naiset, miksi ette laita itseänne?!!! eikö oma ulkonäkö kiinnosta?

  • Viestiketjun aloittaja "havupuu"
  • Ensimmäinen viesti
Musta on kiva laittautua. Laittaa hiuksia jotenkin kivasti, pukeutua muuhunkin kuin työvaatteisiin ja sipaista meikkiäkin ehkä. Siitä tulee naisellisempi ja parempi olo kun näyttää joltain muulta kuin 5min sitten räkä poskella sängystä nousseelta :)
 
"Kuottarulla"
Pakko kuitenkin ihmetellä sitä asiaa, et jos menee esim. johonkin perhekerhoon tms., niin miks mä oon yleensä ainut meikattu ja laitettu siellä? Ja miks mä oon ainut mekko päällä? Taaskaan ei ole tarkoitus arvostella muiden valintoja, mutta kiinnostaa ihan yleisellä tasolla, että miksi tällainen "perinaisellinen" olemus ei ole muodissa?
 
Peyote
[QUOTE="vieras";27985111]Miksi siitä pitäisi opetella pitämään? Miksi pitäisi olla, kuten enemmistö? Luitko muuten keittiönoidan kommentit siitä, että kun hän oli lasten kanssa liikkeellä, sai hän aina vislauksia miehiltä, ja se ei ollut kivaa. Onko sinun mahdotonta ymmärtää miksi?[/QUOTE]

Näinpä. Ompa kivaa kun oma poika kysyy vieraista miehistä, että äiti ketä noi miehet oli, tunsitko sä ne, kun ne moikkaili sulle. Tai että hei äiti, miks noi äijät kyylää tänne.
 
Kiinnostaa, on aina kiinnostanut mutta kun on kaksi touhottavaa prinsessaa 1 ja 2 -vuotiaat, niin pakostakin välillä on sellaisia päiviä että ei ole aikaa kuin kietaista hiukset sykerölle ja ne vaatteet päälle, mitkä kaapista osuu käteen. Vielä ei ole kukaan pelästynyt missään. :LOL:
 
"mies"
No kyllä se musta jonkinlaista epävarmuutta, yleensä elämänkielteisyyttä ja/tai itsetunto-ongelmia on, jos toisten ihailevia katseita pelkää tai kammoaa. Maalaa tavallaan itsensä nurkkaan ja tekee itsestään muiden sätkynuken omaehtoisesti.

Itseni vaikea ymmärtää tällaista elämänkatsomusta koska olen niin ulospäinsuuntautunut näissä asioissa. Tällainen nainen menisi varmaan aivan lukkoon spontaanimman ihmisen kanssa :)
 
Peyote
[QUOTE="Kuottarulla";27985129]Pakko kuitenkin ihmetellä sitä asiaa, et jos menee esim. johonkin perhekerhoon tms., niin miks mä oon yleensä ainut meikattu ja laitettu siellä? Ja miks mä oon ainut mekko päällä? Taaskaan ei ole tarkoitus arvostella muiden valintoja, mutta kiinnostaa ihan yleisellä tasolla, että miksi tällainen "perinaisellinen" olemus ei ole muodissa?[/QUOTE]


Ehkä kovin moni ei koe mekkoa käteväksi vaatteeksi tai ei muuten vain pidä mekoista? Näin talvella esimerkiksi moni tykkää että on lämmin. Itse käytän kyllä mekkoja, mutta ymmärrän sen, että moni muu vain ei tykkää semmoisesta. Huhkivat ehkä enemmän mukana lasten leikeissä eivätkä välitä sotkeutua helmoihin.

Mun äiti muuten ei ikinä meikannut. Ei sillä ole ikinä ollut kiinnostusta katsella itseään peilistä vaan sille oli tärkeää että kotona riitti ruokaa, oli puhdasta ja että sai kutoa, ommella ja puuhata. Miksi ei sellainenkin saisi olla? Ei kaikki elä katseista.
 
"vieras"
[QUOTE="mies";27985146]No kyllä se musta jonkinlaista epävarmuutta, yleensä elämänkielteisyyttä ja/tai itsetunto-ongelmia on, jos toisten ihailevia katseita pelkää tai kammoaa. Maalaa tavallaan itsensä nurkkaan ja tekee itsestään muiden sätkynuken omaehtoisesti.

Itseni vaikea ymmärtää tällaista elämänkatsomusta koska olen niin ulospäinsuuntautunut näissä asioissa. Tällainen nainen menisi varmaan aivan lukkoon spontaanimman ihmisen kanssa :)[/QUOTE]

Ok, eli sun on siis mahdoton ymmärtää, ettei pienten lasten kanssa kulkeva äiti halua miehiltä kuolaavia katseita ja vihellyksiä. Ok. No, kaikilla ei ole sosiaalista älyä ymmärtää tällaisia juttuja ja toimia siten, että ei aiheuta kenellekään vaivautunutta/pahaa mieltä.
 
