raskausoireketju(mahd.)

  • Viestiketjun aloittaja kuumeilija
  • Ensimmäinen viesti
Musta tuntuu jo että mä rupeen haaveissani kuvittelemaan kaikkia oireitani...:
-vatsa pömpöttää...
-virtsaoireet
-yökkäily aamuisin
-aina nälkä tai jano
-menkat ihan kiemuralla että huhu!! siis välillä myöhässä pari vk ja sitten taas jatkuu..
-en mä jaksa enää uskoo että tässä koskaan tulee..., eli oireisiin voidaan laskee kanssa uskon hiipuminen...
- :ashamed:
 
Kääk!! hetki sitten vessassa käydessä jäi ensimmäisellä pyyhkäisyllä vaal.pun.limaa paperiin.. ja pakkohan mun oli kokeilla löytää kohdunnipukka ja sormeen jäi hieman limaa, ei enää minkään väristä..

Voi kun sitä niin toivoo että tää olis kiinnittymisvuotoa.. ja tää nippailu jatkuu edelleen.. :attn: :heart: *kovat on odotukset*

Niin ja en ole koskaan tuhruttanut ennen menkkoja vaan alkaa aina kunnolla vuoto. Mikä on kai hyvä? Ja aina säännölliset.
Yritystä siis takana 04/05 lähtien ja kp 24/34 nyt tiistaina.
 
Plussasin tänään aamulla kp29/24-27 :)

Oireita mulla oli seuraavanlaisia:
- Ovulaation jälkeen nännit ollu tosi arat
- Välillä mahassa on pistäny :heart:
- kp26 alkaen kova väsymys ja hieman krapulainen olo
- Välillä palelee, vaikka mulla on kunnolla päällä.
 
Kovasti tätä palstaa seurailin useita kuukausia. Plussasin reilut kaks viikkoa sitten.
ennen plussaa oireita olivat:
pääkipu
mielialan rajut heitot
hajuaistin hurja paraneminen (huuhteluaine ja dödö tulvi eri huoneista suoraan sieraimiin)
vatsassa menkkamaisia oloja ja kipuja (yleensä vasta kun menkat alkaa)
ei rintojen arkuutta kuten yleensä
palelu
vähemmän muutenkin kaikkea raskausoireita mitä kuvitteli muina kiertoina

plussan jälkeen
vihlonnat ja repäisykivut
menkkamaista kipuilua
väsymys (kova)
tissit arat ja kipeät vasta rv 6


nyt vain toivoo että pikkuinen olisi oikeassa paikassa, ja kaikki ok.
Paljon pluusaonnea teille ++++++++++++++++ :whistle:
 
Sen verran taustaa, että minulla oli syyskuun loppupuolella keskenmeno, joista kroppa palautui hetkessä ja uusi kierto lähti hetkessä käyntiin. Ovis oli ehkä viime pe. Olin silloin varma, että ei tärpännyt, kun pmsoireet oli niin valtavat (mulla normaalisti koko kierron loppupuoli pelkkää pms:ssää). Vertaan siis oireitani tähän edelliseen raskauteen.

Oireita, joita on nyt ja oli edellisessä raskaudessa ja silloinkin alkoi jo heti oviksen jälkeen:
-kaamea väsymys, voisin oikeasti vaan maata
-päätä on särkenyt pari päivää
-hirveä jano koko ajan, eikä tee mieli syödä, vaikka on nälkä
-välillä sellainen hiukan krapulainen olo (en ole kuitenkaan juonut)
-ahdistuskohtaukset (joita oli myös esikoista odottaessa heti alusta)
-mahan turvotus. Näytän ihan oikeasti siltä kuin olisin 30vk:lla raskaana, pahenee iltaa kohti tämä oire, niin kuin tuossa edellisessä raskaudessakin. Kiristävä tunne alavatsassa ja ajoittainen ripuli. Tai sitten muuten vaan maha murisee koko ajan.

jää nyt sitten nähtäväksi, onko nämä jotain ihan tavallisia pms-oireita minulle, vai onko mulla oikeasti alkanut uusi raskaus heti perään... jotenkin en kyllä oikein usko.

