Marraskuiset 2018

@noommi oon ymmärtänyt et kuume ei oo hyväksi raskaana ollessa, et pitäis just panadolilla koittaa laskea se :unsure: Toivottavasti voit pian paremmin!
Päivitin listaa vaikka lomalla ollaankin :D

Tervetuloa kaikille uusille ja onnea!

Olipas melkoisen ihana yllätys @Pocahontas- bongata sut täältä. Onnea ihan valtavasti plussasta :love:
Kiitos samoin @voittamaton :love: ja mikä sattuma et samaan päivään arvioitu LA :love::LOL:
Ainiin unohdin laittaa ikäni tonne, voisin lisätä sen (y)
Nyt on rv6+1 ja mulla on seuraavia oireita; pissattaa usein, välillä huimaa, palelee ja sit taas välillä ihan hikoiluttaa, vatsassa tuntuu menkkamaista jomotusta/vihlahtelua välillä, päänsärkyä. Onhan tossa noita nyt ku oikein mietti :ROFLMAO: Mut rinnat ei oo kovinkaan arat, nännit vaa.. Ois kiva kuulla miten muilla on tullut oireita? :barefoot:
 
Viimeksi muokattu:
Marraskuiset 2018:

31.10
Sonde
/ 31 / toinen
oiliolivia / 34 / toinen / SEKS / neuvola 23.3
pikkutakkutukka / 2. / ei vielä tietoa
pampulax / 37 / 8. / Kaks
Himskatti / 25 / ensimmäinen /NKL


1.11
voittamaton
/ 26 / ensimmäinen / TYKS / varhaisultra 19.3 / neuvola 21.3
noommi /26 / eka /KYS / neuvola 27.3.
Pocahontas- / 31/ ensimmäinen / NKL / varhaisultra 16.3/ neuvola ?

4.11
Tintarella / 30 / 2. /NKL / Neuvola 21.3.

5.11
nanuska
/ 34 / kolmas / nkl
Idrisni / 32 / toinen / Tays

6.11
Triple82
/35 /3 / NKL

7.11
Starangel / 36/ 3 / JS tai NKL
Paukku_2018 / 30 / ensimmäinen / HYS / neuvola 19.3
hennap / 22 / eka / OYS / 28.3.


8.11
Susa.s
/ 32 / neljäs / Js


9.11
haaveistatotta
/ 26 / Toinen / KSKS
Hentukkainen /toinen /24 / KYS

15.11
ijomeo
/ toinen / 27 / OYS

Tiedot muodossa:
laskettu aika / nimimerkki / ikä /monesko lapsi /synnytyssairaala / tuleva ultra / neuvola. Muutokset ja puuttuvat tiedot PUNAISELLA värillä. Kaikkia tietoja ei ole pakko ilmoittaa.


Synnytyssairaalat:
E-KKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
KOS(/H): Kätilöopisto (/Haikaranpesä), HKI
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
PS: Porvoon sairaala
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala
 
Mulla oireina aaltomaista etovaa oloa, samoin väsymys iskee aaltoina. Rinnat on kipeät ja turvonneet ja nyttemmin myös nännit kipeytyneet. Yölläkin pitää herätä pissalle ja sit on vaikea päästä takaisin uneen. Tänään oon heränny 4.00
Ja vatsan turvotus on ihan hillitöntä. Näytän siltä niinku oisin jo pitkälläkin raskautta.
 
@Pocahontas- niinpä, melkoinen sattuma tosiaan, että LA on samana päivänä :love: Ootko aatellut liittyä faceryhmään? Mä liityn varhaisultran jälkeen jos kaikki on ok.

