¤¤LOKAMASSUT -08 Heinäkuussa¤¤

Huomenia kaikille

ihanaa et on perjantai, ja lyhyt päivä töissä.
sit viikonloppu vapaa. =)
Joo se vois olla hyvä et pukuja ois muutamaa kokoa mistä valita, tai voisivat itse katsoa kelassa et mihin vuoden aikaan vauva syntyy.
meillä esikoinen syntyi joulukussa joten aikoinaan puku oli aivan liian suuri, kuopus taas syntyi keväällä ja taas oli puku liian suuri. =)
Siihen nähden tämä puku voi mennä jo tänä talvena, varsinkin nukkumapukuna vaunuissa.
voi kun tulisikin jo syksy, tässä on alkanut jo odottaam kovin että näkisi vauvan.
Meillekin kun tulee yllätyksenä että kumpi sieltä tulee, mulla tosin vahva tunne että kolmas poika olisi tulossa. :heart:
Kumpikin kyllä yhtä tervetulleita. Ihmettää joidenkin kommentit kun meillä kert on 2 poikaa ni moni sanoo että kai te nyt toivotte tyttöä...
oonkin sanonut että kumpikin on ihana ja tervetullut, emme toivo erikseen sukupuolta.

jaahas töihin lähtöön pitää valmistautua, :wave:
 
saattaapi olla jopa 25 asteen pakkasia jos ei joskus heitä häränpyllyä 30 asteeseen..Kesäkuussa vielä lunta maassa vähäsen josaki kohin.. :LOL:

elikkä mitä oon päätelly nii muutki o hankkinu 60cm vaatteita..Uskaltasko jo ostaa esim: 62 cm varastoon? vai siinähä voi käyvä nii että se onki kasvanu josaki kohtaa ton 62 cm ohittekin.. hankalaa.. :D

MITÄ MUN PITÄISI VIELÄ HANKKIA JÄRKEVÄÄ?

tässä lista mitä oon hommannu vaatteiden lisäksi:

-vauvan korvapuikkoja
-vauvan shampoo + hoitorasva
-tutti
-2 tuttipulloa, toinen isompi toinen pienempi
-uniriepu
-kosteuspyyhkeitä paketti (avattava/suljettava laatikko)
-tuttinauha
-kirjoja
-helistimiä
-sukkia
-mobile
-kylpyamme
-pinnasängyn pehmustelaidat
-vauvan tyyny
-vaunut
-vauvan peppurasva

hankitalistalla:

- Lisää rasvoja ja öljyjä
- sitä peppujauhetta
- vaippoja
- harsoja
- nenäruuta
- tutteja
- tuttipulloja
- tuttelia varastoon muutama kipale jos ei syökään rintaa.
- uudet renkaat vaunuihin
- pumppu.
- pinnasänky
- turvakaukalo
- patja pinnasänkyyn
- soittorasia
- seinälamppu
- pissasuojia sänkyyn
- lakanoita ja pussilakanoita
- jotakin muuta muttei tuu mieleen..

:D paljon on hankittavaa ja enemmänkin entäku tuossa listassa.. *hohhoijaah*
ei jaksa kulkea ja kiertää kaupoissa enää.. :'(

mitä muille kuuluupi? :D
 
Hankinnat onpas ihanaa kun ei tartte hirveämmin miettiä mitä vauvalle hankkii, kun esikoiselta on jo kaikki perusjutut valmiina.. :) Vaatteita ilmeisesti tulen saamaan vinon pinon innokkailta lastenvaateshoppailijoita - mieheni äidiltä ja siskolta :D En ehtinyt esikoisellekaan kesävaatteita paljoa ostaa kun sieltä tuli jo vino pino shoppailtuja, sopii mulle mainiosti :D

Ainoa mikä puuttuu on turvakaukalo ja pari kantoliinaa plus jos ostaisin sen Ergon kantorepunkin kun esikoisellakin sitä tuli käytettyä, voinhan sen sitten myydä ihan hyvään hintaan pois jos jää liinan rinnalla vähemmälle. Meinasin kuitenkin vauvan kantaa, jotta esikoinen voi tarvittaessa olla rattaissa - 2-vuotiaalla kun ei tuota ratasikää järin pitkään enää ole jäljelläkään. Turvakaukalosta on jo huudon tynkää huutonetissä. Pari tuttipulloa riittääkin ja toisen ajattelin pistää jo isyyspakkaukseen, isin käytössähän se lähinnä tulee olemaan kun itse vakaasti imetän kuten esikoistakin.

