Lokakuun lapsoset

@ladygreen voih, pahoittelut :(! Kuulostaa kyllä toimivalta tuo sun strategia, että pikku tauosta kaikki irti ja sen jälkeen uuteen yritykseen uudella innolla. Tsemppiä!

Täällä pitäis vielä kaks viikkoa odottaa gynelle pääsyä, piti olla ensi viikolla mutta siirtyi. Aika matelee...
 
Neuvolakuulumisia:)

Ensinnäkin, neuvolantäti ja seuranaan ollut opiskelija olivat mukavia molemmat.
Laskeskelivat että LA olisi 1.10.2017 mutta mielestäni se voi yhtä hyvin olla se 2.10.2017. Ehkäpä sitten 1. UÄ kertoo enemmän:)
Minulla tosiaan viikot vastaavat vuoden 2017 viikkoja, eli nyt se 7+4 meneillään.
RR oli hyvä 120/76 ja HB oli jopa loistavat 140, ja painoindeksi 20. Lähtöpainoni oli yllättäen sama kuin -05 ja -06 syntyneiden lasteni kohdalla:p?!

Sain pinon esitteitä, äitiyskortin ja perheen liikuntakortin, johon merkitään minun, mieheni ja syntyvän lapsen liikuntatietojao_O johan on. Kai se täytyy täytellä. Tuntuu jotenkin turhalta hieman, kun paljon liikumme.

Sain pissapurkit ja 7.3. on labra, suostuin myös seerumiseulaan.

1.UÄ olisi sitten viikolla 13 ja ainoa mahdollinen aika on tuolloin 22.3.ke aamu, sillä illalla lähdemme 5 päivän minilomalle miehen kanssa. toivottavasti aikataulut järjestyisivät.

Eka lääkärikäynti on RV17 ja KELA-lääkärikäynti sitten RV 22 ja koska olemme taas reissussa, on se kohdallani RV 24.

Tämmöistä:). Oli kiva käydä neuvolassa pitkästä aikaa. Seuraavaa kertaa sitten vain odotellessa:LOL:.

Kivaa loppuviikkoa kaikille:)(y)

T: Hiekkis 7+4
 
@ladygreen Olen kovin pahoillani. :( Voimia pettymyksen käsittelyyn ja oikein paljon tsemppiä yritykseen tulevaisuudessa! Toivottavasti tosiaan tulet pian takaisin "tälle puolelle", vaikka sinne tammikuisiin. :)

@Hiekkasärkkä79 Teillä on mennyt neuvola mukavasti! Ja hirmu hyvät arvot sinulla kaikin puolin. Mua itseäni jännittää verenpaineiden mittaus. Olen niistä muutama vuosi sitten joutunut työterveyden kautta seurantaan (kotiseurannassa paineet ihan OK, ei tarvetta jatktoimenpiteisiin) ja jännitän nykyään mittaustilanteita tosi paljon. Luulen, että nytkin niistä tulee sanomista. Täytyisi ostaa kotiin oma mittari, niin voisi tehdä säännöllistä omaseurantaa.

Kysyit myös niistä ruokahaluista. Mulla on ollut tällä viikolla tosi ällöä oloa. Aamukahvi ei maistu ja en saa aamupalaa syötyä, vaikkakin sen seurauksena olo on vielä kamalampi. Tänäänkin meni vain yksi hedelmä ja bussissa muutama pähkinä, ja nekin tulivat sitten ylös kun bussista pois pääsin. :sick: Tuo bussilla kulkeminen muutenkin provosoi mulla huonoa oloa ihan hirveästi, eli matkapahoinvointi on nyt tän ällön olon myötä mennyt ihan uusiin ulottuvuuksiin. Ruoka maistuu kyllä muutenkin tosi huonosti, oikein ei meinaa mennä mitään kunnolla alas, hedelmät parhaiten. Vaalea leipä menisi myös, mutta sen verran on ylimääräisiä kiloja, että mielelläni en sitä leipää nyt alkaisi kaksin käsin syödä. Toivon että tämä ruokahaluttomuus ja huono olo helpottaisi nopeasti.

Väsymys on myös ihan kamalaa. Mulla on kyllä nyt henkisesti aika rankkaa myös töissä, mutta oon aivan puhki nyt iltaisin. Meinaa jäädä kaikki suunniteltu tekemättä tän väsymyksen vuoksi.

