Lokakuun Lapsoset Toukokuussa 2017 ♡

Mammatapaamisen paikkakunta?

  • Helsinki

  • Tampere

  • Turku

  • Pori

  • Vaasa

  • Vantaa

  • Espoo

  • Kesäkuussa

  • Heinäkuussa

  • Elokuussa?


Results are only viewable after voting.
@Tassuttelija ihania uutisia.

@-pansku- tervetuloa!

Täällä olo, kun ei ois raskaana ollenkaan. Onneks välistä tuntuu pientä liikehdintää mahassa. Eiköhän kohta olla viikoilla, että raskaus näkyy ja tuntuu.

Viikonloppuna oltiin grillijuhlissa ja laitettiin pihaa. Muutettiin viime syksynä rivariin, jonka piha oli kuin viidakko. Täytyy ensin karsia ylimääräiset ja aloittaa sit tyhjältä pohjalta.

Nerinah ja vauva 19+4
 
Moikka kaikille:)!

Kiva kun uusiakin on tullut mukaan jutustelemaan! Vertaistukea ei voi olla liikaa:D.
Meillä oli eilen 2.UÄ joku siitä jo mainitsikin-kiitos muistamisesta- nimimerkkiä en nyt muista..

Kaikki Norpanpoikasella hyvin:)ja vaikka LA on 1.10. Saattaapa hän syntyä jo syyskuun puolella, saas nähdä;).

Mies ja molemmat poikani pääsivät mukaan ultraan, ihmeteltiin pientä polskuttelija porukalla:love:. Hän laittoi suloisesti peukkua suuhun ja nassutteli sitä, kaikki rakenteet löytyivät oikeilta paikoiltaan, kaikki kunnossa(y)! Tuli onnellinen ja huojentunut olo. Ja kiitollinen:love:. Sukupuolta emme halunneet tietää, mutta en nähnyt pippelin näköistä jalkovälissä.. syntymää odotellessa:whistle:!

Masu on kasvanut aika reippaasti minulla. Alan tarvita paitoja enemmänkin, hikoilu myls lisääntynyt. Olo on muutoin hyvä. Painoa oli eilen kun punnitsin 55kg eli +5kg ekasta neuvolakäynnistä. Tulisikohan taas 10kg - 12kg kuten aiemminkin, siltä toistaiseksi vaikuttaa.

Miten teidän muiden painonnousu ja mahankasvu edistyy:)? Jos saa tiedustella ;). Mielestäni painoa saa tulla meille odottajille, sitä vararavintoa tarvitaan imetysvaiheessa.

Kivaa loppuviikkoa kaikille, kuulumisiin taas!
T:Hiekkis&Norppis 20+6
 
@Hiekkasärkkä79 minä se eilen hätäsenä kyselin kun oma ultra pyöri mielessä. Ihana kuulla että teilläkin kaikki hyvin(y)

Täälläkin maha näkyy ja vaatteista vanhat löysät tunikat + verkkarit menee. Muutoin käytössä mammahousut ja pidemmät paidat. Painoa tullut alusta 4kg ja omaa vararavintoa oli jo, joten maltillisena saisi nuo lisäkilot pysyä. Vaikka koitankin olla niitä liikaa miettimättä. Alkuraskauden etova olo on ajoittain palannut (syömisen jälkeen vellova huono olo) ja ruokahalu on sen myötä hiukan rauhoittunut. Huhtikuussa tuntui että syön ihan koko ajan ja koko ajan oli myöskin hirveä nälkä. Kokonaisuudessaan kuitenkin hyvä olo ja hyvillä fiiliksillä suunnataan kesää kohti. :)

Tassuttelija ja Pikkuinen 20+2:barefoot:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Nerinah
Huomenta:D!

@Tassuttelija, kiva kun muistit:)! Ja onnea tyttölupauksesta sinulle! Itse ounastelen ja vähän ihmeissänikin, että josko meillekkin olisi tulossa tyttö, minulle kahden pojan jälkeen ihmeellinen ajatus!