Tiistaina olisi se ultra, ei malttaisi odottaa..
 
Memmy: Ootko kokeillut magnesiumia? Jos et niin se on ihan ensimmäinen mitä kannattaa testata suonenvetoihin. Mulla tuli tuossa jossain vaiheessa kamalia kramppeja lähinnä aamuöisin, mutta kun vanhasta kokemuksesta aloitin magnesiumin syömisen niin loppuivat n.viikon kuluessa.

Hammaslääkäristä oli myös ollut puhetta. Täällä Espoossa pääsee kyllä jonojen ohi, mutta ei tietoakaan että ilmaiseksi saisi. Että ei siis pidä paikkaansa joka kunnassa.

Tuo pakkauksen haalari vähän harmittaa muakin. Sille tuskin tulee käyttöä kun kysymyksessä on syysvauva. Tai ei ainakaan täällä etelässä, jossain Utsjoella ehkä paremmin... Täytyy varmaan ostaa lisäksi joku vähän pienempää kokoa oleva toppahaalari, ehkä 62-senttinen, hukkuuhan se pikkuinen muuten vaatteisiinsa. Kunhan ne nyt vaan tulis kauppoihin ne talvivaatteet...

Mä jäin tällä viikolla sairaslomalle, joka kestää nyt sitten ensi perjantaihin asti. Siitähän mulla alkaa kesäloma ja perään äitiysloma. Eli työt on tehty nyt myös mun osalta! Olo on aika tukala ollut, alkuviikosta supisteli kunnolla ja käveleminen tosi vaikeaa. Ja on edelleen. Aika kyllä kuluisi paremmin, jos jaksaisi ja pystyisi enemmän tekemään, mutta kun ei... Mutta kaikesta huolimatta, onneksi on sentään kesä! Mun pää olis hajonnut jo parissa päivässä, jos olis vaikka marraskuu.. :/

T. Thursday 29+5
 
satunen: kyllä tuota 62cm:kin kannattaa hankkia jos haluaa.
Mulla ainakin on jo kattava valikoima vaatteita: 50cm, 56cm, 60cm, 62cm, 68cm, 70cm ja jokunen isompikin. Oon ostellu käytettynä ja useempia kerrallaan, niin niitä on kertyny jo se äitiyspakkauslaatikon päällä olevan pahvilaatikon verran. :LOL:
Tuttelin neuvoisin vaihtamaan Nanniin (nan), mielestäni parempaa ku tutteli, vaikka onkin hinnakkaampi hiukan. :)
Tuohon listaan lisäisin sitterin. Ite ainakin sellasen meinaan hankkia. Niin ja desinfiointiaine (navan puhdistukseen) jos sellasta ei vielä kotoa löydy. Suosin Septidiniä isommillekin lapsille, se kun ei kirvele. =)

Thursday: ei täällä Tampereellakaan kovin kovia pakkasia monestikaan ole ollu, siksi tuota puvun kokoa kritisoinkin. :)
Ite hankin noiden vaatteiden ohessa käytettynä myös toppapuvun kokoa 62/68cm, on paremman kokonen talviaikaan. =)

Viikonloppuna voi olla mun osalta hiljasta täällä oleilu, ku on toi muutto huomenna. Eikä varmaan heti saada nettiä käyttöön... Hyvät viikonloput kaikille jos ei "nähdä" enää.

jasmara ja masuasukki 29+0 (uus viikko käynnistyy taas)
 
Ei olis eilen pitänyt "iloita" siitä kun ei ole supistellut - tai vähintäänkin olis pitäny koputtaa puuta, koska eilen ne sit alkoi :ashamed: Lähdin anopin kanssa käymään pentikin liikkeessä niin alkoi huimata ihan kamalasti, oli pakko lähteä pois että pääsi jonnekin istumaan. Kotimatkan supisteli ja sitten kun kotiin pääsin niin jatkui vaan ja maha ihan kovana. Menin sitten sängylle pötkölleni - on sen verran univelkaa että nukahdin sitten siihe. Heräsin joskus puol 11 ja oli jo sit parempi olo. Menin puoli 12 uudelleen nukkumaan eikä kyllä ollu ongelmia saada unen päästä kiinni...

