Luovutettu munasoluhoito

Minakin sain nyt sitten osani tasta kirouksesta, eilen lorahti ruokalusikallinen verta (tietty kesken kokouksen). Menin heti ensiapuun ja siella ultrattiin ja sikio voi hyvin, oli kasvanut niin kuin pitaakin. Eivat saaneet selville mita oikein oli tapahtunut. Laakari kirjoitti kahden viikon sairiksen ja sanoi, etta taytyy ottaa iisista. Verta ei ole sen jalkeen nakynyt, toivottavasti pysyisikin poissa. Nyt on 8+1.

Hieno homma Vekara, etta kaikki meni nappiin. Nyt sitten odotetaan sun testipaivaa hyvilla mielilla B)

Suru-llinen, uskon etta pelottaa jattaa laakkeet pois. Munkin pitaisi ensi viikolla alkaa vahentaa laakkeiden maaraa niin etta kolmen viikon paasta lopetan kokonaan. Jotenkin hirvittaa.

Hyvaa viikonloppua naiset
Watrossi
 
Pikaisesti vain:

Loma alkoi ja niin alkoi menkatkin eli zumenonit alkoi eilen. PAS olis sitten(jos kaikki menee niinkuin pitäs) heinäkuun puolen välin paikkeilla.

Watrossille onnea sykkeestä ja hyvä, että maha-asukki voi hyvin veren tulosta huolimatta.

Vekaralla onkin jännät paikat. Tsemppiä!

Uusille tervetuloa.

Bardolino
 
Watrossi, hienoa, että kaikki on hyvin :heart:
Minkälaista keskustelua kävitte lääkärin kanssa lääkkeiden lopetuksesta? Sinähän ilmeisesti lopetat lääkkeet kokonaan vasta RV 12?!
Hitsi vieköön kaikki kesälomat, niin en voi edes soitella klinikalle, mutta kai se on vaan siihen lekuriin luotettava. Jotenkin nyt on sellanen olo, että ei tästä mitään tuu :'( Noin kolmen viikon päästä NT-ultra, jossa seuraavan kerran saa tietää missä mennään, jos mitään ihmeellistä ei tapahdu. Huoh, mä ne oo koskaan ollut hyvä odottamaan...
 
AURINKOISTA PÄIVÄÄ KAIKILLE

Watrosille pidetään täällä kädet ristissä ja toivotaan, että pikkuinen pysyy matkassa (ja kyllä se siellä pysyy) :heart:

Vekaralla hieno saalis ja pidetään myös peukut pystyssä, että saisit sen PLUSSAN!

Muille oikein paljon tsemppiä jatkoa ajatellen ja kaikille ISO :hug:

Itse olen täällä "malttamattomana" jatkoa ajatellen....toivoisin että PAS siirtoon päästäisiin pikaisesti, mutta olen hoidossa Fertinovalla ja niillä kesätauko, ja tietysti pitää odotella niitä menkkoja. Harmi vaan, kun ei nyt sitten tiedä, että miten sen jatkon kanssa edetään, eli millaisilla lääkityksillä PAS aloitetaan? (nyt ei ole kenelle soittaa...laiton kyllä s-postia klinikalle, jos sieltä joku sitten ehtisi vaikka vastailemaan? Kohtuni on tyhjentynyt tuon km:n jälkeen, eli siellä ei mitään ole... silloin 21 päivä sieltä kaikki pulpahti (kauhea kasa verihyytymiä/klönttejä)polin pöydälle, ja sen jälkeen vuoti verta usean päivän ajan, mutta nyt se vuoto on vihdoin loppu. Onneksi.

