Marraskuiset 2018

Kunhan saadaan lisää plussia ja entisetkin vahvistuu niin eiköhän tännekin saada keskustelua enemmän :)

Mites teillä menee?

Täällä edelleen oireettomia päiviä. Huolettaa :unsure: ekassa oireet kylläkin alkoi vasta rv 6+, että vielä ei sillai tarvis stressata. Nyt siis 5+3.

Täällä samoin, erittäin vähillä oireilla. Rinnat kipuilee ja harvakseltaan mahassa vihloo. Vielä ei öiset valvomisetkaan ole alkaneet painaa. Kauhulla ehkä odotan juuri sitä väsymystä. Muistan esikoisesta, kuinka sänkyyn kaatavaa se olikaan :sleep: Pahoinvoinnista en ensimmäisen kohdalla kärsinyt.
 
Heippa, uskaltaiskohan tänne keskusteluun mukaan! Laskettu aika menee lokakuun puolelle 31.10. mutta lokakuisten keskustelu tuntui olevan niin pitkällä, että tämä tuntuu itselle paremmalta..

Mulla eka raskaus, viikkoja nyt 5+6 ja varhaisultra & eka neuvola varattu. Todella epätodellinen olo, kovasti vaan toivoo että kaikki menis hyvin!

31.10. / Himskatti / 25 / ensimmäinen /NKL
 
Viimeksi muokattu:
Kunhan saadaan lisää plussia ja entisetkin vahvistuu niin eiköhän tännekin saada keskustelua enemmän :)

Mites teillä menee?

Täällä edelleen oireettomia päiviä. Huolettaa :unsure: ekassa oireet kylläkin alkoi vasta rv 6+, että vielä ei sillai tarvis stressata. Nyt siis 5+3.
Täällä kans aika lieviä oireita, oon melkein samoilla viikoilla sun kanssa! Rinnat on todella arat ja eilen oli ekaa kertaa aaltoileva etova olo, mutta sitä ei taas tänään oo näkyny. Kylmä ja väsy, mut ne nyt vois laittaa työviikon ja pakkaskelienkin piikkiin :D
 
7.11 / Starangel/ 36/ 3 / JS tai NKL / ei varattu aikoja

Eli Hei vaan kaikille :geek: Täällä oltu 98% varmoja raskaudesta 14.2 saakka jolloin vaan tuli se olo ja sata varma 17.2 saakka jolloin tuli kiinnottymis vuotoa. Ja testi näytti plussaa kun testasin varmuuden vuoksi. Vauva ei ole suunniteltu koska esikoinen täyttää vasta kolme ja kuopus on huimat 6kk mutta elämä järjestää yllätyksiä..

Ensin meni pari päivää miettiessä että mitäs nyt mutta jos kaikki menee hyvin on meitä marraskuussa viisi. Tai lokakuussa..

Esikoinen syntyi 38+4 ja kuopus häädettiin 39+1 kun en enää jaksanut.

Oireita on jälleen hormonaalinen migreeni , PALELU, pissahätä jatkuvasti, etova olo sekä tuntemukset alavatsalla :LOL:

Onnea kaikille plussasta ja tsemppiä matkaan :love:
 
Miten laskisitte la kun edellisen kierron väli 21 päivää ja sitä edellinen 28, sitä edellistä en edes muista kun pillereiden kanssa kierto oli tosi epäsäännöllinen... edellisen kanssa pääsin varhaisultraan kun ei ollut oikein varmuutta milloin saanut alkunsa kun tosiaan kierto oli ihan mitä sattui
 
Marraskuiset 2018:

31.10
Sonde / 31 / toinen
oiliolivia / 34 / toinen / SEKS / neuvola 23.3
pikkutakkutukka / 2. / ei vielä tietoa
pampulax / 37 / 8. / Kaks
Himskatti / 25 / ensimmäinen /NKL


1.11
voittamaton / 26 / ensimmäinen / TYKS / varhaisultra 19.3 / neuvola 21.3

4.11
Tintarella / 30 / 2. /NKL / Neuvola 21.3.

5.11
nanuska /34 / kolmas / nkl

7.11
Starangel / 36/ 3 / JS tai NKL

9.11
haaveistatotta / 26 / Toinen / KSKS
Hentukkainen /toinen /24 / KYS /ei vielä tiedossa

Tiedot muodossa:
laskettu aika / nimimerkki / ikä /monesko lapsi /synnytyssairaala / tuleva ultra / neuvola. Muutokset ja puuttuvat tiedot PUNAISELLA värillä. Kaikkia tietoja ei ole pakko ilmoittaa.

Synnytyssairaalat:
E-KKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
KOS(/H): Kätilöopisto (/Haikaranpesä), HKI
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
PS: Porvoon sairaala
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala
 
Tervetuloa uusille, lisäsin teidät listaan :)

@nanuska ihana pömppis jo! Mua turvotti hirveästi pari ekaa viikkoa plussasta, mutta nyt on alkanut vähän olo normalisoitumaan. Farkutkin sain pitkästä aikaa pari päivää sitten kiinni taas :ROFLMAO:

Tein tänään eli dpo24 ja 5+3 viimeisen digitestin ja tulos oli 3+. Jännitti ihan hirmuisesti jos olisikin vielä tullut 2-3, onneksi ei. Lähden tiistaina viikoksi lomalle etelään, joku muukin saa viikon aikana kyllä päivitellä listaa jos tahtoo :rolleyes:
 
Moikka! Varovainen tervehdys täältäkin. Tein tänään aamulla positiivisen raskaustestin ja nyt asiaa tässä sulattelen :). Hieman jännittää miten käy, sain viime lokakuussa keskenmenon. Kaksi ihanaa tyttöä minulla on jo <3 Vaikka sain keskenmenon minulla oli raskausoireita todella todella paljon. Keskenmeno selvisi siis np-ultrassa. Huomenna soittelen neuvolaan ja varailen aikaa. Ja taidan tehdä toisen testin.. Väsymystä on ja paleltaa. Hieman välillä etkö, muttei toistaiseksi pahasti. La näyttäisi olevan 6.11 Vau-sivuston laskurin mukaan.
 
Moikka! Varovainen tervehdys täältäkin. Tein tänään aamulla positiivisen raskaustestin ja nyt asiaa tässä sulattelen :). Hieman jännittää miten käy, sain viime lokakuussa keskenmenon. Kaksi ihanaa tyttöä minulla on jo <3 Vaikka sain keskenmenon minulla oli raskausoireita todella todella paljon. Keskenmeno selvisi siis np-ultrassa. Huomenna soittelen neuvolaan ja varailen aikaa. Ja taidan tehdä toisen testin.. Väsymystä on ja paleltaa. Hieman välillä etkö, muttei toistaiseksi pahasti. La näyttäisi olevan 6.11 Vau-sivuston laskurin mukaan.

Tervetuloa! Meillä melkein samat tiedot Meillä vaan tyttö ja poika. Onko sulla minkä ikäisiä muut?
 
Varovaisesti ilmoittautuisin mukaan ketjuun. Plussasin eilen haamun päiväpissasta tunnin pidätyksellä. Tänään selkeämpi viiva aamupissasta. Tosin epäuskoinen fiilis. Eihän testit voi väärää positiivista näyttää..? Tänään vasta dpo 12
 
Varovaisesti ilmoittautuisin mukaan ketjuun. Plussasin eilen haamun päiväpissasta tunnin pidätyksellä. Tänään selkeämpi viiva aamupissasta. Tosin epäuskoinen fiilis. Eihän testit voi väärää positiivista näyttää..? Tänään vasta dpo 12
Onnea! Ei ne ikinä väärää plussaa näytä. Kemikaalinen raskaus toki aina mahdollista, jolloin viiva ei tummenekaan mutta toivotaan että viiva vahvistuu! Tuo on jo hyvä merkki että tänään vahvempi.

Tervetuloa mukaan :)
 
Moikka, tein ensimmäisen positiivisen testin 28.2, eli silloin kun menkkojen ois pitäny alkaa. Viimeisen tein sunnuntaina ja aika vahvaa viivaa näytti ollaan syksystä asti yritetty ensimmäistä, nyt kovasti jännittää tärppäsikö kun joulukuussa oli kemiallinen. Laskurin mukaan menkoista laskettuna la ois 7.11.
Niin ja lisätäkseni että oireita on kyllä melko niukasti. Rinnat on vähän arat, menkkamaisia jomotuksia ollu alavatsalla, aiemmin oli jatkuvaa vessassa ramppaamista ja viime yön valvoin melkei kokonaan, miatä sitten johtusikaan. Muutenki viime öinä noussut käymään vessassa useamman kerran. Välillä ohimenevää etovaa oloa.
 
Viimeksi muokattu:
Täältä tosi tosi varovainen Heippa! Sain aamulla kahteen tikkuun haaleat plussat kun en malttanut odotella.. (menkkojen alku 28 kierrolla vasta 8.3 ) la ois näillä tiedoilla 14.11 ja meille toinen lapsi olisi hän
 
Moikka kaikille! Täällä kanssa plussattu ja vähän ihmeissään vielä ollaan :) Oireita ei juurikaan ole tai sitten niitä ei ole tämän raivostuttavan influenssan kielissä huomannut. Taustalla keskenmeno joulukuussa joten aika varovaisesti mennään, listalle voi silti laittaa :) 5.11. |Idrisni|32|toinen|Tays
 
Tervetuloa :)

Tässä oon kelannnu et miten pahoinvoinnin kanski tekee, jos aamulla ok olo ja sit se iskeeki päivällä töissä. Sieltä en voi pois lähteä keskenpäivän tai ylimääräsiä taukoja pitää. Tää työssäkäynti ja huono-olo on niin ärsyttävää ja lisää stressiä :confused:

Mut päätin et nyt en ala kärsiin kuten ekassa raskaudessa (en uskaltanut hakea kunnon sairaslomaa, ku olin sillon vielä määräaikainen). Mut sekin on lääkärikohtaista miten suhtautuvat tähän. Kaikenlisäks joutuisin meneen tk, minulla työterveys ei hoida raskaudesta johtuvia vaivoja! :confused:

No viikon päästä on eka nla niin kysyn hoitajalta mitä mieltä ovat näistä asioista. Me saadaan olla max 5pv omalla ilmoituksella mut sillon pitää joka aamu erikseen soittaa.

Miten teillä nämä mahdolliset poissaolot töistä?
 
Moikka kaikille:) varovasti liityn tänne teidän seuraan. Täällä viime viikolla plussattu ja laskettuaika olisi 8.11. Meillä takana keskenmeno syyskuulta enkä oikein uskalla vielä tästä raskaudesta innostua. Meillä tämä olisi neljäs lapsi. Liittyisin myös mielelläni facebook ryhmään:)
8.11/Susa.s/32/neljäs/Js
 
Mä hyppään myös mukaan tänne ja poistun sitten jos huonosti käy. Tekee vaan mieli huutaa koko maailmalle et meille tulee marraskuun vauva! :love: Plussasin tänään, omien laskelmien mukaan la olisi 17.11. ja nyt olis siis rv 3+3. Aamun eka testi näytti haaleaa viivaa, joka sitten kuivuttuaan hävisi pois. :eek: Päivällä tein malttamattomana varmistustestin ja siihen tulikin jo ihan selkeä toinen viiva. :love:
 
Tervetuloa :)

Tässä oon kelannnu et miten pahoinvoinnin kanski tekee, jos aamulla ok olo ja sit se iskeeki päivällä töissä. Sieltä en voi pois lähteä keskenpäivän tai ylimääräsiä taukoja pitää. Tää työssäkäynti ja huono-olo on niin ärsyttävää ja lisää stressiä :confused:

Mut päätin et nyt en ala kärsiin kuten ekassa raskaudessa (en uskaltanut hakea kunnon sairaslomaa, ku olin sillon vielä määräaikainen). Mut sekin on lääkärikohtaista miten suhtautuvat tähän. Kaikenlisäks joutuisin meneen tk, minulla työterveys ei hoida raskaudesta johtuvia vaivoja! :confused:

No viikon päästä on eka nla niin kysyn hoitajalta mitä mieltä ovat näistä asioista. Me saadaan olla max 5pv omalla ilmoituksella mut sillon pitää joka aamu erikseen soittaa.

Miten teillä nämä mahdolliset poissaolot töistä?
Mä kärsin edellisen kanssa kovasta pahoinvoinnista ja olin töistä putkeen pous 5 vkoa. Meillä kyllä työterveyslääkäri kirjoitti saikut. Jossain vaiheessa lekuri sitten ehdotti primperan pahoinvointi lääkettä ja se oli mun pelastus! Heti ekasta pilleristä alkoi elämä voittaa ja se tunne kun pystyi syömään Harmitti että ei aiemmin tullut aloitettua... Miksi et voisi lähteä keskenpäivän pois jos pahaolo iskee? Eihän se varmaan kenenkään kannalta ole kauhean kivaa jos toinen oksentelee :/
 

Yhteistyössä