¤¤LOKAMASSUT -08 Heinäkuussa¤¤

Alkuperäinen kirjoittaja memmy:
Sit ne kuulemma jatkuu vielä sittenkin kun lapsi on syntynyt, jos oikein muistan niin jopa sinne asti on kun vauva on jotain 9kk-12kk :) En sit tiedä tuleeko käytyä enää sit niisssä.
No oho, oispa kyl siistiä jos ois tuollaseen ees mahdollisuus. Täällä on 4 kertaa ennen synnytystä ja sit 2 kertaa sen jälkeen. Ja isille on oma ryhmä myös viel 2 kertaa synnytyksen jälkeen.

Ite en haluais mennä ollenkaan sille kerralle missä kuulemaa näytetään synnytyksestä video... mua ei jotenki huvittas yhtään tietää etukäteen koko jutusta,tahtosin vaan mennä ja synnyttää, mut ymmärrän kyl senki et on se ihan hyvä tietää mitä tapahtuu sit tositilanteessa, ettei tartte turhaan ressata siin pöydällä tai missä lie et mitä millonki tapahtuu ja mitä puudutusta laitetaan ja miksi. On niin paljon asioita joita ei osaa ite ees miettiä... :)

 
Moikka taas kaikille!
Nyt on lomalta palailtu ja huh huh kun ootte saaneet tekstiä aikaseksi! Vielä on osa lukematta, mutta olen tuota listaa taas päivitelly tässä. Jos jotain puuttuu niin ilmotelkaahan.
Tervetuloa uusille ja onnea kaikille hyvistä kuulumisista! Ja tietty :hug: niitä kaipaaville. Millään ei pysty alkaa tarkemmin kommetoimaan nyt tai istun tässä vielä huomisiltanaki :D .

Tuo ikävintä raskaudessa galluppi on ehdottomasti omalla kohdalla ollu huoli vauvasta, sekä tietty myös nämä omat kivut joita on jatkuvasti.

Päästiin yllättämään kaikki lomamatkalla ja nyt on sitte siviilisääty sukunimen kera muuttunut =) . Tilaisuus oli ihanan pieni ja tuomari(?) piti kauniin puheen perheestä ja avioliitosta.

Sokeriarvoja olen nyt mittaillu ja ne ovat olleet koholla. Sain neuvolasta ohjeen mitata vielä muutaman päivän ja sen jälkeen jos ovat koholla alan syömään jotain apteekista saatavaa ainetta joka saattaa noita laskea. Vähän jäi epäselväksi mutta pitää kysellä vielä tarkemmin asiata. Jännä ettei minua kuitenkaan tuohon sokerirasituskokeeseen ole laitettu??

Nanna+ poju 29+6
 
Huomenia mammat!

Kiva nanna että reissu meni mukavasti ja onnea siviilisäädyn vaihtumisesta :) Pitääkin heti kommentoida tuohon sokerirasitusasiaan, kun ilmeisesti samassa neuvolassa asioidaan eli minullekaan ei ole vielä puhuttu mitään koko sokerirasituksesta, vaikka olen alusta saakka mittaillut verensokereita aina silloin tällöin kovan sukurasitteen takia. Lisäksi painoindeksi oli aluksi yli sen 25, jonka mukaan joutuisin myös suoraan rasitukseen, että en sitten tiedä, vähän outoa touhua... Toisaalta selviäähän ne sokerin nousut näin kotona mittaamallakin, hmm...

Omaan napaan ei ihmeempiä, poika on kova liikkumaan, yölläkin valvottaa kun tulee seurailtua jumppailua. Kokeilin myös soittorasian pitämistä mahan päällä ja siitähän kaveri innostui totaalisesti :D

Mutta nyt koirien kanssa ulos, ihana olla kotona, nyt saan pitää yhden viikon oikeaa lomaa =)

Taralee ja Pätkä 26+4
 
Nannalle onnea.