T. ajatuksissa 6+1
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
@ajatuksissa
Mulla sunnuntaista ihan maailman pahin olo koko ajan aamusta iltaan. Heti kun nousen tulee paha olo siihen saakka kunnes olen taas unessa ja syömiset ei auta yhtään vaikka söisin kuinka usein. Tein aamupalaksi smoothieta mutta vaikka oli parasta mitä ikinä olen maistanut niin jouduin yökkäilemään sen alas, toisinsanoen en ole voinut ikinä näin huonosti paitsi jossain oksennustaudissa...mikään ruoka ei maistu ja olen kuin zombie sohvan pohjalla. Ja samaistun tuohon bussi matkaan! Joudun mennä töihin kahdella bussilla ja matkat kestää yhteensä 1, 5h ja se koko matka on yhtä Helvettiä :D koko ajan mietin että oksennus tulee ja kohta joudun painamaan nappia ja jäämään jossain skutsissa pois. Ja työpäivät vessassa yrittämässä oksentaa. .. Sitten ihan huvikseni ajatelin kokeilla pahoinvointirannekkeita ja olin tosi skeptinen että ei todellakaan tuu toimii kun olot niin pahat mutta noin 5min olin kuin eri ihminen ja pystyin taas syömään ja olemaan ihminen:D Ei kaikilla kuulema toimi mutta olen todella onneissani että minulla toimi koska nyt voin taas syödä, käydä töissä, lenkkeillä ja tehdä muutakin kuin olla sohvan pohjalla kauheissa oloissa. Kannattaa kokeilla kun ei siinä menetä kuin 20e jos ei auta mutta jos auttaa niin voi olla se hehkeä raskaana oleva ;)
 
Jos tää tästä pahenee, niin täytyy kokeilla tuollaista ranneketta. Kiitos vinkistä. :)

Aamut ovat kyllä erilaisia. Tänä aamuna sain jopa syötyä, ja nyt ei ole yhtään niin paha olo kuin eilen. Toivottavasti tämä päivä menee eilistä paremmin muutenkin. Tosin väsyttää jo nyt, ja pitkä päivä olisi edessä.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

T. ajatuksissa 6+2
 
Jos tää tästä pahenee, niin täytyy kokeilla tuollaista ranneketta. Kiitos vinkistä. :)

Aamut ovat kyllä erilaisia. Tänä aamuna sain jopa syötyä, ja nyt ei ole yhtäänt niin paha olo kuin eilen. Toivottavasti tämä päivä menee eilistä paremmin muutenkin. Tosin väsyttää jo nyt, ja pitkä päivä olisi edessä.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

T. ajatuksissa 6+2
Mulla alkoi pahat olot vasta 7+4 ja sitä ennen ei ollut edes pahoja oloja ja kerkesin riemuitsee että olen niiltä välttynyt. Nyt minulla 8+2 ja rannekkeesta huolimatta paha olo nyt aamulla mutta parempi kuin eilen.

Totoro- 8+2
 
Huomenta kaikille!

Kävin juuri koirat pissattamassa ja ulkona on ihan pääkallokeli.. Onneksi tämän raskauden aikana ei tarvitse ison mahan kanssa liukkailla luistella.
Tosin, jos tulee hellekesä, voi olo olla ihan muista syistä tukala:rolleyes:.

Millä alalla te muut olette, saako tiedustella..? Ei ole pakko tietysti kertoa. Itse olen sairaanhoitaja ja työskentelen tällä hetkellä lastensuojelun parissa. Mietin jo eilen neuvolassa sitä kuinka kauan voin töissä olla, joudun luultavasti aloittamaan sairaslomalla jo ennen äitiyslomaa. Meillä kun saattaa olla väkivaltatilanteita ja kiinnipitoja, ja ne ovat iso riski raskaana olevalle. Mutta sen näkee sitten kesämmällä.

