Lokakuun lapsoset

27.9.
totoro-/23/ensimmäinen/

1.10.

2.10.
Hiekkasärkkä79/kolmas/HYS
Ebbas-/25/ensimmäinen(set)/TAYS
3.10.
emilllia/24v/2./K-SKS
Tinnuli/26/ensimmäinen/SATKS

4.10.

5.10.
idipu/29v/ensimmäinen/K-SKS
Tifa/30/toinen/Saksa

6.10.

7.10.

8.10.

9.10.
nnipsu!/25/toinen/KHKS

10.10.
ajatuksissa/27/ensimmäinen/?

11.10.
Toteemi85/31/kuudes/KOKS tai KOS

12.10.
Saasnähdä/24/ensimmäinen

13.10.

14.10.
SunSweat28/28/toinen/PPSHP
Elokuuvauva09/30/toinen/TYKS
15.10.

16.10.
Spoke/28/toinen/LPSHP

17.10.

18.10.
KatjaMarika/35/kolmas/SatKS

19.10.

20.10.

21.10.
Lallastiina/35/ensimmäinen/???

22.10.

23.10.

24.10.

25.10.
Cleffa/32/toinen/TAYS

26.10.

27.10.
Smirkkeli/30/ensimmäinen
28.10
Tokoliina/30/ensimmäinen/Phks

29.10

30.10

31.10


Lisäilin itseni listalle. Epätodellinen olo raskaudesta edelleen, kun ei oikein mitään oireita ole. Esikoisesta muistelen voineeni pahoin jo tässä vaiheessa. Täytyy vaan koittaa luottaa, että kaikki on hyvin :) Onko muita oireettomia?

Cleffa 6+3
 
@Cleffa Mulla on kans aika epätodellinen olo tän raskauden kans ja välil tuntuu, et oonks ees raskaana ku oireet on nii minimaalisii. Välillä iltasin etoo tosi pahast ja sit on päivii ku ei oo mitää. Menkkakipui sillon tällön, mut melko oireettomasti saanu olla. Eilen kävin saunas ja sen jälkee tuli tosi huono olo ja rupes pyörryttää. Meni onneks ohi ku kävi makaamaa ja nosti jalat ylös...
Jänskättää jo se ens vkon alkuraskaudenultra ! Toivon niin paljo et kaikki on hyvin <3

Pupsukka 6+4

Ps. Ainii mut tissit on ollu aika kipeet joka ikinen ilta :D Päivisin viel suht ok, mut illalla iha jäätävä kipu. Ei pysty nukkuu mahallee, ku koskee siihe mallii.
 
Viimeksi muokattu:
Heipparallaa..

Me mennäänkin lähes samoissa hyppymasun kanssa.
mulla väsymys välillä ottaa vallan. Pahoinvointia edelleen, tai sellainen kuvottava tunne mutta joku haju saattaa laukaista sen ihan oksentamiseen saakka.

Ostin jo dopplerin tuon unbornheart minkä voi liittää älypuhelimeen. En ole vielä kuunnellut, olen aika hoikka että äänet saattaisi jo kuulua, tosin tuota turvotusta on.

Ens neuvola siirtyikin nyt 7.3..

Voisiko joku kiltti lisätä mut listaan Enisa 34/5 lapsi ja Tays, suurkiitos.

Mukavaa sunnuntaita, lähden lasten kanssa pulkkamäkeen

Terkuin. Enisa rv 8+1
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
27.9.
totoro-/23/ensimmäinen/

1.10.

2.10.
Hiekkasärkkä79/kolmas/HYS
Ebbas-/25/ensimmäinen(set)/TAYS
3.10.
emilllia/24v/2./K-SKS
Tinnuli/26/ensimmäinen/SATKS

4.10.

5.10.
idipu/29v/ensimmäinen/K-SKS
Tifa/30/toinen/Saksa

6.10.

7.10.

8.10.

9.10.
nnipsu!/25/toinen/KHKS

10.10.
ajatuksissa/27/ensimmäinen/?