Aurinkoisin terkuin

Cornelius
 
Päivät hujahtavat vauhdilla tuttien, pullojen, vaippojen sekamelskassa. Mahdollisimman paljon yritän seurustella Tuupen kanssa, hän katsoo jo tarkasti ja tutkii uutta kotiaan. Isän käsivarsille rauhoittuu heti, kai siinä on turvallisempi olla kuin minun hennossa otteessani. Päiväunia on pakko ottaa, että jaksaisin yöllä nousta. Olen käytännössä kulkenut yöpaita ja aamutakki päällä koko kuukauden, vieraatkin vastaanottanut siten =) Leikkaushaava alkaa parantua ja tänään kävelin jo pienen lenkin. Tiistaina neuvolaan. Jännä nähdä, miten Tuupe on kasvanut, koska kotikäynnillä oli jo ylittänyt reippaasti normit. Jos raskausaikana oli vaikea uskoa, että raskaus oli totta, niin nyt Tuupea tuijottaessani tulee sama tunne. Voiko tämä olla totta?

lutuliini ja Tuupe melkein 1 kk
 
Kiitos taas kaikille tsemppaamisesta ja mukanaelämisestä :flower: . Täällä vaan touhuillaan kotihommia asioita sen enempää miettimättä. Otetaan vaan vastaa mitä meille on tarkoitettu. Huomaa selvästi, että näihin hoitoihin on jo rutinoitunut. Kieltämättä testipäivä on mielessä silleen, että miten mahdamme jatkaa...No, positiivisuus säilynyt kaikesta huolimatta, emmekä asioita otsa kurtussa väännä ;) !!

WATROSSI, kylläpä vähän pelästytit, mutta onneksi tutkimuksissa kaikki hyvin. Nyt muistat sitten varmasti levätä!!! JOOHAN??!!!

Olipa mukava kuulla sinusta LUTULIINI, että teillä siellä kaikki hyvin ja arki lähtenyt rullaamaan.

Minulla tänään pp3 eikä mitään tuntemuksia ole. Ainoastaan siirtoa seuraavana päivänä eli pp1 alavatsaa ja selkää poltteli kun olin pitkään kauppoja kiertämässä.

Miehellä alkaa huomenna työt ja jäädään poitsun kanssa kaksin kotiin lomailemaan. Tehdään kaikkea mukavaa mitä mieleen juolahtaa. Säät vaan saisivat olla hiukan aurinkoisempia.

Toivottelen kaikille mukavaa alkavaa viikkoa ja JUUNISTA odotan kovin kuulevani. Samoin sinusta meidän "sairaslomalainen".

lomaterkuin VEKARA :p
 
Olen aloittamassa hoidot Pietarissa. Ollut Tampereen asiakas v. 2005. Ikää on 47v.
Asun länsi-suomessa. Mietityttää miten kommunikointi Pietarissa onnistuu koska olen tosi huono englannissa. Kertoisiko joku miten olette hankkineet viisumin ja varanneet hotellin. Matkatoimiston kautta vai ihan itse??? Niin ja onnittelut kaikille plussanneille ja isot tsempit kaikille piinistelijöille!!!!!
 
Hei kaikki vanhat ja tervetuloa uudet - hyvää viikon alkua!

Olipa kiva kuulla Lutuliinin ja Tuupen uutisia, voimia sinulle Lutuliini yöheräämisiin jne. Varmasti saat paljon voimia tästä pienestä ihmeestäsi :heart:

Watrossille kuivia päiviä! Onneksi vuoto ei tehnyt tuhojaan, otahan iisisti sairasloman aika.

Vekaralle hyvän loman toivotukset ja alkiolle lähetän vahvinta pikaliimaa! Sinä jaksat aina olla niin positiivinen!

Surullinen, toivottavasti myös sinun raskautesi etenee mallikkasti!

