*Marrastähtien'07 lähtölaskenta*

tulikellukkla: ei käy kyllä kateeksi sunkaan tilantees :hug:

Eilen siis oli se kauan odotettu LA ja niin se päivä tuli ja meni. Tosin taitaa meidän vauvalla olla kalenteri mukana matkassa, kun järjesti merkkipäivän kunniaksi äidille vähän supistuksia. Aamulla aikaisin alkoi supisteleen, supistelut jatkui ihan yhtenäisinä, tuli parhaimmillaan noin 5 minuutin välein, enimmillään väli 20 min. Jatkui näin koko päivän ja illan. Koko päivän odottelin, että väli vielä lyhenis. Sen verran kipeää teki. etten kauppaan päässy, tyhjää jääkaappia täällä ihmettelin nälissäni. Nukkumisesta ei yöllä tullut mitään, ehkä vähän torkuin yöllä klo yhden ja kahden välillä, muistan hätkähtäneeni useasti kivuliaisiin supistuksiin. Sitten siirryin olohuoneen soffalle, etten häiritsis miestä pyörimiselläni. Koko yön valvoin, kun supisteli eikä muutoinkaan löytynyt sopivaa nukkuma-asentoa. Sitten viiden aikaan aamulla, lähes vuorokauden kestäneiden supistelujen jälkeen supistelut loppui |O |O Tai jatkuuhan ne vieläkin mut kivuttomina ja satunnaisina. Kaupassakin pääsin käymään, ankkamaisesti vaapotin menemään, tuntuu että vauva putoo. Huomenna olis kontrolli äitipolilla, toivottavasti tsekkaavat myös kohdunkaulan tilanteen, vaikka tiedänhän minä sen: 2-3 senttiä suljettua kanavaa takana :kieh: Päivällä sain nukuttua parin tunnin päikkärit, joten tosi pirteenä täällä ollaan joo :whistle:
Sillä yritän lohduttautua, ettei tässä kai kolmea viikkoa enää mene. Sairaalassa ollessani siellä oli odottaja, jolla rv 42+3 ja pohtivat et otetaanko käynnistykseen vai pistettäiskö kotiin ja kutsuttais sitten uudestaan rv 42+6... Aloittivat sit kuitenkin kypsyttelyn. Eli mitään pikaista käynnistystä ei ole tiedossa ainakaan TAYS:ssa, jos ei muuten syytä käynnistykseen ole.

HE82: Onnea huomiseen, toivttavasti nukut ees pikkasen ens yönä!

Mahtoiko Nita jäädä kättärireisulle, seurantaan verenpaineiden takia vaiko synnyttämään?

Jeps, porukka vähenee, vauvoja haetaan kovalla tohinalla, hyvä niin,. Kyllä me loputkin vielä!

merikukka rv 40+1
 
Tulenpa taas vaan omaa napaa kertomaan.Nyt on sitten monta kertaa kivuliaammat supistukset kuin viime yönä...siis nehän oli tämän iltaiseen vasta alkusoittoa. 5- 10 minsan välein tullut nyt kuudesta lähtien ja koko ajan kipu vaan pahenee,mut nyt en tosiaankaan lähe vielä turhia makoilemaan sinne sairaalaan.Meiltä ajaa 20 minsaa sairaalaan
|O |O |O Nyt taas tulee huippu aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Eli tänä yönä taitaa tulla TAAS :kieh: :kieh: :kieh: lähtö...
Tulen sitten kertomaan,jos jotain tapahtuu..nyt kakille taas :eek: :xmas:
 
