MAALISMASUT 2008

Heipprallaa ihanaiset! :heart:

Teretulemast uusille äiskä äiskälle, yms. ei voi muistaa kaikkia..sorry :snotty: Ja Papagena, hieno, että tuli plussa!! -IHANAA!

Mulla ei hajut tee mitään..
Aavistus vatsaan koskee nyt kun oikein ajattelen..

äiskä äiskä:Saaks yhtään nudella, että mitä työtä sä oikein teet? Oon yrittänyt tässä pähkäillä noitten sun juttujen perusteella.. =)

Oikukas: Toivotaan, ettet ihan niin kaameeta pahaa oloa joutuis kärsimään kuin ed. raskauden alussa.. :$

Noo, meen kaitsemaan pikku räkänokkaa. SONMORO!

mää ja pikkunen rv 5+6 kaitennii...
 
myymä
Alkuperäinen kirjoittaja äiskä äiskä:
Maria82 kiitos tervetulotoivotuksista =)
saa udella, oon upm:llä puhelinvaihteessa... joten koneella siis koko ajan.. ja hyvällä omalla tunnolla täällä voi olla päivät pitkät, jos puhelin soi, nii tää sivu jää tonne taa.. joten ei tavallaa kuitenkaa häiritse töitten tekoo.... =)
ja heinäkuu kun on tosi hiljane, nii eihä täällä puhelimet juuri soi, joten vieläkin paremmalla syyllä voi netissä pyöriä :LOL:
Voi että mäkin tahtoisin toimistotöihin <3. Olin jo koko ajan etsimässä uutta työpaikkaa kunnes nyt tuli tämä raskausuutinen niin eipäs minun kannata vakkariduunista mihinkään vaihtaa.. Oon siis nyt apteekissa töissä ja siellä on AIVAN KAMALAA! Sitten pitäis niinku helmikuuhun asti siellä jaksaa... huokaus!
 
Eli meille on tulossa kolmas lapsukainen :heart: Isommat lapset ovat 09/04 ja 02/06 syntyneet =)
Tämän pienen laskettuaika on vielä arvoitus. Viimeisten kuukautisten mukaan nyt pitäisi olla rv6+0 ja la 29.2.2008. MUTTA mun mielestä ovulaatio tuli joskus 17-18.6:tta, joten nyt ois vasta rv4+3 ja la 11.3.2008. Ja tiedän, että ovulaatio oli myöhemmin, koska just tuolloin oli KAUHEITA alamaha kipuja ja tuonne alas oikealle sattui kauheana. Sitten varasin lääkäriajan(syynä myös laihtuminen, vaikken laihduta). Lääkäri oli silloin 20.6:tta, siellä otettiin myös raskaustesti verestä. Joka oli ollut negatiivinen. Ja se terveydenhoitaja, joka soitti, väitti kivenkovaan, ETTEN voi olla raskaana, että noi pissatestit on näyttäny väärää tulosta. Marssin sit apteekkiin ja siellä selvitin tilanteen, tein uuden positiivinen testin. Soitin ultra-ajan ja sielläkin laskivat ajan sen mukaan, että ovulaatio olisikin tullut myöhemmin. Mulla on sen takia tuo kierto niin sekaisin, koska vasta toukokuussa tuli "oikeat" ensimmäiset kuukautiset tuo kuopuksen
syntymän jälkeen.
Onko kenelläkään muulla todella voimakkaita ovulaatiokipuja? Olen kylä aina aistinut ovulaation, mutta tuo oli kyllä aika tuskaa. Ei voinut edes kävellä ilman, että sattui.
Vitsi, kun mulla on ollut outoa tuon "pahoinvoinnin" kanssa. Välillä aamuisin on kuin olisi krapula(anteeksi kuvaus). Vähän kökkö olo, en meinaa päästä sängystä ylös, ja menee kauan ennen kuin moottori lähtee käyntiin. Ja mulle tulee sellaisia heikotuskohtauksia!! Pakko syödä useasti, muuten tulee todella heikko olo, hikeä puskee, huih :headwall:
Niin ja synnytyssairaala on OYS.
Nyt lähden tekeen noille muksuille ruokaa :)
 