Niin ja onko teillä muilla lemmikkejä:)? Meillä asustavat tosiaan kaksi koiraa ja maatiaiskissa. Neuvolassa kielsivät kissan hiekkalaatikon putsaamisen nyt kokonaan.. kuulemma neljä muuta perheenjäsentä saa nyt hoitaa sen homman. Sanotaanpa vaikka näin että katsellaan..:whistle:. Esiteinit kun tunnetusti eivät ole niitä maailman ahkerimpia tyyppejä.
Labrassa minulta tutkitaan toksoplasmoosin vasta-aineet, josko olisin jo tartunnan ehtinyt elämäni aikana saada ja näin ollen vasta.aineita olisi veressä.

Nukutteko levottomasti? Meillä mies poistui taas aamuyllä toiseen huoneeseen nukkumaan, kuulemma nukun todella levottomasti. Itsehän en siitä nukkuessani tiedä.

Mukavaa keväistä perjantaita kaikille:) varokaapa ettette liukastu!

T: Hiekkis ja norppis 7+5
 
Sairaanhoitaja minäkin, terveyskeskuksen vuodeosastolla töissä eli paljon vanhusten hoitoa/fyysistä työtä ja muistisairaiden kanssa kanssakäydessä myös väkivaltatilanteet mahdollisia. Esikosta jäin sairaslomalle 2kk ennen äitiysloman alkua jatkuvien rasistuksessa tulevien supistusten vuoksi, ja poikahan syntyikin sitten spontaanisti viikoilla 32+0.
Uskoisin että tämän raskauden kohdalla sairaslomalle laitetaan vielä herkemmin jos vastaavia oireita alkaa ilmaantua, toki itsekin osaa kuunnella tuntemuksia paremmin ja tietää milloin hiljentää tahtia.

Raskausoireita odotellessa, ei tahdo uskoa koko raskautta todeksi kun ei ole mitään oireita.

Pari kertaa ulkona meinannut jo selälleen mentää, nyt on piikit kenkien pohjissa!

Spoke, 5+4
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
Meidän perheeseen kuuluu Novascotiannoutaja :) iäkäs kaveri jo mutta ei hidas Tänään meinattiin aamulenkillä kolmesti lentää liukkaiden takia.

Pahoinvointi jatkuu mutta nyt alkaa lähinnä vain yllättelemään noi huonovointisuus kohtaukset. Pilteillä mennään

Tinnuli 7+3
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
Mä opiskelen vielä ja valmistun kesän alussa (voin kertoa myöhemmin miksikä valmistun) Meidän perheeseen kuuluu kaksi kissaa ja koira (mies sanoi heti kun tulin raskaaksi että hän mielellään ottaa kissan hiekka-astian työkseen. :) meillä ei ole liukasta tänää kun loskakeli. Pahoissa oloissa taas kärvistelen töissä :/
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
Oon lapsiin- ja nuoriin erikoistunut lähihoitaja ja kaksi koiraa löytyy.

Huono olo rantautu tänne muutama päivä sitten, jos ei syö ni tulee huono olo, jos syö ni tulee huono olo, mitään ei oikein tee mieli tai jos sattuu tekemäänki ni enää sen jälkeen ei teekkään ko kerran sitä syönyt..

6+4
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
27.9.
totoro-/23/ensimmäinen/

1.10.

2.10.
Hiekkasärkkä79/kolmas/HYS

3.10.
emilllia/24v/2./K-SKS
Tinnuli/26/ensimmäinen/SATKS

4.10.

5.10.
idipu/29v/ensimmäinen/K-SKS
6.10.

7.10.

8.10.

9.10.
nnipsu!/25/toinen/KHKS

10.10.
ajatuksissa/27/ensimmäinen/?

11.10.
Toteemi85/31/kuudes/KOKS tai KOS

12.10.
Saasnähdä/24/ensimmäinen

13.10.

14.10.
SunSweat28/28/toinen/PPSHP
15.10.
Elokuuvauva09/30/toinen/TYKS

16.10.

17.10.

18.10.
KatjaMarika/35/kolmas/SatKS

19.10.

20.10.

21.10.
Lallastiina/35/ensimmäinen/???

22.10.

23.10.

24.10.

25.10.

26.10.

27.10.

28.10.

29.10.

30.10.

31.10.

Poistin minut ja ladygreenin. Tänään oli "6+0", tein digin joka näyttää edelleen 2-3 viikkoa. Verenvuoto jatkuu, mitään raskausoireita ei enää ole. Toivon että vuoto lähtisi tästä kunnolla käyntiin, koska lääkkeellinen tyhjennys ahdistaa vietävästi. (n) Toivon teille kaikille muille hyvää loppuraskautta, toivottavasti tämä oli pinon viimeinen keskenmeno!
 