Oli sit väärä hälytys niiden sokereiden kanssa. Neuvolatäti sanoi että ne ei ollut ees rajoilla. Sain siis huokasta helpotuksesta eikä tarvii alkaa mittailemaan mitään sokereita.

sweettis ja papu 28+2
 
Pakko laittaa tänne, oon ihan hurahtanu tähän bändiin ja varsinkin tähän biisiin. :p

http://www.youtube.com/watch?v=0jgrCKhxE1s

:D Sairaan hyvää musaa, masuasukaskin tuntuu tykkäävän, meno alkaa monesti ku joku hyvä metallibiisi tulee. :D
 
Lomaterveisiä!

Nannalle onnea tämänkin palstan kautta!!

Olen kyllä välillä lueskellut kuulumisianne, mutta kirjottelut on jääneet. Ei viitsi aina kauaa koneella istua, kun on kaikkea puuhaamista. Mut nyt sataa taas niin, ettei uloskaan viitsi mennä.

Omia kuulumisia. Sokereita mittailen nyt kolmatta päivää kotona. Tähän asti ne arvot on pysyneet oikeinkin mallikkaasti sallituissa lukemissa. Hyvä juttu se on, mutta silti harmittaa kun pitää näin lomalla kyttäillä syömisiään ja pitää vielä joinakin päivinä ruokapäiväkirjaa neuvolaa varten. Ja siellä neuvolassakin on saanut nyt ravata kahden viikon välein tuon sokeriasian takia. Ensi viikolla taas on mentävä noita mittausarvoja ja ruokapäiväkirjaa näyttämään. Mutta pääasia tietysti, ettei vauva kasvaisi liian isoksi ja hänelle tulisi vääränlaista insuliinitoimintaa omien syömistapojen takia. Niin ja hankintoja on tullut tehtyä nyt lomalla. Ostin emmaljungan duo smartit-yhdistelmät sini-beiget väriltään ja myös Gracon Logico s-kaukalon. Hyvät kesätarjoukset oli molemmista. Ihana niitä on katsella kotona ja hypistellä. Vaunuvalinta vei aikansa, mutta olen nyt tyytyväinen, kun päätös on vihdoin tehty. Vointi on hyvä ja odottelen vain parempia säitä, että pääsisi paremmin ulkoilemaan. Hammastarkastukseen pitäisi mennä ensi viikolla myös. Toivottavasti ei olisi paikattavaa tällä kertaa.

Novelle 28+2
 
ekaks. Onnittelut Nannalle :hug:

En oo jaksanu tänää kirjotella.. enkä vissii eileskää oo kirjotellu ko ei kone päästäny tänne sivuille jostain kumman syystä.
On tullu taas tässä sohvan nurkassa rötkötettyä lähes koko päivä..
Ukon pitäs kohta tulla töistä ja päässään kauppaan. Sitte tekeen ruokaa ja nukkumaan.
Kävin tossa lenkkipolulla kävelemässä äitin kanssa mutta eihä siitä mitää tullu ko sääsket ja mäkäräiset kuppas mua :kieh:
musta o alkanu tuntuun että tää lapsi onki tyttö<3. En tiiä mistä johtuu mutta tuntuu vaa siltä.
Niin ja jossakin vuosihoroskoopissa 2008, mulle luvattiin syyskuun 1. päivälle jokin erityisen tärkeä päivä. Olen onneni kukkuloilla ja rakkautta ilmassa. hmm.. oiskohan tuo sitten vauvan syntyminen tai jotn??? :D saas nähjä..
mulla o tullu pelikone himo.. siis ainaku käydää isommassa marketissa kuten prisma tai citymarket niin "äkkiä" pelaamaan ainaki 50centtiä jos vaa jotaki voittais. :whistle: oon tosin huomannu että sillon ku pelaa harvoin, nii voittaa. ja yleensä oonki voittanu joku 20?. Ja neki kerrat o kerran puolesa vuojesa..
närästää ekaa kertaa kolmeen päivään.. ihanaa. :heart: täällä o tosi nihkeä ilma kotona kun pesin läjän pyykkiä ja ulkona sataa vettä ja pitää piettää ikkunaa auki että saa happea.Koska muuten täällä o hirveän kuuma..
:) äitin luona sorruin mässäämään 4 sokerista donitsia :LOL: oli niin makian himo..
mutta nyt syömään jotakin maha kurnii..
:wave: MÄÄ EN SAA TÄTÄ PAKSUA TEKSTIÄ POIJES KO KONE SEKOILEE!!
 