Aamulla piti sitten heti miehen kanssa tapella. Jostain remonttijutuista, mihin kohtaan pistoke laitetaan keittiössä. Aaargh! :kieh: Mä vain ehdotin yhtä toista paikkaa niin yks veti heti herneet nenään ja sieltä tuli sit palautetta takasin. Pahoitin mieleni ja aloin itkemään siinä aamupalalla appivanhempien nähden. Mies meni tupakille. On jotenkin hermot nyt niin kireällä molemmilla :headwall: :headwall: Voi onneksi on viikonloppu! :whistle:

Arvelin kyllä aamulla etten pysty lähtemään töihin, niin olin sekaisin ja uupunut. Ja nyt mietin että kun olisinkin vain jäänyt kotiin :( Jos olo ei helpota viikonloppuna niin haen kyllä saikkua maanantaina - en ala leikkimään näiden supistelujen kanssa ollenkaan.

Josko loppupäivä sujuisi hieman suotuisammin kun saa sen ystävänkin koko viikonlopuksi käyttöönsä :)

Taidan minäkin toivottaa hyvät viikonloput kaikille ja toivotaan että aurinko paistaa meille joka asiassa :wave:

Adette & Allu 30+2
 
Grr, närästää ja o kuuma!
Voiko pahempaa yhdistelmää näin helteillä ollakkaa? :kieh:
Voisko tän repun heittää selän puolelle, niin ei tissit hikoais näin pahasti?
On kattotuuletin pärisemässä, ja raahasin viimeisillä voimillani yläkerrasta tuskasena ton lattiatuulettimenki.. :whistle:
Ja muksut sanoo että "äiti tääl o kylmä".. :snotty:
 
Nannalle onnittelut :flower:

Muutkin näköjään kärsii kuumuudesta.
Meillä töissä varmaan ainakin 35 astetta lämmintä, vaikka on olevinaan ilmastoinnit ja sellaisen lattiatuulettimenkin pistän aina tuulettamaan itselleni. Mutta eipä noista paljoa apua ole. Nyt olen sitten keksinyt aina välillä käydä jääkaappihuoneessa vilvoittelemassa :LOL:
Nukkumisestakaan ei meinaa tulla mitään. On niin kuuma, vaikka yläkerrassa on kaikki ikkunat auki. Tänään aamulla tulin joskus 4.30 koneelle ja syömään aamupalaa ja kuuden aikaan takaisin nukkumaan. Sitten kyllä olis taas uni maistunut, kun piti herätä :kieh:
Ikinä en muista että olisin näin kovasti syksyä odottanut. Oikeasti mä inhoan syksyä, talvea ja kylmyyttä :D

Meidänkin poikanen nyt sitten ilmeisesti kääntynyt pää alaspäin. Aikaisemmin on lähinnä poikittain viihtynyt, mutta nyt ilmeisesti tila loppunut :)
Liikkeet on alkanut tuntumaan suurimmaksi osaksi sellaisena möyrimisenä. Välillä potkuja tuntuu oikean rinnan alta :D Taitaa enimmäkseen potkia selkään päin.

Neuvolassa oli tiistaina kaikki ok. Sf-mitta oli taas hypähtänyt yläkäyrän yläpuolelle (31cm ) . Parvorokon tulokset sain ja niiden mukaan en ole kyseistä tautia sairastanut, joten pitää käydä vielä uudestaan verikokeessa.

rv 30+2
 
Voi miten loistavaa. Matuatukki löysi tänään virtsarakkoni. :p Oltiin lähdössä kauppareissulle kun tunsin että nyt kyllä lirahtaa housuun jos en vielä juokse vessaan. Minulla oli vielä sellainen tukivyöhärpäkekkin päällä joka sitten "painoi" alavatsaa samalla kun asukki potki menemään. ei kiva tunne, mutta ei myöskään se kun tämä asukas on tykännyt möyriä tuolla alavatsalla yleensä vissiin kohti selkärankaa ja hivelee siinä samalla vissiin peräsuolta kun koko ajan on sellainen olo että joko pitäisi käydä kakkos hädällä tai että oisi ilmaa mutta kun ei kumpaakaan tule vaikka yrittäisi. Nais. Mutta ne ei sentään lirahda vasten tahtoani kuten pissa voi tehdä jos vielä tuon rakon löytää :LOL:

Täälläkin on potkujen sijasta sellaista möyrimistä nuo liikkeet. En ole enää yhtään varma kuinka päin tuo veijari on kun millon tuntuu mitenkin päin ne liikkeet. syödessä tuossa taisi päällää koittaa tulla ylävatsasta läpi kun piti oikein oikaista kunnolla kun otti kipiää, sekään ei kovin mukavan tuntuista.