Gerpera, olin alkuvuodesta Pietarin AVAssa hoidossa. Jos et puhu hyvin englantia (tai venäjää ) sinun kannattaa pyytää Tampereen AVAa koordinoimaan hoitoasi. Jos sattuu tulemaan mutkia matkaan, voi olla hankala hoitaa itse asioita. Olga-lääkäri on aika nopea käänteissään ja kohtuullinen kielitaito on kyllä tarpeellinen, minun hoitoni aikana soitimme ehkä 10 puhelua ja vaihdoimme 15 sähköpostiviestiä - mutta kohdalleni sattuikin ensimmäisen luovuttajan peruminen ja oman kk-rytmin häiriö. Käytännön toimet siellä sujuvat oikein joustavasti ja ystävällisesti. Myös vastaanottoajasta he neuvottelevat, koska ymmärtävät, että pitkästä matkasta tuleva ei voi matkustaa mihin aikaan vuorokaudesta tahansa - kannattaa katsoa aikatauluja etukäteen valmiiksi.
Viisumiksi kannattaa valita monikertaviisumi, joka on esim. puoli vuotta tai vuoden voimassa - silloin viisumia hakiessa ei tarvitse tietää matkustuspäiviä, kuten kertaviisumissa on. Jos saatte alkioita pakasteeseen, eikä ekalla tärppää, ei tarvitse joka kerralle hakea viisumia uudelleen. Matkatoimistot ja suomi-venäjä-seura voivat auttaa viisumin haussa.
Hotellin varasin netin kautta molemmille kerroille. AVA-peterin kotisivuilla on linkkejä useaan klinikan lähellä olevaan hotelliin, jotka antavat alennusta AVAn asiakkaille (hotellit siellä ovat aika kalliita). Onnea projektille!

Aurinkoista ja lämmintä viikkoa kaikille!
Hillevi
 
Suru-llinen, tarkistin laakkeiden lopettamisaikatauluni ja se on itseasiassa ihan sama kuin sulla. Lopettelen pikku hiljaa niin etta 10+0 olen ilman laakkeita. Oletko huomannut mitaan eroa olotilassasi nyt kun olet 'kuivilla" hormooneista?

Juunille tsemppia siirtoon ja lomalaisille hyvaa lomaa B)

Ma olen ekalla saikkupaivalla ja tayttelen veroilmoitusta ranskaksi, mika on aika jarkyttavaa :kieh:

Tuupelle erityisterkut :flower:

Watrossi
 
Kovasti kiitos sinulle neuvoistasi! Vielä en ole saanut Pietarista mitään yhteydenottoa. Taidan kysellä matkatoimistosta tuota viisumia. Kyllä siinä tulkkia tarvitaan jos sieltä soittavat tai vastaanotolla....mutta kunhan nyt ensin päästään alkuun.
 
Ihania uutisia taas ollu viime viikkoina =)

Sen verran tulin taas kertomaan, kävin tänään jälkitarkastuskessa ja sain kuulla ihania uutisia!!
Multa siis saatiin 11 munasolua jotka jaettiin kahdelle parille joista nyt toinen pari on onnellisesti raskaana :heart:
Ja toisellakin parilla on vielä muutama solu pakkasessa odottelemassa.

Riivinrauta
 
Watrossi ja muut, kiitos toivotuksista :heart:
Omaa napaa... Nyt olen siis jo toista päivää luomuna :p :x Minulla on rinnat olleet melko pinkeät ja nyt kun olen ahkerasti niitä kyttäillyt, niin ihan kuin ne eivät enää olisi samanlaiset, ainakaan arat ne eivät enää ole. Eilen oli pientä kuvotusta, jota lääkkeiden loppuvaiheessa ei enää ollu, ei olisi haitannut, vaikka se kuvotus olisi jatkanut pidemmänkin aikaa :whistle:
Niin ja sen olen huomannut, että lääkkeiden aikana mun maha meni iltasella kovemmaksi, kun nyt se illalla on samanlailla turvoksissa kuin ennenkin mutta ei enää kova...
Mulla on huomenna ultra! saa nähdä missä mennään ja saako pikkuinen istukasta kaiken tarvisemansa! Kauankohan niitä lääkkeitä on elimistössä?! NP-ultra parin viikon päästä ja olenkin ajatellut, että siellä viimeistään, jos kaikki on hyvin, niin uskallan ajatella, että mikään ei voi mennä pieleen ainakaan lääkkeiden lopetuksen johdosta!

