~Ovulaation induktiota heinäkuun helteillä~


Heksamiina.....3. clomit...................................kp 36/28
Omppu76........4. clomit. .................................kp 32/24-30
Matilda2007....3. clomit+luget.........................kp 31/?
retuli82...........................................................kp 28/29-32
JEP..................3.clomit+metut........................kp 25/31
jonski.................clomit....................................kp 25/30-32
kati231............1.puregon + pregnyl + luget....kp 24/28-42
Ines.................3. clomit + metut + terot.........kp 23/?
Kimpsu.............3.clomit...................................kp 23/30
macy................4.clomit...................................kp 18/32
Malttamaton....(kesätauko)metut...................kp 16/?
Bunny..............1.puregon+pregnyl (nyt tauko)...kp 14/28......yk13
Maikki-Likka......2.clomit...................................kp 14/29
Rötväles...........2.clomit...................................kp 13/28.........yk 13
mm -72............ 3.clomit+metut+luget.............kp 11/28-32
Vilinäiti..............2.clomit...................................kp 10/28.......yk 15
kurpitsa...........2. clomit+metut + pregnyl.......kp 10/35-50
Mimi79.............2.clomit....................................kp 8/28-31
Pömpeli-pötsi...2.clomit...................................kp 6/30
Jense..............3. clomit+terolut......................kp 4/32
Elisha..............3.clomit...................................kp 1/32-37



plussanneet: :heart:

Marie82 14.6.2007
Lampukka 25.6.2007
Härkäneito 10.7.2007
Riinu 13.7.2007



 
omppu76, niinpä.. =) mutta hyvä se kai on jos pystyy välillä miettiin jotain muutakin eikä aina ole tämä lisääntyminen kaikkein päällimmäisenä. silloinhan se sit vaivihkaa onnistuukin.. ainakin urbaaneissa legendoissa. :LOL: en ole päässyt mökillä nettiin mut mulla nyt sitten on kp6, täti sitten tuli suureksi suruksi perjantaina. mutta on toivuttu jo. :) vähän hölmöä kun testi näyttää negaa ja silti ei suostu uskomaan..
elishalla on muuten jännät päivät meneillään..

p.s. olen muuten 27v. ja mies 43
 
Soittelin äsken tän kierron progesteronituloksia. Niin kuin olinkin arvellut, ei ovista tässäkään kierrossa ollut. :'( Luget on käytössä, joten täti sitten tulee kyläilemään viimeistään maanantaina...Ensi kierto siis vielä clomeilla (3tabl/vrk) sit jotain muuta...
 
Eilen olin sitten siellä ultrassa ja suureksi hämästyksekseni ne sanoi, että joo kyllä täällä yksi kasvaa ja viime kierrossakin on ironnut ainakin verikokeiden mukaan :) Siis olin tosi yllättynyt...
Joten tänään siis aloitin testailun ovarilla ja plussaa odotellessa... :D
Töissä on hässäkkää joten toivon, että ovulaatio on vasta lauantain jälkeen koska sitten helpottaa ja pupuiluunkin jää aikaa...
 
Matilada2007,voimahalukset! :hug: Itellä kanssa oli mieli maassa,kun sain nuo testi tulokset,miten voi ollakkaan niin ettei ovulaatiota ole ollenkaan tapahtunut! :'( Nyt sitten tässä kierrossa taas uusi verikoe,toivotaan että molemmat saisimme paremmat tulokset tässä kierrossa! :heart: Vaikkei tärppäisikään niin olisi kiva tietää,että ovulaatio olisi sentään tapahtunut!