Seksiä harrastetaan ihan yhtä paljon kuin ennenkin, meillä tosin onneksi minä olen se aktiivisempi osapuoli - no onneksi ja onneksi, toisaalta se on kiva että jos ei itse jaksa niin ei joudu koskaan kieltäytymäänkään, kun aina on itse se joka tekee aloitteen :D Aiemmin kirjoittelin kun tuli maha tosi kipeäksi seksin jälkeen, nyt sekin vaiva on ollut poissa!! Muutenkin nuo kivut ovat helpottaneet. Mietinkin, että varmaan liittyivät vauvan laskeutumiseen alas, koska vauva on nyt TOSI alhaalla, maha rötköttää niin alhaalla että..! Mieskin mahtuu päälle vielä ihan kivasti, kun masu ei ole tiellä ja on suht pieni. Saas nähdä joko on kohta vauva kiinnittyneenä.. taitaa hyvää vauhtia olla tulossa ennen laskettua aikaa, kuten esikoinenkin. Tämänhän siis "ajattelin" synnyttää joskus rv38 tienoilla myös :D

Maitoa ei esikoista odottaessa herunut rinnoista, jonkun mainitsemaa kellertävää kuivaa (maitoa..) löytyi kyllä loppuraskaudessa rinnoista. Tuossa eräänä päivänä sitten huomasin, että rinnat tuntuivat paljon paksummilta ja puristaessa sainkin kirkasta nestettä ulos tulemaan.. esikoisen imetys päättyi pari kuukautta sitten, toivottavasti tämä toinen imetys lähtisi käyntiin vähän helpommin kuin esikoisesta - rinnanpäät rikki ja verillä :|

Kohta rv30! =)
 
Onnea Nanna :flower:

Neuvola kuulumisia, hb 129 (luulin huonommaksi), verenpaine 114/60, sf 25 ja painoa jopa +50 g :D Paino kyllä yllätti vaikka ollaan syöty vaikka mitä herkkuja lomareissulla jne.. Kaveri on sitten tällä kertää poikittain ja sillä on nyt n. kuukausi aikaa kääntyä oikein päin. Seuraava neuvola kolmen viikonpäästä ja lekurilla käynti elokuun lopussa. Th epäili että pystynköhän syyskuun töitä tehdä tällä selällä. Tavoitteeksi laitoin että jaksaisin elokuun loppuun olla loman jälkeen ja sitten voinnin mukaan.
Eka neuvolassa oli puhe sokerirasituksesta ja nyt ei ole sanonut mitään. Unohdin kysyä kun oli neiti mukana höpöttämässä omiaan. Poika (10v) oli ihana kun kyseli että oliko kaikki hyvin neuvolassa kahteen kertaan iltapalalla. On niin muru :heart:

Illalla laitoin eka satsin vaatteita hyllyyn ja inventoin samalla tilanteen. Puolipotkareita muutama lisää ainakin. Jotenkin helpotti kun sai jotain jo paikoilleen. Edellisissä odotuksissa ei ole ollut tällästä fiilistä mut nyt koko ajan häiritsee kun ei ole valmiina. Illalla ja yöllä taas koski selkään ja supisteli niin mietin jo että värvään parhaan kaverini laittamaan kaikki kuntoon jos jotain sattuu. Kaveri on kunnon tehopakkaus ja järjestelyn mestari :D

Ai kun tekee mieli jotain hyvää - rahkaa tai popparin mainitsemaa sorbettia :p

rv 26+3
 
Huomenta! Kiitos kaikille onnitteluista!
Eilen meinas iskeä aikapula paniikki... Eihän tässä ole enää juuri mitään aikaa jäljellä ja vielä niin paljon tekemättä. Onneksi tänään pitäis saada tuo lastenhuone valmiiksi seiniltään eli sitten vain loppujen kalusteiden hankintaan...