Testiä en ole vielä tehnyt, mutta menkat on myöhässä 5 pv. Aattelin ootella ens viikkoon ja testata sitten, mut saapi nähdä maltanko odottaa sinne asti ... siispä ilmoittaudun mukaan jonkinmoisella varauksella.
Jos tämä on totta, niin la on 2.3.08 ja viikkoja 5+4, sairaala TAYS.

Onnea kaikille jo plussanneille ja kuulumisiin!
 
Jospa minäkin tulisin tänne.. :)

Hei vaan! Olen 24v tuleva äiti! HIH!kuulostipa kivalta! Eli esikoista odotetaan turussa miehen(31v) ja kahden koirapojan turvin. Keskenmeno takana toukokuussa 07 ja heti tärppäsi uudestaan. Km:n jälkeen pitäisi kai olla huolissaan ja hermostunut, mutta minulla on mitä parhain olo, tosi luottavainen ja luonnollinen tämän raskauden kanssa!

Lakureitten mukaan LA olisi 4.3. tms, 23.7. on eka neuvola, siellä kai sitten tarkentuu. Nyt viikkoja on siin 5.
 
Moi!


Kai se on munkin pikkuhiljaa tänne siirryttävä joukon jatkoksi. Eilen ja tänään haamu tullut kahteen eri testiin. En vielä ehtiny lukea ketjua läpi, teen sen sitten ajan kanssa. Mulla myös LA siinä maaliskuun alussa, noin 11.3.2008 ja ihka ensimmäistä odotellaan. Sairaala on jyväskylän kai, miten lie lyhennetään!? :ashamed:
 
Hei, mä haluisinkin tosta listasta mun synnytyspaikan pois. Liian helppo muuten tuttujen tunnistaa. Kun nyt tässä on selvinnä, että täällä kaksplussan sivuilla käy ihan hirveeesti tuttuja pörräämäs. JOtenka, jos ihana listanpäivittäjä vois sittenkin poistaa sen, mitä sinne ens alkuun kovasti pyytelin :snotty:

On se jännä, kun toiset tietää plussan jo niin varhaises vaihees, viikolla neljä jo..ja sit lukemat on jotain 3+4 ja toisilla voi mennä pitkän aikaakin ennenkuin näyttää plussaa..heh. Toisilla sitä hormonia tulee enempi ja toiset ovuloi nopsammin etc.... :p
 
Aivan yht'äkkiä iski aivan tajuton väsymys. Ei siis yksinkertaisesti jaksa tehdä yhtään mitään. Kaikkea tekis mieli tehdä, muttei jaksa sohvalta nousta :headwall: Nyt alkaa selvästikin noi raskausoireet kolkutella ovelle :D Nyt lähden tekeen taas ruokaa ja sitten on pakko raahautua kauppaan =) Onneksi mieskin tulee kohta töistä kotiin :heart:
 
Pikkumies 1-vee nukahti just, on raukka jo toista päivää kuumeessa. Mitään muita oireita ei sen kummemmin ole kuin tuo kuume niin epäilen vauvarokkoa, huomenna olis kolmas kuumepäivä niin pitää seurata et tuleeks niitä "pilkkuja". Omasta olosta sen verran että nälkä on edelleen kokoajan ja nukun aina kun mahdollista. Pissalla ravaan vähänväliä ja mahaa välillä nipistelee. Varsinkin jos tekee jonkin nopean liikkeen niin alavatsaa "repäisee". Luin esikon aikoihin pitämästäni raskauspäiväkirjan tapaisesta, että vatsakipuja oli silloinkin, eli voin kai olla ihan huoletta.

