Marraskuiset 2018

Hei.
Täällä olis kans marraskuun odottaja, laskettuaika epäselvä mutta joskus puolessavälissä kuuta veikkaisin. Perjantaina tein ekan plussan ja tänään taas varmistin sen :D Miten sinne facebookin puolelle pääsisi, helpompi/mukavampi siellä kirjotella.
 
Laitoin @Miukuliisa yv.

Vitsi kyl jännitti aamulla tehdä testi, mut olihan se taas vahvistunu reilusti. Pc:t on loppu mut pari mamin testien puikkoa löytyy ja rfsu:n liuskoja. Yhden puikon tuhlasin tänään.
Ylempi kuva testiajalla ja alempi kuivuttua. IMG_20180313_102127.jpg IMG_20180313_101848.jpg

Flunssa pahenee ja muuttaa muotoaan. Illalla oli 37,8 lämpöä joten otin panadolia. Aamulla enää 37, mikä menee tohon plussauksen jälkeen olevaan haarukkaan. Mä en oo ikinä kipeenä vaan ehkä noin 2 vuoden välein, joten tää on kyllä satavarmasti raskausoire :D
 
Moikka! Ehkäpä mäkin uskaltaudun liittyä mukaan. Eilen tein haalean plussan ja tänään vahvemman:love: Esikoinen täyttää huhtikuussa 2 vuotta. Alettiin yrittämään toista helmikuussa ja kierto ollut yleensä n.30 päivää. Menkkojen ois kuulunut alkaa joskus 1.3 tienoilla, mutta eipä alkaneet! Tässä välissä on tullut monta negaa, ja nyt eilen sitten se plussa.. Eli ovulaation on täytynyt tapahtua tosi tosi myöhään:eek: Sen takia vähän vaikea arvioida tuota laskettua aikaa. Kuukautisten mukaan se olisi 10.11:)

10.11(?)/M0mmy/27/toinen/tays
 
Marraskuiset 2018:

31.10
Sonde
/ 31 / toinen
oiliolivia / 34 / toinen / SEKS / neuvola 23.3
pikkutakkutukka / 2. / ei vielä tietoa
pampulax / 37 / 8. / Kaks
Himskatti / 25 / ensimmäinen /NKL


1.11
voittamaton
/ 26 / ensimmäinen / TYKS / varhaisultra 19.3 / neuvola 21.3
noommi /26 / eka /KYS / neuvola 27.3.
Pocahontas- / 31/ ensimmäinen / NKL / varhaisultra 16.3 / neuvola 29.3.

4.11
Tintarella / 30 / 2. /NKL / Neuvola 21.3.

5.11
nanuska
/ 34 / kolmas / nkl
Idrisni / 32 / toinen / Tays

6.11
Triple82
/35 /3 / NKL

7.11
Starangel / 36/ 3 / JS tai NKL
Paukku_2018 / 30 / ensimmäinen / HYS / neuvola 19.3
hennap / 22 / eka / OYS / 28.3.


8.11
Susa.s
/ 32 / neljäs / Js
Missuli / 24 / ensimmäinen / PHKS


9.11
haaveistatotta
/ 26 / Toinen / KSKS
Hentukkainen / toinen / 24 / KYS

10.11
M0mmy
/ 27 / toinen / tays

12.11
Jonsu- / 34 / toinen / KYS
Eela- /29 /1.lapsi /OYS

14.11
ena--
/ 31 / neljäs / Espoon sairaala

15.11
ijomeo
/ toinen / 27 / OYS
maximus / 37 / 2. lapsi / Espoon sairaala

18.11
Nadine88
/ 30 / eka / SATKS

Tiedot muodossa:
laskettu aika / nimimerkki / ikä /monesko lapsi /synnytyssairaala / tuleva ultra / neuvola. Muutokset ja puuttuvat tiedot PUNAISELLA värillä. Kaikkia tietoja ei ole pakko ilmoittaa.


Synnytyssairaalat:
E-KKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
KOS(/H): Kätilöopisto (/Haikaranpesä), HKI
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
PS: Porvoon sairaala
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala
 
Tänne tuli kylään pahoinvointi viikonlopun aikana ja joka päivä on pahentunut pikkuisen. Nyt siis 6+5 menossa. Vielä en ole oksentanut, mutta monta kertaa on pitänyt juosta vessaan kakomaan ja kaupungilla ollessa välillä pysähtyä puhaltelemaan happea :ROFLMAO:

Ihanaa, että ekoilla on jo ollut varhaisultrat ja on näkynyt pienten sydämen sykkeet :love:

Ja onnea uusille plussanneille! @Nadine88 hienosti vahvenee viivat, onnea :love:
 
Onnee @Nadine88 Upeat viivat :eek::X3::X3::X3::X3:

Saako varhaisultrasta kuvaa niin kuin nt -ultrassa? :eek::love:

Meillä esikoisen ultrakuva vieläkin kehyksissä (rv 12+) - En vaan voi unohtaa sitä fiilistä kun saatiin varmuus, että siellä se pikku-kinkku pyöri :X3::X3::X3:

Onko teillä muuten työnimeä tai omaa lempinimeä asukkaalle?

