Luovutettu munasoluhoito

Kirjoitin Enkelitytön äidille ja Watrossille tuossa sekavasti. Onnittelin toki plussasta. Tarkoitukseni oli selittää myös vuotoa. Siis saattaa olla myös alkion kiinnittymisvuotoa. Teille molemmille, kuten Aliisallekin, uskoa parhaimpaan ihan siihen asti kun toisin todistetaan.
 
Onpas täällä aikamoista vuoristorataa!!! Toivon todella sitä parasta mahdollista lopputulosta teille Aliisa, Enkelitytön äiti ja Watrossi. Voimia!!!

Bartsulle pahoittelut negasta, onneksi teillä on vielä pakkasessa noin hyviä alkioita.

Minä en ole vieläkään ehtinyt/saanut aikaiseksi soittaa klinikalle meidän jonotustilanteesta. Mutta ollaan miehen kanssa päätetty, että jos meidän vuoro on vasta ensi vuoden puolella, niin sitten lähdetään tässä välissä jonnekkin ulkomaiselle klinikalle. Mutta miten sitä osaa sitten valita minne menee? Miten te muut ulkomailla käyneet olette valinneet klinikan?

Mukavaa loppuviikkoa koko meidän poppoolle! :flower: :flower:


Klaara
 
oletko viela vuotanut? Onko raskausoireissa tapahtunut mitaan suurta muutosta? :hug:

Klaara, ma valitsin Riikan Avan kolmesta syysta: 1) minulla oli erittain hyva kokemus Tampereen Avasta ja sielta suositeltiin Riikan klinikkaa 2) talla palstalla oli pari naista jo kaynyt Riikan Avalla ja he olivat olleet tyytyvaisia 3) sinne oli helppo matkustaa.

Ma kavin tanaan verikokeessa, josta tsekataan hcg:n lisaksi myos progesteroni (Riikan laakari erityisesti haluaa myos taman arvon) ja saan tulokset illalla. Onneksi vuoto on loppunut... siis talla hetkella.

Hei viikonloppu kurkistaa jo kulman takaa =)

Watrossi
 
Tsemppiä kaikille vuoristorataan joutuneille :hug:
Watrossille peukut pystyssä tänään, kuten tietenkin myös Enkelitytön äidille ja Aliisalle!

Mun yksi ystävä plussasi kolmannesta IVF:stä juuri. Pakko niiden plussien on osua välillä tähänkin pinoon!

Klaara, mä valitsin Pietarin AVAN siksi, että se on AVA (yhteistyöstä Suomen AVAn kanssa) ja siksi että sinne pääsee helposti junalla ja onnistumisprosenttinsa on aika korkea. Myöhemmin tajusin, että se on positiivisten raskaustestien määrä - ei syntyneiden lasten määrä... Viisumi sinne täytyy olla, mutta kun ottaa pitkäaikaisviisumin (vaikka vuodeksi), on matkustaminen helppoa sen puolesta. Vielä sokerina pohjalla: tällä klinikalla ei ole käytännössä jonoa.

Mä olen käynyt nyt neljä kertaa akupunktiossa kilpirauhasen vajaatoiminnan takia. TSH oli 2005 2.2, 2/2007 2.65 ja 5/2008 3.6. Eilen olin uusintamittauksessa ja TSH on nyt 1.1. Ihan optimi siis. Thyroxinia ei tarvitse aloittaakaan, mutta aion kyllä pyytää tarkistusmittauksia tasaisin välein. Vielä ei selvinnyt, onko minulla ehkä kilpirauhaset tulehtuneet - mikä myös vaikuttaa lääkärin mukaan alkionsiirron onnistumiseen. Tulehdusta saadaan aisoihin kortikoidi-kuurilla ennen alkionsiirtoa otettuna. Ilmeisesti tällaista tulehdusta ei voida täysin parantaa.