Ei sitä oikeen usko vielä todeksi että vauva on tulossa, ei uskalla uskoa.. vaikka salaa ihailee pikkuruisia vaatteita taas.. hmm.. mut öitä kaikille, hetken yritän katsoo tv:tä ennenkun poju taas herää ja kaipaa äitiä.
 
..niin kun multa näky puuttuvan nää tiedot tuolta ela sivulta niin jos nyt oikein laskin niin mun LA vois olla 6.3 ja synnytyssairaala KYS. Tarkentuu tuo LA varmaan vielä sit ultrassa, mut näillänäkymin.Hih samassa kuussa LA ku esikosta oli :D
 
Iltaa kaikille! Olen kirjoitellut tuolla kevätvauvasta 2008 haaveilijoissa. Nyt meilläkin on plussattu ja odotus on 5+2 edellisten ylimenneiden mukaan. Mutta jos katotaan normaalin kierron mukaan, niin on aika lailla kuus viikkoa. Esikoista siis odotetaan ja synnytyssairaala on joku HUS:n sairaaloista. Kuka muuten tietää, milloin kannattaisi ottaa yhteyttä neuvolaan? Tää kaikki on aika uutta, vaikka onkin ollut mukana kuulemassa kamujen odotuksia.
 
Olipas tullut huimasti lisää porukkaa, Onnea kaikille minultakin!

Viis päivää olen ehtinyt totutella ajatukseen että nyt se esikoinen olis tulollaan.. Ei vaan tahdo upota päähän, jotenkin tuntuu että jos liikaa riemastuu, jotain sattuu, vainoharhainen jo tässä vaiheessa.. =)

Ettekä usko miten auttaa kun muillakin tuntuu olevan hirveä nälkä ja koko ajan väsy!! Siis voiko oikeesti näin alussa pistää koko maailman sekasin niin pieni ihmisenalku?! Mutta silti vähän murehdituttaa kun ei ole ollut pahoinvointia, ei siksi että sitä haluaisin, mutta kun tuntuu ettei ole "tarpeeksi" oireita...
Rintoja pakottaa vielä vähän ja maha tuntuu olevan pinkeenä (sitä on sitten kyllä omasta takaa niin ettei varmaan tutut huomaa raskautta ennenkö lapsi on sylissä) ja pissalla juostava koko ajan.

Tuizun kanssa tuntuu olevan paljon yhteistä
:D Meilläkin mies ei halua hirveesti vielä puhua, haluaa että odotellaan vähän pidemmälle.. Mutta silti se jaksaa miettiä, pyysin eilen tuomaan jugurttia kaupasta ja toikin, mutta kertoi hirveän kauan valinneensa kun "sä sanoit jostain makeutusaineesta, niissä kaikissa on jotain.." Aika liikkistä
=)

Ai niin, ja se synnäri on se KSKS
 
Onnea uusille plussaajille!

Enne: Meidän tytteli sairasti kans vauvarokon tossa kuukauden päivät takaperin. Kova kova kuume kesti noin neljä päivää, ja 1. kuumeettomana päivänä tuli heleä vaaleanpunainen läikikäs ihottuma. Selkeästi vauvarokko.

Täälläkin on kieltämättä tuota tiheää pissaamista...
:LOL:
Tänään kerrottiin uutisesta myös miehen perheelle. Mutta juoruta ei saa vielä eteenpäin B)

Misupai: Neuvolaan voit soittaa aivan hyvin jo ensi viikolla. Varsinkin näin kesäaikaa voi neuvolassakin olla jotain ihme säätöjä tms..ja sijaisia, ja kesälomalla porukkaa...

Nyt mänen..Mukavaa viikonvaihdetta!
 