Mää ristin tän jo pikku-pähkinäksi, kun niin aikaisin kerto tulostaan :X3: Esikoinen oli pikku-kinkku kun joulunalla saatiin ultrassa käytyä :love: Ei malttais oottaa ultraan saatikka sitä, että nää pahat olot loppus :sick:
 
Viimeksi muokattu:
Muutama iltapäivänä on vuotanut rusehtavaa/vaaleanpunaista verta. Pitäiskö huolestua enemmänkin? Toki alkuraskaudessa vuotoa saattaa kuulemma ollakin. Äsken tein raskaustestin, ja viivat piirtyivät jo heti vahvana. Tosin eihän sekään ole tae, että kaikki olisi hyvin.... :unsure:

Niin ja siis nyt menossa 5+3.
 
Apuva, millai noi raskausviikot oikein lasketaan? Siis mulla alkoi viimeset menkat 9.2 perjantaina. Tästä kierrosta olis tullu 30 päiväinen jos olis menkat alkanu. Mun järjen mukaan viikko tulee täyteen aina perjantaina, joten tänään olis 4+4 niinku mun kännykkäsovellus laskee. Mut kaikki nettilaskurit antaa 4+2. Mistä tää johtuu? Kierron pituudesta vai?
 
Apuva, millai noi raskausviikot oikein lasketaan? Siis mulla alkoi viimeset menkat 9.2 perjantaina. Tästä kierrosta olis tullu 30 päiväinen jos olis menkat alkanu. Mun järjen mukaan viikko tulee täyteen aina perjantaina, joten tänään olis 4+4 niinku mun kännykkäsovellus laskee. Mut kaikki nettilaskurit antaa 4+2. Mistä tää johtuu? Kierron pituudesta vai?
Jos kierto 28pv niin nyt sulla 4+4, jos kierto 30pv niin nyt sulla 4+2.

Viikko x 4 on vain 28, ei 30. Onpas hankala selittää. Kannattaa laskea päivät itse tavallisesta kalenterista niin hoksaat kaavan :geek:

Lisään vielä et minkä laitat kierron pituudeksi laskuriin, 28 vai 30? Mut periaatteessa sillä kierron pituudella ei oo enää merkitystä, koska rv:t lasketaan aina "peruskaavalla" eli 28päivän mukaan. Oli se normikierto ollut mikä vaan.
 
Muutama iltapäivänä on vuotanut rusehtavaa/vaaleanpunaista verta. Pitäiskö huolestua enemmänkin? Toki alkuraskaudessa vuotoa saattaa kuulemma ollakin. Äsken tein raskaustestin, ja viivat piirtyivät jo heti vahvana. Tosin eihän sekään ole tae, että kaikki olisi hyvin.... :unsure:

Niin ja siis nyt menossa 5+3.

Toivon mukaan vuoto loppuu kokonaan. Jos jatkuu useamman päivän vähäisenä soittasin neuvolasta ohjetta.
 
Jos kierto 28pv niin nyt sulla 4+4, jos kierto 30pv niin nyt sulla 4+2.

Viikko x 4 on vain 28, ei 30. Onpas hankala selittää. Kannattaa laskea päivät itse tavallisesta kalenterista niin hoksaat kaavan :geek:

Lisään vielä et minkä laitat kierron pituudeksi laskuriin, 28 vai 30? Mut periaatteessa sillä kierron pituudella ei oo enää merkitystä, koska rv:t lasketaan aina "peruskaavalla" eli 28päivän mukaan. Oli se normikierto ollut mikä vaan.
Mul on viimeset 5 kiertoa ollu pillereiden jälkeen 28, 31, 34, 29 ja koska tiedän ovulaation nii tää kierto olis ollu 30. Oon noihin nettilaskureihin laittanu 30 ja muistaakseni tossa sovelluksessa on myös mut se varmaan silti laskee 28 mukaan. Mut joo ajattelinkin että toi varmaan vaikuttaa. Laskeekohan neuvola sit vaa kuukautisten mukaan (n)
 
@Nadine88 ite ainakin laskin LAn ovulaatiosta ja samasta ajankohdasta raskausviikot. Neuvola kysyi kuukautisten alkupäivää ja kerroin, että tiedän ovulaation tunnilleen (ovitrellen takia) niin kerroin sen päivän ja riitti tiedoksi :D Mulla ois menkoista laskettuna jo jotain 7+4, kun oikeasti on 6+5.
 