Kyselit oireista! Mulla oli ekat viikot hirveästi alavatsakipuja ja jomotuksia, huimausta ja janotti koko ajan. Nyt noi jomotukset on lievempiä, pää särkee välillä ja muutaman kerran oon kakonut ja meinannut oksentaa :ROFLMAO: Vähän pelottaa kun maha ei jomottele enää yhtä paljon kuin alussa, toivottavasti ei olisi huono merkki (n)
 
  • Tykkää
Reactions: Pocahontas-
Varovainen tervehdys täältäkin! Tiistaina tuli tehtyä sen verran voimakkaan positiivinen raskaustesti, että uskallan liittyä mukaan keskusteluun. :) Alussahan tässä tietysti ollaan, mutta kuitenkin. Meillä on lapsettomuustaustaa myös kuten ilmeisesti muutamalla muullakin täällä ja ensimmäistä lasta yritettiin pidempään. Nyt tuntuu uskomattomalta, että tämä olisi voinut saada alkunsa "näin helposti" ilman mitään kemiallista tai muutakaan apua.

Eli suurella jännityksellä mukana, la olisi kaiketi 8.11. Neuvolaan en ole vielä soittanut, ainoastaan peruutin varaamani seulontapapa-ajan, joka olisi ollut eilen. :D

Fb:n puolelle voisin myös tulla mukaan, kävi mitä kävi.
 
  • Tykkää
Reactions: hennap
@Pocahontas- niinpä, melkoinen sattuma tosiaan, että LA on samana päivänä :love: Ootko aatellut liittyä faceryhmään? Mä liityn varhaisultran jälkeen jos kaikki on ok.

Kyselit oireista! Mulla oli ekat viikot hirveästi alavatsakipuja ja jomotuksia, huimausta ja janotti koko ajan. Nyt noi jomotukset on lievempiä, pää särkee välillä ja muutaman kerran oon kakonut ja meinannut oksentaa :ROFLMAO: Vähän pelottaa kun maha ei jomottele enää yhtä paljon kuin alussa, toivottavasti ei olisi huono merkki (n)
@voittamaton mäkin liityn sinne faceen varhaisultran jälkeen jos vaan kaikki ok, voi että miten jännittää ja tuntuu niin pitkältä tää odottaminen siihen ultraan :D

Aika samalta kuulostaa sun oireet, just toi yllättävän kova vatsakipu oli - nyt ne on kans alkaneet lieventyä ja aiheuttaa mullakin sen pelon et onhan kaikki ok (n) Mut pakko olla Ok!! :love: menee kyl ailahdellen nää oireet just niinku @ijomeo sanoi, on tää ihanan jännittävää :love:
 
Tervetuloa uusille :geek: Onko FBn puolella jo kovasti vipinää keskusteluissa? Itse ajattelin liittyä sitten, kun olen käynyt varhaisultrassa. On vielä niin epäuskoiset ajatukset, että asustaako vatsassa todella joku?? Mutta ei teillä muillakaan niin vallattomia raskausoireita ole, kun itse niitä kokoajan tutkailen. Turvotusta ei laisinkaan, edelleen vain rintojen kipuilua ja satunnaisia repäisyjä. Ruokahalu kyllä on lisääntynyt, vai lieneekö alitajuista, että antaa itselleen luvan syödä, mitä mieli tekee :whistle:
 
Marraskuiset 2018:

31.10
Sonde
/ 31 / toinen
oiliolivia / 34 / toinen / SEKS / neuvola 23.3
pikkutakkutukka / 2. / ei vielä tietoa
pampulax / 37 / 8. / Kaks
Himskatti / 25 / ensimmäinen /NKL


1.11
voittamaton
/ 26 / ensimmäinen / TYKS / varhaisultra 19.3 / neuvola 21.3
noommi /26 / eka /KYS / neuvola 27.3.
Pocahontas- / 31/ ensimmäinen / NKL / varhaisultra 16.3 / neuvola 29.3.