Mulla vähän kummallinen olo, kävin tänään äitipolilla ja enemmän siellä heräs kysymyksiä kuin mitä olisin saanut selvyyttä asioista. Paineet oli korkeet, korkeemmat kuin viimeks mutta lääkäri oli tällä kertaa sitä mieltä, et mitään tässä hätiköidä - ootellaan kait et ne menee superkorkeelle. Onneks vauva voi hyvin, joten kaipa oikeesti mun pitäis uskoo et ne paineet saa näyttää vaikka kahta sataa, mut miks niitten kanssa sit oikeesti niin paljon hössätään? Viikossa kohdunkaula oli hävinny lähes kokonaan ja sormelle auki. Koska työtaistelu saattaa oikeesti toteutua, ei enään tuu mitään kontrolleja, vaan neuvolassa vaan mittaillaan paineita (mitä hyötyä?) ja ootellaan mitä ilmeisimmin sit tappiin saakka. Ei mulla oottamista vastaan muuta oo, mut kun tiiän et stressaan vauvan takia ja tämä huolehtiminen vie voimat. En viittis millään sinne neuvolaan enää vääntää, mut mistäs helkkarista mä sit muuten tietäisin millon mun on mentävä viimestään lääkäriin siitä yliaikasuudesta, joten pakko kait se on. Tänään sit mitä ilmeisimmin tuli vähän limatulppaa, sellasta kirkasta limaa jossa verisiä viiruja? Olin jotenkin niin turhautunu tästä päivästä et läksin itekseen shoppailemaan muutamaks tunniks, vaikka kävely tuottaa tuskaa ja nipin napin kykenen istumaan enään ratin taakse. Retuutin itekseen kaks painavaa kauppakassia ja yhen hemmetin ison monitoimikonelaatikon ensin liikkeestä autolle ja autolta kotiin. En tiiä kelle kostin, mutta helpotti. =p

No joo, vähän kitinää siis tulee täältä vasemmasta sivukaiuttimesta tänään. Yritetään olla huomenna vähän positiivisempi. Jos menis vaikka nukkumaan...
 
Täällä vielä minäkin olen :wave:
Kahteen kertaan kättärillä käytiin tänään,aamulla ja sitten vielä toistamiseen mittailee paineita alkuillasta. Ois ottanu sisälle (ainakin yks lääkäri) mut kun haluun mieluummin olla kotona ja kaikki muuten ok paitsi ne paineet niin antovat luvan. Kävin sit sillon illalla mittaa vielä paineet ja toinen lääkäri sitten määräs lievän verenpaine lääkityksen vissiinkin synnytykseen asti. Sain siellä nyt yhden tabletin ja huomenna aamulla taas uus ja sitten pitää käydä ostamassa niitä..
Huomenna aamupäivällä taas sitten sinne mittailee paineita (haluu tarkistella kun eivät sisään ottaneet) Saa nähä mitä näyttää kun välttämättä ei heti ala parista tabletista vielä vaikuttamaan.. Ja onko muuten sit vielä kaikki ok.. nyt ainaki tähän mennessä ollut.
Päänsärkyy on pikkasen ollu ja otin panadolinkin päivällä mut sekin saattaa hävitä aina välillä ja sit taas tulla takas.. sanoinkin että en yhtään ihmettele että paineet nousee kotonakin kun nyt niin seurataan niin alan oikeen stressaamaan!! Kai ne sen tajus..
Huomenna sit taas hetkeks käyrille,pissa ja paineet katotaan. Ja voi olla että mun papereiden tarkistuksen lisäks lääkäri tutkii/ultraa. Eilen oli kyllä niiiin epäkypsät paikat et en tiiä onko parissa päiväs saanu mitään aikaseks :whistle: Vaikka sillon tällön varsinki näin iltasin supisteleekin..

no mutta kunhan ilmoittelin että täälä vielä toistaseks ainakin.. ja kotona haluisin tosiaan ollakkin paitsi sit kun vauvaa hakee.. mä en noista sairaaloista oikein vain pidä :ashamed: sanoin sen kyllä ihan suoraan sille lääkärille ja tuntu tajuavan. Inhottavaa vaan kun joka kerta eri kätilö/lääkäri siinä vastassa ja tutkimassa ja jokasella omat mielipiteensä asioista..

