Luovutettu munasoluhoito

Ronyah, kun olin Pietarissa hoidossa, valmistelevat ultrat tehtiin Suomessa sillä yksityisellä lapsettomuusklinikalla, jossa olen ollut hoidoissa. En tiedä, olisiko mahdollista kunnallisella - epäilen. Vähän edullisempi kuin lapsettomuusklinikka saattaisi olla joku yksityinen gynekologiasema.

Kuten Typyliini kirjoitti, terveyskeskuksesta saatat saada lähetteen verikokeisiin. Jos et saa, seuraavaksi halvinta niiden otattaminen olisi todennäköisesti Viron klinikalla. Ainakaan Helsingissä tk-lääkäri ei saa määrätä kuin sellaiste kokeet, jotka hän näkee tarpeellisiksi. Pietaria varten tarvittiin joitain veritutkimuksia, jotka otatin yksityisellä lääkäriasemalla täällä, koska tk-lääkäri ei niihin lähetettä laittanut. Pääosa tutkimuksista tehtiin kyllä tk:n labrassa halvalla.

Lainsääädäntö ei estä suomalaista klinikkaa tekemästä yhteistyötä ulkomaisen kanssa, mutta halut voivat joillain klinikoilla olla vähissä.

tsemppiä!
Hilde
 
Eli kiitos kun näin nopeasti ehditte vastata! Ilmeisesti hoitaja sieltä Viron päästä etsii meille lääkäriä täältä Suomesta, niin ainakin hänen viestistään ymmärsin.
HILLEVI: Mitä sinä sanoit TK:ssa syyksi näihin tutkimuksiin että suostuivat ottamaan niitä? En haluaisi lahjasoluista puhua ympäriinsä.
 
hei vielä Ronyah,

mä kerroin TK:ssa väsymyksestäni (piti paikkansa) ja myös tulevasta hoidosta ja pyysin mahdollisimman monta niistä Pietarin listalla olleista tutkimuksista. Mutta voihan sitä pyytää perusteellista tutkimusta vain siksi, että haluaa tietää onko terve, kun toivoo raskautuvansa.
 
Ilman muuta kerroin joka paikassa luovutusmunasolusta. Olisihan ikänikin (49) jo herättänyt kysymyksiä. Hyvä että joka paperissa on oikeat tiedot. Mullakin oli kysta munasarjassa ennen hoidon aloittamista. Kotimaan lääkäri ultrasi, ettei siitä ole haittaa hoidoille, hävinnee itsestään. Sen koommin sitä ei seurattu eikä hoidettu lääkkein.

Tuupe nukkuu sylissäni juuri nyt (kantorepussa). Ikää huomenna 2 kk. Rauhallinen ja tyytyväinen lapsi.



Kiva. Nyt osaan laittaa tänne kuvan. Rouva Pikkumyyltä sain ohjeen:
Menet www.aijaa.com -sivulle ja lataat mieleisesi kuvan tietokoneelta sinne aijaahan ja kun se on valmis, kopioit esim. pienen kuvan url-osoitteen, eli pelkkää kirjoitusta ja kun tulet tänne kaksplussan sivuille, liität sen tekstin joukkoon. Kun lähetät tekstin, kuva näkyy valmiissa tekstissä.
 
Mä puolestani en ole kertonut luovutusmunasolusta neuvolassa. Ajattelin, ettei heidän tartte sitä tietää. En sitä edes silloin ajatellut, että pitäisikö kertoa. No, mä olinkin silloin 34, että iän puolesta ei edes olisi ihmetelty.

 
Ai niin Ronyah: eikö millä tahansa yksityisellä klinikalla tai lääkärissä olla valmiita tekemään noi ultrat? Luulisi, että raha kelpaa. Tosin maksaahan se kyllä enemmän, kuin kunnallisella.

Meidän ultrat otetaan meidän klinikalla, jossa ollaan aikaisemmin käyty, tosin se on siis yksityinen.
 
Lutuliini Voi kun ihana pikkunen on!! :heart: Ihana kuulla että kaikki menee siellä hyvin! :)

Gerpera Olen neuvolassa kertonut että kyseessä on PAS-hoito, lahjamunasolusta en ole puhunnut. Sairaalassa tietävät ne joka on lukenut paperit kunnossa, kun sain sieltä lähetteen, mutta sielläkin puhun yleensä kans vaan PAS:istä. Päätös on sitten sinun oma kuinka haluat siitä puhua. Minullakin on ikä 31v eli sen puolesta ei olisi lahjasoluhoidon tarve. Onnea kovasti tulevan hoitoon!

Oma napa sen verran että olen tällä hetkellä sairaslomaalla. Sydäntykytysten syy oli kilpirauhasen liikatoiminta. :( Lääkitys on aloitettu ja toivottavasti alkaa pian tehoamaan. Onneksi meidän pikkusella on kaikki hyvin ja on hienosti kasvannut kun tiistaina kävin ultrassa. :heart: :heart: Rv on nyt koossa 14+1.

:wave: :wave:
 
Tosi kiva kuulla, etta kaikki on pyorahtanyt hienosti kayntiin. Ma seuraan sun jalan jalkia ja meinaan pyorayttaa pojan B) Tanaan oli np-ultra ja siella nakyi hieno pippeli. Kaikki oli kaikinpuolin hyvin.

Tanaan illalla hyppaan koneeseen ja nokka kohti Suomea. Kylla ma tata lomaa olenkin odottanut.

Hyvaa kesanjatkoa meidan upealle jengille :hug:

Watrossi + katkarapu 12+6
 
Heippa,poikkean pinoonne, vaikken tänne kuulukkaan! :flower:

Lutuliini,vekara ja hillevi: Plussasin! :heart: :heart: :heart: Olo on niin onnellinen! :saint:

Hyvää vointia kaikille pinossanne! :flower:

Rva Pikkumyy ja pienen pieni Pirpana :heart:
 
Olen sanaton kun tuntuu niin hyvältä puolestanne. :heart:

Sanovat, että lapsen hymy aktivoi äidin aivoissa samoja alueita kuin huumeet. Kestoväsymys taas vastaa humalatilaa. Taidan siis olla pikku pilvessä koko ajan. :p
Unohdan asioita, hukkaan sanoja, omituisia juttuja tapahtuu...
 
..olipa kerrassaan ihana pikku mies LUTULIINI ja kerran vielä onnea koko perheelle :flower:

RVA PIKKU MYYLLE valtavasti onnea :flower: . Toivotaan raskauden kestävän tällä kertaa loppuun asti!!!

ASSARILLE tervetuloa mukavaan poppooseen ja ALIISALLE hyvää lomaa :D !!

RONYAH, ultrat kävin aina suomessa yksityisellä lääkäriasemalla mistä kulloinkin satuin saamaan ajan sovitulle päivälle. Hoitommehan oli riikan avassa.

Mites PIRI foolihappo. Sitä olen myös itse alkanut syömään 400mg päivässä ajatellen tulevia hoitoja.

Tänään tosiaankin alkoi työt ja heti pääsee jälleen viikonlopun viettoon :LOL: !! Omista hoidoistani kirjoittelen taas kun pian aloitamme.

AURINKOISTA viikonloppua B) ja positiivista mieltä koko meidän upealle poppoolle. VEKARA lähtee kylpylään lillumaan :p
 
Ihanat sunnuntaikuulumiset :heart:

Lutuliini ja Rva Pikkumyy, teillä nyt ilon päivät. Nauttikaa niistä ja kaikkea hyvää jatkoon Tuupelle ja Pirpanalle. Kiva, että jaatte kanssamme ihanat uutisenne. Watrossille ja Enkelitytön äidille myös vahvat tsempitykset!
Gerperalle tarrasukkapaketti postitettu :heart:

Tervetuloa Assari mukaan pinoomme!

Täällä odotellaan luomuovista lähipäivinä ja juonitaan kampitustapaa kellistää mies juuri oikealla hetkellä :whistle:

Mukavaa ja plussakasta elokuuta kaikille!
Hide
 
Työt alkaneet ja ensi viikolla alkaa myös meillä uuden hoidon suunnittelu. Mitä kaikille kuuluu omiin vaiheisiin??

GERPERA, minulla kaksi murkkuikäistä ja ainoastaan olen kertonut että yhteistä lasta yritetään. Tietävät kyllä, että jossain myös hoidoissa käydään. Eipä kovin heitä tunnu kiinnostavan. Joskus kysyvät, että vieläkö lasta yritätte. Lahjahoidosta emme ole kertoneet.

Palailkaahan palstalle jotain kertoilemaan.... :whistle: ...odotteleepi VEKARA :)
 
olen lukenut koko ketjun lävitse, huh huh =) toki olen käynyt täällä kurkkimassa teidän juttuja, mutta en ole saanut aikaiseksi kirjaitua! elikkä niinkuin profiilista näkee yksi hoito takana ja nyt uusi suunnittelu tälle kuulle ja hoitaja jo tänään soittelikin ja nyt odotellaan menkkoja alkavaksi. sillon kuin niitä odotetaan niin sillon ne ei tietysti ala ajoillaan! hoidoista sen verran, että olemme päättäneet siirtää 2 alkiota. nyt vain mennään päivä kerrallaan eteen päin ja tietysti lippu korkealla.

VEKARAN kanssa siis mennään aika samoilla linjoilla ja jos nyt sitten tulisi plussa sinullekkin ja tietysti kaikille muillekkin.

mutta palailen taas kun tuleepi jotain uutta =)
 
Terve!

Täällä odotellaan menkkoja alkavaksi. Joko tänään tai huomenna. Siis kaippa ne alkaa...kun kerrankin odottaa :LOL:

Sitten ensi keskiviikkona ultraan, torstaina alkaa Zumenonit ja 25.8 seuraava ultra ja siirto joskus syyskuun alussa. Toivottavasti.

Eipä tänne muuta! Menettekö Vekara ja Unelma82 mun kanssa samassa aikataulussa?

Miten muuten on, että jos tämä tuoresiirto ei tärppäisi, niin milloin sitten voisi kokeilla PAS:ia? Heti kun syyskun menkat ovat tulleet, vai pitääkö odottaa lokakuulle asti?

 
heips kukkuu.

täällä kanssa piri odotellaan menkkoja alkavaksi ja ne ei vaan ala :kieh: toivottavasti huomenna! sitten soitto klinikalle, sen enempää ei ole tietoa vielä jatkosta.

mulla ainakin tehtiin pas. heti seuraavaan kiertoon!

nyt täytyneen lähtee koiruuksien kanssa lenkkeilee ennenkuin alkaa sataa vettä,
näyttää hiukka siltä.
 
ja sateista...onneksi kuitenkin lämmintä...viikonlopun alkua.

PIRI, kyselit rytmistä... taitaa olla kaikilla kieltämättä melko sama. Omia kuukautisia odotan alkavaksi ensi viikolla.

Me lähdemme jälleen tuoresiirtoon, koska saimme meille sopivan luovuttajan ja tuorehoito tuonut meille ainoastaan joskus sen toivotun plussan, vaikka kesken menikin. Pas-siirtoihin omalla kohdallamme jotenkin usko mennyt. Alkioita meillä on pakkasessa ja tulemme käyttämään niitä myöhemmin jos toivottavaa tulosta emme nytkään saa. Lukuisista epäonnistumisista huolimatta positiivisuus aina säilynyt ja nytkin lähdemme toivekkaina uuteen koitokseen. Aika klinikalle ensi keskiviikkona ja sitten tiedämme taas enempi :D .

Nyt kiiruhdettava suihkuun ja köröteltävä töihin vielä yhdeksi päiväksi ennen viikonlopun viettoa.

KIRJOITELKAAHAN naiset ahkerasti!!! Monella taas tapahtuu!!!

VEKARA :p
 
päivää.

tänne ei ole vielä menkat tullut, mutta nippailuja on ollut ja äreisyyttä!
mies sanoikin aamulla jo että vaihda rättiä välillä :LOL:
se on näitä meidän juttuja...

elikkä vekara ja piri ollaan aika samoilla linjoilla ja kierrotkin menee aika tasoihin, että jos me sitten päästään yhdessä jännittelemään!

vekaralla on kyllä aika mahtava persoona täytyy kyllä myöntää!!

nyt täytyy lähtee tonne vesisateeseen viemää koirat ulos ja sit suihkuu ja töihin.

terkuin. unelma :wave:
 
Missäköhän vika, kun menkkoja ei vieläkään kuulu...nyt on menossa kp31 ja keskiviikkona pitäis mennä ultraan... Tässä on jo pari päivää ollut kaikenlaisia tuntemuksia, mutta mitään ei tapahdu! Onkohan mulla nyt stressiä asiasta ja ne ei siks tuu...vitsit on tämäkin, nyt niitä menkkoja odottaa, kuin kuuta nousevaa ja kuukauden päästä toivoo, ettei ne tulisi!
 
Suzyanne
Heippa taas, en olekaan vähään aikaan ehtinyt käymään täällä, nyt luin kaikkien kuulumiset läpi, LUTULIINI aivan ihana pikkumies sinulla! :heart: :heart: :heart:

ROUVA PIKKUMYY , ihan mielettömän paljon onnea sinulle plussasta, :flower: onpa mukava kuulla iloisia uutisia !!! WATROSSILLE myös onnea, poika on toiveissa täälläkin, alustavasti jo nimettykin, mutta tietenkin tyttökin on yhtä tervetullut! =)

Omaa tilannetta, että ensi viikon perjantaina olisi sitten vihdoin alkion siirto!! Jännittää ihan pirusti!! :eek:

Mielialanheilahtelut ovat ehkä pikkuisen tasaantuneet, tai sitten minä ja muut olemme jo niihin tottuneet. =) Mutta kyllä on tunteet aika pinnassa edelleen, itku ja nauru tulee huomattavasti helpommin kuin ennen hoitoja.

Ensi tiistaina pitäisi alkaa piikittämään Progesteronumia, ja se jännittää myös, koska en ole koskaan pitstänyt, ja suoraansanottuna vähän pelkään neuloja. :| Mutta ajattelin yhdeltä sairaanhoitajalta kysyä apua ekalla kerralla, eiköhän se siitä sitten lähde ekan kerran jälkeen sujumaan. Mieskin tarjoutui pistämään, mutta en hänen kyllä anna pistää, takuulla sattuu! :LOL:

Tällaista tänne, huh, ei uskalla edes ajatella mitä tuleman pitää!!
 
vaikka täällä kolmisin pyöitään...liekö porukat vielä lomilla :whistle: ...??

PIRI, kyllä ne vuodot sieltä viellä alkaa... Mietin tossa juuri, että milloinka olet pistänyt jarrun...monesko kierron päivä...ja koska aloitat zumenonin??? Mitä olet saanut tietää luovuttajasta??

UNELMA, joko sinä olet pistänyt jarrun?? Millä klinikalla olet hoidossa ja onko sinulla tietoa luovuttajasta??

kyseleepi, utelias-VEKARA :p
 
Taidettiin laittaa SUZYANNEN kanssa viesti samaan aikaa. Kiva kuulla sinusta ja että siirto lähestyy. Tartossahan olit hoidossa? Mikä on tuon piikittämisen tarkoitus kierron tässä vaiheessa?? Montako alkiota meinaatte siirtää??
 
Suzyanne: meillähän on sitten tosi lähekkäin piinispäivät, kun meidän PAS on torstaina =)

Vekaralle,Pirille ja Unelmalle tsemppiä myös tulevaan

VEKARA:toi Suzyannen lääke on varmaankin keltarauhashormonia. Ainakin nimestä vois niin päätellä, eli se kai menis lugeja korvaamaan sitten.

Eilen siis kävin limisultrassa ja nyt se sit taas kasvaa ihan hyvin. 9mm oli paksuus. PAS on sitten torstaina. Nyt toivotaan, että alkiot selviytyvät sulatuksesta. Vielä ei tiedetä siirretäänkö 1 vai 2. Sanoin, et he saavat päättää sitten sen. Kumpikin käy meille.
Maanantaina alkaa taas ne karmeat luget...
Saan sitten juhlia omat 30-vuotispäiväni mehulinjalla. Jääpähän sitten juhlat hyvin mieleen eikä tule muistikatkoja
;)

Bardolino
 
Nyt on sitten töistä kotiuduttu..

Vekara: ei vielä jarrua pistetty ja viimekerralla en pistänyt koko juttua, en sitten tiedä mikä ihmeen jarru..? tietoa ei vielä luovuttajasta.. piti seuraavaksi ilmottaa kun menkat alkaa siis klinikalle (väestöliitto). et sit varmaan tietää enempi!

piri: täällä sama ongelma KE piti alkaa ja nyt ei kuulu eikä näy, vaikka koko aika sellanen fiilis et nytkö ne alko, nippailua alavatsas. täytyy MA soittaa klinikalle että ei sitten alkanut. ja nyt kuin niitä niin odottaa..

bardolino: sullahan on kivan paksunen limis. onnea PAS: siirtoon!! peukutuksia..

suzyanne: onnea paljon siirtoon..


terkuin. unelma

 
BARTSU, sullahan limis kasvanut tosi hyvin. Nyt pidetään kaikki peukkuja siirtoon!! :p

UNELMA, niin paljon olemme passeja tehneet, että toi jarrun tarkotus itelläkin vähän hämärä. Olikohan tarkoituksena laittaa oma hormoonitoiminta lepotilaan vaiko olikohan tarkoitus saattaa oma ja luovuttajan kierto kohilleen... kuka kertois?? :whistle:

 

Yhteistyössä