Mua hirvittää ihan sikana tämä tuleva painonnousu, kun yleensä se paino alkaa todenteolla nousta täs viimeisen kolmanneksen aikana ja jo kahden ekan aikana on tullu 10kg. en haluaisi saada niitä 25kg... pienistä sitä pitääkin murehtia...

Minä menen nauttimaan tuosta helteestä kun sitä vielä on. :) itselläni se ei aiheuta muuta kuin ylimääräistä hikoilua mutta sen nyt kestää kun ei näitä päiviä montaa varmasti tule. :)

rv28+4
 
Thursday en oo koklannut, mutta olen kyllä valmis koittamaan jos se auttaa! Pitääpä käydä apteekista ostamassa purkki ja ruveta niitä napsimaan säännöllisesti.

Mulla rupes tänään ilmeisesti iskias tuolla selässä juilimaan, kun vihloo niin inhottavasti toiselle puolelle alaselkää ja takapuolta |O Oli aikas tuskallinen työpäivä, pitää katsoo jos aamulla vielä vihottelee, niin haen kyllä saikkua.

memmy ja vaavi 26+1
 

kiitos niille jotka neuvoivat mitä kannattaa vielä hankkia

:D tuli taas tänään touhuttua..Kierreltiin vähä ja kateltii mistä sais pinnasänkyjä täällä Rovaniemellä..
Jyskistä ihana valkonen, ja citymarketista sellane ruskeahko puunvärinen vai mikä kastanja lie.
mulla on taas piirakka uunissa..oltiin kaupassa ja teki hirveästi mieli tehdä marjapiirakkaa.
Kaivoin pakaste altaasta kuningatar marjasekotuksen, ja löysin kuiva-aine ja jauho hyllystä pirkan piirakkapohja einekset, eli sellane jauhopussi johon lisätään vaan desi vettä ja sekotetaan ja annetaan olla 5 min. Sitte taputellaan piirakkavuokaan, marjat päälle ja kermaviili,muna,sokeri,vaniliinisokerisekotus siihen päälle ja uuniin..hm.. jääkaapissa näytti olevan avaamaton Floran vaniljakastike..sehän sopii siihen päälle mainiosti..nams.
Kaupungilla kävelin sellaset keltaset kesätossut jalassa, mitkä lie reikäkengät onkaa nyt kuuminta huutoa niin hiersi hirveät rakkulat jalkoihin :'(
ukolle piti jotaki x-box peliä metsästää ympäri kaupunkia ja kun se vihdoin löytyi, kyllähän sillä levis kasvoille onnekas ilme.
Ostettiin myös olkkariin uus ihana ruskea riisipaperi kattovalaisin citymarketista sellane soikean muotone..
hyi katoin tässä samalla ennätystehdas ohjelmaa joku ukko joi litran kermaa |O herraisä..
mahtaa kivasti murjuta masussa illanpäälle sillä :LOL:
*huoh* kovasti särkee kylkeä, en tiiä syytä..liekö vauva potkiskelee sinne.
Ollu taas tänää hiljais eloa mutta liikettä kuitenkin kun on ollut nii himputin kuuma..
Oli muutes pakko citymarketissa testailla sitä hierontatuolia..ai että hiero mukavasti.
Kannattaa käyvä testaamasa muillaki, ilmanen hieronta. :D
mutta nyt tuo piirakka uunista ulos. se palaa muuten.. kaikille hyviä vointeja jne.
:hug:
 
iltaa! En jaksa kommentoida erikseen kaikkien juttuja kun ei oo paljon aikaa tässä istuskella :) Täällä oon semmosessa hullunmyllyssä että.. :D
Ihana ku saanu pikkusta vauvaa (huomenna viikon ikänen ) hoitaa ja "harjotella" :) On se ihana :heart: Tuli vielä enemmän semmonen olo että ku sais jo itellekki semmosen :heart:
Touho potkii ihan kauheasti aina ku otan vauvan syliin..

