*Marrastähdet '07* kesäkuun paisteessa :)

Moikka!

katjuza: Aivan ihana ultrakuva! :D

Tänne ei kuulu tänään mitään ihmeempiä. Juhannus sapuskat kävin kaupoista haalimassa, vaikka töissä olenkin hela juhannuksen. Kiva kattella työmatkoilla sit tota festarikansaa.. Jospas nyt edes aurinkoiset säät olis, niin vois jossain väleissä grillailla. Nyt ainakin alkoi just satamaan vettä :/

mut nyt pakastimelle hakemaan jäätelöö ja lösähtäis sohvalle.

 
Joo pömppölin kanssa taitaa olla sama tosiaan, hellou :wave: tossa alapuolella on miun purnausta taas vaihteeksi...ottaa vaan niin päähän :headwall: hattivatti on potkinu taas melkein koko päivän, ja esikkokin halusi "kuunnella" vauvaa päivällä..potki kuulemma kauheasti :) vaikka just sillon oli ihan liikkumatta :LOL: mutta nyt sängyn pohjalle katsomaan supernatural-maratonia

Perfekta ja hattivatti 20+0

Noh tänään sitten selvisi että veljentytölle ostettu pyörä ei kelvannut, niinkuin ajattelin heti syntymäpäivillä...päälle viikko sitten oli ja ehto oli et työntöaisa oltava..Noh jo kun pakettia avasivat kuului tytön äidin suusta;ei toi ole se pyörä mitä katottiin!!! |O |O |O kyllä silloin alkoi jo keittämään....
.noh ostettiin sitten sellainen monivärinen kun prismassa ei ollut enää niitä tyttöjen kolmipyöriä kuin malli, joka nyt kuulemma olisikin nyt kelvannut kun tämä meidän hankkima ei olutkaan hyvä, noh ne on sillä ulkona ajelleet sun muuta niin eihän sitä voi enää palauttaa :headwall: :headwall: voi jösses että mua ottaa päähän...
kyllä tietää että seuraavat lahjat on raha lahjoja koska koskaan ei mikään meidän suvun ostama kelpaa..
.miksi pitää toivoa jotakin lahjaa jos sen voisi itse ostaa, jos haluaa jonkun tietyn, vaan sitten pitää suu vaahdossa selän takana puhua kun mitään eivät osaa ostaa....
Ja sitten paria päivää ennen syndejä selvisi että pyörässä olisi oltava ne polkimet siinä keskellä... :headwall: :headwall: miksi ei voi kertoa kaikkea kerralla...no etolassa käytiin, siellä on työntöaisalla ja keskipolkimilla pyörä, 129e!!! käyköön vaan itse ostamassa sieltä sen...anteeksi sekava sepustus mutta niin pännii kun ei voida kertoo mitä halutaan... |O |O |O
 
Katjuza: Onpas söpöjä kuvia tosiaan! =) Hyvin näkyy vauveli noissa.

Riikkaa: tervetuloa! Sinulla onkin näköjään päivää enne laskettuaika kuin minulla. Kuopiolainen minäkin olen, ni eihän sitä tiedä, jos yhtäaikaa ollaan synnärillä sitten! =)

Täällä on jo liikkeitä tuntunut (ainakin kuvittelen että ne on liikkeitä ) viikon verran. Aluksi tuntuivat iltaisin, mutta nyt jo keskellä päivääkin saataa muksaus tuntua! :heart: Ensi ti on taas neuvola ja pääsee sydänääniä kuuntelemaan. Nyt onkin eri neuvola kun olen täällä eri kaupungissa kesätöissä. Saapas nähdä minkalainen terkka siellä nyt on. Toivottavasti kiva... Enkä oikein niitä rautatablettejakaan oo saanu syötyä kun ne pitäisi tyhjään vatsaan ottaa, että imeytyisivat ja sitä paitsi kun minulla oli se hb 111 viimeksi, niin selvitin asiaa jälkikäteen, että ei niitä rautatabl tarttee syödä enneku alle 100 menee. Ei minulla hirveesti mitään oireeitakaan ole ollut. Pahoinvointiakin aamulla vielä ollut. Tällä viikolla ei tosin onneksi ole enää oksennusta tullut. Mutta uutena tulokkaana nyt suonenvedot öisin. Auts! :( oon nyt käyttäny kaksia sukkia päällekkäin öisin (kun ei oo villasukkia tähän hätään) ja syöny magnesiumia ni ei oo nyt parina yönä enää ollu vetoja. Toivottavasti pysyyki poissa!