Tsemppiä kaikille jotka lähtee sitä nyyttiä hakemaan :hug: eiköhän se meiltä kaikilta vielä joku päivä pihalle vielä tule!

Taidan lähtee nukkumista koittamaan..
nita &vaavi 40+1
 
Täällä on yksi, joka ei saa unta! :wave: jännittää niin mahdottomasti...itse asiassa nukuin tossa jo tunnin verran, mut sitten piti mennä vessaan ja tunnin taas pyörin sängyssä kunnes kyllästyin ja nousin sängystä. Mies onneks nukkuu, se oli koko illan niin hermostuksissaan/jännittynyt että alko jo pelottamaan :whistle: =)

Meillä on leikkaus tiedossa klo 10 jos ei tule mitään kiireellisempiä tapauksia sitä ennen. Klo 7.30 pitäis olla sairaalassa, ultraavat vielä ja ottavat käyrää+verikokeita ennen leikkausta.

nita:toivotaan että saat olla kotona loppuun asti. :hug: mäkään en niin välitä noista sairaaloista ja haluan sieltä pois niin pian kun mahdollista. Oli ilouutinen kuulla, että sektiosta huolimatta me voidaan saada perhehuone toisesta yöstä eteenpäin, jos vaan on vapaana. Olis niin ihana saada olla miehen ja vauvan kanssa keskenään eikä missään neljän hengen huoneessa :whistle:

tulikellukalle ja jandelle myös tsemppiä! =)

Alan tässä nyt surffailemaan netissä, jospa se vaikka auttais tähän unettomuuteen... :whistle: palailen tänne taas kun ollaan kotiuduttu! =)

H82 39+1 :heart:
 
Ja hitsin kylmää sellasta, täällä yli kymmenen astetta pakkasta!
Minä nukuin viime yön kuin pieni murmeli =) sanoin masuasukille illalla, et jos ei oo aikomusta tulla ulos, anna äitin nukkua, äläkä supistele..ja se tehos ;)
Nyt pitääkin sit alkaa puhella,et voisko herra alkaa vaikka aamupäivästä tulla ulos, kerran on niin kuuliainen :LOL:

Noista paineista..minä kans sillon esikosta ihmettelin,et mitä varten niistä niin kauheesti vouhkataan, kun mitään ei kuitenkaan tehdä, paitsi neuvotaan lepään, ja sit mitataan kuitenkin jatkuvasti ja stressataan äitiä. Nykyään on kuitenki hyvä kun saa kotona mittailla , niin ne valkotakkipaineet jää pois.
Kyl minä sen ymmärrän, et korkeet paineet (jatkuvat) voi heikentää istukan toimintaa jne. Mut vähemmällä häslingillä ne varmaan laskis helpommin. Jos ei kerta mitään muuta oo esim.valkuaista pissassa. No,enpä ole lääkäri..

Mitähän sitä tälle päivälle keksis? Kun mitään ei jaksa tehdä kuitenkaan ja koko ajan vaan odottaa, et joko nyt..pitäis unohtaa koko juttu, et on synnyttään edes menossa. No, nyt alkaa mennä taas valivali-osaston puolelle, joten :wave:

Krista ja pikkunen 40 + 2
 
Tulikellukalle tsemppiä jos olet päässyt tositoimiin.

Ei sitten eilisellä siivoamisesta ollut mitään apua supistuksiin, koko yön nukuin kyllä muuten huonosti kun joka paikkaa särki ja vauva oli tosi levoton mutta supistuksia ei tullut ollenkaan :eek: eli mun ei todellakaan kannata alkaa rehkimään voimistaakseni supistuksia kun niitä näköjään tulee enmpi niinä päivinä kun en tee mitään :whistle:

Tänään olis neuvola, saas nähdä mikä on terkkarin ilme kun tulen vielä yhtenä kappaleena paikalle, viime viikolla jo häneltä loksahti suu auki. Tänään täytyy vähän kysellä tosta työtaistelujutusta josko he olisivat jotain infoa saaneet tulevasta. Nyt sitten ollaan vielä epätietosuudessa että mihinkä sitä kannattaa lähteä synnyttämään ja mitä jos menee reilusti yliaikaseks.....kuinkakohan käy käynnistyksen kanssa jos irtisanomiset alkaa?