"mies"
[QUOTE="vieras";27985154]Ok, eli sun on siis mahdoton ymmärtää, ettei pienten lasten kanssa kulkeva äiti halua miehiltä kuolaavia katseita ja vihellyksiä. Ok. No, kaikilla ei ole sosiaalista älyä ymmärtää tällaisia juttuja ja toimia siten, että ei aiheuta kenellekään vaivautunutta/pahaa mieltä.[/QUOTE]

Ei hemmetti, musta kyllä ylireagoit ja ylistressaat aiheesta :) Ei elämä taas niin vakavaa ole, äitinäkään. Minulta ei tuollainen itseni ahtaminen johonkin lokeroon kyyristelemään onnistuisi päivääkään.
 
"Milla"
Sitten kun mies alkaa käymään parturissa ja suihkussa niin voin aloittaa meikkamaan kotonakin. Muuten aion olla meikittä ja jumppatrikoot päällä kotonakin. Kauppaan saatan vaihtaa farkut, töissä toki jakkupuku tai muuta tilanteen mukaan.
 
"Kuottarulla"
Ehkä kovin moni ei koe mekkoa käteväksi vaatteeksi tai ei muuten vain pidä mekoista? Näin talvella esimerkiksi moni tykkää että on lämmin. Itse käytän kyllä mekkoja, mutta ymmärrän sen, että moni muu vain ei tykkää semmoisesta. Huhkivat ehkä enemmän mukana lasten leikeissä eivätkä välitä sotkeutua helmoihin.

Mun äiti muuten ei ikinä meikannut. Ei sillä ole ikinä ollut kiinnostusta katsella itseään peilistä vaan sille oli tärkeää että kotona riitti ruokaa, oli puhdasta ja että sai kutoa, ommella ja puuhata. Miksi ei sellainenkin saisi olla? Ei kaikki elä katseista.
Oikeanlainen mekkohan (esim. trikookankainen ja polvipituinen) on mukavin vaate maailmassa! Paljon mukavampihan sellaisessa on kumarrella ja istua lattialla lapsen kanssa entä kiristävien farkkujen. Siihen kunnon saappaat, paksut sukkahousut ja polvipituinen toppatakki, niin ei varmasti palele!
 
"vieras"
[QUOTE="mies";27985167]Ei hemmetti, musta kyllä ylireagoit ja ylistressaat aiheesta :) Ei elämä taas niin vakavaa ole, äitinäkään. Minulta ei tuollainen itseni ahtaminen johonkin lokeroon kyyristelemään onnistuisi päivääkään.[/QUOTE]

En minä stressaa, minähän vain keskustelen aiheesta ja ihmettelen sinun kapeakatseista näkemystäsi. :D Se lienee keskustelupalstoilla sallittua.

Minusta ei olisi tuollaiseen "vaadin miehiltä kaikkea tätä enkä suostu hyväksymään muita asenteita, vaan kaikkien on oltava kuten minä haluan" -asenteeseen, mutta sinä olet toki siihen ihan oikeutettu. Minä tahdon huomioida elämässäni ja käytöksessäni muita, en ole tottunut ajattelemaan vain itseäni.
 
"vieras"
[QUOTE="Kuottarulla";27985193]Oikeanlainen mekkohan (esim. trikookankainen ja polvipituinen) on mukavin vaate maailmassa! Paljon mukavampihan sellaisessa on kumarrella ja istua lattialla lapsen kanssa entä kiristävien farkkujen. Siihen kunnon saappaat, paksut sukkahousut ja polvipituinen toppatakki, niin ei varmasti palele![/QUOTE]

Alat kuulostaa jokseenkin huvittavalta. Olet tässä jo sivutolkulla vakuutellut, että et halua arvostella niitä, jotka eivät laittaudu joka päivä. Sen sijaan yrität marttyroida, että joudut itse aina puolustelemaan laittautumistasi.

Jos näin on, niin luepa ylläoleva kommenttisi uudestaan ja mieti sitten, onko kuitenkaan niin, ettet halua arvostella? Yrität vängätä vastaan, että eihän nyt kukaan voi olla pitämättä mekoista! Minä en käytä talvella mekkoja juuri noista syistä, mitä Peyote luetteli.
 
ylipainoinen
Oma ulkonäkö kiinnostaa, mutta laittaminen ei. Eli teen sen mikä on pakollista. Hiukset kasvaa päässä, eli ne yritän sutaista johonki malliin. Naamassa olevia näppylöitä en ala peittelee, kun kohollaan ovat kuitenkin. Vaatteet valitsen tilanteen mukaan. Eli ne voi olla minkälaiset milloinkin, samoin kengät. Korut on vain hienostelu tilanteisiin.
Tästä kaikesta huolimatta mulle on käyty "ehotteleen" vaikka ihan arkikuteissa liikun. Ja en tosiaan kaipaa mitään sellaista.
 