Kaksi "oiretta" poikkeaa edellisestä kerrasta. Viimeksi oli hyvin vahva tunne siitä että olisi tärpännyt, ja kn ei ole samanlainen, mutta silloinkin oli tosi vaihteleva
 
ompas ihana ketju =)
me ollaan mieheni kanssa oltu nyt ilman ehkäisyä neljän kierron verran mutta vielä ei siis ole tärpännyt.. nyt mulla on kp19/28-30 ja mua ihmetyttää kovasti kun mulla kipeyty rinnat ovikseni alussa merkiksi että nyt on aika mutta toisin kuin yleensä rintojen arkuus ei ole helpottanut vaan ne ovat edelleen todella arat. viisi päivää sitten mulla alko myös outo painontunne mahassa ja kävellessäni kova tärähtely sattui. nyt näiden viiden päivän aikana tuo epämukava tunne mahassa on vaan jatkunut ja eilen kävin lääkärissä kun epäilin että oiskohan umpparivaivaa kun kaikki liikkuminen ja kävely on epämukavaa. labrakokeet oli kaikki normaaleita, painellessa totesi tosin kohdun aristavan. nämä viisi päivää mulla on ollu myös ihan pientä lämpöilyä (37.1-37.3) eli muutaman kymmenyksen normaalia enemmän. pahanolon tunnetta on myös ollut ajoittain, tulee kohtauksenomaisesti, kestää n. 10 min ja sitten helpottaa.. ihmettelen kovasti mitä nämä oudot tuntemukset ovat, olisivatkohan nämä alkavia raskausoireita vai jotain elimellistä vikaa.. onko teillä kellään ollut vahvaa alavatsaoireilua näin aikaisin?
 
Mä ietin noita oireita kans tossa pari päivää sitten, kunnes otintestin ja PLUSSASIN. Oireina :
-hytinää iltaisin
-päivällä tuntuu kun ois kuumetta
-suklaa ei vaan maistu hyvältä, samoin kahvi alko tänää tökkiä
-hampaiden harjaus tökkii
-alavatsan kiristystä ei niinkään menkkakipua

Tää on mun kolmas raskaus
 
täällä jännitellään edelleen, nyt menossa kp 23/28-30 =)
olo jatkunut samanmoisena kuin neljä päivää sitten eli maha on kipeä, paikallaan ollessa ei niinkään kipua, mutta kaikki liikkuminen on epämukavaa. ajoittain tietyt liikkeet saavat aikaan repäisykipuja. ja kun painan alamahaani, se nipistää ja sattuu.. rinnat ovat edelleen arat ja pahanolon aaltoja tulee ja menee päivän mittaan. mulla on myös koko ajan hirvee nälkä ja jano, vessassa käynti määrissä en vielä huomaa mitään merkittävää eroa. lämmöt olleet myös muutaman kymmenyksen koholla ja välillä viluttaa kovasti. tää on meijän yk 4 mutta aiemmissa kierroissa en ole oikein oireillut lainkaan, joten nää on ihan uusia tuntemuksia mulle, siksipä olenkin antanut itselleni luvan alkaa ajatella että nyt voisin olla raskaana.
mua vaan mietityttää kovasti kun näillä palstoilla moni kertoo vatsan nippailuista ja repäisyistä, niin onko teillä jotka näitä tuntemuksia olette kokeneet, nämä mahakivut olleet päivittäisiä?? kun välillä mietin että onko tää sittenkin jotain muuta..

plussatuulia ja mukavanleppoisaa odotuksen odottamista kaikille :heart:
 