Onnea kaikille hoidossa oleville, sinne menijöille ja piinailijoille :flower:
Kaikille aurinkoista kesää!

-Surullinen RV 10+1
 
Gerpera Tervetuloa mukaan! Onnea tulevaan hoitoon!!

Watrossi Onneksi teillä kaikki hyvin vuotosta huolimatta! Tästä päätellen voi kyllä sanoa että näköään on aika tavallista näitten hoitojen yhteydessä kun meillä kaikilla täällä on jossain vaiheessa ilmestynyt vuotoa!! Nyt jatketaan ilman näitä vuotoja eiks vaan?!!

Vekara Kovasti peukutuksia tältäpäin!! Tsemppiä!!

Omia kuulumisia sitten... eilen kävin uudestaan lääkärillä ja ultrassa! Siellä kaikki kunnossa! Pikkunen siellä liikui kovasti ja sydän sykkii hienosti! :heart: :heart: Kokokin vastasi raskausviikkoja. Ensi viikon torstaina on sitten NP-ultra. Sitäkin saa nyt jännittää. Minun klinikkani on suunitellut lääkkeiden vähenemistä niin että ne loppuu rv 12. Eli näköään sekin vaihtelee... Minuakin pelottaa hirveästi lääkkeiden lopettamista, mutta kai pitää vaan uskoa että kaikki jatkuu hyvin ja istukkahan pitäisi toimia silloin niin hyvin että hormoonitasot jatkuvat samalla tasolla...

Ei muuta kun tsemppiä kaikille ja hyvää kesän jatkoa! =)

T. Enkelitytön äiti ja Toive rv 9+6
 
täällä taas :kieh: !! Ja ihan oikeeta asiaakin tällä kertaa...eli kysyttävää pienestä oireilusta jota eilis illasta ollut (tänään pp5). Alavatsa tuntuu jotenkin pinkeältä ja kireältä...viime yönä ei antanut kunnolla nukkua vatsallaan vaikka niin tahtoisin. Tänään jonkin verran ilmavaivoja ja selvästi vähän vatsahapot sekaisin. Myös kipua ristiselässä...sellaista kuitenkin että parjään sen kanssa.

Ihmetyttää vaan kovin mistä tällaiset oireet :/ ??!! Mahdollisen kiinnittymisen ei tälläisia oireita pitäisi mielestäni tehdä?? Ja lääkkeitäkin olen aina sietänyt hyvin jo lähes vuoden ajan...tosin zumenonin annos tässä hoidossa korkein, 5 tablettia päivässä. Aiemmissa hoidoissa ollut 3 tai 4.

No, onneksi olen lomalla ja saan levätä :) .

Kiitos HILLEVI ja ENKELITYTÖN ÄITI peukutuksista. Mukava oli kuulla teistä :wave: .

Tervetuloa GERPERA mukaan mukavaan joukkoomme :wave: . Ikävää, että kielimuuri tuottaa ongelmia. Olisiko sinulla ketään ystävää joka tilanteessa voisi auttaa??

Tässäpä taas kuulumisia, mukava olisi jos ottaisitte kantaa oireisiini. Onko teillä ollut vastaavaa?? Huolestunut en toki ole...yritän nyt vaan juoda enempi. Ehkäpä tämä tästä.

Aurinkoisin terkuin, VEKARA B)
 
Minä olen ehkä väärä ihminen kommentoimaan, koska hoitohistoriassa on vain yksi siirto takana! Mutta minulla oli juuri kuvailemiasi oireita + tissioireet ensimmäisen viikon siirrosta (PAS), maha oli myös turvoksissa! Ja toka viikolla kaikki oireet oikeastaan hävisivät
Toivon sinulle plussatuulia :heart:
 
Täälläpä on tapahtunut!!!
OIKEIN PALJON ONNEA PLUSSANNEILLE!!!! :heart: :heart: :heart: Pidän peukkuja, että kaikki menee hyvin.