[QUOTE="Kuottarulla";27985207]Niin ja miksi kovin moni ei pitäisi mekosta? Eiköhän se ole yhtä luonnollinen vaate naiselle kuin housutkin?[/QUOTE]

Ellei luonnollisempikin?

Minä olen sen verran vanhanaikainen ja häveliäs, että suosin mekkoja niiden peittävyyden vuoksi. Housuissa lantion ja pepun muodot näkyvät vähän liiankin hyvin. En haluaisi niin kovin herättää vieraiden miesten haluja. Mekoissa ja tunikoissa on jotenkin levollisempi olo :D
 
"mies"
[QUOTE="vieras";27985197]En minä stressaa, minähän vain keskustelen aiheesta ja ihmettelen sinun kapeakatseista näkemystäsi. :D Se lienee keskustelupalstoilla sallittua.

Minusta ei olisi tuollaiseen "vaadin miehiltä kaikkea tätä enkä suostu hyväksymään muita asenteita, vaan kaikkien on oltava kuten minä haluan" -asenteeseen, mutta sinä olet toki siihen ihan oikeutettu. Minä tahdon huomioida elämässäni ja käytöksessäni muita, en ole tottunut ajattelemaan vain itseäni.[/QUOTE]

Tota, taitaa mahtua jonkin verran värisävyjä katseita pelkäävän/niistä stressaavan ja toiset huomioivan väliin? :) Eli en oikein osta väitettäsi, että edellisellä tavalla käyttäytyvä olisi sama asia kuin jälkimmäinen. Itsetunnoltaan hyvä ihminen ei mieti ensiksi (ja aina) muita eikä pelkää ihmiskontakteja, äitinäkään. Ei hyvään äitiyteen mitenkään "kuulu" se, että pitää olla vaatimattoman näköinen ja kartella kaikkea huomiota kaikin keinoin.

Oma äitini oli voi sanoa täydellinen äitinä, eikä hänellä ollut mitään tällaista kompleksia vaan tykkäsi olla viehättävä ja mieleltään avoimen myönteinen maailmaa kohtaan. Ei silti millään "teinipissis"-tyylillä tms. vaan tyylikkäästi väri- ja vaatevalinnoilla, kampaajalla ja kosmetologilla käymällä, jne. Ei kai tää ole niin vaikeaa? :)
 
Keittiönoita
[QUOTE="mies";27985101]Miksi se, että miehet katselevat, on niin vastenmielistä? Uskon, että enemmistö naisista pallollamme kuitenkin tykkää siitä. Eikö siitä voisi opetella pitämään? Minä ainakin pidän jos naiset katselevat. Enkä siis peräänkuuluta mitään lantiofarkkuja tms. päälle välttämättä vaan yleensä tyylikkyyttä ja kauneutta.[/QUOTE]
Koska ne katselevat ajatellen, että tuota muijaa olisi kiva päästä rykäsemään. Ne imeläilmeiset katseet, vihellykset, auton torven tööttäykset yms on seksuaalista ahdistelua. Mulla on ollut aina varsin hyvä itsetunto enkä todellakaan ole kaivannut seksuaalisia - enkä juuri muitakaan - huomionosoituksia muilta miehiltä kuin siltä, jonka kanssa satun seurustelemaan. Muiden imelät huomionosoitukset ovat vastenmielisiä, koska niillä nk tungetaan iholle, vaikkei fyysisesti kosketetakaan. Puistattavaa :x Jos siinä tilanteessa sattuu olemaan vielä lastensa kanssa ja lapset alkavat kysellä, kuka toi setä oli ja miksi se äiti vihelsi sulle, niin silloin toivottaisi kaikki kaksilahkeiset mieluiten alimpaan helvettiin |O
 
"yks"
[QUOTE="Kuottarulla";27985193]Oikeanlainen mekkohan (esim. trikookankainen ja polvipituinen) on mukavin vaate maailmassa! Paljon mukavampihan sellaisessa on kumarrella ja istua lattialla lapsen kanssa entä kiristävien farkkujen. Siihen kunnon saappaat, paksut sukkahousut ja polvipituinen toppatakki, niin ei varmasti palele![/QUOTE]

HAH! Miten joku kuvittelee näyttävänsä hyvältä paksuissa sukkahousuissa ja polvipituisessa TRIKOOMEKOSSA? Taitaa Pohkeet näyttää pänäköiltä ja helma venähteeltä varsinkin sen lattialla istumisen jälkeen. Kyllä hyvin istuvat farkut on paljon parempi vaihtoehto noin niinkuin tyylin kannalta.
 