Maarit ja Touho 29+1
 
Memmy Suosittelen todella, sen verran raastavia nuo suonenvedot voi olla! Mulla on kokemusta ainoastaan sen nimisestä kuin Magnesia (violetti purkki), riittää 4 kuukaudeksi ja saa ihan tavallisista marketeistakin. Tarkoitettu nimenomaan suonenvetoihin ja kramppeihin.

Satunen ja muutkin: Edelleen kannattaa käydä vilkaisemassa täällä olevaa listaa siitä mitä vastasyntynyt tarvitsee, ne muutamat sivut kun jaksaa lukea läpi niin saa kyllä kattavan luettelon itselleen eikä mitään unohdu sitten. Mä tein niiden pohjalta itselleni listan, jota tässä viimeisinä kuukausina käyn läpi ja viivailen yli kun on hankittu.
Eli: http://kaksplus.fi/keskustelu/t842837

Thursday 29+6
 
Kiitos Thursday linkistä, tuo olikin hyvä linkki...vaikka mulla tää jo neljäs mut miten sitä aina jotain kuitenkin unohtaa kun tää RADE vaivaa....kävin tänään kirppari kierroksella ja tein löytöjä itselle ja pojille kerrankin..yhtään vauvan vaatetta ei muuten löytynyt ,harvinaista..ai niin ja kävin tyhjentää tiimaria, eskarilaiselle kaikkea ja vähän muillekin...ja sit lopuksi vielä ostaa mansikoita ja vadelmia, kyllä oli vadelmat törkeen hintaisia mut se väärtejä :p ...

nyt nauttii täsät ilmasta tonne terassille varjoon.....huomasin muuten et kyllä tää vauva on hissukseen päivällä kun nää helteet on, illalla menoa sit alkaa...potkii niin tonne alas et oon varma et kohta pussi rikki ja jalka pian ulkona :LOL: ..no toivottavasti ei näin käy...ti neuvola ensi viikolla ja saan toivottavasti lähetteen keskussairaalaan sektion suunnittelua varten ..kääk sehän on jo kohta

pw 30 tasan tai 30+2 ihan miten vain
 
Mun on NIIN kuuma että henki meinaa lähtee! Tulis jo talvi, vaikka yleensä kyl kesästä ja lämpimästä tykkäänkin. Nyt vaan ei jaksa näitä lämpimiä ilmoja yhtään. Olin äsken ulkona aika näky, kun hihhuloittin pihalla alushousut ja toppi päällä, ja eihän tuo lyhyt toppi mahaa peittänyt vaan pullotti housujen ja paidan välissä :LOL: Naapureille katseltavaa/kauhisteltavaa :D Samapa tuo, kai sitä omassa pihassa saa olla millä vaatteilla hyvänsä, tai alasti jos siltä tuntuu..

Masuasukki on selvästi myös rauhallisempi kuumilla ilmoilla, eilenkin aloitti jumppansa vasta yöaikaan, vaikka normaalisti on kovat tohinat menossa koko iltapäivän ja illan ajan. Illalla kyllä hikotteli useasti ja ilmoitteli itsestään :) Tuolla alamahalla tuntui selvästi tasainen "nykiminen", joten eiköhän se vauveli siellä pääaslaspäin ole, niinkuin lääkärikin viime viikolla päätteli.

Suonenvedosta kärsin minä myös, etenkin yöaikaan. Monet ovat magnesiumia kehuneet, että on auttanut, mutta vielä en ole saanut aikaiseksi sitä käydä ostamassa. Tarvii kyllä kokeilla, ja mahdollisimman pian..

Taidan mennä suihkuun (TAAS), jos hetkeksi helpottaisi tähän tukalaan oloon.

gibbon ja mytty 27+2
 
Moikka taas!

Tuo mitä vastasyntynyt tarvitsee lista onki hyvä olla olemassa, näin ensikertalaisena kun meinaa sormi mennä suuhun kun noita alkaa miettimään :D . Lisäsin tuon linkin etusivun listaan jotta löytyy helposti jos joku vielä haluaa tarkistella.