Elishalle,kiitos tseppauksesta! :heart: Meinaatko huomenna testata vai mikä sun tilanne on nyt? Toivotaan vahvaa plussaaa!!!! :heart:

Maikki-likka,tosi kiva,et tuli hyviä ultra kuulumisia,toivotaan et bongaat oviksen! :heart:

Mimi79,juu sama täällä että sitä negaa ei suostu uskomaan,sitä vaan toivoo niin kovasti sitä plussaa,ei se ole ainakaan täällä vielä tahdon voimalla plussaksi muuttunut! :headwall:

Täällä kp2 jo! :D No huomenna sit alkaa clomit,huh huh! Niin mehän ollaan jo vuosi yritetty,mut eka puolivuotta meni sit siihen et menkkoja ei kuulunut,imetinkin silloin vielä,et tuota kuutta kuukautta ei varmaan lasketa yrityskierroiksi,kun ei niitä menkkojaan ollut. Mutta imetyksen jälkeen on ollut sitten 6yrityskiertoa,että kun joku päivittää tuota listaa niin voipi sitten laittaa yk6,kauhean vähältä tuntuu,kun sen noin laittaa! :(
 
Matilada2007,voimahalukset! Itellä kanssa oli mieli maassa,kun sain nuo testi tulokset,miten voi ollakkaan niin ettei ovulaatiota ole ollenkaan tapahtunut! Nyt sitten tässä kierrossa taas uusi verikoe,toivotaan että molemmat saisimme paremmat tulokset tässä kierrossa! Vaikkei tärppäisikään niin olisi kiva tietää,että ovulaatio olisi sentään tapahtunut!
Toivotaan tosiaan, että tulokset olisivat paremmat tässä/tulevissa kierroissa.
 
Testissä näkyi tänä aamuna haamuviiva... hui! Tosi haalea, mutta kuitenkin siinä näkyy jotain. Voisinko olla heikosti positiivinen? Voi kun se vahvistuisi, mulla oli sellaisia netistä tilattuja halpistestejä. Tänään pitää mennä apteekkiin ja hakea huomiseksi tehotesti. Pitäkää peukkuja!


 
Kyllä se on positiivinen!!Jos siihen viivaan väriä on tullut yhtään, niin + se on! :heart: Pregynilin pistosta lienee jo kulunut aikaa...?
Tuhannesti onnea!
:flower: =) Ja kyllä, peukut pidetään pystyssä, että alkaa viiva vahvistua!
 
On se plussa! Voi että. Perjantai 13 päivä olikin sitten vissiin meillä onnenpäivä. Clearbluen plussa on nyt tänään ihan selkeä. Pregnylin pistosta on nyt kaksi viikkoa, eli ei se siitäkään enää...

Kiitos mm-72 peukuista! Niitä tarvittiin ja tarvitaan, että tämä raskaus kestäisi loppuun asti. Voi että, mä olen helpottunut, varovaisen iloinen ja toiveikas. Toivon meille kaikille voimakkaita plussapuhureita, kesämieltä ja sitkeitä kyytiläisiä!

:)
 
voi ihanaa Riinu, paljon onnea teille ja pikkuiselle tarrasukkia matkaan :heart:

(.) lähettiinkin eilen tampereelle ja jäi testi ostamatta :whistle: ihan hyvä sillä tänään kp1 :/ eli kierroks tuli 37 päivää...
Kysymys: kun mulla toi terolut ei oikein auta kierron säännöllistämiseen, niin onko jotain muuta lääkettä, joka pitäis kierron kurissa? :headwall:

juu ja sekoilen täällä listan kanssa, joten tämänpäivän lista tuli 2x ja torstain katos :LOL:
 

Heksamiina.....3. clomit...................................kp 36/28
Omppu76........4. clomit. .................................kp 32/24-30
Matilda2007....3. clomit+luget.........................kp 31/?
retuli82...........................................................kp 28/29-32
JEP..................3.clomit+metut........................kp 25/31
jonski.................clomit....................................kp 25/30-32
kati231............1.puregon + pregnyl + luget....kp 24/28-42
Ines.................3. clomit + metut + terot.........kp 23/?
Kimpsu.............3.clomit...................................kp 23/30
macy................4.clomit...................................kp 18/32
Malttamaton....(kesätauko)metut...................kp 16/?
Bunny..............1.puregon+pregnyl (nyt tauko)...kp 14/28......yk13
Maikki-Likka......2.clomit...................................kp 14/29
Rötväles...........2.clomit...................................kp 13/28.........yk 13
mm -72............ 3.clomit+metut+luget.............kp 11/28-32
Vilinäiti..............2.clomit...................................kp 10/28.......yk 15
kurpitsa...........2. clomit+metut + pregnyl.......kp 10/35-50
Mimi79.............2.clomit....................................kp 8/28-31
Pömpeli-pötsi...2.clomit...................................kp 6/30
Jense..............3. clomit+terolut......................kp 4/32
Elisha..............3.clomit...................................kp 1/32-37



plussanneet: :heart:

Marie82 14.6.2007
Lampukka 25.6.2007
Härkäneito 10.7.2007
Riinu 13.7.2007



[/quote]

 
Onnea Riinu!!! :heart: :hug:

KP3 jo täälläkin, eli ei tärpännyt tälläkään kertaa. Onneks odotuksetkin oli tässä kierrossa melko nolla, niin ei juuri edes harmita. Lääkärille soittelin vielä annostuksesta, ja hän kuitenkin oli sitä mieltä, että kun kierto on näin säännöllinen, niin suurella todennäköisyydellä se oviskin tapahtuu ja 1tbl annoksella mennään. Kai se edes on hyvä juttu, pakkohan on lääkärin sanaan yrittää uskoa, vaikkei oviksen tapahtumista ookaan todennettu...
 
Pahoitteluni tädin tavoittamille! :/
Lohdutan sillä, että TAAS ON UUSI KIERTO JA KAIKKI ON MAHDOLLISTA B)

Elisha..Olikos sinulla pco?Millä annoksella nuo terot menee?Voihan olla, että annostuksen nosto auttaisi, jos siinä on vielä varaa..?Metforemit myös säännöllistävät kierron, mutta vaikutusta pitänee odotella joku aika. Itselläni on tuo lugesteron, jonka gyne sanoi olevan parempi kierron ylläpitäjä. Se on luonnollisin keltarauhashormoni!Ja siis emättimeen laitettuna(rasittavaa hommaa...)

Omppu...Eikö sulla ole kertaakaan ollut suurempaa annosta???Ja 5. kierto alkamassa?
Eihän se mitäään kerro, vaikka kierto onkin säännöllinen(tai hyvä juttuhan se on tietysti) voihan olla, että sun munikset eivät vaan jaksa kasvaa niin suuriksi että irtoaisivat!!? Siis tarkoitan, että kaikki hormonit erittyvät oikeaan aikaan joten kierto on säännöllinen, mutta ihan niin paljon lh:ta&fsh:ta(?) ei erity, että ovis tapahtuisi.
Ymmärsit varmaan selkeän sepustukseni :whistle:

(.)
Sain onneksi poli-ajan huomiselle,kp 13! Mitään tuntemuksia ei ole, joten odotukset kooovin matalalla...Kerron kuulumiset joskus, lähdetään heti lomalle kun pääsen lekurista. :wave:
 
mm -72; kyllä näin on, eli koko ajan oon syönyt samaa annosta, vaikkei kertaakaan oo kunnolla tutkittu, tapahtuuko ovis. Syksyllä sitten varmaan tarkemmin, ainakin silloin aion vaatia kunnon seurantaultrat. Yhdessä kierrossa kävin ultrassa ja silloin näytti ihan hyvältä, mutta eihän sitä tosiaankaan voi tietää, onko se munis myös irronnut.
Lääkäriltä kyselin, että kun mulla ehtii ennen syksyä tulla se 6 clomikiertoa täyteen, niin mitäs sitten? Johon hän vastasi, että ei se niin ehdoton raja ole, ja kun vielä oon syönyt nyt pientä annosta, niin kyllä clomeilla voidaan jatkaa annosta isontaen, ellei 1 tbl kuitenkaan riitä.
 
