naiset, miksi ette laita itseänne?!!! eikö oma ulkonäkö kiinnosta?

  • Viestiketjun aloittaja "havupuu"
  • Ensimmäinen viesti
"jaapajaa"
verrattuna samaan mieheen joka on laittanut tukan kuosiin ja puhtaat istuvat vaatteet päälle?
Tottahan toki tää jälkimmäinen vaihtoehto on kivempi kuin eka. Mut huolehdin kyllä itsekin puhtaudesta ja siisteydestä. Voi ne lenkkarit ja hupparikin olla puhtaita ja niihin voi pukeutua juuri suihkusta tulleena. Meikittä oleminen ei kai sentään ole sama asia kuin paskaset kuteet...?
 
monesta kiinnostunut
Olen kiinnostunut mm. perheestäni, työstäni, psykologiasta, kansantaloudesta, osakemarkkinoiden kehityksestä, velkakriisistä, politiikasta, keittiönremontista, uuden asunnon etsinnästä, seksistä, vaurastumisesta, historiasta, ranskan kielestä, eri kulttuureista, historiasta, kuntoni kohottamisesta sekä kavereiden ja lähisukulaisteni kuulumisista. Noin aluksi.

Minusta nuo kaikki ovat paljon mielenkiintoisempia aiheita kuin oma ulkonäköni.
 
  • Tykkää
Reactions: Millenia
En jaksanut lukea koko ketjua, mutta annanpahan oman panokseni tähänkin ketjuun....
Itse en pienten lasten äitinä yksinkertaisesti jaksa tai edes aina ehdi laittaa itseäni ennen kuin kerran viikossa käyn kaupassa hakemassa ne paskapaperit ja vaipat taas viikoksi eteenpäin, enkä välttämättä edes silloinkaan kun kerran kuussa tai kahdessa käyn aikuisten oikeesti ihmisten ilmoilla vaikka sitten siellä kahviossa. Minulle on tärkeämpää lasten vaatetus ja ulkoinen habitus, he kun eivät siitä osaa vielä itse huolehtia, itselleni riittää että omat vaatteeni ovat puhtaat kun ovesta ulos astun (pääsääntöisesti ne eivät sitä enää ole kun takaisin tulen, niistä löytyy kädenjälkiä, kuolaa yms..). Mitä tulee rakennekynsiin, parturissa tai kosmetologilla käyntiin niin toki, olisi taas ihanaa hemmotella itseään niin kuin joskus kauan sitten ennen lapsia, mutta sitten iskee nuukuus päälle.. Vietän 90% ajastani kotona, enkä ymmärrä mitä iloa sille karhulle joka käy tuolla pellon reunassa paskalla olisi niistä minun näteistä kynsistäni tai lehmille navetassa viimeisen päälle laitetusta tukastani? :D Ikäväähän se toki on jos jonkun silmiä särkee kun käyn kylillä, mutta hei, elämä on :)

Ja mitä tulee tuohon "jos päästää itsensä repsahtamaan niin mies vaihtaa maisemaa"-höpötykseen voin vain todeta että kun me tapasimme, oli molemmilla tukassa paskaa ja muutaman päivän jo päällä olleet työhaalarit, notta ainakin voin kehua tuoksuvani nykyään paremmalle kuin tavatessamme :rolleyes:
 
"Kuottarulla"
En mäkään sairaana, tai silloin kun lapsi on sairas ja tarvii jatkuvasti äitiään tai muissa erityistilanteissa, tällää. Mut mulle se meikkaaminen on normaalitilanteessa yhtä luonnollista kuin hampaiden pesu. Kyllähän tuo munkin 2,5-vuotias haluaa kokoajan huomiota ja sitä ja tätä, mut eiköhän se ole ihan hyvä lapsellekin opettaa, että nyt odotat sen 10 minuuttia kun äiti hommaa omia hommiaan, ja sitten taas leikitään jne. Joku haluaa käyttää sen 10 minuuttia johonkin muuhun, minä haluan käyttää sen puuterin tupsauttelemiseen ja hiusten käherrykseen :)
 
"mami"
Kuinka tästä taas tuli keskustelu siitä mistä miehet tykkää? Mulle on aivan sama mitä mies tykkää olen sitten meikattu tai meikkaamaton. Jos kovin silmiin särkee katsella niin kyllä tuo tietänee missä ovi on. En minäkään ole häntä patistellut parturiin tai parranajoon, oma on naamansa.