Kyyhkynen ja tirriäinen 17+6
 
Ihania ultrakuvia oli kyllä Katjuzalla :)

Mulla ei ole tänään tullu mitään vuotoa eikä ole ollu mitään vihlontaa jne että on tää lepo auttanut. Sen kyl huomas, ku istuin kaverin kanssa apri tuntia terassilla ja oli kova penkki et se ei ollu hyvä ja kovalla kielsi istumastakin. Sitku pääsi taas autoon istuu ni oli niin hyvä.

Kävin turvavyönalentimenkin tänään hakee ja seki helpottaa huomattavasti mun elämää.

Kyl noi liikkeitä on noi möyrinnät mahassa, pvällä tuntu ja tossa hetki sitten taas ja joka ilta on nyt vkon pari tuntunu että kyllä ne liikkeitä on, uskon niin. Parin vkon päästä on se rakenneultrakin niin neuvolatäti sano että ku näkee sikiön liikkuvan niin osaa yhdistääki ne paremmin noi möyrinnät sitte liikkeisiin.

Mut eipä mulle muuta ihmeellistä, vettä alko sataa :(

Sanna ja Nipsu 18+0
 
ette tiiä ku säikähin äsken, kuulu ambulanssien ja poliisiautojen ääntä ja lähestyi ja lähestyi ja menin makkarist kattoon mitä hittoa, niin poliisit jahtaa mustalaista jolla ase kädessä. sydän hakkaa vielkin tuhataa ja sataa, eihän täällä uskalla asua enää. nää ollut niin rauhallliset talot asua.. Mitähän tuolla sit tapahtui.. Oli siviilipoliisit tavallisien lisäks joten oiskohan jotain ammuttu, kauheeta.. ja me asutaan viereises talos niist, tää sellanen 2kerroksinen rivitalo..

Sanna78 Itse en nähnyt ketjua, mut uskomaton että joku menee kirjotteleen toisten asioita johonkin.. itekin mietin kun tääl avoimesti kertonut kaikesta että näitähän saattaa lukee joku jota kiinnostaa levitellä asioita, mut pitää jättää omaan arvoonsa. Musta liikkuu muutenkin tyhmiä juoruja, mut en niist jaksa välittää. Läheiset tietää miten asiat on =) . Älä välitä, itse tiedät parhaiten miten asiat on ja ei ne muille kuulu :). nauti nyt vain odotuksesta, ilman mitään paineita :)

Lasten isä taas väläytti.. nyt sitä mieltä että ei aio tunnustaa isyyttä ja maksaa elareita, ei kuulemma varaa kahteen rahoja tuhlat ja ei kiinnosta vauva yhtään, toisaalta se parempi, pysyköötkin kaukana miest kun tollanen on. Ei voi muuta sanoa ku :headwall:
viime tapaamisella hehkutti että löytänyt ihanan naisen ja on onnellisempi kun koskaan, mainitsi samassa lauseessa että naisella 3 pientä lasta. on siinä tollo, 1 oma lapsi, toinen tulossa ja niist ei välitä.. Että taas yksi syy miksi olen yksin odottaja ja onnellinen että olen :) :wave:

Katjuzalla oli ihania ultrakuvia :heart: :)

Laitanpa tähän gallupin, millä viikoilla teillä on/oli rakenneultra? Mulla maanantaina ja viikkoja sillon 19+2 :heart:

(.) kaikki hyvin, ei supista, ei ole kipeä. kovasti pieni potkii. äiskän kulta :heart: .aika menee niin nopeesti..

