Oon kuullu et voi tulla se "pesänrakennusvietti", mut vielä ei oo täällä ainakaan näkyny:D

@Wiiwiii ihanaa, sullahan on jo kohta se ru:love: En malttais ite millään oottaa VIELÄ (vähän vajaata) VIITTÄ VIIKKOA!!!:cry::cry::cry: Ihana kuulla et sulla menee hyvin!:) Meillä pojalle ollu jo iät ja ajat nimi, tosin nyt vaikuttaa, et muuttu vähän, mut oh well, silleen kuiten valmiina ja tytön nimi hakee vielä muotoaan, mut perusjutut on siinäki kasassa; yks perinnenimi ainaki, joka on sekä mulla ja mun ja Hellun äidillä :)love::D:love:) ja sit etunimi alkanee A:lla... Mut tämäkin saattaa vielä muuttua, WHO knows...

@Jocrow Tsemppiä sulleki pahoinvointiin ja toi röyhtäilyki on inhottavaa, mulla just ekana oireena taiski olla röyhtäily ja jatkuu edelleen (hullulla hauskaa, kun en normaaisti röyhtäile juuri ollenkaan ja sillonki ku röyhtäile ni ihan piensti), en tosin yöki tai limaa örki. Toivottavasti helpottaa kohta ja alkaa ruoka maistuun! Toki inhottava syyä, ku ei tee mieli... Ookko koittanu piimää tai jotain muita "mahahappoja rauhottavia" ruokia? Kans kanttii kokeilla jottain ei niin perinteisinkö ruokia; oon kuullu joskus, et porukka sanonu, et just päinvastaiet ku rauhoitavat ruoat onki auttanu :eek:
Ja muille toki kans närästyksestä kärsiville toi ohje/vinkki/kuuloonne!:D

@Vuorikristalli No nyt oon pikkuhiljaa alkanu kunnolla nauttiin. Välillä tuntuu, et ei ois itellä oikeutta ees olla nauttimatta, kun kaikki menny niin hyvin *koputtaa puuta*! Maha alkanu jo aikasten näkymään ja tosi ihanaa, mut silti koko ajan ahistaa, jos ihmiset vaan kattoo, et oon tyyliin syöny vähän liikaa mäkkäriä tms.:confused: Toinen on se, ku parilta läheisemmältä tullu kommenttia, et ei arvannu yhtään, et musta tulis / mie haluaisin äidiksi ja et öisin viiminen kenet ne kuvittelee äidiksi:confused: Ja tyhmää tommosestaki ottaa itteensä, ku kuitenki moni muu päinvastasta mieltä ja ite tienny et aina haluaa äidiksi. Kolmanneksi juurikin positiivisen testin jälkeen törmäsin netissä kirjoiukseen, et "diabeetikot ei sais tulla raskaaksi/hankkia lapsia/ lisääntyä". Se tuntu pahalta. Toki mä myös nään sen lääketieteellisen puolen, ei siirretä sairaita geenejä eteenpäin, riskit yms., mutta tuntu silti tosi pahalta. Sitten kans tää, kun on paljon sellasia pareja, jotka haluis lapsia, mut ei saa, ni se syyllisyydentunto, kun itellä (vaikka "sairas" oonki) kävi näin "helposti" ja vielä kun oli vähän niinku "katsotaan nyt, otetaan tietojen mahis et voi tulla raskaaksi". Sit vielä se, et pitäis olla onnellinen raskaudesta, ku kaikille ei käy niin helposti, mut ei silti voi sille mitään, et kokee niitä negatiivisiaki tunteita raskaudessa; oli se sit hurjan pahoinvoinnin ja kipujen takia, jonku riskin tai mahattomuuden tai ihomahaisuuden vuoksi... Tässäpä nuita:D Nuita on kyl ihan kiva ja mielenkiintoista käsitellä nuita asioita ja tutkia, miks ite (tai joku muu) tuntee niin jne. Raskaudessakin kuiten hormonit pyörii vahvasti, ni nekin osaltaan vaikuttanee, plus ympäristöstä tulevat viestit...