Meikkaan, kampaan ja pukeudun sillä tavalla kuin oma oloni luontevalta tuntuu. Jos viihdyn nahoissani paremmin kun mulla on meikkiä ja ei toppapukua niin tekeekö se musta ylimeikatun teinix-malliin pukeutuvan bimbon? ei. Jos joku toinen viihtyy meikittömänä ja toppapuvussa niin tekeekö se hänestä homssun joka ei välitä vähääkään itsestään? ei.
 
Peyote
[QUOTE="mami";27984780]Kuinka tästä taas tuli keskustelu siitä mistä miehet tykkää? Mulle on aivan sama mitä mies tykkää olen sitten meikattu tai meikkaamaton. Jos kovin silmiin särkee katsella niin kyllä tuo tietänee missä ovi on. En minäkään ole häntä patistellut parturiin tai parranajoon, oma on naamansa.

Meikkaan, kampaan ja pukeudun sillä tavalla kuin oma oloni luontevalta tuntuu. Jos viihdyn nahoissani paremmin kun mulla on meikkiä ja ei toppapukua niin tekeekö se musta ylimeikatun teinix-malliin pukeutuvan bimbon? ei. Jos joku toinen viihtyy meikittömänä ja toppapuvussa niin tekeekö se hänestä homssun joka ei välitä vähääkään itsestään? ei.[/QUOTE]

Mun mielestä täällä aina siinä vaiheessa, kun loppuu perustelut heitetään kehiin se, että Miestenkin mielestä. Niin aivotonta, joka asiaan pitää sanoa se Miestenkin mielestä ja se tarkottaa aina kaikkia maailman miehiä, joiden mieltymyksillä voi perustella milloin mitäkin joskus älytöntäkin juttua. Ihan niinkuin naisten tarkoitus elämässä olis olla jotain mitä Miesten mielestä pitää olla. Tympii koko asia jo.
 
Peyote
Koska minähän se tiedän, mitäMIEHET ajattelee. Kaikki maailman miehet, joiden kassa olen telepaattisessa yhteydessä. On ihanaa olla sellainen, että KAIKKI maailman miehet tykkää. Muista ne ei tykkääkkään, jeejee.:kieh:

Näin, eikö?
 
"mami"
Koska minähän se tiedän, mitäMIEHET ajattelee. Kaikki maailman miehet, joiden kassa olen telepaattisessa yhteydessä. On ihanaa olla sellainen, että KAIKKI maailman miehet tykkää. Muista ne ei tykkääkkään, jeejee.:kieh:

Näin, eikö?

Näin juuri. Ja koska tässä ollaan perhe, kaikki päätökset pitää tehdä yhdessä eli mietitään tarkkaan ihan koko perheen voimin tartteeko äiti meikkiä vai ei :D

Ja MUN MIES on maailman paras koska se rakastaa VAIN MUA vaikken kävisi viikkoon suihkussa ja kaikkien muiden MIEHET on valmiita pettämään minkä tahansa meikkipellen kanssa.
 
monesta kiinnostunut
[QUOTE="mami";27984780]Kuinka tästä taas tuli keskustelu siitä mistä miehet tykkää?
[/QUOTE]

Jos tälle "mistä mies tykkää" -linjalle mennään, kyllä mun mieheni tuntuu tykkäävän, että kulutan aikaani esim. sijoittamiseen perehtymällä ja asunnon arvon nostamiseen. Miehen mieliksi voi olla monella tavalla;)
 
"Kuottarulla"
Mulla on ihana mies, joka kehuu mua päivittäin kauniiksi oli mulla meikkiä tai ei. Silti musta on mukava niinä päivinäkin kun ollaan tytön kans kotona (opiskelen osa-aikaisesti ja tyttö on kolme päivää viikossa tarhassa) laittautua kauniiksi ennen kuin mies tulee kotiin :)
 