MÄ olin tänään jo laittamassa tekstaria äitille, isälle ja veljille mutta sit kuitenki jänistin... :whistle: Yhdelle kaverilleni oon kertonut, joka tietää taustastamme. Mutta en tosiaan kellekkään muulle vielä, ukkoni lisäksi. Yleensä kerron äidille heti kaiken mutta nyt ovat olleet mökillä pari viikkoa lomailemassa, niin siks on ollu helpompi pitää salaisuus... ;)

Kyselläänpä nyt tässä meidänki ketjussa, aiottako mennä np-ultraan tai teettää seulonnat? Mä en esikoiselta menny kumpaankaan, kävin ainoastaan rakenne-ultrassa. Miehen kanssa päätettiin että tuli mitä tuli, lapsi on meidän lapsi. Loppu-ajasta mua mietitytti että oliskohan sitteki pitäny mennä tutkimuksiin, entä jos nyt tuleekin sairas lapsi...Mutta Luojalle kiitos, terve poika tuli maailmaan :heart: Niin, nyt sitten oon pähkäillyt että menisinkö tässä raskaudessa seulontoihin. Mitä jos tulokset on jotain muuta mitä odottaa? Mitä ihmettä sitä sitten tekis? Nehän joskus antaa virheellisiäkin tuloksia ja sitten olis koko loppu-odotus pilalla kun pelkäis kaikenlaista. Mun pitäs ens viikolla soittaa aika np-ultraan jos siihen meinaan mennä...Vaikee juttu kyllä päättää! :snotty:

Jahas, nyt sauna päälle! Hyvää yötä, maalismasut!
 
Kiva lukea, että muidenkin oireet ovat samansuuntaisia, vaikka ei näitä paljon olekaan. Ainoat oireet on pissatus (normaalistikin käyn usein ja nyt tosi usein) ja rinnat on tosi kipeät sekä miehen mielestä kasvaneet kivasti... Onneksi ainakaa vielä ei ole tarvinnut kurkkia kaakeliastiaan! Niin ja väsyttää, mutta onneksi on vielä lomaa melkein 10 viikolle asti.

Vielä ei ole kerrottu muille kuin mun yhdelle kaverille, joka kertoi omastaan aikoinaan samalla tavalla. Jotenkin pelottaa kertoa vanhuksillekin, jos kaikki ei olekaan niinkuin pitää...

[/b]Maria82: Täytyypä soitella neuvolaan, meillä onneksi neuvoloita on joka nurkalla, omakin 200 metrin päässä. Mille viikolle sen kenties antavat?

Nyt sänkyyn meidän pienen Helmisuurimon kanssa, hyvät yöt!
 
Kiitos Maria82, poju edelleen kuumeinen mut muuten normaali ja tää olis nyt kolmas kuumepäivä, jospa tää on nyt sitä vauvarokkoo, seuraillaan. :hug:

Me ei käyty esikoisesta missään niistä seulonnoista, mutta siis voisin hyvinkin mennä jos saisin lisätietoa. Tyhmänä nyt vähän kyselen että siis mistä siinä nyt onkaan kyse? np-ultra? siis ihan tavallinen ultra? ja siis voiko ne seulonnat suurentaa keskenmenon riskiä, vai mistähän olen saanut sellaista päähäni?..

cicilisko: Mullakaan ei ollut esikoisesta yhtään pahoinvointia ja monesti muistan ajatelleeni että onkohan nyt jotain vialla ! Heh.. vaikka siis sehän on vaa nhyvä kun ei okseta. Mutta siis halusin vaan kertoo että tutulta kuulostaa nuo ajatuksesi. Nytkään ei ole pahoinvointia vielä alkanut enkä oikein usko sitä tulevankaan, mut enää en ole siitä huolissani.

Alaselkä on ollut tänään kipeä.. muuten ihan samanlaisia oireita kuin ennenkin. Salaattia syön ihan hulluna jokavälissä, nytkin odotan et poju herää niin lähdetään kauppaan ku tomaatit alkaa olla loppu! KAikkee terveellistä tekee mieli, onneksi, sama oli ekasta raskaudesta että hedelmät, marjat ja kaikenlaiset ihanat salaatit yms. ja varsinkin kaurapuuro maistuu!heh.. Kuullaan! :flower:
 
Enne, lohduttaa kuulla, jotenkin kun automaattisesti odottaa että pitäis oksettaa, ja joskus vuosia sitten ehdin tovin olla raskaana ja silloin oksensin aamusta iltaan.. Se muisto nyt varmaan kummittelee.