mm-72 ei oo pco:ta ainakaan ultran perusteella lääkäri sanoi, että on kuukautiskierrossa ja ovulaatiossa häiriöitä... ei verikokeilla oo tutkittu mitään hormoonien tasoja tms. täytyy sitten ens kuussa pyytää. Juu siis nyt en oo syöny kun vain clomeja, koska teroilla ei oo ollu ihmeempää vaikutusta kiertoon( syöny 2tab. vrk ehkä sitäkin vois vielä nostaa) noh mutta täytyy malttaa tonne elokuulle ja kattoo sit mitä ne keksii ;)

 
Bee

Heksamiina.....3. clomit...................................kp 37/28
Omppu76........4. clomit. .................................kp 33/24-30
Matilda2007....3. clomit+luget.........................kp 32/?
retuli82...........................................................kp 29/29-32
JEP..................3.clomit+metut........................kp 26/31
jonski.................clomit....................................kp 26/30-32
kati231............1.puregon + pregnyl + luget....kp 25/28-42
Ines.................3. clomit + metut + terot.........kp 24/?
Kimpsu.............3.clomit...................................kp 24/30
macy................4.clomit...................................kp 19/32
Malttamaton....(kesätauko)metut...................kp 17/?
Bee..............1.puregon+pregnyl (nyt tauko)...kp 15/28......yk13
Maikki-Likka......2.clomit...................................kp 15/29
Rötväles...........2.clomit...................................kp 14/28.........yk 13
mm -72............ 3.clomit+metut+luget.............kp 12/28-32
Vilinäiti..............2.clomit...................................kp 11/28.......yk 15
kurpitsa...........2. clomit+metut + pregnyl.......kp 11/35-50
Mimi79.............2.clomit....................................kp 9/28-31
Pömpeli-pötsi...2.clomit...................................kp 7/30
Jense..............3. clomit+terolut......................kp 5/32
Elisha..............3.clomit...................................kp 2/32-37



plussanneet: :heart:

Marie82 14.6.2007
Lampukka 25.6.2007
Härkäneito 10.7.2007
Riinu 13.7.2007



Päivitin listan (toivottavasti meni oikein) ja vaihdoin samalla nimimerkin, Bee nykyään vaikka lähettäjänä näkyy edelleen Bunny.. (en ymmärrä miksi näkyy ed. vanha nim.merkki)

 
Nyt kp 15 mutta miksi ovistikun testiviiva on kuitenkin reilusti haaleampi kuin kontrolliviiva?
Senhän pitäisi olla oviksen aikaan ainakin yhtä tumma tai tummempikin.
Tosin nyt ei ole mitään mahd. ovis tuntemuksiakaan :/
Ekassa clomikierrossa oli näinä päivinä ovis tuntemukset ja tätikin tuli tasan 2vk kuluttua.
Eikai clomit voi aiheuttaa ovuloimattomuutta??? Vai onko kierto vain myöhässä |O _Taas_
 
pikaisesti omaa (.)

ultra oli..
Siis mulla oli 18mm munis oikealla :eek: :eek: En tahtonut ensin uskoa sitä lekuria, kun ei oireitakaan ole pahemmin ollut. Mutta tänään on sitten jomotellut oikealla.Limiskin oli 8mm.

Pregnylin "vaadin" ja kävin hakemassa ne apteekista. Lähdettiin sitten ajelemaan lomapaikkaa kohti, ja aloin autossa tutkimaan injektiopakettia, ja voe helevata, eihän siellä ollut neuloja eikä muuutakaan tarpeellista :kieh: :p
No sitten ajettiin lähimpään apteekkiin, jossa selitin hätääntyneenä tilannetta. Onneksi sit sain sieltä ostettua neulat ja ruiskut. Nyt on molemmat neulat, subcutikseen ja lihakseen...Ja ilmeisesti pistän sen nyt s.c(mahaan siis)??Huomenna.
Vai onko parempi lihakseen?? :attn:
Mites teillä muilla on tehty?