( . ) Täällä tosiaan tänään kiva fiilis, ei oo ollu pahaa oloa, terve olo (vaikkakin väsynyt edelleen:D), ilma nätti ja pääsin pyöräileen:) Vettä edelleen ku ilmapallo (?) ja tännään eka joku random LAPSI kysy et onko mulla vauva :ROFLMAO: Lapsistahan nyt ei tiedä, voi se silti enemmän läakimahaa muistuttaa, mut päätin ottaa sen positiivisena:ROFLMAO: Kanansiipiö tehny hulluna mieli ja tänään niitä sit syötiinki -ja paljon!:oops: Jaffan tuuttien valmistusta rahoittanen edelleen aikalailla yksin (tai siis *köhköh* PÄTKIS rahoittaa:rolleyes::rolleyes::rolleyes:):ROFLMAO:
JA POKSPOKS!

Ane773 ja Pätkis rv 17+0:love:
 
Hahaha @viipulainen :LOL: Mä niiiiiin näen itsenikin tarraamassa toista räpylästä jos käy liikaa tuuppimaan! Yleensä kuitenkin odotan innolla sitä että saa kutitella pientä jalkapohjaa ja huomata että toinen reagoi jotenkin. :love:

@AnMaaria @Jocrow @Ane773: mä epäilen että oon löytänyt syyn mun oksenteluun kahvinjuonnista - tai siis sen rajoittamisesta! Yleensä sanotaan että kahvi pahentaa oloa ja monia sen haju ällöttääkin raskaana ollessa, mutta musta tuntuu että mulla se on toistepäin! Ennen raskautta join 1-3 kuppia päivässä ihan joka päivä mutta raskauden varmistuttua vähensin ensin rajusti ja sitten oon jatkanut sillointällöin-linjalla. Nyt kuitenkin tajusin että pe, ma ja ti kun oksensin, en ollu juonu kahvia. La, su, ke ja tänään to en ole oksentanut, koska join aamulla kupposen! Mulla siis viimeaikoina se oksu on iskeny 11-12 maissa aamupäivästä. Pitäkää peukkuja että tämä toimii myös jatkossa! (y)(y) Ehkä kahvi poistaa väsymyksen, joka aiheuttaa sitä oksenteluakin? Tai sitten mä olen vaan addikti ja oksentelu on vieroitusoire :ninja:

Raskaudesta nauttimisesta - toki pahoinvoinnin kourissa raskaudesta nauttiminen on viimeisenä mielessä, mutta ainakin toistaiseksi ne hyvät hetket on hyvittäneet ne hirveimmätkin fyysiset vaivat. Kun saa syötyä ja tehtyä asioita niin tulee hyvä mieli ja se ajatus siitä, että yksi suurimmista haaveistani on päivä päivältä lähempänä toteutumistaan, saa jaksamaan ne vaikeammatkin hetket. Vaikka työ aiheuttaa stressiä, ja muitakin vastoinkäymisiä tässä viime aikoina tullut vastaan, niin jotenkin ne ei harmita nyt ollenkaan siinä kontekstissa, että meistä tulee vihdoin perhe :love: En jaksa ainakaan tällä hetkellä murehtia sitä, jos asiat ei menekään putkeen, vaan otan päivän kerrallaan.

Ja kääk! Eilen ensimmäinen ihminen sanoi raskaudesta kuultuaan että "no mä arvasin tosta sun mahasta!" o_O:eek: Eli kai se sit jo näkyy!

amaia ja toukka 16+1
 
  • Tykkää
Reactions: ahmis
heips kaikki,

täällä ei mitään sen kummempaa. perusoloja, nautittu vapaapäivästä. Tosin en ole kauheasti nauttinut aurinkoisesta säästä kun allergiat iski sunnuntaina ja koittanut pärjätä niiden kanssa. Ensin ilman lääkkeitä, mutta sitten sain neuvolasta tiedon että voi käyttää allergialääkettä. Helpottanut huomattavasti ja töissäkin pärjää, ettei aivastele aivoja pellolle tai pissi pöksyyn. :D

Näin se aika vaan menee kuitenkin, tajusin tänään että ensi viikollahan jo onkin meidän rakenneultra. Sitä odotellessa :) Joskus tuntui että siihen vielä ikuisuus. Ja ensi viikolla menee jo puolenvälin rajakin rikki, sitten vaan laskettua kohti..