Neuvolakuulumisia sitten myöhemmin, nyt aamiaisen laittoon.

 
Jaksamisia leidit!

Nita Saitko sinäki Albetolit? Mäki kuvittelin,et ei pari tabua mitään meinaa,mut ovat yllättävän tehokkaita.Mut kyl kieltämättä huomaa,jos yks unohtuu ottamatta,kuten eilen kävi.Olipa neuvolassa sit toi alapaine 101 taas.

Nii neuvolassa kävin ja alko kauhistuttamaan.Tän hetkinen painoarvio oli 3609-3800g,minkä kone anto,korttiin laitto 3500g.Ton pienimmän mukaanki ois vaaville tullu parissa viikossa 600g lisää.Noh,se nyt on ainaki varmaa,et jos ei tällä viikolla tuu pihalle,ni ens viikolla käynnistys.Tosi vakuuttavalta kuulosti,ku vähä kauhistuin tota painoo ja sanoin,et oli esikoisessaki ihan tarpeeks äkistämistä,ni lekuri vaan tuumas,et kaikki on ihan erilaista ku on toinen jo kyseessä,vaikka oiski isompi! Nii siinä mielessä vakuuttavalta,ku kyseessä on miespuolinen lääkäri,ehkä naiselta,jolla ois lapsia,sen uskos vähä helpommin! :D

Pissa oli puhas,itelle tullu 100g lisää viime viikosta.Nii ja kuten sanoin,LilliM oot eellä meikäläistä...Kohdunsuu reilulle sormelle auki ja kanavaa 2cm.Muutosta oli tullu ton "reilulle" verran...Nii ja turvotuksia ei oo ollu missään vaiheessa...

Vimpula ja hormoonihiiri 39+5
 
onnea vauvautuneille.ei pääse monestikkaan kirjoittelemaan kun tää kone tai joku hävittää tän kirjoitus kentän pois.kai ne bannaa mua hurjien juttujen takia :LOL:

tuleeko muilla lapsivettä?tai tuleeko kirkasta eritettä pönttöön asti?mulla taas viimeyönä tuli lorisemalla ja en usko että on kirkasta valkovuotoa.sitä tuli niin paljon mutta ei kumminkaan niin että paineella olisi vuotanut.silloin viimeksi kun kävin sairaalassa makaamassa asian takia niin hoitajat vaan sanoi että jotain emätin eritettä se on eivätkä ottaneet kuuleviin korviin kun sanoin että sitä valuu pönttöön(ihanaa :x ).sitähän muodostuu kokoajan mutta loppuraskaus niin mietin että voihan se loppuakkin.ei vaan innoistais lähteä osastolle tyhjän takia.no valitusta taas :kieh:
 
Tehtäiskös tästä virallinen valivali-päivä?? :LOL: Kun mullakin jotenkin tosi rasittava tämä aamu...kiukuttaa vaan joku enkä edes tiä mikä :kieh: Mulla on tämä viikko mennyt nukkumisen kanssa vähän niin ja näin. Ei tokikaan sen takia,että jotain vaivaa olisi (eihän nyt sentäs ) mutta kun jotenkin vaan miettii,että koska se lähtö tulee :whistle: Sitten kun meillä vähän hankala tilanne:appiukko makaa tk:ssa myyräkuumeessa,anoppi normisti töissä,mun äiti menee tänään leikkaukseen,että kukahan poikia kattoo/huolehtii jos ollaan sairaalassa esim.aamulla?? Pojan pitäis jonkun laittaa kouluun ja ton nuorimmankin perään olisi hyvä jonkun kattoo :whistle: Sitten yöllä tulee mietittyä kaikkee mahdollista |O