"mies"
Laittautuminen ja hyvältä näyttäminen ei ole aina sama, kuin meikkaaminen. Seksikkäät vaatteet eivät ole aina "muotoja hiveleviä". Eikä itsestään huolehtiminen ole aina ulkonäöstään huolehtimista.
Omaan silmäänikin suomalaiset pukeutuvat liian tylsästi, pukeutuessa ja laittautuessa ei pidetä hauskaa tai käytetä mielikuvitusta pätkääkään. Mutta ne ovat minun esteettisiä mieltymyksiäni, enkä odota, että ihmiset menevät niiden mukaan. Laittautuminen ei ole mikään velvollisuus. Kaunis käytös ja muiden huomioon ottaminen on aivan jotain muuta, kuin tyylikkäitä vaatteita tai hyvä ulkonäkö. Sama pätee naisellisuuteen ja ennen kaikkea naiseuteen.
Olen kaikesta tästä samaa mieltä. Lähinnä laittautuminen on hyvä lisä omaan sisäiseen naiseuteen ja miehelle entisestään plussaa, jos hän on muuten hyväkäytöksinen ym. edellyttäen, että naisella on tarpeeksi hyvä itsetunto itsestään huolehtivalle miehelle: kaikilla ei ole kuten sanoin vaan osa alkaa tulla epävarmemmaksi siitä, riittääkö itse.

Itseäni hämmentää, että niin moni nainen näkee asiassa vain ääripäät eli joko täyspakkelointi tai "luonnollinen minä". Kumpikaan ääripää ei itseäni viehätä vaan persoonallisuus naisellisella tavalla toteutettuna eli vailla miesmäisyyttä tai hyvin pienin miesmäisin vaikuttein.
 
....
Ap sohaisit ihan selkeästi muurahaispesään :) Tämä aihe on tosi arka. Saamistasi vastauksista huomaa ettei monillakaan ole käsitystä itsensä huolehtimisesta.
Mä kuulun just niihin, jotka kauhistelee näitä crocsit ja verkkari yhdistelmiä...tai että ulkoilutakin kanssa on puettu farkut ja saapikkaat..:) jokainen tyylilllään :)
 
ahja
[QUOTE="jep";27984845]Vissiin tässä ei puhuttukaan "paskasuudesta". Sekaiset hiukset tai ns. tyylittömät vaatteet eivät vaikuta suuntaan eivätkä toiseen.[/QUOTE]




No tosi usein mammat vetää tuolla nimenomaan tukka likaisena, likaiset verkkarit päällä.
 
"jep"
[QUOTE="Kuottarulla";27984779]Ja silloin kun tyttö oli vauva, laittauduin silloin kun hän nukkui. Se oli mun laatuaikaa :)[/QUOTE]

Niin, siis tämäkin. Kun se ei ole mulle mitään hemmottelua tai laatuaikaa. Jos minulla on muutama tunti omaa aikaa, en taatusti mene ostelemaan meikkejä, kampaajalle tai kosmeteologille. Vaateostoksia saatan tehdä, mutta enemmän pakon edessä kuin minään nautintona. Käyttäisin senkin ajan ja rahan mieluummin elokuvissa, kylpylässä, kavereiden kanssa, kahvilassa, syömässä hyvin tms.

Vähän sama kuin jos joku vaikka tykkää piperrellä kauniita salaatteja, ja arvostelee muita siitä, etteivät he tee niin. Kaikkien mielestä samat asiat eivät ole kivoja ja rentouttavia.

Vastakysymys - mitä se teitä haittaa, jos joku ei meikkaa tai huolehdi ulkonäöstään (jos siis ei haise)? Tämä ketju kun ei selvästi lähtenyt siitä, että pitäisi puolustaa meikkaamisen oikeutusta, vaan siitä, että meikkaamattomien pitää puolustaa oman tapansa oikeutusta.
 
En jaksa lukea koko ketjua, mutta mulla ei oo edes lapsia, mutta en jaksa silti laittaa itseäni. Mulla ei oo meikkiä ikinä arkena, kynsissä ei oo koskaan lakkaa ja ne on aina mahdollisimman lyhyet, hiukset on leikattu itse, värjään kyllä ne, mutta en jaksa aina heti värjätä nitäkään. Mulla ei oo ikinä ollut korvissa reikiä (en tajua korvisten ideaa kun en mä ainakaan koskaan huomaa onko jollain korvikset vai eikö oo) Vaatteet mulla on ihan sopivaa kokoa, mutta aika tylsät perusvaatteet varmaan. Niissäkin oon muuttunut mukavuudenhaluiseksi vanhemuuten, ennen en esim. pitänyt toppahousuja juuri koskaan, mutta nykyään pidän aina kovemmilla pakkasilla, koska ei oo mitään järkeä kulkea jalat jäässä. Nuorempana en pitänyt pipoakaan, mutta nyt pidän jopa sisällä kaupassa. Ennen mulla oli aina joku fiksumpi takki, mutta nyt saatan pitää urheilutakkia ihmisten ilmoillakin jos esim. vähän satelee, ei tarvi taiteilla sateenvarjon kanssa. No useinmiten mulla on villakangastakki sentään päällä talvella. Niin ja kesällä pidän aika usein hametta jos on lämmintä, tosin ne mun hameet on vaan tylsiä yksivärisiä trikoohameita. Kyllä mun yleisolemus on ihan siisti kuitenkin.