Tunnistan nuo tunnetilat mistä moni teistä kirjoitti. Ja ehkä nyt tällä kolmannella kierroksella sitä osaan tunnistaa itsessäni että no, tää kuuluu tähän. VÄlillä iloitsee, välillä murehtii, välillä ajatukset monenlaiset ja se on oma keino valmistautua muutokseen mikä tapahtuu kun lapsi syntyy. Vaikka odotus on meillä pitkä 9kk, ehkä sillä tarkoitus, valmistaa henkisesti ja fyysisesti tulevaan. Täälä itse koitan löytää tasapainoa sokereiden mittaamisen kanssa, pitää ns tauoja ruokailussa mutta miettiä miten syödä kun tulee huono olo jos ei jotain koko ajan syö. Onneksi ei joka päivä tarvi sokereita mittailla. Ja onneksi nyt arvot olleet ihan kunnossa.

saraneito ja rv 19+1
 
  • Tykkää
Reactions: Eetuha ja ahmis
Heips taas!
Täällä on alkanut pieniä liikkeitä tuntua lähinnä iltaisin sohvalla selällään maatessa. :love: Mulla ei möyrimistä ole vielä tuntunut, mutta semmosia yksittäisiä muljahduksia ja tökkäyksiä. Viime kerralla raskauden loppuvaiheessa varmaan ilkeimmältä tuntui se, kun vauva yritti oikoa koipia ja jalka työntyi ylös kylkiluiden tuntumaan. Tuntui, että nahka repeää! :confused: Ultrassa sanoi, että istukka näyttää olevan takana. Sekin kyllä tarkentuu sitten rakenneultrassa.

Jaksamista kaikille niille, jotka vielä voi pahoin. :( Mulla taitaa olla ainoa tosi inhottava raskausoire närästys ja sekin pysyy lääkkeellä aisoissa. Allergiaoireita alkaa olla myös. Yritän kitkuttaa ens tiistain lääkärikäyntiin niin voin kysellä, onko tuo antihistamiini sopiva, mitä mulla on kaapissa vai otanko jonkun toisen käyttöön.

Välillä tulee myös aika repivää kipua ylösnoustessa oikealle alavatsalle ja nivuseen. Google kertoi kuitenkin, että ihan normi homma on ja järjellä kun miettii niin satunnaiset kivut tuskin mitään vakavaa on.

Kerroin työparille raskaudesta ja se sanoi, että oli kyllä jo arvannut kun olen näyttänyt niin karmivan väsyneeltä ja kalpealta. :LOL: Muuten en oo vielä isommin töissä huudellut.

Hui kun joillakin on rakenneultrat jo lähellä! Itsellä on niin pitkä odotus vielä, ettei vaikuta kaivella aamukampaa esille. Onneksi voin sitä odotellessa lukea teidän muiden käynneistä. :ROFLMAO:

Ihana tämä pidempi viikonloppu, oon nyt ihan lauantaissa jo menossa. Sitten vielä ens viikko töitä ja sen jälkeen lähdetään reissuun. :cool:
15+5
 