Jätin pillerin syyskuussa, nyt kp31 menossa, joka ei tietty tällaisella pco:sta kärsivällä tarkoita yhtään mitään. Testasin kp29 negan, mutta koska mun kierto on luomuna niin sairaan epäsäännöllinen, en aio testata uudelleen ainakaan pariin viikkoon.
Valitettavasti en vuosien pillereiden käytön vuoksi tiedä yhtään, voisko mun ruumiinlämpö olla merkki ovulaatiosta ja vielä mieluummin tietysti raskaudesta. Aamulämpö on nimittäin 36.7 ja illalla nousee 37.1. Miten teillä plussanneilla? Mittasitteko aamu- tai iltalämpöjä?
Mun nännit kipeytyi kp21-22 tienoilla(t-paitakin sattui) mutta kipu laantui parin päivän kuluttua lieväksi aristukseksi, joka tuntuu vain puristaessa.
Mua närästi kp21-kp30, nyt sekin laantunut. Hirveä väsy, ja vessassa hyppään jatkuvasti, mutta sekin on mulla aika normaalia. Viimeiset kolme päivää mua on nipistellyt mahasta tasaisesti kummaltakin puolelta, ei selkeästi vasemmalta tai oikealta, niin kuin kai pitäisi ovulaation aikaan. Voisikohan olla liitoskipuja?
Olen toivonut lasta jo niin monta vuotta, että nyt kun vihdoin päätimme ryhtyä yrittämään tosissaan, on mulla tietysti vaikka mitä oireita.
 
Minä: 9.10 alkoi menkat.. :/ ei ollut tosin normi menkat mutta kesto oli sama kuin normaalikierrossakin. mutta hätä ei ole tämän näköinen nyt olen uudessa kierrossa ja elän kp22/24 ja testin aion tehdä tänä aamuna eli keskiviikkoaamuna.. jännittää! Sillä "menkkaoireita" on ollut kohta viikon.. Oireitakin löytyy: todella hurjasti lisääntynyt valkovuoto, nivusten kipeytyminen, kyljet kipeänä ja hiukka alaselkäkin sekä maha turvonnut kun farkut puristaa.. hmm.. väsy olo koko ajan.. Ja tietty yöt menee valvoessa kun päivät nukkuu :/
Niin ja koko ajan kuuma. Meillä ikkuna kokonaan auki öisin, isäntä kahden peiton alla, ja minä peitto kainalossa :)

Niin ja jokin hormooneissa on sekaisin koska tekis taukoamatta mieli heilutella peittoa. Meillä isäntä jo uhannut lähtee pitkälle reissulle yksin, jos en jätä hänen sukukalleuksiaan rauhaan!! :whistle: Diibadaaba..:p
Vaikka tosin normaalistikin haluaisin joka päivä, meillä vaan mies pihtaa :D En saa kuin max 4kertaa viikossa! Aargh, turhauttavaa! ;)

Ovisplussa tuli kp8 eli 14päivää sitten :) Näyttäis siltä että mun entinen säännöllinen 34päivän kierto on lyhentynyt 24päivään. Sikäli ihan hyvä niin tietäisi heti kuukautisten loputtua bongata ovista.
Tälläistä tänne. Täytynee katsella aamulla se testi ja perjantaina viimeistään tulla ilmoittamaan tuliko täti. Ja mulla kun AINA ollut säännöllinen kierto. Ei edes stressi pidä tätiä poissa... :p


Niin ja olin lukevinani suomi24:sta että Jenuski olisi plussannut, mutta luulen että huijasi siellä koska ei ole tänne ilmoitellut ;)
Mutta minulle sama :)

amalia81 Myös sinullekin piinaaville päiville hurjasti plussatuulia! Odottavan aika on pitkä :) Meillä yk27 meneillään, kai. Yk:t alkaneet 04/05.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kylli-täti:
ennen plussaa oireita olivat:
mielialan rajut heitot
vatsassa menkkamaisia oloja ja kipuja (yleensä vasta kun menkat alkaa)
ei rintojen arkuutta kuten yleensä
palelu