11.10.
Toteemi85/31/kuudes/KOKS tai KOS

12.10.
Saasnähdä/24/ensimmäinen

13.10.
Hyppymassu/23/ensimmäinen/TAYS

14.10.
SunSweat28/28/toinen/PPSHP
Elokuuvauva09/30/toinen/TYKS
15.10.

16.10.
Spoke/28/toinen/LPSHP

17.10.

18.10.
KatjaMarika/35/kolmas/SatKS

19.10.

20.10.

21.10.
Lallastiina/35/ensimmäinen/???

22.10.

23.10.

24.10.

25.10.
Cleffa/32/toinen/TAYS

26.10.

27.10.
Smirkkeli/30/ensimmäinen
28.10
Tokoliina/30/ensimmäinen/Phks

29.10

30.10

31.10

Kas näin 13.10 on oma :)

@Enisa82 onko sullakin 13.10? Mulla tänään myös 8+1 :love:
 
Hyppymassu: juu sama laskettuaika, mutta tuohon tarkentuu sitten ultran jälkeen.
 
  • Tykkää
Reactions: Hyppymassu
Huomenta:)!

Ihanan valoisaa aamuisin! Söin lasten kanssa puuroa 6:30 ja ihanasti valoistui:).

Mukavaa kokea ns kesäraskaus, molemmat aiemmat kun ovat syntyneet joulu-&tammikuussa.
Vaatetuksen suhteen luultavasti helpompaa.

Olo on hyvä, eilen kävin kuntosalillaja meni paremmin kuin viimeksi, tuntuu että olo alkaa normalisoitua/kohentua.

Huomenna labrat&pissanäyte aamulla:).

Tsemppiä viikkoon kaikille!
T:Hiekkis&Norppis 10+1
 
  • Tykkää
Reactions: Hyppymassu
Huikeaa että te alkukuun odottajat ootte jo noin isoilla viikoilla. Pari viikkoa ja teillä alkaa olla ensimmäinen kolmannes takana! <3 ..Täällä menossa vasta se 6+2, että perässä jolkotellaan malttamattomana ;)

Mulla kanssa nälkä tuntuu nyt selkeästi vahvemmin. Tuntuu että kun se pääsee iskemään, niin ruokaa on saatava heti tai muuten iskee kiukku! :D Pahoinvoinnilta olen edelleen säästynyt, mutta pyörrytystä on ollut useampana päivänä. Pääsen mittauttamaan hemoglobiinin sekä rauta-arvot varmuuden vuoksi, koska ferritiinin kanssa on ennenkin ollut vajetta. Onko teillä käytössä raskausajan monivitamiineja, foolihappoa, kalsiumia tms?
 
  • Tykkää
Reactions: Hyppymassu
@tokoliina mulla iskee pahoinvointi koko päivän tuskaksi jos en 15 min. Sisällä heräämisestä aamulla syö mitään :ROFLMAO:

Ja kun pahoinvointi iskee niin sisällä pysyy pelkästään k-menun banaanijogurtti :D

Himojakin tullut nyt muutamia, kovasti tekee mieli suolaista :confused: ehdoton ykkönen on jauhelihakastike ja keitetyt perunat :ROFLMAO: voishan pahempikin himottaa :D

Hyppymassu ja Sammakko 8+2
 
Moikka kaikille.(opettelen käyttää tätä palstaa niin en tiedä tuleeko viestit edes oikeisiin paikkoihin)(en ole myöskään varma mistä täällä palstalla kuuluu puhua?)

olen 35v ja odotan kolmatta lastani. On todellinen yllätysraskaus ja mies häipyi samointein kun kuuli että pidän tämän,nyt sekaisin fiiliksin sitten odotetaan ja toivotaan että kaikki menisi kuitenkin hyvin :( :)
viime synnytyksestä on aikaa jo 10vuotta joten tuntuu kuin olisin ekaa kertaa raskaana,kaikki raskausajan jutut on unohtunut (n)

olen viikolla 6+4
huonoa oloa on ajoittain ja rinnat todella turvonneet ja kipeät,haistan kaikki hajut todella selvästi.koko kroppa turvoksissa.
Kävin viikolla 6 ultrassa ja syke jo näkyi

ois kiva jos joku avais mulle vähän tän paikan tarkotusta :) kiitos

t:sitruunasuola
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa @sitruunasuola
Tekipä sun mies "kivasti", mutta ehkä lopulta on parempikin ilman tuollaista pupupöksyä... Tsemppiä (y)!
Ei kai tällä mitään sen kummempaa tarkoitusta ole kuin jakaa ja vertailla kokemuksia, höpötellä niitä näitä ja kuluttaa aikaa ultrien ja neuvoloiden ym. välillä :).

