Maaliskuiset 2019❤

Peikkuja kauheesti @eppishoo (y)(y)(y)
Minkä merkkisen dopplerin hommasit? Oliko kallis
Angel sounds, raskauskeijulta tilasin ja maksoi 31,90 plus postimaksut 6e! Eli ei paha! Käytettynä voi saada kyllä paljon halvemmalla, esikoisen aikana ostin käytetyn ja se pelitti hyvin. On vaan tullut hävitettyä kaikki vauvatavarat yms.

Hei! Mulle voisi listaan päivittää sairaalan kohdalle PHKS kun se on vissiin virallinen nimi :p
 
Hei
Täällä yksi, joka plussannut 2 pv sitten. Viikkoja 4 ja jotain.
Hieman jännittää/pelottaa, takana 2kk sitten KKM, syntynyt pikkuinen tyttö viikolla 14.. selvisi, että oli Turnerin syndrooma johon todennäköisesti menehtyi.
Lapsia löytyy ennestään 4. 13v, 12v, 9v ja 2v.
Täytyy vain mennä virran mukana sen suurempia ajattelematta.
 
  • Tykkää
Reactions: Tiukunen1982
Varovaisesti liityn tänne mukaan. Tänään tehty positiivinen testi. Ajattelin hakea vielä huomisaamuksi sellaisen viikkonäytöllisen. Edellisistä menkoista laskettuna LA 10.3 ja viikkoja nyt 4+4. Mutta kierroissa ollut sen verran heittoja, että saa nähdä, kuinka hyvin pitää paikkansa. Edellinen kierto oli 48 päivää ja ihan selkeästi tunsin oviksen kp35 ja testitkin vahvisti asian. Tässä kierrossa en ole tuntenut ovista ollenkaan ja ajattelin, että tämäkin kierto nyt venyy ja venyy, kun ovista ei kuulu.

Oireita ei ole ollut mihinkään suuntaan enkä viitsinyt aiemmin testailla, kun ajattelin, että tämä kierto olisi edellisen tapaan joku 50-päiväinen ja kohta saisi ottaa gyneen yhteyttä. En edes yhtään osannut ajatella raskautta, vaikka Flon mukaan olen “5 päivää myöhässä”. Mutta edellinen kierto oli sen parikyt päivää myöhässä, niin jotenkin tässä vaan ajatteli kropan sekoilua pillereiden lopetuksen jälkeen.

Tänään kuitenkin kp35 ja jostain syystä yhtäkkiä ajattelin, että pitää nyt testata, niin tietääpähän sitten, että menkkoja odotellaan joskus, kun suvaitsevat saapua. Yllättäen testi näyttikin tältä:

r2.jpeg

Pitänee huomenna soitella neuvolaan, vaikka en kyllä tiedä, onkohan siellä kesälomat menossa… :)
 
Onnea kaikille uusille tulokkaille :) täällä alkaa olla jo pikkuhiljaa aika paljon väkeä. Tämä on ihan loistavaa vertaistukea, käyn lueskelemassa täällä lähes päivittän. Yritän aina välillä jotain kuulumisia itsekin kirjotella. Ei malttaisi odottaa neuvolaa ja ekaa ultraa, haluaisin niin kovasti jo kuulla niitä sydänääniä :love: ...mutta hiljaa hyvä tulee.
Ajattelin etten alkaisi hankkia mitään vauvanjuttuja vielä ennen kun raskaus on pidemmällä, mutta tilasin silti tänään lastenhuoneeseen vauvalle maton. Vannoin miehelle etten muuta hanki vielä:D ensimmäistä odotan ja vauvakuume on ollut jo ihan liian pitkään joten vaikea malttaa olla mitään hankkimatta.
 