4.11
Tintarella / 30 / 2. /NKL / Neuvola 21.3.

5.11
nanuska
/ 34 / kolmas / nkl
Idrisni / 32 / toinen / Tays

6.11
Triple82
/35 /3 / NKL

7.11
Starangel / 36/ 3 / JS tai NKL
Paukku_2018 / 30 / ensimmäinen / HYS / neuvola 19.3
hennap / 22 / eka / OYS / 28.3.


8.11
Susa.s
/ 32 / neljäs / Js
Missuli / 24 / ensimmäinen / PHKS


9.11
haaveistatotta
/ 26 / Toinen / KSKS
Hentukkainen /toinen /24 / KYS

14.11
ena--
/31/ neljäs / Espoon sairaala

15.11
ijomeo
/ toinen / 27 / OYS

Tiedot muodossa:
laskettu aika / nimimerkki / ikä /monesko lapsi /synnytyssairaala / tuleva ultra / neuvola. Muutokset ja puuttuvat tiedot PUNAISELLA värillä. Kaikkia tietoja ei ole pakko ilmoittaa.


Synnytyssairaalat:
E-KKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
KOS(/H): Kätilöopisto (/Haikaranpesä), HKI
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
PS: Porvoon sairaala
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala
 
Tervetuloa uusille :geek: Onko FBn puolella jo kovasti vipinää keskusteluissa? Itse ajattelin liittyä sitten, kun olen käynyt varhaisultrassa. On vielä niin epäuskoiset ajatukset, että asustaako vatsassa todella joku?? Mutta ei teillä muillakaan niin vallattomia raskausoireita ole, kun itse niitä kokoajan tutkailen. Turvotusta ei laisinkaan, edelleen vain rintojen kipuilua ja satunnaisia repäisyjä. Ruokahalu kyllä on lisääntynyt, vai lieneekö alitajuista, että antaa itselleen luvan syödä, mitä mieli tekee :whistle:
Joo aika vähäisiä on oireet vielä ja just miettii mikä on kuviteltua ja mikä ei.. tuntuu et negakierroillaki mul on ollu enemmän ”oireita” ku nyt, eli oon ollu pirun hyvä keksii niitä :LOL: Epäuskoisuus siitä onko masussa todella joku jatkuu vaan, toisaalta hyvä ja helpompi salailla ku ei oo koko ajan tyylii oksentamassa.. :ROFLMAO:onneks varhaisultra pian, toivottavasti sieltä tulis hyviä uutisia meille kaikille jotka menee, ja viimeistää sit NT-ultrassa :love: :love:
 
Tervehdys täältäkin. :) Täällä tehty hailakka plussa tällä viikolla ja varovaisesti iloiten ja jännäten, olisiko sieltä todella vauva tulossa. Omien laskujen mukaan la olisi ehkä siinä 12.11 tietämillä. Huomasin, että tätä kautta voisi mahdollisesti päästä facessa marraskuisten ryhmään mukaan :) En ole vielä ollut yhteydessä neuvolaan, joten vielä jännätään myös sen suhteen mitä varhaisultra sanoo. Jännittävää. Tulossa olisi toinen, esikoinen syntyi 22.9.2017
 
Moikka!
Haluaisin myös liittyä keskusteluun mukaan:) eilen testasin hyvin vahvan plussan ja LA ois laskureiden mukaan 15.11. meillä on myös lapsettomuutta taustalla ja mulla ois just ensi viikolla ollut aukiolotutkimus ennen hoitojen aloitusta, mutta saan sen nyt sitten perua(y) tämä lapsi on meille molemmille ensimmäinen joten kaikki on uutta ja ihmeellistä. Onnellisin ja pelonsekaisin tuntein mennään:)
Voisin myös liittyä fb-ryhmään, mutta jään kyllä tännekin lueskelemaan.
 
Tervehdys uusille! Ja onnittelut kaikille :love:

Minä olen viettänyt vahvasti hiljaiseloa kun ihan hurja pahoinvointi iski päälle tuossa viikko sitten. Ihan kamalaa. :sick: No, eipä tarvitse ainakaan jatkuvasti tehdä enää testejä kun aika vahvasti tunnistaa kyllä oireet.

@ijomeo kyseli salilla käynnistä. Mä oon nyt käynyt vähemmän, mutta koittanut kyllä. Tosin en jaksa siellä juurikaan tehdä mitään. :D Pitääpähän pahan olon ainakin sen hetken poissa.
 