Aurinkoista melkein kesäistä päivää kaikille!
Hillevi
 
Watrossi Joo, kyllä sitä edelleen tulee. Kirkasta aamulla ja sen jälkeen ruskehtavaa. Määrällisesti ei kovin paljon, mutta kuitenkin tulee. Raskausoireet minulla edelleen samanverran kun aiemmin.
Tsemppiä sinullekin ja toivottavasti tämänpäivän Hcg tulos myös näyttää positiivistä!

Aliisa Peukut pystyyn sinulle että pikkunen siellä vielä on ja vielä oikeassa paikassakin!

Soitin kyllä eilen klinikalle, mutta eihän se hoijtaja osannut sen kummosempaa sanoa. Sanoi että suuri osa näillä hoidossa olevia saavat alkuraskauden verenvuotoja ilman että se tarkoittaisi mitään paha... Pyysi vaan soittaa ja aikaistaa se ultaääni tutkimus (minulla se oli vasta 16.6), niin pääsevät katsomaan onko raskaus oikeassa paikassa ja onko se kehittynyt niin kuin pitää vaikka ei nyt välttämättä vielä sydäntä näkisikään... Mistään Hcg uusintamittauksesta ei ollut puhe... Pitää nyt vaan soittaa poliklinikan hoitajalle ja kysyä häneltäkin vähän mielipiteitä... Kyllä tämä niin kurja juttu ole ja mielenrauhaa ei kyllä millään saa... :'( :(

Hillevi Ihana kun sinulla arvot laskennut ilman mitään lääkityksiä! Hieno juttu!


:'( :wave:
 
Kohdunsisainen raskauspussi nakyy vaginaalisella ultraaanella hCG-pitoisuuden ollessa tasolla 2000 IU/L eli sulla se nakyy jo todella hyvin koska sun arvot pitaisi olla yli 10.000. Sinulla voidaan tarkistaa, etta onko alkio kiinnittynyt oikeaan paikkaan. IVF/ICSI-hoitoihin liittyy usein sita, etta alkio kiinnittyy alemmaksi kohdussa kuin "normaaliraskaudessa" ja vuodot voivat johtua tasta (alkio arsyttaa heikkoa limakalvoa). Mulla kavi nain ekassa raskaudessa, mut pistettiin vuodelepoon ja progesterooniannosta nostettiin.

Sun kannattaisi ehka soittaa klinikalle ja selittaa tilanne ja pyytaa, etta ne ultraa. Mua aina harmittaa kun kuulen Suomesta naita juttuja kun hoitsut yms sellaiset helposti tuntuvat sanovan, ettei voi tehda muuta kuin odottaa jne. Sillon kun mulla alkoi vuoto niin sita alettiin heti tutkia ja syy loytyikin. Suomessa on korkea laaketieteen taso, mutta meiningista tuntuu puuttuuvan usein humaanisuus, siis jattaa toinen yksin vuotamaan ja sanotaan, etta taytyy vaan odottaa. Sori taa purkaus :ashamed:

Tsemppia Enkelityton aiti.
 
Sinne se meni.. Kunnon runsaat vuodot alkoi eilen ja jatkuu tänään.. Ei siis mitään toivoa enää. Lopetin lääkityksen tänään. Se yritys oli sitten tässä. Ensin tuli aivan veristä vuotoa ja sitten rusehtavaa, mutta nyt tulee aivan kunnon kuukautisverta.. Mutta kyllähän tämä oli tiedossa. Surtiin se silloin su:na jo.

Nyt katse kohti tulevaan. Ensi viikolla käydään ultrassa kuitenkin, että nähdään että kaikki on lähtenyt varmasti pois. Mieli ihan ok.. Nyt vaan mietitään milloin oikea hetki seur yritykseen..

Toiv Pikkuenkelin äidillä kaikki hyvin vuodoista huolimatta!
Peukut pystyyn myös kaikille muille!
 