-hilla- 18+4
 
hilla83 Miulla oli rakenneultra tiistaina, silloin rv 20+4 :heart: Siellä se melskasi ja karkaili aina ultralaitteen ulottumattomiin että sai tosiaan seikkailla mahan päällä sillä vehkeellään se lekuri että sai tutkittua tarpeelliset :) Ja selvis sekin kun ei vielä liikkeet tunnu kauheen selvästi - tietty esikoista odotan ja sekin voi vaikuttaa, mutta lisäksi istukka on etuseinässä.

Jäi vaan harmittamaan, kun ei sieltä rakenneultrasta saatu kuvaa mukaan :| Aiemmista ollaan saatu. Kaikki kuitenkin oli siis hyvin ja elimet ym. normaaleja. Puolivälin "baari" saavutettu.

HT ja veturi 20+6
 
Hilla83 Joo mä olen tottunu kans kaikennäköiseen juoruiluun. Aina välillä sitä kuulee ties mitä juttuja itestään ja on ihan että aha, kun mitään sellaista ei ole tehny, mut antaa muiden puhua, kyllä ne ihmiset jotka mut oikeesti tuntee tietää miten asiat on.

Vähän alkaa tuntuu et uskaltaako sitä missää asua tai minnekään mennä, kun joka paikassa on jotai puukotusta/ampumista ja ihan hirveesti ollu kolaraita tai ehkä mä vaan kiinnitän tässä tilassa niihin enemmän huomiota.

Rakenneultra mulla on kun tulee tasan 20+0 ja täällä sen tekee kätilö, ei lääkäri. Pitää pyytää häntä sit tarkastamaan se mun munasarja että se on kunnossa. Innolla odotan ultraa. Tää mun kaveri on vaan aamu-uninen ja ultra on aamulla klo9, mut ei kai se haittaa sitte?!?!?

Mitään vuotoa ei nytkään aamulla ole tullut, onneks.Mä todella toivon, että se oli vaan joku yksittäinen kerta ja merkki siittä että pitää ottaa rauhallisemmin. Tottunut vaan touhuu kokoajan jotai, mut kyl tää oleilukin on sujunut ihan hyvin. Pitäs mennä töissä käymään juttelee et miten jatkossa teen töitä kun en niitä nyt normaalisti voi/uskalla/saa tehdä, mut eiköhän me joku ratkaisu löydetä, oli tää meen myymälävastaava niin huolissaan musta kun hänelle tiistaina soitin.

Mutta nyt mä meen keittää aamukahvia =)

Sanna ja Nipsu 18+1
 
Ihanaa,huomenna tosiaan lomaa...

Kolariuutisia täälläkin luetaan itku kurkussa ja pahoilla mielin. Varsinkin kun tämä järkyttävä onnettomuus sattui kaverini tuttavapiirissä :| Nyt kun tiedän yksityiskohtia niin aivan puistattaa ajatellakin. Mies sitten menetti koko perheensä :'(

Vitsit...mun kamulla on melkein samat raskausviikot menossa kuin mulla ja nyt oli tilannut yksityiseltä ultra-ajan. Arvatkaa vaan tekeekö mieli myös tilata :D :headwall: Aivan kuin rahanmenoa ei olisi muutenkin ihan tarpeeksi... Ehkä mä hillitsen itseni ja katson tilannetta rakenneultran jälkeen uudelleen. Mä oon ihan turhis,mutta sukupuoli kiinnostaisi kovasti ja mä tiedän,että sitä ei rakenteessa kuiteskaa sanota :kieh:

Kiva kuulla Sanna,että vuotoa ei enää ole. Mullakin ollut ihan minimaalista,lähinnä jos jotain tulee pyyhiessä niin se on sellasta limasta valkovuoto sekotusta :x

No joo tämä tällä kertaa =)

LilliM ja hipsuttelija 17+1
 
Onpa tullu taas taukoa tähän palstailuun, kun ei oo oikein ihmeitä tapahtunut.

