Oysissa hoidoissa olevat!

Heippa vaan, ei ole tullutkaan pahemmin kirjoiteltua kun ollaan vaan jonoteltu..
Kyllä siel taitaa olla ruuhkaa, kun meilläkin seuraava hoito menee vasta helmikuulle, punktio vk 9.
No kaippa se aika menee äkkiä.

Tsemppiä kaikille tulevaan!
 
Niin se vuosi lähestyy loppuaan. Itse käytin ivf:n odotteluajan laihduttamiseen. Nyt jos ei onnistu, meinaan tehdä saman taas.
Ei todellakaan mitään oireita. Ilmeisesti meidän hyvältä näyttänyt alkio ei ollutkaan kiinnostunut pidemmästä vuokrasopimuksesta! :LOL:
Mansikkat. pp 5
 
ON: Sain vihdoin positiivisen tuloksen ovistestistä ja tänään pääsen soittamaan siirtopäivää. Palkäsin viime perjantain ultran jälkeen, että en ehkä pääse siirtoon ollenkaan, koska limakalvo ei vastannut kiertopäivää. Oletteko te olleet varovaisempia siirron jälkeen? Meille on tulossa toivottavasti ensi viikolla muutto ja olen jo miehen kanssa jutellut, että mie taidan jättää painavat kantamuksen muiden huoleksi ja huolehtia vain siivouksesta. Mutta nyt vain toivon, että alkio selviää sulatuksesta ja pääsemme loppuviikosta siirtoon.
 
Peppi: Kiva kuulla, että pääsette siirtoon :)

Mulla oli ekassa raskaudessa kans muutto just ennen plussatestiä. Mietin kyllä jälkeen päin, johtuiko keskenmeno niistä tavaroiden nosteluista. En kyllä tosin varonut mitään silloin ja silti tuli plussa.
Itse elän ihan normaalia elämää. Jos alkio on normaali, se kyllä sinnittelee kiinni vähän haastavammissakin olosuhteissa.
 
Tänään sitten siirretty omaan lämpimään yksiöön kaksi pakkasukkoa. Kiva kun on samaan aikaan hoidoissa muitakin. Kerrotaan aina välillä kuulumisia. Itse olen työreissulla ensi viikolla..
Peppi1981 Tsemppiä maanantain siirtoon.
 
moi kaikille. ei ole pitkään aikaan tullut kirjoiteltua, mutta olen aina käynyt teidän kuulumisia lukemassa. täällä sumuteltu ja piikitelty jo jonkun aikaa ja punktion pitäis olla ens viikolla, hieman on mutkia matkassa:( tiistaina kävin ultrassa ja ei ollu rakkulat kasvanu niin ku olis pitäny, tänään oli sitten taas ultra, koska tiistaina gonal-f annosta nostettiin nyt näyttäs että siitäkään ei ole ollut apua. maanantaina siis taas ultraan ja vielä viikonloppu piiikityksiä ja sumutuksia. Aikasemminkiin on epäilty että minulla ois endometrioosi ja nyt lääkäri vielä vahvemmin epäili sitä :( onko kenelläkään täällä vastaavanlaista tilannetta ollut että ei rakkulat ois aluksi kasvaneet normaalisti ja sitte oiski joku ihme tapahtunu ja punktioon olis kumminki päästy. täytyy pitää sormia ja varpaita ristissä että kumminkin sinne punktioon pääsis :) alkaa jo niin usko mennä tähän hommaan. Peppi1981 temppiä tulevaan siirtoon ja jaksamisia kaikille kanssasisarille :)
 
Peppi Meillä oli syyskuussa PAS ja hoitaja sanoi siirrossa ettei sitä alkiota saa sieltä "tipahtamaan" omalla toiminnalla. Tuoresiirrossa pitää varoa sen punktion takia.
Että voit muutella ihan rauhallisin mielin. Tsemppiä!
 
Meillä 0-ultrassa aluksi epäiltiin, että saattaa tulla liikaa rakkuloita eli hyperriski suuri. Mutta sitten viime keskiviikon ultrassa näkyi vaan 6 mahdollista punktioitavaa rakkulaa yhteensä ja niin kamala pelko valtasi mieleni; jos ei tulekaan tarpeeksi. Perjantaina sitten määrä olikin 12, ja huomenna punktio. Nannah86, ainakin mulla rakkuloiden tilanne ja arviot niistä vaihtelee jatkuvasti.. Pelkään vaan niin kovasti, että jostain syystä huomenna ei olisikaan tarpeeksi rakkuloita. Ne rakkulat, mitä näkyi perjantaina, vaikutti minusta niin pienilta (suurin osa n. 11mm tai alle). Apua, kun jännittää punktio!!!
 