Voi Aliisa,
Olen niin pahoillani puolestasi. Voimia sinulle! :heart: :heart:

Watrossille korkean hcg:n toivotukset ja Enkelitytön äidille tsemppiä ja tarrasukkapaketit molemmille ladyille!

ja kaikille hyvää aurinkoista viikonloppua!
Hilde
 
surullisista asioista huolimatta yritetään ees pitää mieli positiivisesna.

KLAARA, kyselit ulkomaisista klinikoista, niin yhdyn Watrossin ajatuksiin, että Riikan ava. Sinne on helppo matkustaa ja lukuisien kertojen jälkeen ei mitään negatiivista sanottavaa. Henkilökunta ystävällistä ja työnsä osaavaa. Suosittelen!

Kylläpä ulkona ihanasti aurinko paistaa, muutaman tunnin jaksoin auringossa maata ja pian pitäisi ruveta pakkailemaan viikonloppua varten. Pieni loma on taas paikoillaan
B) !!

Huomenna lopetan primolutin ja sitten odotellaankin vuotoa alkavaksi.

Mukavaa aurinkoista viikonloppua kaikille. Palailen taas alkuviikosta kirjoittelemaan.

T. VEKARA :wave:
 
Heips!

Mä laitoin tuossa aamupäivällä viestiä, mutta jostain syystä se ei tullut perille.

Ikävää, että täällä on taas ollut huonoja uutisia. :'(

Me saatiin tänään kuulla Riikasta, että meillä on siellä luovuttaja! Ihanaa! Vain kuukauden odottamisen jälkeen! No, tosin taitaa olla niin, että tosi hommiin päästään vasta elokuussa, kun nyt kesä- ja heinäkuu on lomareissuja, klinikat lomalla jne.

Onko tosiaan niin, että menkoista 8 vk päästä on siirto? Näin mä ymmärsin viestistä. Eli menkat, sit 3 viikon päästä pistos, sit menkat, pari kertaa ultra ja sitten siirto? Kertokaa jotkut, jotka tiedätte paremmin!

Eli Klaarallekin suosittelen Riikaa: nopeaa toimintaa, ystävällinen palvelu, Treen klinikan kautta saa suomenkieliset vahvistukset ja kätevä matkustaa (tre-riika lennot)

Aurinkoista viikonloppua!
Piri
 
Enkelityton aiti on mielessa, toivottavasti olet saanut selvyytta tilanteesi.

Aliisa, kiva kuulla on olet positiivisella mielella. Sulla on haat edessa ja pakkasessa kokottaa muutama hyva huurunena, siita on hyva jatkaa. Se, etta tulit raskaaksi heti ekalla kerralla on hyva enne tuleville siirroille.

Hillevi, koska sina olet lahdossa uudelle kierrokselle? Entas Bartsu? Juunille pidetaan peukkuja pystyssa, etta hoito menee nappiin.

Piri, voi kun ihanaa etta olette saaneet luovuttajan. Seuraavien kuukautisten jalkeen 21 kp:na pistat jarru-piikin, sitten tulee viela kerran menkat ja niiden loppumisen jalkeen menet ekaan ultraan, jossa tsekataan, etta jarru on varmasti toiminut ja sinun oma hormoonitoimintosi on "pysahtynyt". Jos kaikki on OK niin aloitat keltarauhashormoonin, jolla kasvatetaan kohdun limakalvoa. Kayt viela kerran ultrassa, jossa talla kertaa tarkistetaan etta limakalvo on tarpeeksi paksu. Taman jalkeen aloitat progesteronin ja muutaman paivan paasta on sitten siirto.

Vekara, ma olen ihan kade kun Suomessa paistaa aurinko ja taalla vaan sataa. Nautihan viikonlopustasi.

Omaa napaa sen verran, etta hcg-tulos oli 88. Klinikan mukaan se on ihan hyva (ma tietysti olin toivonut korkeampaa), koska verikoe tehtiin jo pp 10 aikaisin aamulla. Olen yllattavan rauhallisella mielella =)

Ihanaa kun on lauantai-ilta
Watrossi
 
Moi!

