~ Lokakuun lapsoset syyskuussa ~




Syntyneet


6.8. Terhi78 ~ poika ~ 1600g ~ n. 40 cm ~ rv 32+0

4.9. akk83 ~ tytöt ~ Neiti A 2204g ja Neiti B 1820g ~ rv 33+3

8.9. ltt ~ tyttö ~ rv 35+4

17.9. T&Pikkuinen ~ poika ~ 2888g ~ 43 cm ~ rv 36+0

23.9. Branwen ~ tyttö ~ 3880g ~ 51 cm ~ rv 39+1
23.9. HeMmiN ~ tyttö ~ 4200g ~ 53 cm ~ rv 39+1
23.9. minimuu ~ poika ~ 4150g ~ 51 cm ~ rv 38+3
23.9. Talvicci ~ poika ~ 4080g ~ 53,5 cm ~ rv 40+0





Meitä on 138 odottajaa
3 kaksosten odottajaa
8 tyttöoloa
10 poikaoloa
33 tyttölupausta
26 poikalupausta

4 syntynyttä poikaa
5 syntynyttä tyttöä





23.9.
Talvicci ~ 23v ~ LKS ~ 2. ~ poikaolo

29.9.
HeMmiN ~ 31v ~ JS ~ 2.
pipituuna ~ 21v ~ TAYS ~ 1. ~ poikalupaus
nessu86 ~ 25v ~ K-SKS ~ 2. ~ tyttölupaus
Branwen ~ 29v ~ SeKS ~ 2. ~ tyttölupaus

30.9.
kastehelmi_ ~ 21v ~ PS ~ 1. ~ tyttölupaus
kerätär ~ 30v ~ JS ~ 1. ~ poikalupaus

1.10.
Dacapo ~ 27v ~ OYS ~ 3. ~ tyttöolo
terhi78 ~ 32v ~ SeKS ~ 5. ~ poikalupaus
tohniainen ~ 30v ~ OYS ~ 3.
Mrae ~ 29v ~ SeKS ~ 2. ~ tyttöolo
mätky ~ 30+v ~ 2.

2.10.
Riinanen ~ 38v ~ TAYS ~ 5.
Zuboda ~ 2.
Pringles ~ 37v ~ JS ~ 2./1. yhteinen ~ poikalupaus
donna80 ~ 31v ~ SATKS ~ 3.
Anna-Mari82 ~ KYS ~ 3.
Tinkunen ~ 34v ~ LKS ~ 1.

3.10.
lisse ~ 26v ~ PHKS ~ 2. ~ poikaolo
Manta81 ~ 29v ~ K-HKS ~ 3./1. yhteinen
äitykkeliini ~ 21v ~ SAS ~ 2. ~ tyttölupaus
Vilijonksu ~ 24v ~ 1.
Pohjaton Pyykkivuori ~ 27v ~ PHKS ~ 3. ~ poikalupaus

4.10.
Pantalaimon ~ 28v ~ TYKS ~ 2. ~ tyttölupaus
minimuu ~ 31v ~ JS ~ 5. ~ poikalupaus
Peikkotyttö80 ~ 30v ~ PKSSK ~ 2.
cinderella- ~ 21v ~ SeKS ~ 1. ~ tyttölupaus

5.10.
tsude ~ 20v ~ K-SKS ~ 1.
Liinumiinu ~ 29v ~ SeKS ~ 2. ~ tyttöolo
äiti88 ~ 23v ~ VAS ~ 3.

6.10.
andante ~ 22v ~ TAYS ~ 2. ~ tyttölupaus
Marianne73 ~ 37v ~ NKL ~ 1.
RR ~ 31v ~ KOS ~ 1. ~ poikalupaus
cala ~ 22v ~ TYKS ~ 1. ~ poikalupaus
pikkubertta ~ 37v ~ MKS ~ 2./1. yhteinen
Aipodi ~ 28v ~ MKS ~ 1.
ummelwalad ~ 27v ~ JS ~ 2. ~ poikalupaus
viipsu84 ~ 26v ~ KAKS ~ 1. ~ tyttöolo

7.10.
Kermaperuna ~ 27v ~ KOS ~ 3.
omppu09 ~ 22v ~ SatKS ~ 2. ~ poikalupaus

8.10.
Jonna_82 ~ 28v ~ TYKS ~ 1.
Sirususanna ~ 39v ~ PHKS ~ 3.

9.10.
danone81 ~ 29v ~ ulkomailla ~ 2. ~ poikalupaus
Oskari Olematon ~ 34v ~ PSKKS ~ 4.
lemon ~ 28v ~ 1.
mippis ~ 23v ~ K-SKS ~ 1. ~ tyttöolo
MrsDarcy ~ 32v ~ K-SKS ~ 3.
Katarina78 ~ 32v ~ TAYS ~ 1.
Untuvikko82 ~ 28v ~ KYS ~ 1. ~ tyttölupaus
Minnuska3 ~ 25v ~ LPKS ~ 1. & 2. ~ tyttölupaukset
c'mon ~ 3. ~ 31v ~ poikalupaus
Frangipani ~ 36v ~ TYKS ~ poikalupaus
ltt ~ 26v ~ K-SKS ~ 1.