Olen antanut itselleni luvan olla varovaisen toiveikas tämän kierron suhteen :ashamed:
Joku voisi kyllä hilata minua lähemmäksi maanpintaa, ja todeta, että ei se välttämättä onnista näilläkään konstein...
Ei olisi pettymys niin raju kun täti tulee taas :kieh: :p
 
SEE
Kyllä se ihon alle eli siihen vatsanahkaan kannattaa laittaa. Aikamoinen sissi nimittäin olet jos lihakseen itse laitat . Itse laitoin vatsaan ihon alle hoitopaikan ohjeen mukaan. Vaikka itse sairaanhoitaja olenkin en olisi kyllä lihakseen käynyt itse edes laittamaan. Muuten tuloksena tosta toukokuisesta piikistä vatsassa kasvaa pienokainen rv9+3. Onnea matkaan!
 
Elisha: Voi hö.. :hug: Mä jo aattelin et teil ois tärpänny.. niin se vaan on pienestä kiinni!
mm72: onnittelut kunnon kokoisesta muniksesta! =)
Rötväles:Mulle sanoi gyne ettei kaikilla tule mitään väriä siihen tikkuun vaikka ovis tapahtuisikin.. Joten toivotaan parasta! Kannattaa siis silti pupuilla! ;)
Ja Riinu: Oikein paljon onnea!!!! :hug: :heart:

(.)
Mulla ei mitään oireita mihinkään suuntaan.. oikeestaan kaikki mahan kipuilut puutuu.. eikä edes terot oo saanu tissejä kipeiksi.. tietty sitä ylläriplussaa silti toivoo!! Huome otan sitte viimiset terot ja odotellaan.. Viime kierrossa meni 5 päivää ni menkat alko. Voi hitsi ku ei nyt alkais.. Mähän en saa niiden kystien takia clomejakaan nyt pariin kiertoon alottaa..
Ja vloppuna kuulin taas uuden vauvauutisen, hemmetti! :kieh:
No juu, me lähetään ke lomalle! Toivottavasti mulla ois hyviä uutisia kerrottavana kun palataan.. =)
 

Matilda2007....3. clomit+luget.........................kp 34/?
retuli82...........................................................kp 31/29-32
JEP..................3.clomit+metut........................kp 28/31
jonski.................clomit....................................kp 28/30-32
kati231............1.puregon + pregnyl + luget....kp 27/28-42
Ines.................3. clomit + metut + terot.........kp 26/?
Kimpsu.............3.clomit...................................kp 26/30
macy................4.clomit...................................kp 21/32
Malttamaton....(kesätauko)metut...................kp 19/?
Bee..............1.puregon+pregnyl (nyt tauko)...kp 17/28......yk13
Maikki-Likka......2.clomit...................................kp 17/29
Rötväles...........2.clomit...................................kp 16/28.........yk 13
mm -72............ 3.clomit+metut+luget.............kp 14/28-32
Vilinäiti..............2.clomit...................................kp 13/28.......yk 15
kurpitsa...........2. clomit+metut + pregnyl.......kp 13/35-50
Mimi79.............2.clomit....................................kp 11/28-31
Pömpeli-pötsi...2.clomit...................................kp 9/30
Jense..............3. clomit+terolut......................kp 7/32
Omppu76........5. clomit. .................................kp 5/24-30
Elisha..............3.clomit...................................kp 4/32-37
Heksamiina.....3. clomit(nyt tauko?)..................kp ?/28



plussanneet: :heart:

Marie82 14.6.2007
Lampukka 25.6.2007
Härkäneito 10.7.2007
Riinu 13.7.2007





Päivittelin tota listaa taas.. Heksamiina on varmaan lomilla, on nuo kp:t jo aikas pitkällä....:heart: ;) Päivitellään tiedot sitten kun palailee kesä laitumilta!

mm-72 Sullahan on ihan mahtavan kokonen munis siellä. ja juu minustakin tuo pregnyl pistetään useammin mahaan tai mitä täältä oon lukenu...

ja Inekselle toivotaan kovasti plussaa :heart: :heart:
 
Elisha, Omppu-76 ja Ines kiitos onnitteluista! Varovaisen iloinen olen edelleen, ja olen päättänyt olla myös positiivinen ja rauhallinen... tosin vessakäynneillä se ei aina onnistu, en pysty olemaan kurkkaamatta paperiin..ikään kuin tarkistan, ettei tule verta. Pöllöä, mutta minkäs sitä itselleen voi.