Watrossille kiitos selvityksestä! Mä mietin vaan sitä, että minkä vuoksi tuo oma hormoonitoiminta pitää keskeyttää? Viimeeksi mulla ei kyllä mun mielestä keskeytetty (josta raskaus sitten lähti ja poika syntyi) vaan seurattiin vaan limakalvoa ja kyllä mä jotain hormooneitakin kyllä sain, mutta en nyt muista mitä.. vai voinko muistaa väärin?

Onko sulla Watrossi vielä uutta verikoe testiä vai menettekö seuraavaksi ultraan? Toivottavasti plussa pysyisi!!!!

Mukavaa alkavaa viikkoa!
Piri
 
Piri: Jarrut on mun käsittääkseni siksi, että saat luovuttajan kanssa kierron menemään samaan rytmiin, mut en ole tästä asiasta ihan varma. Mähän söin e-pillereitä siihen tarkoitukseen. Sitten aloitin kp1 Zumenon(estrogeenit) paksuuntamaan limakalvoa ja pari päivää ennen siirtoa ne lugesteronit(keltarauhashormoni eli progesteroni) valmistamaan limakalvo alkion vastaanottamiseen.

Watrossi: Onnea! Onneksi edes joku saa välillä plussiakin. Me aloitellaan seuraavaa kierrosta sitten kuukauden päästä eli pidetään välikuuakusi tässä. Laskeskelin, että PAS ajoittuisi heinäkuun loppupuolelle.

Bardolino
 
Hyvää viikon alkua kaikille!

Watrossille isot onnittelut, hieno hcg ja rauhallinen mieli ovat selvät merkit. Toivottavasti sinä pääset raskaudessasi pidemmälle kuin valitettavan moni muu pinossa. Tarrasukkapaketti tulee postin mukana täältä ;)

Piri, jarrupiikki ei taida olla aivan kaikkien klinikoiden hoidoissa välttämättä mukana, varmaan riippuu myös omien munasarjojesi toiminnasta. AVAlla sitä käytetään, mutta esim. omallani ei olisi käytetty vaan toimittu kuten pas:ssa omilla alkioilla.

Watrossi, kiitos kysymästä, me jatkamme hoitoja elokuussa. Sitä ennen toivotaan, että akupunktio auttaisi lapsettomuuteemme yhtä tehokkaasti kuin normalisoi kilpirauhaseni toiminnan - täytyy vain muistaa petivaatteiden pöllytys oikeina päivinä.

Hyvää kesää kaikille, sehän alkoi eilen :flower:
Hillevi
 
Kovasti on meidan palsta hiljentynyt! Oletteko jo kadonneet kesalaitumille?

Mulla on ultra 24.6. ja olo on edelleenkiin tosi rauhallinen. Onneksi ei ole tullut viime raskauden aikaisia pelkoja ja ahdistuksia, toivottavasti tama olotila kestaa ultraan asti. Mitaan isompia raskausoireita ei ole, mita nyt voi heikosti kuvottaa muutaman kerran paivassa ja yolla heraan pari kertaa pissalle, mika on todella arsyttavaa.

Hei, kirjotelkaa ihmeessa kuulumisia

Watrossi B)
 
Terve!

Mä olen kans vähän miettinyt, että onpa täällä tullut hiljaista!

Meidän tilanne se, että heinäkuun menkoista aloitetaan hoidot, eli siirto menee sitten jonnekin elo-syyskuun vaihteeseen. Alunperinkin oltiin laskeskeltu, että jos hyvin käy, niin voitais päästä jo elokuussa hoitoihin, joten tuli vähän yllätyksenä tuo, että jo kuukauden jonotuksen jälkeen meille oli löytynyt luovuttaja. Eli pähkäilyjen jälkeen todettiin, että odotellaan tuonne heinäkuulle asti, niin saadaan nyt viettää rauhassa kesälomaa, ettei tartte kesken mökkeilyn yms hötkyillä ja laskeskella päiviä jne. Tuntuu mukavalta aloittaa loma, kun tietää, että on jotain hyvää odotettavissa! =)

Eli minä kyllä siirryn vähitellen kesälaitumille, mutta käyn aina silloin tällöin piipahtamassa! Watrossille paljon tarrasukkia, että 24.6. olisi jotain mukavaa katseltavaa ultrassa!!!!

