Mikkelin seudun odottajat ja äipät...

Heippa taas kaikille... =)
Edelleen täällä kokonaisena sitkutellaan... Oisin jo ihan valmis luopumaan tästä masusta..
Tänään olis täynnä tasan 39viikkoo... :whistle: Muutaman päivän tullu menkkamaisia kipuja, mut ei vielä lähtöö laitokselle oo tullu.. :| Tänään on ollu jo aamusta lähtien vähä hönö olo ja niitä menkkakipuja tullu sillon tällön... Mitä nekään sit tarkoittaa... ??

Tänään kävin neuvolassa ja kyllä se vauvi vaan koko ajan laskeutuu ja hakee sitä pään paikkaa...

Mutta taidanpa lähtee imurointi hommiin ku oon koko alkuviikon vaan laiskotellu.. :)

Palataan... :wave:
 
Mukavaa perjantaita kaikille!!!

Taas on äipän "omaa" aikaa kun poitsukka on unilla. Ja mikäs sen parempaa ajanvietettä kuin istua koneella :D.

Täällä podetaan jo kovaa vauvakuumetta....ei toki, ihana on nautiskella pojan vauva-ajasta mutta kyllä mieli olisi jo kohta yrittää toista. Olen aina toivonut että saisin 2 lasta :). Ja vielä kun tähän asti meidän vauva-arki on sujunut oikein mukavasti ja isommilta ongelmilta ollaan vältytty...

Kovasti on ristiriitaiset tunteet töihin paluusta...yhä enemmän poden huonoa omaatuntoa siitä että poika olisi vietävä hoitoon. Tiedän toki että ainut äiti maailmassa en ole joka palaa näin pian töihin mutta silti.... ja kyllähän minä mielelläni jäisin kotiin mutta se ei vaan ole mahdollista vaikka kuinka kuka tahansa sanoisi että aina se on mahdollista... suuria pohdintoja. Noh, jospa sitä jossain vaiheessa olisi onnekas ja toinen lapsi olisi tuloillaan niin jospa sitten olisi tilanne sellainen että saisi pidempään olla kotona. Mutta kyllähän se niin on että kovin "tuomitsevia" kommentteja olen saanut kuulla töihin paluustani. Tai sitten itse on niin harmissaan tilanteesta että kuulee kaikki kommentit tuomitsevina :). Mene ja tiedä....

Tälläisiä ajatuksia siis täällä...

Hyvää viikonloppua kaikille!!!
 
Toivottavasti Nappi pääsisi pian tositoimiin! :)

Heipuliini Älä suotta tunne huonoa omaatuntoa töihin menosta. Kaikki ei vaan tajua että aina ei oo mahollista olla lapsen kanssa kotona vaikka kuinka haluais ja tosi inhottavaa varmasti tuomitsevat kommentit asiasta :/ Ihmiset osaa kyllä olla joskus tosi tahdottomia puheissaan!

Tänne ei kuulu mitään uutta. 30 viikolla mennään ja usein unohan ihan olevani raskaana :D Ens viikolla sit taas neuvolaan. Toivon etten ois kauheesti turvonnut nyt kun oon tosissani yrittäny välttää turhaa herkuttelua. Vauvanvaatteita on tullut kovasti hypisteltyä mutta vielä en oo kaappiin laitellut. Mieli kyllä tekis jo laittaa kaikki valmiiksi :heart:
 
Ja taas se olisi uusi viikko...

Mitäs kaikille kuulupi?

Meille ilmestyi eilen toinen hammas...nyt sitten alhaalla kaksi hammasta. Kova poika on kyllä touhuamaan....hereillä ollessa ei ole hetkeäkään hiljaa. Vielä ei ryömi mutta nousee konttausasentoon ja sitten kontillaan kulkee TAKAPERIN. Saa nähdä meinaako ryömiä ollenkaan. Mutta samahan se on miten pääsee liikkeelle :). Kävelytuolissa viihtyy hyvin myös, sillä ajelee aina keittiön laatikkoja vetelemään auki :). Ihan isäänsä tullut vintiö ;)...

Mutta nyt nautiskelemaan päiväkahveista ennen kuin heräillään päikkäreiltä....
 