Toivoton88 tsemppiä huomiseen punktioon :) hyvin se menee. Mulla huolestuttaa kyllä huominen kun ei edes oo mitään tuntemuksia vaikka oon nyt tiistaista asti pistelly gonal-f 225. kai sitä luulis jotain oireita olevan jos tuolla jotain kasvais. Meillä perjantaina rakkulat oli jotain 10mm luokkaa ja siis yhtään isompaa ei ollut :( no huomista odotellessa ja pahimpaan oon kyllä jo varautunut.
 
Kiva kun on tälläinen ketju. Itseä jo epäilyttää mahtaako OYSsilaisista yksikään, joilla miesten siittiöiden osuus on vähäinen, raskautua :D

Mulla on menossa kolmas ivf/icsi -hoito, nyt on siis sumutteet aloitettu ja eka ultra keskiviikkona. Kaksi aikaisempaa hoitoa olivat eri miehen kanssa mutta meni sukset ristiin sen verran pahasti että lähdettiin eri teille. Noh, löytyi uusi ihana kulta ja kappas vaan, sama ongelma edessä(!). Ehkä mä osaan vaan valita vähäsiemenisiä miehiä :( Itsellä ei muuta vikaa kuin pco, kierto pelaa vaikkakin lyhkäsesti, yleensä 24 päivää. Taitaa olla viimeinen hoito mulle, vaikka mies on vaihtunut, mene ja tiedä. Sen jälkeen menee omakustanteisesti..

Selasin paljon taaksepäin tätä ketjua ja rupes naurattaan tuo "liukuhihnalääkäri" :D On hirvein setä kyllä. Mm. aiheutti mulle suurta kipua ekassa punktiossa ja hoitaja joutui takomaan järkeä päähän että muhun oikeesti sattuu ihan sairaana, itkin ja huusin. (tää oli väestöliito puolella vielä silloin). Toiseen punktioon sainkin sitten kohdunkaulan puudutteen ja se oli oikein miellyttävä eikä sattunut.

Muutoin olen tykännyt jakaa itseäni, eli toisinsanoen vertani, jos on ollut jotain tutkimuksia, eritoten Järvelällä. Ilkka on kyllä mun suosikki :) Siitäpä onkin yksi hyvä tarina kun hoitajalla meni verenotto vähän häneksi ja suonen seinämä pääsi repeytymään ;) Sanoin jo siinä vaiheessa kun piikki otettiin pois, että meniköhän tämä nyt ihan oikein, noh, kyllä se tyrehtyy ja sen että käytävään ehdin ja istahtamaan, tunsin suurta lämpöä kyynärtaipeessa ja mieletön läjä verta lattialla, suoraan kyynärtaipeesta, halkaisijaltaan varmaan 30 sentin lätäkkö.

Mut ultrattiin ja hoitaja piti kädestä kiinni, pääsin seurantaan kun ei ottanut tyrehtyäkseen. Loppuviimein sain tikin vai kaksi suonen päälle. Olihan se koettelemus. Onneksi ei jäänyt traumoja :)

Muutoin mua rassaa oyssin tiedon jakamattomuus, mennään vähän sinnepäin ja millään ei oo mitään väliä. Voi kumpa vois aina olla Järvelän potilas <3 Pitäskin varmaan kysyä, ettei liukuhihnasetä hoitas mun seuraavaa punktiota, paha mieli jo pelkästä ajatuksestakin.
 
Täällä saatiin yksi kyytiläinen mukaan tänään. Olivat kolme sulattaneet, mutta vain yksi oli selvinnyt, mutta onneksi se oli sitten kehittynyt erittäin hyväksi. Nyt on aika sekava olo, toisaalta haluttaisi unelmoida raskaudesta, mutta samalla pelkään, että tipun taas kovaa ja korkealta. Onneksi keskiviikkona tapahtuva muutto saa ajatukset muualle.

Nyt oli taas uusi naislääkäri asialla. Hän oli todella mukava ja osasi asiansa. Toimenpide tapahtui tällä kertaa nopeasti, enkä onneksi ollut mennyt juomaan tällä kertaa niin paljoa ja olokin pysyi sitten parempana kuin viimeksi.
 
no niin ultra takana ja piikitykset jatkuu keskiviikkoon ja sitte keskiviikko iltana pregnyl piikki ja perjantaina puktioon. 1 rakkula oli kasvanu jo 20mm ja kaks oli sitte vähä pienempää että kolme siellä nyt näytti olevan semmosta varteenotettavaa. pelottaa se punktio, mutta onneksi nyt kumminki päästään siihen että ei oo ihan turhaa ollu tämä koko homma. mies ei pääse punktioon mukaan mutta eiköhän siitä selviä yksinkin :) Peppi1981 nyt sitte vaan jännäilemään ja toivotaan parasta :) Meillä ois siirto sitte 29.11 siis jos jotain siirrettävää on. Toivoton88 Miten punktio meni ja oliko se kovinkin kivulias toimenpide?
 
