Maaliskuiset 2018

Kiitos kaikille vastauksista :) Varhaisultra on nyt varattu parin viikon päähän. Neuvolaa pääsen valitettavasti soittelemaan vasta kolmen viikon päästä kun kesäloma alkaa. Töissä en koskaan pääse olemaan puhelimen ääressä, kun neuvolan soittoaika on...:poop: plus siellä on liikaa uteliaita korvia..

Niin ja jos kaikki menee nyt hyvin niin LA olis joskus maaliskuun puolessa välissä. On tää jännää :giggle:
 
Tervetuloa kaikille uusille! :)

Piti vielä tänään digiin pissiä ja tulos 3+, eli kyllä tässä homma etenee vaikka ei oikein mitään missään ei tunnukkaan! :ROFLMAO: Viime sunnuntaina digissä oli vielä 1-2.

Mies patisti toisen digin ostamaan, koska olen ollut kuulemma kovin allapäin. Onkait sitä kun näin jännittävän äärellä eletään ja takaraivossa pelko epäonnistumisesta. Mutta toivottavasti kaikki menee hyvin ja siellä pieni kasvaisi :love:
 
Kai se täytyy huomenna soitella neuvolaan! Tota varhaisultraa myös oon miettinyt kun mies sitä kovasti toivoisi... :D mutta mietityttää viikot kun en oo yhtään varmaan missä mennään kun kierron pituudesta ei hajuakaan! Plussasin ekan haalean tosiaan viime keskiviikkona, voisko siitä jotenkin laskea taaksepäin ?
 
Kai se täytyy huomenna soitella neuvolaan! Tota varhaisultraa myös oon miettinyt kun mies sitä kovasti toivoisi... :D mutta mietityttää viikot kun en oo yhtään varmaan missä mennään kun kierron pituudesta ei hajuakaan! Plussasin ekan haalean tosiaan viime keskiviikkona, voisko siitä jotenkin laskea taaksepäin ?
Neuvolassa ne taitaa laskea viikot viime kuukautisten ensimmäisestä päivästä alkaen?
Mulla oli ovis myöhään ja siitä laskien haamu plussa tuli 12 päivän kuluttua. Kierron pituus vaihtelee muutamalla päivällä, joten suosiolla menen vähän myöhemmin sinne alkuraskauden ultraan :) luulen että nyt täällä on rv5+4, mutta se varmaan tarkentuu vielä.

Huomenna soittoa neuvolaan kun on vapaapäivä niin saa rauhassa jutella, kun meilläkin tosiaan ensimmäinen aluillaan.
 
Taitaa olla aika yleistä, että ainakin esikoista odottavat käyvät varhaisultrassa. Ainakin itsestäni tuntuu, etten kykenisi odottamaan sinne rv10+ ennen kunnallista ultraa, sen verran hermoheikkona olen nämä ensimmäisetkin viikot ollut.

Viimeksi eilen illalla ennen nukkumaanmenoa sain miehelle kunnon itkuhysteriakohtauksen, että onkohan kaikki varmasti hyvin ja entä jos mun masussa on huono kasvaa ja blaablaa.. Siis ihan turhaa stressaamista, kun ei tässä vaiheessa voi muuta tehdä kun elää normaalia elämää. :whistle: Mies juuri ilmoittikin olevansa töissä aika poikki, kun ei oikein uni tullut niiden mun jorinoiden jälkeen. Ja nyt on tietenkin huono omatunto. :unsure:

Te, jotka olette ennenkin odottaneet, koska maha on alkanut näkyä? Pohdiskeltiin eilen myös sitä, että milloinkahan minulla näkyy. :D Olen kooltani hyvin pieni (lyhyt ja hoikka, alle 160 :ROFLMAO:), että tämmösessä kropassa varmaan näkyy melko nopeasti... Tosin yksilöllistähän se varmaan on. :p Ainakin tissit on jo nyt kasvaneet.

Suikku1 5+4
 
Meillä kuuluu varhaisultra jokaiselle 8+ eteenpäin ennen 10+0. Ekasta mulla oli 9+2 ja toisesta 8+2 ultra.

Pitäs vissiin soitella neuvolaan, kun eka neuvola pitäsi saada parin viikon päähän ja koska kesäaika, voi ajat olla tiukassa. Eka neuvola on täällä 6+ viikolla.

Mä olen isokokoinen odottaja ja raskausmaha on alkanut näkyä ehkä joskus 15 viikolla edellisestä. Esikoisesta joskus 18. Saa nyt nähä, miten käy. Turvotusta ainakin on, koska farkut ahistaa. :D
 
Mulla alkoi toisesta erottumaan raskausmaha syödyn mahan seasta n.14 viikon kohdilla. Ensimmäisestä paljon myöhemmin. Housut ei kiristä vielä, mutta saa nähdä miten käy kun parin viikon päästä pitäisi mahtua työvaatteisiin :)
 
Mulla näkyi esikosta vatsa vasta rv20, eikä se kyllä hirmu aikasin ole muissakaan raskauksissa pompsahtanut esille. Oon lyhyt ja pyöreä, mutta jonnekin se katoaa :)

Nyt tuntuu turvottavan, ärsyttävän ja väsyttävän koko ajan eli perussettiä :D

Mies leikittelee ajatuksella kaksosista, mua ei naurata kyllä yhtään...
 