Eilen oli sit neuvola ja kaikki oli hyvin. Mulla toi verenpaine on normaalisti tosi alhainen ja aina välillä huippaakin, mutta sit ku se neuvolassa mitataan ni se on normaali tai yläkanttiin. Eli oon semmonen jännittäjä, ettei todellista tulosta saa ja eipä ne sit mitenkään reagoi siihen minun alhaiseen verenpaine valitukseen. Pitäs varmaan ostaa oma mittari ja alkaa laittaa lukemia ylös. Painoa oli nyt tullut 2kg viime neuvolan jälkeen, eli 500g/vk UPS! No mut kokonaisnousu on vasta 3kg, joten nou hätä. Hemppa oli tippunut 123, mut ei vielä tarvii rautaa syödä, mut ilmeisesti kuitenkin ennen synnytystä pitää popsia, ettei sit liian alhaalle synnytyksen yhteydessä tipahda. SF- mittaa ei vieläkään otettu, täällä mitteilu aloitetaaan yleensä vissiin 22-23vk paikkeilla, ainakin ensisynnyttäjillä.


Taas tuli yks päivä osteltua lisää vaatteita vauvelile, nyt on siis vaatteita, kestovaippoja ja sitteri hankittu. En muista onko aikaisemmin ollut galluppia, mutta: Kuinka moni muu marrasmasu aikoo ruveta kestoilemaan?
Minulla on jo kassillinen vaippoja hankittuna. Oon huuto.netistä niitä huutanut edullisesti, mutta kuitenkin hyväkuntoisia jopa uusia osa. Parin tutun kanssa, jotka kestoja käyttää, oon asiasta puhunut ja ovat sanoneet että ei oo yhtään sen isotöisempää kuin kertiksetkään. Kerran päivässä tai joka toinen päivä pesevät koneellisen vaippapyykkiä ja yleensä muu pyyhepyykki menee siinä samalla ja vauvojen pyllyniho on ollut tosi hyvänä. Ei vaippaihottumaa tai muuta mitä kertikset monille aiheuttaa. Ja onhan ne paljon parempi vaihtoehto luonnolle ja kukkarolle, vaikka en todellakaan mikään viherpiipertäjä olekaan. Voihan se vielä tietysti olla että joudun sanani syömään kun tosi paikan eteen joudun, mutta en usko. Jotku on valitellu sitä että kun kestovaiposta tulee niin paksu paketti, että on vaikea vauvan sen kanssa olla ja liikkua. mut ainakin jos käyttää taskuvaippoja, esim. fuzzi bunzeja, joita monet on parhaaksi kehunut. Niin paketti ei ole yhtään kertisvaippaa paksumpi.

Ens viikon keskiviikkona ois sitten se kauan odotettu rakenneultra. Sillon rv 20+1. Ihanaa päästä näkemään miten vauva on kasvanut, kun viimeksi sen on np-ultrassa nähnyt rv13. Jännittää onko kaikki niinku pitääkin ja näyttääkö kaveri jalkoväliään. Ois kyllä mahtava saada tietää kumpi on tulossa, vaikka eihän se tietysti 100% varmuutta anna. Liikkeitä tuntuu jo hyvin, vaikka välillä rauhallisempia päiviä onkin. Liikkuessa en niitä kuitenkaan vileä tunne, vaan silloin kun istun tai makaan selälläni.

Juhannukseksi ois tarkoitus mennä kavereiden mökille iltaa istumaan, mut yöksi kotiin, kun ei kaukana ole. Minäpä se kuitenkin kuskina oon, niin saapi mies sidukkaa ottaa. Pitäs varmaan tänään yrittää käydä kaupassa tekemässä juhannuksen ajan ruokaostokset, niin ei tarttis huomenna lähteä jonottelemaan, vaikka eipä täällä meidän pienessä kyläkaupassa nyt niin älytöntä ruuhkaa ikinä ole

No mut nyt täytyy lähteä vihdoinkin tällekin aamulle pukeutumaan ja laittautumaan ihmisten ilmoille.

Sanle ja DJ 19+2
 
Mulle vaihtu kesän ajaksi neuvolatäti, kun "oikea" täti jäi kesäksi vuorotteluvapaalle. No se sijainen sattu olemaan mun isän serkku. Ei sinänsä mitenkään läheinen, mut rupes jurppimaan ku se vaan hirveästi kyseli isän puoen sukulaisten kuulumisista ja mä en oikeesti tiedä niistä yhtään mitään. Ei olla isän puolen suvun kanssa hirveän läheisiä, kun ne asuu ympäri suomea ja ite ei oo tullut moneen kesään oltua meidän vanhempien mökillä, niin en ole sitten niitä nähnyt siellä mummolassa. Isän puolen sisaruksilla kun on kaikille mummolan maista lohkaistu mökkitontit. Tuli vaan jotenkin hirmu vaivautunut olo, kun ei tiennyt omien sukulaisten asioista mitään. Varmaan senkin takia verenpaineet nousi ylös, kun se samalla mittas ja kyseli kuulumisia. Tätä tämä on kun pienillä paikkakunnilla asuu. Minä siis käyn naapuri kunnan neuvolassa kun täällä on yhdistetty kahden pitäjän neuvolat.
 
Tänne ei mitään uutta. Liikkeistä en ole varma tunnenko ekaa kun odotan. "Kuplimista" tuntuu joskus enemmän iltaisin, mutta ei niitä kyllä kesken päivän oikein ehdi hahmottamaan. Toivottavasti ensi kerralla olen viisaampi. :) Rakenneultra mulla on 5.7, silloin viikkoja 20+4, pitkä aika vielä. Haluaisin toisaalta tietää sukupuolen mutta mies ei. Emme siis kysy, täytyy olla vielä jotain jännää mitä odottaa...

Juhannukseksi ollaan suuntaamassa mökille, lähdemme tänään kun työpäivä on pulkassa. Mies on kanniskellut juhannusjuomia kaupasta ja suorastaan ittuillut että mitäs meinaat juoda. Ostin silmänlumeeksi pari holitonta siideriä ja kaupan siideriä. On sitten edes jotain kuplivaa lasissa. ;) Ainoa juhannuksen haittapuoli on anoppi joka tulee myös mökille, en taaskaan saa tai osaa mitään tehdä. No, ei muuta kuin laiturille kaikkeen rauhaan olemaan vaan ettei ainakaan saa sanoa että jaloissa pyörittäis...

Ollaan tässä kaikessa odotuksen tohinassa ostettu omakotitalokin ja kesälomalla sinne pitäis muuttaa. Laatikoita olen pakannut jo erinäisen pinon olohuoneen nurkkaan kun muualle ei mahdu ja voi laittaa etteivät ole tiellä. Kaverit meinas että rysäytätte sitten oikein kunnolla. Sanoin että parempi iso kerta rysäys kun ainainen pikku kitinä. Ihana päästä sisustamaan ja laittamaan kotia itseämme ja vauvaa (toivottavasti useampaa) varten. Kyllä sen täällä huomaakin ettei oikein enää kiinnosta edes ihan kunnolla siivota.

Sannalle tsemppiä eteenpäin, ikävää kun ihmiset puuttuu toisten asioihin joista eivät mitään tiedä!

Olenkohan mä vielä ainoana LA 18.11. Toivottavasti saa sinne vielä jonkun kaverin. Onneksi meitä SatKS:läisiä oli muutama lähipäiville.

Hyvää ja rentouttavaa juhannusta marraskuisille!

pikku-jussi ja natiainen rv 18+4
 
Hei pitkästä aikaa. Mä olin rakenne uä:ssä tiistaina ja kaikki oli mainiosti. Pikkusta poikaa veikkaili, mutta eihän sitä varmaksi tiedä... oli lapsi vähän huono vilauttelemaan voipi olla napanuorakin. Mulle ihan sama on,mutta mies olisi vähän tyttöä toivonu, kun sillä on poika ennestään. Pikku mies on ihan innoissaan tulevasta veli/siskopuolesta. Tomerasti on jo lelujakin jakanu=) ja nimiä mietti vissiin taisi tulla jokaisen hoitokaverin nimi:... =)
 
No eipä alkanu hyvin tän tytön juhannus,tänään tuli tieto,et se isukin kasvain on pahalaatunen...tietää mulle hommia vähä pidemmäks aikaa.Kotona ku on niitä hevosia,eikä muut uskalla niitä liikutella.Mut tää on tätä,eikä sille mitään voi.Pitää vaan kattoo päivä kerrallaan mitä tapahtuu ja toivoo parasta. :'(
 
Nyt hirvittää.. :eek: Katselin tänään masuani peilin kautta ja se on AIVAN JÄRKYTTÄVÄN SUURI! Mun kyllä pitää saada siitä kuva teidänkin nähtäväksi, mie oon ihan valtava.. Pelottaa jo ihan että kuinka isoksi tässä vielä pitää venyä, kun ei vielä ihan puolivälikään ole saavutettuna :D Apua, tuokaa teippiä, liimaa, köyttä, niittejä, ihan mitä vaan millä mä pysyn kasassa :LOL:

kriisissä Liituraita ja kaksosmasu 19+3
 
Heippa!

Vimpula: voimia! :hug: mun isällä on myöskin pahanlaatuinen syöpä, tosin sinnitellyt sen kanssa jo 10 vuotta (itse asiassa on ihan lääketieteellinen ihme että on vielä elossa), mut nyt tässä viimesen parin vuoden aikana on yleistila laskenut tosi paljon ja tullut kaikenlaista. Kuukauden sisällä on ollut 3 kertaa sairaalassa sisällä, viettänyt siellä aina viikon kerrallaan. Tiedän, että se on tosi raskasta myöskin läheisille kun rakas ihminen sairastuu, mutta sitä on vaan elettävä päivä kerrallaan. Se ei todellakaan ole helppoa, varsinkin kun tietää ettei itse voi asialle yhtään mitään. Jotenkin kummasti sitä vaan jaksaa vaikka itsekin olen monet illat viettänyt itkien. :'( :/

Mulla on selkä ihan järkyttävän kipeä. En ole sitä mitenkään rasittanut, mutt kipu ei siltikään hellitä. :/ rakenneultra on ensi keskiviikkona, joten jos sitä taas vaikka vähän valittais...

Sanle: mulla on myös verenpaineet ollu tosi alhaset tässä raskauden aikana, mut aina kun niitä mitataan neuvolassa, niin on olleet ihan normaalit tai jopa yläkantissa. Onneks ovat uskoneet mua, koska oon mittaillu niitä kotona ja pistäny lukemia ylös.

hilla83: mulla on siis rakenneultra ens keskiviikkona ja silloin on viikkola 19+1 :heart:

Kova on ollut myllerrys mahassa taas tänäänkin. Mulle on vaan tullut takas se ongelma, että vatsaan kerääntyy iltasin kauheesti kaasua ja sit on vatta kipee. sitä oli ihan alussa ja nyt se on tullut takasin. Tosi inhottavaa :kieh:

Nyt ei ajatus kulje enempää, pitäis varmaan lähteä nukkumaan. ;)

Oikein rentouttavaa juhannusta kaikille! :D

H82 18+2
 

Nyt taas kerkeen tännekin jotain rustailla, oon kyl käynyt kueskelemassa, mut ei oo tulut kirjoteltuu..

Katjuzalle ekaks; Ihania ultrakuvia!

Hillalle tsemppiä miehen "kanssa"..niinkuin itekin sanoit, jos mies ei välitä, niin pärjäät kyllä vauvankin kans.
Mulla rakenneultra ens tiistaina, sillon rv 20+3..

Vimpulalle pahoittelut huonoista uutisista..

Liituraita; Varmasti on jo hyvänkokoinen masu sulla =) Kasvaahan siel kaks pientä..kumpa mullakin..Laitahan kuva, jookos?

Sanle; Mulla on käynyt kyllä mielessä ne kestotkin, mut jotenkin kuulostaa monimutkaiselta/vaivalloiselta..vaikka varmasti kun niihin tottuis, ja tietäis miten niitä käsitellään, niin ois helppoa..saattaa vaan tää meikäläisen laiskuus sanoa vastaan..

Perfectalle voimia vaikean veljen+perheen kans..on varmasti vaikee olla "mieliks" jos mikään ei kelpaa..

Sanna; Mukava kuulla että vuotelu loppunut, toivotaan ettei sitä enää tulisikaan.

ON, vielä lyhyesti..
Illalla mieskin tunsi ekan potkun, mut siihen se sit taas jäikin..tais masukki huomata että isi on siel kokeilemassa. Muuten ollut ihna ok olo taas, mitä nyt selkää välillä koskee jos huonossa asennossa on..

Hauskat juhannukset kaikille! Me varmaan häippästään luonnon helmaan, miun porukoiden luokse, ainakin yhdeks yöks.
=)
M ja Onni rv 19+6
 
Tuskin tää isän tilanne tuntuskaa muuten näin pahalta,mut oon kokenu tän aikasemminki. Sillo isälle ei annettu pienintäkään toivoo,tilanne oli niin paha.Nyt on ollu terveen kirjoissa jo yli 20v. Sit vielä ku isomummo laitettiin haudan lepoon reilu kuukaus sitte,syövän takia.Jotenki kaikki tuntuu iskevän liian lahelle kotipesää...Tiistaina ois se rakennekki,jotenki o alkanu tuntua,et mitähän "löytöjä" sieltäki tulee. Sit vielä rakas velikii tuntuu isän sanojen mukaan olevan laittamassa sitä jo suoraan kuoppaan.Saas ny nähä millo mä sillekki räjähän ihan todenteolla.Tää nyt on tätä mun purkautumista,sori! Tuntuu vaan,et johki on purettava mitä päässä liikkuu!

Mut hyvät jussit teille!
 
Vimpula Kyllä todellakin saa purkaa mieltään, niinhän me muutkin tehdään. Ja toivottavasti isäsi tila paranee :hug:

Mutta nyt lähden hakee kaveria ja juhannuksen viettoon joten Oikein hyvää juhannusta kaikille.