Mutta joo Tulikellukalle :hug: ,on varmasti ollut tosi masentavaa palata takaisin kotiin! HE82:lla taitaa vauveli olla jo maailmassa :heart:

Vimpula: Ei näillä mun eväillä taideta vielä hetkeen synnyttään lähtee ;) Eihän multa puutu kuin ne supistukset :LOL:

Jännä muutes miten riippuvaiseksi oon tullut tästä palstasta,yölläkin kun ei saa nukutuksi niin sitä vaan miettii kaikkia teitä ja jokahan se ja se on mennyt synnyttään :LOL: Että kiitos vaan teille kun ette anna mun nukkua :whistle: :LOL: :D

LilliM+Kaapo jopa 38vkoa
 
Onnea matkaan kaikille vauvaa häkemaan lähteneille!!!

Täällä taas uusi päivä.
Ulkona olisi ihana ilma. Aurinkokin on näyttäytynyt pitkästä aikaa. Saa nähä pääsekö tämä mamma ulos kun se vielä paistaa :ashamed:

Illalla vatsa vääntelehti oudosti. En ole varma oliko supistuksia vai vauvako se siellä hermostui pieneen tilaansa. No eivät jokatapauksessa kipeää tehneet.

no täältä ei mitään uutta, joten lopetan turhan jauhannan...

Enni & JalMari 38+1 (jee, niin se LA lähestyy vääjäämättä :heart: )
 
LilliMenninkäinen, tehdään vaan virallinen valituspäivä..mulla kans ottaa päähän taas kaikki. Ei todellakaan ole mitään syytä. Harmittaa vaan kun tulee tolle kaksvuotiaalle tiuskittua koko ajan, vaikkei se nyt kummempia tekiskään :ashamed: Sitte itku silmässä pyytelen anteeks, kun äiti on tuhma. Mahtaa neiti miettiä,et mikähän tuollakin on..
Mutta kun EI VAAN JAKSA tätä odottamista!!! Vaikka tosiaan pitäs olla tyytyväinen, kun mahassa kaikki hyvin ja odotuttakoon vielä vaikka pari viikkoo, kunhan loppu hyvin kaikki hyvin (mietteissäni ollut päivittäin helmentyttö) Mut jospa tämä olis normaalia että pitkästyy :/

Ja entäs sitten nämä kyselijät :kieh: Eilen aamulla en viittiny pariin puheluun edes vastata, niin eiköhän ollu miehelle soitettu töihin, et kun se ei vastaa puhelimeen, niin joko se on synnyttämässä :eek: AAARGGHHH!!!!!

Mut nyt ruuanlaittoon !!
 
huomenta,

Kyllä siellä he82:lla taitaa olla jo nyytti sylissä :heart:
Juu en tosiaan noista sairaaloista välitä ja nyt tänä aamuna kun heräsin tuli sit itku kun kaikki paska fiilis purkautu ulos.. Mä en vaan jaksa sitä kun ne koko aika ahistelee niillä paineilla yms ja juoksuttaa siellä.. kyllä mä sen tiedän minkä KRISTA1 sano että istukan toiminta voi heikentyy yms mutta jos mulla on kotona mittari ja kaikki muu ollu ok niin miks ihmees en oo vo inu katella kotona sitä tilannetta?! ja jos mulla oli vielä niitä tikkuja millä näkee sen pissan! ja luulis niitäkin löytävän sairaalasta kotiin annettaks..
Mä oon vaan jotenkin niin väsynyt tähän olotilaan! :headwall: |O
Mutta oon kuitekin onnellinen että vauvalla kaikki hyvin ollut, täälläkin helmentytön tilanne päivittäin mielessä :'( :heart:

VIMPULA: joo noita ALBETOC:eja ne just oli. 50mg, sain eilen siitä puolikkaan ja kotiin otettavaks mukaan sen toisen puolen minkä otin tänä aamuna. Apteekista pitää sitten ite käydä ostamassa.. käski kysyä esim.30kpl pakettia tuollasen 100sijaan kun niin paljon en tarvii.
Joudun kuiteki näillä näkymin syömään niitä ennen kun vauva tulee pihalle..
Paljon ne sulla on tiputtanu paineita? Mulla se eka puolikas ei auttanu paljon mitään mut lääkäri sano että ei välttämättä heti tuloksia näykkään, nyt en oo mitannu ja kohta lähetään taas sinne kättärille että siellä sit näkee mitä ne mittaa..

jos vaikka jotain sais syödyks vaikka paha olo (henkinen ja vähän fyysinenkin..) vaivaa..
:ashamed:

nita ja vaavi 40+2
 
HE82:lla taitaapi olla jo vauva syntynyt :) Vähäks oon kade :ashamed: On tää odottavan aika niin pitkä. Ei enää millään jaksais ootella. Mut eipähän täs kauaa varmaankaan tarvi kärvistellä, voipi poksahdus tapahtuu vaikka ihan kohtakin =)
Viime yönä oli ilmeisesti niitä harkkasuppareita, ainenkin niin luulen, maha meni tietyin väliajoin ihan kovaksi, mutta ei koskenu yhtään.
Nyt on aamulla pää ollu kipiä, ei kiva :/

Joo, mut nyt sapuskan tekoon.

Hemski ja Santruska rv40+4
 
Kauheasti tullu kaikille jo vauvoja! Onnittelut heille pienistä kääröistä!!! :flower:

Helmentytölle ja hänen perheelleen haluan sanoa osanottoni :'( . Ei tuollaista voi ymmärtää.

Kaikille, jotka ovat tällä hetkellä vauvojaan maailmaan saattamassa toivotan kovasti voimia ja jaksamista rutistukseen! :wave:

On ollut taas taukoa tässä kirjoittamisessa. On olevinaan niin paljon kaikkea ja silti ei saa aikaiseksi juuri mitään. Ei huvita alkaa tekemään mitään suursiivouksia ja paikkojen järjestämistä. Odottaa vaan, koska saisi lähteä pienentymään. Viikot on nyt 38+3 jos olen vielä pysynyt kärryillä ja tänään on taas odotettu neuvolakäynti. Nyt kurkistetaan, onko alapää yhtään valmistautunut. Viimeksi kun on pari viikkoa sitten katsottu, oli pehmennyt ja kohdunkaulaa noin 2.5 cm. Nyt toivon, että supistuksilla olisi ollut jotain tehoakin ja kohdunkaula olisi vaikka kokonaan poissa!!! :LOL:

Terveydenhoitaja lupasi tänään hieman jotenkin ärsyttää kohdunkaulaa, jotta supistukset tulisivat oikein voimakkaina ja tehokkaina. Miehellä on huomenna synttärit, joten olishan se aika ihana lahja saada pieni käärö silloin syliin... =)

Onko muuten muilla flunssaa pukannut päälle? Tällä hetkellä kurkku kipeänä ja nenä tukossa, joten hieman hirvittää rankat ponnistelut puolikuntoisena.. Onko flunssalla jotain vaikutusta esim. puudutuksiin tai jos jostain syystä tarvitsisikin leikata, voitaisiinko silti tehdä? Aivan kun synnytys itsessään ei jännittäisi tarpeeksi vaikka toista lasta odottavana nyt suunnilleen tietää, mitä odottaa. Lisäpaineita tulee tehyn touhusta sekä nyt tästä flunssasta... Ei sitä helpoksi tehdä tätä ihmisen arkea... :whistle: No nyt minäkin osallistuin tähän viralliseen valituspäivään... :LOL:
 