Onko muilla varsinkin esikoisen odottajilla vainoharhaisia fiiliksiä aina vessassa käydessä? Kyttään aina paperia onko siinä mitään tuhrua/verta ja yllätyn aina kun paperi on siistin siisti :D Ehkä nuo kaksi keskenmenoa varhaisessa vaiheessa on opettanut vainoharhaiseksi, vaikka olo onkin ihan erilainen kuin niissä. Sellainen hyvä ja positiivinen mitä nyt välillä vähän heikottaa, heittää päästä ja etoo :giggle:

Kahen viikon päästä varhaisultra ja jos siellä on kaikki hyvin niin osaisin uskoa, että ehkä meillekin viimein suodaan ilo ja onni :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Risukko ja Vvi
Minä esikoisen odottajana myös vähän vainoharhailen tuon vessassa käynnin kanssa :D

Mulla on myös epäonni taustalla ja tuhruttelin tuolloin enempi ja vähempi 2,5viikkoa putkeen! Kiinnitymisvuotoakin oli tuolloin niin paljon että luulin välimenkoiksi, jotka laukaisi stressin purkautuminen.

Nyt on paljon varmempi olo (vaikka epävarmaa onkin), kun verta en ole missään vaiheessa vuotanut (y)
 
Täällä ei kuulu varhaisultra mutta taidan käydä yksityisellä että saadaan mielenrauha :D tänään digiin raskaana 2-3 eli vastaisi sitä hedelmöittymis ajankohtaa mitä oon arvellut :) kyllä nii skeptinen oon vielä jotenkin, itellä myös yks keskenmeno ollut edellisen miehen kanssa mutta se tuli jo paljon aikaisemmin.

Täällä myös turvotusta löytyy ja tissit niit kipeät että en pysty nukkuu enää mahallaan
Kkatjah 4+5
 
Moi, täällä plussattu 27.6. mut edelleen niin arkana tän asian kanssa että nyt vasta uskaltauduin tänne :)

Eli toinen lapsi jota odoteltu jo parisen vuotta (esikoinen 5v). Viimeksi tärppäsi syksyllä 2015 mutta siitä tuli km viikolla 8. Jätti kyllä pelon kytemään.. nyt olis viikkoja noin 5+5 ja la 6.3. Tosin nämä vain estimoituja, mulla hyvin lyhyt kierto (25-26pvä) et varmaan neuvolassa sit osaavat laskea tarkemmin. Ja ikä mulla nyt 33v.

Oireita ei vielä ole ollut muuta paitsi vatsa on ollut sekaisin yli viikon, turvottaa, korostunut hajuaisti eikä kahvi maistu yhtään (normisti juon 3-5kuppia päivässä, nyt en ole juonut kuin yhden kupin kahteen viikkoon :eek: ). Katsotaan nyt mitä tästä tulee :)
 
Vainoharhaisuudesta esikko-odottajilla...täällä ainakin nousee käsi ylös! Mua naurattaa melkein itseänikin tää mun vainoharhaisuus. Aina vessassa pitää tarkistaa paperi, ettei mitään tuhrua ole. Ja yhtenä päivänä panikoin miehelle, kun söin vahingossa vähän lakritsijätskiä. Ei oo mun miehellä ainakaan helppoa mun kans. :ROFLMAO:

@marjutan tervetuloa mukaan! Toivotaan, että pienellä on tarpeeksi tarrasukkia töppösissä ja pysyisi matkassa loppuun saakka.:love:

Täällä ois varhaisultra ensi viikon keskiviikkona. En millään malttaisi odottaa!
 
En paljon ole ehtinyt lomalla lueskelemaan ja muutenki on ehkä enemmän tullut keskustelua tuolla fb:n maaliskuisissa, mutta nyt sattui rauhallinen hetki ja lueskelin kaikki viestit läpi :) Tervetuloa minunkin puolestani uudet odottajat.

Neljännen kohdalla monet asiat tuntuu jo aika tutuilta ja nämä alkupäivät kuluu paljon nopeammin kuin ensimmäistä odottaessa, mutta kyllä sitä näköjään edelleen jaksaa murehtia ja pohtia, mitkä tuntemukset ovat "normaaleja":whistle:

@Risukko minut voisi lisätä listaan
10.3, mussu81, 36-v, OAS ja neljäs lapsi
 
Ensimmäinen neuvola aika 28 päivä ja siitä sitten kuulemma jatketaan ja neuvotaan (y)

Oli ihan kivan kuuloinen täti puhelimessa. Kuulemma molemmat kunnan neuvolatätit jää lomalle, muttei äitiys kun ei tässä iässä enää lapsia tehdä! :ROFLMAO::ROFLMAO:

Eli pääsen kesälomittajan käsiteltäväksi. Saiskohan tuon miehen matkaan?
 