Sanna Ja Nipsu 18+2
 
taas täällä ^^

oli kyllä tosi mukava juhannuksen aatonaatto; menin eka sairaalaan päivystykseen ja siitä sitten ohjattiin naistenklinikan kautta kättärille Kovien vatsakivujen takia!
Mullahan oli niitä vatsakipuja ja pahojakin sellaisia ja oltiin mökillä yötä ja sielläkin oli sitten yöllä.. ja päivällä yhtääkkiä kun oltiin kotiinpäin lähdössä niin alkoi niin särkemään vatsaa että en pystynyt kunnolla kävelemään!
Siinä sitten soitettiin siihen terveysneuvonta puhelimeen ja sieltä sanoivat että päivystykseen kannattaa mennä kattomaan oma ja vauvan vointi, no sitten kun oltiin 2h matkattu autossa niin mentiin sinne päivystykseen ja eihän siellä enään illalla (ainakaan(?)) 9 aikaan mitään ultria auki ole joten passitti naikkarille että kuulemma se vain päivystää ja sitten kun sinne menin niin sanoivat että oisit sä voinut mennä kättärillekkin kun kuitenkin sen "Asiakas" olet! no mä sitten kättärille lähin ja siellä ootettiin pari-kolm tuntia että otti verikokeet yms testit ja sitten se kattoi ultralla että vauvalla on kaikki kunnossa ja onneks sillä sentään oli!!
Lääkäri epäili virtsatietulehdusta joka aiheuttaa supistuksia!
Ette arvaakkaan kuin paljon ottaa päähän kun neuvolasta vain sanottiin että suolistovaivoja.. Joo no sitäkin kun ei vatsa oikein kunnolla toiminut kun särki koko aika. No ne sanoi että soittele maanantaina niistä bakteeriviljelyn tuloksista tai vastaavista että näkee onko varmasti pissatulehdus mutta vahva epäily,En oo ite osannu epäillä ollenkaan kun oon miettinyt että se että pissattaa kuuluu raskauteen.. Tosiaan toivon että se on "Vain" se pissatulehdus niin on noilla antibiooteilla hoidettu mutta jos ei ole niin mikäköhän vaiva sitten on :O (?) Mulla oli verta vähän virtsassa ja siks ne kanssa laitto kättärille mutta ei ne siellä mitään sitä kommentoinu että voikohan sitä verta olla vaikka kaikki ois ihan "ok" ?
Ja kaiken muun lisäks noi antibiootit aiheuttaa vähän pahoinvointia mutta se on kuulemma normaalia :x

Tekis kyllä mieli sanoa neuvolassa että voiskohan ne seuraavalla kerralla pyytää edes tekee pissatestin tjn niin sais tommosenki selville ettei tarvis mennä päivystykseen!
Ne oli oikeesti tosi kamalat kivut, että nyt sitten taidan tietää miltä supistus tuntuu.

Juhannuksesta; oltiin sitte telttailemas yks yö kun kaikki oli ihan ok eikä kipuja ollut, sanoi se lääkäri että ei sais rasittaa itteään joten en kovin paljon viitiny tavaroita kanniskella. Oli kyllä pirun kylmä yö! Tänä aamuna taas hetken jomotti mutta toivotaan että ei enempää tulis sellasta kipua!
Antoi ne kaks panacodia mukaan "varmuudeks" ja toisen otinki jo sillon illalla, toisen aattelin säästää pahimpaan jos sellasta tulee. Panadolia käski syyä jos alkaa särkemään mutta eihän sen sitten pitäis jos noi lääkkeet saa ton kuntoon.

Nytpä ainakin tiiän mitä pissatulehdus voi tehdä.

että näin..

Mites muiden juhannus?
 

Nita; Hui, varmaan säikäytti kuitenkin, ja toivotaan että menis niillä antibiooteilla ohi ne kivut ja muut..

Meillä juhannus on mennyt ihan hyvin, tosin tyttö herätti tänä aamuna taas ennen 6 ja sitten parin tunnin päästä kiukkusi jo väsymystään..ei sitten malta ruveta uudestaan nukkumaan, niin aina välillä, pitkin päivää tulee kiukkukohtauksia..huoh, muutenkin alkaa olla uhmaikäinen, omaa tahtoa löytyy vähän liikaakin..kuitenkin välillä osaa olla niin suloinen :)
 
Koetin laittaa masukuvan tuohon profiiliin. testaan vaan tuleeko se näkyviin. Rv 17+5 kuvassa. Kyllähän tuota masua jo alkaa olla! =) Kovasti pikkuinen jo potkii. Tuntuu jo ihan selvästi masun päältäkin!

kyyhkynen ja tirriäinen 18+2

höh, kuva meni näköjään väärinpäin. :eek:
 

Yhteistyössä