Rötväles, mulle sanottiin niistä ovistikuista, että seuraa niitä to, pe ja la (kp 13-15) ja jos ovista ei tule (viiva muutu paksummaksi, ohut hailakka ei riitä) lauantaihin mennessä, niin silloin pistä Pregnyl. Pregnyl kypsyttää sen munasolun valmiimmaksi ja irroittaa sen. Clomit ei varmaan aiheuta ovuloimattomuutta, mutta se irtoaminen saattaa jostain muusta syystä jäädä/pitkittyä. Löysin lisätietoja Pregnylistä http://www.laakeinfo.fi/\Medicine.aspx?m=1808&i=ORGANON_PREGNYL:

mm-72, tuohan oli ihan huippumunis! Ja hienoa, uskalla vaan olla varovaisen toiveikas. Ja pistä mahaan, sinne muakin neuvottiin pistämään. Muista kopsutella ilmakuplat pois ja muista vaihtaa se ohuempi neula pistämiseen, paksummalla vaan sekoitetaan se neste kuiva-aineeseen.

Ines, täällä pidetään peukkuja! Plussa saisi tulla!

Mä olen varmaan liian varovainen, mutta kun olen lukenut näitä nettijuttuja ja keskenmenoasioita, niin nyt on mennyt monet suunnitelmat uusiksi. Esimerkiksi en tiennyt, että jossain paikoissa/kirjoissa sanotaan, että jos on kohonnut keskenmenoriski, niin silloin on pyöräilyäkin suositeltu lopetettavaksi tärinän takia. No, tämä ei ole ongelma, mutta mites sitten ratsastus ja moottoripyöräily? Oltiin just suunniteltu, et lähden miehen kyytiin prätkällä Saaristorenkaan kiertoon... no, ei me nyt kyllä mennäkään, päätettiin yhdessä vaihtaa kaksipyöräinen nelipyöräiseksi, eli autolla tehdään tuo reissu sitten loppuviikosta. Aavistuksen harmittaa, mutta toisaalta, kun tiedän minkä takia siitä luovun, niin sitten ei harmita enää yhtään. Ratsastusta aion jatkaa (mulla vuokraheppa) mutta vauhdikkaat laukkasuorat vaihtuvat nyt metsäköpöttelyyn. En viitsi tämänkään kanssa pelleillä, käydään sitten vaan kävelemässä kunnes kyytiläinen on tiukemmin kiinni. Onko jollain jotain tietoa näistä asioista, tai mitä olette kuulleet muille suositeltavan?

Hyviä vointeja ja kesäisiä plussatuulia!
 
Hei,
mä vielä naputtelen tämän, kun löysin tämän kaapista. Sain tämän ohjevihkosen lääkäriltä Väestöliitosta.

Pregnyl-Opas käyttäjälle

1. Pese kädet. Voit puhdistaa pistoskohdan desinfiointiaineella kostutetulla puhdistuslapulla. Anna desinfiointiaineen kuivua iholtasi ennen pistämistä -tämä kestää noin minuutin.

2. Varaa esille kaikki tarpeelliset välineet
- Pregnyl-pakkaus
- lääkeruisku ja kaksi steriiliä neulaa, josita pidempi - esim. 20 G x 1½ on tarkoitettu liuottimen ja kuiva-aineen sekoittamista varten ja lyhyempi - esim. 27 G x 5/8 valmiin Pregnyl-liuksen pistämistä varten.
-sideharsotaitos tai puhdas pumpulituppo

3. Tarkista oikea lääkeannos. Ota esille 1 liuotinampulli ja 1 kuiva-aineampulli, jos Pregnyl-annoksesi on 5000 IU:ta. Ota esille 1 liuotinampulli ja 2 kuiva-aineampullia, jos Pregnyl-annoksesi on 10000 IU:ta.