Mulla ei edelleenkään ole mitään oireita paitsi rintojen arkuus o_O. Alkaa jo mietityttää että onkohan tuolla sisuksissa mitään elävää kasvamassa. No, reilun viikon päästä ultrassa viimeistään pitäisi selvitä. Huomenna labraan.

Raskausmonivitamiinia syön ja söin koko yrittämisenkin ajan.

Lallastiina 7+2
 
  • Tykkää
Reactions: Hyppymassu
27.9.
totoro-/23/ensimmäinen/

1.10.

2.10.
Hiekkasärkkä79/kolmas/HYS
Ebbas-/25/ensimmäinen(set)/TAYS
3.10.
emilllia/24v/2./K-SKS
Tinnuli/26/ensimmäinen/SATKS

4.10.

5.10.
idipu/29v/ensimmäinen/K-SKS
Tifa/30/toinen/Saksa

6.10.

7.10.

8.10.

9.10.
nnipsu!/25/toinen/KHKS

10.10.
ajatuksissa/27/ensimmäinen/?

11.10.
Toteemi85/31/kuudes/KOKS tai KOS

12.10.
Saasnähdä/24/ensimmäinen

13.10.
Hyppymassu/23/ensimmäinen/TAYS
Enisa82/34/5 lapsi/TAYS

14.10.
SunSweat28/28/toinen/PPSHP
Elokuuvauva09/30/toinen/TYKS
15.10.

16.10.
Spoke/28/toinen/LPSHP

17.10.

18.10.
KatjaMarika/35/kolmas/SatKS

19.10.

20.10.

21.10.
Lallastiina/35/ensimmäinen/???

22.10.

23.10.

24.10.

25.10.
Cleffa/32/toinen/TAYS

26.10.

27.10.
Smirkkeli/30/ensimmäinen
28.10
Tokoliina/30/ensimmäinen/Phks

29.10

30.10

31.10

Kas näin 13.10 on oma :)

@Enisa82 onko sullakin 13.10? Mulla tänään myös 8+1 :love:
Lisäsin itseni listaan.
 
No voi pöhnä sentään :mad:. Gyne oli näemmä määrännyt labrassa tehtäväksi myös sokerirasituksen (eikös se Suomessa oteta vasta aika paljon myöhemmillä viikoilla?) mutta ei maininnut mitään siitä, että kokeeseen pitää mennä paastonneena ja heti aamusta (ja eihän niitä lähetteen harakanvarpaita osaa lukea kukaan muu kuin labran ja apteekin väki). Kävelin siis ihan turhaan kaupungin poikki vain kuullakseni ettei sitä testiä nyt enää voida ottaa. Kyllä murisin itsekseni kotimatkalla. Toivottavasti en kauheasti pelottanut vastaantulijoita :D.

Uusi äitiyspakkaus on mun mielestä aika kiva, mä tykkään värikkyydestä :). En jaksa semmosta vaaleansini-vaaleanpunahempeilyä enkä myöskään siihen liittyvää tyttö-poika-jaottelua. Mun mielestä vauva on vauva eikä sitä tartte heti alkaa tunkea mihinkään ahtaaseen sukupuolilokeroon (joka muuten valokuvien pohjalta näyttää mun mielestä nykyään jopa ahtaammalta kuin omana vauva-lapsuusaikanani 80-luvulla).
 
Viimeksi muokattu:
Äitiyspakkaus on minunkin mieleen Ihania värejä
Uusia juttuja taisi olla liukuvoide Ja collegehaalari

Ikäviä vihlaisuja nivusissa kun liian nopeaa lähtee liikkeelle. Ja tämä väsymys on ihan karseeta, ei jaksa aloittaa mitään kotitöitäkään enää..