Kylläpäs aamu aukenikin sumuisen ja sateisen näköisenä... muistelisin että viikonlopulle oli luvattu aurinkoista ja lämmintä..? No, mutta, auto kuljettaa minut masuni kera kohta töihin, eipä sadesää paljoa haittaa(y). Koiralenkkiaamuina on hankalampaa, kun takit eivät enää mene kiinni.

Onko muilla ongelmia takkien kanssa..?

Meillä on puolentoista viikon kuluttua lähtö jenkkeihin kahdeksi viikoksi mieheni ja masuvauvan kanssa. Alunperin syksyllä kun reissu buukattiin, oli ajatuksena kiipeillä yhdessä ja myös lännenratsastusjutut olivat mielessä.. Mutta nyt minä tyydyn istumaan shotgunin paikalla road trippejä kun ajellaan, ja heppoihin tutustun lähinnä paijailemalla jos ranchilla yövytään;). Täytyy vain pysähdellä vähän väliä jaloittelemaan ajaessa, välimatkat jenkeissä ovat pitkiä ja varsinkin "isomahaiselle" tapaukselle kuten itse olen tällä hetkellä:p.

Ajattelin mennä ottamaan rakennekynnet reissua varten:) ne ovat niin hyvän näköiset ja sitten tulee huoliteltu fiilis vaikka muuten turvottaisikin ja hikoiluttaisi pitkin reissua:LOL:! Oletteko muut kokeilleet rakennekynsiä? Tai geelikynsiä? Omat kynteni tosiaan repeilevät/lohkeilevat herkästi, eikä raskaus ole muuttanut tätä tosiasiaa. Joillakinhan raskaus vahvistaa kynsiä ja hiuksia. Onnelliset he;).

Pinnasänky ja siihen hoitotaso, puuttuu vielä meiltä.
Ja autoon vauvakaukalo, joskin uskoisin mieheni huolehtivan siitä puolesta..
Lisäksi pikkupikku vaatteita pitäisi vielä ostella, ja toki se on ihanaa puuhaa:love:. Taidan piipahtaa viikonloppuna kirpputorilla sekä ystävän vanhoja vauvavaatteita penkomassa.

Kivaa torstaita kaikille, viikonloppua kohti mennään vauhdilla:)!
T: Aamuvirkut Hiekkis & Norppis RV 21+0
 
Kaukaa viisas *koputtaa puuta* osti viime syksynä takin jossa on masulle tilaa jos sattuu alkaa odotus ;) kuulostipa tyhmältä tuo loppuosa :LOL:

Eli siis mulla on takki joka on suunniteltu suurimahaiselle naiselle mut hoikempi pystyy vyötäröä kuromaan nauhoilla :) takissa on siis "luonnostaan" tilaa masukille, mutta tissien alue alkaa kinnaamaan :unsure:

Mulla ei oo rakenne- tai geelikynsiä ollut koskaan :geek: omat kynnet kasvaa kahdessa viikossa ruokottoman pitkiksi ja niiden leikkaamisen jälkeinen tunne on mahtava, ihankuin sormenpäät saisi pitkästä aikaa ilmaa (y)

Meiltä puuttuu vaunut ja kaukalo :) vaunuja meen heijailemaan ja testailemaan huomenna :love: on niin jännää kun alkaa etsimään omalle naperolle eikä vain mene tuttujen mukana etsimään heille vaunuja :giggle:

Muuttosuunnitteita, kolmion metsästystä että saadaan pikkuiselle oma huone :cautious: liikaa nähnyt unikouluja ja taistoja missä tapellaan kun tenava ei tahdo omaan sänkyyn - voiskohan auttaa jos alusta asti pikkuinen nukkuisi omassa huoneessaan..? :cautious:

Kaksi viikkoa rakenneultraan :love:

Hyppsu ja Kurnu, 19+0 :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Nerinah
Kapeammat takit ei mene enää, mutta pari pidempää ja löysempää kylläkin. Niillä pärjään kesän. Syksyksi kaveri tarjosi omaa mammatakkiaan, joten sekin on hoidossa. Viikon päästä pääsen penkomaan pikkuiselle vaatetta ja kohta saa laittaa äitiyspakkauksenkin tilaukseen :)