Heipparallaa kaikille palstalla vielä kärvistelijöille! :D

HE82:lle myöhästyneet onnentoivotukset sektioon! Toivottavasti kaikki on mennyt hyvin ja teillä on nyytti sylissä! :heart:

Meilläkin on huomenna sama edessä, vauvahan on perätilassa eikä ole suostunut tulemaan (nyt 40+1) joten leikkaus edessä vaikka olisin mieluummin "normaalisti" synnyttänyt. Tosin ehtisihän vauva vielä tänään... :LOL: No, siitä ei kyllä ole pelkoa kun on nuo ennusmerkit tähänkin asti olleet todella olemattomat; ainoastaan kivuttomia suppareita (jos ne nyt niitä ovat eikä vauvan "pönkötyksiä" ).

Tsemppiä kaikille paineiden ja muiden vaivojen kanssa kärsiville! Mahtaa olla raskasta ja stressaavaa tuollainen kun sitä vain miettii, että kai vauvalla kuitenkin kaikki on ok. Ja uskon kyllä niin, jos lääkärit olisivat nähneet edes pientä vaaran merkkiä, he olisivat takuulla tehneet asialle jotain! Joten Nita1:lle, Jandelle, krista1:lle ja Vimpulalle tsemppiä! :hug:

Täälläkin on muuten Helmentyttö mielessä päivittäin, ja massua tulee tuupittua ja "heräteltyä" jos vähään aikaan ei ole liikkeitä tuntunut... :'( :( :heart:

Niksuliina + vaavi

Ja huominen muuten JÄNSKÄTTÄÄ JA PALJON!
 
TiTi83 kyseli flunssasta ja leikkauksesta: Ymmärtääkseni flunssalla ei sinänsä ole vaikutusta leikkauksen kulkuun (en tosin ole lääkäri joten en tiedä varmasti), mutta puudutuksen/nukutuksen jälkeen saattaa keuhkot kerätä normaalia enemmän limaa, joka sitten on yskittävä pois. Meillä ainakin Naistenklinikalla antavat neuvot sitten miten sitä helpottaa, joten ei hätiä mitiä (esim. puhalluspullon käyttö) .
 
Onnea Sera! :heart: :flower: :heart:

Nita Mulla on isompi toi annos,3x100mg vrk.Sillä annoksella tuli noi alapaineet parin tabun jälkeen alas sieltä 110 kieppeiltä aika reippaasti,vähä alle 90.

Tulipa taas koko mökki siivottua...jos painus päikkäreille.

Nii ja ukko telo jalkasa,en tiiä miten pahasti...No katsellaan!

-Vimpula-
 
Onnittelut Sera83!! :flower: :flower:

Hei, oikeesti missä mun ruokahalut on?? Minä joka rakastan syömistä eniten maailmassa, en syökkään yhtäkkiä oikeesti mitään, pari hapankorppua oon tänään ottanu, eilen sama juttu, sitten illalla vasta kun ukko tuli töistä tein sille quesadilloja, ja söin itse yhen!! ( <---Kannattaa kokeilla jos ette oo maistanu, mtv3:n ruokalassa näin kun tekivät, ja sieltä sivuilta varmaan löytyy ohje :p ) Menipä mainostamiseks :) mut joka tapaukses, alkaiskohan meidänki vauva valmistautua syntymään, kun nyt huomaa että maha on tipahtanu, ja samalla oon päässy eroon siitä kamalasta ylämahan polttelusta, ja kiristyksestä!!! Eilen olin vissiin kaks tuntia katsomassa telkkaria, ihanaa kun pystyy taas löhötä sohvalla :D

Jaksamisia kaikille joilla ei yhtä hyvin asiat, kohta ne vaivat loppuu, kun päästään näistä mahoista
:D
 

Yhteistyössä