Satunen: Oletko käyny lastentarvikeliikkeessä maakuntakadulla? Sielä oli ainakin vielä joku aika sitten aika edullisesti pinnasänkyjä. Osa mallistosta on menossa uusiks niin möivät alennuksella.

Tuolla lueskelin muidenki ketjujen juttuja niin osu silmään heinäkuisissa hirvittävä suru-uutinen. Kyyneleet silmiin tuli :'( . Miten tommosta voi edes tapahtua nykyaikana??

Nanna + poju 30+ 3
 
voi ei :'(
kävin myös lukemassa tuon heinäkuun suru uutisen.
ei voi käsittää , todella surullista :'( :'(
oma ystäväni menetti hiljattain kaksoset joita odotti, tässä itselläkin huoli välillä omasta raskaudesta. :(
toivotaan että kaikki menee hyvin eikä kenenkään tarvitse kokea suruista suurinta.

paljon voimia ikäviä kokeneille.

:hug:
 


:D mulle tuli tossa tota odottajien listaa kattoessa valtava ilon tunne bongasin 4 synnyttäjää rovaniemeltä.. ehanaa :p
ja nanna81 näytät olevan kanssa listalla..
voi kakka!!! haluaisin mennä kattomaan sen kunfu bandan vai mikä lie onkaa se tuleva elokuva teatterissa, muttako täällä rovaniemellä ei ole niitä väliaikoja nii ei voi käyvä pissalla kun mulla o nii pieni rakko ku vauva painaa sitä että puolen tunnin välein saa käyä pissalla ja jos juo palio nii 15 min välein.. :'( eli jääpi seki kattomatta..

nanna81:

joo tiedän liikkeen.. Onko siellä halpoja vaunuja tiedätkö? ja myydäänkö siellä uusia ilmakumi renkaita vaunuihin??? kiitos vinkistä, täytyy käydä kyttäämässä.

laskin että Jyskin pinnasänkyyn ja hoitopöytään menis 290?.. *kiesus*
:headwall: MIKSI KAIKKI ON NIIN KALLISTA? niin ja se turvakaukalo haaparannalta 90?..
Brio merkkinen.. ettei mikään rupu sentään oo..
pitää vissiin käyä samalla vilkaseen haaparannan jyskin hintoja siittä pinnasängystä ja hoitopöydästä ja ikeasta hakemassa jotaki kanskin myöskin..

onko kellään kokemusta soivasta mobilesta? kannattaako hankkia, minusta joissakin se musa soi aika kovalla että käykö se vauvan herkille korville kipeää???

jeee.. ens viikonloppuna päästään ukkelin kans sen kotipaikkaan talon vahdiksi ja koirien ruokkijiksi kun sen porukat lähtee pohjoseen kullanhuuhdonta kisoihin.. meikä pääsee ajeleen päältä ajettavalla ruohonleikkurilla jättisuurta nurmikkoa! Se on nii ihanaa.. paitti vähän tärryyttää masua, on vauva ollu ihmeissään aina ku oon sillä ajellu sillä kun tärisee koko äiti..
radiokuulokkeet päähän ja saapi samalla hyräillä jotaki biisiä kun kukaan ei kuule sen surinan päältä mun karseaa nuotinvierestä narisevaa lauluääntäni. :whistle: vauva on ollu ihmeen hidasliikkeinen parin päivän aikana..sillä vissiin loppuupi tila kesken..Mulla on neuvola 11.8 pittää kysyä että minkä kokonen se siellä oikein on nytten..

mikä se paino arvio on? kun mulle ei oo koskaan siitä puhuttu mitään??

oon tuossa peseskelly noita vauvan vaatteita ja ihmettelen että PITÄÄKÖ se toppapuku pessä äitiyspakkauksesta myös????

voi räkä.. nyt pittää mennä syömään aamiaista..kun näläkä kurnii.. tuli hinku puuroa..