Itse punktio oli melko kivuton. Saatiin 12 solun saalis! En nukkunut edeltävänä yönä juurikaan, kun pelkäsin niin kovasti jos siellä ei olisikaan ollut mitään. Ja nyt pelkään että mitä jos ei yksikään hedelmöity... Kun päästiin kotiin niin maha tuli yhtäkkiä tosi kipeäksi. Varmaan kun kipulääkitykset loppuivat. Ihana lääkäri ja hoitaja oli! Maikku hoitajana ja lääkärin nimeä en muista, sellainen lyhyet tummat hiukset ja melko pitkä nainen.

Se liukuhihnalääkäri on kyllä tosi outo. Katsoi tosiaan ehkä 15 s paikkoja eikä puhunut mitään koko operaation aikana. Aikani oli melkein tunnin myöhässä, ja hoitajat etsivät lääkäriä. Se oli tosi omituinen lääkäri, ei juuri puhunut mitään. Tuli kylmät väreet sen reissun jälkeen.. Ei esim. maininnut, että oli kirjoittanut papereihin kasvaneen hyper-riskin tai että meillä tehdään sekä IVF että ICSI, vaikka nimenomaan itse ne kirjoitti..

Kerrohan Pinvi sitten ultranäkymiä!

Peppi1981 Onnea siirrosta! Toivottavasti tärppää! Jäikö teille muuten pakkaseen vielä alkioita?
 
Viimeksi muokattu:
Onnea kaikille hyvistä saaliista, muniksista, alkioiden selviämisistä ja punktioon pääsemisestä.
ON: Tämä hoito näyttää epäonnistuneen, vuoto alkoi jo viime perjantaina ja menkat ovat oikein kunnolla päällä. Soitin ivf-hoitajalle ja kerroin, että sain tänään pp11 pari haamua CB-testillä, mutta siinä on kuulemma luultavasti kyse vaan hipaisusta tai kiinnitysyrityksestä. Syön lugeja torstaille asti, testaan ja sitten lopetan tarvittaessa luget ja menkkoja ei enää On jännät paikat, jos viivat ovat vahvistuneet ja vuoto vaan jatkuu. Lieneekö sitten kyse kohdunulkoisesta. Toivottavasti ei...
 
Voimia Mansikkatytölle! Toivottavasti se ei olis mitään menkkavuotoa. Eräällä tutullani oli siirron jälkeen vuotoa muistaakseni ihan 6 ensimmäistä viikkoa. Lääkärit olivat aivan varmoja, että kesken meni. Mutta hän saikin aivan terveen vauvan viime vuonna! Kaikki on mahdollista!

Peppi1981
Jos me nyt huomenna päästään siirtoon, niin sittenhän jännäillään aikalailla yhtä aikaa!

Onhan muuten siirrotkin siellä ylhäällä B2 sisäänkäynnin kautta? Eikä tarvi ilmoittautua? Että ne ei ole naistentautien poliklinikalla?
 
Onnea vaan kaikille siirtoon. :) Minulla edelleen haamuplussa, mutta lämmöt ovat laskeneet ja ihan normimenkat. Tilaan ensi kerraksi normaalin raskauden, ilman vuotoja ja muita häslinkejä. Tilaan saman myös teille :)
Toisaalta ihan toivoa antaa tämä kemiallinenkin.
 
Mansikkatyttö Onko viiva muuttanut yhtään väriä suuntaan tai toiseen?

Kuin aikaisin olette muuten uskaltaneet testailla? Itse ostin tänään apteekista testin, jonka pitäisi näyttää tulos jo 4 päivää ennen oletettuja kuukautisia. Mitähän se tarkoittaa sitten siirrosta? Tarkoittaako se PP10?

ON: Pahin pelko ohi. Ei tullut soittoa tänään, huomenna siis kyytiläinen siirretään! =) En voi uskoa, että ollaan jo tässä vaiheessa! Sitä niin kovasti toivoo ja odottaa plussaa, vaikka kuitenkin tietää, että todennäköisesti se ei sitä tule olemaan..
 
Moi taas :wave:

Mulla alkaa ihan pelottaan noi teidän jutut noista lääkäreistä ja niiden tekemisistä... (kehittelen itselle uuden stressin :D )

Toivoton onnea tämän päivän siirtoon :heart: ja tulehan kertoon miten meni.

Mansikkatyttö Voi ei :hug: Toivoa antaa edes hieman, kun yritystä ainakin on (jos se nyt yhtään lohduttaa? )

Mitenkäs Pepillä piinailut sujuu?

Olikos Pinvillä tänään ekaultra? Oliko kaikki ok?

Nannah sinullakin viimeisiä viedään =) Onnea perjantain punktioon
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä