Maaliskuiset 2018

1.3.2018, Karvatassut, 30v, SEKS, 2.

Täällä yksi myöhään plussannut. Naistentaudeilla ultralla varmistettu 10.7. Tänään 8+0. Edellisestä raskaudesta 12 vuotta. Yritystä tälle takana 21kk, toinen munanjohdin tukossa, PCOS ja muutakin vaivaa, kaksi epäonnistunutta sshg-tutkimusta takana ja laparoskopiaan oli jo aika, kun plussa napsahti. Vieläkin vähän epäuskoinen, elettiin luulossa, että ivf-olisi meille ainoa keino.

Alkuraskauden oireita ripakopallinen, rintojen arkuutta, alavatsa tuntemuksia, ruokahaluttomuutta ja väsymystä. Kahvi ei enää uppoa vaikka tähän asti ollut suurkuluttaja. Ruokia menee vähän, sosekeitot ja leipä, leivän päälläkään ei voi olla mitä vaan.
 
  • Tykkää
Reactions: *Louhi*
Onneksi ei vielä oksentamaan saakka ole joutunut. Mua vaivaa tällä hetkellä lyhkäset yöunet ja erittäin levottomat unet. Herään viiden/ kuuden maissa aamuyöstä ja tuntuu kuin ei olis nukkunut laisinkaan kun unet ollut niin rankkoja :D aiheetkin on erittäin mielenkiintoisia: viime yönä minä (valve-elämässä viittä vaille ateisti) pidin messua afroamerikkalaisten sunnuntaikirkossa ja olin gospel kuoron esilaulaja. Ei ihme että aamulla väsyttää....
 
  • Tykkää
Reactions: *Louhi*
Oi, onpas tullut taas uusia mukavasti mukaan. Paljon onnea kaikille plussista! :love: Ja onnea myös muillekin hyvistä ultrakuulumisista, onhan se vaan ihmeellistä nähdä jo jotain konkreettista pikkuisesta. :barefoot:

@Jenspanen mukava kuulla, että olet onnistunut opinnoissa pientenkin lasten kanssa. Mullakin on opinnoissa mahdollisuus suorittaa aika paljon etänä, mikä on hyvä asia. Ja tosiaan tukiverkosto tulee olemaan suuri, tulevat mummot jo tappelee kumpi saa hoitaa ja auttaa enemmän. Hyvässä hengessä siis. :ROFLMAO: Eli muuten kyllä mahdollisuudet opiskelulle ovat hyvät, kunhan oma motivaationi vaan pysyy korkealla.

Lähipiirille kertomisesta tosiaan meillä tietää vain molempien vanhemmat, mutta mulla polttelee niin jo kertoa muillekin. Tuntuu, että tämä onnen tunne pursuaa yli jos en saa levittää ilosanomaa. :D Taidan kuitenkin kunnioittaa miehen toivetta ja odotella sinne turvallisemmille viikoille...

Sukupuolesta oli puhetta. Katsoin tuota kiinalaista kalenteria niin sen mukaan meille olisi tulossa poika. Mulla on tosin ihan tyttöolo tällä hetkellä. :p Oikeasti meille on ihan sama kumpi sieltä tulee. Aiotaan kyllä sukupuoli selvittää kun se on mahdollista.

Oksentelua kuulostaa olevan jo melko monilla täällä. Itsellänikin joka aamu tosi huono olo ja varmaan oksennus tulisikin jos menisi kunnolla kakomaan, toistaiseksi olen vielä nieleskellyt tunteen. Aamupala ei meinaa millään mennä alas, lähinnä yököttää. Olen keksinyt hyvän keinon aamupalan suhteen, tulen aina näin aamulla syömisen ohessa lukemaan nämä Kaksplussan uudet viestit. Ruoka menee vähän huomaamatta alas, kun keskittyminen on jossain muualla. ;)
 
Mulle iski just nii huono olo että mä vapisen..olin just tukussa ja just ja just selvisin sielt ulos :( apua...toivottavasti tää täst helpottaa...jotenkin epävarma olo ei vaa helpota..viel ois 2 viikkoo varhais ultraan.
 
Tää on jo kuudes lapsi mutta oon ihan hakoteillä viikkojen kanssa.
Voitteko auttaa.
Oma alkuperäinen kierto on 31-33, mutta nyt ovis tuli yllättäen kp 14 eli 28 kiertoinen. Silti menkat yrittivät vasta kp 33kivuilla vaikka olin testannut haalean plussan kp 27. Eli paljonko viikkoja on kasassa :whistle:o_O ??
On kyllä noloa.
Oloa ei ole vielä ollut mutta tulee noin vkon seitsemän kohdilla ja jatkuu vkolle 16 jos oikeen huono tuuri käy...
Minulla joinain päivinä auttoi se että söin jotain pientä ennen sängystä nousua. Seabandit ranteissa kai toi jotain henkistä apua... :ROFLMAO:
 
Jesh, laitoin aamulla esimiehelle mailia töissä että voisinko vikan yövuoron tehdä kotoa käsin kun raskauspahoinvointi alkoi voimakkaampana. Esimies suhtautui hyvin ja saatiin järjestelyt tehtyä ja saatan joutua toimistolle jos kollega sairastuu (ennen tai kesken vuoron) mutta autolla 15 min ajomatka että mieluummin näin :) maanantaina kehityskeskustelu niin käsitellään jatkoja myös sitten tarkemmin, esim. vuorotoiveiden ja etätyön suhteen.

@Låtta06 mitä itse nyt olen päntännyt faktaa niin se ovulaation ajankohta voi vaihdella mutta yleensä se itse kierron pituus pysyy säännöllisenä, jos kierto on normaalistikin säännöllinen. Sulla ei kovin suuri tuo vaihtelu myöskään tuossa ole, että virhemarginaali on varmaan ihan sallituissa raoissa jos laskee viikot edellisistä kuukautisista. Itsellä oli myös tämä raskauteen johtaneen kierron ovulaatio epänormaaliin aikaan mutta ihan viime menkoista sitten viikot laskettiin neuvolastakin käsin. Ärsytti kun tiesin tarkkaan hedelmöitysajankohdan ja raskauden "oikean keston" eikä se kelpaa missään kenellekkään vaan laskevat vaan menkoista viikot xD

Mulla on yöpöydällä rasiassa riisikakkuja ja vesipullo varalta, parina aamuna / yöllä herätessä joutunut turvautumaan.
 
  • Tykkää
Reactions: *Louhi* ja Låtta06
Hei, täällä liityttäisiin myös maaliskuulaisiin :love: Plussa tuli tänään Clearbluen digillä, täällä ihan hämmentyneinä molemmat kun yrityskiertoja takana tasan se yksi :D Nyt vaan toivotaan että pysyy mukana (y)
Laskettua aikaa näyttää 29.3.2018 :love:
 
Mun aamulla alkanut ällötys olo on jatkunut koko päivän...pari kertaa meinas iha taju lähtee..kiva kun työkaveri ihmettelee mikä on mut en voi kertoo...ei viel tässä vaiheessa ennenko on varmaa että se joku siellä elossa on :)
 
rubikinkuutio, 27v., OAS, 1.lapsi, LA 29.3.

Tähän mennessä oireita on ollut turvotus, ummetus, finnit, ilmavaivat, matkapahoinvointi ja vatsakrampit. :LOL:

Plussauksesta on kerrottu ainoastaan omalle äidille ja kahdelle ystävälle, koska he tiesivät että oltiin yritetty ja testailtu. :rolleyes: mutta he kans ymmärtää että mitä tahansa vielä voi tulla, äitini etenkin oli yllättävän rauhallinen. :D
 
Tervetuloa uusille! :)

@Låtta06 testasitko ovista aiemmissa kierroissa? Mietin, oliko sun luteaalivaihe 14vrk? Mulla kierto vaihteli aivan kuten sulla, siis viimeisimmät 30-32 päiväisiä kiertoja ja luteaalivaihe vakio 14. Ovista edeltävä aika vaihteli. Tässä tärppikierrossa sain ovisplussan jo kp 13, eli oli tulossa lyhyempi (28) kierto. Auttoikohan yhtään.. o_O
:ROFLMAO:

Ihania ultrakuulumisia monella! :love:

Pahoinvointia ei ole vielä ilmaantunut tänne.. ensi viikolla varmasti, jos masussa on elämää. Jännitän sitä, sillä uskon jotenkin et paha olo = kohdussa elämää. Mitä lie vanhan kansan ajatuksia.. :whistle::D

Onkos muilla aknea? Siis teini-iho, näppyjä, finnejä.. kääk! Mulle on paukahtanut plussan jälkeen vaikka miten kauheat iho-ongelmat kasvoihin. Onhan se oire kai tämäkin. :D

Hannah 5+4 malttamattomana oireita odotellen
 
  • Tykkää
Reactions: Meora
rubikinkuutio, 27v., OAS, 1.lapsi, LA 29.3.

Tähän mennessä oireita on ollut turvotus, ummetus, finnit, ilmavaivat, matkapahoinvointi ja vatsakrampit. :LOL:

Plussauksesta on kerrottu ainoastaan omalle äidille ja kahdelle ystävälle, koska he tiesivät että oltiin yritetty ja testailtu. :rolleyes: mutta he kans ymmärtää että mitä tahansa vielä voi tulla, äitini etenkin oli yllättävän rauhallinen. :D
Kirjoititkin just mua ennen, ei päivittynyt vaan näkyviin, mut hei kiva et on muillakin finnejä. :D Ja tervetuloa joukkoon!:love:
 
  • Tykkää
Reactions: Meora
Ääh, tänään taas pitkästä aikaa oli kunnon vatsakramppeja ja tuli kerran rusehtavaa vuotoa runsaammin pyyhkiessä. Ei kuitenkaan vielä oikeesti "huolestuttavia" määriä mut tietty sitä nyt vähän huolestu : D Ei ton kerran jälkeen enää oo tullut mut nyt alko yhtäkkiä tuntua taas aika pitkältä ekaan kunnalliseen ultraan.. :(
 
Mulla onneksi alkanut helpottaa väsymys. Yövuorojen välissä vielä viime viikolla taisin olla hereillä ehkä neljä tuntia. Eli unta piisasi 7:30-15 ja 18-19:30. Ja silti väsytti. Nyt pärjää normaalilla 7:30-14:15 unilla.
Mahaa kiristelee välillä, mutta ei pahasti. Pissalla mä ramppaan ihan jatkuvasti. Ja ruokavalio ei juuri oo parantunut. Kahvia mun olis eniten ikävä..
 
Huimaus ylös noustessa johtuu verenpaineen vaihteluista ja on normaalia. Mulla on normaalistikin matala verenpaine ja on tuota muutenkin. Äkkiä siinä oppii nousemaan rauhallisemmin. Kannan myös kaikkialla mukana suolapähkinöitä tms, millä saa sit verenpainetta vähän nousemaan nopeasti. Sauna on mulle myös aika nou-nou, tulee tosi heikko olo siellä. En oo kyllä mikään intohimoinen saunoja muutenkaan.

Unettomuus vaivaa edelleen, joka yö herään valvomaan tunniksi, kahdeksi tai kolmeksikin. Hippusen vaikuttaa väsymykseen päivälläkin. Öisinkin on nälkä eikä siihen tunnu syöminen auttavan.

Aika vähällä pahoinvoinnilla oon toistaiseksi selvinnyt, närästys vaivaa kyllä sitäkin enemmän ja lisäksi suussa maistuu koko ajan ihan vehkeelle :sick:. Mutta aika pienet viikot tässä toki vielä on ja ehtii pahentuakin. Aiemmissa raskauksissa en oo kertaakaan oksentanut, että toivottavasti ei tarvi nytkään.

Tänään 6+0.
 
@Meora uskon että huolestuttaa! Tsemppiä ja toivotaan ettei vuotoa tuu lisää. Oliks teil ultra jo varattuna?

Pahoinvoinnista, mulla oli eilen pohjanoteeraus. Ihan kamala olo eikä mikää menny alas tai pysyny siellä. Keskellä yötä tein sit kanalientä ja sillä sain olon sen verran hyväksi että pääs nukkumaan. Paras asia mikä mua oksettaa tällä hetkellä ono mun oma vessassa käynti :LOL: kuvottaa pyyhkiä ja se haju :ROFLMAO:

Aamusta tuli ihan hitusen pinkkiä paperiin, tiedä sit mistä moinen, toivottavasti kaikki olis hyvin. Mun valkovuoto on ollu ihan keltaista ja kokkareista, gynen mukaan asialle ei tarvi tehä mitään ku ei oo muita oireita. Mietityttää et voisko se sit olla syypää vuotooon.
 
Miten sitä osaisi ihminen olla stressaamatta? Mähän plussasin tiistaina ja jo samana iltana tuli ihan todella pientä vuotoa ja samoin ke ja to bongasin tarkasti tiiraamalla pientä ruskeaa väriä kerran-pari päivässä. Eihän toi varsinaisesti luottamusta herätä, joten tänään aamulla tein Clearbluen digitaalisen ja odotin näkeväni raskaana 2-3 viikkoa. Mutta ei, se oli edelleen 1-2 viikkoa, vaikka menkoista laskettuna tänään jo rv 5+0. Tosta tuli tosi paskat fiilikset, vaikka järkikin sanoo, että ovis oli vasta reilut 2 viikkoa sitten eli varmaan kaikki on ihan hyvin.Tein sit vielä halpistestin ja siinä viiva oli paljon vahvempi kuin mitä se oli tiistaina. Eli kyllä ne hormoonit on noussut, sanokoon Clearblue mitä sanoo :)

Yritän nyt lopettaa testaillut ja vaan uskoa, että kyllä siellä kaveri on kyydissä ja jos jotain ikävää käy, niin enköhän mä sen huomaa ilman testejäkin. Ajattelin tänään soitella neuvolaankin :love:
 
@Meora lle tsemppiä vuotojen kanssa, toivotaan että ovat ihan vaarattomia ja pikkuisella on kaikki kunnossa!

Vessassa joutuu nykyään ravaamaan ihan koko ajan. Ihan alussa jo ihmettelin, kun ei tarvinut kovin usein käydä ja tuntui että kaikilla muilla pissattaa koko ajan. No, nyt se iski sitten tännekin. :D En ole ikinä ennen joutunut käymään keskellä yötä vessassa, nyt joutuu joka yö nousemaan.

Taidan mennä nyt juoksujalkaa taas asioiden edelle, mutta eilen aloin jostain syystä miettimään tulevia hankintoja. Oletteko te miettineet, milloin alkaisitte mahdollisesti hommaamaan tulevalle pikkuiselle tavaroita, vaatteita ym (etenkin esikoisen odottajat)? Minä kyllä usein kaupassa olen hypistellyt kaikkea, mutta ajattelin malttaa mieleni esimerkiksi jonnekin raskauden puoliväliin asti, ennen kuin mitään sen kummemmin alan ostelemaan.:whistle:
 
Kaupassa tulee kyllä kaikkee ihanaa hypisteltyä ja haaveiltua..ja äitiyspakkausta oon käyny ihastelee :) mut ei todellakaa uskalla hankkii mitää ennenko kaikki on ihan varmasti kunnossa ja raskauskin jo loppusuoralla. <3
 

Yhteistyössä