:hug: kaikille joilla suruja ja huolia voimia.
 
ihana video

vauvat maistaa sitruunaa ekaa kertaa.. Ihanat ilmeet niillä:

http://www.youtube.com/watch?v=3U7b1bv_uTk&feature=related


ja oottako nähny tätä?

nopeutettu versio kun nainen tekee vauvan näkösen ja muotosen kakun?


http://www.youtube.com/watch?v=zFx2hSkuWk8

ja tässä ihana keiju vauva tehty jostakin käsin:


http://www.youtube.com/watch?v=DPmfbp8hVUY&feature=related
 
helteestä allekirjoittanut ei todellakaan viitsi valittaa!! olen aurinko addikti ja nämä kelit on täyttä nannaa kun loma meni sateessa kärvistellessä - kunhan aurinko kääntyy meidän pihalle niin tämä menee rötköttämään biksuissa kansituolille kirjan kera =)

toppareleistä huusin Ebaystä sellaisen toppapussin joka menee toppapukuna ja käy turvakaukaloonkin - tiedättekö? Siis sellaisen jossa on hihaosat mutta ei erillisiä lahkeita vaan alaosa on sellainen "pussi" jossa sitten on reikä turvavyölle. Dollari on siinä mallissa euroon nähden, että hintaa näytti tulevan sellasta 18e postikuluineen ja myyjän mukaan tuote on uusi, laputkin kiinni. Tiedä sitten että miten sille on käyttöä, täälä etelässä kun ei tosiaan onneksi ole mitään kovia talvia viimevuosian ollut kuten joku tuossa kirjoittikin.

vauvan möyrimisestä täälä tosiaan viime viikon pe-la liikutiin niin kovasti ettei ikinä aiemmin ole tehtykään - sunnuntaina ja maanantaina sitten tuntui tuskin mitään liikettä ja minä jo ihmettelin että mistä on kyse. Keskiviikona neuvolassa sano, että vauva on nyt raivotarjonnassa ja tuumattiin siinä, että ehkä se hurja möyriminen olis sitä että kaveri vaihtoi asennon.. toivottavasti nyt pysyy pää alaspäin niin ei tarvi sitä enää jännätä.

jes, nyt nauttimaan tuosta parjaamastanne helteestä ;)

viikkoa 31 mennään, tästä lähtien neuvola jo kahden viikon välein.
 
mitä tämä on?

Menkkamaista jomotusta ollut jo pari tuntia.. Tuntus ihan samalta ku ois menkat että kuumottaa/polttelee alavattaa ja lantiota ja kakattaa.. tai vääntää vattaaa.. alko ihan yhtäkkiä.
tämä on aika ihmeellistä.. EIKAI SE NYT ALA SYNTYMÄÄN? Viikkoja vasta tasan 29 :ashamed:
koitan mennä nyt kuumaan suihkuun, joskos auttais..
herrajumala ko pelottaa.. ja joskus 12 aikaan nipisteli vattaa ja oli vatta vähän kipeä..
sitä kesti yhteen asti.. ja vähän oksettaakin nytten välillä.. :eek:
 
Heissan kaikille pitkästä aikaa...

Textiä on tullut toooosi paljon.... en varmastikkaan ehdi kaikkea lukemaankaan :ashamed:
Mites täällä voidaan ?
-Itse voin hyvin,massu kasvaa ja neuvolassakin käyty jo uudessa paikassa ja laitoin ne kelapaperitkin menemään ajat sitten,nyt vaan ootellessa sitten.
Tiistaina oisi sitten lääkärin tarkistus.Tytsy on kova pyörimään masussa,kiva seurailla aina jos vaan aikaa jää,kyllähän sen tunteekin sitten kuitenkin kokoajan.Yöt saan toistaseksi nukkua hyvin vielä.
Neuvolakuulumiset on tässä
*verenpaine 113/75
*hemppa 133
*ei turvotusta
*kohdun pohjan korkeus 21,5cm
*liikkeet ++
*syke 140+pissatestit puhtaat
*paino 52,7kg

ja tässä uusi kuva masustani :heart:



Pöppiäinen & touhustiina 26+0
 
tuli tässä äsken kauhea äidinrakkaus olo/tunne.. siis sellane ihan ihmeellinen
tunne *meikä saa vauvan* :D oon vissiin jotenki pöpi tai sekaisin tai nyt vasta minun hormoonit jyllää kun aluksi se ei oikein tuntunu miltään se raskaus..

Nyt kun aloin muistella sitä päivää kun tein testin niin onni valtas mun sydämen nyt vasta. Melekein kyyneleet tuli silmiin. ihanaa.. :heart:
 

Yhteistyössä