Omaa napaa: menkkoja odotellaan, että sitten päästään antamaan pysäytyspiikkiä jne. Te muut, jotka olette käyneet Riikassa Tampereen avan kautta: Tampereelta kirjoittivat mulle reseptit ja samalla tuli 500,- lasku. Vähenentäänkö tuo lasku sitten lopullisesta summasta, vai ei kai tuo lasku ollut pelkästään niiden parin reseptin kirjoittamisesta???

Piri
 
Aurinkoista keskiviikkoa!

Vekara, jospa kuitenkin alkio kiinnitti makuupaikkaansa kohdun seinään vähän ronskin ottein yötöinä ja tuntemuksesi alavatsalla johtuivat tästä... Hyvä, että kivut loppuivat kuitenkin ja sait nukutuksi.

Gerpera, toivottavasti lähipiiristäsi löytyy joku, joka voi toimia tulkkina. Olipa harmi, ettei Päivi toimi Pietariin koordinaattorina. Myös meidän hoidossa Olga vastaili viesteihin yleensä hyvin nopeasti.

Plussanneille, piinailijoille ja hoitojen alkua odottaville levollista kesämieltä ja aurinkoa!
Hillevi B)
 
niinpä, voi kumpa plussa tulisikin! Jos ei nyt plussaa, niin olen miettinyt mitäpä tässä voisi tutkia kun kiinnittymistä ei tapahdu. Limakalvo hyvä ja tukilääkitys. Ja plussanhan olemme aiemmin saaneet.

Eräs lääkäri ehdotti hyvteroskopiaa ja mahd. doppler uä tutkimusta kohdun virtauksista. Itse asiassa en ole ottanut edes selvää mistä näissä on kyse. Osaatko sinä valaista?? Muuten katson kierron rauhassa loppuun ja puhun tarvittaessa hoitavalle lääkärille.

Terv. VEKARA :p
 
Hei Vekara,

Samaa minä olen mietiskellyt, että mitä voitaisiin tutkia, kun ne kilpirauhasarvotkin jo saatiin kohdalleen. Ajattelin myös tuota kohdun verivirtausta - minulla kun on hyvin niukat kuukautiset olleet aina. Hoitavan lääkärin mukaan johtuu vain siitä, että verisuonet ovat kierteiset ja vuoto tyrehtyy nopeasti. Pietarin siirron yhteydessä otin verta ohentavaakin, että hiussuonissa hyvin kulkisi (minulla on ollut myös korkeahko hb). No, akupunktiohoitajani mukaan tarvitsen vielä lisää vahvistusta.

Kohtuontelon tähystyksellä eli hysteroskopialla tutkitaan kohtuonteloa näkökontrollisssa mm. etsittäessä vuotohäiriöiden syytä, epäiltäessä polyyppia (kohdun hyvänlaatuinen limakalvokasvain), myoomaa (kohdun hyvänlaatuinen lihaskasvain), kiinnikkeitä tai synnynnäisiä rakennepoikkeavuuksia. http://ohjepankki.vsshp.fi/fi/2791/4848

Kunpa sinulla nyt tärppäisi, eikä tarvitsisi mitään tutkimuksia!

Tänne selvästi täti tulossa kyläilemään lähipäivinä - niinpä tietysti, vaikka pupuiltiinkin luultavasti oikeana päivänä. Miksiköhän sitä ollenkaan toivookaan, vaikkei hoidoillakaan onnistu... Vaikka onhan monella tärpännyt luomusti, jos selittämättömän syyn takia on hoidoissa ollut.

Voi hyvin, kuten koko palstan ladyt!
Hilde
 
Vekaralle plussapeukkuja! Multa tutkitaan hyytymistekijät, eli lääkärin mukaan hiussuonissa saattaa olla pieniä tukoksia jotka vaikuttavat tietty epäedulisesti alkion kiinnittymiseen ja kiinnipysymiseen. Hyytymistekijät tutkitaan ihan verikokeella ja jos sieltä jotain epänorm. löytyisi niin seuraavassa hoidossa olisi mukana hepariini.