Laskurin mukaan toi ovisajankohta muutti päivällä tota eli ei kauheesti eroa. Kierto kun olis ollu normaali ja ovis tuli ajallaan. Täytyy tostakin kuitenkin mainita neuvolassa :) kun vaan joskus rohkenen sinne soittaa. En tiiä minkä takia se tuntuu niin tyhmältä soittaa sinne "moi, mä oon ehkä raskaana" :ROFLMAO: vaik niiden työtähän se just on ottaa vastaan tommosia puheluita.
 
Heippa!

Minut saa myös lisätä listalle:

4.11/ minimustikka / 27 / toinen / JS

Eilen käyty varhaisultrassa, siellä syke + ja viikkoja 6+2. Luulin tosin että olisi ollut jo 7+ joten nyt vähän pelottaa miten kaikki menee kun olikin pienempi

Mulla siis raskautumisen suhteen sellainen tausta että ehkäisy jätettiin pois lokakuussa jolloin vielä imetin esikoista eikä kuukautisia ollut. Lopetin imetyksen vähän myöhemmin lokakuun lopussa ja ensimmäinen vuoto tuli vasta joulukuun loppupuolella. Seuraava kierto oli 30 päivää ja kuukautiset alkoi 22.1. Sen jälkeen ei ole kuulunut. Tein raskaustestin 22.2 eli 32 päivää kuukautisten alkamisesta ja oli positiivinen mutta aika heikko viiva. Seuraavan tein 4 päivän päästä ja viiva oli vahvistunut mutta ei vieläkään tosi vahva. Nyt varhaisultran perusteella eka testi olis ollut 3+4 ja toinen 4+1 mutta 30 päivän kierron (joka ei siis nyt oo mitenkään lukkoonlyöty tällä yhden kierron perusteella ) perusteella viikkoja olis ollut jo enemmän. Varhaisultraaja vähän ihmetteli että oon saanut nyt positiivisen siis jo 3+4 - onko kellään kokemuksia tästä? Hän tietysti väläytteli että jos sikiön kasvu vaan on jo alkanut hiipumaan ja siksi pienempi kuin ”pitäisi” olla

Toinen mikä jäi mietityttämään oli kun kohtuontelo vastasi jo viikkoa 7 ja sikiö tosiaan 6+2 että jos tosiaan on käynyt niin että kasvu hiipuu ja kesken menee

Periaatteessa on hyvinkin mahdollista että kierto on ollut yli 30 päivää mutta mua vaan mietityttää toi voiko ihan perus pregcheck-testillä saada positiivisen jo rv 3+4 ja voiko kohtuontelo olla vähän viikkoja isompi mutta silti kaikki hyvin?

Ei kai suta kun odotella mutta kyllä mietityttää...
 
Mulla on ollut vähän kipuja alavatsalla, mikä lienee kai normaalia, en muista miten oli esikoisesta. Neuvolasta kuitenkin haluavat varmistaa, että kaikki ok. Eilen kävin antamassa veri- ja pissanäytteen, tulokset tulee tänään ja torstaina on ultra, jolla varmistetaan, että alkio on oikeassa paikassa. Vähän jännittää. Verestä katsotaan, että raskaushormoni on noussut oikein ja pissasta katsotaan ettei ole oireeton tulehdus
 
Tuli vaan mieleen että kun mulla on neuvola varattu rv 8 niin mitä siellä tehdään? :)
Valitaan synnytyssairaala, jossa mm. niskaturvotuksen ultra on rv 12+, keskustellaan raskaudesta ja sen rajoitteista. Muistaakseni tuolloin alkaa jo tikkupissiminen missä seurattiin arvoja (pissi tikkuun ja vertaa värikarttaan). Siellä ei kuitenkaan kuule sydänääniä vielä noilla viikoilla vaan ultrassa sitten kuuluu (tai yksityisen varhaisultrassa rv6+). Siellä saa purkaa sydäntä ja kysyä kaikkea mitä mieleen tulee. Hyvä alkukartoitus raskauteen (y)

Apuva, millai noi raskausviikot oikein lasketaan? Siis mulla alkoi viimeset menkat 9.2 perjantaina. Tästä kierrosta olis tullu 30 päiväinen jos olis menkat alkanu. Mun järjen mukaan viikko tulee täyteen aina perjantaina, joten tänään olis 4+4 niinku mun kännykkäsovellus laskee. Mut kaikki nettilaskurit antaa 4+2. Mistä tää johtuu? Kierron pituudesta vai?
Helpompaa täältä: https://www.vauva.fi/raskauslaskuri ;)

Muutama iltapäivänä on vuotanut rusehtavaa/vaaleanpunaista verta. Pitäiskö huolestua enemmänkin? Toki alkuraskaudessa vuotoa saattaa kuulemma ollakin. Äsken tein raskaustestin, ja viivat piirtyivät jo heti vahvana. Tosin eihän sekään ole tae, että kaikki olisi hyvin.... :unsure:

Niin ja siis nyt menossa 5+3.
Soittaisin ehdottomasti neuvolaan ja kysyisin sieltä. Raskaustestihän mittaa HCG arvoa ja sitähän sieltä tulee vähintään niin kauan kun alkio on kiinni. Ilmeisesti hetki vielä tyhjennyksenkin jälkeen. Ei oo tarkoitus olla ilkeä tässä vastauksessa, miltä itsestäni kuulostan (teurastajalta), mutta toivotaan että olis vaan sitä normaalia pikku tiputtelua. (y)
 
Heippa!

Minut saa myös lisätä listalle:

4.11/ minimustikka / 27 / toinen / JS

Eilen käyty varhaisultrassa, siellä syke + ja viikkoja 6+2. Luulin tosin että olisi ollut jo 7+ joten nyt vähän pelottaa miten kaikki menee kun olikin pienempi

Mulla siis raskautumisen suhteen sellainen tausta että ehkäisy jätettiin pois lokakuussa jolloin vielä imetin esikoista eikä kuukautisia ollut. Lopetin imetyksen vähän myöhemmin lokakuun lopussa ja ensimmäinen vuoto tuli vasta joulukuun loppupuolella. Seuraava kierto oli 30 päivää ja kuukautiset alkoi 22.1. Sen jälkeen ei ole kuulunut. Tein raskaustestin 22.2 eli 32 päivää kuukautisten alkamisesta ja oli positiivinen mutta aika heikko viiva. Seuraavan tein 4 päivän päästä ja viiva oli vahvistunut mutta ei vieläkään tosi vahva. Nyt varhaisultran perusteella eka testi olis ollut 3+4 ja toinen 4+1 mutta 30 päivän kierron (joka ei siis nyt oo mitenkään lukkoonlyöty tällä yhden kierron perusteella ) perusteella viikkoja olis ollut jo enemmän. Varhaisultraaja vähän ihmetteli että oon saanut nyt positiivisen siis jo 3+4 - onko kellään kokemuksia tästä? Hän tietysti väläytteli että jos sikiön kasvu vaan on jo alkanut hiipumaan ja siksi pienempi kuin ”pitäisi” olla

Toinen mikä jäi mietityttämään oli kun kohtuontelo vastasi jo viikkoa 7 ja sikiö tosiaan 6+2 että jos tosiaan on käynyt niin että kasvu hiipuu ja kesken menee

Periaatteessa on hyvinkin mahdollista että kierto on ollut yli 30 päivää mutta mua vaan mietityttää toi voiko ihan perus pregcheck-testillä saada positiivisen jo rv 3+4 ja voiko kohtuontelo olla vähän viikkoja isompi mutta silti kaikki hyvin?

Ei kai suta kun odotella mutta kyllä mietityttää...
Raskaustestien tekijät ovat hyvin yksilöllisiä ja joillain HCG hormonia erittyy hyvin nopeasti ja suurenevissa määrin. En tiedä vaikuttaako teillä lyhyt aikaväli hormonin reiluun eritykseen? Itselläni on ainoat "positiiviset testit" olleet Clearbluet, muilla ei näy mitään ennen rv5+. Ja eikö tuo ole ihan normaalia että alkion koko (/viikot) voi vaihdella +/-1vko, kun tarkkaa ajankohtaa ei tiedä (ts. kiertosekaisin)

Olipas sekava ja karsea vastaus, anteeksi. Mutta näin paljon aiheesta lukeneena ja yhteensä 5v lapsia yrittäneenä (toinen tulossa) alan olla kohtalaisen hyvä näissä ennakkoluuloissa :whistle: (liikaa aihe asioita ja forkkia lukeneena)
 
  • Tykkää
Reactions: Minimustikka
Mulla on ollut vähän kipuja alavatsalla, mikä lienee kai normaalia, en muista miten oli esikoisesta. Neuvolasta kuitenkin haluavat varmistaa, että kaikki ok. Eilen kävin antamassa veri- ja pissanäytteen, tulokset tulee tänään ja torstaina on ultra, jolla varmistetaan, että alkio on oikeassa paikassa. Vähän jännittää. Verestä katsotaan, että raskaushormoni on noussut oikein ja pissasta katsotaan ettei ole oireeton tulehdus
Hyvä käydä varmistamassa, mutta normaaliahan on menkkamaiset ja vihlovat kivut (kohtu muuttuu, neste kerääntyy, hormonit...). Tsemppiä! Me pietään peukkuja sulle (y)(y)(y)
 
  • Tykkää
Reactions: ijomeo

Yhteistyössä