Piri
 
Watrossi Onnea plussan johdosta!! Ihanaa! Ja ihan hyvä Hcg-arvo ollakseen pp10! Rauhallista odotusta sinulle!

Oma tilanne on se, että vuodot ovat jatkuneet, lähinnä tipputteluvuotoa, paitsi eilen... tuli kunnon vuoto ja pieni hyytymä... Tänään kävin sitten polilla tarkistamassa tilannetta. Mistä vuoto tulee ei pystytty sanomaan, kohdunsuu oli onneksi suljettu. Hcg arvo oli > 10 000. Ultraäänellä näkyi sikiönkaiku ja ruskuaispussi, sydänääniä ei vielä näkynyt. Sikiö oli 9mm. En nyt tiedä mitä tästä ajatella, mutta onneksi nyt jotain edes näkyi ja raskaus on oikeassa paikassa... Viikon päästä menen uudestaan kontrolliin...

 
Onnea Watrossi ja Enkelitytön äiti!

Itsellä ollut niin työkiireitä ettei ole tänne edes ehtinyt kirjoittelemaan. Toisaalta hyvä, että on ollutkin kiireitä niin ei ole ollut turhaa aikaa miettiä syntyjä syviä..

Huomenna olisi ollut meillä se eka ultra.. tai no onhan ultra vieläkin.. mutta lähinnä katsotaan vaan että kohtu on tyhjä.. Ettei jouduta tyhjennykseen.. Toiv ei. Vuodot tosin jatkunut vielä tänäänkin.. Mutta soitin ja kysyin, että tulenko silti.. käskivät tulla.

Kyllä sitä hiljaisempina hetkinä on monta kertaa miettinyt ja ehtinyt surra asiaa.. Mieli muuttuu myöskin koko ajan sen suhteen, että milloin seur yritykseen. Sydän sanoo että heti.. mutta järki sanoo, että syksyllä.. sen takia, että nyt töissä kiireitä ja pientä stressiä.. vai voiko se vaikuttaa kiinnittymiseen jos stressiä päällä?? No.. en tiedä.

Mutta palaillaan!
 
Tervehdys kaikille pitkästä aikaa. Lomilta ollaan palattu ja töitäkin tehty. Tänään vp ja huomisesta vielä runsas viikko, kun se "oikea" loma sitten alkaa.

Jotenkin ollut sellainen saamattomuus alkaa mitään kirjoittamaan, vaikka lukemassa olen käynyt päivittäin. Mietin juuri, että mistä johtuu, niin tulin tulokseen, että kaikki virta menee täällä hoitojen aloittamiseen. Keskittyy kaikkeen kovin, mutta tietynlainen varautuneisuus päällä. No, kyllä se tästä käynnistyy ja positiivisuus löytyy ;) .

Minulla primolutit syöty ja kuukautiset alkoivat tiputellen. Kuitenkin zumenonin pitäisi alkaa ekasta vuotopäivästä. Mitä ajatuksia teillä tästä??

Minulla vuodon aloitus ollut selkeää, mutta nyt primolut vaikutti toisin. Lääkettähän tarvittiin, jotta saatiin luovuttajan ja oma kiertoni vastaaviksi.

Mietin, että zumenonin liian aikainen aloitus saattaisi alkaa kasvattamaan vanhaa kalvoa, jolloin uusi kalvo ei olisi optimaalinen eikä hedelmällinen. Ja kuitenkaan lääkkeen aloitusta ei voi lykätä koska aikataulu olemassa.

No, nyt mietteet kuitenkin takanapäin ja toivekkaana jatketaan =) .