Spoke 8+3
 
Rakastuin ihastuin ja hullaannuin äitiyspakkaukseen. Olin linjoilla heti klo 9 odottelemassa milloin julkaistaan Meille tuo pakkaus ehdottomasti tulee koska on ensimmäinen lapsi kyseessä ja odottelenkin innolla! Kävin metsästämässä meille jo älyttömän söpö beigen vauva-aikani kirjam missä pehmeä nalle kannessa ❤ en vaan voinut vastustaa.

Eilen oli meillä ensimmäinen seulonta eli ne verikokeet ja niskapoimu ultra on 24.3 :) vähän jänskättelee..

Rv 10 + 0
 
Hei! Mustakin uusi äitiyspakkaus on todella ihana ja paremmat kuosit kuin viimevuonna.
Mulla ollut nyt kauhea oksennuskausi...jouduin jäämään saikulle töistä ensin kolmeksi päiväksi kun oksensin kaikki pois ja sitten alkoi hiihtoloma jolloin vain makasin ja kitusin sohvalla ja nyt 5 pv mikään ei pysynyt sisällä edes 10min. Jouduin ottamaan lisää saikkua ja jouduin tiputukseen ja sain postafen pahoinvointi lääkityksen. Voin kertoa että Olkaa iloisia kun ei oireita, tämä rtodellakaan ei ole mukavaa ja oksentaessa vain itken koska voimat niin poissa ja mikään ei auta mitä olen yrittänyt tehdä...syöminen ei auta vaikka tekisi kuinka usein tulee kaikki vaan ulos tai sitten on niitä päiviä jolloin jään vain kitumaan todella pahaan oloon ja se ei todellakaan ole mukavaa. Kyllä olin kuullut että voi olla aamupahoinvointoja yms mutta en ikinä kuvitellut että se voisi olla lähellekään näin paha. Kaikki väheksyy raskaus pahoinvointia mutta voin kertoa että kun sitä on oksennellut niin kauan että jo itkee ja masentuu ja laihduin kahdessa viikossa 3kiloa mikä on aika paljon koska olen muutenkin todella laiha ja pieni tyttö se ei ole väheksyttävää! Siinä pieni purkaus tänne pitkästä aikaa toivottavasti olisi vielä voimia jaksaa eteenpäin.
Totoro- 10+6
Ps. Tänään neuvola ja ei kuulunut sydänääniä ja lääkäri sanoi että minulla olisi taakse päin kallistunut kohtu mistä se joutuisi että ei kuule vielä, siitä olisin varmasti saanut voimaa jaksaa. Ensimmäinen ultra 17.3 eli ensiviikon perjantaina.
 
Heippati!

Rakastuin siihen pöllömakuupussiin :love:

Ihania värejä, onnea :)

@totoro- huh! Kuulostaa kyllä pahalta, toivotaan nyt että vointisi paranee pian! :eek: Voimia!

Täällä Sammakon kanssa on muuten kaikki hyvin mutta vessaan ei kerkiä kun jo tuntuu että rakko on tyhjä :ROFLMAO: nyt koossa 8+3 :sleep:

Ei jaksa tehdä yhtään mitään, päivät menee nukkuessa ja yöt :sleep: se että saan itseni raahattua suihkuun ja syömään on jo saavutus, kahden jälkeen päivällä ei toivoakaan hereilläpysymisestä :cry:
 
@totoro- tiedän mitä koet... olin itse myös sairaalassa kaksi päivää tiputuksessa. Siltikään ei suoloja saatu kuntoon ja sain ohjeeksi että pitäisi yrittää syödä sipsiä yms mikä vain pysyy sisällä mutta se oli helpommin sanottu kuin tehty. Kirjoitti lääkäri suoraan 3 viikkoa sairaslomaa ja kotona se meni sohvalla maaten, oksentaen, itkien ja oksentaen vähän lisää. Joten tsemppi halit<3
 