Mä olen yrittäjä ja teen töitä kotona. Ihan näppärää koska miehen työ on sellainen että työpaikka saattaa vaihtua vuosittain. Mehän asutaan siis Etelä-Euroopassa miehen kotimaassa. Em. syystä ei ole myöskään lemmikkejä, koska kivaa vuokra-asuntoa (täällä useimmiten kalustettuja) olisi elukoiden kanssa vaikea löytää. Mulla on kyllä ollut kissoja ja lapsena koirakin perheessä, ja toivottavasti jossain vaiheessa taas...

Gyne vaihtuikin taas ens viikolle. Päättäis jo :rolleyes:.

@Fritang Pahoittelut :(!
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
27.9.
totoro-/23/ensimmäinen/

1.10.

2.10.
Hiekkasärkkä79/kolmas/HYS

3.10.
emilllia/24v/2./K-SKS
Tinnuli/26/ensimmäinen/SATKS

4.10.

5.10.
idipu/29v/ensimmäinen/K-SKS
6.10.

7.10.

8.10.

9.10.
nnipsu!/25/toinen/KHKS

10.10.
ajatuksissa/27/ensimmäinen/?

11.10.
Toteemi85/31/kuudes/KOKS tai KOS

12.10.
Saasnähdä/24/ensimmäinen

13.10.

14.10.
SunSweat28/28/toinen/PPSHP
15.10.
Elokuuvauva09/30/toinen/TYKS

16.10.
Spoke/28/toinen/LPSHP

17.10.

18.10.
KatjaMarika/35/kolmas/SatKS

19.10.

20.10.

21.10.
Lallastiina/35/ensimmäinen/???

22.10.

23.10.

24.10.

25.10.

26.10.

27.10.

28.10.

29.10.

30.10.

31.10.
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
Heips kaikille! :)
Plussasin eilen halpistestillä ja illalla vielä cb digitestillä 1-2 viikkoa. 4+6 nyt käynnissä ja fiilis mahtava! Kolmannella kierrolla tärppäsi. LA olisi jonkun laskurin mukaan 22.10., mutta kiertoni oli kyllä ne muutamat kuukaudet vähän omituinen, niinse tarkentukoot myöhemmin.
Tämä olisi minulle (28v) ja miehelleni (30v) molemmille ensimmäinen lapsi.

En viitsi kauheasti stressata etukäteen keskenmenon mahdollisuudesta, siitä kun ei mitään hyötyä ole. Toki jos siihen viittaavia oireita tulisi, niin varmasti huoli iskisi. Tsemppihalit niille, jotka ovat tämän raskauden jo joutuneet jättämään muistoksi.

Itse olisin halukas jatkamaan mahdollisesti myös FB:n puolella, vaikka aika alussa olenkin.
Laitan siis yksityisviestiä!
 
  • Tykkää
Reactions: Lallastiina
Pahoittelut Ladygreen ja Fritang :(

Mä olen töissä laboranttina ja tällä hetkellä nyt erityisäitiysvapaalla, kun meillä ei saa raskaana olla lainkaan töissä. Vähän tulee lisä jännitystä tähän raskauden alkuun, kun joutuu heti töihin ilmottamaan.

Kotieläimiä löytyy yksi kissa ja adhd koira :ROFLMAO:

Parina päivänä ollut jo vähän pahoinvoinnin alkua, mut viel ei oo kunnolla alkanu. Sitä odotellessa :whistle: Rinnat on kyl edelleenkin ajoittain tosi kipeet.

Tervetuloa kaikille uusille :)

Rv 5+3
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
Kukaan tuntenut vielä vauvan liikehdintää?? Oon aivan kummissani ku välillä muljahtelee niin että tuntuu reilusti, voikohan olla vaan suoliston tuntemuksia :eek: kuulemma toisessa raskaudessa tuntee helpommin liikkeet kun tietää miltä se tuntuu mutta oishan tää nyt silti tosi aikasta niitä tunteakseen.. Vai oonkohan jo pitemmällä raskaudessa

5+6
 

Yhteistyössä