Mie kaipailisin juttuseuraa.

Olen 20vuotias opiskelija Mikkelin lähettyviltä. Ja toivottavasti muutaman kuukauden päästä mikkeliläinen. Odotan ensimmäistäni, ja olisi mukava jos saisin kokemuksia tai jopa samassa tilanteessa olevan ihmisen kanssa keskustella. Itselläni kun nuo kaverit tuppamaan olemaan vielä suht. meneviä ja keskustelut eivät todellakaan pyöri vauvan odotuksessa tms.

Tällä hetkellä rv21+6 :)

-Anna ja vauvanen
 
Heipähei kaikille.
Mä odottelen jo kovati että pääsis synnyttämään. :saint: Toisaalta en niitä kipuja odottele, mutta ei nää liitoskivutkaan kivoja ole |O Kaikki vauvan tavarat on paikoillaan ja vaatteet ja kestot pestyinä. Nyt vaan odotellaan...

Mysti 35+1
 
Olisin kysellyt teiltä pian Mikkelissä synnyttäviltä tai jo siellä synnyttäneiltä, että minkälainen hoitotaso siellä on mielestänne ollut? Ja muitakin kokemuksia. Itse olen siellä synnyttänyt reilu 7 v. sitten.
Nyt ois rv 24 ja on vauvalla jotakin vikaa munuaisissa ja virtsarakkoa seurataan. Ja tässä vain yksi monista huolista. Toivottavasti saan viikkoja kerättyä tarpeeks ennen kun synnytys koittaa...
Neuvolat ja muut käynnit olen hoitanut Helsingissä. Nyt pitäisi miettiä, että pystynkö turvallisesti synnyttämään Mikkelissä, vai oisko kuitenkin järjesteltävä asiat niin että synnytys olisi myös Helsingissä???
 
Tervetuloa bannah mukaan,tänne vaan joukkoon höpisemään.

Salthe ; Itse synnytin 7 kk sitten ja olin kyllä tyytyväinen hoitotasoon, toki mulla oli normaali synnytys ja vauvallakin oli kaikki hyvin....mutta kaipa ne jo etukäteen osaa sitten kertoa että onko Mikkelissä tarvittava tieto ja taito....olipas ympäripyöreä vastaus mulla :ashamed:

Niin, mysti ja odottavan aikahan ei ole lähestulkoon yhtään pitkä :p . Mutta kyllä se nyytti sieltä tulee kun on tullakseen. Itse raskausaikana toisaalta toivoin että olisi syntynyt ennen laskettua aikaa mutta jotenkin vaan tiesin (tai asennoiduin) että yli menee reilusti. Senpä takia oli ihan oikeasti yllättynyt kun synnytys alkoi. Poika siis syntyi viikoilla 40+1.
Ja kyllähän niistä synnytyskivuista saa sitten niin hyvän palkinnon että on ne kärvistelyn arvoiset :)

Mutta nyt jatkamaan iltapuuhia..... :wave:
 
salthe Mä synnytin mikkelissä 5,5vuotta sitten ja olin kyllä tyytyväinen hoitoon. Oma synnytys/raskaus tosin oli normaali ja lapsi syntyi täysiaikaisena. Mutta kyllä mä uskosin että sut automaattisesti laitetaan synnyttämään helsinkiin jos epäilevät etteivät mikkelissä pysty hoitamaan?
 
Tervetuloa mukaan bannah :) Minäkin oon 20-vuotias (tai no pian 21) ja myös "tuore"mikkeliläinen eli kauheesti en oo tuttuja täältä saanut. Tänne vaan mukaan höpisemään :wave:

Minäkään en osaa tuohon Mikkelin keskussairaalan hoitotasoon sanoa mitään kun ei ole itsellänikään kokemusta kyseisestä sairaalasta kun esikoinen ei oo täällä syntynyt. Mutta kuten mysti sanoi niin kyllä varmaan automaattisesti ohjataan sit helsinkiin synnyttämään jos mikkelissä ei hoito onnistu. Toivottavasti kaikki menee hyvin kuitenkin tapahtui synnytys missä hyvänsä :)

Jokohan napille tuli lähtö?? :)

 
Äkkiä se aika rientää, tuntuu, ettei mukana edes pysy. Neiti kasvaa niin kohisten, kiva päästä ensi viikolla neuvolaan katsomaan, kuinka on painoa ja pituutta tullut. Ja mitenkähän kohta neitiä jaksan edes kannella :D.