Hei
Täällä yksi, joka plussannut 2 pv sitten. Viikkoja 4 ja jotain.
Hieman jännittää/pelottaa, takana 2kk sitten KKM, syntynyt pikkuinen tyttö viikolla 14.. selvisi, että oli Turnerin syndrooma johon todennäköisesti menehtyi.
Lapsia löytyy ennestään 4. 13v, 12v, 9v ja 2v.
Täytyy vain mennä virran mukana sen suurempia ajattelematta.
Tervetuloa @Ninnu118 :) pahoittelut keskenmenostasi :(
Haluatko että lisään sinut listaan?
 
Varovaisesti liityn tänne mukaan. Tänään tehty positiivinen testi. Ajattelin hakea vielä huomisaamuksi sellaisen viikkonäytöllisen. Edellisistä menkoista laskettuna LA 10.3 ja viikkoja nyt 4+4. Mutta kierroissa ollut sen verran heittoja, että saa nähdä, kuinka hyvin pitää paikkansa. Edellinen kierto oli 48 päivää ja ihan selkeästi tunsin oviksen kp35 ja testitkin vahvisti asian. Tässä kierrossa en ole tuntenut ovista ollenkaan ja ajattelin, että tämäkin kierto nyt venyy ja venyy, kun ovista ei kuulu.

Oireita ei ole ollut mihinkään suuntaan enkä viitsinyt aiemmin testailla, kun ajattelin, että tämä kierto olisi edellisen tapaan joku 50-päiväinen ja kohta saisi ottaa gyneen yhteyttä. En edes yhtään osannut ajatella raskautta, vaikka Flon mukaan olen “5 päivää myöhässä”. Mutta edellinen kierto oli sen parikyt päivää myöhässä, niin jotenkin tässä vaan ajatteli kropan sekoilua pillereiden lopetuksen jälkeen.

Tänään kuitenkin kp35 ja jostain syystä yhtäkkiä ajattelin, että pitää nyt testata, niin tietääpähän sitten, että menkkoja odotellaan joskus, kun suvaitsevat saapua. Yllättäen testi näyttikin tältä:

katso liitettä 4114

Pitänee huomenna soitella neuvolaan, vaikka en kyllä tiedä, onkohan siellä kesälomat menossa… :)
Tervetuloa @önnö :) haluatko listalle mukaan?
 
Tai sitten kiinnittyminen? Eikös sen jälkeen vasta ala erittyä hcg:tä runsaammin? Epäilen näin käyneen itselleni myös, koska tunsin tällaisia tuntemuksia vasta dpo 10-12 kieppeillä ja arvo nousi alkuun hitaasti, ainakin päiviin nähden. Onneksi terveyskeskuksessa oltiin ymmärtäväisiä, etenkin kun edellisessä raskaudessa kkm, joten suostuivat tekemään lähetteen veren hcg:n mittaukseen. Viikko sitten perjantaina arvo oli 83 (mikä on aika vähän jos kyseessä oli oikeasti dpo 17), mutta eilen 6 päivää myöhemmin arvo oli jo yli 1000 mikä on taas oikein hyvä, kun arvon pitäisi normaalisti tuplaantua joka 36-48h välein. Joten koita oli murhetimatta (helpommin sanottu kuin tehty :X3:) ja muista että loppupeleissä kaikki nää on todella yksilöllisiä juttuja! Toivottavasti tää vastasi myös sun aiempaan kysymykseen @Alia :)

Niin ja tervetuloa uusille ❤ toivotaan että kaikkien meidän kyytiläiset ovat tulossa jäädäkseen :giggle:
 
Hei.
Varovaisesti kurkin tänne puolelle kahtena aamuna testatun plussan jälkeen. Mennään sitten häntä koipien välissä takas kuumeilupuolellle jossei ala mun viivat vahvistua.

Mutta toistaiseksi onnesta mykkyrällä olettaen että meille tulee maaliskuussa vauva. :love:

HMami/18.3/?/34/3 lapsi
 
Tein aamulla vihdoin digin ja se näytti 2-3 viikkoa, mikä oli mulle ihan toivottu tulos :love:

Soitin myös neuvolaan ja la muuttui 10.3.. Eka neuvola on heinäkuun lopussa.