Onkos muut osallistumassa perhevalmennukseen? Me mennään kun on esikoisesta kuitenkin kyse. :geek:
 
Moi kaikille pitkästä aikaa!
Mukava kuulla hyviä uutisia rakenneultrista. Meillä aika maanantaina heti aamulla, huominen työpäivä ja sitten viikonloppu sujahtaakin vauhdilla.
Takit kiristää, juuri ja juuri menee vielä kiinni pari tuulitakkia. Syksyllä ajattelin selvitä neuleilla ja toivoa lämmintä syksyä, kun kevät on ollut niin kylmä.
Hankintoja on tullut tehtyä vasta ihan muutama: muutamia vaatteita ja pinnasänkyyn pehmusteet. Viikonloppuna ajateltiin mennä vähän katselemaan vaunutarjontaa. Josko tässä parin viikon päästä loman alkaessa alkaisi sitten tekemään suurempiakin hankintoja.
Ja vauvan nukkumisesta, minä olen päättänyt nukuttaa vauvaa sivuvaunutyylillä ja näin ehkä helpottaa omia öitäni.
 
Mukava ollut herätä aamulla ja tuntea heti aluksi vatsasta tulevat potkut. Mies pari päivää sitten kysyi makoilenko aamulla sängyssä ja kuulostelen vauvan potkuja. Vastasin vaan ettei vauva silloin oo hereillä :) Mukava olla tässä väärässä.

Kohta puoliväli ja ensi tiistaina ru sikiöpolilla Naistenklinikalla.

Nerinah ja vauva 19+6
 
Juuri kotiuduttu ultrasta ja kaikki hyvin. Meille tulee kolmas poika :D

Tuota sukupulta jännitettiin ja näinhän siinä sitten kävi. Pientä pettymystä näin tuoreeltaan ilmassa, mutta se hälvenee..pojat on ihania :love:
 
Mukava ollut herätä aamulla ja tuntea heti aluksi vatsasta tulevat potkut. Mies pari päivää sitten kysyi makoilenko aamulla sängyssä ja kuulostelen vauvan potkuja. Vastasin vaan ettei vauva silloin oo hereillä :) Mukava olla tässä väärässä.

@Nerinah hassu juttu :) nimittäin itse ihastelin ihan samaa tänä aamuna siinä klo7 maissa sängyssä kun köllöttelin kyljellään. Pieni alkoi potkutella hellästi, otti masun yläosasta vauhtia ja ponkaisi alaspäin, joku aamupolskuttelu siellä alkoi:love: ajattelin että voi kuinka onnellinen sitä voikaan olla kun sisällä kasvaa ja vahvistuu pieni elämä, ja se vielä heräilee äitinsä kanssa samoihin aikoihin;).

Iloista perjantaiaamua kaikille:) täällä minulla suunnitelmissa puutarhahommia ja pihasaunan pesua..;)vapaapäivä, jep jep.

T: Hiekkis & Norppis 21 + 1
 
Juuri kotiuduttu ultrasta ja kaikki hyvin. Meille tulee kolmas poika :D

Tuota sukupulta jännitettiin ja näinhän siinä sitten kävi. Pientä pettymystä näin tuoreeltaan ilmassa, mutta se hälvenee..pojat on ihania :love:
@popsis paljon onnea poikalupauksesta :barefoot::love:!! Itselläni on ennestään kaksi poikaa ja miehelläni yksi tytär, joten meidän perheeseen ovat molemmat sukupuolet tervetulleita:) päätettiin että jännitetään syntymään asti!

T: Hiekkis & Norppis 21 + 1
 
Aurinko paistaa ja treeneihin pitäisi rientää. Jäin kuitenkin kiinni netin ihmeellisten käsityöohjeiden maailmaan ja sain silputtua vanhoista housuista vyötärökaistaleet pois. Vielä pitäisi kohdistella niihin tuubit vanhoista trikoopaidoista.