Ja syy tähän on se että en oikeastaan näe mitään järkeä laittautua. En ymmärrä että ketä varten mun pitäis laittautua. Jotain tuntemattomia miehiä varten että niillä riittäis kadulla silmäruokaa? -Ei kiitos.
 
"Kuottarulla"
[QUOTE="jep";27985057]Niin, siis tämäkin. Kun se ei ole mulle mitään hemmottelua tai laatuaikaa. Jos minulla on muutama tunti omaa aikaa, en taatusti mene ostelemaan meikkejä, kampaajalle tai kosmeteologille. Vaateostoksia saatan tehdä, mutta enemmän pakon edessä kuin minään nautintona. Käyttäisin senkin ajan ja rahan mieluummin elokuvissa, kylpylässä, kavereiden kanssa, kahvilassa, syömässä hyvin tms.

Vähän sama kuin jos joku vaikka tykkää piperrellä kauniita salaatteja, ja arvostelee muita siitä, etteivät he tee niin. Kaikkien mielestä samat asiat eivät ole kivoja ja rentouttavia.

Vastakysymys - mitä se teitä haittaa, jos joku ei meikkaa tai huolehdi ulkonäöstään (jos siis ei haise)? Tämä ketju kun ei selvästi lähtenyt siitä, että pitäisi puolustaa meikkaamisen oikeutusta, vaan siitä, että meikkaamattomien pitää puolustaa oman tapansa oikeutusta.[/QUOTE]

Ei, kun kyse on just siitä, että meikkaavien täytyy puolustella itseään. Se kokemus mulla on.
 
Peyote
[QUOTE="Kuottarulla";27985084]Ei, kun kyse on just siitä, että meikkaavien täytyy puolustella itseään. Se kokemus mulla on.[/QUOTE]

Milleen sä tarkoitat, että puolustella? Eikö se vaan oo oma valinta, että tykkääkö meikata vai ei? Eihän kumpaakaan asiaa tarvitse puolustella kenellekään.
 
"mies"
Alkuperäinen kirjoittaja taivaanrantaheinä;27985067:
Ja syy tähän on se että en oikeastaan näe mitään järkeä laittautua. En ymmärrä että ketä varten mun pitäis laittautua. Jotain tuntemattomia miehiä varten että niillä riittäis kadulla silmäruokaa? -Ei kiitos.
Miksi se, että miehet katselevat, on niin vastenmielistä? Uskon, että enemmistö naisista pallollamme kuitenkin tykkää siitä. Eikö siitä voisi opetella pitämään? Minä ainakin pidän jos naiset katselevat. Enkä siis peräänkuuluta mitään lantiofarkkuja tms. päälle välttämättä vaan yleensä tyylikkyyttä ja kauneutta.
 
"vieras"
[QUOTE="mies";27985101]Miksi se, että miehet katselevat, on niin vastenmielistä? Uskon, että enemmistö naisista pallollamme kuitenkin tykkää siitä. Eikö siitä voisi opetella pitämään? Minä ainakin pidän jos naiset katselevat. Enkä siis peräänkuuluta mitään lantiofarkkuja tms. päälle välttämättä vaan yleensä tyylikkyyttä ja kauneutta.[/QUOTE]

Miksi siitä pitäisi opetella pitämään? Miksi pitäisi olla, kuten enemmistö? Luitko muuten keittiönoidan kommentit siitä, että kun hän oli lasten kanssa liikkeellä, sai hän aina vislauksia miehiltä, ja se ei ollut kivaa. Onko sinun mahdotonta ymmärtää miksi?
 
Peyote
[QUOTE="mies";27985101]Miksi se, että miehet katselevat, on niin vastenmielistä? Uskon, että enemmistö naisista pallollamme kuitenkin tykkää siitä. Eikö siitä voisi opetella pitämään? Minä ainakin pidän jos naiset katselevat. Enkä siis peräänkuuluta mitään lantiofarkkuja tms. päälle välttämättä vaan yleensä tyylikkyyttä ja kauneutta.[/QUOTE]


Mitä ihmettä sekin sinulle kuuluu, jos joku nainen ei halua itseään katsottavan? Tauti mitä typeryyttä.
 

Yhteistyössä