Koko päivän olenkin nyt murehtinut toista asiaa.. Olen määräaikaisessa työsuhteessa (kesto 1 vuosi) joka loppuu lokakuun alussa. Pomo jo väläytteli vihreää valoa jatkon suhteen ja nyt mietityttää missä vaiheessa kerron. Ollaan menossa jo yli 12 viikoissa kun sopimusta allekirjoitellaan, mutta päällepäin se tuskin näkyy kun on tuota kumpua omastakin takaa. Eli jäljelle jää se moraalinen puoli. Tällä hetkellä kallistun siihen etten kerro mitään. Työpaikka on suuri ja erittäin miesvaltainen, ja minua ollaan ottamassa vähän "eläkeputkien lähestyessä varalle" eli en koe jättäväni työnantajaan "pulaan" äitiyslomani kanssa.
Mutta silti... Ja mietin sitäkin voiko vakituisessa työsuhteessa olla vielä koeaika jos samassa tehtävässä on ollut jo vuoden määräaikaisena?

 
Kyllä aika menee nyt hitaasti.
Huomenna teen vielä varmistustestin.

Kaikki vaan puhuu ultrista sun muista enkä mä tajua mitään. :( Sen verran tiedän, että täällä meillä ei pääse ku yhteen ultraan sillon, oliko se vko 12. Mikä noista np- ja rakenneultrista sun muista on se "tärkein"!? Serkun tytöllä on ollu kehitysonglemia ni väkisinki ajattelee, että voiko osua meidänki kohdalle!? :/

Kehtaako jo ens viikolla soittaa tohtorille jos nyt huomenna vielä viiva näkyy!? :ashamed:
 
Iltoja!
Ihanaa olla taas "yksin"kotona. Esikoinen kävi yöunille ja mies lähti baanalle. Lupasi mennä sohvalle nukkumaan sitten yöllä. Aina sitä saa pelätä, että se herättää koko talon. :eek:

Kysyiköhän joku, että millä viikoilla neuvolan yleensä mennään. No anyway, kyl ne taitaa olla siinä 9 viikon tienoilla. Eli noin rv8-10. Mulla taitaa olla viikolla 10..? En oo jaksanut tarkkaan laskea.

Joo kyllä varmaan se rakenneultra on tärkeempi.Mut periaattees siinä niskapoimu-ultrassa kattellaan niin eri asioita kuitenkin..varmaan siinä enemmän selviää tällaiset kehitysvammat tms. Tai eihän ne tulokset ole koskaan täysin tosia, voi tulla vääriäkin hälytyksiä!
Esim. Lahdessa kunta tarjoaa vain tämän ensimmäisen ultra, eli niskapoimu-ultran joka jo viikon 12 tienoilla tehdään.
Vantaalla saa molemmat ultrat.

cicilisko: Nuo työjutut on sitten hyvin hankalia asioita :| Mä voisin kuvitella, että vaikka määräaikaisen jälkeen saat vakiviran niin silti olis koeaika. Kai se on joku pykälä?! Onko muilla tietoa/kokemusta.. Kannattaa olla kuitenkin aika itsekäs. Monasti on kuultu, että nainen saa potkut raskauduttuaan..ts. työsuhdetta ei jatketakaan..vaikka niin ei tietenkään saisi tehdä. Sitten on keksitty muka muita syitä irtisanomiseen. :/

Vielä omasta navasta: Ei oireita, ei niin minkäänlaisia. Paitsi no välillä vatsa tuntuu yhtäkkiä kovin tyhjältä..tai siis nälkä yllättää hyvin nopeasti :p

Eipä nyt sen kummempaa. Kohta koisimaan |O =)
 

Yhteistyössä