Mutta! Pakko päästä myös kokeilemaan tällaisten neuvola kortin kuorien ompelua! :barefoot::ROFLMAO:https://villapata.vuodatus.net/lue/2009/11/nain-sen-tein

Tukikangas puuttuu, muuten olisin varmaan jämähtänyt tilkkulaatikon kimppuun... Onkos muilla jo syyhynnyt kädet johonkin askarteluun, neulomiseen tai ompeluun?

Aurinkoista viikonloppua kaikille!
 
Ihania uutisia täällä :)

Minäkin olen yllättynyt, kun liikkeitä tuntuu jo yllättävinä ajankohtina juurikin aamulla. Esim eilen aamulla hän liikuskeli miehen mennessä töihin klo 6.00 ja tuntia myöhemmin oman herätyksen kohdalla. Olipa jännää! Tänäaamuna hän taisi olla yhtä unelias, kuin minä :LOL:

Hetki sitten Papunen potkasi ihan sillä tavalla, että kiljaisin ensin ja kävin nauramaan. Tuntui niin erilailla ja yllättävästi :ROFLMAO: Saman melskauksen yhteydessä mieskin sai tuntea potkun, kun laittoi kämmenen vatsan päälle odottamaan ja kohta siitä monosta sitten tuli :)

Vielä yritän malttaa mieleni isommolle ostoksille, kunnes reilun viikon päästä on ru. Kärkyn kyllä koko ajan Torissa, että jos erityisen helmet Emmaljunga Duo Edget, pinnis tai hoitopöytä tulisi myyntiin niin varmaan tartun kiinni kuitenkin :)
Vaatteita on jo jonkun verran kertynyt kirppareilta.

Ja mitäs muuta.. viestistä tulee taas pitkä kuin nälkävuosi, mutta antaa mennä :ROFLMAO:
Vähän on uutta vaivaakin, vatsa toimii kummasti. En ole koskaan kärsinyt ummetuksesta, mutta nyt taidan tietää miltä se tuntuu. Piti käydä äsken ostaa sikspäkki luumusosetta :LOL: Väsymys on edelleen aika valtaisaa iltaisin, vaikka kuinka nukkuu hyvät yöunet. Tosin voi myös kevätväsymys painaa, kuten minun työssäni usein on kiireisen kevään jälkeen. Mutta kaikki tuntuisi olevan muutoin hyvin, kyllä nämä sietää :rolleyes:

Aurinkoista viikonloppua kaikille! Ihana sää ollut ainakin tänään.

Tyttti ja Papuska 19+3
 
@Tassuttelija mulla on ;)

Siis ompeluvimma :whistle: oon tehnyt pari maksimekkoa, neljät mammafarkut vanhoista farkuista ja topeista sekä kestoliivinsuojuksia (y) nytkin löysin porissa ollessani äidin kaapeista hassun muotoisen jämätrikoon josta sain palasia sommittelemalla maksimekon helman, yläosan saan vanhasta topista mikä ei sovi enää päälle kun on niin lyhyt :whistle:

Mammafarkkuihin annan vinkin - jos pystyt, niin tee nauhakuja - teeppareista / farkuista tehtyjen mammafarkkujen vyötärö venahtaa herkästi ja housuja joutuu hinaamaan jatkuvasti ylöspäin :)
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
Hei vaan kaikille!

Arasti utelen olisiko mahdollista liittyä mukaanne? Laskettu aika minulla on 1.11. Olisi mukava saada vertaistukea marraskuun ketju kun vaikuttaa aika hiljaiselta...

Lapseni olivat viime viikon parvorokossa ja itsekin sain oireita. Verikokeet otettiin, jotta tiedettäisiin sairastuinko varmasti. Tuloksia odottelen luonnollisesti hiukan pelolla.