Alkulämmittelyt hengästyttää normaalia enemmän ja hikoilen ihan järjettömästi, mutta muuten normaali saliohjelma menee läpi ilman kohtuutonta ponnistelua. Väsymys tulee aaltoina, mutta n. 2x viikko aion yrittää käydä. Tällä viikolla onnistuin, mutta huomaa että palautuminen vie normaalia kauemmin. Mietin, että missä vaihessa kerron PTlle raskaudesta.
 
Mää tuun varovasti tänne huhuileen. Plussasin perjantaina ja tänään olis pitäny menkkojen alkaa mut eipä alkanu ja viivakin vahvistunut hienosti 2 päivässä. Aattelin kuitenkin että täältä saisin parhaiten vertaistukea tähän alkuun. Yk5:stä tärppäs ja esikoista odotetaan.

Mulla on tosta plussasta asti ollu alavatsassa tuntemuksia. Vähän sellasta menkkamaista jomotusta ja eilisestä lähtien nipistelee ja vihloo tosta häpyluun päältä. Vasemmalla vähän ylempänä paineen tunnetta esim yskiessä. Sitä veikkaan keltarauhaseksi. Onko muilla ollu vastaavaa? Tietty kiva kun on oireita mut huolestuttaa onko huono merkki. Selkääki särki illasta.

Etova olo tulee aaltoillen ja tänään myös ripuli tuli kylään ja jostain luin että sekin voi olla osa raskauspahoinvointia.

Laskureiden mukaan laskettu aika olis 18.11. Huh kun jännää :X3:
 
Mää tuun varovasti tänne huhuileen. Plussasin perjantaina ja tänään olis pitäny menkkojen alkaa mut eipä alkanu ja viivakin vahvistunut hienosti 2 päivässä. Aattelin kuitenkin että täältä saisin parhaiten vertaistukea tähän alkuun. Yk5:stä tärppäs ja esikoista odotetaan.

Mulla on tosta plussasta asti ollu alavatsassa tuntemuksia. Vähän sellasta menkkamaista jomotusta ja eilisestä lähtien nipistelee ja vihloo tosta häpyluun päältä. Vasemmalla vähän ylempänä paineen tunnetta esim yskiessä. Sitä veikkaan keltarauhaseksi. Onko muilla ollu vastaavaa? Tietty kiva kun on oireita mut huolestuttaa onko huono merkki. Selkääki särki illasta.

Etova olo tulee aaltoillen ja tänään myös ripuli tuli kylään ja jostain luin että sekin voi olla osa raskauspahoinvointia.

Laskureiden mukaan laskettu aika olis 18.11. Huh kun jännää :X3:
Kuulostaa varsin normaaleilta kohdun kasvuun liittyviltä kivuilta. Mulla oli samoja ja olin myös tosi huolissaan :unsure: Onnea vielä täälläkin! Hauskaa kun muistan et oltiin jossain kohtaa aina samoilla piinapäivillä :ROFLMAO:
 
Kuulostaa varsin normaaleilta kohdun kasvuun liittyviltä kivuilta. Mulla oli samoja ja olin myös tosi huolissaan :unsure: Onnea vielä täälläkin! Hauskaa kun muistan et oltiin jossain kohtaa aina samoilla piinapäivillä :ROFLMAO:
Nii oltii ja nyt ollaan täällä :love: ja kiva että jollai ollu samoja tuntemuksia. Helpottaa ku saa vertaistukea. Kaikki on niin uutta ja jännää ja varmaan olisin vielä enemmän huolissani jos ei mitää tuntemuksia oliskaan:D
 
Moikka! Mäkin uskallan nyt tänne kirjoitella, plussasin tossa noin viikko sitten ja laskettu aika ois 7.11 ja ensimmäisen neuvolan varasin ja se on 27.3. Vähän jännittää että onhan kaikki kunnossa oireita on jonkun laisia, alavatsaan sattuu välillä varsinkin kun kääntää kylkeä ja rinnat tuntuvat isoilta ja ovat arat. Esikoista siis odottelen
 

Yhteistyössä