Täälläkin varattu neuvola 2.8 ja yksityiseltä varhaisultra 27.7 meillä mies on reissutöissä niin näihin ei pääse mukaan mutta ekan ultran koitan saada niin että pääsis. Tajusin vaan että mulla on viikon reissu Malagaan just siinä RV 11-12 paikkeilla, kääk !!
 
Kyllä tuota neuroottista veskitarkkailua löytyy, vaikka jo neljäs pienokainen tulossa! :D Niin kauan (aiempiin verrattuna) tätä ehdittiin toivoa, ettei nyt osaa todeksi uskoa. Ollaan reissussa ja pakkasin kuukupin mukaan... jos ei olis pakannut niin varmasti alkaisi vuoto. Näin mun pää toimii. :rolleyes: Meillä siis isommat tällä hetkellä 8, 7 ja 5v.

Eilen tuli isot itkut Kaksplussaa lukiessa. Vauvakuvauksista luin ja miten joku isompi sisko kertoi ylpeänä pikkuisesta vastasyntyneestä veljestä... enempää ei kyyneliin tarvittu. :cry::ROFLMAO: Nälkä on myös aika jatkuva, jos en syö ajoissa, on tunne et syön mitä vaan eteen tulee ja ruokaa saatava HETI. Oireilun perusteella siis kaikki kunnossa. Kovasti toivoisin alkuraskauden ultraan pääsyä mut en usko, että meillä sitä tarjotaan. Kotikunta on vaihtunut aiemmista odotuksista.. Mutta tämä selviää kun soitan neuvolaan, ensi viikolla varmaan vasta teen sen. :)
 
Me odotetaan kans esikoista mutta ihmeen rauhallinen oon ollut vaikka kahtena päivänä tiputtelu olikin. Meillä on tosiaan pidempi yritys takana ja lääkkeillä saatiin tää aikaseksi niin olen onnellinen jo ihan siitä että onnistuttiin, kävi miten kävi.

Nyt on 5+6 ja pari päivää sitten alko pahoinvointi. Ja ei mikään aamu vaan aamupäiväpahoinvointi :LOL: sitä ennen oli pari päivää sellanen darranen olo. Rintojen kipu on vähän vähentyny ja näyttäis et ne on joka toinen päivä kipeet ja joka toinen ei.

Mites teillä muilla on oireita ollu, onks muita pahoinvoijia? :)
 
@rosmarin Hienoa, että vihdoin olette onnistuneet raskauden yrittämisessä! Toivon tosi paljon tsemppiä ja onnea että pieni pysyisi matkassa loppuun asti. :love:

Mulla ei ole nyt muutamaan päivään ollut yhtään mitään oireita. Ainoa on kipeät tissit, mutta senkin hoksaa vain painelemalla, kun ei muuten huomaa (en esim. ikinä nuku mahallaan jolloin tisseihin voisi sattua). Taidan olla hieman vainoharhainen, kun pari kertaa päivässä pitää tarkistaa onhan ne tissit vieläkin kipeät ja olen tosiaan raskaana. :ROFLMAO:

Tästä taisi ehkä olla puhettakin jo, mutta milloin ajattelitte kertoa raskaudesta lähipiirille? Entäpä milloin "julkisesti" kerrotte kaikille muillekin? Meillä on miehen kanssa vähän erimielisyyksiä asiasta. Tällä hetkellä siis vain meidän vanhempamme tietävät ja mies haluaisi odotella ainakin ekaan kunnalliseen ultraan (rv10-12) ennen kuin kerrotaan muille, ihan vaan jotta ollaan turvallisemmilla vesillä. Minusta taas tuntuu hurjan pitkältä ajalta odotella sinne asti. :confused:
 
Heippa kaikki :) Oon muutaman päivän lueskellut tätä ja nyt en malta enää olla kirjoittelematta itsekin! Plussasin lauantaina ekan kerran. Sunnuntaina tein vielä pari testiä, ja heti niihin lävähti plussat. Nyt ollaan oltu reissussa ja kotona toivottavasti jo odottaa digitesti jonka tilasin postissa. Epävarma olo on, koska mulla loppui edelliset kuukautiset vasta 1,5 viikkoa sitten... Ensimmäinen raskaus, jännää:love:
 
Onnea kaikille plussanneille !
ja tsemppiä oireisiin, itsellä on tutun oireeton tämäkin raskaus.

Suikku1, mä oon aina odottanut sinne niskapoimu-ultraan vähintään. Historiassa yksi tuulimunaraskaus joka havaittiin vasta tuossa ultrassa joten siitä jäänyt varmaan etten ole halunnut raskaudesta kertoa aikaisemmin.
Nyt voi olla että kerrotaan vasta rakenneultran tietämillä, saa nähdä.
 
Ei mekään aiota kovin varhain kertoa. Äidille on vaikea olla hiljaa ja voi olla, että saa kuulla aiemmin kuin muut (niin on saanut ennenkin), mutta muille kertomista halutaan odottaa ainakin np-ultraan asti. Tai miten pitkään tämä piilossa pysyy vatsan osalta. :ROFLMAO:
 

Yhteistyössä