Taralee: Ajattelin nyt torstaina kysyä kuitenki siitä sokerirasituksesta. Ei sillä että siihen mitenkään erikoisesti haluaisin, mutta kun tosiaan osalle se näytetään määräävään ihan varmuudeksi vain... Ilmottelenpa sitte mitä ne sano.

Nanna + poju rv30+0 (POKS)
 
Mä olen ihan poikki... ja tuntuu että Allu on kanssa, ei paljon liikuskele. Tää muutto ottaa koville :ashamed: Voi hyvä läjä (niinkuin mummuni sanoisi). :whistle: Pakko rutistaa vielä pari päivää! Eilen meinasi jo hermot mennä mieheen. Ne jotenkin onnistuu aina ajattelemaan kaikkia asioita niin epäkäytännöllisesti, aaargh! Ja sitten on vielä appivanhemmat auttamassa ja tänään tulee mun vanhemmat niin voitte kuvitella miten mä olen poikki huomenna :whistle: Että voi hyvä läjä! :D

Tosiaan, Allu pitänyt nyt hiljaiseloa, kyllä tänäänkin on tuossa potkiskellut hennosti, mutta tuntuu olevan raukka nyt jotenkin varuillaan ja omissa oloissaan hissukseen. Haluan ajatella kuitenkin että kaikki on hyvin kun ei muuten ole mitään kipuja tms. Odotan kuin kuuta nousevaa sitä päivää kun kaikki on uudessa asunnossa valmiina ja varsinkin Allun huone odottamassa omistajaansa paikalle :heart:

Tänään juteltiin appivanhempien kanssa aamiaispöydässä, että ensimmäisen lapsen kohdalla, se tunne kun lapsi on vihdoin maailmassa, kun sitä saa pitää käsissään se tunne on jotain niin uskomatonta. Sitä ei voi selittää eikä sitä voi etukäteen oikein kuvitella. Tuli itsellekin sellainen olo että menisi nyt aika nopeasti ja tulisi pian se hetki kun sen oman nyytin saa syleilyynsä :heart: Tuntuu kuitenkin, että mieheni ei ole vielä edes ymmärtänyt tulevansa isäksi. Sama oli kun menimme naimisiin, hän tuntui tajuavan vasta siinä hääaamuna että jaa, sitä ollaan sitten menossa naimisiin ja siitä se horkka ja tärinä sitten alkoi :LOL: Sama on odotettavissa varmaan sitten kun laskettu aika lähenee tai viimeistään silloin kun ilmoitan, että nyt meni vedet. Voi sitä tärinää sitten taas :D Voi, miten miehet osaa sitten olla niin hassuja :p

Mulla tekee hirveesti mieli kokista, pakko käydä hakees tuosta alakerran ruokalasta, ei tätä työpäivää muuten jaksa. Ai niin, olenko muistanut mainitakaan, että sokerirasituksessa olin viime keskiviikkona ja kaikki arvot oli normaalit. Joten kai sitä kokista voi sitten ihan huoletta juua :whistle:

Adette & Allu 30+0 *POKS* (Apua! Kymmenen viikkoa enää!! :eek: )
 
:D huomenia.