Aurinko paistelee ulkona lämpöisesti ja kohta hinaan itseni aurinkoon B) .

terkuin, VEKARA :p
 
Watrossille onnea hyvästä hcg:stä. Kykkähän se ihan hyvä on ajatellen PP10:tä =)

Aliisa: Mä olen myös todennut, että työ on "paras lääke". Siis ei kerkiä miettiä muuta kuin työntekoa ja asukkaiden hyvinvointia.

Enkelityötän äiti: Ainakin hcg on noussut. Toivotaan parasta, että tiputtelu on jotain vaaratonta vain ja seuraavassa ultrassa näkyy se sykekin jo. Sehän on niin yksilöllistä sekin, että koska näkyy.

Vekara: tsemppiä uuteen kierrokseen. Mä taas mietin sitä, että kun Zumejen annos on 3tabl/pvä niin mites sit tehdään, jos ja kun menkat alkaa illalla. Otetaankovaan kaikki kerralla vai riittääkö illalla yksi?..

Itse olen ollut aika surkeissa fiiliksissä. Olin sen negatestin jälkeen pari päivää sairaslomalla, kun tuli vaan itkettyä ja taas itkettyä. Kun olen sellaisella alalla, että pitää olla iloinen ja hymyillä ja olla pirteä niin se olotila olikin hyvin kaukana. Nyt sitten on ollut ihan hyvä olla töissä, kun on muutakin ajateltavaa kun oma itse. Edelleen sitä mietin, että toimiiko kohtu sisältä olleskaan, kun ei nuo edes yritä kiinnittyä. En todellakaan keskenmenoakaan itselleni toivo tai mitään(ettei kukaan ymmärrä väärin), mutta tuntuu niin epätoivoiselta, kun neljäs siirto eikä mitään yhdelläkään kerralla ole tapahtunut. Sitähän taas ei sitten tiedä onko omista soluista saadut alkiot olleet sittenkään kiinnittymiskelpoisia ym. Kaikenlaisella sitä päätään vaivaa, kun asialle ei voi itse kuitenkaan mitään....
No juu onneksi on kesä ja nätit ilmat. Kolmisen viikkoa loman alkuun sekä seuraavan lääkityksen alkuun.
Bartsu
 
Kiitos BARTSU tsemppauksesta :flower: . Voimia toivon myös teille ja uskomista onnistumiseen...vaikka aina se helppoa ei olekaan!!

Jos vuotosi alkaa illalla, niin yksi zumenon riittää. Näin ollut aina minulla.

Ihanaa, viikoloppu edessä. Vähän tehdään kotitöitä, molemmat puuhastellaan tahollamme ja illalla pöräytetään johonkin syömään. Auringossakin voisi vähän makoilla ja lueskella jospa tuo mollikka vähän edes paistaisi :D . Lämmintä kyllä on!!

Mitä kaikille kuuluu hoitoihin ja odotuksiin??

JUUNI, samalla aikataululla mennään. Koska sinulla ensimmäinen ultra?? Onko siirtopäivästä ollut vielä puhetta ja joko olet miettinyt montako aiot siirtää?? Kauanko sinulla kesti luovuttajan löytyminen siellä riikassa??

Mukavaa viikonloppua kaikille ja kirjoitellaanhan :wave:

t. VEKARA ;)
 
Menin äitipolille 28.5. ja sitä tietä jäin sairaalaan toksemiaseurantaan. Olotila paheni sunnuntaina, jolloin saliin ja Tuupe syntyi. 3375 g, 50 cm, pisteet 6 ja 7. Tuupe meni lastenosastolle sokeriseurantaan ja sain hänet viereeni pari päivää myöhemmin. Nyt parantelen leikkaushaavaa kotona ja aloittelemme arkea. Kuvia on otettu jo varmaan tuhat, yritämme laittaa profiiliin niistä yhden. Elämä tuntuu nyt hellivän meitä isolla kädellä.

Lutuliini ja Tuupe (8 pv vanhana)
 

Yhteistyössä