10.10.
NäkkärinMuru ~ 29v ~ KYS ~ 5.
koiksa-79 ~ OYS ~ 3. ~ tyttöolo
fannie ~ 23v ~ VAS ~ 1. ~ poikaolo
maisakaisa ~ 31v ~ KOS ~ 2.
Tine ~ 26v ~ OYS ~ 1. ~ poikaolo
Mehukatti ~ 29v ~ 1. ~ KOS

11.10.
viliina84 ~ 26v ~ KYS ~ 2.
riial ~ 23v ~ NKL ~ 2. ~ poikalupaus
helmiäiti09 ~26v ~ KAKS ~ 2.
eltsu81 ~ 29v ~ HYS ~ 1. ~ poikalupaus

12.10.
kolmenmutsi ~ 37v ~ TAYS ~ 4. ~ tyttölupaus
Tzuge ~ 27v ~ TAYS ~ 1.
thelmu ~ K-SKS ~ 3. ~ tyttölupaus

13.10.
kisulinen ~ 36v ~ TAYS ~ 2. ~ poikaolo
manta ~ 29v ~ 2. ~ tyttölupaus
nana_1984 ~ 26v ~ TYKS ~ 1. ~ tyttölupaus
Tiukuli ~ 21v ~ KYS ~ 1. ~ tyttöolo
helmiäistenäiti ~ 3.
Maarit* ~ 37v ~ NKL ~ 4.

15.10.
Muutosta ~ 31v ~ 3. ~ tyttölupaus
Ituo ~ 26v ~ LKS ~ 1. & 2. ~ tyttölupaukset
Marizzza85 ~ 25v ~ 2. ~ tyttölupaus
T&pikkuinen ~ 28v ~ K-SKS ~ 1. ~ poikalupaus

16.10.
Vilinäiti ~ 28v ~ TYKS ~ 2./1. yhteinen ~ tyttölupaus
Joanmi ~ 32v ~ SAS ~ 1. ~ poikalupaus

17.10.
neiti-81 ~ 29v ~ SatKS ~ 3./1. yhteinen ~ poikaolo
svantje ~ 35v ~ TYKS ~ 2.
sharita ~ 27v ~ TAYS ~ 1. ~ poikaolo
Jumima ~ 28v ~ TYKS ~ 2. ~ poikaolo
Niiskuneiti 33 ~ 2. ~ tyttölupaus

18.10.
White80 ~ 31v ~ MKS ~ 4.
Tiide ~ 25v ~ EKKS ~ 1.
Mimmu1984 ~ 26v ~ PKSSK ~ 1.
raitahousu ~ 32v ~ KOS ~ 1. ~ poikalupaus
rautaneito84 ~ 27v ~ K-SKS ~ 1.

19.10.
Tinttti ~ 20v ~ JS ~ 1.
osmiina ~ TYKS ~ 38v ~ 3. ~ poikalupaus
Zenita ~ 33v ~ SatKS ~ 1.

20.10.
Tytsy81 ~ TYKS ~ 1.
Princess-89 ~ 21v ~ NKL ~ 2.
mireille ~ 29v ~ JS ~ 2.
-Iiris- ~ 28v ~ K-PKS ~ 1.
Kenzie ~ 30v ~ JS ~ 1. ~ tyttöolo
Liisikki ~ 26v ~ OYS ~ 1.
akk83 ~ 27v ~ 3. & 4. ~ KOKS ~ tyttölupaukset
Gin ~ 39v ~ 5. ~ tyttölupaus

21.10.
Dreamer75 ~ 35v ~ SeKS ~ 5.
AJ ~ 30v ~ 2.
Niiskuneiti90 ~ 20v ~ PKSSK ~ 1. ~ tyttölupaus
pia ~ 28v ~ KOS ~5.
pirpanat ~ 32v ~ KOS ~ 1.

22.10.
ÄitiDino ~ 32v ~ KOS ~ 2. ~ poikalupaus
Liljaana ~ 36v ~ 2.
Myrtille ~ 31v ~ Ranska ~ 2. ~ tyttölupaus

23.10.
Matilda-08 ~ VKS ~ 2. ~ poikaolo
Miina ~ 27v ~ HYS ~ 2.
ksylofoni ~ 37v ~ PHKS ~ 3. ~ tyttölupaus
Carriina ~ 22v ~ 1.
Susse1983 ~ 28v ~ NKL ~ 3. ~ tyttölupaus
Syystoivo ~ 33v ~ KOS ~ 3. ~ tyttölupaus
Neilikka79 ~ 31v ~ TYKS ~ 3. ~ tyttölupaus

24.10.
_Maria ~ 24v ~ 3. ~ poikalupaus
Hapsiainen80 ~ 31v ~ K-SKS ~ 2. ~ poikalupaus
Siljanvuori ~ 33v ~ VAS/TAYS ~ 2./1. yhteinen ~ poikalupaus

25.10.
Helistin87 ~ 23v ~ K-PKS ~ 2.
Taitsu-79 ~ OAS ~ 4.
Someone- ~ 20v ~ OYS ~ 1. ~ tyttölupaus

26.10.
Shenda ~ 30v ~ KOS ~ 2. ~ poikalupaus
Nannamamma ~ 25v ~ KOS ~ 1. ~ poikalupaus

27.10.
Lortsy ~ 27v ~ TAYS ~ 1.
Kvilla ~ 35v ~ KOS ~ 2.
kristinah ~ 29v ~ OYS ~ 2.
Tuplamamma2005 ~ TYKS ~ 4. ~ poikalupaus
mama19 ~ 19v ~ TYKS ~ 1. ~ tyttölupaus

28.10.
Leyah ~ 27v ~ 2.
päksy75 ~ KYS ~ 5.
memmmeli ~ TAYS ~ 1.
isotikru ~ 41v ~ 6.
Manna* ~ 28v ~ TAYS ~ 1. ~ tyttölupaus

29.10.
Irmeli74 ~ 36v ~ TAYS ~ 4.

30.10.
herttaliisa ~ TAYS ~ 3. ~ tyttölupaus
Essi1 ~ poikaolo
jebo ~ 28v ~ EKKS ~ 2.

31.10.
Tiedän mitä onni on ~ 31v ~ SeKS ~ 2.








:hug:Suru-uutisia kohdanneet:hug:

Mirage
Jenny82
pikkumökö
Astre
Thessa
Gabrielle
Lumihiutale73
bola
Too-ticki
simpli
öttiskä
Piikuliisi
sedna
Villany
millimolli







SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKSSK = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala







Aikaisemmat höpinät löytyvät täältä

Tammikuu
Helmikuu
Maaliskuu
Huhtikuu
Toukokuu
Kesäkuu
Heinäkuu
Elokuu
 
Viimeksi muokattu:
Branwen kiitti pinosta!! :heart:

miehen käyttäytymisestä on ollut puhetta.. Mulla tuo mies on onneksi itse rauhallisuus, (tasapainottaa mun olemusta kivasti :LOL:) Uskon, että osaa pysyä rauhallisena myös sitten kun synnyttämään lähdetään ja varmasti osaa muakin rauhoittaa, jos mulle jostain syystä paniikki iskee :) Ei se oikeestaan multa ole raskausaikana vointejakaan kysellyt, koska se kyllä tietää että raportoin sitä kaikesta :) Musta on oikeetaan tosi kiva, että on "antanut mun olla rauhassa" tän raskauden kanssa, mutta silti tiedän ettö välittää musta ja meidän tulevasta lapsesta.. Niin hassulta kun tää kuulostaakin, niin meillä on sellanen yhteys toisiimme, että aina ei niitä sanoja tarvita.. :heart:
Ei mua oikeestaan sekään jännitä, että jos se sattuu töissä olee silloin kun synnytys lähenee, kun sillä on töistä kättärille yhtä pitkä matka kun mulla täältä kotoota.. :)

esitiedot Mekin ollaan vaan neuvolassa tähän mennessä täytetty ekalla käynnillä esitiedot sairauksista ym. Ei ole missään vaiheessa mitään synnytysjuttuja kyselty..

(.) vitsi, että tää ipana on riehunut tuolla mun nahkoissa tänään koko päivän!! :D heräsin kasilta aamulla, ja siitä asti tähän hetkeen se on tuolla möyrynnyt vähän väliä!! :)
 
Branwen Kiitoksia uudesta pinosta!! :heart:

Esitiedot: Eipä ole esitietoja kyselty täälläkään. Tosin tämän jo tiesinkin, kun ei esikoisestakaan kyselty. Perheen sairauksista tosiaan piti täyttää lappu, mutta kun eihän ne sairaudet oo siitä ensimmäisestä lapsesta mihinkään muuttuneet, tai omat elämäntavat, niin eipä sitä tarvinut sitten täyttää ollenkaan.

Kenzie: Te varmaan katotte sen saman synnärivideon mikä mekin aikanaan katottiin. Tosin noi tais olla perhevalmennuksen nimellä. Ja viimisellä kerralla oli sitten yksi perhe vauvan kanssa kertomassa omasta synnytyskokemuksesta. Ja samalla neuvolatäti opetti vauvahierontaa tuleville vanhemmille. Myös minä olin vauvan kanssa jollekin ryhmälle kertomassa oman synnytyskertomuksen, se kun oli vähän erikoisempi ja neuvolatätin mukaan tulevien vanhempien tulee ymmärtää, ettei kaikki välttämättä mene niinkuin oppikirjassa...

Miehen käyttäytymisestä Eipä tuota tarvi moittia. Samanlainen itse rauhallisuus se on kuin ennenkin. Leikkii esikoisen kanssa nyt enemmän, itse kun en tuumaa enää päästä lattialta ylös. Muutenkin noilla on aina jotain miesten juttuja, joten olen auttamattomasti pihalla :D Alkoholista ei oo koskaan tarvinnut sanoa mitään, meillä kun tosi harvoin alkoholia juodaan. Minä se varmaan meidän taloudessa juon enemmän, tosin nyt on ollut sattuneesta syystä tämmöinen pieni paussi. Ajattelin kyllä, että käyn joku päivä alkosta hakemassa jonkun hyvän viinipullon, että sitten kun aikanaan kotiudun saisin edes lasillisen hyvää viiniä :whistle:

Oma jaksaminen mietityttää todella paljon. Meillä mies pitää kaksi viikkoa isyyslomaa ja viikon kesälomaa kunhan kotiudun sairaalasta. Esikoinen on tuon ajan meidän kanssa kotona. Kun isäntä menee takaisin töihin, niin esikoinen jatkaa hoidossa parina-kolmena päivänä viikossa. Joten minäkin saan vähän levähtää vauvan kanssa. Muutenkaan ei kannata irtisanoa hoitopaikkaa, koska tiedän että jos kaikki menee hyvin ja mitään erikoista ei tässä tapahdu, niin tuleva vauva menee myös hoitoon sitten ensi syksynä. Mutta sen nyt sitten näkee tässä talven aikana...

( . ) Käväsin tosiaan eilen Jorvissa synnytystapa-arvioinnissa ja pelkopolilla. Jäi kyllä edelleen niin ristiriitaset tunteet, ettei mitään. Kaveri oli poikittain tuola masussa, muuten kaikki ok. Kohdunsuu oli kiinni ja kanavaa jäljellä 1cm. Tällä hetkellä kaveri painoi 2725g. Joten ei kai tästä ihan yhtä suurta tule kuin tuosta esikoisesta. Kahden viikon päästä uusinta sitten, joten saapi nähdä mitä silloin sanotaan. Ja huomenna onkin neuvola. Tuntuu, että joka välissä täytyy rampata jossain Jorvissa tai neuvolassa...
 
Esitiedot synnärille: Meilläkin siis sai vain tuon esitietolapun sairauksista ym, mutta on siinä sitten yks kohta missä lukee omat toiveet synnytyksen ja lapsivuodehoidon suhteen. Sinänsä musta toi lappu ihan turha ku kaikki noi on melkein neuvolakortissa ja sillon alussa laitettiin neuvolassa koneelle et miksei voi vaan sieltä niitä lähettää eteenpäin...Hyvinkäälle oon siis menossa.

Täällä on jotenki masu kipuillu koko viikon paljo enempi ku aiemmin, vihlonu ja muutenki alavatsa kipeä, tiedä sitten mistä johtuu. Ja vatsakin on ollut vähän väliä löysällä.. Vauva muksii ihan hulluna, eilen saanu hetken rauhaa :confused: Vaikka on tosiaan kuulemma kiinnittynytkin jo, tai ainakin neuvolaterkan mukaan.. Muutenhan oon voinu tosi hyvin koko odotusajan, selkä ihan viime aikoina vähän oikutellut kun tota hoitsun työtä jalkeillaan tekee, mutta mitään muuta ei oo ollu. Ja enää 2 työpäivää! :)

Onkos jollain suosituksia hyvästä sitteristä? Onko se Baby Björn esim. niin paljon parempi kuin muut? Aateltiin sitteri kuitenkin hommata, että jos vauva vaan siinä viihtyy niin ohan se tosi kätsy. Samaten itkuhälytin pitäis vielä hommata, tai nyt ollaan ehkä kääntymässä kuitenkin radiopuhelimiin..

Eltsu ja pena 34+1
 
Esitietolomakkeen sain neuvolasta rv.22 jälkeen ja seuraavalla käynnillä taisin sen sitten palauttaa neuvolaan josta sitten lähettivät sen synnärille...

Sitteristä...
Me ostettiin esikoiselle ihan joku emman keinusitteri. Se tosin keinu musta huonosti niin mies nyt sitten tälle toiselle vähän muokkas niitä jalaksia niin nyt keinuu ku unelma...
Meillä sitteriä käytettiin kyllä mut paljon tuli vauvaa pidettyä ihan lattiallaki ettei ihan passivoidu... Toisekseen meillä poika oli melko alusta jo niin liikkuvainen et ei kauheen kauan tainnu siinä muistaakseni edes viihtyä...
Hirveitä summia en ite laittas siis sitteriin... Kuitenki siinä 6kk ikäsenä voi jo istua syöttötuolissa ruokailua ajatellen...


Tuntuu et monet on jo niin lähtövalmiudessa..., ainaki kuulostaa supistuksia olevan ja muuta semmosta... :D
Itellä ei ole vielä kiire... Kaikenlaista hommaa olis ennen ku vauva saa tulla :D Toisekseen vakaasti uskon edelleen että tämäkin syntyy la:n jälkeen... Syyskuun lopulla tai sitten ihan lokakuun ekoina päivinä jos olis synnärille asiaa, näin oon vähän miettiny et taitaa käyä... :D

Mä oon ollu karseessa räkätauvvissa ja poikaki ollu sairaana :(
Onneks jotakin hyvääki sentään. Huomenna saan uuden ruokapöydän ja tuolit meille :D
Ja sitten perjantaina ukko tulee takasin kotiin :heart:

Talvicci ja Torsti rv.36+5 :heart:
 
Ja mä veikkan, et vaikka mulla on kuinka ollu supistuksia ja oon joutunu himmailee kesäkuun alusta asti... niin parin viikon päästä kun saan taas luvan kanssa alkaa tekee kaikkea, niin sitten ei niistä supistuksista ole tietoakaan ja yöli menee niin kuin esikoinenkin meni!!
Toisaalta toivoisin, että menis sinne lasketunajan tienoille, et kerkeen kaiken hommaa rauhassa! Kun en kuitenkaan oo nyt samalla tavalla päässy shoppailee mitään sulostuksia! Toisaalta taas ei malttas enää odottaa montaakaan viikkoa, olojen kanssa, saatikka olisi ihana saada käärö jo syliin! :heart:
 
Esitietolomakkeesta mun piti tänään kysyä siitä neuvolassa teidän innoittamana, mutta unohdin.. En siis ole sellaista vielä täytellyt!

Sitteristä Meillä on Carenan ihan joku perusmalli. Ei hirveästi tullut pidettyä ihan vauvaa siinä, joskus oli kyllä ihan kätevä, kun vauva ei viihtynyt missään yksin niin sai edes syötyä, kun samalla keinutti :D Sitten kun aloiteltiin soseiden syöntiä, niin olihan se kätsy vauvaa siinä pitää, kun ei vielä saanut syöttötuolissa istuttaa (ja ei pysynyt istualleen heti 6kk ikäisenäkään kunnolla). Samalla sitterillä mennään nyt.

Omaa napaa. Tänään viimein oli se lääkärineuvola sf-käyrän laskun vuoksi. Ja lähete äippäpolille tuli :/ Mittaili pitkään ja mitat vastaavat 2-3 viikkoa pienempää, olivat keskenään kuulemma eri kokoisia, lääkäri tais kuvata niitä jotenkin ei-symmetrisiksi :confused: Painoarvio 2,3kg, ei vastaa viikkoja. Lapsivettä niukanlaisesti, jokin sitä mittaava arvo ihan alarajoilla. Lääkäri alkoi epäillä istukan toimintaa, toimiiko kunnolla. Ja lapsiveden määrä mietitytti häntä, vaikka sanoi että on tavallistä että vähenee loppua kohti. Ja mulla kun on se rd, niin oletus on että voisi pikemminkin tulla iso vauva, kuin pieni. Toivottavasti se aika polille tulisi ensi viikolle jo, ettei tarvitsisi kauheasti stressata! Mutta toisaalta tuo pienuus ei minua huoleta, kun esikoinenkin oli pieni, 2800g kun syntyi viikoilla 41+1. Mutta tuo lapsivesi mietitytti, siitäkö johtuu että tunnen liikkeet todella kipeinä vaikka vauva on pieni? :confused: Ja nyt itseä vaivaa tuo istukan toiminta... Vauva oli siellä rt, mutta paikat vielä kiinni, onneksi. Ettei tässä nyt tarvitse pelätä että syntyisi ennen aikojaan! Saisi nyt koonsa puolesta kasvaa sinne laskettuun aikaan asti, jos istukka toimii! ultratessa kysyi tiedetäänkö kumpi tulossa, sanoin että epävarma tyttölupaus, niin nyt se on varma tyttölupaus :heart: Ihanaa, kaksi neitiä meidän perheessä! =)

Muuten neuvolassa kaikki ok, paino oli noussut 500g, lähtöpainoon tullut nyt 5,5kg. Pissa ok, verenpaineet hyvät.