oon miettiny että uskaltaakohan vauvaa laittaa omaan huoneeseensa nukkumaan kun on syntynyt?
Vauvalla ois huone mejän huoneen vieressä ja seinät on kuin paperia että kaiken kyllä kuulis.
mutta toisaalta, on se helpompaa ponnahtaa heti pystöön jos toisella on nälkä tai jotn eikä tarvi kanniskella ympäri kämppää?! ajattelin että jos sitte puolivuotiaana vaikka opettelis nukuttaan omassa huoneessaan?? :whistle: mulle tuli aamuyöllä 4.30 kun heräsin vauvan potkintaan
sellane elämys tunne "minusta tulee äiti" ja hirveä hellyyden jakamis vietti alkoi. Ennen ei oo tällästä ollu, ja himo sisustaa tätä kämppää.. Pitäneekin vissiin lähtiä parin viikon päästä käymään ikeassa ostamasa se uus pinnasänky ja jotaki muutaki että saapi tätä kämppään jonki näköseksi.
Ahistaa kun kaikki on melkein eriparia ja eri sävyä :kieh: niin joo ja se hemmetin turvakaukaloki pitäs ostaa.. blaah.. blaah.. :whistle: ja sitte menee kuitenki ukon kans hermot ja sillä minun kans ikeassa kun se alkaa jo ovista sisään päästyä valittamaan "lähetään" se ei tykkää kulkea minun perässä kaupoissa. On tässä kolmen vuoden aikana kuitenkin tottunut jo siihen että se on kulettava kerta yhessä ollaan lähetty ja jos jotaki yhessä ostetaan. Niin joo ja hemmetti ne uuet renkaat noihin vaunuihin ja hoitopöytä! Jouvun vararikkoon prkl.. :$ mutta onhan se sen arvosta.
Mullakin meinaa iskeä paniikki, kun en oo oikein mitään vielä hommannu ja enää ei oo hirveän pitkää aikaa.. ja mulla kun on se tunne edelleen takaraivossa jyskyttämässä että vauva syntyy jo syyskuussa. :snotty: että kiirettä pukkaa.. perskeles vie..
mutta nyt touhuilemaan täällä. Pyykin pesua ja imurointia ja lattioiden luutuamista, tiskaamista ja sen sen sellasta. Ai niin tuleva-mummo osti pojalle ihanan muumi puvun, siniset housut ja paidan, paidassa on muumipeikko joka maalaa jotaki vihreitä muurahaisia pensselillä. 10? prismasta finlayson merkki. ihana puku<3.
 
Nyt tämä mamma lähtee vähä reissailee, joten kirjottelu voi jäädä vähemmälle!
Isosisko kotiutuu tänään vauvansa kanssa, lähen niille vähän kaveriksi sinne kun tosiaan on 3 lasta ennestään joista nuorin 1,5 vuotias :) Koitan ehtiä ainaki lukemaan teijän kuulumisia aina välillä jos en ehi ite kirjottaa..Heipparallaa!!!

Maarit ja Touho 28+6
 
Onnea Nanna :flower:
Nyi on kesäloma reissu takana ja hengissä selvittiin kotiin. Vaikkakin uupuneena. Ihana olla taas kotona. Sen verran raskas reissu oli että täälläkin on saatu kokea välillä supisteluita enemmänkin. Tosin nyt kun kotiin on päästy niin tilanne rauhoittunut. Junassa istumisesta ei kyllä meikäläisen selkä tykänyt yhtään. Ei sitten käynyt mielessä että olis jonkun tyynyn ottanut mukaan tukemaan selkää. Jälkiviisaushan se on aina parasta viisautta :D
Tekstiä tänne tullut loman aikana kauheasti pikaisesti vilkaisin kaiken läp mutta nyt en muista yhtään mitä piti kommentoida.
Pitää paremmalla ajalla kirjoitella lisää. Nyt pyykkivuoren kimppuun. Saatiin tänään se uusi pyykkikone ja kahden viikon pyykit pesemättä. Jokainen voi vain arvailla minkälainen vuori se on kuuden hengen taloudessa. Onneksi uuteen koneeseen menee kerralla 9kg pyykkiä :saint:

pumppernikkeli ja niilo 30+0
 
memmyn perhe- ja synnytysvalmennuskerrat kuulostaa aika kadehdittavilta. Meille ei ole vielä puhuttu mitään koko asiasta. Olen siinä käsityksessä, että yhden kerran olisi tiedossa tutustuminen äitiyspolille ja siinä samalla vähän jotain synnytysvalmennusta. Se on kait siinä sitten koko homma. Täytyy vaan luottaa siihen, että luonto hoitaa hommat hyvin, pätevän henkilökunnan avustuksella tietty :eek: Kun on ekakertalainen, niin eipä osaa kauheasti pelätäkään.

Seksi on aika vähäistä täälläkin. Kyllä sitä seksielämää sentään on, mutta ehkä pari kertaa kuussa jotain tapahtuu. Mieskin on niin stressaantunut työkiireistä, ettei tahdo jaksaa kuin viikonloppuisin. Ja sillon on kaikki kotona tehtävät hommat edessä jne. Etten sit tiedä, vaikuttaako tämä raskaus pelkästään.

Noin, nyt ehdin vähän lukea taaksepäin tätä pinoa ja kommentoida muidenkin jutskia, ettei vaan omaa napaa aina.
 
:LOL: olen ollut tänään erityisen happy! :p
meinasin tuossa lannistua kun siivosin ja meni puolitoista tuntia kun tuhersin menemään.
Pölyrättiki heilu ja sai pölyt kyytiä... Tein ruoan ja vähän hipelöin vauvan vaatteita, ja uneksin hetkestä jolloin puen pikkusen ylle jotain noista vaatteista.
Sitten äsken innostuin leipomaan TOSI helpolla ohjeella varustettua kahvikakkua kun tuleva mummo, eli äitylini on tulossa vierailulle meille..
laitan tuon ohjeen tänne, jos vaikka joku innostus kokeileen aineiden sekottamiseen menee n.5 min
ja paistamiseen se 40min. eli yht. 45 min.

munaton kahvikakku/maustekakku.

3 dl venhäjauhoja
2 dl sokeria
2 tl leivinjauhetta
2 dl kylmää kahvia
2 rkl öljyä

tässä oma muunneltu ohjeeni:

Käytin pikkuista tyhjää pilttipurkkia mittana joten oma taikinani jäi vähän vajaaksi!

muuten samat aineet laitoin paitsi kahvin ja öljyn!

Kahvin tilalle laitoin reilusti kaakaojauhetta, jauhettua kanelia, ja kardemummaa
ja öljyn tilalle flora culinesse rasvaa reilusti
ja maitoa oman silmän mukaan.

kuivat aineet eka sekaisin, lisätään rasva ja maito.
Sitten sekoitetaan tasaiseksi taikinaksi ja vola! uuniin rasvatussa ja korppujauhotetussa vuoassa 175 astetta ja 40 min (uunista riippuen).
tuli tosi hyvä taikinapohja.


tosi ihanan makuista kakkua.nams..

 
Nannaaa! :flower: :flower:
Mä viskelen näit kukkasii niin pal että sä meet paniikkiin näitten kans. Onnea! :D

Synnärillä on vaippoja vaaville. =)

Mä oon tainnut olla hivenen ehkä laiska ton äitiyspakkauksen kanssa..
En ole vielä "kerennyt" edes täyttämään koko lappusta.. :whistle: :ashamed:


Neuvolassa olin eilen, ja lääkärisetä kurkkas sisälle..
Ihan normaalia, joo. Mutta kun miniepeli (2ja puol vee) oli mukana ja sanoi hölmistynyt katse naamallaan sedälle että
"ei äitillä pippelii, isillä pippeli." :eek:
Mä repesin! :LOL:

Nii-i, mitä suotta tollasta tutkia kun pippeli o pal kiinostavampi ku tollane lätty. :whistle:

Juu, siis kaikki suht ookoo, vkoja 26. =)
 

Yhteistyössä