@totoro- tiedän mitä koet... olin itse myös sairaalassa kaksi päivää tiputuksessa. Siltikään ei suoloja saatu kuntoon ja sain ohjeeksi että pitäisi yrittää syödä sipsiä yms mikä vain pysyy sisällä mutta se oli helpommin sanottu kuin tehty. Kirjoitti lääkäri suoraan 3 viikkoa sairaslomaa ja kotona se meni sohvalla maaten, oksentaen, itkien ja oksentaen vähän lisää. Joten tsemppi halit<3
@Tinnuli mullekkin yritettiin tota että syö pieniä määriä tätä js tätä mutta itkin neuvolassa että mulla voimat niin lopussa eikä nuo todellakaan auttanut mua mitkään vinkit kun mehukeitotki tuli ylös alle 10min ja mehu,vesi, piimä, kylmät hedelmät, hapankorppu, sipsit ja siis ihan kaikki mahdollinen mitä yritin saada alas. Kaikki voimat loppu mutta onneksi sain nyt tuon pahoinvointi lääkkeen japitää katsoa auttaako ja olisinko ensiviikolla työkunnossa mikä olisi suoraansanoen ihme. Se että neuvoloissa vähätellää joidenkin kohdalla pahoinvointia ja ajatellaan että sen oksentelun kaa pitäis vaa elää ja jättää koko muu maailma sivuun on musta tosi väärin. Jäi myös harmittaa kun neuvolassa ei kuultu sydänääniä, niitä niin kovasti odotin:(
 
@totoro- toi on kyllä väärin jos on vähätelty. Mulla asia otettiin hienosti ja sairaalassa kun olin tiputuksessa multa kysyttiin aina et onko jotain mitä tekee mieli että ei tarttenut syödä samaa ruokaa kuin muut. Kannattaa muuten kokeilla sit ihan vain suolakurkkujen ja sipsien imeskelyä. Suusta kuulemma imeytyy ne suolat paremmin ja nopeemmin niin ei menis siihen kuin mulla että kaikki arvot huononee. Sit nestettä ihan jäämurskana / paloilla sekä mulla autto mehujäät. Ei mitkä tahansa mehujäät vaan nää mitkä pistin kuvana. Kokeile myös ihan jäätelöä. Mulla pysy jääkylmät jutut paremmin ja todella todella pieninä annoksina. Vieläkin on paino tippunut mutta saan edes jotain pieniä alas
 

Attachments

@Totoro otan osaa sinun pahoinvointiisi :(kuulostaa karmealta kokemukselta. Toivottavasti pian jo alkaisi olo helpottaa.

@Tinnuli samoin sinä, kamalaa kun alkuraskaus on kulunut pahoinvoinnin merkeissä, onneksi olet saanut apua! Tai apuyrityksiä ainakin.

Täällä itse porskutan RV 10+2 ja tuntuu että olo kohenee päivä päivältä. Pahoinvointia ei ole, mutta jatkuva vessahätä on helpottanut, ummetukseen auttaa (toistaiseksi) aamupuuro&pellavansiemenrouhe sekä vahvaa kahvia puolikupillista.
Yöt kuluvat nukkuessa ja yölliset vessakäynnit ovat vähentyneet yhteen.
Jäätävä nälkä iskee vähän väliä, joten voisin kuvitella että näillä minun syömisilläni paino lähtee nousuun.. ongelmana itselläni on ollut aina ennemminkin alipainon välttely kuin painonnousu. Joten antaa painon nousta jos nousee:) syön nälän mukaan, perusterveellisesti. Erityisiä ruokahimoja ei toistaiseksi ole.
Appelsiinimehua lukuunottamatta.

Labrat otettu eilen, oli aivan ihana labratäti. Myös pissanäytteen annoin.
Aloin miettiä.. soittaakohan Neuvolantäti tuloksista vai köydäänkö ne läpi vasta huhtikuun käynnillä..?

Uusi äitiyspakkaus näyttää suloiselta:) aion ottaa!

Hyviä vointeja ja odotusta kaikille(y)!
Terkuin: Hiekkis&Norppis 10+2
 
@Hiekkasärkkä79 mulle sanottiin maanantaina että neuvolatäti soittaa sitten tulokset.

Mulla kans tulta ummetusta vaihtelevasti. Miten kun syöt tuota pellavansiemenrouhetta kun mulla se oli niissä kiellettyjen listassa ja lahjoitin omani pois. Harmitti kun itellä se on just auttanut vatsaan. Sanottiinko sulle siitä jotain et vois kuitenkin käyttää? Sais vatsaa vähän toimii
 

Yhteistyössä