"Kuottarulla"
[QUOTE="vieras";27985214]Alat kuulostaa jokseenkin huvittavalta. Olet tässä jo sivutolkulla vakuutellut, että et halua arvostella niitä, jotka eivät laittaudu joka päivä. Sen sijaan yrität marttyroida, että joudut itse aina puolustelemaan laittautumistasi.

Jos näin on, niin luepa ylläoleva kommenttisi uudestaan ja mieti sitten, onko kuitenkaan niin, ettet halua arvostella? Yrität vängätä vastaan, että eihän nyt kukaan voi olla pitämättä mekoista! Minä en käytä talvella mekkoja juuri noista syistä, mitä Peyote luetteli.[/QUOTE]

Luehan uudestaan :D En mä yritä sanoa, että kaikkien pitäisi tykätä mekoista, vaan ihmettelen sitä, miksi mekoista pitäminen ei olisi yhtä luonnollista kuin housuistakin pitäminen.
 
"Kuottarulla"
[QUOTE="yks";27985296]HAH! Miten joku kuvittelee näyttävänsä hyvältä paksuissa sukkahousuissa ja polvipituisessa TRIKOOMEKOSSA? Taitaa Pohkeet näyttää pänäköiltä ja helma venähteeltä varsinkin sen lattialla istumisen jälkeen. Kyllä hyvin istuvat farkut on paljon parempi vaihtoehto noin niinkuin tyylin kannalta.[/QUOTE]

Jos on simpsakat sääret, ne näyttää hyvältä paksummissakin sukkahousuissa. Ja trikoomekko ei tarkoita mitään muodotonta säkkiä, vaan hyvin leikattua ja istuvaa, mutta mukavaa mekkoa :) Makunsa toki kullakin.
 
[QUOTE="yks";27985296]HAH! Miten joku kuvittelee näyttävänsä hyvältä paksuissa sukkahousuissa ja polvipituisessa TRIKOOMEKOSSA? Taitaa Pohkeet näyttää pänäköiltä ja helma venähteeltä varsinkin sen lattialla istumisen jälkeen. Kyllä hyvin istuvat farkut on paljon parempi vaihtoehto noin niinkuin tyylin kannalta.[/QUOTE]

Siksi mä käytänkin...oli tänään mustat paksut sukkikset ja musta kuvioneulemekko (paksu sellainen) Tosin suht lyhyt ja korkeakorkoiset saapikkaant jalassa jossa neulevarsi. En tuntenut olevani laittautunut vaan ihan perusvaatteissa, tosin mä kyllä kampasin sen mun tukkani :) Ja ei en mielestäni näyttänyt sen paremmalle kuin farkuissakaan...
 
"mies"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27985293:
Koska ne katselevat ajatellen, että tuota muijaa olisi kiva päästä rykäsemään. Ne imeläilmeiset katseet, vihellykset, auton torven tööttäykset yms on seksuaalista ahdistelua. Mulla on ollut aina varsin hyvä itsetunto enkä todellakaan ole kaivannut seksuaalisia - enkä juuri muitakaan - huomionosoituksia muilta miehiltä kuin siltä, jonka kanssa satun seurustelemaan. Muiden imelät huomionosoitukset ovat vastenmielisiä, koska niillä nk tungetaan iholle, vaikkei fyysisesti kosketetakaan. Puistattavaa :x Jos siinä tilanteessa sattuu olemaan vielä lastensa kanssa ja lapset alkavat kysellä, kuka toi setä oli ja miksi se äiti vihelsi sulle, niin silloin toivottaisi kaikki kaksilahkeiset mieluiten alimpaan helvettiin |O
Onpa sinulla kyyninen ajatuksenjuoksu miehistä. Onkohan se kuitenkaan välttämättä totuus...? Tuollainen itsetehty kujanjuoksu kuulostaa henkisesti hyvin raskaalta. Et tavallaan toivota vieraita tervetulleeksi vaan käperryt itseesi ja juokset äkkiä ohi. Ymmärrän toki, jos takana on jokin hyvin traumaattinen kokemus. Silti sen perusteella ei kannattaisi yleistää noin negatiivisesti. Myönteisempi maailmankuva ei paina harteilla yhtä paljon, voin sanoa kokemuksesta :)
 

Yhteistyössä