Marraskuun inseminaatio hoidot!

Päivi! Mä en valitettavasti osaa sua auttaa, meillä mies oli just kans kuumeessa. Mutta ei lainkaan noin korkeassa. Kuumeiluhan sinänsä ei vaikuta, mutta se että vaikuttaako noin korkea kuume, niin en osaa auttaa. Toivotaan kuitenkin että kaikki teillä menee suunnitelmien mukaan ja inssi tehdään! =)

Pietu! Kiitoksia sanoistasi. Uskon että vieläkin mietit keskenmenoasi, vaikka uusi raskaus käynnissä. Tuntui päivällä jotenkin siltä, että kaikki kaatuu ja on huonosti. Suretti se kavein vauva, sekä samalla painoi tämä oma tilanne. Niin kurjalta tämä tuntuu. Nyt kävi kaveri kylässä joka juuri saanut lähetteen hoitoihin. Hänen kanssaan sitten kovasti juteltiin ja se helpotti kummasti. Sekä tietyst se että sain muuta ajateltavaa ja touhua.

Joka tapauksessa oli ihana saada tänne purettua taas päätään. Joten iso kiitos taas teille kaikille, jotka luitte viestini ja olitte mukana! Olette te niin tärkeitä! :hug:
 
Päivi68:
Minäkin jätin vastaamatta, kun en ole ihan varma miten asia on. Jotenkin minulla on sellainen hytinä, että tuollainen kuume voi tehdä hallaa siittiöille. Tosin jos siittiöt pestään niin sieltä löytyy taatusti valioyksilöitäkin, mutta se on sitten eri asia, miten paljon. Sinuna soittaisin äitiyspolille ja kysyisin asiaa sieltä, jos ei lapsettomuuspoli ole sitten auki.

mammu:
Se voi kuule hyvinkin olla, että kaikki tarkoittaa vain sitä itseään :D Nyt vain yrität olla liikaa miettimättä ;)

Nampula:
En voi muuta kuin yhtyä kommenttiisi.. Tämä paikka on muodostunut tärkeäksi. Itsellä on niin vähän IRL ihmisiä, joiden kanssa puhua tästä samalla intensiivisyydellä mitä täällä. Ja kun ei esim. tuosta plussastakaan oikein vielä passaa ihan kaikille toitottaa.

--

ON: En tiedä mistä syystä tänäaamuna heräsin jo kuudelta. Pyörin jonkun aikaa sängyssä ennen kuin vilkaisin kelloa. Sitten arvelin, että mitäs tässä nyt väkisinkään nukkumaan :)
Tein sen pyydetyn raskaustestin, joka edelleen antaa sen kaksi viivaa. Tällä kertaa viiva oli puoliksi (pystysuunnassa) yhtä vahva kuin kontrolliviiva ja puoliksi haamu :LOL: Pääasia, että ei ole hailakka ja toisaalta haalistunut edellisestä, mikä ei taas olisi hyvä merkki.
Jumalaton närästys päällä. Erehdyin juomaan kupin kahvia eilen ja syömään maustettuja pähkinöitä. Kahvia en taida enää juoda ollenkaan. Kyllä se pikkuhiljaa maha alkaa tottua ja sen myötä tavara löystyä =)
Jokohan sitä pikkuhiljaa alkaisi uskomaan..

Mitenkähän innokkaita ne on polilla ottamaan tässä vaiheessa verikokeen ja mitähän sen hcg-arvon pitäisi olla, että on "varmasti" raskaana?<br><br>
 
PIETU-
Kyllä se siitä joka päivä vaan vahvistuu ja vahvistuu, usko pois!!
Vaikka varmasti on välillä vähän "epäuskoinenkin" olo, että voiko olla totta, mutta usko nyt vaan jo =)
Mulla ei kyllä ole aavistuskaan mikä niiden arvojen pitää olla, jotta on "oikeasti" raskaana, mutta etköhän sä nyt jo ainakin ole.

 
Päivi68!Kuumeen ei pitäisi vaikuttaa,ainakin lääkäri sanoi minulle niin.En tosiaan noin korkeasta kuumeesta osaa sanoa.Toivotaan että se vähän laskisi.Aijemmin kirjoitin myös siitä kun lääkäri kertoi että siimahäntien ns.tuotanto vaihtuu kuuden viikon jaksoissa.

Oma napis:Kp 29/30-45,pp (taitaa olla)17.NEGA! :'( Tänään ei ainakaan menkat vielä ala kun lämmöt on vielä korkeella.Tiedän aina menkkojen alkamispäivän kun lämmöt on 36,2.Tosin mahaa juilii samalla tavalla kuin menkat olisi jo alkanut!Rinnat on jälleen tullu kipeeks.V****AAA!!! \|O Se siitä sit.Huomenna taitaa olla "surupäivä"
 
mammu:
Niin noh.. Varsinainen testipäivä oli vasta perjantai. Ei pitäisi varmaan edes verrata edelliseen, mutta kun se roikkuu mielessä koko ajan :snotty: Edellisestä testipäivästä viikko niin meni kesken.. tai ei enää ollut mitään testissä :( Siksi ei oikein vielä jaksa uskoa ennen kuin on täysin vahva viiva.. :)
VIP1:
No voi hitto... \|O Minä yhä elättelen toiveita, että ne sinun menkkasi eivät sieltä tulekaan vaan se plussa ilmaantuisi... Älä sure oikeasti ennen kuin alkavat - toivon mukaan eivät ala ollenkaan!
:hug: <br><br>
 
Nea
NYT PINOA YLÖSPÄIN...MIKÄ MEITÄ OIKEIN VAIVAA??? NUKUTTEKO KAIKKI :wave:

Mitkä on piinistelijöiden maanantai-fiilikset?? Ja tietty mitkä on Pietun ja Mintun fiilikset ???

Omassa piinistelyssä ei kummempaa, muuta kun että (sen ajan kun olen mitannut) lämpö edelleen koholla...eli nyt siis seittemättä päivää yli 37 heittäen 37,3 - 38,2. Tähän asti oon touhunnu kuitenkin normaalisti, mut tänään vietän lepopäivän ja sitte illalla alotan taas yövuorot. Pariin otteeseen ollut menkkamaista jomotusta, mutta ei ole housut likaantunu ollenkaan. Viime kierrossa menkat alko tänäpäivänä pp 12, mutta nyttehän mä piikitin pregnyliä tähän ongelmaan, joten eikait ainakaan vielä alkas jos alkaa.
Jotenkin oon ihan posiitivisissa tunnelmissa...ehkä näistä muiden plussauksista johtuen ... :ashamed:


Nyt kertomaan fiiliksiä :kieh:

-Nea :heart:
 
Heissan! Nyt on sitten toka inssi takana ja jälleen toiveikas olo päällä.. Jospa ja jospa tällä kertaa.. Elikkäs edessä pitkä ja tuskainen piinisaika.. Yhtään ei edes selvinnyt montako munasolua sieltä oli irronnut joten jännäillään nyt sitten sitäkin.. Tällä kertaa inssi oli todella kivuton kokemus edelliseen verrattuna..liekkö ollu ku oli eri lääkäri..Ja mikä mukavinta tällä kertaa munasolu oli jo irronnut kun inssi tehtiin..viimeksi se oli ultra mukaan irtoomas vasta ku tekivät inssin..

Sit kysymyksiä; ootteko varmistellut vielä inssipäivänä mahkuja?? Ja onko väliä ollu plussauksen kannalta jos munasolu on jo irronnut enne inssiä..? Mites teil plussailijat oli, minttu, Pietu ja mölö?

Pietu: ihan vaan uteliaisuudesta kysyn, kuka teki sun inssit?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.11.2006 klo 15:32 viivero kirjoitti:
Heissan! Nyt on sitten toka inssi takana ja jälleen toiveikas olo päällä.. Jospa ja jospa tällä kertaa.. Elikkäs edessä pitkä ja tuskainen piinisaika.. Yhtään ei edes selvinnyt montako munasolua sieltä oli irronnut joten jännäillään nyt sitten sitäkin.. Tällä kertaa inssi oli todella kivuton kokemus edelliseen verrattuna..liekkö ollu ku oli eri lääkäri..Ja mikä mukavinta tällä kertaa munasolu oli jo irronnut kun inssi tehtiin..viimeksi se oli ultra mukaan irtoomas vasta ku tekivät inssin..

Sit kysymyksiä; ootteko varmistellut vielä inssipäivänä mahkuja?? Ja onko väliä ollu plussauksen kannalta jos munasolu on jo irronnut enne inssiä..? Mites teil plussailijat oli, minttu, Pietu ja mölö?

Pietu: ihan vaan uteliaisuudesta kysyn, kuka teki sun inssit?
Ahtola teki ensimmäisen inssin ja toisen teki tämä Perheentupa :)

Meillä molemmissa insseissä munasku jo irronnut ennen inssiä. Toisella kerralla varmisteltiin seuraavana päivänä ihan vain siksi, kun toinen muna ei ollut vielä irronnut =)

--

Tällä hetkellä on aika ihmismäinen olo. Alaselässä on ollut pari kolme päivää outo tunne. Ainoa hyvä puoli on, että vatsaan ei satu samaan aikaan. Silti on vähän kenkku fiilis... :/ Maha on kuralla niin kuin menkkojen aikaan... #&%?$!*, jos ne sieltä vielä pölähtää.

Vahvasti ollaan plussalla testien mukaan edelleen ja ultra-aika varattu 11.12. päivälle.

Ristiriitaisissa tunnelmissa siis, pietu-
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.11.2006 klo 13:54 Nea kirjoitti:
NYT PINOA YLÖSPÄIN...MIKÄ MEITÄ OIKEIN VAIVAA??? NUKUTTEKO KAIKKI :wave:

Mitkä on piinistelijöiden maanantai-fiilikset?? Ja tietty mitkä on Pietun ja Mintun fiilikset ???

Omassa piinistelyssä ei kummempaa, muuta kun että (sen ajan kun olen mitannut) lämpö edelleen koholla...eli nyt siis seittemättä päivää yli 37 heittäen 37,3 - 38,2. Tähän asti oon touhunnu kuitenkin normaalisti, mut tänään vietän lepopäivän ja sitte illalla alotan taas yövuorot. Pariin otteeseen ollut menkkamaista jomotusta, mutta ei ole housut likaantunu ollenkaan. Viime kierrossa menkat alko tänäpäivänä pp 12, mutta nyttehän mä piikitin pregnyliä tähän ongelmaan, joten eikait ainakaan vielä alkas jos alkaa.
Jotenkin oon ihan posiitivisissa tunnelmissa...ehkä näistä muiden plussauksista johtuen ... :ashamed:


Nyt kertomaan fiiliksiä :kieh:

-Nea :heart:

Mulla menossa pp 10, ja pää on jo aivan sekaisin..
Välillä olin ihan varmakin jo että me onnistuttiin, mutta pikkuhiljaa alkaa pakokauhu valtaamaan mielen.
Välillä on tehnyt hitosti pahaa, vatsa on ollu turvoksissa ja ihan ihmeellinen, muttei (TOISTAISEKSI) mitään menkkamaista, lämpöäkin oli viime viikolla sen 37,9, mutta nyt en ole mittaillut.
Mitenköhän tässäkin käy

:'(
 
Se siitä sitten...niinkuin ennustin niin sieltähän ne #&%?$!* menkat alkoivat tänään...ja kaikelisäksi töissä.Pokka kuitenkin piti,vaikkakin koko päivän tippa tunkee linssiin.Eilen oli vielä lämmötkin 37,2 ja rupesin jo elättelemään toiveita.Korkeelta taas tiputtiin ja lujaa.Keskiviikkona alkaisi taas sama rumba,viimoinen inssi...joka laskujen mukaan osuisi viikonlopulle.Tiedä sitten pitäisikö pyytää että tehdään varmuudeksi tammikuussa vasta.Testipäivä osuisi kaikenlisäksi jouluaattoon.Ei jaksaisi millään taas aloittaa uutta inssiä,voimat on aika lopussa..itkettää :'(
 
Eikä.. :/ Olen tosi pahoillani :( Voimia ja haleja sinne VIP1 :hug:

Minäkin saattaisin jättää sen inssin vasta tammikuulle. Saattaisi tehdä ihan hyvää rauhoittaa tilanne joulun ajaksi... ellette sitten vielä viime hetken joululahjaa itsellenne yritä.

Höh.. oikeasti ottaa nyt päähän sinun puolestasi.
 
Voi kurjuus VIP1! Täältä tulee iso voima :hug:

Mulla menee tää toka inssi erilailla siis ajallisesti kuin se eka. Eka tehtiin kp 13 ja nyt vasta kp 16. Et eihän sitä tiedä osuuko viikonlopulle. Mutta toisaalta voishan sitten olla hyvä jättää sen inssi tammikuulle, niin saisi rauhassa elellä joulun. Kuitenkin voimia sulle kovasti!

Viivero! Hienoa että inssi meni hyvin, nyt vaan peukutuksia! :)
Mulla oli viimeksi niin että yksi munis oli irronnut ja toinen vasta irtoomassa. Mutta eihän sitten tulosta tullutkaan. Me ei kyl varmisteltu, paitsi parin kolmen päivän kuluttua. Sehän oli sit auttamattomasti liian myöhään. Nyt vois sit koitella varmistella inssin jälkeen. :)

Mä sit huomenna pregnylin pistän ja sit to inssiin. Mutta nyt oon kyllä pitänyt kovin matalaa profiilia, edes äidilleni en oo kertonut. Kun se jännitti niin kovasti viimeksi. Tietty jos kysyy, niin sit kerron. Mut aattelin nyt olla vielä pessimistisempi. Etten sitten pety taas. Onneksi on puuhaa, niin voi koittaa olla tunnustelematta itseään. :)
 
Kiitoksia paljon lohdutuksesta.Lohduttaa oikeasti paljon kun saan täältä tukea. :hug: teille kaikille.

Oikein paljon onnea matkaan inssiin menijöille.Toivotaan että teille tulisi maailman paras joululahja. :xmas:

Keskiviikkona juttelen lääkärin kanssa miten se kannattaa että tehdäänkö heti perään viimonen inssi vai ei.Palaan silloin kertomaan.Heh..en kyllä voi siltikään pysytellä pois sivuilta siihen asti.Päivässä pitää kuitenkin monta kertaa tulla tarkistamaan teidän kuulumisia.

Toivottavasti edes lunta tulisi maahan niin saisi edes joulumielen ja saisi kotona jotain aikaiseksi sekä jouluostoksille lähdettyä.Kuitenkin...iloista viikonalkua kaikille.Pysytään tutkalla :wave:
 
Hellou kaikille!!!
Kun kyselitte fiiliksiä niin suht koht hyvät on fiilikset,lukuun ottamatta kauheeta kipuja tisseissä..viime yö oli paha niiden suhteen,kun vähän liikahtaa tuntuu että tissit räjähtää...
mitä siihen inssiin joka tehtiin 1.11 niin mulla oli kans yks munis irronnu ja toinen just irtoomassa ja lääkärin määräyksestä varmistettiin kotona viel samana iltana ja seuraavana päivänä,joku niistä on siis tuottanut tuloksen...
mulla on eka ultra 7.12 ja jännää et onko kaik hyvin ja et toivottavasti pieni elämänalku pysyy kyydissä...
VOIMIA teille kaikille piinailijoille ja inssiin meneville,Nampulalle :heart:
ja tsemppiä!!!!
-minttu-
 
Heippa kaikille ja paljon onnea plussanneille. Toivottavasti meillä ei plussanneillakin vielä tärppää :)

Itellä tänään piinispäivä 12 ja siis kolmas inssi menossa. Torstaina sais testata. Ite en kovin toiveikkaana ole, kun ei ole pahemmin mitään tuntemuksia ollu. Plussannu en ole aiemminkaan, joten miks nyt plussais.. Seuraavaksi olis sitten seuraavien hoitojen vuoro, tää oli vika inssi.
 
Hei Kaikki!

Lueskelin tuossa teidän kokemuksia inssistä ja ajattelin liittyä joukkoonne, jos vielä innostutte kirjoittelemaan =)

Meilläkin on ensimmäinen inssi edessä joko joulu-tai tammikuulla, riippuu vähän kierrosta ja joulunpyhistä. Meidän vauvakuumeiluhistoria ulottuu jo kesään 2004, mistä saakka ollaan ykköstä haaveiltu.

Meillä oli viime keväänä yksi keskenmeno noin kuudennella viikolla. Sen jälkeen olemme yritelleet luomuna, mutta viimeaikoina mun hermot ovat pettäneet tosi pahasti tädin vierailujen yhteydessä. Lääkärimme suositteli keskenmenon jälkeen inssiä, vaikka oli vakuuttunut, että luomunakin voisi tärpätä. 5.12 menen kuitenkin inssiopastukseen ja haen clomit ja piikit (kynän) apteekista...jännittää ja on todella toivorikas olo.

Meidän ongelmana on ollut minun kiertoni epäsäännöllisyys ja liika prolaktiinin tuotanto. (Söin liikatuotannon estämiseen kolme kuukautta Dostinexia) Hedelmöittämistä on vaikeuttanut myös mieheni vintiöiden sekoilu. Näytteessä puuttui kokonaan "A-lajike", eli suoraan uivat, Sieltä löytyi kyllä tarpeeksi iso määrä ympyrää uivia B-ryhmäläisiä. Lääkärimme mukaan kummassakin on saman verran vikaa ja yhdistettynä se hankaloittaa toukkien aikaansaamista. Nyt sitten yritetään lääkäritädin avustamana.

Olisi ihanaa kuulla uusien ja teidän vanhojen kokemuksista ja tärppäämisistä vielä lisääkin. Itselläni lähinnä jännittää toimenpiteen sujuminen, sillä aukiolotesti sattui ihan simona. Toivottavasti inssi ei.

Paljon plussa++++++tuulia kaikille!
 
Moi vain Millalle ja Vendelalle tasapuolisesti! Millalle peukkuja pian testeihin ;) Toivo yllä ja lippu korkealla loppun asti!!! :hug:
Vendelalle tsemppiä ensimmäiseen inssiin :D Älä turhaan pelkää sen sattumista. Vähemmän tuntuu kuin papakokeen ottaminen - itsellä ei kummallakaan kerralla tuntunut missään. :)

ON: Täällä vihloo selkää edelleen. Mahapuoli on ollut rauhassa. Ei ainakaan vielä ole mitään tuhruillut... Viimeksi alkoi viisi päivää varsinaisen testipäivän jälkeen (kolme päivää haamuplussasta). Nyt menossa neljäs päivä testipäivästä.. Jotenkin tuntuu siltä, että helpottaa, kunhan huominen on mennyt ohi ilman mitään tuhruilua. Ehkä huomisen jälkeen alan pikkuhiljaa uskomaan, että tämä pieni ihmisalku jopa pysyy sisuksissa.. :snotty:

Ai niin.. Vatsa on hieman löysällä. :whistle: Ei oikein löydä toiminta uomiaan tupakin jättämisen jälkeen :p <br><br>
 
Täältäkin Millalle ja Vendelalle :wave:

Kyllä Pietu se pieni kyydissä pysyy. Mä kans uskon että ku huomisesta selviät niin helpottaa. :hug:

Tänään sitten pregnyliä napaan. :) Mutta ei sen kummempia.

Joten mukavaa iltaa!
 
Nea
Täällä on peli pelattu, täti tuli illalla. Aika kaapin takaa kylläkin, koska mahassa ei oo tuntunu tänään oikeastaan mitään. Heitän siis hyvästit teille nyt, ja osan ehkä tapaankin sitte tammikuun IVF-pinossa luulisin. Kylläpä tuntuu taas pahalta...

Tsemppiä kaikille piinailijoille ja plussanneille =)

Rauhallista jouun odotusta kaikille, Nea :heart:
 

Yhteistyössä