  • Tykkää
Reactions: Eetuha
@Jocrow Älä välitä, ei raskaus kaikille ole eteeristä onnellisuuden hehkua, eikä tarvitse ollakaan, ei se kenestäkään huonompaa äitiä tee. Veikkaan että jos vauvan saisi tehtyä nappia painamalla ilman raskautta, aika moni sitä nappia painaisi, ja vastaavasti jos raskauden lopputuloksena ei olisi vauvaa, aika harva hommautuisi raskaaksi ihan vaan siksi että se on niin kivaa. Mun kaverilla on kaikissa kolmessa raskaudessaan ollut niin karmea pahoinvointi alusta loppuun asti, että on ollut useaan otteeseen sairaalassa, riutunut tikuksi ja oksennellut vielä supistusten lomassa, ja hän kyllä aina sanoo että mikään ei oo niin ihanaa kuin se että raskaus ei kestä onneksi kuin yhdeksän kuukautta. :) Luulisin että siitä onnellisesta vauvanodotuksesta on ihanaa nauttia jos olo on edes siedettävä, mutta jos ei, niin sitten se vaan ei ole ja niillä mennään sitten. Toivottavasti sun olo helpottaa pian niin ehdit saada niitä mukavampiakin raskausaikoja loppuun. Onneksi kuitenkin valtaosalla alkaa viimeistään viikolla 20 jo helpottaa paha olo. Lääkäri voi kirjoittaa pahoinvointiin lääkettäkin, jos en aivan väärin muista niin sen nimi on Primaspan tai jotain sellaista? Siis jos oikeasti alkaa olla liikaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Ane773 ja Eetuha
Ihanan lämmintä lauantaita! Varjomittari näyttää jo 21C. Eli tänäänkin ulkoillaan.:love:

Itun mylläyksiä tuntuu joka päivä enemmän, toistaiseksi ihanaa.:LOL:
Oikeastaan ainoat riesat on tukkoiselta tuntuva nenä ja ylös noustessa huimaus. Toi huimaus tasottuu, mutta turvonneet nenän limakalvot tulee vaivaamaan vielä hyvän tovin synnytyksenkin jälkeen. :confused:

Kuopus on hirveen symppis jos vauva tulee puheeksi. Haluaa aina välillä kuunnella vauvaa, mutta aina se kuulema murisee.:LOL: Laittaa siis pään mahalle niin joo, voin uskoa että aikamoista ölymölyä kuuluu. :D
Saa nähdä miten reagoi kun potkut alkaa näkyä ja tuntua vatsan päältä.:giggle:

Ja viikot poksui. Kuukaus vielä ni puolet lusittu. Sit aika meneekin hetken aikaa vauhdilla kesän takia.:X3:

Viipulainen & Itu 16+0 POKS!:love:
 
  • Tykkää
Reactions: Eetuha
Vähänkö tää sivuston uus ulkoasu on ihanan raikas :geek::barefoot:!

Niin mulla meni ihan ohi mistä @Eetuha puhuu, jossain FB ryhmässäkö on tuupannut mies sekaan vai? On outoa kyllä.. ei mua ainakaan miehenä kiinnostais kenenkään liitoskivut tai vuodot :whistle:. Ei toki varsinaisesti kiinnosta naisenakaan mut pystyy sentä jotenki samaistuu ja tsemppaa.

Äh tänne rantautunut kurkkukaktus ja yskä. Huomenna alkais kolmen illan putki yrittäjähommien parissa, harmittaa jos on voimat vähissä :confused:
Siis ihmettelin ääneen kun sain FB:n puolella päihini eräältä mieheltä kun ole ahdasmielinen kun en suvaitse fb-ryhmässä miehiä kun minusta ne ei kuulu raskausryhmää... Sanoin et sitä laarayksi odota, etkä ole sitä yksin tehnyt.....
 
No minust ainakaan noissa FBn alle 100hengen lokakuisten ryhmissä ei oo kummassakaan missä minä olen ni miehiä. Mua ei ainakaan haittaa jos jossain kaikille avoimesaa ryhmässä olis miehiä, koska en miä ainakaan muutenkaan menis missään 100+ hengen ryhmäs mistään limatulpista juttelemaan :ROFLMAO:. Mut siis ymmärrän kyllä et olis outoo olla ryhmässä jossa on miehiä mut musta olis myös outoa jutella kovin avoimesti nois isoos ryhmis et jos sellaisesda olisin ni ei miehet haitaisi.
 

Yhteistyössä