plussan jälkeen
vihlonnat ja repäisykivut
menkkamaista kipuilua
väsymys (kova)
tissit arat ja kipeät vasta rv 6
Voi ei, nyt Kylli-täti loi taas uskoa minuun. Oireita on ollut vaikka mitä melkein joka kierrossa, mutta nyt ihmettelin juuri tuota samaa, mistä Kylli-tätikin oli kirjoittanut: Eli normaalisti rinnat kipeytyvät todella kovasti noin viikoksi, ennen tätiä ja kipuilu loppuu pari pvää ennen tädin tuloa. Mutta tässä kierrossa ei ole rinnoissa tuntunut mitään :eek: ! Toivottavasti en taas luo itselleni liikaa toivoa...noh, ensi viikon alussa se nähdään....(nyt menossa kp 20/25)

Plussatuulia myös muille kovasti täältä puhaltelen..... =)
 
Olen jäänyt taustalle joksikin aikaa. Keskittynyt muihin asioihin. Koko ajan sellainen olo, että menkat alkaa ihan just nyt. kierto on venynyt jo 32-34pv, vaikea sanoa tarkkaa sen km:n takia. Omien laskujen mukaan menkkojen olisi jo pitänyt alkaa. 1.10 oli kuitenkin jo veritesti negaa. Lämmöt edelleen ylhäällä ja vatsa ihan turvonnut. Jotenkin kuitenkin sellainen olo, että ne menkat tulee.... ihan näillä näppäimillä...
 
Hei kaikki!

Minäkin ajattelin tulla kertomaan jännästä viime kierrostani... Yritystä on ollut heinäkuusta asti. Melkein joka kuukausi on ollut luultuja oireita mutta vielä ei ole tärpännyt. Viime kierrolla ei tuntunut minkäänlaisia oireita. Odottelin rauhassa että voisin testata mutta menkat alkoivatkin yhtäkkiä kp 26, kun yleensä kierto 29-34. Oli tosi oudot menkat kun ei ollut minkäänlaisia kipuja, niinkun yleensä on ja rinnatkaan ei olleet yhtään kipeät. Oli outoa kun olo ei ollut yhtään sellainen kun menkoissa ja vuotoki oli niukempaa kun yleensä.

No tein testin sitten kuitenki kun menkat oli loppunu, (heh ei pitäis lukea palstoja liikaa, varsinkaan niitä missä puhutaan siitä että voi olla raskaana ja silti menkat) negatiivinenhan se oli.

Nyt on kulunut viikko siitä kun tein testin ja on ollut tosi outo olo koko ajan. Vähän kun ois taas ehkä kuviteltuja oireita. Väsymystä, pääkipua mitä en yleensä pode kun sairaana, välillä huimaa ja maha on kipeä ja sekaisin, välillä tuntuu myös käsissä puutumista ja nenä on tukkonen iltasin ja aamusin. Nälkä on kova koko ajan, mutta myös välillä ällöttää kaikki ja myös närästää kuten yleensä ei.

Tekis niin mieli tehdä taas testi, mutta en tiiä viitsinkö. Kun kuitenkin oli menkat ja tein sen yhden testin. On vain niin kova kuume :)
Voihan se olla että onkin vain tulossa vuosisadan flunssa päälle

Plussatuulia kaikille :flower:
 
Heissan!