4. Sekoita lääke juuri ennen käyttöä ja pistä se heti sekoittamisen jälkeen. Poista lääkeruisku pakkauksestaan ja kiinnitä ruiskuun pidempi neula lääkkeen sekoittamista varten. Älä poista vielä neulan suojusta.

5. Ota Pregnyl-liutinampulli esille ja napsauta sitä kevyesti, jolloin neste laskeutuu kaulaosasta ampulliin. Avaa ampulli taittamalla sen kaula kohtisuoraan kaulan alaosassa olevan valkoisen viivan kohdalta. Älä purista ampullia liian suurella voimalla.

6. Ota seuraavaksi esille Pregnyl-kuiva-aineampulli ja tarkista, että kuiva-ainetta ei ole ampullin kaulaosassa. Avaa ampulli taittamalla sen kaula kohtisuoraan kaulan alaosassa olevan valkoisen viivan kohdalta. Jos sinulle on määrätty kerta-annoksena 10 000 IU Pregnyl-lääkettä, avaa 2 kuiva-aineampullia valmiiksi sekoittamista varten.

7. Poista nyt neulan suojus, vie neula liuottimeen ja vedä liutinneste ruiskuun.

8. Lisää liuotin ruiskusta Pregnyl kuiva-aineampulliin painamalla mäntä varovasti pohjaan. Sekoita liuos pyörittämällä ampullia varovasti pystyasennossa kunnes liuos on kirkasta. Älä ravista. Hiukkasia sisältävää tai sameaa liuosta ei saa käyttää.

9. Vedä valmis Pregnyl liuos varovasti takaisin ruiskuun. Jos Pregnyl-annoksesi on 10 000 IU, voit liuottaa 2 kuiva-aineampullia yhteen liuottimeen edellä mainittujen ohjeiden mukaan.

10. Vaihda ruiskun neula lyhyempään neulaan.

11. Pidä ruiskua pystyasennossa ja napauta sen kylkeä, jotta ilmakuplat nousevat liuoksen pinnalle. Paina tämän jälkeen mäntää, kunnes kaikki ilma on poistunut ja ruiskussa on vain Pregnyl-liuosta.

12. Pregnyl on suunniteltu pistettäväksi ihon alle. Paras ihonalaisen pistoksen antokohta on vatsan alueella navan alapuolella.

13. Poista neulan suojahylsy vasta juuri ennen pistoksen antamista, jotta neula pysyy steriilinä.

14. Ota ihopoimu peukalon ja etusormen väliin. Tartu toisella kädellä ruiskuun kynäotteella ja työnnä koko neula kohtisuorassa sisään. Ruiskuta valmis Pregnyl-liuos painamalla ruiskun mäntää hitaasti ja tasaisesti.

15. Kun ruisku on tyhjä, vapauta ihopoimu, vedä neula rauhallisesti pois pistosuunnassa ja paina pistoskohtaa kuivalla lapulla hetken aikaa. Mahdollinen pieni verenvuoto pistoskohdasta on vaaratonta.

Mahdolliset haittavaikutukset:

Pistosalueelle voi tulla turvotusta, punoitusta, mustelmia tai se voi kipeytyä. Oireet häviävät yleensä itsestään. Tarvittaessa ota yhteys omaan hoitopaikkaasi.

Ohjeet:

* Säilytä lääkkeesi jääkaapissa.
* Tarkista oikea lääkeannos ja pistämisajankohta
* Sekoita kuiva-aine ja liuotinaine ennen pistämistä
* Pistä valmis liuos ohjeiden mukaan
* Ota tarvittaessa yhteys omaan hoitopaikkaasi

Lisätietoja:
www.organon.fi
www.lapsettomuus.com

Oma kommentti:

Mä tulin tästä aika kipeäksi, etenkin mahaan sattui samana iltana ja seuraavana päivänä aika kovaakin. Mutta lepäämällä ja hieman puuhastelemalla se meni ohitse. Jos kipu on tosi kovaa ja oksentaa, niin silloin on varmaan parasta ottaa yhteyttä lääkäriin.
 

Yhteistyössä