Samalla tuli aika iso muutos viikkoihin, näköjään nettilaskurit mulla heittää aika paljon. Neuvolassa huomioivat mun pitkähkön kierron ja luvuksi tuli 4+5.
 
  • Tykkää
Reactions: Alia
Moikka! Voisin tulla tänne kurkistelemaan, tein plussatestin eilen dpo 12, 1. Inseminaatiosta alkunsa saanut pikkutyyppi, joka toivon mukaan pysyy mukana. Jännittää vielä hurjasti mutta haluan luottaa että kaikki menee hyvin. :) Voisin liittyä listalle! Netin laskurin mukaan hedelmöityspäivästä laskettuna aavalvar / LA 16.3 / TAYS / 1.lapsi / 23v

Maitojunalla takasin jos pieleen menee,mutta nautiskelen nyt elämäni ekasta plussasta tikussa sekä tissikivuista ja masuvihlasuista ja nälästä ja janosta ja kakkaamisen vaikeudesta :LOL::rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: donatel
Viikkonäytöllinen digi näytti tänään 2-3. Soittelin neuvolaan. Ajanvaraus osoittautui alkuun hieman hankalaksi, kun olen viime viikolla muuttanut toiselle paikkakunnalle, eikä minulle kuulemma voinut varata aikaa, kun eivät näe tiedoissa, että olisin heidän asiakkaansa :D Lopulta onneksi onnistui ja ensimmäinen neuvola on 30.7. Parilla päivällä muuttui arviot eli neuvolan mukaan tänään 5+0 ja LA 8.3.
 
  • Tykkää
Reactions: aavalvar ja Alia
Moikka! Voisin tulla tänne kurkistelemaan, tein plussatestin eilen dpo 12, 1. Inseminaatiosta alkunsa saanut pikkutyyppi, joka toivon mukaan pysyy mukana. Jännittää vielä hurjasti mutta haluan luottaa että kaikki menee hyvin. :) Voisin liittyä listalle! Netin laskurin mukaan hedelmöityspäivästä laskettuna aavalvar / LA 16.3 / TAYS / 1.lapsi / 23v m

Maitojunalla takasin jos pieleen menee,mutta nautiskelen nyt elämäni ekasta plussasta tikussa sekä tissikivuista ja masuvihlasuista ja nälästä ja janosta ja kakkaamisen vaikeudesta :LOL::rolleyes:
Tervetuloa @aavalvar ja tarrasukkia matkaan :love: Hienoa, että teillä oli jo ensimmäisestä inseminaatiosta tarrautunut pikkukaveri matkaan:)
 
Mahtavaa, meitä on täällä jo hurjasti antamassa toisillemme vertaistukea. :love:
Hieman omaa napaa. Pahoinvointi/kuvotus on astunut kuvioihin. Onneksi olen vielä hoitovapaalla ettei töissä tarvitse sinnitellä, mutta täällä kotona on kuitenkin vauhdikas taapero jonka perässä saa juosta. Oksentamaan ei ole vielä joutunut mutta koko päivän kestävä kuvotus ottaa hieman koville, onneksi tämä johtuu kuitenkin maailman parhaimmasta asiasta:) Saas nähdä kuinka tulen selviämään sunnuntaina pidettävistä ristiäisistä. :whistle: olen saanut kunniatehtävän toimia myös sylikummina:)
 
Hei! Kiva käydä lukemassa täällä päivittäin tilannetietoja ja paljon tullut uutta porukkaakin! :) Mä rohkaistuin nyt soittamaan sittenkin jo neuvolaan ja olisivat antaneet ajan jo ensi viikolle, mutta oman reissuni takia menee parin viikon päähän. Tosi onnellinen ja toiveikas olo tästä raskaudesta, ja neuvolaan soitto jotenkin vielä vahvisti tunnetta. Nyt viikot 5+2, oireina edelleen kipeät rinnat, vihlaisut alavatsassa ja lisäksi tullut ummetus. Samoja kuin ekan kohdalla aikoinaan. Toivottavasti kaikkien pikkumatkustajat pysyvät matkassa. <3
 