Minttulii86, kiitos plussatuulista, kovasti koitin saada kiinni niitä :D Täältä lähetellään niitä myös kovasti sinulle!! :heart:
Täälläkin jänitellään vielä kovasti, tänää kp 28/28-30 menossa ja pari päivää sitten tein malttamattomuuttani testin ja negaahan se näytti. nyt sitten käyn sisäistä kamppailua testaisinko tänään uudelleen vai odottaisinko suosiolla sunnuntaihin.. ehkäpä teen kompromissin ja teen sen lauantaina :D
Oireet on mulla jatkuneet aika samanlaisina, paitsi että vatsakipuilu on hellittänyt. Mulla oli tuo vatsakipuilu viiden päivän ajan sen verran kovaa, että kävin lääkärissä kun aloin epäillä umpparia, mutta kaikki arvot oli kohillaan joten selitystä sille ei löytynyt. Päänsärkyä on ollut joka päivä, samoin rinnat ovat edelleen arat ja lämmöt hiukan kohollaan, nälkä on usein ja pientä kuvotusta silloin tällöin. Eilen tuntui hetken mahassa ihan samanlaista kipristelyä kuin juuri ennen menkkoja ja ajattelin jo että tänään varmaan alakvat, mutta ei ainakaan vielä kuulunut mitään... Ja mulla samoin kuin sinulla murukisu on närästänyt muutaman kerran kovasti, tosin mulla on närästyttänyt aiemminkin, ihan myös ei vauvatoive aikaan, joten ei ehkä mulla merkkaa mitään.

Plussatuulia kaikille ja ilmoitellaan taas kuinka ollaan ja voidaan :heart: :heart:

Minä taidan lähteä käymään aurinkoisella kävelylenkillä!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja daizz:
Onko kellään ollu semmosta oiretta että hana vesi maistuu saippualle tai jollekkin hajuveelle??? Semmoselle...ällölle... :eek:
=) Meillä se haisee jotenki omituiselle... :$ Mut taitaa olla kuvittelua taas meikäläisellä.. oireita on tällasia ku on kp 37/32 ( vasta alkanu tasottuu imettämisen jälkee..)

-tekee pahaa
-alaselkä välillä kipee
-janottaa
-pissattaa
-rinnat arat
-jotai nestettä tulee puristamalla (onko tuo tavallista??? siis jos testi nega?)
- hanasta tuleva vesi haisee!! :eek:

ainaski tuollasia oireita löytyy ja testin tein eilen, mut nega tuli. sit aamulla tiirailin sitä ku piti kaivaa se tuolta roskiksesta, ni aivan ku siinä ois näkyny jotai... tai sit mä katoin sitä vähä silmät ristissä ja näin tietty kahtena.. :LOL: mut onko oikeesti niitä tyyppejä joilla ois alkuun tullu nega mut sit kuitenki plussa???
Ei mulla oo yhtään vauvakuumetta.... eihän? =)
 
laitan tänne kun en viitsi uutta aloitusta tehdä näiden hönttien kysymysten takia... Eli mahan vihlomisesta. Ovuloin tässä kierrossa vasemmalta puolelta niin miksi myös oikealta puolelta on alkanut vihlomaan? Tietääkö kukaan mistä nuo loppukierron vihlomiset aina johtuu?
 
heippa tänne!
mulla on ollut kovin kiirusta opinahjon vuoksi, aiemmin päivittäin palstalla pyörin ja seurailin.

nyt taas oirehditaan:
-paha olo, makeaa tulee syötyä koko ajan, toisin kuin ennen (olen perso kaikelle suolaiselle yleensä)
-alavatsa jomottaa, viime yönä vihloi niin, että oikeen heräsin kipuun (ei menkkakivut yleensä valvota meikäläistä)
-ilmavaivoja on!
-röyhyttää kovasti
-tupakka maistuu pahalle ja sekin pistää röyhyttämään (joo, tiedän ettei tässä yrittäessä kannattais polttaa, mut koulustressi on kova eikä oikein siitä vielä luopuis millään... tietty tilanne on eri HETI jos/kun plussa tulee :))
-närästää (vaikka närästysvaivaa muutenkin)

en tiiä sitten, kuvittelenko taas oireita, mutta toivotaan ettei niin ole tällä kertaa...

niin ja muuten, hormoninäppyjä nännien ympärillä! :eek: onko kellään muulla ollut? ja miltäs täällä muuten näyttää oireilijoilla, onko plussanneita?

mutta kuitenkin, ++++ kaikille toivotan! :heart:
 

Yhteistyössä