Innukka ja piskuinen 16+2
 
Huh mikä viikko takana. Jos työt olis aina tätä niin saikulle jäisin. Ma normi tsto-päivä, ti-ke Espoossa, to töiden jälkeen olin teatterilla kahvittamassa ja eilen sit yli 20 000 askeleen työpäivä turvakengissä. Joten oon harvinaisen poikki. To ja pe taisi tulla harkkasuppareitakin. Nyt vaan vkl lepoa! Tai no, keksin vihdoin miten saan kesäkukat kivasti pihalle kun talon seinusta tullaan myllään salaojittamisen myötä. Onneksi toi keli on sellainen et tekee mieli olla ulkona :)

Milpin 16+5
 
kävin eilen päivystyksessä kun on pariviikkoa maha ollut vähän kipeä, on myös tullu todella vetistä vaaleanpunaista vuotoa joten halusivat tarkistaa ettei oo lapsivettä. Ei ollu onneks lvettä,maha ilmeisesti kipuilee colitiksen takia mitä sairastan. mulla on etinen istukka,eli suoraan kohdunsuun päällä. Pitää nyt vaan toivoo että kaikki menos hyvin ja istukkakin nousis viikkojen myötä...on tää kyl semmosta tää raskausaika huhhuh. Vuotojakin voi kuulema tulla ton istukan takia.

Mä suoraansanottuna kadehdin niitä jotka tykkää raskausajasta. Kuulun varmaan siihen vähemmistöön kelle tää aika on kaikkea muuta kun hehkumista ja onnentunteita.
Mun naama kukkii,nää tulleet 7kg tuntuu todella painavalta ja raskaalta jo nyt,muistutan lähinnä muumia mutta kävelen kuin ankka. Tissit on järettömän isot,alkuraskauden pallo tissit katos ja tilalle tuli lehmän utareet! ulkonäkö ei miellytä,hävettää. Huoli vauvan ja itseni hyvinvoinnista,tulevaisuus pelottaa.

Miten te muut koette,onko huiman ihanaa?
ärsyttääkö mikään?
(en saa puhelimella lisättyy hymiöitä, mut kaikkii kivoi semmosii)

rv17+3
 
@Innukka lisään sinut listalle, mukavaa jos koet että lokakuiset höpöttää paljon ;)(y)laittaisitko mukaan vielä muutamia tietoja? Ollaan pyritty pitämään suht. Samanlaisina kaikkien rivit, mutta mitään ei ole pakko kertoa :giggle:

la/ nimimerkki/ ikä/ monesko lapsi/ synnytyssairaala (y)

@Milpin mullekin on tullut harkkasuppareita :eek: voiko niitä muka tulla näin aikaisin? o_O

Jotenkin tosi ihanaa että aamut alkaa lähes päivittäin tässä 8 aikaan eikä siellä 11 - 12 :rolleyes: taitaa vaavelin rytmi tarttua :giggle:

Hyppymassu ja Sammakko, 19+2
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
@sitruunasuola tavallansa en tiedä miten reagoida, tiedän että odotuksessa on ne negatiiviset hetkensä ;)

Itse osotan kauhulla kesää, eilen olin asioilla kunnes "pieni" 27+ lämpö meinas kiskasta koivet alta :LOL: onneks anopin puolikas (miehen äitipuoli) oli mukana ja koppas mut käsikynkkään ja vei kirjastoon hetkeksi istuksimaan, jos vaikka olo helpottaisi ilmastoidussa paikassa :whistle:

En siis yksin taida mennä minnekkään kesällä etten menetä tajuani ja kaadu :cautious:
 
@sitruunasuola kyllähän tämä melkoista vuoristorataa on tunteiden myllätessä. Linkitinkin tänne yhden blogin aiemmin missä oli juuri pohdittu sitä että raskausaikana pitäisi saada tuntea ne tunteet mitä on. Tuntemuksista on myös tärkeä puhua ettei jää yksin ajatustensa kanssa. Ei raskausaika kaikilla ole pelkästään vaaleanpunaisia tai sinisiä pilvenhattaroita. Itse olen enemmän kuin onnellinen raskaudesta ja tulevasta vauvasta. Tätä on odotettu ja yritetty niin kauan. Kuitenkin ajatukset karkailee synnytyksen lähestymiseen ja siitä panikoin välillä. Oma kohdun rakennepoikkeama ja muut "vaivat" antavat aiheen pelloille. Eikä sitä tietenkään voi tietää miten synnytys tai mahdollinen leikkaus kullakin menee vaikka alkuasetelma olisi hyväkin. Koitan aiheesta puhua avoimesti läheisten ja neuvolan + lääkäreiden kanssa, mutta koitan myös aktiivisesti nauttia kaikesta odotukseen liittyvästä ja hössöttää sen minkä voin. :)

Tassuttelija ja Pikkuinen 20 +5:love:
 
Aurinko paistaa ja treeneihin pitäisi rientää.

Onkos muilla jo syyhynnyt kädet johonkin askarteluun, neulomiseen tai ompeluun?

Aurinkoista viikonloppua kaikille!
@Tassuttelija huomenta:)! Hassua kun kysyit, itse eilen kävin kahdessakin käsityöliikkeessä.. mkaan tarttui ompelukoneen neuloja, trikooneuloja sekä perus-varaneuloja, nuppineuloja, erivärisiä lankoja, 10 tyhjää puolaa ja puolakotelo(tosi kätevä, pysyvät järjestyksessä nyt!) ja kuminauhoja:whistle:hups! Olen ostanut Marimekolta erilaisia jämäpaloja, mm verhoja ja tyynyn päällisiä varten, sekä vauvalle trikoota:love:. Yleensä improvisoin ja suunnittelen ompelukseni itse, olen huono käyttämään valmiita kaavoja. Toki etsiskelen josko jotain ihanaa löytyisi:p! Myös villasukkia ja lapasia olen kutonut.. ihmettelen vain ehtiikö perhe edes käyttää niitä kaikkia:LOL:?!

Missä treeneissä muuten käyt, jos saa udella:)? Oma urheiluni on itsestään jäänyt pitkiin koiralenkkeihin, koko ajan lenkillä tulee sekä jano että pissahätäo_Ohiukan hankalaa. Myös hengästyn kovasti ja masu supistaa ikävän kovaksi. Kertoen että minun pitäisi osata levätä ja pötkötellä myös. Viisas keho.

Terv: Hiekkis+Norppis 21+2
 
@sitruunasuola ja @Tassuttelija, ymmärrän teitä että raskaus herättää ilon ja onnentunteiden lisäksi myös pelkoa ja jopa kauhua sekä pelkoa.

Mielestäni se on normaalia:) Luonto valmistaa äitiä psyykkisesti vastaanottamaan uuden elämän, äiti herkistyy kaikenlaisille ajatuksille ja tunteille, niin hyvässä kuin pahassa.

Ja sitten kun vauva syntyy:barefoot:, äiti ajattelee herkästi ja monipuolisesti vauvan ja perheen parasta. Äitihän on tuolloin ehtinyt jo raskauden aikana pohtia kaikkia mahdollisia asioita ja käsitellä tunteitaan. Eli myös negatiiviset tunteet ovat loppujen lopuksi hyväksi, ne on mielestäni tärkeää tuntea ja tunnistaa:)ja tunteet tai ajatukset eivät ole vaarallisia, ne kannattaa vain pohtia kunnolla läpi. Myös mahdolliset itkut kannattaa vain itkeä pois raskausaikana, tosiaan kuuntelija tai olkapää esim ystävän tai tällaisen vertaistukiryhmän muodossa tekee hyvää(y).

Uuden eleämän luominen ja kasvattaminen on niin ihmeellinen asia, että se saakin tuntua ja näkyä kaikin tavoin, ja lisäksi jokainen meistä odottajista on yksilö, kaikki tunteet ja kilot sekä oireet ovat sallittuja ja hyväksyttyjä:love:.

Aurinkoisin terkuin: Supistelevasta masusta jo alkuraskaudesta asti "kärsinyt" hikoileva ja nenän tukkoisuutta sekä ummetusta poteva Hiekkis (&norpanpoikanen) 21 + 2

ps: pahoittelut kun näin pitkä viesti..:whistle:!
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttti

Yhteistyössä