Minä olen nyt ptikästä aikaa ihan ilman mitää lääkettä: yleensä siis aina vähintään e-pillerit olleet endoa kuivattamassa, mutta nyt lääkäri ehdotti että olisin ilman mitään. Ja kyllähän on kumman kiva olo ilman hormoneja. =) Taka-ajatuksena tässä tietty oli testata toimiiko pieni palanen oik. munasarjaani (ainoa mitä jäljellä :/ ) enää ollenkaan. Eipä ole mummotauti iskenyt ja kp 13 kunnon ovulaatiokin oli limavuotoineen ja kipuineen. Eli periaatteessa kroppa toimii, harmi vaan kun ei ole munatorvia enää ettemme voi luomusti yrittää.

Aurinkoisia säitä toivottelee Typyliini
 
meillä ihan epätavallinen tilanne, että ukko kuukahti ja minä pirteänä koneen äärellä naputtelemassa.

Kiitos TYPYLIINI tsempistä ja jaksamista myös omiin hoitoihisi.

HILLEVI, sinulle kiitokset :flower: kun jaksoit valaista minua hoidoissa. Jotenkin on sellainen tunne, että ei jaksaisi lähteä mihinkään isompiin tutkimuksiin, joiden vuoksi tulisi kenties taukoa hoitoihin. Minulla alkaa olla ikää jo sen verran paljon, että nyt yritetään tosissaan, että myöhemmin ei ainakaan tule sitä tunnetta, että miksi ei silloin aikoinaan.

Sellaisia olen myös miettinyt, että ainahan löytyy jotain tutkittavaa näin halutessaan. Mutta mikä oikeesti on tähdellistä ja haittaako jokin kymmenen prosentin este raskaaksi tulemiselle. Nyt vaan pitää takoa kun rauta on kuuma ja pettymyksissä parasta lääkettä on oman kullan kainalo. Tärkeää myös on, että asioista ja ennen kaikkea tunteista pystyisi yhdessä keskustelemaan. Täytyy myös muistaa tilan antaminen toiselle. Meilläkin, vaikka hellyyttä ja rakkautta toisillemme riittää ja kaikesta keskustelemme avoimesti, tulee kuitenkin hetkiä, jolloin kaipaamme ainoastaan sitä yksin olemista hetkellisesti.

Kylläpä meni ajatukset nyt syvällisiksi. Johtunee varmasti siitä, kun tämä minulle ihan outo tunne , että talo on aivan hiljainen, ukko nukkuu (siis rakas aviomieheni :kieh: ) samoin poika ja mamma täällä ypö yksin naputtelee.

Taiampa lähteä kuuntelemaan ukon tuhinoita ja toivottelen kaikille hyvää yötä!

t. yöKYÖpeli :saint: VEKARA
 
Gerpera, toivottavasti sait tulkkausapua!

Vekara, pidetään peukut pystyssä!

Omaa tilannetta, kävin ultrassa eilen ja siellä sykki pieni sydän ja koko vastasi jopa neljää päivää isompaa! Yritin kysyä paljonko sydän lyö, mutta lääkäri ei sitä kertonut. Luulisi sen helposti näkevän??
Nyt tässä mietinkin taas sitä lääkkeiden lopettamista, että onko kellään ollut lääkärin kanssa puhetta kauanko lääkkeet ovat lopettamisen jälkeen elimistössä vaikuttamassa? On varmasti todella yksilöllistä, mutta suurinpiirtein. Minulla oli siis käytössä estradot-laastarit ja lugesteronit. Ensi maanantaina olen ollut viikon ilman ja viimeisellä viikolla kun käytin, niin vähensin määrää joka päivä.
Kiitos, jos joku osaa ja joutaa kommentoida =)

-Surullinen & pallero RV 10+3
 

Yhteistyössä