  • Tykkää
Reactions: Alia
Tervetuloa uusille! <3

Tsemppiä kaikille pahoinvoinnista kärsiville :( ekan kolmanneksen jälkeen ilmeisesti pitäis viimeistään helpottaa?

Mä ajattelin soittaa ens viikolla neuvolaan ja varata ekan ajan. Tietääkö joku jolla on ennestään lapsi/lapsia et onko niitä käyntejä nyt vähemmän kuin esikoisen kanssa?

@Zelda<3 ihana et joku muukin jo tehnyt hankintoja, mä ehdin jo shoppailla ekat vaatteet vauvalle ja peiton ostin myös :love: ekan lapsen kohdalla maltoin odottaa melkeen rakenneultraan ennen ostoksia mut nyt ei pysty :D

Carine ja vauva 5+4
 
Viimeksi muokattu:
Viikkonäytöllinen digi näytti tänään 2-3. Soittelin neuvolaan. Ajanvaraus osoittautui alkuun hieman hankalaksi, kun olen viime viikolla muuttanut toiselle paikkakunnalle, eikä minulle kuulemma voinut varata aikaa, kun eivät näe tiedoissa, että olisin heidän asiakkaansa :D Lopulta onneksi onnistui ja ensimmäinen neuvola on 30.7. Parilla päivällä muuttui arviot eli neuvolan mukaan tänään 5+0 ja LA 8.3.
Mullakin neuvola sitten 30.7., aika samaa tahtia mennään siis kaikessa :D varasin myös yksityiselle ajan varhaisultraan 1.8. Kun neuvolasta sanoivat, ettei heidän laitteilla tuossa vaiheessa vielä mitään sykkeitä voi tarkistaa. Sen verran stressaavaa sorttia olen että haluan ennen ensimmäistä kunnallista jo tietää onko kaikki ok :rolleyes:

Tervetuloa kaikille uusille! Meitä on jo monta :love:
 
@Alia, tsemppiä pahoinvoinnin kanssa! Toivottavasti ristiäiset sujuu ongelmitta :)

@auringonkukka89, teillähän saa nopeasti neuvola-aikoja, mahtavaa! Täällä ensimmäinen vapaa aika oli tuo 30.7.

@Helmi30, mahtavaa, että mennään näin samoissa aikatauluissa, hauska vertailla kokemuksia jatkossa :) Täälläkään ei ekalla käynnillä ilmeisesti ultrata, kun sanoi puhelimessa, että ekalla käynnillä saa sitten lähetteet sairaalaan ultraan. En tiedä, eikö sitten tämän käpäkylän neuvolassa ole kunnon laitteita :D Yksityisen varhaisultraa en ole vielä edes mitenkään osannut ajatella. Saa nähdä, miten tässä jännäilyssä ja odottelussa jaksaa, tuleeko varattua aikaa yksityiselle vai odottaako kunnallista... :D
 
Viimeksi muokattu:
Hei vaan kaikki! Luin teidän kuulumiset, mutta en muista enää kaikkia kysymyksiä :ROFLMAO:

Täällä siis plussattiin tänään!
Jännittävää tämä alku, mutta kiva tulla jo jutustelemaan teidän kanssa. Toivottavasti meillä kaikilla vahvistuu vielä viivat :love:

Kotona häärää yksi puoltoista vuotias taapero. Hänen odotusaikana kirjoittelin tänne myös ja liityn mielelläni salaiseen fb ryhmään jossain vaiheessa :)

Toukokuinen, la 16.3., 2. lapsi
 

Yhteistyössä