Nessu ja pieni 35+6
 
mua supistelee... ja vauva riehuu ihan kaameesti:O
ei nyt kovin kipeesti, mut sillee et tuntuu kuitenkin... PUUH...
Naa just varmaan tosiaan sit loppuu heti kun ollaan taysaikaisia ja mennaan yliajalle heittaen... :D
Mut nyt tuntuu kyl pahalta...
AAmusta asti kiristelly enemman ja vahemman....

T. Neiti +kihuli 33+2
 
Synnytystoiveista kaveri teki niin, että kirjoitti sinne neuvolakortin tyhjälle sivulle otsikon ”synnytystoiveita” ja laittoi parilla sanalla alle, mitä toivoo synnytykseltä. Esim. kivunlievityksestä, saako vauvan nostaa heti rinnalle, imetyksestä… Heillä ei siis erikseen ollut mitään sairaalan kyselylomaketta.

Ihan outo tämä kirjoitushommeli nyt, piti tehdä tuo etusivun listakin lähes uusiksi, kun heittelee ihan miten sattuu :kieh: ja äsken pukkasi tekstiä "auto-saved"? Josko enää ei häviäisi tekstit siis bittiavaruuteen?

Branwen ja Sissi 36+0 *poks*!
 
  • Tykkää
Reactions: Pringles
Neuvolakuulumisia tältä aamulta:
Paino: +327/vko
Turvotus: +
RR: Edelleen korkea, mutta laskee tasaisen tappavaan tahtiin...
Proteiinia virtsassa ++, samoin verta virtsassa, joten labraan pääsee antamaan taas näytteitä...
Hb: 103, pysynyt samassa ja rautaa nappaillaan edelleen.
Sf-mitta: 35, tasaisesti yläkäyrällä mennään
Sykkeet: 145
Liikkeet: ++

Nyt sitten onkin noita neuvoloita viikon välein, joten saapi rampata oikein kunnolla. Onneksi neuvola on samassa talossa kuin poitsun hoitopaikka, joten kunhan vaan saan aamu- tai iltapäiväajan, niin menee sitten aina samalla reissulla.

Sittereistä vielä, meillä oli poitsulla käytössä Emman perussitteri. Ja meillä kyllä ihan ykkönen. Tulee käyttöön myös tälle kakkoselle, ja kun tossa noita kankaita pesin, niin isäntäkin vain totesi, että tämä olikin se paras ostos mitä on vauvalle ostettu ja se on todella paljon meidän isännän suusta :LOL: Esikoinen tosiaan viihtyi siinä todella hyvin ja sitä käytettiin myös myöhemmässä vaiheessa syöttötuolina, kun ei vielä oikeassa syöttiksessä istumaan voinut...

Hemmi 36+0 (POKS)
 
Neuvolalääkärissä käyty. (35+3). Oma, tai kumpikaan niistä kenen luona olen käynyt, neuvolatäti ei ollut paikalla. Taas uusi tuttavuus joka hämmensi heti alkuun kysymällä, onko laskettua aikaa muutettu ihan juuri?? Jostain ihmeen syystä koneella oli laskettu aika 13.10. Hetken sain inttää, että kyllä se on koko ajan tuo2.10 ollut, ei meinannut uskoa vaikka pyysin katsomaan kortista miten edellisten käyntien viikot menee...Kummallisia juttuja.
Kaikki muuten taas kunnossa, RR 104/70, pissa puhdas, Sf-mitta 32 eli kasvaa hyvin siellä yläkäyrällään. Syke 145 ja hyvin liikkui ja muljahteli=) Kohdunsuu edelleen kiinteä ja kiinni, kaula lyhentynyt. Mutta ei lupaillut synnytyksen tapahtuvan ihan tässä pian. Huono lääkäri siis:kieh:
Lääkäri tunnisteli otuksen asennon ja edelleen on pää alaspäin. Painoarviota ei lähtenyt tekemään, kun kasvaa hyvin ja kaikki mennyt hyvin ensimmäisen synnytyksen kanssa, ei syytä kummempiin tutkimuksiin. Höh.

Seuraava käynti 2 vkon kuluttua, kaksi käyntiä ennen laskettua aikaa ehtii siis vielä olla. Niin ovat pikaisia nuo käynnit, yhteensä odotteluineen puolisen tuntia. Tuntuu oudolta, miten voi olla näin helppoa mukamas, ei kai lopussa sitten ole ongelmia tiedossa? Ei voi luottaa kaiken olevan näin helppoa.
Kaikki kivut, supparit ja huonot voinnit mitä valitin, ovat normaaleja ja kuuluvat taudin kuvaan tässä vaiheessa. Mikä on tietenkin hyvä asia...mutta, jotain selvennystä asioista olisi kiva silti saada. Edellisestä raskaudesta kuitenkin niin järjettömän kauan, ettei muista mitään.

Lopuksi lääkäri toivotti tervetulleeksi seuraavan kerran vauvan kanssa. Arvatkaa kuulostiko se oudolta? Niinkuin tätä odotan nyt pian syntyväksi, on ajatus sitten kuitenkin outo. Hullua.

Pikkusälää kävin ostelemassa, nyt on kahdenlaisia pikkuvaippoja, toivottavasti toiset edes istuu vauvalle. Imetysliivit nappasin H&M:ltä, hakee sitten koon varmistuttua paremmat ja tukevammat. Nytkin koot ihan hassusti, E-kuppi piti ottaa kun ei pienempi mahtunut. Omissa normaaleissa kyllä mahtuu. Malli ja kauppakohtaisia taitavat koot olla, mikä vaikeuttaa netin kautta tilaamista.

Alkaa olla tavarat ja paikat kunnossa, sairaalakassi on ajatuksen asteella. Huomenna laskettuun päivään tasan 30 vrk. Sitä pohdiskelen tämän päivän:heart:

Pringles ja Otus 35+4
 
Neuvolassa käyty taas äsken:) Paino on melkein palannut aloituspainoon, alussa kun putosi 10 kiloa. Turvotus + , sf mitta 29, raivotarjonta, syke +140, pissa ja verikokeen tuloksia odotellaan. Kahden viikon päästä sain luvan lopettaa supistuslääkket ja saa vauva tulla jos on tullakseen, synnytystapa-arvio sovittiin mutta saa nähdä selvitäänkö sinne asti.

Oma vointi ei ole kovin hyvä, oksennan päivittäin ja aamusta iltaan kamala olo. Selkä ja nivelet särkee ja alavatsa kovin kipeä, lisäksi heti jos yrittää edes vähän vaikka siivota alkaa supistamaan. Päivät kuluu tosi hitaasti kun tää makoilu alkaa tulla jo korvistakin ulos. Lisäksi pari päivää ollut vatsa ihan sekaisin. Tuli kauhea valitusvirsi :D alkaa vaan pää hajota tähän jatkuvaan neljän seinän sisällä oloon.

Te joilla on jo ennestään lapsia, millaisia painoarvioita teillä on ollut ja millä viikoilla, ja minkä painoinen on ollut syntyessään? Meillä oli pa 1700g rv 30+1 ja mieityttää minkäkokoinen mahtaa olla tulossa kun kaikilla kenen kanssa olen puhunut on arviot ollut pienempiä. Toivottavasti ei ole hirveä järkäle tulossa :D

anteeksi kirjoitisvirheet, näihin puhelimen näppäimiin on vaikea osua...

Mama ja muksu 32+0
 
Täällähän on tapahtunu jotain yön aikana... Tää kirjotus juttu on uudistunu... :confused: Pikasesti käväsemässä vain...

Te joilla on jo ennestään lapsia, millaisia painoarvioita teillä on ollut ja millä viikoilla, ja minkä painoinen on ollut syntyessään?
Nla-lääkäri käsikopelolla sano esikoisesta rv.36+1 että semmonen 3,5kg la:n aikoihin. Ya-kontrollissa rv.41+1 ultralla ja käsikopelolla saatiin painoarvio 3950g.
Poika synty rv.41+3 ja painoa oli 3810g :)
Meillä siis pietti aika hyvin paikkansa mut sitäkin sattuu että heittää suuntaan tai toiseen paljonki. Kuitenki onhan se vaikea arvioija varmasti niin tarkkaan...


Talvicci ja Torsti rv.36+6 :heart:
 
Te joilla on jo ennestään lapsia, millaisia painoarvioita teillä on ollut ja millä viikoilla, ja minkä painoinen on ollut syntyessään?
Meillä esikoisesta sanottiin rv 37+0 (ultralla katsoen) 2,7-2,8 kg ja oli syntyessään rv 40+4 3,3 kg. Eli meillä meni tosi tarkoille tuo arvio, kun kasvavat sen noin 200g/vko loppuvaiheessa. Mutta voivat kuulemma heittää paljonkin :)

Tuon neuvolasta saadun pikkukirjasen mukaan rv 30+ vauva painaisi noin 1600g (kun siis sellainen noin 3,5 kg tulossa laskettuna aikana), eli ihan keskikäyrillä tuo sen mukaan näyttäisi olevan :)
 
Kiitos Branwen uudesta pinosta:flower:

Piti eilen tulla poksumaan 35+0, mutta en päässy puhelimella kirjautumaan... Äitiyslomakin alkoi sitten samana päivänä, kiva :heart:

Omasta jaksamisesta, kiva kuulla, että muilla samanlaisia pohdintoja. Tosin muistan esikoisen ajaltakin, että näillä viikoilla alkoi miettiä uudelleen kaikkia asioita, vauvan terveyttä, jaksamista ym. Sitten kun pari vikkoa meni eteenpäin ja la alkoi oikeesti olla lähellä, niin ei enää niinkään pohdituttanut, vaan alkoi vaan innolla odottaa tulevaa :)

Esikoisen painoarvio oli muistaakseni rv 29 1.2-1.4kg, rv 36 3.1-3.3 ja sitten syntymäpäivänä rv 41+0 3.8-4.0 kg. Ja typykkä painoi sitten 3870g. Eli aika hyvin nuo varmasti olivat paikkaansa pitäneet. Mutta tosiaan varsinkin ihan loppuaikoina tehdyt painoarviot voi heittää aika lailla, jos pää on jo hyvin matalalla. Silloin sitä päänmittaa ei niin luotettavasti saa aina mitattua ja voi olla monen sadan grammankin heittoa todelliseen painoon...

Mä veikkaan, että syyskuussa saattais syntyä jo montakin vauvaa, olisko vaikka 10 sopiva :D

Liinumiinu ja piiperö 35+1
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos uudesta pinosta ja mukavaa syyskuuta kaikille !

Kaupassa ja kirjastossa käyty ja nyt kohta ruokaa ja sitten päikkärit :)
Kuopus oli eilisen kuumeessa mutta nyt on ihan ok ja vauhtia ja vaarallisia tilanteita piisaa, mikä lie kuumepiikki oli mutta huomenna saa mennä päiväkotiin leikkimään kavereidensa kanssa..

Liikkuminen on hankalaa ja olo kuin vaakku-ankalla, milloin sattuu alavatsaan, milloin supistaa ja sattuu lonkkaa jne ja viel sais melkein melkein kaks kuukautta?? kärvistellä näiden olotilojen kanssa...

mutta pitäkäähän liput korkealla, kyllä se tästä päiväkerrallaan ;-)

Isotikru+ Santtu rv 31+6
 
Heips!

Päätin minäkin tulla kertomaan omia kuulumisia pitkästä aikaa. Tänään alkoi virallisesti äitiysloma. Tuntuukin että äitiysloman kunniaksi minulla on ollut liitos- ja ristiselkäkivut parin päivän ajan pahempana. Olenkin tänään päättänyt pitää ihan leopopäivän liikunnan suhteen. Lähes päivittäin olen pyrkinyt käymään 2-2,5km kävelemässä hissukseen, mutta nytten jo senkin mittaisen kävelylenkin tekeminen tuntuu vastenmieliseltä. Tänään olen kuitenkin arkiaskareita tehnyt hissukseen ja siivoillut huushollia. :)

Esitiedoista oli täällä ollut puhetta. Meidän piti täyttää esitietolomake sairaalaa varten varmaankin vkon 28-30 tietämillä. Siinä kyseltiin minun perussairauksista, sekä toivomuksista kivunlievityksen suhteen synnytykseen.

Perhevalmennukset loppuivat meillä tämän viikon alussa. Yhteensä täällä Kainuun suunnalla järjestettiin 5 kertaa, tykkäsimme miehen kanssa kovasti näistä kerroista.

Ensi viikolla on seuraava neuvola, ja sen jälkeen täälläkin muuttuu viikoittain neuvolakäynnit. Alkaa jo loppu häämöttää tässä odotuksessa. Viikonloppuna olemme päättäneet miehen kanssa tuoda vihdoin viimein pinnasängynkin varastosta sisälle, jotta pääsen laittamaan senkin valmiiksi. Muutoin kaikki vauvan tarvikkeet alkavat olla jo valmiina. Innostuin toissapäivänä vielä ostamaan muutaman bodyn ja potkuhousut lisää kun löysin niin suloisia :)

Mutta nytten tää mamma lähtee lepäämään, kun istuminenkin käy tuonne ristiselkään... Ja katsomaan miesten keihäänheiton karsintaa, jonka pitäisi alkaakin hetkisen kuluttua.

T:Viipsu+vauva 35+0
 
Mukavaa äitiyslomaa kaikille jotka olette nyt virallisesti sille jääneet :flower:

Ja kiitos uudesta pinosta Branwenille, ajatella että jo syyskuuta mennään, jännää =)

Esitietolomakkeesta, täällä se täytettiin sähköisesti suojatussa yhteydessä. Muistaakseni kysymykset, joita oli ihan mukavasti, painottuivat enimmäkseen äidin taustatietoihin kuten elämäntapoihin, ruokailuun ja mahdollisiin sukurasitteisiin sairauksien osalta. Kauheaa tämä rade, mutta en kuolemaksenikaan muista oliko siellä kohtaa jossa olisi kysytty kivunlievitys- ym. synnytykseen liittyviä toiveita. Mutta ellei ollut, niin ainakin oli lopuksi sellainen vapaamuotoinen "palaute"-kohta, johon tietysti voi kirjata esimerkiksi juuri näitä em. toiveita.

( . ) Täällä on vatsassa aikamoista hulinaa myös, kovin on pieni aktiivinen päiväsaikaan, ilmeisesti yöllä sitten rauhallisempi koska en sen liikkeisiin ole öisin herännyt - pissalle kylläkin. No, toivoa sopisi että synnytyksen jälkeen vireystila ja rytmi olisi vauvalla samanmoinen :D eli että vilkkain jakso olisi päivällä. Tänään haettiin pinnasänky postista, vielä on kokoamatta tuolla makkarin nurkassa. Jotenkin vaan helpotti oloa kun sekin välttämättömyys viimein saatiin roudattua kotiin, ehtii sen mies kasata viimeistään kuntoon sitten kun laitoksella ollaan.
Mites muuten, mitkä ovat teillä suositukset äidin viipyä vauvan kanssa sairaalassa synnytyksen jälkeen? Riippuen tietysti onko ensi- vai uudelleensynnyttäjä ja mikä on äidin/vauvan kunto. TAYSissa kotiutuminen tapahtuu muutaman tunnin - muutaman päivän kuluttua synnytyksestä, riippuen äidin ja vauvan voinnista. Huomaa kyllä, että ajat on muuttuneet, silloin kun sain poikani 12 vuotta sitten eikä äidillä tai vauvalla ollut mitään erityistä voinnin suhteen, meitä ei meinattu päästää kotiin alle vuorokauden kuluttua synnytyksestä. Lopulta kotiutus onnistui pikaisesti mutta henkilökunnan taholta pitkin hampain ja äitiyskorttiin kirjoitettiin sitten, että äidin toiveesta kotiutus alle vrk synnytyksestä.

Ihan unohtui eilen poksua täällä :D

kolmenmutsi ja tiitiäinen 34 + 1
 


Kiitos uudesta pinosta ja Hyvää syyskuunalkua kaikille!

Olin sienimetsällä lasten kanssa ja tuli iso kanttarellisaalis mukaan :) komian kokoisiakin :)
Maharintamalla siis melko kivuton päivä kun mettässäkin jaksoi rämpiä :) YökYök vaan hirvikärpäsiäkin on taas siunaantunut...

Sairaalasta kotiutumisesta, mä toivon nopeaa kotiuttamista, en pidä sairaaloista yhtään ja kuitenkin kiva nopeesti päästä sit arkeen kiinni :)

Esitietolomakkeen palautin viime kerralla just vasta.

T.Neiti+Kihuli, rv 33+3
 
Gin
Tulin minäkin vaan poksumaan ,33+0:popcorn:

Päivittäin käyn lukemassa mitä on ilmestynyt..mutten ole jaksanut osallistua keskusteluun..väsyttää vaan niin pirusti koko ajan ..

Hui mama19 toivottavasti vauveli jaksaisi olla sisällä vielä ainakin vkoon 36....
Tsemppiä !!

Neiti on saanut ihanan saaliin ..NAM !!


Ensi maanantaina 5.9 on neuvola, 19.9 lääkärineuvola ja myös suunnittelukäynti kättärille haikaranpesään.
Niin ja vauvakutsut pidän tulevan kummin kanssa 17.9 :p


gin ja Ulpukka Pullaposki 33+0
 
RR
Heipä hei,

Äippälomalla täälläkin, ihan virallisesti :) Tein tänään jotain, mitä en ole tehnyt sitten vuoden 2003, kävin kirjastossa :LOL: Kortinkin oli jonnekin hukannut, joten sain uuden ja kappas, siellä oli jotkin automaatit mistä sai lainata, olipas hienoa! Lainasin jonkun Suomalainen vauvakirja -kirjan ja vaikuttaa ihan ok opukselta. Taidanpa jatkossa mennä tuonne lukemaan lehtiä, kun siellä näytti kaikkia kivoja hyllyssä olevan.

Täällä on alkanut supistelemaan enemmän, liikkuessa tulee vähän väliä, mutta ei noi varsinaisesti ole kipeitä, inhottavan tuntuisia ja pitää kuitenkin puuskuttamalla hengittää. Helpottavat, kun pääsee istumaan tai lepäämään hetkeksi.

Neuvola olisi ensi viikolla, samoin painoseuranta kättärillä. Kyselin tänään diabeteshoitajalta, että tehdäänkö tuolla seurantakäynnillä nyt viikolla 36 muuta kuin painoarvio. Sanoi, että yleensä tehdään myös synnytystapa-arvio, mutta koska minun pitää vielä käydä ainakin 1-2 kertaa kontrollissa, niin voi olla, että tekevät sen vasta myöhemmin. Sanoi kuitenkin, että näistä lisääntyvistä supistuksista on kuitenkin hyvä tuolla mainita. Iltainsuliini nostettiin nyt 30 yk.

Kovasti edelleen masussa liikutaan ja par'aikaa hikotellaan taas =) Vauva on melkein koko ajan samassa asennossa tai palaa samaan asentoon hetken riehuttuaan. Pää alhaalla, selkä mahan oikella puolella selkäranka ulospäin ja peppu täällä ylhäällä. Jalat vasempaan kylkeen kallellaan ja potkii välillä kipeästi kylkiluihin.

Meillä mies on tehnyt lomalta töihin palattuaan taas pitkää päivää, melkein 10-12 tuntisia päiviä kaikki. Kotiin tultuaan syö ja menee nukkumaan. Tuntuu ettei nähdä ollenkaan :'( Sanoinkin, että toivottavasti vähentää hommiaan, kunhan poika syntyy, muuten ei tule mitään.

Synnytys tunkee nyt jatkuvasti mun uniin, joten taidan jo stressata sitäkin, tai lähinnä sitä kipua, että millaista se nyt tuleekaan olemaan, iiks...

Joku kyseli painoarvioista, niin mulle sanottiin rv 33+1 arvioksi 2,1kg.


RR ja Viljami 35+1
 
Viimeksi muokattu:
ltt
Heips! Alkuviikosta käytiin neuvolassa ja kaikki oli just niin kunnossa kuin pitikin. Mulla on koko raskaus mennyt ihan tajuttoman hyvin, itsellä on ollut niin hyvä fiilis kasvavan mahan kanssa ja oon päässyt liikkumaankin suht hyvin, vaikka koira lenkeillä onkin aina kymmenen metriä edellä ja katsoo taakse että tule jo hidas. Ja raskausviikkoja on tosiaan 34 +, hyvin huomattu RR. Ei oo eka kerta kun menee itsellä viikot sekaisin, mutta nyt taitaa vauva ottaa luvattomasti kiriä.

Viime yönä aamuyöstä alkaen heräilin kun jalkoväli kastui vähän väliä ja juoksin vessassa, ja aamulla vettä lorahti ihan kunnolla. Soittelin neuvolaan ja päädyttiin lähtemään synnärille näytille. Tuli ihan itku kun täytenä yllätyksenä käskivät jäämään osastolle. Tässä nyt pötkötellään sängyssä ja kotiin pääsen kuulemma vasta vauvan kanssa. Veikkaus oli että viikon sisällä synnytys käynnistyisi itsekseen, mikä tuntuu hassulle kun mitään muuta synnytykseen viittaavaa ei ole... Eilen illalla just höpistiin kotona et ei miehen vielä tarvii jättää iltaolutta väliin, eikä mulle oo tullut mieleenkään pakata sairaalakassia...

Että nopeesti ne tilanteet muuttuu ja kandee olla valmiina lähtöön vaikka raskaus etenisi kuinka hyvin. Maanantaina vasta alkaa äitiyslomakin. Oon harmissani että masun kasvattelu päättyy ihan pian, nyt pitäisi ruveta tsemppaamaan itseä synnytykseen, sehän tulee ihan puun takaa! Onneksi vauvalla on kaikki kunnossa ja kokoakin noin 2300 g. Anteeksi pitkä avautuminen, mä en vaan itse ehdi ollenkaan tajuta miten tilanteet muuttuu ja kohta koko odotus ja raskaus on ohi :(

Onpa ainakin aikaa olla netissä! Taidan olla yksi Nannamamman neljän veikatun joukossa. Branwen, ikää on 26 v ja sukupuolta ei kyselty. Edessä on eka yö sairaalassa, jännää.
 

Yhteistyössä