Nukkuu jo toisia päiväuniaan. Meillä on aamulla n. tunti heräämisestä ekojen unien aika ja toisten unien aika on sitten yleensä reilun tunnin - kahden tunnin päästä edellisistä. Tänään ei raukka jaksanut olla hereillä edes tuntia. Minä olen salille lähdössä, kunhan mies tulee kotiin. Täytyy vaan odotella, että neiti herää, niin saan ruokittua ennen lähtöä, niin ei nälkä jää vaivaamaan ainakaan. Saas nähdä, miten pärjäävät kahdestaan.

Jos yrittäisi aloittaa mamma kuntoon-projektin :LOL: . Ei näytä kilot mulla enää imetyksellä karisevan (tai sitten syön liikaa herkkuja :D). 4 kiloa olisi vielä raskauskiloja jäljellä ja sitten voisi ruveta pudottelemaan noita muita ylimääräisiä. Palaisi töihin huomattavasti pienempänä kuin mitä jäi sieltä pois. Jaksaisi sitten paremmin ensi vuonnakin, kun on tuo oma työkin suht rankkaa.

Heipuliini Älä tunne huonoa omatuntoa töihin paluusta! Minä joudun palaamaan töihin, kun neiti on reilun vuoden, kun ei talous anna yksinkertaisesti myöten olla pitempään poissa. Tai varmaan antaisi, jos oikein tiukalle vetäisi, mutta en tiedä, onko sekään sitten kivaa, että vanhemmat stressaa koko ajan siitä, riittääkö rahat. Meillä tulee toinen lapsi joskus tulevaisuudessa, niin toivottavasti silloin voisi olla hiukan pitempään poissa.

Mites, ruvetaanko treffejä suunnittelemaan, kun ei vissiin hirveitä paukkupakkasia ole luvassa?
 
Mullekin varmaan sopisi paremmin viikolla. Paikasta ei kyllä ole hirveästi ideoita :| . Eipä sen puoleen kyllä päivästäkään koska mulle käy kaikki :).

Tää oli tämmönen pikavisiitti...palaan paremmalla ajalla :wave:
 
Voi, että ku taasen väsyttää uskomattoman paljon. Ja v-loppuna pitäis Etelä-Suomeen lähteä. Eipä nyt kyllä yhtää insipaariota olis, ja kokeitakin olis tulossa tuolla koulussa.

Jahas ja pakkaset päättivät tulla takasin.

VauvaUnelma Mukava kuulla, ett sieki hieman nuorempi olet. Esikoista odottelet? Itsekkin kohta puoleen täytän 21v.

Osaatteko työ sanoa mistä päin Mikkeliä löytyis hyviä äitiystavaraliikkeitä?

-Anna ja vauvanen 22+2
 
bannah mikkelissähän on hurjat kaksi lastentarvikeliikettä :LOL: Pikkabuu on siinä molanderinmäellä [siinä kirkkopuiston lähellä, ravintola fernandon vieressä] ja muppela taitaapi olla ravintola ziczacin ja kirjaston vieressä. Kummastakaan en ole yhtään tavaraa hankkinut, ovat mielestäni niin kalliita nuo erikoisliikkeet =)
Niin ja mä oon kanssa suunnilleen saman ikänen, tosin täytin JO 23vee viikko sitten :D
 
bannah Toista lasta odottelen, viikkoja nyt 30 :) Esikoinen "jo" kaksi vuotias tyttö :) Ja tosiaan, Mikkelissä taitaa vain nuo mystin mainitsemat kaksi lastentarvikeliikettä löytyä. Toisessa kävin ihan lähiaikoina ja hui miten kallista olikaan... :ashamed: Seisomalautaa yritän ettiä vaunuihin huonolla menestyksellä...

Mullakin kävis se tapaaminen oikeestaan millon vaan koska ei mitään kummempia menoja ole :) Ehkä viikolla kävisi kuitenkin parhaiten. Paikalla ei oo mulle mitään väliä. Ehdotelkaas te? :)

Kävin tänään neuvolassa. Muuten oli kaikki ok, mutta jostain syystä sf mitta on romahtanut ihan alakäyrälle kun ennen meni lähes yläkäyrällä. Mitta nyt vähemmän kun mitä oli kuukaus sitten. Kontrolliin joudun ens viikolla ja mahdollisesti lääkärille ultrattavaksi varmuuden vuoksi. Onneks neuvolassa ei oltu kovinkaan huolestuneita kuitenkaan mutta parempihan se on tutkia kuitenkin...
 
heipä hei kaikille..
Ilmoitampa nyt teillekin että tiistai aamuna (9.2.10) meille syntyi pieni poika... Pojan mitat 3610g ja 49,5cm..
Kaikki ne inhottavat iskiaskivut olikin enne että synnytys lähenee.. :heart:
Kaikki meni hyvin, mutta itseäni harmittaa kun poika ei syö tissiä, ku sillä on kieli ihan takana..pullosta suostuu syömään, joten mies kävi eilen ostamassa käsikäyttösen rintapumpun, niin nyt saa poika korvikkeen lisäks rintamaitookin..kun mulla sitä tulee ihan melettömästi..
Lääkäri katkaisi päivän ikäisenä pojalta kielijänteen, mutta ei se ole tissin imemiseen auttanut ainakaan..
Eilen päästiin kotia, sitten kun kaikki oli kunnossa.. eka yö kotona oli tosi levoton ja poika valvo melkei koko yön... Ja nyt päivällä kyllä nukkuu.. :saint:
Että tälläsiä uutisia täältäpäin..
 
Nappi Harmillista, ettei imetys onnistu. Meidän neidiltä katkaistiin kanssa kielijänne (kahteen otteeseenkin, kun ei eka kerralla kunnolla lääkäri saanut) ja se helpotti meillä imemistä tosi paljon. Itse en asiaa edes olisi tajunnut, mutta yöhoitaja minulle toisena aamuna kertoi, että kielijännettä voisi leikata.
 
Heippa taasen pitkästä aikaa!

Uusiakin on tullut ja nappikin vihdoin saanut vauvan syliin. =) Onnea hirmuisesti!!

Onkin tässä nyt hulinaa riittänyt. Saatiin tuollainen uusi karvainen perheenjäsen kotiin. :) Kyllä nyt on sellasta vilinää kun etenkin tuon pienemmän pojan kanssa juoksevat ympäritaloa ja sitten Kristian aina huutaa kun koira innostuu hyppimään ja roikkumaan hampaineen vaatteissa, pentu kun on. Kyllä se tästä tasaantuu, pikkuhiljaa... =)

Tapaamisesta olette puhuneet, niin mulle myös sopis viikolla paremmin. Paikka ehdotuksia ei kyllä multakaan löydy. :| Pitää tuota vähän katella kun ei viitti hauvavauvaa jättää kovin pitkäksi aikaa yksinään. Tänään oli jopa ekaa kertaa yksin n. 15min. kun kävin isomman pojan hakee eskarilta. Ja pari yötä nyt nukkunut itekseen alakerrassa meiän muiden nukkuessa ylhäällä.

Jooh, mutta nyt tekemään rauhassa hommia kun pieni mies vielä koisimassa. :wave:

...ja yritän taas käyä vähän useemmin... :ashamed: =)
 
Taisi tulla pakkaset taas kiusaamaan.

Mutta ehdotan tapaamista maaliskuun ekalla viikolla, esim. tiistaina 2. päivä. Paikasta ei hajua, kun ei ole tarvinnut miettiä täällä lapsille viihdykettä. Mutta varmaan jossakin keskustassa?
 
Mulle käy kyllä tuo kattiinan ehdottoma päivä :) paikalla ei tosiaan oo väliä, mut epäilen myös että johonkin keskustan suunnille ois kaikkien helpoin tulla? Tietty nyt sillä varauksella ainakin että ei oo -30 astetta pakkasta tai tämmönen kaamee tuisku kun esimerkiks tänään! :|
 

Yhteistyössä